VR-pelit

Liittynyt
28.12.2017
Viestejä
192
En tiedä, että onko muut huomanneet jo tämän, mutta sattumalta törmäsin tietoon, että Hitman-sarjaan on tullut VR-tuki pari päivää sitten. Sopivasti Hitmanit ovat samalla tulleet Game passiin, joten pääsin tuota kokeilemaankin. Steamissa tuntuu porukka haukkuvan VR-toteutusta, mutta mielestäni toimii aivan hyvin. Tosin minulla ei ole aikaisempaa kokemusta kyseisestä sarjasta, joten en osaa verrata pannukakkuversioon. Nythän tässä on yhtäkkiä runsaasti VR-pelattavaa, kun on RE2 vielä kesken, sitten voisi ottaa työn alle RE3 ja sitten vielä Hitmanit.

RE2 muuten alkoi pelittämään hyvin, kun vaihdoin prossun R3600>12600K ja sen jälkeen vasta pääsi säätämään grafiikka-asetuksia, joissa päädyin seuraaviin: oculuksesta 72Hz ja max reso, pelistä kutakuinkin max asetukset ja FSR 0,67 eli quality. Näillä näyttää hyvältä ja 6800 jaksaa pitää 72Hz yksittäisissä raskaissakin paikoissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 390
En tiedä, että onko muut huomanneet jo tämän, mutta sattumalta törmäsin tietoon, että Hitman-sarjaan on tullut VR-tuki pari päivää sitten. Sopivasti Hitmanit ovat samalla tulleet Game passiin, joten pääsin tuota kokeilemaankin. Steamissa tuntuu porukka haukkuvan VR-toteutusta, mutta mielestäni toimii aivan hyvin. Tosin minulla ei ole aikaisempaa kokemusta kyseisestä sarjasta, joten en osaa verrata pannukakkuversioon. Nythän tässä on yhtäkkiä runsaasti VR-pelattavaa, kun on RE2 vielä kesken, sitten voisi ottaa työn alle RE3 ja sitten vielä Hitmanit.

RE2 muuten alkoi pelittämään hyvin, kun vaihdoin prossun R3600>12600K ja sen jälkeen vasta pääsi säätämään grafiikka-asetuksia, joissa päädyin seuraaviin: oculuksesta 72Hz ja max reso, pelistä kutakuinkin max asetukset ja FSR 0,67 eli quality. Näillä näyttää hyvältä ja 6800 jaksaa pitää 72Hz yksittäisissä raskaissakin paikoissa.
Vielä testaamatta mutta porttaus on vaan laiska ja buginen. Runtua tulee varmaan myös sen takia että potentiaalia olisi ollut taas vaikka mihin muttei jaksettu tehdä kunnolla. Pahimmat ongelmat varmaan ulkonäössä joka jäi PSVR-tasolle sekä kontrolleissa, joissa haisee edelleen ohjaintausta ja sen lisäksi bugittavat. Virtual Reality Oasis teki tuosta ihan hyvän videon jossa näkee pahimmat ongelmat:

 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
700
Taitaa pc versiossa olla hieman jotain isompaakin ongelmaa.
Mä olen varmaan jo 70 tuntia pelannut psvr:n kanssa eikä mulla ole ikinä nuo melee aseet bugittaneet kuten tuossa videolla.
Joskus harvoin on saattanut joku alkaa sätkimään wc pönttöön hukuttamisen jälkeen kun hahmo on hieman leikkautunut lattian sisään ja siinä ne isoimmat bugit sitten olikin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 390
Taitaa pc versiossa olla hieman jotain isompaakin ongelmaa.
Mä olen varmaan jo 70 tuntia pelannut psvr:n kanssa eikä mulla ole ikinä nuo melee aseet bugittaneet kuten tuossa videolla.
Joskus harvoin on saattanut joku alkaa sätkimään wc pönttöön hukuttamisen jälkeen kun hahmo on hieman leikkautunut lattian sisään ja siinä ne isoimmat bugit sitten olikin.
Niin no tossa on siis muutettu toi ohjaustapa siten että ohjaimen sijaan käytät ns. motion controllereita mutta kuitenkin niin että joudut painamaan motion controllereiden nappeja tehdäksesi asioita. Käytännössä siis tommonen typerä laiska välimuoto, joka typeryyden lisäksi myös bugaa. Käsittääkseni PSVR toteutus oli täysin peliohjainpohjainen. Toki tuolla voi olla taustalla teknisiä haasteita kun peli alunperin toteutettiin ohjainpohjaiseksi mutta heillä oli vuosi aikaa tehdä toi kunnolla. Bonuksena toki sitten vielä myydään täyteen hintaan periaatteessa vuoden vanhaa tekelettä lisäbugeilla. :D
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 125
Siis eikö tuossa Hitmanissä pääse kyykkyyn kuin napista? :facepalm:
Ei jatkoon tällainen puolivillainen toteutus.
 
Liittynyt
28.12.2017
Viestejä
192
Vielä testaamatta mutta porttaus on vaan laiska ja buginen. Runtua tulee varmaan myös sen takia että potentiaalia olisi ollut taas vaikka mihin muttei jaksettu tehdä kunnolla. Pahimmat ongelmat varmaan ulkonäössä joka jäi PSVR-tasolle sekä kontrolleissa, joissa haisee edelleen ohjaintausta ja sen lisäksi bugittavat. Virtual Reality Oasis teki tuosta ihan hyvän videon jossa näkee pahimmat ongelmat:

Pari tuntia pelasin Hitmania ja ei se minun mielestä ole läheskään niin buginen niin kuin tuo video antaa ymmärtää. Lähinnä keho ei aina seuraa mukana oikein ja joutuu resetoimaan näkymää silloin tällöin sen takia ja pari kertaa oli heittämisessä haasteita. Ei grafiikkakaan nyt niin blurria ole, ei yhtä tarkkaa kuin vaikka HL Alyxissä, mutta ihan ok ainakin sitten kun vaihdoin grafiikka-asetuksen base->best. Mutta ehkä tässä vaiheessa tästä ei nyt kannata täyttä hintaa maksaa, mutta jos Game pass on voimassa, niin kannattaa testata.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 674
Ykköskyöstin ääni oli ainakin surkea tuhnu. Onko sitten kakkoskyöstissä parempi? Oli ne hyvät sen toteamiseen, että tarvitsee paremmat kuulokkeet.
En tiedä ykkösten laadusta, mutta helkutin huonot kuulokkeet kakkosissa on ainakin. Kätevät toki, mutta huonot. Tai siis eihän ne ole edes mitkään kuulokkeet, vaan lähinnä halvimmat mahdolliset minikaiuttimet, eli ne eivät tule korvien päälle, vaan ääni kuuluu sieltä headstrapista. Käytännössä samassa huoneessa olevat kuulevat kaikki äänet.

Minä tilasin tällaiset tilalle:


Eivät ole mitään highendiä nuokaan ja niitä on moitittu mm. liian korostuneesta alapäästä, mutta varmasti ovat silti paremmat kuin alkuperäiset ja ne on helppo niputtaa yhteen Questin kanssa. Amazonista sai myös kätevän PSVR-tyyppisen pidikkeen napeille. Toimitus ei ole vielä saapunut, niin ei ole sen kummempia omia kommentteja.

Jatkot Quest 2 -ketjussa.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
700
Niin no tossa on siis muutettu toi ohjaustapa siten että ohjaimen sijaan käytät ns. motion controllereita mutta kuitenkin niin että joudut painamaan motion controllereiden nappeja tehdäksesi asioita. Käytännössä siis tommonen typerä laiska välimuoto, joka typeryyden lisäksi myös bugaa. Käsittääkseni PSVR toteutus oli täysin peliohjainpohjainen. Toki tuolla voi olla taustalla teknisiä haasteita kun peli alunperin toteutettiin ohjainpohjaiseksi mutta heillä oli vuosi aikaa tehdä toi kunnolla. Bonuksena toki sitten vielä myydään täyteen hintaan periaatteessa vuoden vanhaa tekelettä lisäbugeilla. :D
PSVR versiossa tehdään melee iskut dualshockin liikeohjauksella ja sama koskee tietenkin myös tähtäystä. Toki pleikkarilla voi hallita liikeohjauksella vain oikeaa kättä ja esim kuristaessa peli nostaa vasemman käden automaattisesti paikoilleen kun oikean käden vie niskan lähelle.
Tavaroiden heittämisessä on eroa pc versioon sillä pleikkarilla tähdätään käyttämällä vasenta liipaisinta + liikeohjausta ja heitetään painamalla oikeaa liipaisinta kun taas pc versiossa heitto tehdään ohjainta heilauttamalla, mutta lukitus toimii samoin.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 367
Onkos kukaan vielä testannuit tuota Zenith VR:ää? Monet kehuu tätä, mutta myös monet sanoo että Orbus VR MMO on parempi koska tuo Zenith tuntuu vielä early accessilta, mitä se itseasiassa taitaa ollakkin. Orbus joidenkin mukaan paljon enemmän viimeistellymmän tuntuinen. Itse en ole vielä VR MMO maailmaan hypännyt, mutta eiköhän nämä pelit tästä kehity ja joku hetki voisi kokeilla. Orbusta pääsee nähtävästi ainakin steamin kautta pelaamaan ilmaiseksi lvl 10 asti, joten taitaapi mennä kokeiluun.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
655
Onkos kukaan vielä testannuit tuota Zenith VR:ää? Monet kehuu tätä, mutta myös monet sanoo että Orbus VR MMO on parempi koska tuo Zenith tuntuu vielä early accessilta, mitä se itseasiassa taitaa ollakkin. Orbus joidenkin mukaan paljon enemmän viimeistellymmän tuntuinen. Itse en ole vielä VR MMO maailmaan hypännyt, mutta eiköhän nämä pelit tästä kehity ja joku hetki voisi kokeilla. Orbusta pääsee nähtävästi ainakin steamin kautta pelaamaan ilmaiseksi lvl 10 asti, joten taitaapi mennä kokeiluun.
Itseänikin kiinnostaisi tuo zenith mutta mieluiten suomalaisessa peliseurassa.
Mitä videoita katselin, paljon mielenkiintoisemmalta se vaikutti mitä Orbus. Aika hyvän rahoituksen tuo Zenith on kerännyt joten eiköhän uutta sisältöä tule tasaisesti.
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
923
Onkos kukaan vielä testannuit tuota Zenith VR:ää? Monet kehuu tätä, mutta myös monet sanoo että Orbus VR MMO on parempi koska tuo Zenith tuntuu vielä early accessilta, mitä se itseasiassa taitaa ollakkin. Orbus joidenkin mukaan paljon enemmän viimeistellymmän tuntuinen. Itse en ole vielä VR MMO maailmaan hypännyt, mutta eiköhän nämä pelit tästä kehity ja joku hetki voisi kokeilla. Orbusta pääsee nähtävästi ainakin steamin kautta pelaamaan ilmaiseksi lvl 10 asti, joten taitaapi mennä kokeiluun.
Itseänikin kiinnostaisi tuo zenith mutta mieluiten suomalaisessa peliseurassa.
Mitä videoita katselin, paljon mielenkiintoisemmalta se vaikutti mitä Orbus. Aika hyvän rahoituksen tuo Zenith on kerännyt joten eiköhän uutta sisältöä tule tasaisesti.
Itse nappasin eilen illalla Zenithin Oculuksen kaupasta Quest 2:lle standalonena pelattavaksi. Oculus mainosti että OCULUS30 koodilla saa vielä 30% alennusta niin karvan yli 20e jäi hintaa.

Tänään hieman kokeilin ja voihan tuo olla ihan hauska jos saa peliseuraa eikä nykymittapuulla aika karu grafiikka haittaa. Ei vielä oikein osaa sanoa onko hyvä vai huono, huomenna varmaan lisää pelailua. Jos tulee hahmo SuperUguu vastaan niin moikatkaa. Frendikutsuja jos haluaa niin nakatkaa vaikka täällä yv. Pelailen yleensä viikonloppuisin päivällä koska vanhana pieruna ei jaksa valvoo puolilleöin.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
655
Itse nappasin eilen illalla Zenithin Oculuksen kaupasta Quest 2:lle standalonena pelattavaksi. Oculus mainosti että OCULUS30 koodilla saa vielä 30% alennusta niin karvan yli 20e jäi hintaa.

Tänään hieman kokeilin ja voihan tuo olla ihan hauska jos saa peliseuraa eikä nykymittapuulla aika karu grafiikka haittaa. Ei vielä oikein osaa sanoa onko hyvä vai huono, huomenna varmaan lisää pelailua. Jos tulee hahmo SuperUguu vastaan niin moikatkaa. Frendikutsuja jos haluaa niin nakatkaa vaikka täällä yv. Pelailen yleensä viikonloppuisin päivällä koska vanhana pieruna ei jaksa valvoo puolilleöin.
Itse maksoin täyden hinnan, mutta eipä tuo haittaa. Steamissa olisi ollut halvemmalla mutta ajattelin että ehkä parempi saada standalone quest versio kans.

Grafiikka ei nyt minusta kohtuuttomasti poikkea jostain ESOsta, aina se MMO peleissä on karumpaa mitä putkijuoksuissa.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
659
Tullut pelattua melkein sata tuntia nyt skyrim vr. Hyvä vetästä putkeen joku kymmenen tunnin seisominen kylmiltään. Ei muuten kyllä nappais ilman vr, mutta oon todennut, että häviää paljon tunnelmasta jos istuu.

On ollut kyllä hieno kokemus, vaikka aikalailla säätämistä, että on saanut modit ynm. kuntoon (kokeilin wabbajackin Librumiakin, mutta luovutin 15 levelisenä kun kaatuili koko aika, oma lyhyt lista on pommin varma ja ajaa asiansa).

Nyt tänään hakannut koko päivän Alien Isolation (Mother VR) modilla ja on kyllä ihan super jees. Ilmainen modi ja ihan rinta rinnan aitojen porttien kanssa. Siitä miinusta, että joudun vaihtelemaan indexin ohjaimia välillä controlleriin, mutta ajattelen, että esim. jossain hakkeroinnissa mun pitää ottaa fyysisestikin se koodauslaite käsiin...

Eilen kokeilin RE3 modia, kun peli sattui löytymään steamista, mutta en sitten jaksanut pelata sitä kun kahdesti jo pelannut läpi. Kolmonen on sen verran toimintapainoitteinen, että tuo liikkuminen on aika kökköä ensimmäisessä persoonassa (en ihmettele minkä takia 3rd person on oletuksena) tai ei ainakaan sellainen, että onnistuisi sormia napsauttamalla väistelemään zombielaumojen läpi.

Kakkososakin on kolmesti läpi pleikkarilla, mutta hieman mietin sen kokeilemista nyt kun on tarjouksessa steamissa... Siinä voisin kuvitella, että VR tuo selvän eron pancakeen.

Synth Rider on kanssa superjepa. Ihan Beat Saber klooni, mutta tykkään siitä, että lopputulos tuntuu oikealta tanssilta ja eikä ole sellaista joka paikkaan sohimista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 743
Tullut pelattua melkein sata tuntia nyt skyrim vr. Hyvä vetästä putkeen joku kymmenen tunnin seisominen kylmiltään. Ei muuten kyllä nappais ilman vr, mutta oon todennut, että häviää paljon tunnelmasta jos istuu.

On ollut kyllä hieno kokemus, vaikka aikalailla säätämistä, että on saanut modit ynm. kuntoon (kokeilin wabbajackin Librumiakin, mutta luovutin 15 levelisenä kun kaatuili koko aika, oma lyhyt lista on pommin varma ja ajaa asiansa).

Nyt tänään hakannut koko päivän Alien Isolation (Mother VR) modilla ja on kyllä ihan super jees. Ilmainen modi ja ihan rinta rinnan aitojen porttien kanssa. Siitä miinusta, että joudun vaihtelemaan indexin ohjaimia välillä controlleriin, mutta ajattelen, että esim. jossain hakkeroinnissa mun pitää ottaa fyysisestikin se koodauslaite käsiin...

Eilen kokeilin RE3 modia, kun se sattui löytymään steamista, mutta en sitten jaksanut pelata sitä kun kahdesti jo pelannut läpi. Kolmonen on sen verran toimintapainoitteinen, että tuo liikkuminen on aika kökköä ensimmäisessä persoonassa (en ihmettele minkä takia 3rd person on oletuksena) tai ei ainakaan sellainen, että onnistuisi sormia napsauttamalla väistelemään zombielaumojen läpi.

Kakkososakin on kolmesti läpi pleikkarilla, mutta hieman mietin sen kokeilemista nyt kun on tarjouksessa steamissa... Siinä voisin kuvitella, että VR tuo selvän eron pancakeen.

Synth Rider on kanssa superjepa. Ihan Beat Saber klooni, mutta tykkään siitä, että lopputulos tuntuu oikealta tanssilta ja eikä ole sellaista joka paikkaan sohimista.
Mitä modeja sulla on tuossa skyrim VR:ssä ollut? Itse en vielä ole aloittanut kun en ole modeja asennellut.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
659
EnhancedLightsandFX
ForgottenCity
HDLods SSE
Immersive Citizens
MagicalCollegeofWinterhold
NoStagger
Onyx weathers
RealisticWaterTwo
SkyUi
Smim
SofiaFollower (käytän summonnattavana muulina)
Unofficial Skyrim Special Edition Patch
Vrikk
SKSE

Esim. Higgs aiheuttaa kaiken näköistä pikkuvikaa, vaikka sitä kaikkialla suositellaankin. Samoin MageVr kusee Vrikkin kanssa. Joku saattaa saada ne pelittämään, mutta esim. Librumissa oli ihan samoja ongelmia. Samoin siinä oli kolme Realistic Archery modia/korjausta, mutta silti tuo bugaili vähän väliä, vaikka jäin kyllä kaipaamaan sitä, että pitää vetää jokainen nuoli erikseen olan takaa. En sitten lopulta jaksanut nähdä sitä vaivaa (varsinkin kun modipaketin tekijäkään Apoathe ei saanut sitä täydelliseksi kaikella osaamisellaan).

Mä ymmärrän, että jollain Higgsilla on kiva tehdä hedelmäasetelmia ynm., mutta itselle ihansama ja Vrikk toimii paremmin ilman sitä.

En aja edes modmanagerin kautta tuota omaa komboa vaan sellasenaan SKSE:n launcherista. Missään välissä en ole mihinkään määrittänyt järjestystä tms., mutta silti toiminut.

Ja joku Index VR controllers for VRIK modi ja keybindit steamista.

Etsisin jonkun muun modin kun MagicalCollegeofWinterhold tai jättäisin pois kokonaan. Sinänsä vähän ufo, että on vaan yksi overhauli kun ei ollut oikein balanssissa muun Skyrimin kanssa. Kunhan muistelin, että Winterhold oli turhan kolkko/pelkistetty silloin kun pancaken pelasin.

Librumissa (jossa siis joku 500 tms. modia) oli tosi hienoja overhauleja ja Skyrim oli ihan eri tavalla elävä, mutta vastineeksi kaatuili koko ajan, latausajat oli normin 10 sekunnin sijasta välillä yli minuutin ynm. ja mulla on suht high end kone.

Lista on siis sellainen, että mitään tietämätön kasasi sen nopealla googletuksella (sai silti kyllä ihmetellä asetuksia, varsinkin VRIKK oli hankala indexillä). Lähinnä ideana, että kannattaa pitää maltillisena. Pelkkä Vrikk ja Skyui on aika hyvä setti (SKSE ja unofficial patch päälle). En ollut pelannut Forgotten Citya ja se oli mahtava kokea VR:nä. Moni juttu on tosi siisti ideana ja periaatteellisesti jonkun youtube esittelyvideon saa täydelliseksi, mutta käytännössä sitten kaiken maailman ongelmaa jos tarkoituksena on pelata koko peli läpi.

EDIT: Mä en tiedä toimiiko tuo Immersive Citizen ollenkaan vai oonko jotenkin puukottanut sen toimimattomaksi. Ihmisillä kai paljon ongelmia sen kanssa. Mulla oli joku 10 vuotta Skyrimin pelaamisesta (kokeilin kyllä psvr:nä ensin ja pidin kyllä siitäkin), joten en osaa niin hyvin verrata vanillaan tuollaisia.

EDIT2: Ottaisin jonkun CursedRings tai follower modin, jolla saa seuraajat huonommaksi jos niitä haluaa käyttää. Jollain konsolikomennolla saa damagea alas, mutta joku voisi kertoa millä saa hipaa/defenseakin alas, koska immersio kärsii, jos legendarylla se sun followeri on lähes kuolematon aggro holderi, jos sä itse olet sneak archeri. Jäi kesken lopulta dragonborn kun mä olin permanäkymätön. Ehkä joku vaikeus/enemyoverhaul, jossa noita op pelitapoja/yhdistelmiä on rampautettu (just sen takia Librum olis ollut huippu, mutta tosi raivostuttava pelata niillä jatkuvilla kaatumisilla, joka huono kombo modipaketin latausaikojen kanssa).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
659
Tuo RE3 modi oli siitä huono, että pään fyysinen kääntäminen ei toimi reaaliajassa itse pelissä. Käytännössähän tuo olisi "cheat" jos hahmo kääntyisi nopeammin kuin kontrollilla. Huomaa evade näppäimen takia turhankin selvästi (kakkosessa ei olisi tätä ongelmaa, mutta kyllä sen muutenkin tuntee). Just tuon takia first person shooterit toimii käännöksenä paremmin, mutta jännä, ettei tuota ole saatu jotenkin kierrettyä kun modi muuten on hyvä (mua ei väärään paikkaan tulevat valikot ynm. häiritse).
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 021
Nyt tänään hakannut koko päivän Alien Isolation (Mother VR) modilla ja on kyllä ihan super jees. Ilmainen modi ja ihan rinta rinnan aitojen porttien kanssa. Siitä miinusta, että joudun vaihtelemaan indexin ohjaimia välillä controlleriin, mutta ajattelen, että esim. jossain hakkeroinnissa mun pitää ottaa fyysisestikin se koodauslaite käsiin...
Omaan makuuni tuo oli sen verran kökkö käännös että pelasin sen näytöllä loppuun. Niitä harvoja joissa VR ei ollut parempi. Skyrimia en taas jaksanut pelata kovinkaan paljoa ilman VR:ää, VR:llä sitten läpi päätarinat. Skyrim VR on ehdottomasti yksi parhaimmista peleistä.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 367
Itse nappasin eilen illalla Zenithin Oculuksen kaupasta Quest 2:lle standalonena pelattavaksi. Oculus mainosti että OCULUS30 koodilla saa vielä 30% alennusta niin karvan yli 20e jäi hintaa.
Taidanpa itsekkin tuon ostaa kunhan -30% tipahtaa. Tuossa vissiin sai niin standalone kuin myös PCVR version samalla hintaa. PC versiossa huomattavasti paremmat grafiikat.

Esim. Higgs aiheuttaa kaiken näköistä pikkuvikaa, vaikka sitä kaikkialla suositellaankin. Samoin MageVr kusee Vrikkin kanssa
HIGGS on kyll ihan pakko olla. Jää todella paljon paitsi jos tuota ei käytä, tuo HIGGS on saanut todella hienoja ominaisuuksia lisää, mm ase fysiikka collisionit yms. Tuo MageVR kannattaa unohtaa ja laittaa Spell Wheel VR modin. Spell Wheelin avulla voi todella nopeasti vaihtaa spellejä yms itemeitä kädessä. Myös nuo Ethreal Cosmos modid on jees, saa uskomattoman näköisen taivaan ja tulee usein "wow" fiilis.

Edit: MageVR itselläni kyllä toimi ongelmitta HIGGSin yms kanssa. Mutta tuo MageVR ei itselleni oikein napannut niin pelasin ilman sitä.
 
Liittynyt
21.07.2019
Viestejä
199
Vorpx, f1 2021 ja quest 2, useimmiten kun käynnistää peliä niin peli kaatuu ennenkö pääsee päävalikkoon ja tulee virheilmoitus "D3D12 steam games do not work currently in oculus mode. For steam games that use D3D12 please change the headset type to SteamVR in the voprx config app”. Muutamat kerrat kun käynnistää pelin uusiks niin alkaa toimii. SteamVR asetusta oon koittanut mut sillä ei toimi sitäkään vähää, tuli muistaakseni ilmoitus ettei löydä yhteensopivia laseja tms.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
659
Taidanpa itsekkin tuon ostaa kunhan -30% tipahtaa. Tuossa vissiin sai niin standalone kuin myös PCVR version samalla hintaa. PC versiossa huomattavasti paremmat grafiikat.



HIGGS on kyll ihan pakko olla. Jää todella paljon paitsi jos tuota ei käytä, tuo HIGGS on saanut todella hienoja ominaisuuksia lisää, mm ase fysiikka collisionit yms. Tuo MageVR kannattaa unohtaa ja laittaa Spell Wheel VR modin. Spell Wheelin avulla voi todella nopeasti vaihtaa spellejä yms itemeitä kädessä. Myös nuo Ethreal Cosmos modid on jees, saa uskomattoman näköisen taivaan ja tulee usein "wow" fiilis.

Edit: MageVR itselläni kyllä toimi ongelmitta HIGGSin yms kanssa. Mutta tuo MageVR ei itselleni oikein napannut niin pelasin ilman sitä.
Sulla ei ollut Vrikkia sitten? Mä optimoin kaikki sen mukaan. Oon kyllä yksin ajatukseni kanssa tuon Higgsin suhteen. Pelasin sillä kyllä joku 50+ leveliä (librumin kanssa ja aluksi omalla), mutta kaikki pikkuongelmat katosi kun sen poisti. Periaatteellisesti se on toki must ajatukseltaan modi (realistisuutta), mutta jos kaverille pitäisi suositella, niin jättäisin pois.

Spellwheel oli mun mielestä kökkö, mutta väärä threadi siihen.

Eilen hankin Doom 3 BFG:n (steamissa 5 euroa tällä hetkellä) ja Fully Possessed modin siihen. On ihan huippu, voi suositella kaikille. Melkein paras vr port mitä vastaan tullut ja lasken mukaan kaikki kaupallisetkin. Kuulemma lopussa saattaa tulla CTD ongelmaa (itselle joku pikkasen alta kymmenen leveliä takana ja kerran on kaatunut) ja kilpaileva VR modi olisi parempi suorituskyvyltään ja vakaudeltaan, mutta pelkistetympi.

En tykkää yhtään räiskintäpeleistä, mutta VR:nä maistuu ihan eri tavalla. Ihan eri tasoa kuin Doom VFR, joka oli tähän verrattuna onneton teknologiademo.
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
923
Taidanpa itsekkin tuon ostaa kunhan -30% tipahtaa. Tuossa vissiin sai niin standalone kuin myös PCVR version samalla hintaa. PC versiossa huomattavasti paremmat grafiikat.

HIGGS on kyll ihan pakko olla. Jää todella paljon paitsi jos tuota ei käytä, tuo HIGGS on saanut todella hienoja ominaisuuksia lisää, mm ase fysiikka collisionit yms. Tuo MageVR kannattaa unohtaa ja laittaa Spell Wheel VR modin. Spell Wheelin avulla voi todella nopeasti vaihtaa spellejä yms itemeitä kädessä. Myös nuo Ethreal Cosmos modid on jees, saa uskomattoman näköisen taivaan ja tulee usein "wow" fiilis.

Edit: MageVR itselläni kyllä toimi ongelmitta HIGGSin yms kanssa. Mutta tuo MageVR ei itselleni oikein napannut niin pelasin ilman sitä.
Tulin reissusta takaisin kämpille niin voin vahvistaa tuon Zenith: The Last Cityn olevan todellakin crossbuy Oculuksen omasta kaupasta hankittuna.
Ostin Zenithin reissussa ollessa tabletilla Oculuksen appsilla, pelasin reissussa Quest 2:lla standalonena ja nyt kun tulin kämpille niin avasin koneella Oculuksen sovelluksen ja laitoin Zenithin latautumaan myös PC:lle, eikä mitään uutta ostoa tarvinnut tehdä. Pitääkin tuossa kohta testailla miltä näyttää PC:llä AirLinkin kautta Questilla.

Steamiin tuota ei luonnollisesti tällä yhdellä ostolla saa, vaan jos haluaisin Zenithin vielä Steamiinkin niin sitten pitäisi kaivaa lompakkoa taas.


EDIT: Vallan mainiosti toimi Quest 2:lla AirLinkin kautta PC:ltä pelattuna. Erona standalone Quest 2 pelaamiseen oli lähinnä huomattavasti parempi resoluutio ja aavistuksen tarkemmat tekstuurit. Varmaankin tulee pelailtua kämpillä AirLinkin kautta ja sitten reissuilla voi pelaa samaa accoa/hahmoa standalonena pelkällä Questilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
1 298

Oculuksen crossbuy pelit, tarkoittaa pelejä/ohjelmia, jotka saa yhdellä maksulla vr-laitteeseen ja pc:n sovellukseen pcvr käyttöä varten.
Steam on ihan oma alustansa. Lisäksi kavereiden kanssa pelatessa Oculus- ja Steamtileillä on, ainakin itselläni, eri käyttäjänimet, kaverilistat, saavutukset jne.

Edit: Peleissä voi myös olla eroja hinnan lisäksi Steam vs Oculus. Esim Medal of Honor Steamissä 180Gt ja Oculuksessa 41Gt.
Toisaalta Population One 8Gt vs 2,7Gt; mutta graafiset erot minimaaliset, eikä sikäli merkitystä kummalla pelaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 880
Itsehän modasin Skyrim VR:n tästä linkistä löytyvällä ohjeella ja kaikki toimi uskomattoman vakaasti. Paras ohje ja modikokoelma mitä on tullut vastaan tuohon peliin.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Kyllästyin silloin ilmestymisen aikaan Skyrimiin ja sen avoimeen maailmaan joka tuntui turhalta ja hyödyttömältä. Taistelukin oli tylsää enkä pelannut peliä koskaan läpi. Tuoko SkyrimVR ja sen modit mitään apua tuohon? Olen saanut käsityksen että sitä kehuvat tykkäsivät pelistä jo valmiiksi.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 367
Kyllästyin silloin ilmestymisen aikaan Skyrimiin ja sen avoimeen maailmaan joka tuntui turhalta ja hyödyttömältä. Taistelukin oli tylsää enkä pelannut peliä koskaan läpi. Tuoko SkyrimVR ja sen modit mitään apua tuohon? Olen saanut käsityksen että sitä kehuvat tykkäsivät pelistä jo valmiiksi.
Modeilla pelin saa uskomattoman hienoksi, oma nvidian 2060 jaksaa pyörittää hyvin ja usein tuli "wow" efektejä kun sää vaihtuu tai kun näkee vuoria tai yötaivasta yms. Ja modeilla pelin pystyy tekemään myös lähes 100% "VR":n, eli valikoissa hyppelemiset (inventaario varsinkin) yms pystyy pääsemään hyvin eroon. Eli parhaimmillaan peli voi olla jopa niin että tapat vihollisen ja otat sen kädesta aseen "fyysisesti" ja laitat vaikka vyölle ja käytät sitä. Tai otat vihollisesta haarniskat yksi kerralla pois ja laitat ne reppuun. Kaikki ilman mitään valikoissa hyppimisiä tai että "paina X ottaaksesi tavaran". Potionit pitää oikeasti juoda kurkusta alas. Nuolet pitää oikeasti vetää seläntakaa yms yms.... Taisin jopa tähän keskusteluun joskus oman modilistan laittaa, mitään cräshäilyjä yms ei ole ollut mitä täällä ylempänä valitettiin, modilista ei ole pitkä ja voin sen tähän päivittää jos joku joskus haluaisi.

Mutta tämä kaikki ei silti muuta itse Skyrimiä, eli samat tehtävät samoine maailmoineen, pelin sisältö on kuitenkin sama. Oma mielipide, jos Skyrim ei ole uponnut aikaisemmin tai jäänyt todella vähille tunneille, ei kannata ostaa koska tulet todennäköisesti myös kyllästymään tähän yhtä nopeasti. Mutta jos tavoite on syventyä kunnolla tällä kertaa ja kokeilla vaikka vetää peli läpi, niin kannattaa asennoitua siihen että modien asennuksien tutkimiseen voi vierähtää tunneista päiviin. Ellei sitten joku kädestä pitäen kerro step by step mitä pitää tehdä. Oikeastaan ihan "pakollisia" modeja ei ole kuin ihan muutama, sanoisin että SKSEVR, VRIK ja HIGGS ja sitten vielä VR FPS stabilizer, Unofficial Skyrim Special edition patch ja SkyUI.
 
Liittynyt
13.04.2019
Viestejä
156
Nyt ehkä kaikkien aikojen paras ilmaispeli Mysteeri 24/7 saatavilla maksutta:


Ajattelin pojan kanssa kokeilla, miten arjenhallinta virtuaalitodellisuudessa onnistuu. Tekijöinä näkyy olevan useampi suomalainen ammattikorkeakoulu.
 
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
597
Eilen hankin Doom 3 BFG:n (steamissa 5 euroa tällä hetkellä) ja Fully Possessed modin siihen. On ihan huippu, voi suositella kaikille. Melkein paras vr port mitä vastaan tullut ja lasken mukaan kaikki kaupallisetkin. Kuulemma lopussa saattaa tulla CTD ongelmaa (itselle joku pikkasen alta kymmenen leveliä takana ja kerran on kaatunut) ja kilpaileva VR modi olisi parempi suorituskyvyltään ja vakaudeltaan, mutta pelkistetympi.

En tykkää yhtään räiskintäpeleistä, mutta VR:nä maistuu ihan eri tavalla. Ihan eri tasoa kuin Doom VFR, joka oli tähän verrattuna onneton teknologiademo.
Tää oli kyllä tosin hyvin tehty VR modi, paljon säätöjä ja melkein kaikkea liikkumiseen liittyvää voi muokata haluamakseen!
Pelin grafiikat on vähän ikääntyneet, mutta tulee tuohon aika paljon lisää fiilistä VR:ssä niin ei se paikoin rujo grafiikka juurikaan häiritse. Viimeksi pelannut tämän läpi ehkä 2004, nyt taidan kokeilla uudestaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 390
Onkos joku jo testaillut Wandereria? Trailer vaikuttaa mielenkiintoiselta ja Redditissä joku kehui jopa alyxin veroiseksi. Ilmeisesti kasa bugeja haittaa kuitenkin tekemistä joka tosin tuntuu vähän riippuvan headsetistäkin.





 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 125
Wanderer kiinnostaisi kyllä kovasti, mutta hommasin juuri Resident Evil 2 joka on kyllä todella ahdistava peli VR modilla :nb:
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
659
Omaan makuuni tuo oli sen verran kökkö käännös että pelasin sen näytöllä loppuun. Niitä harvoja joissa VR ei ollut parempi. Skyrimia en taas jaksanut pelata kovinkaan paljoa ilman VR:ää, VR:llä sitten läpi päätarinat. Skyrim VR on ehdottomasti yksi parhaimmista peleistä.
Juuh on kyllä vähän karikatyyrimainen amatööri port (pelinä vaan sopii niin mainiosti vr) ja varsinkin controllerit on iso kysymysmerkki. Ymmärrän hyvin sun ratkaisun, mutta en tiedä jaksaisinko flattina pelata peliä ollenkaan enää tänä päivänä sitä (sen verran vanha peli), vaikka horror-fani olenkin. Periaatteellisesti löytyy tuki sauvoillekin nykyään, mutta indexin ohjaimien kanssa saa varata varaohjaimen lähettyville (näppäimistö porukalla yleensä, mulla dualshock).

Varsinkin nyt tuon doomin jälkeen ei ihan samanlaista sädekehää voi vetää AI:n päälle kun näkee miten hyvin jonkun VR modin voi tehdä.

Pelasin tosiaan eilen doom3bfg vr pelin läpi ja aloitin lisäosan samoin tein.

Kerran jouduin vaihtamaan teleporttaamiseen kun ei olisi pystynyt hyppäämään riittävän pitkälle (saattoi johtua 1,7m pituudesta, ei onnistunut vaikka olisi "huijannut" juoksemalla fyysisesti osan matkaan tai sitten jäi joku juttu tajuamatta).

Pelinäkin paljon parempi mitä luulin. Oli tosi mielenkiintoisia audio-nauhojakin ja jos osaa asennoitua vaan oikein siihen arcademaisuuteen, niin kaikki on tosi buenoa.

Sinänsä paljon muistoja tästä kun olin Assemblyilla ja siellä oli "maailman" ensijulkaisu ja jostain kaikki waretettiin se sitten (huvittavaa miten sosiaalisesti hyväksyttyä se oli siihen aikaan kun oli joku puolivirallinen assembly serveri josta sen sai). Mulla oli joku radeon GTO kortti, josta sai biossin flashaamalla high end kortin kun olivat rampauttaneet sen vaan jollain softalla, ettei saanut kaikkia väyliä tms. käyttöön ilman flashausta, eli oli silloin teininä jollain kolmasosahinnalla suht tykkikortti ja sen myötä olin niitä harvoja, joilla se pyöri sulavasti ja porukkaa oli koko ajan katsomassa selän takana. En silti jaksanut pelata kovin pitkälle peliä ja en erityisesti pitänyt edes siitä, mutta nyt kun sai mahdollisuuden pelata VR:nä, niin avot!

Oon yrittänyt viimeaikoina pelata Far Cry 5, Doom ja Doom eternal, mutta ihan rehellisesti en jaksa kahta maata pidemmälle näitä fps pelejä, jos niissä ei ole joku huikea juoni ja hemmetisti roolipelielementtejä päälle. Joku pasianssikin on mielenkiintoisempi. VR:nä taas suurin piirtein paras pelikokemus ikinä :D

Lopussa modi kaatuili häiritsevän paljon, mutta resurrection of doom ei ole neljään leveliin kaatunut kertaakaan. Kuuleman mukaan alkuperäinen RBDOOM modi on parempi sen osalta ja lopputeksteissä olikin, että tämä Fully Possessed perustuu sen lähdekoodiin. Jotkut graafisesti näyttävät ase-efektit kaataa aika helposti tämän version, mutta toisaalta pelin saa pystyyn puolessa minuutissa, vaikka joudun kävelemään eri tilassa olevalle tietokoneelle. Vähän karsii immersiota kun joutuu tallentamaan koko ajan peliä lähinnä tietokoneen ja eikä oman kaatumisen pelossa.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
659
Näin yleisenä kommenttina oon kyllä sitä mieltä, että turha tehdä suoraan vr fps peliä (jotkut rhythm ynm. pelit asia erikseen) kun moditkin on näin hyviä ja oletettavasti paranevat vain.

Ja jotenkin pidän outona, että pelifirmat ei ole lähteneet rahastamaan kaupallisilla VR-modeilla (toki Skyrim ynm. on olemassa, mutta laajemmassa mittakaavassa) kun joku yksittäinen koodarikin saa tehtyä sellaisen kasaan...

Nyt alkaa laatu olemaan parempi, mutta on kyllä tullut pelattua harvinaisen surkeita tapauksia VR-peleinä (ensimmäisenä tulee mieleen Wolfestein Cyberpilot ja Doom VFR). Vaikea ymmärtää, että joku pelistudio on kokenut tuollaiset teknologiademot lähes täyshintaisen pelin veroiseksi millään ilveellä. Ymmärrän, ettei siinä ammu suoraan itseä jalkaan vaan koko erikoisgenrea kohtaan, mutta kuitenkin...

Pelin pitäisi olla hyvä muutenkin ja VR:n vaan lisäominaisuus.

Ja se pitää sanoa, että itsellä on vieläkin Alyx kokematta kun kuulemma pilaa kaikki muut VR pelit hyvyydellään...

Just ostin Exorcist Legion VR pelin ensimmäisen chapterin ja ei kyllä löydy luottoa millekään VR-pelejen arviointia tekevälle pelisivustolle, joka on tuota suositellut... Noita chaptereita pitäisi olla sata, että pelin normaalihinta olisi perusteltu...
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
659
On tässä ollut aikaa testailla pelejä (oon aikalailla hurahtanut VR-maailmaan tällä hetkellä, kuten rivien välistä voi lukeakin) ja tulipahan varmistettua, että Game Passin kautta tosiaan pystyy pelaamaan Star Wars Squadroniakin VR:nä.

Jotenkin huvittava kuvio, että pelaan Microsoftin Xbox Game Passin tilauksella EA Playsta löytyvää Star Wars Squadronia, mutta käytän sitä Steam VR:n ohjelmistoa (eli avaan Steam VR, sitten peli EA Playsta päälle ja sitten in-game menusta ”Toggle VR” ja tsadaa, peli pyörii niin kuin kaikki muutkin).

Muutenhan tämä olisi ollut liian simppeli kuvio, mutta hiiri&näppäimistö kombo oli ihan kauhea, joten pelaan taloudesta löytyvällä dualshock vitosella sitä, mutta onneksi steam vr tukee sitä ja ajurit löytyy valmiiksi. Aikalailla pelkistetty menu valitettavasti kun ei ole steamissa oleva peli ja lopulta piti yksitellen määrittää näppäimet ja thumbstickien funktiot uudestaan kun defaulttina oli ihan mitä sattuu tällä yhdistelmällä, mutta sekin onnistui ottamalla usbilla oleva ohjain käteen ja määrittämällä pelin omasta uista (otin Squadronin kotisivuilta löytyvät ps5 controller bindings (intuitiiviset ja jotenkin loogisemmat kun näppäimistöllä oli).

Yllättävän kivuttomasti taipui pelivalmiiksi kun sai vain aikaiseksi, pelkäsin pahinta säätöruljanssia sitten Skyrimin modaamisen. Jotenkin jäänyt tekemättä, vaikka game pass onkin ja tätä peliäkin on täällä suositeltu.

Jotenkin järjellä ajateltuna ei pitäisi toimia näin monimutkainen himmeli, tai jossain kohdassa ristiin pelaaminen blokattu tai viimeistään Xbox olisi estänyt pahimman kilpailijan controllerin tms.

Sinänsä hienoa tai pelaajan/kuluttajan kannalta järkevää, että ekosysteemi joustaa näin paljon. Aika siisti fiilis mättää tie fighterilla kun en ole ikinä oikein pelannut lentelypelejä (286:lla oli joku, mutta ehkä sitä ei lasketa). Just pelasin tutorialin läpi ja nyt tehtävänannossa komentokeskuksessa. Ihan kunnon star wars juoni mukana.

Uuh jeah ja tietenkin:
May the Force be with you!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.03.2017
Viestejä
1 100
Jotenkin huvittava kuvio, että pelaan Microsoftin Xbox Game Passin tilauksella EA Playsta löytyvää Star Wars Squadronia, mutta käytän sitä Steam VR:n ohjelmistoa (eli avaan Steam VR, sitten peli EA Playsta päälle ja sitten in-game menusta ”Toggle VR” ja tsadaa, peli pyörii niin kuin kaikki muutkin).
Jep. Myös GOGin ja Epicin VR-pelit pyörii SteamVR:n avulla. Se nyt sattuu olemaan de facto standardi PCVR-systeemeissä.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
659
Jep. Myös GOGin ja Epicin VR-pelit pyörii SteamVR:n avulla. Se nyt sattuu olemaan de facto standardi PCVR-systeemeissä.
Tuon kyllä Valve on pelannut hienosti. Tai ajatelleet asian pitkällä tähtäimellä kun lyhellä aikavälillä parhaat tuotot tulisi siitä, että pakko ostaa kaikki pelit steamista.

Vähemmän yllättäen kyseessä on ei-pörssiyritys tai sitten taas toisaalta ehkä yllättäen, koska nykyään tykkäykset on tuloslaskelman viimeistä riviä tärkeimpiä ja just pörssiyritykset (silicon valleyn) nuoleskelisi just tällä tapaa kuluttajia(=sijoittajia).

En kyllä ihan satavarma onko fiksu teko, mutta lisää monopolin ja sitä getallthemoney mahdollisuutta. Pikkurahoja menettää joka tapauksessa, mutta odotusarvostahan nämä päätökset on aina kiinni.

Silti näin pelaajan näkökulmasta hieno veto. Mun on tälläsenä ei-tekniikka ihmisenä vaikea ymmärtää, että minkä takia steam vr edes tarvitaan tuollaisen pyörittämiseen. Käytännössä mikään steamin asetuksissa ei ole sellainen mitä pitäisi pystyä muokkaamaan.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
659
Tulipahan kokeiltua Pavlov VR.

Ensimmäinen peli ikinä, josta tein refundin.

Pelasin 48 minuuttia. Suurinosa korjaantuisi pelaamalla enemmän, mutta rehellisesti ei tullut sellaista fiilistä, että edes haluaisin edes opetella sitä.

Jotenkin oletin, että tämä olisi ollut jotenkin viimeistellympi kun sitä niin paljon suositellaan kaikkialla. Sinänsä hienoa, että pitää vaihtaa realistisesti joku lipas, mutta käytännössä mun immersio ei kasva tuosta sähellyksessä ollenkaan. Varsinkin kun kuitenkin tiputin vahingossa aseen kuitenkin.

Räiskintäpelinä edellä mainostettu Doom 3 BFG VR (siihen tehty ilmainen modi) on mun kirjoissa jotain viisi arvosanapykää korkeammalla kouluasteikolla.

Ei voi vaan käsittää.

Tajuan toki, että VR on ominaisuutena super hieno ja se erottaa kaikki vr-pelit muista, mutta se on johtanut siihen, että siinä kategoriassa on niin karseita pelejä, että pancakena kukaan ei olisi kehdannut julkaista niitä maksullisina peleinä. Jos tuo palautus menee läpi, niin palautan kyllä Arizona Sunshinekin. En käsitä miten joku voi sitä ikinä suositella kenellekään. Ehkä silloin kun se tuli ja oli suurin piirtein ainoa VR FPS-peli, mutta yhä edelleen jossain redditissa kehutaan sitä "kokemuksena", kun peli on liian huono peliksi.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 322
Tulipahan kokeiltua Pavlov VR.

Ensimmäinen peli ikinä, josta tein refundin.

Pelasin 48 minuuttia. Suurinosa korjaantuisi pelaamalla enemmän, mutta rehellisesti ei tullut sellaista fiilistä, että edes haluaisin edes opetella sitä.

Jotenkin oletin, että tämä olisi ollut jotenkin viimeistellympi kun sitä niin paljon suositellaan kaikkialla. Sinänsä hienoa, että pitää vaihtaa realistisesti joku lipas, mutta käytännössä mun immersio ei kasva tuosta sähellyksessä ollenkaan. Varsinkin kun kuitenkin tiputin vahingossa aseen kuitenkin.

Räiskintäpelinä edellä mainostettu Doom 3 BFG VR (siihen tehty ilmainen modi) on mun kirjoissa jotain viisi arvosanapykää korkeammalla kouluasteikolla.

Ei voi vaan käsittää.

Tajuan toki, että VR on ominaisuutena super hieno ja se erottaa kaikki vr-pelit muista, mutta se on johtanut siihen, että siinä kategoriassa on niin karseita pelejä, että pancakena kukaan ei olisi kehdannut julkaista niitä maksullisina peleinä. Jos tuo palautus menee läpi, niin palautan kyllä Arizona Sunshinekin. En käsitä miten joku voi sitä ikinä suositella kenellekään. Ehkä silloin kun se tuli ja oli suurin piirtein ainoa VR FPS-peli, mutta yhä edelleen jossain redditissa kehutaan sitä "kokemuksena", kun peli on liian huono peliksi.
Mistä VR peleistä sinä tykkäät? Pavlovia en ole kokeillut enkä myöskään tota Doomia, mutta itse olen tykännyt Arizona Sunshinesta.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
700
^Kai tuo perustuu siihen, että arizona sunshine on äärimmäisen simppeli peli. Sä menet alueelle, tapat pari zombia, keräät tarvittavan tavaran joka aiheuttaa meteliä jolloin joka hemmetin kolosta tulee zombeja lisää.
Jos tuota vertaa siihen mitä perus pannukakku pelit tarjoaa niin ei siinä ole mitään uutta vaan lähinnä päinvastoin, joku left for dead teki koko homman paljon paremmin.
Itse taas suhtaudun vr peleihin lähinnä omana alustanaan joten vertaan vr pelejä muihin vr peleihin ja noin ajateltuna arizona sunshine oli varsin viihdyttävä kokemus.
Se on hämmästyttävää kuinka paljon voi antaa anteeksi kun se pelin maailma on oikeasti sun ympärillä.

Toki tämä on vain psvr pelaajan kokemus joten alyx on kokematta.
 
Liittynyt
27.08.2017
Viestejä
180
Näin George Romeron Dead-trilogian fanina Arizona Sunshine on ollut parasta mitä olen VR-laseilla pelannut 2017 lähtien. Parasta pelissä mielestäni on tunnelma ja ampuminen. Esimerkiksi edellisessä viestissä mainitut lättynä pelattavat Left For Dead -pelit eivät ole mielestäni mistään kotoisin, eikä ne edes ole varsinaisesti zombipelejä, ainakaan omissa silmissä. Tosin ymmärrän kyllä, jos AS ei iske, olihan se yksi ensimmäisistä VR-peleistä.

Olen huomannut, että VR-pelit jakavat kovasti mielipiteitä muutenkin. Itse en esimerkiksi koskaan oikein tykästynyt Lone Echoon, joka on yksi kaikkien aikojen suosituimmista VR-peleistä.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
700
Heitetään nyt tämä oma eilen tehty video tänne kun kaikki pelit sattuu olemaan myös pc:lle ja isoimpina niminä on zenith ja wanderer joista on täälläkin kyselty.
Zenithia tuli pelattua likemmäs 50 tuntia joten siitä on kohtuu kattava katsaus ja se onkin yhtä questia vaille läpi.
Valitettavasti pelissä on bugi jonka takia viimeinen quest katosi kun viimeinkin pääsin tasolle 40 joka avaa sen ja tämä on vain yksi niistä ongelmista joista jokaisen version omistajat on raportoineet.

Pelin kesto unohtui mainita parin pelin kohdalla eli crystal rift ja the guy vr kesti kuutisen tuntia kumpikin ja dragonridessa tuli vedettyä biisit kerran läpi, hommasin platina trophyn ja muitakin moodeja tuli vielä tuonkin jälkeen pelattua ja aikaa meni 5.5 tuntia.
Biisien pariin tulee vielä palattua sillä omaan makuun tässä on helvetisti parempi biisilista mitä beat saberissa.



Zenith 00:00
Wanderer 10:43
Song in the smoke 16:31
Operencia: The stolen sun 19:30
Crystal rift 25:56
Hotel r'n'r 28:02
Wraith: The oblivion afterlife 31:11
Dragonride vr 34:38
The guy vr 38:35
 

AnanasKana

Tukijäsen
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
306
Onko täällä miten paljon kokemusta Fallout 4 VR:n modaamisesta? Skyrimistä löytynee paljonkin mutta mites fallos?

Mistä edes aloittaa tämän VR-version modaaminen, tarvitseeko jotain erillistä modmanageria, modien asennusjärjestys huomioitava jne?

Toivomuksena olisi lähinnä graafiset modit, VATS -> bullettime, delsujen toimivuus, auto lockpick ja auto hack, ym. pelattavuutta ja ui:tä jouhevoittavat modit. Peli pelattu kertaalleen delsujen kanssa lättynä läpi niin mielellään skippaan lockpick-minipelit ym.

Luulen että max. 10 modia riittäisi - en jaksa kuluttaa aikaani modaamiseen enemmän kuin pelaamiseen. Googlailin aiheesta, löysin vanhoja reddit-lankoja ja videoita mutta nää top10 mods jutut on aina vähän mitä on... Siksi kysynkin onko täällä kokemusta joistain top-modeista? Kiitos etukäteen :)
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
450
Onko täällä miten paljon kokemusta Fallout 4 VR:n modaamisesta? Skyrimistä löytynee paljonkin mutta mites fallos?

Mä hommasin Nexusmodsiin kuukaudeksi tunnarit ja asensin Wabbajackin modilistat Fallout4 VR:ään kuin myös Skyrimiin. Ohjeita seuraamalla homma pelittää hyvin. Asennettavalla modimanagerilla voi sitten poistaa sellaisia modeja joista ei oikein välitä (kuten Random Encouters, vai mikäsenytolikaan). Hienolta näyttää ja on ihan erilainen kuin flättiversio. En ole kyllä tosin sitten hirveen pitkälle edennyt kun muut pelit on vieneet ajan.


Ja videota löytyy tekijältä:
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 314
Samalla MO2:lla se FO4:nkin menee kuin Skyrimkin. Aika kasa niitä modeja itselläni oli ja kaikki latailin sillä hitaalla ilmaisella tilillä.
Mutta tuo VR-versio on huonompi kuin pannukakku, esim. kaikki modit ja DLC ei toimi kunnolla. Taistelut taisi kyllä olla huomattavasti parempia VR:ssä, pl. jos käytti asetta missä oli kiikari.
Lopulta pelasin loppuun pannukakulla.
/r/fo4vr/ tai r/Fallout_VR/ jos haluaa tutkiskella Reddititssä
 

AnanasKana

Tukijäsen
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
306
Isot kiitokset vastauksista, menee kokeiluun nyt viikonloppuna! :happy::tup:

E: Hidas nexusacco löytyy täältä myös, eiköhän näillä pärjätä.
 

Karppi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.10.2019
Viestejä
2 058
Yllättävän laadukas tuo Quest 2 Doom 3 VR modi. Noin 4h olen pelannut ja kyllä tuo menisi ihan isommankin studion VR pelistä, löytyy todella kattavat VR asetukset. Ainut mikä tuossa hieman häiritsee on vihollisten vanhentuneet animaatiot, kyllä niistä ikä paistaa läpi, mutta mukavaa räiskintää tuo on.

Pitää varmaan seuraavana laittaa Alien Isolation VR modi testiin ja katsoa että kestääkö hermot pelata. Tuli vetäistyä PSVR Resident Evil 7 läpi että eiköhän tuo Alien myös mene.
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
923
Yllättävän laadukas tuo Quest 2 Doom 3 VR modi. Noin 4h olen pelannut ja kyllä tuo menisi ihan isommankin studion VR pelistä, löytyy todella kattavat VR asetukset. Ainut mikä tuossa hieman häiritsee on vihollisten vanhentuneet animaatiot, kyllä niistä ikä paistaa läpi, mutta mukavaa räiskintää tuo on.

Pitää varmaan seuraavana laittaa Alien Isolation VR modi testiin ja katsoa että kestääkö hermot pelata. Tuli vetäistyä PSVR Resident Evil 7 läpi että eiköhän tuo Alien myös mene.
Ilmeisesti kyseessä tämä?

Tämä herätti mielenkiinnon ja pitänee joskus kokeilla itsekkin.
Sain tuolta sen käsityksen että tällä Doom 3 pyörii VR:nä suoraan Quest 2:lla standalonena ilman PC:tä, onko näin?
Miten hyvin tuo pyörii Quest 2:n raudalla? Julkaisunsa aikoihinhan Doom 3 oli oman aikansa koneenkyykyttäjä.
 

Karppi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.10.2019
Viestejä
2 058
Ilmeisesti kyseessä tämä?

Tämä herätti mielenkiinnon ja pitänee joskus kokeilla itsekkin.
Sain tuolta sen käsityksen että tällä Doom 3 pyörii VR:nä suoraan Quest 2:lla standalonena ilman PC:tä, onko näin?
Miten hyvin tuo pyörii Quest 2:n raudalla? Julkaisunsa aikoihinhan Doom 3 oli oman aikansa koneenkyykyttäjä.
Ei vaadi PC:tä. Pelistä löytyy aika kattavat grafiikka asetukset, suositus on joko 60hz tai 72hz, mutta löytyy myös 90hz tila.
Kannatta myös ladata Doom 3 Redux 2.0, ei pitäis vaikuttaa suorituskykyyn, tuosta linkkistä löytyy kaikki tarvittava tieto.

 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 032
Viestejä
4 189 558
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom