Vision
Make ATK Great Again
- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 2 470
0.99 on kolme vuotta uudempi. Changelog löytyy tuolta: SpaceEngine :: Steam release!Mitähän eroa on versioilla? 0.98 ilmainen. 0.99 maksaa. Latasin ilmasen mutta en kerennyt vielä kokeilemaan.
Redditin miljoonan ketjun ja postauksen perusteella saanut sellaisen käsityksen, että koko juttu on mennyt vähän ketkuillen eli ukkeli toi päivitysten mukana piilossa tuon ominaisuuden ilman, että Oculus tiesi koko asiasta. Kun päivitys oli kaupassa, niin muutamille YouTubettajille yms. vinkattiin ominaisuudesta "sopivasti" viikonlopun alkaessa. Tuo ominaisuus on siis tehty juuri vain SteamVR, eli kilpailijan kaupan käyttöä varten.
Tuo No Mans Sky tulee lähes varmasti olemaan oma seuraava "go-to" vr peli. Harmi ettei mitään uutisia Borderlands 2 Vr portista (jos on edes tulossa).Videolle koottu E3 VR-antia. Hyvältä näyttää. Itseä noista kiinnostaa eniten Onward 5v5 verkkosota, Sniper Elite VR ja No Mans Sky VR.
Niin plegellehän se on jo, mutta PC:tä varmaan tarkoitatkin.Harmi ettei mitään uutisia Borderlands 2 Vr portista (jos on edes tulossa).
Jos olisi Microsoftin virallinen kauppa, niin olisi varmaan sallittu. Mutta ei ole kaikki yhtiöt yhtä yhteistyöhaluisia.Vähän ihmetyttää tuon tekijän omat reaktiot asiaan, kun poistopyynto tuli. Asiasta mentiin tiedottamaan rummuttaen eri paikoissa melkein kuin juuri tarkoituksena aikaan saada tälläinen paskamyrsky redditiin. Oculus hoitanut taas kommentoinnit päin hemmettia, mutta ei pitäisi olla kellekään epäselvää, ettei tuollaista haluta viralliseen kauppaan myyntiin
Mikä kauppa? Windows? ei ole mielestäni edes verrattavissa. Parempi vertaus olisi esim. PS4 kaupan ja pelien streamaukseen tarkoitetun ohjelman myynti "piilotettuna" Xboxin kaupassa tai toisinpäin.Jos olisi Microsoftin virallinen kauppa, niin olisi varmaan sallittu. Mutta ei ole kaikki yhtiöt yhtä yhteistyöhaluisia.
pelistä oon laittanu 1, pitoolsista 1 ja steamvr 100%, steamvr oon säädelly sitä scalea, sharpening päällä pelistä ja sharpeningia voi lisätä Documents\iRacing rendererdx11.ini sharpening amount default 133, kokeile 200Kuinka te Pimaxin omistajat säädätte peleihin supersamplingin? PiToolsilla, SteamVR:llä vaiko pelin sisäisellä säädöllä?
Ite olen nyt lähinnä iRacingia yrittänyt säätää mieluisaksi, mutta en oikein osaa sanoa millä noista ois fiksuin säätää...
Sitten jos ei viitsi maksella VK.comin riistohintoja, mutta ei uskalla tilata suoraan Oculukselta, niin voi katsella vaikka Jimms:n suuntaan. Toki jos massia löytyy ja haluaa heti suoraan varastosta niin sitten.Nyt niitä saa suoraan Verkkokauppa.comin varastosta: Katso Oculus quest -tuotteet!
Oculus Quest 128 Gt, 699 €
Oculus Quest 64 Gt, 599 €
Aika pahasti sais raha polttaa reikiä housujen taskuihin että maksaisin noita 150e kalliimpia verkkiksen hintoja. Miksei vaan tilaisi suoraan Oculukselta jolla noi on sen 30e halvemmat ku Jimmssilläkään, ja näpeissä suht samaan aikaan? Oculuksen supportti kuitenki todella hyvässä maineessa vaihtojen yms ongelmien ratkomisessa.Sitten jos ei viitsi maksella VK.comin riistohintoja, mutta ei uskalla tilata suoraan Oculukselta, niin voi katsella vaikka Jimms:n suuntaan. Toki jos massia löytyy ja haluaa heti suoraan varastosta niin sitten.
Oculus Quest 128Gb hintaan 579€
Oculus Quest, langaton VR-järjestelmä, 128GB, musta - 579,00€
Oculus Quest 64Gb hintaan 479€
Oculus Quest, langaton VR-järjestelmä, 64GB, musta - 479,00€
Kirjoitushetkellä molempia tulossa arvion mukaan 20.6.2019
''Itse säädän steam VR 100% manuaali, sitten pelistä.Kuinka te Pimaxin omistajat säädätte peleihin supersamplingin? PiToolsilla, SteamVR:llä vaiko pelin sisäisellä säädöllä?
Ite olen nyt lähinnä iRacingia yrittänyt säätää mieluisaksi, mutta en oikein osaa sanoa millä noista ois fiksuin säätää...
Jos ei jo ollut, niin koneen pitäisi olla kaapelilla kiinni ja Questin kiinni 5ghz wifissä. Pätkimistä en ole itse huomannut lainkaan vaan ainoastaan kuvanlaadun vaihtelua, mutta olen kokeillut vain Google Earth VR ja Accounting+Tuli nopeasti koeajettua tuo ALVR ja tuntuu että kapulat eivät kovin sulavasti liikkuneet. Ehkä syynä voi olla modeemini (Huawei B593) mutta hmd seuranta oli napakka mutta kapuloissa tosiaan viivettä esiintyi enemmänkin. Koeajoin vain peleistä The Labia ja samaan hauskaan fiilikseen pääsin kuin Vivella aikoinaan mutta tuo pieni "pätkiminen" ei helpottunut missään vaiheessa. Mutta huikean hienoa että ohjelmistojen asennus on näin helppoa ja tuo varmasti tuosta päivittyy. Pitää silti koeajaa vielä lisää kun kesälomalle pääsee ensiviikosta eteenpäin. Edelleen jaksaa melkein päivittäin kaivaa kakkulat esille ja paukutella tunnin tai jopa pari VR:n parissa.
Steamista ostetut pelit on käytössä myös jos VR-lasit vaihtuu, Oculuksesta ostetut toimii vain Oculuksella.Jos omistaa Rift S:n, niin onko jotain hyötyä ostaa pelit tietystä paikasta? Esim. jos jokin VR-peli (Contractors, Beat Saber) on sekä Oculuksen että Steamin kaupassa, niin kannattaako peli ostaa Steamista? Steamissa on modituki parempi, enemmän pelaajia netissä, jne.?
Tarkennettaan nyt sen verran että Oculuksella on cross-buy osassa pelejä, niin että niitä voi pelata Riftillä (pcvr) ja Questilla (standalone). Lisäksi muidenkin valmistajien laseilla on pääsy Oculuksen kauppaan Reviven avulla. Steamissa jos löytyy ocoulusnative versio pelistä niin toiminnassa ei pitäisi juurikaan olla eroa Oculuksen kaupan vastaavaan. Mutta esim Dirtissä on ilmeisesti paljonkin eroa Oculus kaupan ja Steam version välillä.Steamista ostetut pelit on käytössä myös jos VR-lasit vaihtuu, Oculuksesta ostetut toimii vain Oculuksella.
Dirt Rallyssa (oletan että sitä tarkotit) ei pitäisi olla eroa koska siitä ei koskaan edes ole julkaistu muuta VR-versiota kuin Oculus runtimeä käyttävä joten Steaminkin VR-tuki on vain Oculukselle ja reviveä vaaditaan muilla laseilla. Oculus ilmeisesti rahoitti Dirt Rally 2:n VR-version myös joten sen kanssa taitaa tulla olemaan sama juttu kun se myöhemmin tänä kesänä julkaistaan. Yleisemmin ottaen olet aivan oikeassa siinä, että Steamissa on pelejä joissa tuota eroa Oculus storeen voi tulla jos sinne on julkaistu vaan SteamVR versio. Nuo kyllä toimivat harvoja poikkeuksia lukuunottamatta mutta suorituskyky esimerkiksi ei ole ihan samaa luokkaa.Tarkennettaan nyt sen verran että Oculuksella on cross-buy osassa pelejä, niin että niitä voi pelata Riftillä (pcvr) ja Questilla (standalone). Lisäksi muidenkin valmistajien laseilla on pääsy Oculuksen kauppaan Reviven avulla. Steamissa jos löytyy ocoulusnative versio pelistä niin toiminnassa ei pitäisi juurikaan olla eroa Oculuksen kaupan vastaavaan. Mutta esim Dirtissä on ilmeisesti paljonkin eroa Oculus kaupan ja Steam version välillä.
Jaa voi olla. Täällä joskus puitiin Dirt Rallyn toimintaa ja omat kokemukset olivat Oculuksen storen ulkopuolelta ostetun pelin kanssa, että se pyöri paljon huonommin kuin Oculus storesta ostettu. Täällä raportoitiin paljon isompia SS lukemia vastaavalla kokoonpanolla ilman frame droppeja. Ehkä Oculuksen storessa on sitten vain uudempi versio pelistä jossa on jotai suorituskykyparannuksia, kuin se mikä minulla on asennettuna. En kyllä ole pitkään aikaan edes pelannut sitä, joten ehkä se toimisi nyt paremmin itelläkin.Dirt Rallyssa (oletan että sitä tarkotit) ei pitäisi olla eroa koska siitä ei koskaan edes ole julkaistu muuta VR-versiota kuin Oculus runtimeä käyttävä joten Steaminkin VR-tuki on vain Oculukselle ja reviveä vaaditaan muilla laseilla. Oculus ilmeisesti rahoitti Dirt Rally 2:n VR-version myös joten sen kanssa taitaa tulla olemaan sama juttu kun se myöhemmin tänä kesänä julkaistaan. Yleisemmin ottaen olet aivan oikeassa siinä, että Steamissa on pelejä joissa tuota eroa Oculus storeen voi tulla jos sinne on julkaistu vaan SteamVR versio. Nuo kyllä toimivat harvoja poikkeuksia lukuunottamatta mutta suorituskyky esimerkiksi ei ole ihan samaa luokkaa.
Revivestä voisi mainita vielä sen että se ei kuitenkaan välttämättä aina toimi ihan kaikkien pelien kanssa. Varmimmin yksinoikeuspelien koska niiden pelaamiseen Reviven käyttäjillä on eniten kiinnostusta. Täältä löytyy yhteensopivuuslista jonka ajantasaisuudesta kaikilta osin en tosin ole täysin varma: LibreVR/Revive
Ota varmuuskopio ensin siitä jostain .ini-tiedostosta ja poista se. Olikohan se config.ini vai mikä, jossa voi grafiikka ym. asetuksia säätää tjms. Pelin uudelleenasennus ei itselläni ainakaan poistanut ongelmaa WMR-silmikossa.Pitihän tuo ostaa.
Onkos muuten muilla Euro Truck Simulatorin pelaajilla ollut ongelmia ettei kuva tule Riftiin vaikka mitä tekisi? Täytyyköhän tuo peli poistaa ja asentaa uusiksi vai mitenhän tuo korjaantuisi. Aiemmin siis toimi, peli taisi kaatua kerran eikä sen jälkeen ole toiminut..
Olisikohan se hyvä syy ostaa Oculukselta, että jos myyt lasit, niin voit myydä sen tilin samalla? Toki steamiin voi tehdä myös oman tilin VR-peleille, mutta voisi olla rasittavaa käyttää jos on toinen steam-tili, missä haluaa olla kirjautuneena.Jos omistaa Rift S:n, niin onko jotain hyötyä ostaa pelit tietystä paikasta? Esim. jos jokin VR-peli (Contractors, Beat Saber) on sekä Oculuksen että Steamin kaupassa, niin kannattaako peli ostaa Steamista? Steamissa on modituki parempi, enemmän pelaajia netissä, jne.?
Ehkä tuo ekstrana on hyvä myynnin edistäjä, mutta näkisin tilin arvon myydessä olevan aika lähellä nollaa.. Näin oli ainakin nintendo wii u:llaOlisikohan se hyvä syy ostaa Oculukselta, että jos myyt lasit, niin voit myydä sen tilin samalla? Toki steamiin voi tehdä myös oman tilin VR-peleille, mutta voisi olla rasittavaa käyttää jos on toinen steam-tili, missä haluaa olla kirjautuneena.
Eikös jokainen lasi käytä vähintään yhden usbin? Miten meinasit ilman usbia saada sensoridatan koneelle?Indexissä on mielestäni huonompi seuranta (siis kalliimpi ja vaatii usb
WMR silmikon seuranta toimii 100 % simukäyttöä varten. Pimaxin fovia en pysy kommentoimaan paitsi muitten arvioiden perusteella. Arvostatko parhaan resoluution tuomaa immersiota ja radan hahmotusta vai sitä, että näet kyljessä ajavat autot ja autosi sivupeilit helpommin ääreisnäöllä tai pelkkiä silmiä kääntämällä. Muut voi kommentoida kuinka tarkkana näyttö pysyy katsealueen reunoilla.Vähän alkanut päivitys rifteistä kiinnostamaan ja 99% simulaattorikäyttöön tulisi. Reverbejä katsellut ehkä eniten ja niissä plussaa resoluutiosta, on-ear kuulokkeista ja seurannasta että vapautuu usbeja eikä tarvi majakoita. Indexissä on mielestäni huonompi seuranta (siis kalliimpi ja vaatii usb, tarkkuuden ei tarvitse ajaessa olla niin hyvä), kuulokkeet saivat kehuja revikoissa mutta haluan vaimentaa motionrigin taustamelut niin huonompi design mun käyttöön. Myös alempi tarkkuus paneeleissa niin taitaa olla out. Rift S ei ehkä ihan niin suuri harppaus että siihen kelkkaan lähtisi ja vivet hinnoitelleet itsensä ulos. Pimax kiinnostaa kyllä myös kovasti varsinkin FOV:n takia, vaikka ehkä muuten ei ole niin all-around paketti kuin reverb... Mutta onko tuo FOV nyt niin killeri että pelkästään sen takia pitäisi valita Pimaxit.
1.Indexissä on mielestäni huonompi seuranta (siis kalliimpi ja vaatii usb, tarkkuuden ei tarvitse ajaessa olla niin hyvä), kuulokkeet saivat kehuja revikoissa mutta haluan vaimentaa motionrigin taustamelut niin huonompi design mun käyttöön.
Juu toki 1x käytössä, mutta nyt ocuilla 3x joten vapaituisi 2kpl. Koko setupissani on nyt jotain 10-12usb laitetta samaan aikaan niin alkanut ilmeta ongelmia kun liikaa noita joutuu haaroittamaan niin pitäisi päästä osasta eroon.Eikös jokainen lasi käytä vähintään yhden usbin? Miten meinasit ilman usbia saada sensoridatan koneelle?
Tradeoffejahan nuo ovat ja kokeilematta todella vaikea sanoa kumpaa lopulta arvostaisi enemmän. Olisiko Pimaxissa "tarpeeksi" resoluutiota, että sitä kautta FOV:ia arvostaisi enemmän. En ole nyt vielä ocuilla osannut kaivata lisää FOV:ia ihan must have ominaisuutena, että siinä mielessä reverbit olisi mahdollisesti parempi kokonaispaketti.. Saatavuus on vaan aika surkea ja enpä tiedä pitääkö verkkokaupan 8-14pv paikkaansa kun kaikkialla myydään ei-oota ja jotain takaisinkutsujakin(laatuongelmia) taitaa olla päällä.WMR silmikon seuranta toimii 100 % simukäyttöä varten. Pimaxin fovia en pysy kommentoimaan paitsi muitten arvioiden perusteella. Arvostatko parhaan resoluution tuomaa immersiota ja radan hahmotusta vai sitä, että näet kyljessä ajavat autot ja autosi sivupeilit helpommin ääreisnäöllä tai pelkkiä silmiä kääntämällä. Muut voi kommentoida kuinka tarkkana näyttö pysyy katsealueen reunoilla.
Joo enkä epäile etteikö olisi paras. Saisi vaan majakat pois seinältä ja pelkkään ajamiseen riittänee Kvaarinkin kokemusten perusteella WMR headsetti. Oculusten liikeohjaimia käytin kun se asennuksen yhteydessä pakotti ne parittamaan, mutta sen jälkeen ollut laatikossa. Ei ole näyttiksessä VirtualLink™-porttia. Mulla oli PSVR ennen ja sen kanssa käytin hyvälaatuisia kuulokkeita, mutta Ocun myötä huomasin, että integroidut on äänenlaadultaan ihan good enough ja helppokäyttöisyydeltään (+hengittävyydeltään) ylivertaiset.Index käyttää seurantaan majakoita, (samoja kuin HTC Vive ja Pimax) eli siinä pitäisi olla markkinoiden paras tracking.
Noissa on aina se että ennenku porukka niitä päsee testaamaan (ja lopulta ennen kuin itse pääsee testailemaan) ei voi tietää tuliko specsilasit vai oikeasti hyvät tuotteet. Useampi täälläki jotain jutellu noista tuon huhtikuun julkistuksen jälkeen.Jokohan noista löytys lasit joihin vois päivittää omat odysseyt.
Acer Announces PC VR Headset With 4K Resolution And IPD Adjustment
Toi on jo korjattu, eli on tulossa Oculus Questille. Emme tiedä mitä keskusteluja siellä on kulisseissa käyty. Kenties Oculuksella on joku raja mitä tekijä ei vielä teoksellaan ollut saavuttanut, jotta se olisi voitu Storeen jakoon pistää. Sidequestillahan tuon saa heti pelattavaksi.Rupee Oculuksen arvostus tippumaan aikalailla omassa mittarissa. Ensin blokataan virtual desktopin steam vr striimaus ja nyt sitten lyödään stoppia Pavlovin kehittäjälle joka oli jo porttaamassa Pavlovia Questille.
Nuo aikaisemmat jutut ovat itse asiassa julkisesti nähtävissä vielä Pavlovin Discordin lokeissa, jossa davevillz selitteli tilannetta. Ongelmana hänen itsensä mainitsemana on välillä hänen autisminsa, joka luo mm. noita tilanteita, että asiat kärjistyy ilman syytä ääripäihin ja mistään ei tunnu tulevan mitään. Tuossa viimeisessä tilanteessa hän sanoi, että Oculus oli jo hyväksynyt Pavlovin viikkoja sitten, mutta jotain lisäpostia kehitykseen liittyen ei ollut kuulunut hetkeen ja oletti homman olevan ohi. Oculuksella on kyllä tuo tilanne ainakin osittain tiedossa, kun yrittivät jo kuukausia sitten saada devkittiä toimitettua ilman onnistumista.Toi on jo korjattu, eli on tulossa Oculus Questille. Emme tiedä mitä keskusteluja siellä on kulisseissa käyty. Kenties Oculuksella on joku raja mitä tekijä ei vielä teoksellaan ollut saavuttanut, jotta se olisi voitu Storeen jakoon pistää. Sidequestillahan tuon saa heti pelattavaksi.
Tässä on onneksi hyvä pöhinä taktisissa verkkoräiskinnöissä VR:n ympärillä. Mukaan on tullut studio jolla on aiempaa vahvaa näyttöä Firewall Zero Hourin muodossa ja taustalla veteraaneja aina Call of Dutyn tuotannoista asti. Yrittäjiä löytyy muitakin, joten ei ole yhden tai kahden kortin varassa. Täällä lähtikin jo tilaus ProTube VR-"aseohjaimesta".Yleisesti peliin liittyen tällä hetkellä oli jossain kohtaa arvio, että vasta joskus talvella olisi valmista versiota aikaisintaa tulossa. Teoriassa paljon ehtii tapahtua tuossa ajassa
Itsekin tykkään tuosta Rift S:ssä, emäntä tulee jotain juttelee niin kurkaa pelialueen ulkopuolelle että mitäs ny. Perus riftillä otin pelialueseinät pois kun häiritsivät mutta lattiasta sitä ei aina huomannut.. nyt huomaa kun alkaa huone näkymään.Anteeksi tuplapostaus.
Tämä Oculus Questin passthrough-toiminto on kyllä puhdasta neroutta, yhdessä pelialueen määrittelyn kanssa. Star Trekin herättämä ajatus Holodeckistä alkaa viimein hahmottumaan omassa olohuoneessa.
Tässä lyhyessä aamun otoksessa sukelletaan välillä kuitenkin sinne todellisuuteen missä syömme ja nukumme.
Onhan noita porukka hakannu säröiksi jo Wiin kanssa.Tuolla kansainvälisellä Facebook-ryhmässä varoittlevat lasipöydästä. Siihen ei tule tullut vielä otettua lähempää kontaktia, kirjahyllyyn kyllä.
Sen verran huokea hinta että kannattanee käyttää edelleenlähetyspalveluakin jo?HP Reverb kuluttajaversio Saksan HP:lta 499€, ei varastossa.
En löytänyt tietoa toimittavatko Suomeen, joku viisaampi voi kertoa jos paremmin tietää.
https://store.hp.com/GermanyStore/Merch/Product.aspx?id=2CZ77EA&opt=ABB&sel=ACC
Pro versio taasen 742.56€, ei myöskään varastossa.