VR-pelit

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
215
Half-Life 2:n VR modin beta ulkona. Saa erillisenä latauksena (ja Valven siunaamana) latauksena suoraan Steamin kaupan haun kautta. Taitaa itsellä ottaa suoraan sen Top-1 paikan näistä VR-peleistä. Kyseisessä modissa siis koko HL2 pelattavana VR muodossa sisältäen kaikki perusasiat, mitä hyvä VR-räiskintä tarvitsee. Itse kontrollit ovat aika vastaavia Alyxin kanssa. Itselle tosin vähän outoa kaivaa vaihtolipasta olan yli vyötärön sijasta.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
648
Tosiaan, 3080TI:llä sain tuon pyörimään 120hz ja nvidian DLDSR:n avulla lähes 4K resoluutiolla, mikä paransi huomattavasti pelin tarkkuutta aiemmasta 1440p:stä VR:llä.

Ihan kelpo VR peli tämä modattu RE7 on. Sitä en keksinyt mistä saisin vaihdettua aseen ammustyypin.
Valve Indexillä se oli puristaa oikeaa ohjainta ja vasemmasta painaa ylänäppäintä. Nyt on menossa RE Village jossa puristaa oikeaa näppäintä ja latauspainiketta (oikea ylänäppäin).

Auttaako tuo 4k Quest 2:lla vai tarkoitatko pancakena? DLSS toki varmasti, en tiennyt sitä edes mahdolliseksi tässä, mutta ei varsinaisesti ole ollut tarvettakaan. Village ei pyöri yhtä sujuvasti kuin seiska tai piti tiputtaa grafiikka-asetuksia kun vähän suttaantui aina kääntyessä (tuntui kyllä sellaiselta filtteriltä, jolla vähennetään pahoinvointia... sain sen kuitenkin pois häsläämällä display asetuksia). Luulin, ettei näissä ole aim mahdollisuutta, mutta Villagen snipa pakotti katsomaan uudestaan kun ampuu ilman sitä huonommin kuin yksittäinen haulikon hauli :D Tässä kasissa pitää puristaa oikeaa ohjainta suht kovaa, että tuo tulee.

Siihen törmäsin netissä, että Oculuksella näiden resident evil vr-pelien kanssa pitää vaihtaa tai poistaa se openvr tiedosto, niin menee openXR. Ilmeisesti fps ero luokkaa yö ja päivä.

Melkeinpä paras VR-kokemus so far nämä kaksi peliä, mutta fanitan muutenkin resident evil-sarjaa. Se on jännä miten jonkun yksittäisen modaajan tuotos päihittää isot pelitalot. Saas nähdä millainen Villagen PSVR2 versio tulee olemaan. Silloinhan launchissa valiteltiin VR-tuen puuttumista, mutta nyt pelatessa näyttää siltä, että on tätä VR mahdollisuutta silmällä pitäen tehty ja oletuksena varmaan oli, että tämä on PSVR2:n suurimpia myyntivaltteja silloin tulevaisuudessa, mutta Praydog vähän niin kuin pilasi tuon liiketoimintasuunnitelman jos ihmiset vain tajuaisivat hyödyntää mahdollisuuden. Asentaminen on maailman helpoin homma (siis tämän foorumin jäsenille alle minuutin homma, käytännössä copypasteet muutaman megan tiedoston suoraan pelikansioon ja thats it) ja itse pelasin seiskan ja pitkän matkaa nyt kasia ilman koskematta siihen VR-optiovalikkoon. Oikeasti ihmettelen miten vähän tästä löytyy redditissä juttua. Veikkaus on, että ihmiset on pelanneet jo pelit läpi (en itsekään jaksanut kolmosta enää hakata ja kakkosta vielä vähemmän) ja hype jää vähemmälle. Itselle papukaijamerkki siitä, että maltoin pelata vasta nyt. Kyseessä kuitenkin täydellisesti toimivat VR-modit peleihin, joiden suurin vahvuus on tunnelmassa eli mitä omimpiaan VR-laseille. Jonkun youtube videon katsoin, jossa sanottiin, että RE7 on jopa parempi praydogin modilla kuin pleikkarilla ja itse epäilin turhaksi hehkutukseksi, mutta nyt pelattua voin sanoa, että totuus on, että virallinen PSVR versio ei pääse edes lähelle kumpaakin pelanneena (pleikkarilla jäi moottorisahakohtaukseen).

Suurin osa natiivi-peleistä ihan järkyttävää shaibaa. Alyx ja Walking Dead olis vielä pelikirjastossa odottamassa, mutta oon kuullut niin monelta, että varsinkin ensimmäinen on pilannut kaikki muut pelit, joten oon jättänyt toistaiseksi kokeilematta.

Village ei ole varsinaisesti pelottava, hieman ahdistava alussa kylläkin näin spoilaamatta sen enempää. Seiska oli aidosti pelottava, mutta oikeastaan alku vaan ja se lähinnä hyvällä tapaa. Monella jää pelaamatta sen kauhuelementin takia varsinkin VR-versio, mutta suosittelen arkajaloillekin tätä tai ehkäpä jopa juuri heille. Ei kannata sen takia jättää pelaamatta. Upea kokemus.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
648
Half-Life 2:n VR modin beta ulkona. Saa erillisenä latauksena (ja Valven siunaamana) latauksena suoraan Steamin kaupan haun kautta. Taitaa itsellä ottaa suoraan sen Top-1 paikan näistä VR-peleistä. Kyseisessä modissa siis koko HL2 pelattavana VR muodossa sisältäen kaikki perusasiat, mitä hyvä VR-räiskintä tarvitsee. Itse kontrollit ovat aika vastaavia Alyxin kanssa. Itselle tosin vähän outoa kaivaa vaihtolipasta olan yli vyötärön sijasta.
Onko muilla kokemuksia tästä jo?

Moni on käyttänyt tätä mukana, jossa tulee tekstuuripaketteja ynm. : GitHub - Ashok0/HL2VREssentials
Toisaalta mieluummin pitäisi mahdollisimman yksinkertaisena paketin. Ilmeisesti VR modin tekijätkin ovat tekemässä graafista päivityspakettia.

Half Life 2 taisi olla aika nopea peli, tässä on korjaus juoksu/kävelynopeuteen, mutta jäin pohtimaan oliko pelissä jotain kohtaa, jossa pitää juosta pakoon:


EDIT: Katsoin youtube videon. Aikalailla sopivalta tuo etenemisnopeus omaan silmään näyttää.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Itsellä noi RE7 grafiikat ihan bugiset VR:ssä. Semmonen ihme haamukuva kaikista objekteista siinä ja ukkokin saattaa välillä olla kiinni katossa tms. En tiiä mitä tehny väärin, mutta pitää joku kerta koittaa uudelleen.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
648
Itsellä noi RE7 grafiikat ihan bugiset VR:ssä. Semmonen ihme haamukuva kaikista objekteista siinä ja ukkokin saattaa välillä olla kiinni katossa tms. En tiiä mitä tehny väärin, mutta pitää joku kerta koittaa uudelleen.
Kuulostaa oudolta. Oliko freessi installaatio? Olin iloisesti yllättänyt kuinka sujuvasti kaikki sujui ja pyöri.

Kukaan pelannut Half-Life 1 Lambda1 vr-modia? Tuo kakkoseen juuri tullut kuulostaa siltä, että voi olla parempi pelata muutaman kuukauden tai vuoden päästä. Itsellä löytyy kymmenen half-life nimikettä, mutta ei half-life2:sta :D Oon ostanut joskus aikoinaan counter strikea varten, mutta silloin ei tainnut olla steamia. Pitänee kysyä faijalta vieläkö näkisi half-life 2:n levykettä missään, tuntuu tyhmältä maksaa yhdeksän euroa 20-vuotta vanhasta pelistä, jonka on joskus vielä omistanut. Se oli sitä paitsi markkaeuro suhteessa silloin halvempi.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
648
Kuulostaa oudolta. Oliko freessi installaatio? Olin iloisesti yllättänyt kuinka sujuvasti kaikki sujui ja pyöri.

Kukaan pelannut Half-Life 1 Lambda1 vr-modia? Tuo kakkoseen juuri tullut kuulostaa siltä, että voi olla parempi pelata muutaman kuukauden tai vuoden päästä. Itsellä löytyy kymmenen half-life nimikettä, mutta ei half-life2:sta :D Oon ostanut joskus aikoinaan counter strikea varten, mutta silloin ei tainnut olla steamia. Pitänee kysyä faijalta vieläkö näkisi half-life 2:n levykettä missään, tuntuu tyhmältä maksaa yhdeksän euroa 20-vuotta vanhasta pelistä, jonka on joskus vielä omistanut. Se oli sitä paitsi markkaeuro suhteessa silloin halvempi.
Ilmeisesti Lambda1 vain Oculukselle. Harmi.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 302
Itsellä löytyy kymmenen half-life nimikettä, mutta ei half-life2:sta :D Oon ostanut joskus aikoinaan counter strikea varten, mutta silloin ei tainnut olla steamia. Pitänee kysyä faijalta vieläkö näkisi half-life 2:n levykettä missään, tuntuu tyhmältä maksaa yhdeksän euroa 20-vuotta vanhasta pelistä, jonka on joskus vielä omistanut. Se oli sitä paitsi markkaeuro suhteessa silloin halvempi.
Olen aika täysin varma että HL2 vaati Steamin ja olen lähes yhtä varma että olen tehnyt Steam-tilin HL2sen takia. Muistelisen että pystyi asentamaan levyltä mutta silti tarvitsi laittaa koodi mikä tuli kotelon mukana.
Tosin tuosta kun on aikaa 18v niin voin muistaa väärin.
 
Liittynyt
01.08.2019
Viestejä
622
Itsellä noi RE7 grafiikat ihan bugiset VR:ssä. Semmonen ihme haamukuva kaikista objekteista siinä ja ukkokin saattaa välillä olla kiinni katossa tms. En tiiä mitä tehny väärin, mutta pitää joku kerta koittaa uudelleen.
Broken graphical settings
(RE7) Ambient occlusion must be set to SSAO or Off. The max setting is broken/buggy.

En osaa sanoa auttaako jos ambient occlusion laittaa SSAO asetukselle tai pois päältä.


Volumetric Lighting, Lens Flares, TAA, and Motion Blur. Will need the help of someone more experienced with shaders to fix these.

TAA has a partial fix in the latest nightly builds.

Eli ilmeisesti osa asetuksista ei toimi ja TAA ongelmaan on vain osittainen korjaus saatavilla. Kokeile asentaa se uusin päivitys Releases · praydog/REFramework-nightly

Itse ostanut jo RE7 mutta en ole vielä pelannut kun odotan uutta näytönohjainta :D
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
650
En tiedä mitä vaikutusta on milläkin, mutta minulla toimii ok, kun valitsin viimeisimmän praydog päivityksen ja minulla on käytössä ray tracing versio (mutta en pidä RT:tä päällä).
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
648
Olen aika täysin varma että HL2 vaati Steamin ja olen lähes yhtä varma että olen tehnyt Steam-tilin HL2sen takia. Muistelisen että pystyi asentamaan levyltä mutta silti tarvitsi laittaa koodi mikä tuli kotelon mukana.
Tosin tuosta kun on aikaa 18v niin voin muistaa väärin.
Menee jo offtopiciksi, mutta ei tuolloin ollut mikään oletus, että oli nettiyhteyttä. Varsinkaan muualla maailmassa.

Aloitin RE7 Madhousen. Kerran läpi vetäneenä mulla käytössä Albert. Olisi varmaan ihan tuskaa ilman sitä, mutta tuolla ehkä turhankin helppoa; enemmän mulla on ammuksia varastossa kuin normaalilla. En vaan keksi minkä ottaisin seuraavaksi työn alle. Ehkä pitänee korkata Walking Dead viikonloppuna. Hellblade Sanua's Sacrifice löytyy kanssa, mutta sen verran artistic, että haluaa pelata ennemmin silloin kun on just sellainen fiilis.

Kokeilin eilen kirjastosta Serious Sam 3 VR. Jotenkin aivan kauhea, pilke silmäkulmassa tehty idiooteille peli, mutta tuntuu liian ontolta ja huonosti tehty VR modi, vaikka (tai koska) on virallinen versio. En ole tosin ikinä pitänyt FPS-shoottereista jos ei lasketa mukaan jotain moninpeleinä AQ2 ja CS, mutta jotenkin VR:llä tykästynyt uudestaan. Melkein parhaimmat VR pelit omissa kirjoissa ollut shootereita (Beat Saber, Synth Rider sitten erikseen). Mieluummin sitten vaikka Pistol Whippia, joka oli muuten yllättävän haastava (pelasin pari maata normaalilla ja silti jouduin aloittamaan pari kertaa alusta).
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 302
Joku 4-5t tuli sitten tänään mätättyä tuota HL2 vr modia, pakko kyllä myöntää että tulipa eloa parikyt vuotta vanhaan peliin. Toki ei vanilla vaan HL2VRessential modeilla terästettynä. Liikkumiseen NaLo.
Ehdottomasti huonoin osaalue on tikkaat, jeesus että meinasi mennä hermot. Alyxissiä vaikka tikkaat oli samanlaisia niin siellä ne toimi paremmin. Toinen turhauttavalta tuntuva asia oli veden pinnalla pysymyminen.
Ilman lasertähtäintä osuminen oli aika haasteellista, vaikka yritti tähdätä kunnolla.
Kahden käden käyttö konepistoolin kanssa, loistavasti tehty.
Lippaan vaihtaminen, vaikka on samanlainen kuin Alyxissä, niin jotenkin muistelen että oli parempi Alyxissä.
Pannukakkuun verrattuna aseen vaihtaminen hitaampaa. Pikavaihto kahden aseen välillä olisi bueno, en kylläkään katsonut onko tämmöinen jo. Vähän liikaa aktionia minulle kun yrittää juosta kuteja karkuun ja lataa tai vaihtaa asetta samalla.
Sorkkaraudan käyttäminen helpompaa kuin pannukakussa, varsinkin niitä lentäviä sirkkeleitä ja naamarapuja vastaan. Ehkä jopa liian helposti pystyi tuhoamaan nuo lentävät sirkkelit.
Rämeliitimen kanssa tekisi mieli käytää tuolia, tuntuu seisten jotenkin oudolle ja väärälle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
650
Niille joilla on ollut ongelmia air linkin kanssa, kokeilkaapa seuraavaa:

Valitkaa ODT:stä toggle console window service menusta ja restartatkaa palvelu. Window pitää jäädä näkösälle, ei minimoiduksi.

Tällä windows 11 liittyvällä kikalla sain yllättäen windows 10 viimeaikoina laganneen air linkin toimimaan taas hyvin. Takkuilu näkyi kyllä jo minulla heti oculus homessa, ei tarvinnut edes pelejä käynnistää.

Mikä sitten syynä moisen kikan toimivuuteen, en tiedä, mutta ainakin kun nyt kerran kokeilin kaikki oli taas jouhevaa. Voihan olla että tämä nyt toimi vain kerran, mutta tiedoksi muillekkin.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
559
Uunituore
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 359
Uunituore
Saa nähdä mitä tosta tulee. Taitaa olla Alyxin jälkeen varmaan hypetetyin VR-peli lähinnä vissiin sen takia kun tarjoaa ton parhaimmasta päästä olevan fysiikkamoottorin ja nyt on integroitu modituki, jonka seurauksena tosta povataan VR-maailman Garry's Modia. Boneworksia ei tullut koskaan ostettua kun ei sattunut oikein kunnon tarjoukseen eikä npc ragdollien hakkaaminen yksinpelinä oikein napannut normihintaan.
 
Liittynyt
30.03.2017
Viestejä
1 096
HL2VR läpi. Erinomainen tekele, sanoisin melkein että hauskinta VR:ää sitten Alyxin. Siitä on ilmiselvästi otettu oppia, ainakin tikkaat ja aseenvalinta toimii juuri samalla tavalla. VR tuo vanhaan peliin uusia temppuja ja taktiikoita, jotka eivät emopelissä olisi onnistuneet. Kahdella kädellä voi käyttää vierekkäisiä lataus- ja parannusasemia yhtä aikaa, vasurilla voi pitää jotain esinettä suojakilpenä samalla kun räiskii sen takaa, kulman taakse voi ampua sokkona pistämättä päätään esiin. Lonkalta ampuminen tuntuu mahtavalta, silloin kun osuu.

Hiirellä tähtääminen on selvästi helpompaa kuin kädellä, joten VR-modi on aika paljon vaikeampi kuin lattaruutuversio. Täysin ampumataidottomia ja muita nössöjä varten asetuksista löytyy joku yleinen lasertähtäin, mutta tosimieshän ei mitään apupyöriä tarvitse. Puolet kudeista toki lentelee pöpelikköön, mutta lisähaaste oli ihan tervetullutta peliin, jonka olen hakannut läpi viisi kertaa ja katsonut toiset viisi läpäisyvideota. Muistin jokaisen väijytyksen, salaisuuden ja melkein repliikinkin.

Puutteet ovat pieniä. Jotkut aseet on selvästi viimeistelemättömiä (esim. animaatioita puuttuu), pieni osa välinäytöksistä ei toimi oikein ja loppusodan taistelutoverit tuntuvat jumittavan tiellä paljon pahemmin kuin ennen. Ehkä aika vain on kullannut muistot. Yleisesti modi on niin tasokas, että sitä voisi jopa suositella jonkun nyypän ensimmäiseksi HL2-pelikerraksi, kunhan VR-jalat ovat kunnossa.
 
Liittynyt
30.03.2017
Viestejä
1 096
Visual noveleita. Jep, näitäkin saa VR-muodossa.

Tokyo Chronos

Köyhän miehen Danganronpa. Päähahmo herää hylätyssä varastorakennuksessa ja muisti palailee pätkittäin. Pian selviää, että iso läntti Tokion keskustaa on eristetty ulkomaailmasta peilimäisellä muurilla ja lähes kaikki ihmiset kadonneet. Jäljellä on vain kymmenkunta teiniä, jotka huomaavat olevansa lapsuudenkavereita. Kohta porukkaa alkaa katoilla ja kuolla ja syyttävät sormet nousta.

Gameplayta ei ole. Pelissä ei tehdä mitään muuta kuin klikataan seuraavaa repliikkiä (senkin voi automatisoida) ja tehdään joskus harvoin valintoja. Hahmojen liikkeitä ei yleensä ole varsinaisesti animoitu, vaan ne popsahtavat suoraan erilaisiin asentoihin kuten tavallisissa VN:issä. Silmät ja huulet sentään liikkuvat. Jostain kumman syystä maailman skaala on pielessä ja kaikki ihmiset näyttävät kuusimetrisiltä koljateilta ja pelaajahahmokin leijailee kaukana maanpinnasta. SteamVR:n asetuksista skaalaa voi säätää toiseen suuntaan niin että ympäristö näyttää normaalilta, mutta silloin oma kroppa ja kädet kutistuvat pikkuriikkisiksi. Ympäristöjen tekstuurit ovat kauttaaltaan suttuisia.

Chronosissa on helppo nähdä vaikutteita niin Danganronpasta kuin Zero Escapesta, mutta peli ei nouse lähellekään esikuviensa tasoa. Hyviä hetkiä on ja hahmot toimivat kohtalaisesti, mutta mikään osa-alue ei varsinaisesti loista. Mysteeri kiinnostaa loppuun asti, mutta lopussa tarjoiltavat vastaukset ovat niin käsittämättömän typeriä, että se sai muun pelin tuntumaan melkein ajanhukalta. Keskeisin romanssikohde paljastui totaaliseksi riemuidiootiksi, jota olisi lopussa tehnyt mieli läiskiä ympäri korvia halaamisen sijaan. Pelin suurin juoniaukko löytyi tytön päästä.

ALTDEUS: Beyond Chronos

Genre vaihtui niin että heilahti. Murhamysteerien sijaan Altdeusissa rymistellään jättirobotilla ja taistellaan alieneita vastaan Evangelion-tyyliin. Nyt mukana on yksinkertaista pelaamista. Robottimähinät ovat puoli-interaktiivisia (tyyliin tykin saa ladata ja liipaisinta painaa itse) ja välillä pääsee "tutkimaan" paikkoja vapaasti, eli kliksuttelemaan ympäristön hotspotteja. Valintoja on paljon enemmän kuin viimeksi ja ne vaikuttavat (?) päähahmon "statseihin" tai jotain. Systeemi jäi todella hämäräksi enkä ole loppujen lopuksi varma, tekikö suurin osa valinnoista yleensäkään mitään. Oli silti mukava edes teeskennellä vaikuttavansa juonen kulkuun, ja pienelläkin puuhastelulla on iso vaikutus kun pelaaminen ei ole pelkkää pönöttämistä.

Tarinassa scifistellään kunnolla. Löytyy tekoälyjä, keinoruumiita, todellisuuspakoa virtuaalimaailmoihin ja vaikka mitä. Päähahmo on harvinaisen epäsosiaalinen ja angstinen mököttäjä, jonka on tarkoitus varmaan olla cool, mutta lopputulos on tahattoman koominen. Juoni on ihan ok eivätkä lopun paljastukset ylitä kriittistä hevonpaskakynnystä, kuten Chronosissa.

20220807173817_1.jpg

Hahmosuunnittelija tosin taisi unohtaa ottaa lääkkeensä.

Altdeus on paljon näyttävämpi ja kattavammin animoitu kuin Chronos. Asiat näytetään useammin kuin kerrotaan. Peli tuntuu jo enemmän VR-animelta kuin visual novelilta, ja se on ehdottomasti kaksikon parempi teos. Vaikka pelit ovat olevinaan samaa sarjaa, niiden väliset yhtymäkohdat ovat niin mitättömiä, että Altdeusia on helppo suositella itsenäisenä pelinä. Kummassakin tosin joutuu ramppaamaan samoja tapahtumia aivan liikaa, kun metsästää erilaisia loppuja.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
694
Mä tykkäsin kummastakin todella paljon ja ne onkin mun suosikki vr kokemuksia.
Siitä on jo aikaa kun nuo pelasin joten voin muistaa väärin, mutta muistaakseni beyond chronoksen päähahmo ei ole mitenkään mukamas cool mököttäjä vaan sillä ei oikeasti ollut alunperin tunteita ollenkaan.
Se kun on vaan tieteellinen koe ja sen ainoa tarkoitus oli olla helvetin hyvä mecha pilotti ja vasta kun se määrättiin sen toisen mimmin henkivartijaksi, se alkoi kokemaan jotan tunteitakin.
Muutenkin se oli raikas tuulahdus kun yleensä visual novelit on täynnä jotain hyperaktiivisia kirkuvia teinejä. Tosin enkku dub oli niin kamalaa kuunneltavaa, että sitä käyttämällä kyllä pilaa pelikokemuksensa välittömästi.
 
Liittynyt
27.03.2019
Viestejä
100
Ongelmaa HL2VR kanssa.
Pelin alkupäässä kun paetaan sotilaita ja pitää hypätä kanaaliin. Ukko jää pohjaan kiinni. Ei liiku mihinkään, kuin oman akselinsa ympäri ja hukkuu.
Kokeilin eilen puolenkymmentä kertaa, välillä pääsee pari metriä eteenpäin, menee pohjaan, juuttuu kiinni ja hukkuu. Muilla vastaavaa ongelmaa?
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
144
ei tuota, mutta välillä kun latas saven niin paukutti pyssyn tyhjäksi. Lakkas jonkin ajan päästä, Steamin kautta tuli päivitys vr modiin: olisko vaikuttanut.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
648
Tulipahan pelattua resident evilin 2 & 3 remaket vr-versiona. Ei ollut kyllä lähelläkään yhtä hyviä vr portteja (modattuja) kuin seiska ja kasi, mutta silti erinomaisia. Noihin on "pakko" ottaa modiksi "Smooth Locomotion" lisäksi, mutta silti siellä on taustalla 3rd person animaatio, jonka huomaa varsinkin kun pitää juosta rappusia pakoon jotain singolla alas räjäytettyä mainospäätä. Itselläni parempi tähtäys VR-ohjaimella oikean pistoolin tähtäimen kautta kuin controllerilla, mutta vähän lisävaikeutta hiireen verrattuna. Kasin snipa oli mahtava ja jotenkin realistisen tuntuinen kun hiiren kanssa se on vähän niin kuin ampuisi maasta tukien kanssa.

Kakkosen modiin oli selvästi enemmän panostettu kuin kolmoseen (alunperin jätin kolmosen vr modin kesken, mutta Praydog on parantanut sitä huomattavasti vuoden sisään). Kummassakaan en tosin keksinyt (ja en googlellakaan löytänyt) miten ammustyyppiä vaihdetaan indexillä. Bindasin steamissa sen lopulta customina trackpad klikkaukseen.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
648
Tuli vihdoin pelattua Saints&Sinneria.

Tutorialin ja sen jälkeen alle puoli tuntia itse pelaneena voin sanoa, etten pidä yhtään. Mulla on vaan parempi immersio kun lataus on napin painalluksen takana ja varustehallinta on ns. klassinen. Tavallinen peli riittää sen tunnelman ja immersion saamiseen (hyvänä esimerkkinä vaikka resident evil 7, jonka modissa kuitenkin aseella liikeohjaus, joka on aidosti luontevaa ja toimii täydellisesti).

Ei musta kuitenkaan tunnu oikeasti siltä, että esim. lataisin aseen. Indexin puristus toimii ihan miten sattuu ja tiputtelen tavaroita lattialle (tai oikeastaan suurin ongelma on, että otan koko ajan aseen käteen vahingossa holderista). Alkaa vaan vituttaa kun pitäisi lukea journalia ja siitä ei tule mitään ase kädessä vaan se pitää laittaa sivuun siksi aikaan. Ja peli itsessään on kuiva, tuntuu kuin pelaisi jotain hengetöntä fysiikkamoottoria. Se täytyy sanoa, että onhan tämä ihan eri luokkaa kuin Arizona Sunshine ja toki ymmärrän, että nämä paranee askel askeleelta, mutta tuollaiset 9/10 tai 10/10 arviot vaikuttaa siltä, että ollaan arvosteltu vr elementtien monipuolisuutta ja eikä sitä pelikokonaisuutta. Half-Life Alyxissa kuulemma voi liikuttaa sormiaan, joka on sinänsä hieno juttu, mutta en nostaisi pelin arvosanaa sen takia (se ilmeisesti on aidosti loistava peli muutenkin).

VR:ssä on niin paljon hyviä juttuja, että vaikea nähdä, että tämä jäisi pienen piirin harrastukseksi. Innolla odotan PSVR2, koska uskon sen olevan historiallinen kohta VR-pelaamiselle ja sen yleistymiselle.

Tuo olisi flattina korkeintaan 6/10 peli näin alkukokemuksen perusteella ja tuskin olisi sellaisenaan ikinä päässyt julkaistavaksi asti tuolla brändillä. Toivottavasti mielipide muuttuu vielä kun opin paremmin kikkailemaan tuon wannabe realismin kanssa ja ehkä säätämään oteherkkyyttä jne. (jossain pelissä auttoi kun hain steamista custom bindit, joissa oli muokattu tuota). Ei ainakaan tullut sitä fiilistä WD:stä, että olisi pilannut itseltäni muut vr-pelit. Indexin puikot pitäisi olla high endia, mutta kaukana ollaan vielä siitä, että oltaisiin kuin hansikas asteella. Ehkä sellaisetkin joskus tulee...

Ootteko muuten käynyt museoissa, joissa on VR-kokemuksia tarjolla? Tuntuu olevan nykyään tosi hot. Ne vasta on kämäsiä esityksiä, steamista saa ilmaiseksi kymmenen kertaa hienompia. En ymmärrä millä ilveellä kuraattorit ovat valinneet noi esiteltäväksi. Joku on keksinyt, että se teos ei kestäisi steamissä vertailua, joten on myynyt sen museoon taideteoksena :D

Ilmeisesti niillä ei ole tietoa paremmasta ja pelkästään se laitteen tuoma "uusi taiteenmuoto" on jo itsessään riittävä peruste. Tavallaan se on teknologiademo, mutta oikeat teknologiademot on paljon hienompia. Harmiksi suurinosa museoon sattuneista (omat kokemukset helsingin taidehallista ja emmasta) kokeilee siellä ensimmäistä kertaa VR-laitetta ja ei sen takia näe sitä koko potentiaalia. Se on wow elämys ainoastaan, jos se on ensimmäinen kokemus, mutta ei sellainen, joka herättäisi välittömästi innostusta ostaa itselleen sellainen laite.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
648
Pelasin sitten kuitenkin Saint & Sinnersin läpi. Oli siinä paljon hyvääkin, vaikka ainakin pari kertaa tiputin parhaan aseeni vahingossa ja en löytänyt sitä enää (ei mennyt rikki). Paljon turhautumista ja en tosiaan pidä realistisesta inventorysta, mutta kyllähän siihenkin tuli sujuvuutta loppua kohden ja esim. oli helppo zombien hyökätessä pakittaa ja ottaa haluamani ase sieltä, vaikka alkuun käytännössä kuolin aina tuollaisessa tilanteessa (eli siis kun ase rikkoutuu tms. oli joskus helpompi keräillä kun laittoi aseen suosiolla reppuun).

Veikkaisin, että tulevaisuus tulee olemaan sellainen, että joko VR kasvattaa suosiotaan moninkertaisesti tai sitten pelit tehdään hybridimallilla, jossa VR-mahdollisuus sisältyy pakettiin tai myydään erikseen (RE Village tyyliin). On jotenkin paljon puhuvaa, että Saints&Sinnersia pidetään toisiksi parhaana VR natiivina pelinä. Tykkäsin kyllä radiokeskustelusta Caiseyn kanssa. Tuntui siltä, että ystävystyi hänen kanssaan siinä ja tuli paljon tunnelmaa. Fysiikkamallinnus oli kanssa parempaa ja selvästi tehty VR:lle, joka on ainoa asia, joka puoltaa tehdä natiivisti vr-pelejä. Käsikirjoittaja tiimi oli kyllä selvästi jotain C-osastoa, mutta runko oli varsin hyvä. Optimistina odotan, että S&S2 voi olla oikeasti hyvä.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
648
Mä oon näköjään varastanut koko threadin, mutta tulipahan vihdoin ja viimein korkattua Half-Life Alyx.

En tiedä oikeasti mitä sanoa. Tiedän hyvin, että ihmiset pitää tätä ylivoimaisesti parhaana VR-pelinä, mutta silti olin melkein järkyttynyt kuinka hyvä peli on kyseessä...

Miten kaikki muut pelit voi olla noin huonoja jossain kosketustarkkuudessa, jos Alyxissa pystyy nappaamaa tussin ja piirtämään ikkunaan sillä (pahoittelut screenshotin käsialasta, mutta taululle kirjoittaminen ei ollut ikinä vahvuuteni).

Siis jollain Walking deadilla ja Alyxilla on kouluarvosanoilla joku neljä numeroa eroa. Half-Life tuntuu olevan jotain kymmenen vuotta edellä tekniikassa muita. Tajusin lopulta, että S&S oli kanssa sormitunnistin, mutta Alyxissa se toimii just niin kuin oikeastikin teen. Näen sillä jopa jotain lisäarvoa, koska on vaan niin hienosti tehty :D


20221012201629_1.jpg
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
650
Jottei menisi sinun monologiksi, pelasin RE7:kan PC:llä kokonaan praydogin modilla läpi. Jostain syystä pelin paskimmassa osuudessa
laivalla
peli pyöri jotenkin huonosti, joten se aiheutti yökköoloa paitsi pelisuunnittelun myös VR:n osalta.

Muistelen että PSVR:llä OLED olisi tarjonnut näyttävämpää kontrastia, mutta muuten peli näytti kyllä vallan mainiolta Quest2:lla DSR:llä höystettynä liki 4K:lla ja 90hz.

Koska VR:lle AAA pelejä ei tuhottomasti ole, olen ottanut tavoitteeksi pelata kaikki isoimmat läpi, tällä hetkellä ei-VR modatuista pelaamatta on enää Lone Echo 2. Medal of Honorin olen tosin toistaiseksi päättänyt skipata, peli ei kuulosta levytilan arvoiselta.

Nostaisin parhaimpina VR peleinä jalustalle HLA:n ohella Asgards Wrathin, Walking Dead Saints & Sinnersin ja Lone Echon. Laajuutensa puolesta toki Skyrim ja Fallout ovat omalla tasollaan.

Elite Dangerous ja FS2020 ovat kans todella näyttäviä VR:llä, mutta niiden kohdalla ei voi puhua läpipeluusta. No Mans Sky voisi olla kans hyvä, mutta en ole saanut sitä oikein pyörimään kunnolla yrityksistä huolimatta.
 
Liittynyt
15.12.2020
Viestejä
37

:asif: Moss Book II julkastu viimeinki PCVR
Tykkäsin kovasti ekasta. Hitto kun on pelaamattomia pelejä liikaa, ettei viittis ostella jonoon lisää. Tää peli on kyl must.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
648
Mainostetaan vielä kerta tässä threadissa Resident Evilia. Steamissa Capcomin Halloween paketti 49€ sisältäen RE2R, RE3R, RE7 ja RE8. Kaikki huippupelejä muutenkin ja toimivat VR:nä täydellisesti. Village varsinkin on aivan mahtava kokemus.

En itse jaksanut pelata edes Alyxia loppuun (ollut kyllä hyvä ja helppo uskoa, että esim. insinöörit pitää siitä), mutta noi ressat olen kaikki hakannut vähintään kahdesti läpi VR:nä. Minuutin kestää modaa. Kakkoseen ja kolmoseen viisi minuuttia, koska haluaa Smooth Locomotionin mukaan.

Komppaan Vierimaata siinä, että Skyrim ja Fallout on tavallaan omassa luokassaan, mutta jos niistä piti enemmän kuin Alyxista, niin suosittelen ressojen pelaamista kanssa.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Mä oon näköjään varastanut koko threadin, mutta tulipahan vihdoin ja viimein korkattua Half-Life Alyx.

En tiedä oikeasti mitä sanoa. Tiedän hyvin, että ihmiset pitää tätä ylivoimaisesti parhaana VR-pelinä, mutta silti olin melkein järkyttynyt kuinka hyvä peli on kyseessä...

Miten kaikki muut pelit voi olla noin huonoja jossain kosketustarkkuudessa, jos Alyxissa pystyy nappaamaa tussin ja piirtämään ikkunaan sillä (pahoittelut screenshotin käsialasta, mutta taululle kirjoittaminen ei ollut ikinä vahvuuteni).

Siis jollain Walking deadilla ja Alyxilla on kouluarvosanoilla joku neljä numeroa eroa. Half-Life tuntuu olevan jotain kymmenen vuotta edellä tekniikassa muita. Tajusin lopulta, että S&S oli kanssa sormitunnistin, mutta Alyxissa se toimii just niin kuin oikeastikin teen. Näen sillä jopa jotain lisäarvoa, koska on vaan niin hienosti tehty :D


Niin Alyx tavallaan "pilasi" itselle VR:n, kun sen jälkeen kaikki muut on tuntuneet vaan teknisesti selvästi luokkaa huonommille ja kiinnostus lopahtaa, kun pelimaailma tuntuu staattiselle kulissille. BoneWorks pääsee interaktiivisuuden osalta samalle tasolle ja jopa pidemmälle, mutta pelinä se on kuitenkin hyvin kökkö.

BoneWorksin "moottorilla", kun joku väsäsisi tommosen HL Alyx tasoisen kampanjan, missä vielä hyldynnettöisiin kunnolla fysiikoita, niin ai että.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 942
Niin Alyx tavallaan "pilasi" itselle VR:n, kun sen jälkeen kaikki muut on tuntuneet vaan teknisesti selvästi luokkaa huonommille ja kiinnostus lopahtaa, kun pelimaailma tuntuu staattiselle kulissille. BoneWorks pääsee interaktiivisuuden osalta samalle tasolle ja jopa pidemmälle, mutta pelinä se on kuitenkin hyvin kökkö.

BoneWorksin "moottorilla", kun joku väsäsisi tommosen HL Alyx tasoisen kampanjan, missä vielä hyldynnettöisiin kunnolla fysiikoita, niin ai että.
Mä taas en allekirjoita tota että Alyx olisi mitenkään niin ylivoimainen vaikka toki laatua ehdottomasti . Oculus-julkaisuista löytyy kuitenkin esimerkiksi Lone Echot. PSVR2 on varmaan sitten se seuraava mahdollisuus nähdä isomman budjetin VR-pelejä high-end raudalla, ehkä sieltä jotain portataan PC:lle asti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 728
Mä oon näköjään varastanut koko threadin, mutta tulipahan vihdoin ja viimein korkattua Half-Life Alyx.

En tiedä oikeasti mitä sanoa. Tiedän hyvin, että ihmiset pitää tätä ylivoimaisesti parhaana VR-pelinä, mutta silti olin melkein järkyttynyt kuinka hyvä peli on kyseessä...

Miten kaikki muut pelit voi olla noin huonoja jossain kosketustarkkuudessa, jos Alyxissa pystyy nappaamaa tussin ja piirtämään ikkunaan sillä (pahoittelut screenshotin käsialasta, mutta taululle kirjoittaminen ei ollut ikinä vahvuuteni).

Siis jollain Walking deadilla ja Alyxilla on kouluarvosanoilla joku neljä numeroa eroa. Half-Life tuntuu olevan jotain kymmenen vuotta edellä tekniikassa muita. Tajusin lopulta, että S&S oli kanssa sormitunnistin, mutta Alyxissa se toimii just niin kuin oikeastikin teen. Näen sillä jopa jotain lisäarvoa, koska on vaan niin hienosti tehty :D
Kannattaapi kokeilla half life alyxiin sitten modimappeja, esim gunman contracts 1 ja 2. Tosi hyvin tehdyt lisämapit ja muitakin on, esim 007 golden eye teemaiset kentät on ok, mutta taitavat valitettavasti olla rikki tällä hetkellä.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736
Ite olen pelannu vain 10 tuntia(puolessa välissä?) Half Life: Alyxia ja 10 minuuttia Pavlov Shack Demoa :n demoa, muuten tullu pelattua vain lento- ja autosimuja.

Mikä on paras VR-fps? Onko puhtaita yksinpeliräiskintöjä tehty vielä VR:lle, semmosia jotka keskittyy lähes kokonaan räiskintään? Suosituksia otetaan vastaan.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
709
Ite olen pelannu vain 10 tuntia(puolessa välissä?) Half Life: Alyxia ja 10 minuuttia Pavlov Shack Demoa :n demoa, muuten tullu pelattua vain lento- ja autosimuja.

Mikä on paras VR-fps? Onko puhtaita yksinpeliräiskintöjä tehty vielä VR:lle, semmosia jotka keskittyy lähes kokonaan räiskintään? Suosituksia otetaan vastaan.

Oculus storessa ainakin stormland ihan kelpo FPS ja sitten Stalker pelin tyylinen, Into the radius Steam tai oculus storesta.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
650
Oculus storessa ainakin stormland ihan kelpo FPS ja sitten Stalker pelin tyylinen, Into the radius Steam tai oculus storesta.
En suosittele Stormlandia ainakaan täydellä hinnalla, ei se huono ole, mutta jäi ”kesken” kun Sony osti studion ja tappoi jatko-kehityksen. Muuten siitä olisi voinut tulla VR-Destiny. Nyt se ok tasoa, mutta vähän raakile sisällön suhteen.

Sen sijaan Walking Dead: Saints & Sinners on mainio, ja sopii pyssysankarillekkin hiiviskelyn sijaan. Doom VFR, Killing Floor ja A-tech cybernetic ovat jo puhtaampia räiskintöjä. Ainakin Doomista tykkäsin enemmän mitä Stormlandista.
 

S3p

Liittynyt
25.10.2019
Viestejä
398
Ite olen pelannu vain 10 tuntia(puolessa välissä?) Half Life: Alyxia ja 10 minuuttia Pavlov Shack Demoa :n demoa, muuten tullu pelattua vain lento- ja autosimuja.

Mikä on paras VR-fps? Onko puhtaita yksinpeliräiskintöjä tehty vielä VR:lle, semmosia jotka keskittyy lähes kokonaan räiskintään? Suosituksia otetaan vastaan.
Sniper Elite VR anyone? Tuota on pelattu jo kolmesti läpi ;)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 942
Warhammer 40k: Battle Sister on ihan viihdyttävä shooter minusta myös. Vanhemmista id softwaren peleistä räiskinnöistä Doom 3 asti on melkein kaikista ihan päteviä porttauksia. Medal of Honor: Above and Beyondia en oo koittanut mutta sekin saattaisi olla varteenotettava vaihtoehto.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736
Sniper Elite VR anyone? Tuota on pelattu jo kolmesti läpi ;)
Trailerin ja gameplayn perusteella se oli putkijuoksu ja aika yksitoikkoinen, että ammuttiin kertalaukauksia vain aina ennaltamääritetyistä kohdista ympäriinsä juoksevia sotilaita. En ole pelannu ite, videoiden perusteella mietin ja voin olla väärässä.

Warhammer 40k: Battle Sister on ihan viihdyttävä shooter minusta myös. Vanhemmista id softwaren peleistä räiskinnöistä Doom 3 asti on melkein kaikista ihan päteviä porttauksia. Medal of Honor: Above and Beyondia en oo koittanut mutta sekin saattaisi olla varteenotettava vaihtoehto.
Voi piru... Tämä jäi jostain syystä kokonaan pois laskuista, muistelen nähneeni tämän ja huonoja arvosanoja satoi tai vastaavaa. Pitää silti ottaa enemmän selvää, ehkä siellä on hyviä jutuja vaikka itse peli jäi torsoksi.

Doom3:sta pitää ehdotomasti kokeilla. Kaikki kaappisäikäytykset mustan ulkoa vaikka se MINUN Doomini oli 2.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
694
Trailerin ja gameplayn perusteella se oli putkijuoksu ja aika yksitoikkoinen, että ammuttiin kertalaukauksia vain aina ennaltamääritetyistä kohdista ympäriinsä juoksevia sotilaita. En ole pelannu ite, videoiden perusteella mietin ja voin olla väärässä.
Oisko ollu 2 vai kolme ekaa tehtävää tuollaisia ja sitten se muuttuu ihan normi fps menoksi.
Toki kentät on melko lineaarisia, mutta yleensä tarjoaa muutaman lähestymistavan ja perus ampumisen lisäksi tehtäviin kuuluu esim it tykkien räjäyttämistä.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 234
Tuli tänään kaivettua VR lasit (Quest2) pitkästä aikaa esiin kun päivitin näytönohjaimen. Tuossa päivittelin Oculuksen sovellusvalikoimaa ja halusin sitten jollain hyvällä pcvr pelillä koittaa niin latasin HL Alyxiin jotain lisämatskua ja kävin testaamassa. Sieltä poistuessani huomasin tuon HL2VR ilmestyneen hiljattain :)

Asensin ja testasin junaradoille saakka ja voi veljet! Kyllä on hyvä peli. Mulla on jo pariin otteeseen jäänyt peli pesken flatilta, niin nyt voisi olla sauma päästä maaliin asti. Doom3 ja Borderlands2kin on pitemmällä VRssä kuin flatilta ikinä.

Tuolla olikin joku linkannut jotain graffapäivityksiä HL2VR, täytyykin testaan, vaikkakin grafiikat on ihan tarpeeksi hyvät minulle jo tuollaisenaan.
 
Liittynyt
27.08.2017
Viestejä
180
Itse en oikein alun innostuksen jälkeen ole päässyt HL2VR:n makuun. Tuossa äsken oli juuri hyppelykohtauksia, joita ei oikein jaksaisi VR:ssä. Tosin konekiväärillä ampuminen oli aika kivaa, kun taas puolestaan pistooli ei oikein iskenyt.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.07.2019
Viestejä
199
Tää lienee parempi paikka kysyä kun toi näyttisketju. Miten on täysin vr pelaamisen kannalta, kannattaako 3070 päivittää 6900xt kun kohtuu halvalla saisin? Vai yrittää vaan metsästää edullinen 3080? Ilmeisesti nvidian kortit olis parempia vr kannalta mutta onko toi 6900xt riittävän tehokas että sillä tulis parannusta versus 3070?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 119
Tää lienee parempi paikka kysyä kun toi näyttisketju. Miten on täysin vr pelaamisen kannalta, kannattaako 3070 päivittää 6900xt kun kohtuu halvalla saisin? Vai yrittää vaan metsästää edullinen 3080? Ilmeisesti nvidian kortit olis parempia vr kannalta mutta onko toi 6900xt riittävän tehokas että sillä tulis parannusta versus 3070?
Osta mielummin se 3080.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
74
Onko kenelläkään tullut vastaan kuinka Suomessa tuo huominen PSVR2 ennakkomyynti hoidetaan. Ainakaan vielä ei kenenkään jälleenmyyjän sivuilla ole mitään mainintaa. Sonylla itsellään on ainakin jonkinlainen rekisteröitymis/arvonta ollut ennakkotilauksista
 
Liittynyt
07.05.2020
Viestejä
112
Onko kenelläkään tullut vastaan kuinka Suomessa tuo huominen PSVR2 ennakkomyynti hoidetaan. Ainakaan vielä ei kenenkään jälleenmyyjän sivuilla ole mitään mainintaa. Sonylla itsellään on ainakin jonkinlainen rekisteröitymis/arvonta ollut ennakkotilauksista
Offtopic, kävin verkkokauppoja katselemassa niin tästä saadaan hyvät ainekset joulusekaannuksiin kun jossain vielä myydään PSVR V2 settejä. Onneksi olkoon tontuille joiden pitää sitten arpoa oikea PSVR2.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 345
Viestejä
4 157 942
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom