Webasto / Eberspächer

Näissä kiinalämmittimissä on ihan sama juttu kuin kaikessa muussakin halvassa kiinatekniikassa ja koneissa. Jos olettaa saavansa heti kerralla hyvää ja parasta, todennäköisesti pettyy pahasti. Jos lähtökohtaisesti jo asennoituu niin, että se tilattu tuote on enemmänkin aihio, jota sitten joutuu itse viilaamaan ja fiksaamaan että siitä saa toimivan ja turvallisen, voi silloin saada todella hyvän todella sopivaan hintaan.

Ihan vastaavalta merkittömältä kiinakamalta vaikuttaa nuo linkkiesi tuotteet, siinä vaan maksaa diilerille välissä. Nettikauppoja nuokin ovat ilman fyysistä kivijalkamyymälää, joten todennäköisesti ei yhtään sen helpompi tai nopeampi ole asioida ongelmatapauksessa.

Sun tapauksessa todennäköisesti kannattaa pyytää jonkinlainen hyvitys ja sitten fiksata itse sen verran kun haluaa. Tuotahan voi käyttää sillä kiinteällä napilla itse autossa ja kaukosäätimeen voi esimerkiksi vaihtaa oikeat analogiset kytkimet ja vaikka asentaa kokonaan uuteen koteloon. Monelle riittäisi, että se etäkäynnistys on vaikka kotona oven pielessä tms olevassa boksissa, eikä edes ole siis mukana koko ajan taskussa.

Noihin kierteisiin kannattaa laitta helicoilit jos vaan riittää tila porata, todennäköisesti riittää. Sillä niistä tulee kestävämmät, kuin alunperin ovat.
Niin sillähän mä otinkin nuo kaukosäätimet esille, että kyseessä ei ole vain välistä vetävä kotimainen diileri, vaan sinne on valittu oletettavasti parempia komponentteja, mitä kiinan "hinnat alkaen" kauppiaalla. Toisessa on myös silmääräisesti arvioituna parempi PA-suodatin, kuin se sininen lelun tuntuinen, mikä omankin mukana tuli. Pakoputki voi olla rosteria tai mustaa. Tietenkin löytyy myös monta sekatavarakauppa -tason jälleenmyyjää, joilla ilmoitus on kuvia myöten suora copypaste kiinan kaupasta, niistä en näe järkeä maksaa suomilisää.

Kierteen korjaaminen ei ole mikään ongelma, mutta piirilevylle integroitua kapasitiivista tmv anturia ei voi suoraan korvata kytkimellä. Nuo anturithan nimenomaan tuottaa analogista signaalia, ja kytkimet digitaalista.

Pitänee ensin koittaa ehdottaa jotain röyhkeää 100 € hinnanalennusta, jos ei mene läpi, niin sit rahat takas ja tilata joku paremmalla kakella oleva.
 
Juu, rahat takas, ilman palautusta, ei niil kuitenkaan ole postin kanssa sopparia moisesta ja palautus maksais satasia ja sama uuden tilatun kanssa... (Kohta voit sitten ruveta myymään niit:))
 
mutta piirilevylle integroitua kapasitiivista tmv anturia ei voi suoraan korvata kytkimellä.

Pitänee ensin koittaa ehdottaa jotain röyhkeää 100 € hinnanalennusta, jos ei mene läpi, niin sit rahat takas ja tilata joku paremmalla kakella oleva.

Tapauksesta riippuen, voi onnistua varsin simppelistikin, jotakin tähän tyyliin:

Disputeen kannattaa laittaa ihan koko kauppasumma aluksi. Sieltä sitten tulee todennäköisesti joku vastaehdotus.
 
Onko kokemusta toimiiko Webaston ThermoConnect jos vuosimaksua ei maksa ja käyttää jotain muuta SIM-korttia?
Ei tahdo pysyä enää verkossa tuolla Webaston kortilla ja tökkäsin Telian prepaidin sisään niin ainakin nyt illan pysynyt verkossa.
Jos ei toimi niin täytyy alkaa kyselee jostain uutta korttia sinne.
 
Niin sillähän mä otinkin nuo kaukosäätimet esille, että kyseessä ei ole vain välistä vetävä kotimainen diileri, vaan sinne on valittu oletettavasti parempia komponentteja, mitä kiinan "hinnat alkaen" kauppiaalla. Toisessa on myös silmääräisesti arvioituna parempi PA-suodatin, kuin se sininen lelun tuntuinen, mikä omankin mukana tuli. Pakoputki voi olla rosteria tai mustaa. Tietenkin löytyy myös monta sekatavarakauppa -tason jälleenmyyjää, joilla ilmoitus on kuvia myöten suora copypaste kiinan kaupasta, niistä en näe järkeä maksaa suomilisää.

Kierteen korjaaminen ei ole mikään ongelma, mutta piirilevylle integroitua kapasitiivista tmv anturia ei voi suoraan korvata kytkimellä. Nuo anturithan nimenomaan tuottaa analogista signaalia, ja kytkimet digitaalista.

Pitänee ensin koittaa ehdottaa jotain röyhkeää 100 € hinnanalennusta, jos ei mene läpi, niin sit rahat takas ja tilata joku paremmalla kakella oleva.
Kolme viikkoa siinä meni. Siellä oli tekniset asiantuntijat ties missä lomilla kun kesti ja kesti... Tarjosivat kymppiä ensin, sit ois pitäny olla tarjouskuitti koneistamolta (sanoin siis, että korjautan koneistamolla), meinasivat lähettää varaosia, mutta muuttivat mieltä kun tarkensin, että mitä pitäisi lähettää (eli koko lämmitin). Vasta kun sanoin, että perutaan koko kauppa kun ei tuu yhtisymmärrystä, niin laittoivat sen satasen hyvityksen, mitä aluksi pyysin.

Lämmitin tuli penkissä testattua ja onneksi toimii, ettei tarvinu enää lisempää tapella aspan kans. Hattiwatteja on jääny johonki välille, kun laskin lämmitystehoksi vain n. 3,5 kW. Ilmalämmittimissä ainakin on valikoista säädettävissä polttoaineensyöttöjä yms, ja niihin löytyy ohjeita vaikka kuinka, mutta nämä nestelämmittimet on joku harvinaisuus maailmalla, kun ei meinaa minkäänlaista juttua löytyä mistään.

Tiktokkiin tuli laitettua testivideo. Perhana kun ei tullu laskettua Eberin tehoa, vaikka vasta oli ihan samanlaisessa koekäytössä.

 
Skodan tehdaswebaston pakoputki pääsi jäätymään umpeen. Liekki kitui hiljalleen ja savua tuli varmaan jostain väärästä välistä. Lopulta sitten menikin koko höskä lukkoon.

Kuumailmapuhaltimella sulattelua, lukko pois ja webasto käyntiin. Ihan uskomaton savupilvi nousi, joka lopulta hälveni. Nyt webasto hurisee tyytyväisenä ja savukin hälveni. Aiheutuikohan tuosta mahdollisesti jotain vahinkoa palopesälle vai kovaa ajoa vaan?
 
Auto Kia Optima phev vm20.

Kuulemma puhallus voimakkuus asentajan toimesta lukittu, on vaan liian pienellä, pitäisi saada hiukan lisää henkeä, et kabiini lämpenis hiukan paremmin. Kuumaa puhaltaa reippaasti, kun pistää virrat päälle autoon.
@espi Saitko koskaan puhallusnopeutta nostettua Optimassa? Itsellä nyt sama murhe, Optima Phev + Eber ja todella hiljaa puhaltaa. Yksi asentaja katsoi ja sanoi ettei pysty kun jotenkin pulssiohjattu.
Lisäksi huomattu että jos puhallussuuntaus valittu jalat+tuulilasi, ei se juurikaan puhalla lasiin, pelkästään alas.. mites muilla @Sande_ @BongisKhan @Red81 ?
 
Onko kokemusta toimiiko Webaston ThermoConnect jos vuosimaksua ei maksa ja käyttää jotain muuta SIM-korttia?
Ei tahdo pysyä enää verkossa tuolla Webaston kortilla ja tökkäsin Telian prepaidin sisään niin ainakin nyt illan pysynyt verkossa.
Jos ei toimi niin täytyy alkaa kyselee jostain uutta korttia sinne.
Itellä oli Remucin kanssa sama homma ja toimittivat maksutta uuden SIM kortin. Sillä toiminut nyt viikonpäivät ilman katkoja. Ja kyllä vuosimaksu pitää maksaa.
 
@espi Saitko koskaan puhallusnopeutta nostettua Optimassa? Itsellä nyt sama murhe, Optima Phev + Eber ja todella hiljaa puhaltaa. Yksi asentaja katsoi ja sanoi ettei pysty kun jotenkin pulssiohjattu.
Lisäksi huomattu että jos puhallussuuntaus valittu jalat+tuulilasi, ei se juurikaan puhalla lasiin, pelkästään alas.. mites muilla @Sande_ @BongisKhan @Red81 ?

Ei mulla ole ollut lasien sulattamisen kanssa yleensä ongelmaa jos on vaan muistanut edellisellä kerralla ajosta tullessa säätää ilmastoinnin siihen tuulilasin sulatus + maksimilämmöt tilaan ennen auton sammutusta. Jos pakkasta ei ole kovin paljon niin ihan normaalissa automaattiasennossakin on yleensä lasit tarpeeksi sulat ja muutenkin kabiini on yleensä ihan tarpeeksi lämmin lähtiessä.
 
Itellä oli Remucin kanssa sama homma ja toimittivat maksutta uuden SIM kortin. Sillä toiminut nyt viikonpäivät ilman katkoja. Ja kyllä vuosimaksu pitää maksaa.
Kiitos tiedosta
Yksi katko on nyt ollut Telian kortilla.

Ei näytä olevan mitään puhelinnumeroa Webastolla Suomessa. Pitää kilautella jollekin jälleenmyyjälle.
Embelin näyttää kyllä edelleen hoitavan Webastolle tuota hommaa, tiedä saisiko sieltä suoraan apuja.
 
Lisäksi huomattu että jos puhallussuuntaus valittu jalat+tuulilasi, ei se juurikaan puhalla lasiin, pelkästään alas.. mites muilla?

Automaatti-ilmastoinnit kääntelevät ilmanohjausläppiä johonkin perusasentoon auton sammuttamisen jälkeen. Noilla valinnoilla ei siis välttämättä ole mitään merkitystä. Itsellä kävi juuri näin. Edellisen omistajan toimesta laitettu lämmitin ohjasi vain puhaltimen päälle eikä lasit sulaneet. Piti muuttaa kytkentä niin, että ohjataan ilmastoinnin ohjauspaneeli aktiiviseksi, niin se sitten ohjaa puhalluksen ja läpät siihen asentoon, mihin on paneelista asetettu.
 
@espi Saitko koskaan puhallusnopeutta nostettua Optimassa? Itsellä nyt sama murhe, Optima Phev + Eber ja todella hiljaa puhaltaa. Yksi asentaja katsoi ja sanoi ettei pysty kun jotenkin pulssiohjattu.
Lisäksi huomattu että jos puhallussuuntaus valittu jalat+tuulilasi, ei se juurikaan puhalla lasiin, pelkästään alas.. mites muilla @Sande_ @BongisKhan @Red81 ?
En juttelin asiasta useamman eri tahon kanssa, niin ei löydy tietoa/taitoa/halua ja ainakin omassa kytkentä tehty niin, ettei siellä ole IPCU-relettä vaan tuo ohjaus menee Optiman puhaltimen oman pwm:n kautta jotenkin. Tiedän myös yhden ruotsista tuodun optima phev:n jossa IPCU on hansikaslokeron takana.
Kyllähän se toimii, mut kaipas enempi kierroksia puhallukseen. Sentään noita pakkasia on täällä turunseudulla harvoin.

Akkuvahdin kertomaa 40 minsaa lämmitystä vie akusta +5 kelissä ~30%, jos pakkasta ~3 astetta niin vie 40% puhaltimen ollessa auto asennossa. Tähän pitää hakea vielä vertailukohtia, että ois puhallus tuulilasille.
Sama 40 minuuttia puhallin off vie akusta vaan 5%.
Akkuna vajaa vuoden vanha Exide 74Ah.
Tuo esilämmitys riittää ettei näillä keleillä ole tarvetta bensakonetta käynnistää ollenkaan 16km työmatkan aikana, pyynti 19 astetta ja eber päällä, edellyttäen tosiaan että esilämmitys saanut kabiinin tarpeeksi lämpimäksi.
 
Kiitos tiedosta
Yksi katko on nyt ollut Telian kortilla.

Ei näytä olevan mitään puhelinnumeroa Webastolla Suomessa. Pitää kilautella jollekin jälleenmyyjälle.
Embelin näyttää kyllä edelleen hoitavan Webastolle tuota hommaa, tiedä saisiko sieltä suoraan apuja.
Juu, ThermoConnect, Remuc ja Embelin taitaa olla samaa porukkaa nykyään. Mutta tosiaan mulla SIM-kortin vaihdolla homma rokkaa nyt ja ei oo ollu yhtäkään katkoa yhteydessä. Aikasemmin oli tyyliin 40min katkoja useasti päivittäin.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli tuossa nyt semmonen ongelma mieleen, että mites tuo vesikierto pitäs toteuttaa jos lämmityskennolle lähtevä letku on moottorin ylimässä kohtaa, eli termostaattikotelossa? Ei pysty ilmaamaan niin, ettei siellä ois ilmaa. Eikä voi laittaa kiertoa väärin päin, kun tarve on pitää lämmitintä päällä ajossakin. Ellei sit rakenna jotain automaattista KV-pumpun sammutusta, ja sillä oletuksella ettei lämmitin heitä erroria.
 
Tuli tuossa nyt semmonen ongelma mieleen, että mites tuo vesikierto pitäs toteuttaa jos lämmityskennolle lähtevä letku on moottorin ylimässä kohtaa, eli termostaattikotelossa? Ei pysty ilmaamaan niin, ettei siellä ois ilmaa. Eikä voi laittaa kiertoa väärin päin, kun tarve on pitää lämmitintä päällä ajossakin. Ellei sit rakenna jotain automaattista KV-pumpun sammutusta, ja sillä oletuksella ettei lämmitin heitä erroria.

Siis mitenniin ei pysty ilmaamaan?

tuo ei pidä paikkaansa.
 
Siis mitenniin ei pysty ilmaamaan?

tuo ei pidä paikkaansa.
Siinä on ilmalukko + paisuntatila on syylärissä. Enkä nyt ala vänkäämään onko teknisesti mahdollista vai ei kun tarpeeksi alkaa modaamaan, kuvittele vaikka että se on asiakkaan 500 k€ auto, josta menee takuu jos porailee omia nippoja sinne.
 
Siinä on ilmalukko + paisuntatila on syylärissä. Enkä nyt ala vänkäämään onko teknisesti mahdollista vai ei kun tarpeeksi alkaa modaamaan, kuvittele vaikka että se on asiakkaan 500 k€ auto, josta menee takuu jos porailee omia nippoja sinne.

Estääkö joku asia alipainetäyttölaitteen käytön?
 
Tajusin just että taitaa olla 11 talvi menossa Kiinan rtu xxx gsm-releellä ja rinnalle Webasto kelloon painonappiin kolvatulla johdolla. Ei ole kyllä ollut mitään ongelmia ja joka syksy vaan uusinut sim-kortin.
 
Ei se järjestelmä voi toimia niin, että laitteet lakkaa toimimasta jos sinne kertyy mistä tahansa syystä ilmaa. Kyllä sen pitää olla itsestään ilmaantuva.

Vaadit kyllä liikoja. Ei moni auto alunperinkään ole tuollainen. Siitä syystä ne ilmausruuvit siellä on. Ei niitä kukaan ole availemassa jonkun vian takia automaattisesti.

Ne laitteet nyt vaan lakkaavat toimimasta ja ongelmia tulee jos kiertoon pääsee ilmaa.

Suljetussa systeemissä sinne ei mistään kerry ilmaa jos ei ole vuotoa ulospäin.
 
Vaadit kyllä liikoja. Ei moni auto alunperinkään ole tuollainen. Siitä syystä ne ilmausruuvit siellä on. Ei niitä kukaan ole availemassa jonkun vian takia automaattisesti.

Ne laitteet nyt vaan lakkaavat toimimasta ja ongelmia tulee jos kiertoon pääsee ilmaa.

Suljetussa systeemissä sinne ei mistään kerry ilmaa jos ei ole vuotoa ulospäin.
Kuten jo ekassa viestissä kerroin, tässä yhteydessä ei ole mitään ilmausruuveja olemassa, vaan järjestelmässä on aina ilmaa. Kuten on jokaisessa muussakin jäähdytysjärjestelmässä, jossa syyläri toimii paisuntasäiliönä. Ja vaikka ei toimisikaan, ylin kohta voi silti olla joku osa johon kertyy ilmaa, koska insinööri ei ole 40 vuotta sitten ajatellut että joku haluaisi ulkoisella vesipumpulla imeä just tästä kohtaa vettä.

Lämmityslaitteen asentaminen asennusohjeiden mukaan ei ole "liikaa vaatimista", vaan lähtökohtaisesti se on minimi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 822
Viestejä
4 567 035
Jäsenet
75 029
Uusin jäsen
frog5345

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom