Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitähän ihmettä tarkoitat? Eihän se Edge selain käynnisty, ellet itse sitä käytä, turha sitä on poistella, eikä mulla sen kanssa mitään ongelmiakaan ole ollut. Käyttänyt yleensä pankkiasioissa, ku siinä ei ole käytössä mitään mainosten estoja taikka skriptien estoja, niin toimii verkkokaupat/asiakaspalvelu sivustot jne... varmasti.Argh tuli tuo edge mikä vittuili työpyödällä ja piti pakkosulkea. MIten skippaan sen helpoiten helkkariin tai ainakin niin ettei ikinä enää aukea?
Edes MS ei suosittele poistamaan, koska sitä käytetään erinäisissä tapauksissa hyväksi ihan käyttöjärjestelmässä:En käytä kuin Firefoxia kuten viimeiset 20 vuotta. Tai jotain.
Oletko katsonut että Service on aktiivisena käynnistämään, ja jos ei lähde sieltäkään ku yrittää startata ihan manuaalisestikin, niin katsoisin Logeja, josko siellä on jotain indikaattoria asian suhteen, mikä estää käynnistyksen...Windows 10 oma virussofta sammui eikä lähde käyntiin uudelleen käynnistyksistä huolimatta, jouduin lataamaan sitten bitdefenderin. Onkohan koneeseen päässyt pöpö vai mikähän tätä vaivaa nyt. Käyttänyt tuota vuosia ja nyt vittuilee joskus aijemmin saattanut olla jotain huomautusta.
Oletko katsonut että Service on aktiivisena käynnistämään, ja jos ei lähde sieltäkään ku yrittää startata ihan manuaalisestikin, niin katsoisin Logeja, josko siellä on jotain indikaattoria asian suhteen, mikä estää käynnistyksen...
Tutustu käsitteeseen "system service" / "järjestelmäpalvelu". Sitrten kun olet tutustunut, niin hyvä väline on tämä:Osaisiko joku vinkata, että saako Windowsissa määritettyä oletuskäyttäjää kun on kirjautumassa Windowsiin. Olen itse järjestelmänvalvoja ja olen tehnyt puolisolle oman käyttäjätilin. Haluaisin, että oma tili olisi aina oletustili millä kirjaudutaan koneelle, kun sen käynnistää. Tämä siksi, että oikeat koneen hallintaan liittyvät ohjelmat latautuvat silloin taustalla käyntiin niille määritellyillä spekseillä. En halua autologonia päälle.
GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
Jaahas. Saako tuolta uudesta vieläkään kaikkea säädettyä? Olen opetellut käyttämään tuota uutta "Settings" vaihtoehtoa mutta on se jotenkin kankeaa. Vanha ohjauspaneeli on huomattavasti selkeämpi. Toki vaikuttaa että sitä on käyttänyt vuosikausia.Nyt sitten tulee jo viimeisiä nauloja arkkuun vanhalle Control Panel, päivät alkaa olemaan luetut ja joutuu etsimään asioita tuolta sekavasta uudesta systeemistä...
Eli sen vielä saa kikkailemalla näkyviin tieten, mutta vaikeutettu lisää kuinka se tehdään.
Windows update oli taas ladannut 2004 päivityksen ja olihan sitä sitten kokeiltava kun sanoi että pitää käynnistää uudelleen.Pitää varmaan nyt vkloppuna taas kokeilla josko menisi päivitys versioon 2004 läpi.
Jotkut kun sanovat vaan, että tuo windowsin oma riittäisi, toiset sanoo taas ettei muka riitä..![]()
Onko ratkaisua ongelmaan kun avaa Windows Game Bar:in (Windows-näppäin + G) niin ei sen jälkeen toimi näppäimistö oikein? Kirjaimista kun painelee tapahtuu Windowsin pikatoimintoja kuten kansionäkymän avautuminen, komentokehotteen avautuminen, jne. Miksi pelipalkin avaaminen vaihtaa näppäimet tällaiseen tilaan? Haluan käyttää pelipalkkia ilman ongelmia.
Aika paljon noita volume-lisenssejä on noissa eBayn parin euron lisensseissä, ei ole tähän asti yksikään lopettanut toimintaansa vaikka vuosia noita jo harrastanut erinäisissä projekteissaEttei vaan olisi myyty joku firman volume lisenssi, eli toiminta saattaa lakata kun asia huomataan, jos näin on tehty...
Kokeilepa resetoida Game Bar. Asetukset -> Sovellukset -> skrollaa lista Xbow Game Barin kohdalle ja klikkaa sitä -> Lisäasetukset -> Palauta. Ehkä senkin voisi tarkistaa, ettei sinulla ole helppokäyttötoiminnoissa päällä "Sticky keys" aka "Alas jäävät näppäimet".
Jos käynnistät Windowsin näyttönäppäimistön, näyttääkö se, että Windows-näppäin olisi pohjassa?
EDIT: onko sinulla mitään näppiksen/hiiren hallintaan ja kustomointiin käytettäviä softia asennettuna?
Mikä olis win 10:iin hyvä ja kevyt ohjelma jolla sais lämmöt, tuulettimen nopeudet ja kellot näkyviin työpöydälle ?
Mikä olis win 10:iin hyvä ja kevyt ohjelma jolla sais lämmöt, tuulettimen nopeudet ja kellot näkyviin työpöydälle ?
Vai tarkoittiko kysyjä "widget-tyylistä" ratkaisua, että kellot/lämmöt on aina näkyvissä työpöydällä, ikkunoiden ollessa pienennettynä/suljettunakin?Kyllähän se hwinfo64 tänäpäivänä on se defacto.
Nyt Windows 10 päivitys teki temput ja nollasi käyttäjän tunnuksen kokonaan. Tiedostoja ei löydy Windows.old kansiosta eikä päivityksen palautuskaan auttanut. Kyseessä siis 20H2 -päivitys. Näyttää kirjanneen käyttäjän tunnuksen kokonaan yli. Lokaalitunnus oli säilynyt ennallaan mutta Microsoft-tilin kautta tehty tunnus nollaantui.
Onneksi ei mitään tärkeää tämän tunnuksen alla ole vaan kaikki tärkeä on nykyään verkkolevyllä.
Näitä kun lukee, niin miettii, että onko tosiaan Windows 10:ssä testailua vähennetty verrattuna Windows XP:n ja 7:n väliseen aikaan? Olen kuullut, että 10 myötä olisi vähennetty bugitestailua/testailua Microsoftin palkkalistoilla.
Sitä välillä myös miettii, että uskaltaakohan Windows 10:iin päivittää tästä niin vakaasta Windows 7 Professionalista? Ja lokaalilla tilillä mennään, tietenkin![]()
Isot päivityksethän asentuu vasta kuukausien jälkeen julkaisusta. Hätäsimmät käyttäjät valitsee itse bugitestauksen asentamalla uusimman version tikulta tai tarkistelee päivityksiä päivittäin.Jos early access julkaisumalli on tuttu, niin 10 on hyvä esimerkki siitä. Viihteellisesti voisi kai sanoa, että bugitestaus on ulkoistettu käyttäjille - todellisuus on lähempänä sitä, että jatkuvasti kehittyväksi palveluksi se on niin toimiva, kuin se voi olla. Voisi kai olla vielä toimivampi, jos isot päivitykset rajoittuisivat yhteen vuodessa jolloin jäisi aikaa testata niitä kunnolla.
Mitä vakauteen tulee (jos mitään ongelmia ei ole), niin sieltä parhaasta päästä tämä on Windowseista. Itse miettisin ennemmin uskaltaako käyttää tuen alta tippunutta käyttöjärjestelmää muutoin kuin lähiverkossa.
Kyllä ne Feature updatet alkaa tippumaan ihan julkaisupäivänäkin Windows Updatesta (jos käyttäjä haluaa, niitähän ei pakoteta väkisin heti), ihan tuurista kiinni mihin "aaltoon" osuu. Sekä yhteensopivuus on toinen asia, mikä saattaa myöhästyttää sen tulemista koneelle...Isot päivityksethän asentuu vasta kuukausien jälkeen julkaisusta. Hätäsimmät käyttäjät valitsee itse bugitestauksen asentamalla uusimman version tikulta tai tarkistelee päivityksiä päivittäin.
Jos early access julkaisumalli on tuttu, niin 10 on hyvä esimerkki siitä. Viihteellisesti voisi kai sanoa, että bugitestaus on ulkoistettu käyttäjille - todellisuus on lähempänä sitä, että jatkuvasti kehittyväksi palveluksi se on niin toimiva, kuin se voi olla. Voisi kai olla vielä toimivampi, jos isot päivitykset rajoittuisivat yhteen vuodessa jolloin jäisi aikaa testata niitä kunnolla.
Mitä vakauteen tulee (jos mitään ongelmia ei ole), niin sieltä parhaasta päästä tämä on Windowseista. Itse miettisin ennemmin uskaltaako käyttää tuen alta tippunutta käyttöjärjestelmää muutoin kuin lähiverkossa.
Varmuuskopiointihan on sitä varten, että tiedot eivät katoa. Ja säännöllinen levykuvaus taas pelastaa järjestelmän toimimaan, jos jossain menee bitti poikittain, niin että Windows sekoaa. Päälle kymmenen minuuttia ja järjestelmä on tilassa ennen Windows päivitystä.Ei ole kovin miellyttävä tilanne, ottaako bugi/tietojen katoamisen riskiä Windows 10:ssä mainosten ja säätämisten kera
Riippuu vähän mihin tarkoitukseen. Windowsin omalla pärjää aika pitkälle -->Mitä ohjelmaa käytätte levykuvan tekoon?
Onko joku oikein palauttanut levykuvan tuosta win omasta backup softasta? Itse kokeilin joskus ja ei ihan mennyt putkeen (Win7) ja sen jälkeen en tuota olekaan käyttänyt. Voi hyvin olla user error, mutta ei enää tahdo muistaa mitä tuossa tapahtui, kun tahtoo olla sen verran aikaa tuosta.
Tätä nykyään itse tulee käytettyä Nas purkin omaa backup softaa koneille.