Tuohon tiivistyy aika pitkälti omat Skyrim - pelailuni ~aina, VR:llä tai ilman. "Huh, vois pitkästä aikaa pelata Skyrimiä." Sitten asennat sata modia ja säädät niitä vähän aikaa ja siinä vaiheessa kun pääset peliin asti, into pelata onkin jo kadonnut.Mistä noita modipketteja löytyy? Itsellä kaatui nimenomaan modaamiseen VR Skyrimin pelaaminen. Asensin Higgs vai mikä se virtuaalikäsi modi onkaan ja sitten karmean läjän modeja jotka parantavat Skyrimia ja siihen se into lakkasikin.
Siksi päätin näissä VR-hommissa lähteä itse ns. täysylläpidolla, eli en edes yrittänyt lähteä itse haarukoimaan mitään modeja, vaan täräytin FUS (Fundamentals, upgrades & stuff) - modipakkauksen suoraan Wabbajackin kautta. Siinä pitäisi olla about kaikki suositellut VR-modit. Itse olin kiinnostunut lähinnä VR essentials + visual (ns. FUS ROH) - paketista, mutta hieman ärsyttävästi nuo pitää ladata kaikki ja sitten pääsee valitsemaan minkä spesifin alasetin modeja haluaa. Ladattavaa oli joku 40 gigaa yhteensä ja alussa piti muutaman eri modin asetusta vähän säätää, mutta sen jälkeen homma on kyllä pelannut kuin junan vessa.
Pitäisikin pelailla lisää. Jotenkin itsellä kynnys VR-pelaamiseen ylipäätään on vaan aika suuri, vaikka mulla ei edes varsinaisesti ole mitään ihmeempää säätöä, kun löytyy suoraan tarpeeksi iso tila jne. Kai sitä vaan on jotenkin niin turbolaiska, että mieluummin vaan röhnää koneella...