VR-pelit

Tuli vihdoin kokeiltua tuota Superhottia, onkin yllättävän koukuttava ja välillä hermot syövä. Tälle pitäisi olla oikeasti todella iso pelialue kun huitoo nyrkillä menemään.
..ja mahdollisuus tattiohjaukseen fyysisen kävelyn sijaan, kun tilan tarve on niin iso. On kyllä siisti peli mutta jääny pelaamatta tuon takia.
 
Tuli vihdoin kokeiltua tuota Superhottia, onkin yllättävän koukuttava ja välillä hermot syövä. Tälle pitäisi olla oikeasti todella iso pelialue kun huitoo nyrkillä menemään.
..ja mahdollisuus tattiohjaukseen fyysisen kävelyn sijaan, kun tilan tarve on niin iso. On kyllä siisti peli mutta jääny pelaamatta tuon takia.

Mä pelasin tuon pleikkarilla ja mulla on äärimmäisen pieni pelialue kun vr peleistä puhutaan. Syvyys suunnassa tilaa on 117cm (sohva edessä ja pelihylly selän takana) ja leveys suunnassa 170cm.
Kertaakaan en mitään lyönyt vahingossa eikä tuossa edes pahemmin tarvitse huitoa. Ihan ok peli, mutta pirun lyhyt sillä se taisi kestää vain 30 minsaa ja ne kaikki extra haaste moodit ei kiinnostaneet ollenkaan.
 

Reippaalla kympillä vr bundle
 
..ja mahdollisuus tattiohjaukseen fyysisen kävelyn sijaan, kun tilan tarve on niin iso. On kyllä siisti peli mutta jääny pelaamatta tuon takia.
Mä jouduin palauttamaan pelin just tilanpuutteen takia, ongelma oikeastaan oli että peli resetoi hahmon aina vähän huonoon paikkaan pelialueella joka on pöydästä ja kaapista johtuen vähän erikoisen mallinen. Esim. HL Alyxin kanssa ei ollut ongelmia samassa tilassa, mutta tätä ei vaan pystynyt pelaamaan.
 
Green Hell VR:sta tarjolla ilmainen demo steam:ssa

Green Hell VR is an Open World Survival Experience set in the Amazon rainforest, based on the successful PC game Green Hell. You are left alone in the jungle with no food or equipment. To survive, you must learn real-life survival techniques, and crafting weapons can be a matter of life and death

 
..ja mahdollisuus tattiohjaukseen fyysisen kävelyn sijaan, kun tilan tarve on niin iso. On kyllä siisti peli mutta jääny pelaamatta tuon takia.

Eihän tuossa super hotissa tarvii kävellä juuri ollenkaan. Ite ainakin hyvinkin paikallaan väisteli luoteja ym.
 
Eihän tuossa super hotissa tarvii kävellä juuri ollenkaan. Ite ainakin hyvinkin paikallaan väisteli luoteja ym.
Lisäksi nopea heiluminen ei ole mitenkään pakollista. Mitä hitaammin liikut, sen hitaammit viholliset ja luodit liikkuvat. Näyttäähän se nopea syöksyily hienolta mutta ei siitä mitään hyötyä ole..
 
Mun kirjoissa vuoden siistein vr-juttu. Ei peli, mutta free solo hepun uus kiipeilyjuttu vr-tuotantona. Voi katsoa oculus tv:sta ilmaiseksi quest:lla. Todella priima kuvanlaatu ja 3d 360 vr videota kiipeilystä. Hikoiluttaa aika pahasti pelkkä katsominen vaikka tietää, että heppu selvisi kiipeilystä hengissä.

1646701623962.png

 
Viimeksi muokattu:


Half-Life: Alyx LEVITATION is expected to release on the Steam Workshop early Q3 of 2022. The mod will be free of charge for owners of the game, and will be a 4-5 hour experience for the average player.

SF2 animoija Coreyladdo ja FMPONE:n (tehnyt csgo:n virallisia mappeja) tekemä modi ilmestyy joskus tänä vuonna.

Hyvin alkanu ilmaantumaan myös isompiaki tuotoksia:




 
Mun kirjoissa vuoden siistein vr-juttu. Ei peli, mutta free solo hepun uus kiipeilyjuttu vr-tuotantona. Voi katsoa oculus tv:sta ilmaiseksi quest:lla. Todella priima kuvanlaatu ja 3d 360 vr videota kiipeilystä. Hikoiluttaa aika pahasti pelkkä katsominen vaikka tietää, että heppu selvisi kiipeilystä hengissä.

1646701623962.png


Voi vitsit, tää kyllä kiinnostais nähä, mutta ei vissiin pysty kattoon rifteillä :sori:
 


Metan Quest gaming showcase huomenna klo 19.45 Suomen aikaa(taitaa itse eventti alkaa kuitenkin vasta 20.00)

Jotain vuotoja tullut etukäteen mutta en ala niitä spoilaamaan, osa peleistä tulee varmaan myös steamiin myyntiin pcvr käyttäjille.
 
Jes eli kaksikko jolle oottanutki eniten jatkoa: Bone(r)lab ja Walking dead :asif:
 


Ben plays vr:ltä kattava listaus 100 ilmasesta vr pelistä. Videon kuvauksesta löytyy kaikkiin kategorioihin linkit+kappale merkinnät.
 
En tiedä onko jo mainittu ketjussa, mutta jaetaan tarina.

Pelailin Valheimia vaimon kanssa näytöillä ~50 tuntia viimeksi noin vuosi sitten, nyt huomasin että siihen on VR modi olemassa. Yleensä en modattuja VR-pelejä ole kokeillut, mutta Valheim + VR kuulosti liian hyvältä mahdollisuudelta. Vaimo osti Quest2:n ja ajattelin että tällä voisi saada pelin ja seikkailun käynnistymään uudestaan. Latasin modin ja käynnistin pelin, vanha maailma ja kotoisa mökki pimeässä metsässä oli vielä tallella. Ilman ohjeita menuja ja asevalikkoja oppi käyttämään ~10 minuutissa ja modi tuntui lähes natiivilta VR peliltä. Mutta ei herranjumala tuo on pelottava VR:nä. Pelin vihreät ja todella heikot metsämörrit sai melkein paskomaan alleen kun niitä ensimmäistä kertaa yritti ampua jouskarilla. Nuoli tietenkin ohi ja vihaiset shamaanit ja brutet juoksevat perään :D Vasta ~30min pikaista testailua alla, mutta jo nyt voi sanoa että tämä lienee yksi parhaista tämän hetken VR peleistä. Samaa sanovat muutamat youtuben videot "Valheim VR" haulla.

VR:ssä kaikki manageeraus inventoryn yms suhteen on hieman hitaampaa, mutta riittävän toimivaa. Aseiden käyttö on ilmeisesti huomattavasti nopeampaa, joten mörköjen tappaminen voi olla nopeampaa. Esimerkiksi puun voi kuulemma pilkkoa klapeiksi ennen kuin se kaatuu maahan asti. Modilla voi ilmeisesti pelata non-VR pelaajien kanssa, mutta hekin tarvitsevat modin jotta VR-pelaajan animaatiot toimivat oikein. Esimerkiksi Valve Indexillä kaikki 5 sormea on tunnistettu ja voit näyttää käsimerkkejä kavereille.

Vain peliseura puuttuu tällä hetkellä, kun uskon VR-Valheimin olevan liian pelottava vaimolle :(
 
Ostin Valheimin ihan vaan VR peliksi alesta. En ole edes koskenut siihen flatscreen versioon. Joissain peleissä nuo modit vaan toimivat.
 
The Wanderer läpi. Käytännössä tämä on VR-versio point-n-click-seikkailupeleistä, joissa ratkotaan pulmia yhdistelemällä esineitä, pelataan minipelejä ja seurataan tarinaa. Innostuin pelin konseptista todella paljon, kun näin sen trailerin viime E3:ssa.

Traileri lupaili vähän liikoja. Minä rakastan aikamatkatarinoita - tarkennus, hyvin kirjoitettuja aikamatkatarinoita. Wandererin dialogi ja ääninäyttely tuovat vahvasti mieleen peruskoulun näytelmät, ja sitä dialogia on paljon. Ylinäytellyillä hahmoilla on hirveästi puhuttavaa ja melko vähän sanottavaa. Ja itse ne hahmot...

wandererchars.jpg


En ole koskaan saanut näin pahaa uncanny valley -efektiä. NPC:t ovat aivan karmeita. Kuolleet silmät, spastisesti nytkähtelevät liikkeet ja merkillinen, melodramaattinen dialogi saavat ihmiset muistuttamaan jonkin japanilaisen kauhutarinan kaksoisolentoja. Kuin jokin outo ja kammottava hirviö yrittäisi esittää ihmistä eikä aivan onnistuisi. Ja tämä kaikki VR:ssä! Pidin otuksiin parin metrin turvavälin, mutta kylmältä hieltä en voinut säästyä.

Arvostan sitä, että peliin on laitettu paljon erilaisia ympäristöjä ja monipuolista tekemistä. Kädet vuorovaikuttavat ympäristön kanssa eikä niitä voi työntää seinän läpi - tästä iso plussa, ja systeemi saisi olla standardi kaikissa VR-peleissä. Toisaalta tekemisen monipuolisuus aiheuttaa sen, ettei mihinkään olla keskitytty kunnolla. Rytmipeli, tikanheitto ja taistelut ovat tönkköjä, tunnottomia ja hädin tuskin pelattavia. Ainakin esineet ja fysiikat toimivat hyvin.

Hiomattomuudesta huolimatta peli tuntuu seikkailulta ja se on pelaamisen arvoinen, ainakin alesta ostettuna. Läpäisyyn meni vajaa 10 tuntia.
 
Onko muita innostuneita liikkeellä?
Vihdoin natiivi vr-tuki f1 22- peliin.

Parin vuoden takaista versiota ajanut Vorpxilla ja se toimii erinomaisesti jos katsoo eteenpäin. Harmi vaan, ettei voi katsella sivuille eli jää peilit yms. hahmottamatta, mutta immersio on silti vahva, joten on kuitenkin kivempaa kuin näytöltä pelaaminen. Julkaisu on heinäkuun alussa, joten omat pelit menee vasta kuun loppupuolelle Lapin matkailun vuoksi.

Samat fiilikset hypessä kuin Squadronssin suhteen. Lapsena oli kaksi haavetta. Tie fighter ja f1 vr:ssä.

Vielä kuin saisi vähän paremman simutilaa, mutta jostain on tingittävä
 

Liitteet

  • Screenshot_20220522-112737_Gallery.jpg
    Screenshot_20220522-112737_Gallery.jpg
    1,2 MB · Luettu: 174
Viimeksi muokattu:
Onko kukaan jo kokeillut RE7 / RE8 vr modia? Näyttää ihan pirun hyvältä.



Ai hemmetti! Nyt on RE 7 laitettava peluuseen. En ole tuota viittiny hommata, kun ei ole ollut UW tukea. Muttä nyt onkin kunnon VR versio. Tätä on kyllä odotettu, että tulisi oikea AAA tason kauhupeli kunnollisella VR-tuella. Kai tuo Indexilläkin pelittää.
 
Tänään meni Oculus storen exclusive Chronos VR läpi. Tämä on jonkinmoinen kevyehkö mutta Dark Souls -maisesti haasteellinen action RPG, jossa ei voi ihan vain huiskia miten sattuu. Etenkin jos pelin saa alesta, kyllä tätä voi suositella, 40€ perushinta on aika kirpakka.

Pari negatiivista seikkaa on syytä huomioda: Peli on vuodelta 2016, joten grafiikka on saman ikäistä, vaikkakin nättiä. Toinen, että peli ei ole puhdas VR peli vaan Moss-maisesti sivusta kuvataan pelaajan hahmoa 3D ruuduissa.

Puutteista huolimatta, tämä oli lopulta ihan hauska peli. Normi flat näytölle saa kyllä parempiakin, kuten vastikään julkaistu Elden Ring, joten se on sitten makuasia, miten paljon lajityyppi kiinnostaa enää VR:nä.
 
Kokeilin RE7 VR modiakin. Kelpo suoritus muuten mutta framerate ei ihan jaksanut 90 pyöriä, joten kokeilusta jäi yökköfiilistä. Muuten tämä on hyvin samantapainen kuin PSVR, mutta toki kivempi kunnon ohjaimilla.
 
Kokeilin RE7 VR modiakin. Kelpo suoritus muuten mutta framerate ei ihan jaksanut 90 pyöriä, joten kokeilusta jäi yökköfiilistä. Muuten tämä on hyvin samantapainen kuin PSVR, mutta toki kivempi kunnon ohjaimilla.
Resoluutio pitäisi olla alempi(pelin asetuksista) tai sitten laskee asetuksia tai käyttää GitHub - fholger/vrperfkit: VR Performance Toolkit

Itse ostin tuon hyvästä alennuksesta mutta taidan asentaa vr modin ja pelata vasta kun saan tehokkaamman näytönohjaimen syksyllä toivonmukaan.
 
Mielenkiintoinen VR peli tuli jossa automatisoidaan itseään, muistuttaa varmaan kaukaisesti factorya/satisfactorya. Alustana Quest2 + SteamVR.
Alennuksesta tuon voisi ostaa, eli joko Oculuksen -30% tai Steamin alennuksesta.



Edit, siellähän Oculus apissa puhelimessa taas näkyy OCULUS30 koodi, ei tarvitse ikinä täyteen hintaan ostaa peliä kun aina voi OCULUS30 koodia käyttää, heh.
 
Viimeksi muokattu:
Hiomattomuudesta huolimatta peli tuntuu seikkailulta ja se on pelaamisen arvoinen, ainakin alesta ostettuna. Läpäisyyn meni vajaa 10 tuntia.
Ostin tämän lähes uutena alekoodilla ja parin peluukerran jälkeen kyllästyin, ehkä puolivälissä peliä.
Eniten haittasivat erilaiset bugit, jotka estivät pulmien ratkomisen. Osaan tehtävistä piti myös katsoa youtubesta ohjeita, kun ei ollut mitään hajua mitä pitäisi tehdä seuraavaksi.

Periaatteessa ihan mielenkiintoinen ja erilainen peli. Bugejakin ovat fiksanneet kuntoon.
Airlinikillä pelattuna grafiikoissa ei ollut valittamista.
 
On muuten menossa Oculucsen storessa alennukset 9 tunnista 2 päivään. Ostin kokeiluun Zenithin (-38%) ja WW1 Fightersin (-25%). Molempia jonkin verran veivannut nyt ja kyllä molemmista pidän ja jäävät kirjastoon. Tuo WW1 Fighters oli kyllä yllätys miten viihdyttävä se on.
 
Tunnetuimmista AAA-peleistä tuli juuri pelattua läpi Asgard’s Wrath. Pelasin normal vaikeustasolla, joka tuntui soppelilta. Haasteenahan tässä on että lyöntien blokit ja se vastaisku, millä poistetaan isompien vihujen panssari, ovat aika tarkkoja ja välillä tuntui että parissa taistelussa kalibrointi oli vain sekaisin eikä blokki onnistunut millään.

Jos tykkää action roolipeleistä niin kyllä tätä voi suositella, eräänlainen god of war VR. Rope osuus on putkimaista, jokaisella hahmolla ja apurilla on omat etenemispolkunsa, toki järjestyksen voi valita, mutta hahmoja ei voi varsinaisesti kehittää eri suuntiin. Peli löytyy Rift storesta, minulla meni peliaikaa tähän hieman yli 40h.

Haittapuolena VR puolen nicheydestä on että apuja ei mahdottomasti netistä löydy, onneksi pulmat ja pomotaistelut olivat kuitenkin suurelta osin selkeitä, yhden kerran jouduin lunttaamaan youtuben läpipeluuvideosta miten edetä.

Jos fiilistelyroolipeleistä tykkää, ovat skyrim ja fallout kyllä edellä.
 
Jahas Splinter Cell VR peruttu Ubisoftin säästötoimien takia. Olisi ollut ihan mielenkiintoinen AAA-title VR:lle, joita ei edelleenkään ole liikaa :(

 
Taas olis Humble Bundlessa VR Bundlee ihan laatupeleillä jos kirjastosta uupuu:

VTOL VR, 97% Positive on Steam
Dragon Fist: VR Kung Fu, 97% Positive on Steam
Into the Radius VR, 91% Positive on Steam
HARD BULLET, 87% Positive on Steam
Takelings House Party, 76% Positive on Steam
Contractors, 83% Positive on Steam
Budget Cuts 2: Mission Insolvency, 81% Positive on Steam
 
Onko kukaan kokeillut tuota uutta Nerf VR peliä? Kuinka mahtaa vertautua Pop 1:een?
 
Onko kukaan jo kokeillut RE7 / RE8 vr modia? Näyttää ihan pirun hyvältä.

Uuh, oon odottanut tätä siitä asti kun annoin psvr pois ja olin unohtanut pelata res7 läpi. Res8 pelaamatta kanssa kokonaan. Hyvä tipsi!

Prayerdogin res3 modi oli kyllä melko mainio, mutta olin ehtinyt jo pelata kahdesti flattina läpi, joten melko ei ollut enää riittävä ja olisin muutenkin halunnut pelata infernolla läpi, mutta sen verran tuli vr modista lisähaastetta kuperkeikkojen ynm. kanssa, että tuntui liian masokistiselta. Kakkosen pelasin joku neljä kertaa läpi ja kirjastosta lainatulta ps4 peliltä, joten ei viitsi ostaa.

Juuri kokeilin Pistol Whippiä. Tuntui kyllä hyvältä, mutta en tiedä puutuuko tuohon myöhemmin. Ainoa tuollainen "monotoninen" peli, jota oon jaksanut pidempään on Synth Rider, joka tuntuu tanssilta enemmän kuin beat saber.
 
Tuo RE7 modi pyöri aika nihkeästi Quest2:lla ja 3080TI:llä, lisäharmina siinä on välissä cutscreeneja joihin siirtyminen tuntuu ilkeältä.

Just asensin RE7:kan uudelleen kun ajattelin antaa sille uuden yrityksen, josko modiinkin olisi tehty viilauksia. Laitanpa myöhemmin tänne kokemuksia.
 

HL2VR modiki saapu eilen. Ensimmäinen tunti kokeiltuna. Turretti oli hiukan kömpelön olonen ohjata ja tähdätä, muutoin sulava, hauska ja intensiivinen kokemus. Eipähän tartte enää millää vorpx:llä taikka garrys modin kautta tätä onneksi pelata :thumbsup:
 
Tuo RE7 modi pyöri aika nihkeästi Quest2:lla ja 3080TI:llä, lisäharmina siinä on välissä cutscreeneja joihin siirtyminen tuntuu ilkeältä.

Just asensin RE7:kan uudelleen kun ajattelin antaa sille uuden yrityksen, josko modiinkin olisi tehty viilauksia. Laitanpa myöhemmin tänne kokemuksia.

Juuh, näin arvelin kun kokemuksia löytyy redditistä niin vähän. Ei maksanut kuin kympin, joten lataukseen lähti siitä huolimatta. Jännittää jo valmiiksi :D Itsellä perus 3080 ja valve index.
 
Juuh, näin arvelin kun kokemuksia löytyy redditistä niin vähän. Ei maksanut kuin kympin, joten lataukseen lähti siitä huolimatta. Jännittää jo valmiiksi :D Itsellä perus 3080 ja valve index.
Kyllä tuo hieman paremmin pyöri mitä ennen, en ole ihan varma onko graafiset säädöt just parhaat. Edelleenkin saa olla tarkkana cutsceneissä että muistaa katsella lasien alaosasta ulos, koska muuten maailma heittää niissä aika ikävästi.

Puoli tuntia pelasin ja pientä pahoinvointiefektiä tuli, muttei onneksi älyttömästi. Varmaankin paranisi jos saisi liikkeen sulavaksi.
 
Lieköhän horizon call of the mountain seuraava merkkipaalu vr-peleissä? Ainakin ennakot antavat olettaa, että tulee jotain erityistä tarjolle

Graphically, Horizon Call of the Mountain is steps beyond anything we’ve seen to date on the original PSVR. It’s not just the far higher resolution on PSVR 2, but the power of PS5 is clearly being tapped to create lush and detailed environments, which I’d say are approaching Half-Life: Alyx in terms of quality.

It became soon apparent the developers have really sat down and thought carefully about how they wanted Call of the Mountain to play as a VR game. By default (at least at this stage) players are immediately introduced to an ‘arm swinger’ locomotion method (where you hold a button and swing your arms to move forward) which quickly came to feel quite natural and immersive

Linkinpäässä kattavammin kokemuksia
 
Viimeksi muokattu:
Juuh, näin arvelin kun kokemuksia löytyy redditistä niin vähän. Ei maksanut kuin kympin, joten lataukseen lähti siitä huolimatta. Jännittää jo valmiiksi :D Itsellä perus 3080 ja valve index.

Neljä tuntia pelasin RE7PCVR. Toimi sukkana ja mielestäni erittäin pelattava ja ruudunpäivitys jopa silleen, ettei paremmasta juuri väliä. Paljon enemmän tuli pahoinvointia PSVR versiosta, mutta oon kyllä sittemmin hommannut VR legsit. Kerran pidin vähän pidemmän paussin, kun meinasi heikottaa (heitin sitä ennen nuuskan kyllä huuleen). Mulla toimii vr-pelien kanssa niin, että jos tulee pahaolo ja venaa sitten sen ohitse, niin sen jälkeen saa samana päivänä pelata niin kauan kun huvittaa ilman pahoinvointia.

En koskenut oletusresoon ollenkaan, mutta vaihdoin 120hz (joku suositti sitä kun luin redditista modin arvostelun, mutta kukaan ei tainnut kompata sitä ja modin tekijä prayerdog suosittaa muuttaa matalammaksi tai ainakin kokeilemaan alle 90hz).

Muistan kyllä res3 tehneeni jotain, että pyöri paremmin. Voisko olla joku säätö-juttu, joka vaikuttaa nytkin? Tyyliin laittaa steam vr kuva pois tietokoneruudulta ja/tai käyttää OpenXR. En kyllä laittanut jälkimmäistä, mutta ilmeisesti kokeilemisen arvoinen juttu.

En saa tuota pikahealia toimimaan kylläkään. Kartta pitää nostaa tuosta etuolkapäästä/melkein rinnan päältä kun ohjeissa oli, että olan takaa.
 
Ihan mielenkiintoinen lyhyt kooste noista VR-modatuista peleistä:




Tossa käsitellään lyhyesti ainakin:
  • Resident Evilit
  • Stanley Parable
  • Neon White
  • Firewatch
  • Deep Rock Galactic
  • Half Life 2
  • Raft
  • Left 4 Dead 2
  • Wolfenstein 2
  • Luke Rossin modit (Ghostwire: Tokyo, Dark Souls, Elden Ring, Cyberpunk2077, Horizon Zero Dawn)
Unreal Engine 4:lle on julkaistu uusi injektori, jonka myötä tuolta on tulossa ilmeisesti yhtä sun toista VR-modia tulevaisuudessa. Ainakin tuo Ready or Notin ja Jedi Fallen Orderin VR modi kiinnostaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ai ai ai, Jedi Fallen Orderin kolmeen kertaan pelanneena kiinnostaisi kyllä kovasti, vielä kun saisi Tomb Raiderit ..

Edit. mahdolliset modit koskevatkin UE4/UE5 pelejå joten TR-pelit ovat todennäköisesti poissuljettu mahdollisuus.
 
Viimeksi muokattu:
Neljä tuntia pelasin RE7PCVR. Toimi sukkana ja mielestäni erittäin pelattava ja ruudunpäivitys jopa silleen, ettei paremmasta juuri väliä. Paljon enemmän tuli pahoinvointia PSVR versiosta, mutta oon kyllä sittemmin hommannut VR legsit. Kerran pidin vähän pidemmän paussin, kun meinasi heikottaa (heitin sitä ennen nuuskan kyllä huuleen). Mulla toimii vr-pelien kanssa niin, että jos tulee pahaolo ja venaa sitten sen ohitse, niin sen jälkeen saa samana päivänä pelata niin kauan kun huvittaa ilman pahoinvointia.

En koskenut oletusresoon ollenkaan, mutta vaihdoin 120hz (joku suositti sitä kun luin redditista modin arvostelun, mutta kukaan ei tainnut kompata sitä ja modin tekijä prayerdog suosittaa muuttaa matalammaksi tai ainakin kokeilemaan alle 90hz).

Muistan kyllä res3 tehneeni jotain, että pyöri paremmin. Voisko olla joku säätö-juttu, joka vaikuttaa nytkin? Tyyliin laittaa steam vr kuva pois tietokoneruudulta ja/tai käyttää OpenXR. En kyllä laittanut jälkimmäistä, mutta ilmeisesti kokeilemisen arvoinen juttu.

En saa tuota pikahealia toimimaan kylläkään. Kartta pitää nostaa tuosta etuolkapäästä/melkein rinnan päältä kun ohjeissa oli, että olan takaa.

Olipahan hyvä. Pelkäsin, että on lyhyt peli kun oli tehty VR mielessä ja alkaa olemaan jonkin verran ikää jo, mutta aikalailla samaa luokkaa kestoltaan kuin muutkin ressut.

Pitänee ostaa dlc:t kanssa.

Peruspeli kympillä vielä 30h steamissa, mutta vaatii tosiaan kovan näytönohjaimen.
 
Olipahan hyvä. Pelkäsin, että on lyhyt peli kun oli tehty VR mielessä ja alkaa olemaan jonkin verran ikää jo, mutta aikalailla samaa luokkaa kestoltaan kuin muutkin ressut.

Pitänee ostaa dlc:t kanssa.

Peruspeli kympillä vielä 30h steamissa, mutta vaatii tosiaan kovan näytönohjaimen.

Tosiaan, 3080TI:llä sain tuon pyörimään 120hz ja nvidian DLDSR:n avulla lähes 4K resoluutiolla, mikä paransi huomattavasti pelin tarkkuutta aiemmasta 1440p:stä VR:llä.

Ihan kelpo VR peli tämä modattu RE7 on. Sitä en keksinyt mistä saisin vaihdettua aseen ammustyypin.
 
Viimeksi muokattu:
Half-Life 2:n VR modin beta ulkona. Saa erillisenä latauksena (ja Valven siunaamana) latauksena suoraan Steamin kaupan haun kautta. Taitaa itsellä ottaa suoraan sen Top-1 paikan näistä VR-peleistä. Kyseisessä modissa siis koko HL2 pelattavana VR muodossa sisältäen kaikki perusasiat, mitä hyvä VR-räiskintä tarvitsee. Itse kontrollit ovat aika vastaavia Alyxin kanssa. Itselle tosin vähän outoa kaivaa vaihtolipasta olan yli vyötärön sijasta.
 
Tosiaan, 3080TI:llä sain tuon pyörimään 120hz ja nvidian DLDSR:n avulla lähes 4K resoluutiolla, mikä paransi huomattavasti pelin tarkkuutta aiemmasta 1440p:stä VR:llä.

Ihan kelpo VR peli tämä modattu RE7 on. Sitä en keksinyt mistä saisin vaihdettua aseen ammustyypin.

Valve Indexillä se oli puristaa oikeaa ohjainta ja vasemmasta painaa ylänäppäintä. Nyt on menossa RE Village jossa puristaa oikeaa näppäintä ja latauspainiketta (oikea ylänäppäin).

Auttaako tuo 4k Quest 2:lla vai tarkoitatko pancakena? DLSS toki varmasti, en tiennyt sitä edes mahdolliseksi tässä, mutta ei varsinaisesti ole ollut tarvettakaan. Village ei pyöri yhtä sujuvasti kuin seiska tai piti tiputtaa grafiikka-asetuksia kun vähän suttaantui aina kääntyessä (tuntui kyllä sellaiselta filtteriltä, jolla vähennetään pahoinvointia... sain sen kuitenkin pois häsläämällä display asetuksia). Luulin, ettei näissä ole aim mahdollisuutta, mutta Villagen snipa pakotti katsomaan uudestaan kun ampuu ilman sitä huonommin kuin yksittäinen haulikon hauli :D Tässä kasissa pitää puristaa oikeaa ohjainta suht kovaa, että tuo tulee.

Siihen törmäsin netissä, että Oculuksella näiden resident evil vr-pelien kanssa pitää vaihtaa tai poistaa se openvr tiedosto, niin menee openXR. Ilmeisesti fps ero luokkaa yö ja päivä.

Melkeinpä paras VR-kokemus so far nämä kaksi peliä, mutta fanitan muutenkin resident evil-sarjaa. Se on jännä miten jonkun yksittäisen modaajan tuotos päihittää isot pelitalot. Saas nähdä millainen Villagen PSVR2 versio tulee olemaan. Silloinhan launchissa valiteltiin VR-tuen puuttumista, mutta nyt pelatessa näyttää siltä, että on tätä VR mahdollisuutta silmällä pitäen tehty ja oletuksena varmaan oli, että tämä on PSVR2:n suurimpia myyntivaltteja silloin tulevaisuudessa, mutta Praydog vähän niin kuin pilasi tuon liiketoimintasuunnitelman jos ihmiset vain tajuaisivat hyödyntää mahdollisuuden. Asentaminen on maailman helpoin homma (siis tämän foorumin jäsenille alle minuutin homma, käytännössä copypasteet muutaman megan tiedoston suoraan pelikansioon ja thats it) ja itse pelasin seiskan ja pitkän matkaa nyt kasia ilman koskematta siihen VR-optiovalikkoon. Oikeasti ihmettelen miten vähän tästä löytyy redditissä juttua. Veikkaus on, että ihmiset on pelanneet jo pelit läpi (en itsekään jaksanut kolmosta enää hakata ja kakkosta vielä vähemmän) ja hype jää vähemmälle. Itselle papukaijamerkki siitä, että maltoin pelata vasta nyt. Kyseessä kuitenkin täydellisesti toimivat VR-modit peleihin, joiden suurin vahvuus on tunnelmassa eli mitä omimpiaan VR-laseille. Jonkun youtube videon katsoin, jossa sanottiin, että RE7 on jopa parempi praydogin modilla kuin pleikkarilla ja itse epäilin turhaksi hehkutukseksi, mutta nyt pelattua voin sanoa, että totuus on, että virallinen PSVR versio ei pääse edes lähelle kumpaakin pelanneena (pleikkarilla jäi moottorisahakohtaukseen).

Suurin osa natiivi-peleistä ihan järkyttävää shaibaa. Alyx ja Walking Dead olis vielä pelikirjastossa odottamassa, mutta oon kuullut niin monelta, että varsinkin ensimmäinen on pilannut kaikki muut pelit, joten oon jättänyt toistaiseksi kokeilematta.

Village ei ole varsinaisesti pelottava, hieman ahdistava alussa kylläkin näin spoilaamatta sen enempää. Seiska oli aidosti pelottava, mutta oikeastaan alku vaan ja se lähinnä hyvällä tapaa. Monella jää pelaamatta sen kauhuelementin takia varsinkin VR-versio, mutta suosittelen arkajaloillekin tätä tai ehkäpä jopa juuri heille. Ei kannata sen takia jättää pelaamatta. Upea kokemus.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 493
Viestejä
4 490 222
Jäsenet
74 246
Uusin jäsen
KernelPanicking

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom