CPU voi leikata tässä "yhden threadin" pelissä kiinni. Jos englanti taittuu, niin etsi netistä VR game draw calls, niin löytyy varmasti jotain selittävää artikkelia. VR peleissä on reilusti enemmän laskentaa myös prosessorilla. Tällä hetkellä ei löydy sellaista konetta jolla kyseinen peli pyörisi VR:ssä koko ajan +90 tai +120 framea. Parempi kone kuitenkin auttaa paljon, ja nimenomaan single thread suorituskyky on oltava hyvä. Tästä pelistä on todella vähän luotettavaa vr-testitietoa internetissä.Kertokaapa tyhmemmälle että miksi vr on raudalle niin paljon vaativampi kuin vaikka 4k-näyttö?
"Paras" esimerkki on dcs jota ajelen 4k resoluutiolla aivan kevyesti yli 90 freimiä sekunnissa, mutta G2:lla samoilla grafiikka-asetuksilla reprojection on käytännössä koko ajan päällä, eikä tilanne parane vaikka grafiikka-asetuksia laskee tuntuvasti.
Reverbin resoluutio on 2 x 2160 x 2160 ja 4k on 3840 x 2160. Voiko tässä tapauksessa ajatella että 2 x 2160 x 2160 = 4320 x 4320 joka on huomattavasti suurempi kuin 3840 x 2160, jolloin ero johtuisi tästä?
Siirtymä i7-6700k -> 5900x toi lisää frameja
Esimerkiksi hyvä testi: Hornet ja Persian Gulf Supercarrier ColdStart tehtävä aloitus (steam-SS 100%)
- Kannella, kun katsoo tornin suuntaan ja lentokone käynnissä, oli fps 15-20 ja nousi uudella prosessorilla 35-40, mutta ilmassa muistaakseni pysyi aikalailla samana eli jotain 60 paikkeilla.
ja siihen kun sai monien kuukausien odotuksen jälkeen vaihdettua näytönohjaimen gtx 1080 -> RTX 3080, niin fps nousi aika kivasti ja pystyi laittamaan SS 140% steamista, kun näytönohjaimella oli liian vähän tekemistä.
- Samassa tilanteessa fps 55-60 ja kun lähtee lentoon niin yllätyin kun fps nousee jopa 120fps
i7-6700k ja RTX 3080 liian työläs testata. Ikävä kyllä ei jaksa vaikka vähän kiinnostaisikin. Testilukemat otettu Steam VR developer sivulta päälle laitettavalla frametime näkymästä. Ja välillä käyttäen pelin sisäistä v_ctrl+pause. Ja kaikki numerot otettu muistikuvista eli ei ole mitään kuvia tai videota antaa. Tuossa kuva kuitenkin asetuksista
.
Mutta sanoisin että kokeile heittää supersampling alas että tuleeko kuvia lisää. Silloin pitää huomioida tosin että LOD asetukset menee pienemmälle kun katselee maisemia ja peli kevenee siitäkin syystä. Joten et voi olla ihan varma että onko näytönohjain vai CPU ongelmana. Mutta moni siis pelaa simulaatiopelejä alemmalla SS asetuksella kuin mitä nuo G2 lasit vakiona on.
Index on kyllä v-mäisen heikko laitos mekaanisesti. Taas katkeilee omissa ääni kun asettelee niitä päähän. Kavereilla hajoilee jatkuvasti ohjaimet Onwardissa, myös omat on kerran vaihdettu. Itse en ole jaksanut Onwardia pelata pelin mobiilisaatiopäivityksen jälkeen.
Edit: DCS Worldiin pitäisi olla tulossa myös multithread tuki.
Viimeksi muokattu: