Itsellä on Lenovo Thinkpad T540p i7 8 ydin prosessorilla @3,50Ghz ja Nvidia näytönohjain. Käyttis W10Pro 1909 versio.
Omastani olen estänyt, että päivityksiä ei haeta automaattisesti. Oppinut aikaisemmista käyttöjärjestelmä versioista sen, että minä haen ne eikä winukka automaattisesti
Noh, toissa viikolla ajoin päivityksiä ison liudan. Tietsikan käynnistämisen jälkeen käyttis alkaa kyseleekin kaikenlaista tauhkaa, että haluatko kokeilla Office 365, Onedrivesta, ja niin edelleen. Joitakin ohittelin ja joitakin otin.
Kyselyitten jälkeen aloin käyttämään konetta normaalisti mutta sitten jonkun ajan jälkeen se jumahtikin täysin kokonaan ei edes hiirenosoitin liikkunut ja eikä näppäimistö toiminut.
Ei auttanut kuin painaa virtanappia pitkään. Käynnistin koneen uudestaan ja jonkun ajan päästä taas sama juttu.
Kone uudestaan päälle ja nyt sitten winukka sanoo, että tarkistaa järjestelmää. Sitten vasta itse windows käynnistyi ja jonkun ajan päästä taas sama juttu eli kone jämähti kokonaan.
Ja jälleen virtanappia ja sitten winukan järjestelmän tarkistus. Sitten windows kysyikin ms-tilin salasanaa ja lopputulos ei mitään virheitä.
Seuraavaksi tein palautuspisteen jutun ja se homma ns. plörinäksi sillä pitkään aikaan ei tapahtunut mitään oli vain musta ruutu. Joten eiku raaka sammutus virtanapista. Ja kone uudestaan päälle, windowsissa hiiren kursori liikkui todella tahmeasti sekä keskellä ruutua oli ilmoitus, että palautuspistettä ei voinut palauttaa. Ja vähän ajan päästä kone jämähti jälleen kerran ihan totaalisesti. Eiku virtanappia vaan jälleen.
Kun käynnistin koneen uudestaan ja olin windowsissa sekä tuntui pelittävän normaalisti niin käynnistin nopeasti Argus Monitor ohjelman että mitä nuo prossun lämmöt on sekä mikä on tuulettimen pyörimisnopeudet.
Koska aloin jo ajattelemaan sitä, että onko koneeseen tullunna joku fyysinen vika. Prossun lämmöt olivat normaalit jämähtämiseen asti.
Joten tuolla kyseisellä viikolla koko läppäri oli sitten käyttämättä jumisen takia.
Viime viikon maanantaina satuin lukemaan Mikrobitin sivulta tämän artikkelin
Ongelmia Windows 10 -päivitysten kanssa tuntuu olevan varsinkin ThinkPadien omistajilla.
www.mikrobitti.fi
Ajattelin, että voisko asia olla noin vaikka mulla ei tehnyt tuota sinistä kuolemanruutua. Joten Lenovo käyntiin ja katsomaan mitä päivityksiä siellä on.
Toista tuota KB4566782 ei ollunna MUTTA TÄMÄ KB4565351 päivitys oli. Joten poistin koko päivityksen ja sen jälkeen läppärini EI OLE juminut!!!
Mutta jouduin estämään kaikkien päivitysten hakemisen ettei se vain hakisi tuota ongelmallista päivitystä.
Pari päivää sitten Mikrobitti uutisoi tällaisella uutisella.
Windows 10 -päivitys jatkaa ongelmien aiheuttamista.
www.mikrobitti.fi
Harmi vain, että Windows 10 Pro Updatessa ei ole samanlaisia ominaisuuksia kuin oli aikaisemmissa Windows versioissa (XP Pro, Vista, 7, 8, ja 8.1) eli sai itse valita mitkä päivitykset ladataan eli ruksia ruutuun. Estäisi vain tuollaiset ÄRSYTTÄVÄT ongelmat!!!
Että tällaista!