Omaan makuuni tuo oli sen verran kökkö käännös että pelasin sen näytöllä loppuun. Niitä harvoja joissa VR ei ollut parempi. Skyrimia en taas jaksanut pelata kovinkaan paljoa ilman VR:ää, VR:llä sitten läpi päätarinat. Skyrim VR on ehdottomasti yksi parhaimmista peleistä.
Juuh on kyllä vähän karikatyyrimainen amatööri port (pelinä vaan sopii niin mainiosti vr) ja varsinkin controllerit on iso kysymysmerkki. Ymmärrän hyvin sun ratkaisun, mutta en tiedä jaksaisinko flattina pelata peliä ollenkaan enää tänä päivänä sitä (sen verran vanha peli), vaikka horror-fani olenkin. Periaatteellisesti löytyy tuki sauvoillekin nykyään, mutta indexin ohjaimien kanssa saa varata varaohjaimen lähettyville (näppäimistö porukalla yleensä, mulla dualshock).
Varsinkin nyt tuon doomin jälkeen ei ihan samanlaista sädekehää voi vetää AI:n päälle kun näkee miten hyvin jonkun VR modin voi tehdä.
Pelasin tosiaan eilen doom3bfg vr pelin läpi ja aloitin lisäosan samoin tein.
Kerran jouduin vaihtamaan teleporttaamiseen kun ei olisi pystynyt hyppäämään riittävän pitkälle (saattoi johtua 1,7m pituudesta, ei onnistunut vaikka olisi "huijannut" juoksemalla fyysisesti osan matkaan tai sitten jäi joku juttu tajuamatta).
Pelinäkin paljon parempi mitä luulin. Oli tosi mielenkiintoisia audio-nauhojakin ja jos osaa asennoitua vaan oikein siihen arcademaisuuteen, niin kaikki on tosi buenoa.
Sinänsä paljon muistoja tästä kun olin Assemblyilla ja siellä oli "maailman" ensijulkaisu ja jostain kaikki waretettiin se sitten (huvittavaa miten sosiaalisesti hyväksyttyä se oli siihen aikaan kun oli joku puolivirallinen assembly serveri josta sen sai). Mulla oli joku radeon GTO kortti, josta sai biossin flashaamalla high end kortin kun olivat rampauttaneet sen vaan jollain softalla, ettei saanut kaikkia väyliä tms. käyttöön ilman flashausta, eli oli silloin teininä jollain kolmasosahinnalla suht tykkikortti ja sen myötä olin niitä harvoja, joilla se pyöri sulavasti ja porukkaa oli koko ajan katsomassa selän takana. En silti jaksanut pelata kovin pitkälle peliä ja en erityisesti pitänyt edes siitä, mutta nyt kun sai mahdollisuuden pelata VR:nä, niin avot!
Oon yrittänyt viimeaikoina pelata Far Cry 5, Doom ja Doom eternal, mutta ihan rehellisesti en jaksa kahta maata pidemmälle näitä fps pelejä, jos niissä ei ole joku huikea juoni ja hemmetisti roolipelielementtejä päälle. Joku pasianssikin on mielenkiintoisempi. VR:nä taas suurin piirtein paras pelikokemus ikinä
Lopussa modi kaatuili häiritsevän paljon, mutta resurrection of doom ei ole neljään leveliin kaatunut kertaakaan. Kuuleman mukaan alkuperäinen RBDOOM modi on parempi sen osalta ja lopputeksteissä olikin, että tämä Fully Possessed perustuu sen lähdekoodiin. Jotkut graafisesti näyttävät ase-efektit kaataa aika helposti tämän version, mutta toisaalta pelin saa pystyyn puolessa minuutissa, vaikka joudun kävelemään eri tilassa olevalle tietokoneelle. Vähän karsii immersiota kun joutuu tallentamaan koko ajan peliä lähinnä tietokoneen ja eikä oman kaatumisen pelossa.