VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
81
Kertokaapa tyhmemmälle että miksi vr on raudalle niin paljon vaativampi kuin vaikka 4k-näyttö?

"Paras" esimerkki on dcs jota ajelen 4k resoluutiolla aivan kevyesti yli 90 freimiä sekunnissa, mutta G2:lla samoilla grafiikka-asetuksilla reprojection on käytännössä koko ajan päällä, eikä tilanne parane vaikka grafiikka-asetuksia laskee tuntuvasti.

Reverbin resoluutio on 2 x 2160 x 2160 ja 4k on 3840 x 2160. Voiko tässä tapauksessa ajatella että 2 x 2160 x 2160 = 4320 x 4320 joka on huomattavasti suurempi kuin 3840 x 2160, jolloin ero johtuisi tästä?
CPU voi leikata tässä "yhden threadin" pelissä kiinni. Jos englanti taittuu, niin etsi netistä VR game draw calls, niin löytyy varmasti jotain selittävää artikkelia. VR peleissä on reilusti enemmän laskentaa myös prosessorilla. Tällä hetkellä ei löydy sellaista konetta jolla kyseinen peli pyörisi VR:ssä koko ajan +90 tai +120 framea. Parempi kone kuitenkin auttaa paljon, ja nimenomaan single thread suorituskyky on oltava hyvä. Tästä pelistä on todella vähän luotettavaa vr-testitietoa internetissä.

Siirtymä i7-6700k -> 5900x toi lisää frameja
Esimerkiksi hyvä testi: Hornet ja Persian Gulf Supercarrier ColdStart tehtävä aloitus (steam-SS 100%)
  • Kannella, kun katsoo tornin suuntaan ja lentokone käynnissä, oli fps 15-20 ja nousi uudella prosessorilla 35-40, mutta ilmassa muistaakseni pysyi aikalailla samana eli jotain 60 paikkeilla.

ja siihen kun sai monien kuukausien odotuksen jälkeen vaihdettua näytönohjaimen gtx 1080 -> RTX 3080, niin fps nousi aika kivasti ja pystyi laittamaan SS 140% steamista, kun näytönohjaimella oli liian vähän tekemistä.
  • Samassa tilanteessa fps 55-60 ja kun lähtee lentoon niin yllätyin kun fps nousee jopa 120fps

i7-6700k ja RTX 3080 liian työläs testata. Ikävä kyllä ei jaksa vaikka vähän kiinnostaisikin. Testilukemat otettu Steam VR developer sivulta päälle laitettavalla frametime näkymästä. Ja välillä käyttäen pelin sisäistä v_ctrl+pause. Ja kaikki numerot otettu muistikuvista eli ei ole mitään kuvia tai videota antaa. Tuossa kuva kuitenkin asetuksista
dsc-settings.jpg.

Mutta sanoisin että kokeile heittää supersampling alas että tuleeko kuvia lisää. Silloin pitää huomioida tosin että LOD asetukset menee pienemmälle kun katselee maisemia ja peli kevenee siitäkin syystä. Joten et voi olla ihan varma että onko näytönohjain vai CPU ongelmana. Mutta moni siis pelaa simulaatiopelejä alemmalla SS asetuksella kuin mitä nuo G2 lasit vakiona on.

Index on kyllä v-mäisen heikko laitos mekaanisesti. Taas katkeilee omissa ääni kun asettelee niitä päähän. Kavereilla hajoilee jatkuvasti ohjaimet Onwardissa, myös omat on kerran vaihdettu. Itse en ole jaksanut Onwardia pelata pelin mobiilisaatiopäivityksen jälkeen.

Edit: DCS Worldiin pitäisi olla tulossa myös multithread tuki.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
81
Huhhuh, tällainen saatava maksoi mitä maksoi :woot:
Jos rahaa löytyy niin rakenna koko ohjaamo kuten tässä videolla.



Pieni varoitus DCS ei ole muuten kovin hyvä pelinä. Silti se on ehkä tällä hetkellä parasta mitä VR laseilla voi tehdä koska ohjaamot kuitenkin toimii hyvin vaikka itse peliosuus on vähän vaihtelevaa riippuen tehtävästä.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
28
Step by step guide to install Oculus Quest 2 for dummies? Löytyykö mistään? Ja heti perään tarkat ohjeet miten saan MSFS olemaan nykimättä ja kaatumatta.
Mä oon 3 viikkoo tehny duunia Kyöstin kanssa jotta pääsis flygaamaan MSFS:ria. On hommattu Link kaapeli (se alkuperäinen) joka potkii koko ajan pihalle ynm. Oon kohta 40 vuotta tietokoneiden kanssa pelannu ja rakentanu niitä, mutta koskaan en ole nähnyt näin vaikeaa ja sekavaa käyttöönottoa ja asennusta kuin Questin ja Linkin käyttö. Ja lisätään siihen vielä toi simu, joka tarvii taustalle 3 ohjelmaa että sen saa edes laseille näkymään. Ja kun joka helvetin ohjelmassa on vielä omat niksinsä ja resoluutio asetukset niin soppa on aikalailla pohjaan palannut. Entäpä tämä rekisterin puukotus, voi ju........ta. Kaikki ohjelmat ja ajurit vaihdettu uusinpiin, luettu tuntikaupalla verkosta ohjeita ja neuvoja. Guesti "hardresetty" 3 kertaan. Jossa ostat 300 egen laitteen se pitäisi olla plug and play eika plug and pray. Oculus pääsee kohta lentoon, kolmannen kerroksen parvekkeelta! PS. AMD Ryzen 7 3700X, TUF B450-PLUS GAMING, 48 GB @ 3200 MHz, GeForce RTX 3070.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
485
Olen kuullut vastaavia tarinoita tuosta MSFS + Quest combosta, noin yleisestihän Questi on vain piuha kiinni koneeseen ja loput tapahtuu automaattisesti, tuo MSFS taitaa vaan olla vähän microsoftin vastuulla eikä niin viimeistelty tuotos.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 313

Huhhuh, tällainen saatava maksoi mitä maksoi :woot:


My PC was $1,500 on NewEgg
The Reverb G2 was $600
The Thrustmaster T16000M HOTAS was $120 when I got it (circa like 2016)
The CH Pro USB rudder pedals were $70 on eBay (circa like 2010)
The Thrustmaster MFD Cougars were $100 (circa 2018)
The desk mount for the joystick was $65
The F/A-18C DCS module was $55 during a Steam sale

Yllättävän halpa setti lopulta.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 313
Sori jos tämä on tyhmä kysymys, mutta nämä VR jutut on vielä sen verran uutta että en tiedä paljoakaan.

Tuli vastaan tämän päivän uutisissa nuo Tundra Tracker (esim. Tundra Tracker Kickstarter Pushed to March, First Deliveries Expected in July) ja VIVE Tracker 3.0 (esim. VIVE Tracker (3.0) | VIVE European Union) jotka tulee myyntiin piakkoin. Voiko noita käyttää HP Reverb G2:n kanssa ilman mitään lisäpalikoita jotka pitäisi ruuvailla kattoon ("lighthouse" tms. joka taas maksaa lisää rahaa) SteamVR:n kanssa?

Ja paljon noiden kanssa pitäisi investoida rahaa että niistä olisi lisäetua VR peleissä immersion jne. kannalta? Kun luin tuon io-techin uutisen niin 139€ kuulosti kivalta hinnalta mutta se onkin hinta/kpl ja jos noita pitää ostaa jotain 4kpl niin menee kyllä vähän siinä rajoilla että kestääkö budjetti - ellei tuo nyt tee sitten VR peleistä jotain vielä todella paljon hienompaa mitä ne on tällä hetkellä. Ja onko nuo vehkeet yleisesti tuettuja VR peleissä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
508
Ainakin Vive trackerit tarvitsevat majakat eli sen 139e päälle tulisi 200-350e lisäkustannus. Nuo trackerit ovat melko turhia tuolla hinnalla, jos olet peruspelaaja. Taitaa 90% käyttää niitä VRChatissa ja mixed reality videoihin YouTubessa yms. ja niissäkään ei sillä yhdellä tee paljoa vaan pitää olla 3-5 kpl, jotta saa "koko" kehon seurannan. No ei, taisi jossain pelissä pystyä potkimaan dinoja sillä yhdellä.

G2 kanssa käytettynä joutuisi kaiken päälle aina synkkaamaan kaksi eri seuranta-avaruutta.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 313
Ainakin Vive trackerit tarvitsevat majakat eli sen 139e päälle tulisi 200-350e lisäkustannus. Nuo trackerit ovat melko turhia tuolla hinnalla, jos olet peruspelaaja. Taitaa 90% käyttää niitä VRChatissa ja mixed reality videoihin YouTubessa yms. ja niissäkään ei sillä yhdellä tee paljoa vaan pitää olla 3-5 kpl, jotta saa "koko" kehon seurannan. No ei, taisi jossain pelissä pystyä potkimaan dinoja sillä yhdellä.

G2 kanssa käytettynä joutuisi kaiken päälle aina synkkaamaan kaksi eri seuranta-avaruutta.
Taitaisi olla siis joku noin tonnin setti niin ehkä parempi unohtaa idea.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Taitaisi olla siis joku noin tonnin setti niin ehkä parempi unohtaa idea.
Lisäksi pelit vaatii erillisen tuen että nuo lisää mitään immersiota. Kannattaa varmistaa että niillä on käyttöä niissä, esim Blade and Sorceryssä voi kai potkia vihollisia noiden kanssa, mutta taas Gorn ei esim tue pelimekanisesti ollenkaan. Ennemmin katselisin vaikka bHapticsin force feedback liivien suuntaan jolla tuntuu olevan laajempi tuki ja tuovat varmasti immersiota kun jengi pääsee koskettelemaan sinua moninpeleissä.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Lisäksi pelit vaatii erillisen tuen että nuo lisää mitään immersiota. Kannattaa varmistaa että niillä on käyttöä niissä, esim Blade and Sorceryssä voi kai potkia vihollisia noiden kanssa, mutta taas Gorn ei esim tue pelimekanisesti ollenkaan. Ennemmin katselisin vaikka bHapticsin force feedback liivien suuntaan jolla tuntuu olevan laajempi tuki ja tuovat varmasti immersiota kun jengi pääsee koskettelemaan sinua moninpeleissä.
Olisi se kehonseuranta kiva siinä, että pelit tunnistaisi milloin kurkottelet vaikka kynnyksen yli tai kurkistat nurkan taakse ettei tulkitsisi vaikka kyykistymiseksi keho suoraan tulilinjalla. Mutta turhan tyyristä ja laite- ja pelitueltaan rajoitettua on vielä homma.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Olisi se kehonseuranta kiva siinä, että pelit tunnistaisi milloin kurkottelet vaikka kynnyksen yli tai kurkistat nurkan taakse ettei tulkitsisi vaikka kyykistymiseksi keho suoraan tulilinjalla. Mutta turhan tyyristä ja laite- ja pelitueltaan rajoitettua on vielä homma.
Moninpeleihin tuollaista ei kovin äkkiä tule koska se antaisi liian hyvän etulyöntiaseman niille jotka on siitä valmiita maksamaan (paljon). Yksinpeleihin varmaan toki olisi lisättävissä, mutta siinäkin taas tullaan kustannuksiin verrattuna saavutettuun hyötyyn. Käyttäjäkunta on vielä kovin pientä.

Esim juuri tuo bhaptics on alkanut tekemään itse tukea peleihin modien kautta, koska pelien kehittäjien oma aika on niin kortilla.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Moninpeleihin tuollaista ei kovin äkkiä tule koska se antaisi liian hyvän etulyöntiaseman niille jotka on siitä valmiita maksamaan (paljon). Yksinpeleihin varmaan toki olisi lisättävissä, mutta siinäkin taas tullaan kustannuksiin verrattuna saavutettuun hyötyyn. Käyttäjäkunta on vielä kovin pientä.

Esim juuri tuo bhaptics on alkanut tekemään itse tukea peleihin modien kautta, koska pelien kehittäjien oma aika on niin kortilla.
Esim. lento- ja autosimuissa on servereitä eri realismiasetuksilla. Samoin hoituisi tuossakin. Olisi asetuksiltaan vapaampia ja rajatumpia servereitä. Ja sinänsä antaahan haptinen liivikin kilpailullista etua, kun tuntee heti mistä ammutaan. Ja eri silmikot eivät ole samalla viivalla ominaisuuksiltaan. Henkilökohtaisesti en netissä räiskyttele, niin ei niin spesifisti juuri moninpeliräiskyt kosketa, yksinpelikokemukset jää lähinnä jäljelle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Esim. lento- ja autosimuissa on servereitä eri realismiasetuksilla. Samoin hoituisi tuossakin. Olisi asetuksiltaan vapaampia ja rajatumpia servereitä. Ja sinänsä antaahan haptinen liivikin kilpailullista etua, kun tuntee heti mistä ammutaan. Ja eri silmikot eivät ole samalla viivalla ominaisuuksiltaan. Henkilökohtaisesti en netissä räiskyttele, niin ei niin spesifisti juuri moninpeliräiskyt kosketa, yksinpelikokemukset jää lähinnä jäljelle.
Perustavanlaatuinen ero tuon liivin ja vartaloträkkäyksen kannalta moninpeleissä on että liivi on pelimekanisesti passiivinen, se ei muuta pelitilannetta. Träkkereiden syöte taas aktiivisesti muuttaa pelitilannetta liikuttamalla jäseniä eri tavalla kuin ilman. Näkisin että parempi feedback aistimus on verrattavissa esim isompaan foviin, ehkä jopa vähän heikompi hyöty. Sen sijaan pelihahmon liikkeiden tarkempi kontrolli (suojassa pysyminen esim) on aivan massiivinen etu.

Toisekseen vr-pelaajakunta on tosiaan niin pientä että erillisten servereiden pyörittäminen sille kouralliselle jolta nuo fullbody träkkäys vehkeet löytyy ei ole kannattavaa. Ja pelaajatkaan tuskin jaksaisi odotella ikuisuuksia tyhjissä lobbyissä. Eri juttu sitten ihan järjestetyt turnaukset missä osallistujilla olisi pakko olla pelit ja vehkeet.

Yksinpeleihin tuo voisi olla kiva, mutta hyvin monissa peleissä ei edes ole kehoa mihin tuota lisätä. Varmasti vähän muna-kana tilanne.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Perustavanlaatuinen ero tuon liivin ja vartaloträkkäyksen kannalta moninpeleissä on että liivi on pelimekanisesti passiivinen, se ei muuta pelitilannetta. Träkkereiden syöte taas aktiivisesti muuttaa pelitilannetta liikuttamalla jäseniä eri tavalla kuin ilman. Näkisin että parempi feedback aistimus on verrattavissa esim isompaan foviin, ehkä jopa vähän heikompi hyöty. Sen sijaan pelihahmon liikkeiden tarkempi kontrolli (suojassa pysyminen esim) on aivan massiivinen etu.

Toisekseen vr-pelaajakunta on tosiaan niin pientä että erillisten servereiden pyörittäminen sille kouralliselle jolta nuo fullbody träkkäys vehkeet löytyy ei ole kannattavaa. Ja pelaajatkaan tuskin jaksaisi odotella ikuisuuksia tyhjissä lobbyissä. Eri juttu sitten ihan järjestetyt turnaukset missä osallistujilla olisi pakko olla pelit ja vehkeet.

Yksinpeleihin tuo voisi olla kiva, mutta hyvin monissa peleissä ei edes ole kehoa mihin tuota lisätä. Varmasti vähän muna-kana tilanne.
Satunnaisempaa pelaajaa tuskin haittaisi, vaikka jollain muulla olisi liikeseurannat. Ehkä jopa innostuisi itse hankkimaan samanlaiset. Erikseen voisi olla serverit ilman noita vakavampaan pelaamiseen tai täysin nichenä pelkästään träkkereiden kanssa pelaamiseen. En usko, että nuo niin mahdottomia lisäyksiä teknisesti olisi, jos peli muutenkin kehon ja osumakohdat mallintaa tai hajottaisi ratkaisevasti pelaajakuntaa. On ne simutkin monesti aika nicheä ja silti jokunen elinvoimainen serveri jollain suositulla asetuksella löytyy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Satunnaisempaa pelaajaa tuskin haittaisi, vaikka jollain muulla olisi liikeseurannat. Ehkä jopa innostuisi itse hankkimaan samanlaiset. Erikseen voisi olla serverit ilman noita vakavampaan pelaamiseen tai täysin nichenä pelkästään träkkereiden kanssa pelaamiseen. En usko, että nuo niin mahdottomia lisäyksiä teknisesti olisi, jos peli muutenkin kehon ja osumakohdat mallintaa tai hajottaisi ratkaisevasti pelaajakuntaa. On ne simutkin monesti aika nicheä ja silti jokunen elinvoimainen serveri jollain suositulla asetuksella löytyy.
Ainakin Population Onessa tuo tuomittaisiin heti pay to win mekanismina.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Ainakin Population Onessa tuo tuomittaisiin heti pay to win mekanismina.
Ai vaikka kyseisen serverin serveritiedoissa ilmaistaisiin, että liikeseurannan käyttö on serverillä sallittu tai pakollista? Onneksi olisi vapaus valita samanmielisten kanssa toinen serveri, niin ketään ei pitäisi haitata. Kuolisi vaikka ei suositut serverit pystyyn, mutta olisi vaihtoehto.

Mutta tosiasiassa on tosiaan liian kallista ja harvojen herkku, että pelitukea ruvettaisiin vielä tekemään. Mutta ehkä muutaman vuoden päästä homma yleistyy!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Ai vaikka kyseisen serverin serveritiedoissa ilmaistaisiin, että liikeseurannan käyttö on serverillä sallittu tai pakollista? Onneksi olisi vapaus valita samanmielisten kanssa toinen serveri, niin ketään ei pitäisi haitata. Kuolisi vaikka ei suositut serverit pystyyn, mutta olisi vaihtoehto.

Mutta tosiasiassa on tosiaan liian kallista ja harvojen herkku, että pelitukea ruvettaisiin vielä tekemään. Mutta ehkä muutaman vuoden päästä homma yleistyy!
Okei JOS se olisi valittavissa pelimuotona niin sen pitäisi olla ok. Mutta enpä näe että tuonne oltaisiin sitä lisäämässä ikinä, kun jo nyt peruspelimoodin lisäksi on tarjolla satunnaisesti joku muu ja silloinkin pelätään että pelaajakunta pirstaloituu liikaa. Kyseessä on kuitenkin yksi suosituimmista vr-moninpeleistä.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Okei JOS se olisi valittavissa pelimuotona niin sen pitäisi olla ok. Mutta enpä näe että tuonne oltaisiin sitä lisäämässä ikinä, kun jo nyt peruspelimoodin lisäksi on tarjolla satunnaisesti joku muu ja silloinkin pelätään että pelaajakunta pirstaloituu liikaa. Kyseessä on kuitenkin yksi suosituimmista vr-moninpeleistä.
Juu, en niin Population Onesta puhunutkaan, että juuri siinä pitäisi, vaan yleisellä tasolla. En ole koskaan PO:ia pelannut tai tiedä miten siinä serverit valitaan tai matchmaking suoritetaan. Kiinnostavalta konseptilta näyttää PO kyllä ja olen harkinnut, että jos sitä vielä joskus kokeilisi. On ollut kuitenkin muutenkin jo niin paljon pelattavaa (Fallout 4 VR, The Forest, simut...).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Juu, en niin Population Onesta puhunutkaan, että juuri siinä pitäisi, vaan yleisellä tasolla. En ole koskaan PO:ia pelannut tai tiedä miten siinä serverit valitaan tai matchmaking suoritetaan. Kiinnostavalta konseptilta näyttää PO kyllä ja olen harkinnut, että jos sitä vielä joskus kokeilisi. On ollut kuitenkin muutenkin jo niin paljon pelattavaa (Fallout 4 VR, The Forest, simut...).
No yritin sitä erillisen serveri/pelimoodi (ja kaikkea sen vaatimaa kehitystä+ylläpitoa) ajatuksen kestävyyttä ajatella tuollaisen suositun pelin kannalta millä olisi sitä pelaajakuntaa, jota jakaa edes teoriassa. Ja en vain näe sitä realistisena kehityskohteena.

Sinänsä pop1 ei edes pysty erikseen valitsemaan serveriä, ainoastaan peli moodin (jos eventti tms sallii). Lobbyssä voi sitten pingistä ja muiden pärstäkertoimesta arpoa onko sellainen serveri mihin haluaa jäädä, ennenkuin peli alkaa. Joka peli vaikuttaa omiin statseihin ja viikko rankkauksiin yms niin siellä ollaan aika äkkiä suututtu kaikennäköiseen kikkailuun, vilunkiin ja epätasapainoon.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
No yritin sitä erillisen serveri/pelimoodi (ja kaikkea sen vaatimaa kehitystä+ylläpitoa) ajatuksen kestävyyttä ajatella tuollaisen suositun pelin kannalta millä olisi sitä pelaajakuntaa, jota jakaa edes teoriassa. Ja en vain näe sitä realistisena kehityskohteena.

Sinänsä pop1 ei edes pysty erikseen valitsemaan serveriä, ainoastaan peli moodin (jos eventti tms sallii). Lobbyssä voi sitten pingistä ja muiden pärstäkertoimesta arpoa onko sellainen serveri mihin haluaa jäädä, ennenkuin peli alkaa. Joka peli vaikuttaa omiin statseihin ja viikko rankkauksiin yms niin siellä ollaan aika äkkiä suututtu kaikennäköiseen kikkailuun, vilunkiin ja epätasapainoon.
Ei tuo eritasa-arvo varmaan tuollaiseen kilpapelaamiseen oikein istuisikaan. Omat mp-kokemukset on vielä jostain TeamSpy-ajoilta* tjms. jossa homma ei ollut vielä ranking-listojen ja keskitettyjen serverien takana.

Edit.
*The All-Seeing Eye / TeamSpeak-ajoilta
 
Viimeksi muokattu:

rewind

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
915
Mites tuo Quest 2:n linssien säätö, ilmeisesti vain kolme asentoa? Riftejä joskus käyttänyt ja siinä oli portaaton säätö, joten sai hyvin kohdilleen. Onko vaarana ettei saa säädettyä itselle sopivaksi?
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 013
Mites tuo Quest 2:n linssien säätö, ilmeisesti vain kolme asentoa? Riftejä joskus käyttänyt ja siinä oli portaaton säätö, joten sai hyvin kohdilleen. Onko vaarana ettei saa säädettyä itselle sopivaksi?
Saa ne säädöt pysymään niissä asntojen väleissä... Esim 2.5.

Itsellä kyl toimi suoraan toi kakkonen niin ei ole tarvinnut ährltää noiden kanssa.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
383
Itse en huomaa Quest 2 lasien säädössä mitään eroa onko asennossa 2 vai 3. Molemmilla oikein hyvä ja terävä. Taitaa olla pupilliväli jossain 2.5 paikkeilla oikeasti. Mielestäni ei mitenkään helposti pysy "välitiloissa", tykkää loksahtaa aina jompaan kumpaan suuntaan.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
552
Step by step guide to install Oculus Quest 2 for dummies? Löytyykö mistään? Ja heti perään tarkat ohjeet miten saan MSFS olemaan nykimättä ja kaatumatta.
Mä oon 3 viikkoo tehny duunia Kyöstin kanssa jotta pääsis flygaamaan MSFS:ria. On hommattu Link kaapeli (se alkuperäinen) joka potkii koko ajan pihalle ynm. Oon kohta 40 vuotta tietokoneiden kanssa pelannu ja rakentanu niitä, mutta koskaan en ole nähnyt näin vaikeaa ja sekavaa käyttöönottoa ja asennusta kuin Questin ja Linkin käyttö. Ja lisätään siihen vielä toi simu, joka tarvii taustalle 3 ohjelmaa että sen saa edes laseille näkymään. Ja kun joka helvetin ohjelmassa on vielä omat niksinsä ja resoluutio asetukset niin soppa on aikalailla pohjaan palannut. Entäpä tämä rekisterin puukotus, voi ju........ta. Kaikki ohjelmat ja ajurit vaihdettu uusinpiin, luettu tuntikaupalla verkosta ohjeita ja neuvoja. Guesti "hardresetty" 3 kertaan. Jossa ostat 300 egen laitteen se pitäisi olla plug and play eika plug and pray. Oculus pääsee kohta lentoon, kolmannen kerroksen parvekkeelta! PS. AMD Ryzen 7 3700X, TUF B450-PLUS GAMING, 48 GB @ 3200 MHz, GeForce RTX 3070.
Tämä on syy miksi nykyset VR laitteet etoo. Asenna sitä, asenna tätä, hack tuo ja arvas loput. Sitte EHKÄ toimii. 2021...
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Tämä on syy miksi nykyset VR laitteet etoo. Asenna sitä, asenna tätä, hack tuo ja arvas loput. Sitte EHKÄ toimii. 2021...
Tuo Q2 nyt ei ole mikään paras esimerkki. Quest 2 tehtiin ensisijassa standalone-laitteeksi. Jos ei ole valmis vaivaa niin paljoa näkemään pc pelien eteen, kannattanee ostaa PCVR-silmikko tai pelata niitä Q2 natiivipelejä. Q2 ON 300e plug & play -laite, JOS sitä käytetään siihen, mihin se alunperin oli tarkoitettu. Näin ainakin olen asian ymmärtänyt. Omistan vaan PCVR-silmikon tai kaksi, niin ei ole ensikäden tieto.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Tämä on syy miksi nykyset VR laitteet etoo. Asenna sitä, asenna tätä, hack tuo ja arvas loput. Sitte EHKÄ toimii. 2021...
Kyöstillä laitteen käynnistämisestä menee ehkä 2 minuuttia että on pelaamassa. 3 jos joutuu piirtämään pelialueen rajat uusiksi.
 
Liittynyt
21.06.2019
Viestejä
1 900
Tämä on syy miksi nykyset VR laitteet etoo. Asenna sitä, asenna tätä, hack tuo ja arvas loput. Sitte EHKÄ toimii. 2021...
Tämä se se syy, miksi Apple voi olla hyvinkin tuossa(kin) vahvoilla. Ihan mielenkiintoista nähdä myös mitä PS5 lopulta tullessaan tuo.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
508
Tämä on syy miksi nykyset VR laitteet etoo. Asenna sitä, asenna tätä, hack tuo ja arvas loput. Sitte EHKÄ toimii. 2021...
Kyllä mulla ainakin Questilla pelaaminen on tyyliin lyö johto kiinni ja hyväksy silmikosta linkin aktivointi tai käynnistä Virtual Desktop. Ei se PCVR-laitteillakaan ole mitään kovaa säätöä, ellei sitten juuri pelaile näitä peljä, joissa se VR ei ole koskaan ollut se pääidea vaan jälkilisäys. Lainaamassasi viestissä heti ekana mainitaan MSFS, joka on välillä pelkkää säätökuraa jo ilman VR, mutta sen päälle sen VR toteutus lähes uniikki muista VR-peleistä, kun se on rakennettu osittain Microsoftin oman mixed realityn ja uunituoreen OpenXR päälle. Yleisestikään tuo säätäminen ei ole mikään VR-only ongelma vaan täälläkin foorumilla on kokonaisia aihealueita ongelmille, joissa syynä voi olla väärä asetus biossissa, raudassa, käyttäjässä tai kuun asennossa.

Arhon laittaman viesti oli muotoiltu siten, että harva lähtee moiseen vastaamaan tai käymään asiaa läpi, kun siinä tyyliin todettiin, että kaikki jo kokeiltu, Questissa on vika ja antakaa tarkat ohjeet tälle pelille. Ei kuitenkaan mainittu mitä kokeiltu tai tehty ohjeiden perusteella esim. onko koneessa porteissa virransäästöt päällä tai onko sittenkin oman koneen USB-C portti speksit täyttävät vai kiinan budjettitoteutus, jolloin toisilla porteilla voisi toimia.
 
Liittynyt
01.08.2019
Viestejä
622
Tämä se se syy, miksi Apple voi olla hyvinkin tuossa(kin) vahvoilla. Ihan mielenkiintoista nähdä myös mitä PS5 lopulta tullessaan tuo.
Niin Apple ei tule antamaan edes mahdollisuutta käyttää laseja tietokoneen kanssa. Kyllä se Questikin toimii helposti jos pysyy siellä facebookin walled gardenissa.

Edit tosin Applen tuote varmaan reilusti tehokkaampi kuin sen aikainen Quest. Heidän omat arm sirut erinomaisia.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
28
"Arhon laittaman viesti oli muotoiltu siten, että harva lähtee moiseen vastaamaan tai käymään asiaa läpi, kun siinä tyyliin todettiin, että kaikki jo kokeiltu, Questissa on vika ja antakaa tarkat ohjeet tälle pelille. Ei kuitenkaan mainittu mitä kokeiltu tai tehty ohjeiden perusteella esim. onko koneessa porteissa virransäästöt päällä tai onko sittenkin oman koneen USB-C portti speksit täyttävät vai kiinan budjettitoteutus, jolloin toisilla porteilla voisi toimia."

Päivitetääs asiaa vähän. Emolevy on TUF B450-PLUS GAMING jossa I/O ryppäässä on USB-C portti. Mutta Oculucsen oma Link kaapeli disconectaa muutaman minuutin välein. USB porttien asetuksia on muutettu niin ettei niiden pitäisi enään tauottaa virran syöttöä. Olen jo lentämään päässyt ja oli upeaa, mutta lyhyt aikasta. Taitaa olla kuitenkin ajureista kiinni koko homma, tai sitten simun VR on kuraa, käsittääkseni siinä ei ole natiivia tukea!? Korjatkaa jos olen väärässä. Renkaat pysyy maassa niinkauan kun vaatii ja pelaan Assetto Corsaa, kunnes toi asetus viidakko selviää.
Ps. Assetto Corsa oli plug and play.
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
918
"Arhon laittaman viesti oli muotoiltu siten, että harva lähtee moiseen vastaamaan tai käymään asiaa läpi, kun siinä tyyliin todettiin, että kaikki jo kokeiltu, Questissa on vika ja antakaa tarkat ohjeet tälle pelille. Ei kuitenkaan mainittu mitä kokeiltu tai tehty ohjeiden perusteella esim. onko koneessa porteissa virransäästöt päällä tai onko sittenkin oman koneen USB-C portti speksit täyttävät vai kiinan budjettitoteutus, jolloin toisilla porteilla voisi toimia."

Päivitetääs asiaa vähän. Emolevy on TUF B450-PLUS GAMING jossa I/O ryppäässä on USB-C portti. Mutta Oculucsen oma Link kaapeli disconectaa muutaman minuutin välein. USB porttien asetuksia on muutettu niin ettei niiden pitäisi enään tauottaa virran syöttöä. Olen jo lentämään päässyt ja oli upeaa, mutta lyhyt aikasta. Taitaa olla kuitenkin ajureista kiinni koko homma, tai sitten simun VR on kuraa, käsittääkseni siinä ei ole natiivia tukea!? Korjatkaa jos olen väärässä. Renkaat pysyy maassa niinkauan kun vaatii ja pelaan Assetto Corsaa, kunnes toi asetus viidakko selviää.
Ps. Assetto Corsa oli plug and play.
Tuo ongelma taitaa nyt siis vaivata vain MS Flight Sim pelin kanssa ja muut VR-pelit toimii kunnolla?
En omista Questia (Rift S löytyy) enkä MS Flight Simiä mutta mitä tuossa pikaseen googlasin niin aika usealla tuntuu olevan raudasta riippumatta ongelmia Oculus Link + MS Flight Sim yhdistelmän kanssa. Niin Quest 1:n kuin Quest 2:n kanssa.
Jotkut on todenneet että Virtual Desktop -softan kautta langattomasti käytettynä Quest + MS Flight Sim combo toimisi paremmin kuin Link-kaapelilla.
Tuota varmaan voisi kokeilla jos kotoa löytyy jo nopea 5Ghz langaton verkko.

Mut vaikuttaa tosiaan olevan aika specifisti vain Questin ja MS Flight Simin joku yhteensopivuusongelma, kai tuo korjautunee joskus päivityksillä tms.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
485
Mites onko kukaan onnistunut pidempään pelaamaan tota GTA V VR-modia? Meinaan ai että ei muuten silmät tykkää kun ottaa lasti pois päästä, jotenkin oudosti tuo peli ilmeisesti rendaa kuvan, harmillista kun muuten näyttää tosi hyvältä ja peli pyörii tosi hyvällä suorituskyvyllä.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 313
Mites onko kukaan onnistunut pidempään pelaamaan tota GTA V VR-modia? Meinaan ai että ei muuten silmät tykkää kun ottaa lasti pois päästä, jotenkin oudosti tuo peli ilmeisesti rendaa kuvan, harmillista kun muuten näyttää tosi hyvältä ja peli pyörii tosi hyvällä suorituskyvyllä.
En ole itse tota kokeillut vielä ollenkaan G2:n kanssa, mutta tuossa ainakin jonkun tyypin kokemuksia sen kanssa. Kuulosti kyllä erittäin mielenkiintoiselta
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
918
Mites onko kukaan onnistunut pidempään pelaamaan tota GTA V VR-modia? Meinaan ai että ei muuten silmät tykkää kun ottaa lasti pois päästä, jotenkin oudosti tuo peli ilmeisesti rendaa kuvan, harmillista kun muuten näyttää tosi hyvältä ja peli pyörii tosi hyvällä suorituskyvyllä.
Joskus viimevuoden puolella kokeilin tuota GTA V VR modia ja toimihan se ihan ookoo.
Rendaa vaan kuvan hassusti vuorotellen siten että joka toinen frame tulee vasemmalle ja joka toinen frame oikealle silmälle. Tästä johtuen väsyttää silmät tosi tehokkaasti kun ei renderoi samanaikaisesti kuvaa molemmille silmille vaan vuorottelee.
Muistaakseni enginen rajoituksia tai jotain että pitää tehdä tuolleen.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
485
En ole itse tota kokeillut vielä ollenkaan G2:n kanssa, mutta tuossa ainakin jonkun tyypin kokemuksia sen kanssa. Kuulosti kyllä erittäin mielenkiintoiselta
Aika mielenkiintoista että päätyi pelaamaan pelin 2D:na ja sanoi että se ei häntä haitannut yhtään. Itselleni tuo stereo 3D on isoin ja tärkein asia mikä VR laseissa edes kiinnostaa, se siirtää pelaajan oikeasti sinne ympäristöön, sitä aina ajoittain miettii että näkeekö kaikki 3D kokemuksen samalla lailla...
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 780
Aika mielenkiintoista että päätyi pelaamaan pelin 2D:na ja sanoi että se ei häntä haitannut yhtään. Itselleni tuo stereo 3D on isoin ja tärkein asia mikä VR laseissa edes kiinnostaa, se siirtää pelaajan oikeasti sinne ympäristöön, sitä aina ajoittain miettii että näkeekö kaikki 3D kokemuksen samalla lailla...
En kyllä itsekään tajua miksi lasien kautta halutaan 2D:tä, ehkä tyypillä ei ole stereonäköä ollenkaan joten ei hahmota sitä 3D-vaikutelmaa. Sama kuin elokuvien katsominen VR-laseilla 2D:nä, mikä juju on katsoa elokuvaa surkealla laadulla?
 

rewind

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
915
Itse en huomaa Quest 2 lasien säädössä mitään eroa onko asennossa 2 vai 3. Molemmilla oikein hyvä ja terävä. Taitaa olla pupilliväli jossain 2.5 paikkeilla oikeasti. Mielestäni ei mitenkään helposti pysy "välitiloissa", tykkää loksahtaa aina jompaan kumpaan suuntaan.
Itsekin arvoin noiden kahden välillä ja päädyin 3:een, koska sen kanssa laidat ei repeilleet niin pahasti.

Parin päivän käytön jälkeen voi sanoa että Quest 2 on (odotetusti) laadullisesti huomattava parannus Riftistä, jota käytin viimeksi pari vuotta sitten. Teksteistä yms saa hyvin selvää, kunhan lasit vaan ovat hyvin päässä. Käyttömukavuus ei sitten ylläkään samalle tasolle, vaan lasit painaa enemmän naamaa/otsaa ja pidemmät sessiot alkavat tuntumaan hieman epämukavilta. Sankoihin integroidut kaiuttimet ovat yllättävän hyvät, en olisi uskonut etukäteen. Lasit toimii muuten USB2-kaapelillakin kohtuullisesti, paitsi nopeatempoisimmissa peleissä on huomattavissa ajoittain lievää pätkimistä, rauhallisemmissa peleissä ei ole mitään ongelmia. Mielenkiintoisesti lasien akku kuluu pelatessa vaikka piuha on kiinni, en tiedä tuoko USB3-johto tuohon helpotusta.

Käyttöönotto olikin sitten mielenkiintoinen kokemus. Ajattelin ensin että lasit kiinni koneeseen ja virta päälle. Noh, vähän ajan päästä lasien valikoita eteenpäin kahlattuani ne halusivat päästä nettiin. Siinä kohtaa tuumasin että en jaksa alkaa säätämään langattoman kanssa, varsinkin kun mulla on MAC-pääsylista verkossa eikä paketista löytynyt lasien MAC-osoitetta mistään. Sitten aloin lataamaan Oculuksen softaa kännykkään, minkä jätin kuitenkin tekemättä kun muistin että koneellahan on Riftin jäljiltä softa jo olemassa, joten se käyntiin. Facebook-tili pakotuksia/naitoksia tuli heti silmille, jotka tyrmäsin koska Oculus-tili on vielä pari vuotta käytössä. Rift asetuksista huitsin kuukkaan ja sitten asentamaan Quest 2:a tilalle. Vaan eipä löydy laseja. Hetken irroittelin ja kytkin johtoa uusiksi, mutta laseja ei vaan löytynyt. Seuraavaksi kännykkä käteen ja Oculuksen appi sinne. Siellä sitten Quest 2:a naitettaessa tulikin ilmoitus (jota ei siis PC:n softassa tullut), että Quest 2 vaatii Facebook-tilin, eikä toimi pelkän Oculus-tilin kanssa. Eli tilit yhteen (mikä oli sekin oma seikkailunsa kun naitos ei toiminut Firefoxin kanssa) ja Quest 2 liitetyksi tiliin. Tässä kohtaa katsaus PC:n softan puolelle; laseja ei löydy vieläkään vaikka ne puhelimessa tilin alta löytyykin. Nöyränä google käteen ja etsimään mistä löydän lasien MAC-osoitteen (puhelimen Oculus-softan kätköistä), MAC whitelistille ja verkon määritys laseihin. Sen jälkeen tulikin ilmoitus että lataillaan pari päivitystä, joten turha vielä unelmoida lasien käytöstä vähään aikaan. Lopulta kun päivitykset oli sisässä ja lasit valmiustilassa, niin PC:n Oculus-softa löysi lasit ja pääsi itse asiaan. Olishan toi voinut helpomminkin mennä, mutta näin tällä kertaa.
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Myin tossa vähän aikaa Rift CV1 pois, kun ei tullut useampaan vuoteen käytettyä...Itsellä oli vähän se vikana, että en halunnut että nuo majakat ja piuhat yms. on jatkuvasti tuossa esillä pölyä keräämässä, tottakai sitten kun joskus olis halunnut laseilla ajella ei jaksanut alkaa niitä säätään paikalleen. Eli tuo laitteen helppo saatavuus oli itselle se kynnyskysymys.

Eli mietin josko käytettynä hommaisi jotkut lasit missä ei noita majakoita tarvisi ja piuhoja ei (välttämättä) tarvitsi niin paljoa.
Oculus Quest 2 vaikuttaisi nyt ihan OK systeemiltä, vai onko tuo Rift S kumminkin reilusti tuota parempi?

En ole niin seurannut näiden kehitystä, että onko tuollaisia "langattomia" mahdollisesti tässä lähiaikoina tulossa, ja mitä muita vaihtoehtoja olisi?

Näitä laseja tulisi RTX 3070 ajamaan, koska olkkarin "HTPC" sellaisen nyt sisältää. Mahdollisesti myös 3080 (simulaatioissa, hyvä työtuoli). En ole tuohon Q2 standaloneen vielä perehtynyt, mitä sillä voi ajaa, mutta arvelisin että kovin suurta arvoa sillä ei tule olemaan.

Rifitllä tuli lähinnä Elite Dangerousia pelailtua eli sen voisi toki ottaa uudelleen työn alle. Muuten kiinnostelee esim. tuo Populous: One ja Half-Life Alyx. Oculus-tili tosiaan löytyy jo ennalta ja siellä on nuo SuperHot yms. eli melkein joutuis sellaiset lasit hommaamaan että nuo jo ostetut pelitkin saisi käyttöön. Ilmeisesti näissä ei mitään valmistajien välisiä cross-play hommia kumminkaan ole tuettuna?


Edit: Hemmetti kun sai etsiä tätä threadia, oli vahingossa toi "Älä huomioi ketjua" lipsahtanut jotenkin päälle...En kyseistä featurea edes käytä. :confused:
Edit2: No nyt kun löysin threadinkin, niin aikalailla vastauksia löytyi viimeisimmiltä sivuilta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 163
Jahas, oma reverb 2 ura pääsee ehkä vauhtiin. HP sai vihdoin viimeviikolla postiin uudet lasit (ekat herjas USB 3.0 ongelmaa vaikka mitä teki / korttia osti yms)
Keskiviikolle ois toimitus luvattu ny. Ois se makia lentää taas.
 
Liittynyt
23.12.2020
Viestejä
96
Kyllä ottaa päähän tämä nykyinen Quest 2/Link lataus ongelma. Eli en pysty pelaamaan pitempää kuin noin 4h kerralla, koska Link lataus on nykyisin liian hidas. Akku tyhjene vaikka Link on kytkettynä pc. Ongelma on jatkuva ja väliaikainen ratkaisu löytyy joskus Link kaapeli toistuvalla irrottamisella pc puolelta. Kyseinen lataus ongelma alkoi v25 kanssa. Nyt versio 26, mutta latausongelma jatkuu. PC (Windows) puolella ei ole muutoksia tehty. Kuinka moni Q2 käyttäjä taistele samanlaisen ongelman kanssa? Kiitos.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
323
Myin tossa vähän aikaa Rift CV1 pois, kun ei tullut useampaan vuoteen käytettyä...Itsellä oli vähän se vikana, että en halunnut että nuo majakat ja piuhat yms. on jatkuvasti tuossa esillä pölyä keräämässä, tottakai sitten kun joskus olis halunnut laseilla ajella ei jaksanut alkaa niitä säätään paikalleen. Eli tuo laitteen helppo saatavuus oli itselle se kynnyskysymys.

Eli mietin josko käytettynä hommaisi jotkut lasit missä ei noita majakoita tarvisi ja piuhoja ei (välttämättä) tarvitsi niin paljoa.
Oculus Quest 2 vaikuttaisi nyt ihan OK systeemiltä, vai onko tuo Rift S kumminkin reilusti tuota parempi?

En ole niin seurannut näiden kehitystä, että onko tuollaisia "langattomia" mahdollisesti tässä lähiaikoina tulossa, ja mitä muita vaihtoehtoja olisi?

Näitä laseja tulisi RTX 3070 ajamaan, koska olkkarin "HTPC" sellaisen nyt sisältää. Mahdollisesti myös 3080 (simulaatioissa, hyvä työtuoli). En ole tuohon Q2 standaloneen vielä perehtynyt, mitä sillä voi ajaa, mutta arvelisin että kovin suurta arvoa sillä ei tule olemaan.

Rifitllä tuli lähinnä Elite Dangerousia pelailtua eli sen voisi toki ottaa uudelleen työn alle. Muuten kiinnostelee esim. tuo Populous: One ja Half-Life Alyx. Oculus-tili tosiaan löytyy jo ennalta ja siellä on nuo SuperHot yms. eli melkein joutuis sellaiset lasit hommaamaan että nuo jo ostetut pelitkin saisi käyttöön. Ilmeisesti näissä ei mitään valmistajien välisiä cross-play hommia kumminkaan ole tuettuna?


Edit: Hemmetti kun sai etsiä tätä threadia, oli vahingossa toi "Älä huomioi ketjua" lipsahtanut jotenkin päälle...En kyseistä featurea edes käytä. :confused:
Edit2: No nyt kun löysin threadinkin, niin aikalailla vastauksia löytyi viimeisimmiltä sivuilta.
Wireless ratkaisuja, nykyisiä ja tulevia

Quest 1
Quest 2
Vive Focus
iQUT 2Pro
iQUT 3

Apple

Kaapelillla varustettuja, ei majakoita:

Pimax ei simukäytössä vaadi majakkaa:


200 FOV on huomattavasti suurempi, kuin millään muulla kuluttajalaitteella.
HP Reverb G2 - Pieni FOV, skarppi kuva
Oculus Rift S
HTC Vive Cosmos

Itselläni on hyviä kokemuksia Pimaxin 5K Super ja Artisan laseista.
 
Viimeksi muokattu:

rewind

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
915
Kyllä ottaa päähän tämä nykyinen Quest 2/Link lataus ongelma. Eli en pysty pelaamaan pitempää kuin noin 4h kerralla, koska Link lataus on nykyisin liian hidas. Akku tyhjene vaikka Link on kytkettynä pc. Ongelma on jatkuva ja väliaikainen ratkaisu löytyy joskus Link kaapeli toistuvalla irrottamisella pc puolelta. Kyseinen lataus ongelma alkoi v25 kanssa. Nyt versio 26, mutta latausongelma jatkuu. PC (Windows) puolella ei ole muutoksia tehty. Kuinka moni Q2 käyttäjä taistele samanlaisen ongelman kanssa? Kiitos.
Vähän samaa havaintoa että lataa miten tykkää. Mulla oli yön laturissa, irroitin aamulla ja kun iltapäivällä aloin pelaamaan niin akussa jäljellä 74%...
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
485
Kannattaa pitää aina laturissa kiinni, se akku tyhjenee tosi nopsaan jos irrottaa laturista.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 795
Vähän samaa havaintoa että lataa miten tykkää. Mulla oli yön laturissa, irroitin aamulla ja kun iltapäivällä aloin pelaamaan niin akussa jäljellä 74%...
Minulla ratkesi tuo "ongelma" ottamalla pois sen "automaattinen käynnistys" tms. asetuksista. Eli kun lasit menee virransäästötilaan, niin virtanapista pitää herättää, mutta akku kestää(kunhan sammuttaa lasit käytön jälkeen)
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 163
Wireless ratkaisuja, nykyisiä ja tulevia

Quest 1
Quest 2
Vive Focus
iQUT 2Pro
iQUT 3

Apple

Kaapelillla varustettuja, ei majakoita:

Pimax ei simukäytössä vaadi majakkaa:


200 FOV on huomattavasti suurempi, kuin millään muulla kuluttajalaitteella.
HP Reverb G2 - Pieni FOV, skarppi kuva
Oculus Rift S
HTC Vive Cosmos

Itselläni on hyviä kokemuksia Pimaxin 5K Super ja Artisan laseista.
Vaatii se majakan, hirveä ois lentää 3dof näkymässä. Vähintää yksi majakka pitää simukäytössä olla.
Omassa pimax 5k+ yksi riitti tosi hyvin.
 
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
323
Vaatii se majakan, hirveä ois lentää 3dof näkymässä. Vähintää yksi majakka pitää simukäytössä olla.
Omassa pimax 5k+ yksi riitti tosi hyvin.
Kas? Kyllä Pimax 5k Super toimi minulla War Thunder ja Star Wars Squadrons peleissä ilman majakkaa.
Olin itsekkin positiivisesti yllättynyt :-D

 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 331
Viestejä
4 157 436
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom