VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)


Redditin miljoonan ketjun ja postauksen perusteella saanut sellaisen käsityksen, että koko juttu on mennyt vähän ketkuillen eli ukkeli toi päivitysten mukana piilossa tuon ominaisuuden ilman, että Oculus tiesi koko asiasta. Kun päivitys oli kaupassa, niin muutamille YouTubettajille yms. vinkattiin ominaisuudesta "sopivasti" viikonlopun alkaessa. Tuo ominaisuus on siis tehty juuri vain SteamVR, eli kilpailijan kaupan käyttöä varten.

Vähän ihmetyttää tuon tekijän omat reaktiot asiaan, kun poistopyynto tuli. Asiasta mentiin tiedottamaan rummuttaen eri paikoissa melkein kuin juuri tarkoituksena aikaan saada tälläinen paskamyrsky redditiin. Oculus hoitanut taas kommentoinnit päin hemmettia, mutta ei pitäisi olla kellekään epäselvää, ettei tuollaista haluta viralliseen kauppaan myyntiin :P
 
Videolle koottu E3 VR-antia. Hyvältä näyttää. Itseä noista kiinnostaa eniten Onward 5v5 verkkosota, Sniper Elite VR ja No Mans Sky VR.

 
Videolle koottu E3 VR-antia. Hyvältä näyttää. Itseä noista kiinnostaa eniten Onward 5v5 verkkosota, Sniper Elite VR ja No Mans Sky VR.

Tuo No Mans Sky tulee lähes varmasti olemaan oma seuraava "go-to" vr peli. Harmi ettei mitään uutisia Borderlands 2 Vr portista (jos on edes tulossa).
 
Harmi ettei mitään uutisia Borderlands 2 Vr portista (jos on edes tulossa).
Niin plegellehän se on jo, mutta PC:tä varmaan tarkoitatkin.
Jos tulee, niin kyllä se varmaan tulee hommattua. Ruudulla jäi kesken, ykkösen jäljiltä alkoi puuduttaa.
 
Vähän ihmetyttää tuon tekijän omat reaktiot asiaan, kun poistopyynto tuli. Asiasta mentiin tiedottamaan rummuttaen eri paikoissa melkein kuin juuri tarkoituksena aikaan saada tälläinen paskamyrsky redditiin. Oculus hoitanut taas kommentoinnit päin hemmettia, mutta ei pitäisi olla kellekään epäselvää, ettei tuollaista haluta viralliseen kauppaan myyntiin :p

Jos olisi Microsoftin virallinen kauppa, niin olisi varmaan sallittu. Mutta ei ole kaikki yhtiöt yhtä yhteistyöhaluisia.
 
Kuinka te Pimaxin omistajat säädätte peleihin supersamplingin? PiToolsilla, SteamVR:llä vaiko pelin sisäisellä säädöllä?
Ite olen nyt lähinnä iRacingia yrittänyt säätää mieluisaksi, mutta en oikein osaa sanoa millä noista ois fiksuin säätää...
 
Jos olisi Microsoftin virallinen kauppa, niin olisi varmaan sallittu. Mutta ei ole kaikki yhtiöt yhtä yhteistyöhaluisia.

Mikä kauppa? Windows? ei ole mielestäni edes verrattavissa. Parempi vertaus olisi esim. PS4 kaupan ja pelien streamaukseen tarkoitetun ohjelman myynti "piilotettuna" Xboxin kaupassa tai toisinpäin.
 
Kuinka te Pimaxin omistajat säädätte peleihin supersamplingin? PiToolsilla, SteamVR:llä vaiko pelin sisäisellä säädöllä?
Ite olen nyt lähinnä iRacingia yrittänyt säätää mieluisaksi, mutta en oikein osaa sanoa millä noista ois fiksuin säätää...
pelistä oon laittanu 1, pitoolsista 1 ja steamvr 100%, steamvr oon säädelly sitä scalea, sharpening päällä pelistä ja sharpeningia voi lisätä Documents\iRacing rendererdx11.ini sharpening amount default 133, kokeile 200
 
Nyt niitä saa suoraan Verkkokauppa.comin varastosta: Katso Oculus quest -tuotteet!

Oculus Quest 128 Gt, 699 €
Oculus Quest 64 Gt, 599 €

Sitten jos ei viitsi maksella VK.comin riistohintoja, mutta ei uskalla tilata suoraan Oculukselta, niin voi katsella vaikka Jimms:n suuntaan. Toki jos massia löytyy ja haluaa heti suoraan varastosta niin sitten.

Oculus Quest 128Gb hintaan 579€
Oculus Quest, langaton VR-järjestelmä, 128GB, musta - 579,00€

Oculus Quest 64Gb hintaan 479€
Oculus Quest, langaton VR-järjestelmä, 64GB, musta - 479,00€

Kirjoitushetkellä molempia tulossa arvion mukaan 20.6.2019
 
Sitten jos ei viitsi maksella VK.comin riistohintoja, mutta ei uskalla tilata suoraan Oculukselta, niin voi katsella vaikka Jimms:n suuntaan. Toki jos massia löytyy ja haluaa heti suoraan varastosta niin sitten.

Oculus Quest 128Gb hintaan 579€
Oculus Quest, langaton VR-järjestelmä, 128GB, musta - 579,00€

Oculus Quest 64Gb hintaan 479€
Oculus Quest, langaton VR-järjestelmä, 64GB, musta - 479,00€

Kirjoitushetkellä molempia tulossa arvion mukaan 20.6.2019
Aika pahasti sais raha polttaa reikiä housujen taskuihin että maksaisin noita 150e kalliimpia verkkiksen hintoja. Miksei vaan tilaisi suoraan Oculukselta jolla noi on sen 30e halvemmat ku Jimmssilläkään, ja näpeissä suht samaan aikaan? Oculuksen supportti kuitenki todella hyvässä maineessa vaihtojen yms ongelmien ratkomisessa.
 
Kuinka te Pimaxin omistajat säädätte peleihin supersamplingin? PiToolsilla, SteamVR:llä vaiko pelin sisäisellä säädöllä?
Ite olen nyt lähinnä iRacingia yrittänyt säätää mieluisaksi, mutta en oikein osaa sanoa millä noista ois fiksuin säätää...
''Itse säädän steam VR 100% manuaali, sitten pelistä.

Pitool on 1.0

Kunhan muistaa että vain yhdestä nostaa, muuten menee kertolaskut päälekkäin ja tulee reilusti samplausta.
 
Aamusella laitettiin valmistajan kotisivulta tilaus Oculus Quest 64 Gt mallista sekä matkalaukusta sille.

Ratkaisevaa oli maanantainen Upload´s E3 VR Showcasen anti. Sieltä on tulossa herkkupaloja piuhattomille VR-laseille. Taktinen verkkoräiskintä ja laajamittainen Room Scace, ilman napanuoraa houkuttaa kovasti. Grafiikassa, ruudunpäivityksessä ja akkujen 2 tunnin kestossa hävitään PSVR:lle, mutta vapaus kaapeleista painaa tässä kohtaa vähintäänkin saman verran.

Oculus Quest -matkalaukku
45,00 €
Toimitus kesäkuu 18 mennessä

Oculus Quest – 64 Gt
449,00 €
Toimitus kesäkuu 18 mennessä
 
Nyt tuli rift S tännekin. Hyvä parannus vanhaan riftiin, näkee mittarit (xplane 11, aerobask robin dr401) paljon paremmin vaikkakin joutuu kumartumaan nähdäkseen lukemat näytöstä. Beat Saberissa toimi hyvin kanssa. Huomaan kuitenkin että reunoilla kuva on hieman sumea.

Edit: ei ole ipd, koska säilyy vaikka liikuttaisi silmikkoa horisontaalisesti. Ilmeisesti linsseissä vika.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli nopeasti koeajettua tuo ALVR ja tuntuu että kapulat eivät kovin sulavasti liikkuneet. Ehkä syynä voi olla modeemini (Huawei B593) mutta hmd seuranta oli napakka mutta kapuloissa tosiaan viivettä esiintyi enemmänkin. Koeajoin vain peleistä The Labia ja samaan hauskaan fiilikseen pääsin kuin Vivella aikoinaan mutta tuo pieni "pätkiminen" ei helpottunut missään vaiheessa. Mutta huikean hienoa että ohjelmistojen asennus on näin helppoa ja tuo varmasti tuosta päivittyy. Pitää silti koeajaa vielä lisää kun kesälomalle pääsee ensiviikosta eteenpäin. Edelleen jaksaa melkein päivittäin kaivaa kakkulat esille ja paukutella tunnin tai jopa pari VR:n parissa.

Jos ei jo ollut, niin koneen pitäisi olla kaapelilla kiinni ja Questin kiinni 5ghz wifissä. Pätkimistä en ole itse huomannut lainkaan vaan ainoastaan kuvanlaadun vaihtelua, mutta olen kokeillut vain Google Earth VR ja Accounting+
 
HP ReverB

Simukuskeille seuraava, iRacing foorumilta lainattua.

Background:
I’ve been on iRacing for almost 10 years, I’ve been through almost every setup from single screens, triples, SFOV projectors, 4K, DK2, CV1 and now finally Reverb.

My Rig:
3x D-Box motion + GS-5 Seat
AF v1, CST F1 pedals
Mounted on 8020

My PC:
i7 4770 stock
16 Gb RAM
1080 NVIDIA

My iRacing Profile: I race a mixture of official and hosted series under the Sim Racers Asia league. My main race car is open wheels (Skip Barber, Star Mazda, F3).

Now on to the Reverb.

The bottom line: The HP REVERB is by far the best VR headset for my use case. Going from the Oculus Rift to Reverb is like going from 480 to 1440 quality videos. Everything on the track, the 50 m distance marker, the dirt and smoke, the cars around you and the grand stands, to the details in your cockpits are crystal clear! Now you are really there as a racer, on a real track.

The PROS:
  • Visual Quality: hands down the best, no other way to describe it. The immersion also improved the sense of speed even though the FOV of this headset is said to not to be wider than the CV1
    All in one solution: the built in audio makes this headset convenient instead of having to put on another audio headset
    Price: (not many might agree with me) but compared to the upcoming Vive index or HTC Cosmos this is the best price for performance device
    Performance: surprisingly the Reverb did not hamper my frame rates or CPU & GPU load at all. I was running the same exact graphics settings as I was on the CV1 where most were set to high or medium. Because of this I’ve put my GPU and CPU upgrade on hold
    Tracking: no issues whatsoever with inside-out tracking. I race in a dimly lit room with a monitor about 1 meter in front of me. A bonus here is that you save at least 1 USB port for not needing an external sensor


The CONS:
  • WMR + SteamVR installation and configuration and setup is .. bleh.. why can’t it be as simple as Oculus Home?
    The headset cable connector is a design flaw (!) or to put it in perspective this headset wasn’t built for heavy jerky movements, let alone a motion simulator. This design flaw had resulted in several disconnects and flickering displays. SO an alternative DIY solutions is required to secure the cable to the headset connector and after that the unit works PERFECTLY again (fingers crossed)
    Audio: not as loud as the Oculus Rift. I would say 20% lower. To me this means I could hear my GS-5 seat motors and the clicking of my wheel’s paddle shifter.
    Comfort: the headset is very comfortable but if you don’t find a way to secure the heavy cables then you can feel the tugging from the cables.
    Build Quality: not as refined as the CV1. Example: when adjusting the head set the mechanical joints makes some plasticky noise.. Minor but these are the things you notice and appreciate about the Rift
    Controllers: felt plasticky, the buttons felt cheap, the placement of the buttons didn’t feel natural. I didn’t bother setting them up and discarded them back into the box never to be seen again.


Conclusion: If you want the best immersion and visual quality, and you are mainly using the VR headset for only sim racing and nothing else, then the HP Reverb is the one to go for at this time.

Disclaimer: I’m not affiliated with HP.
 
ESRB rating search

Nyt löytyy Borderlands 2 Vr (Pc) ESRB linkki. Kaikki mitä tuonne on tullut on myös jossain vaiheessa julkaistu.

Edit. Poistui sivulta. Saa nähdä.
 
Viimeksi muokattu:
Jos omistaa Rift S:n, niin onko jotain hyötyä ostaa pelit tietystä paikasta? Esim. jos jokin VR-peli (Contractors, Beat Saber) on sekä Oculuksen että Steamin kaupassa, niin kannattaako peli ostaa Steamista? Steamissa on modituki parempi, enemmän pelaajia netissä, jne.?
 
Jos omistaa Rift S:n, niin onko jotain hyötyä ostaa pelit tietystä paikasta? Esim. jos jokin VR-peli (Contractors, Beat Saber) on sekä Oculuksen että Steamin kaupassa, niin kannattaako peli ostaa Steamista? Steamissa on modituki parempi, enemmän pelaajia netissä, jne.?
Steamista ostetut pelit on käytössä myös jos VR-lasit vaihtuu, Oculuksesta ostetut toimii vain Oculuksella.
 
Steamista ostetut pelit on käytössä myös jos VR-lasit vaihtuu, Oculuksesta ostetut toimii vain Oculuksella.
Tarkennettaan nyt sen verran että Oculuksella on cross-buy osassa pelejä, niin että niitä voi pelata Riftillä (pcvr) ja Questilla (standalone). Lisäksi muidenkin valmistajien laseilla on pääsy Oculuksen kauppaan Reviven avulla. Steamissa jos löytyy ocoulusnative versio pelistä niin toiminnassa ei pitäisi juurikaan olla eroa Oculuksen kaupan vastaavaan. Mutta esim Dirtissä on ilmeisesti paljonkin eroa Oculus kaupan ja Steam version välillä.
 
Tarkennettaan nyt sen verran että Oculuksella on cross-buy osassa pelejä, niin että niitä voi pelata Riftillä (pcvr) ja Questilla (standalone). Lisäksi muidenkin valmistajien laseilla on pääsy Oculuksen kauppaan Reviven avulla. Steamissa jos löytyy ocoulusnative versio pelistä niin toiminnassa ei pitäisi juurikaan olla eroa Oculuksen kaupan vastaavaan. Mutta esim Dirtissä on ilmeisesti paljonkin eroa Oculus kaupan ja Steam version välillä.

Dirt Rallyssa (oletan että sitä tarkotit) ei pitäisi olla eroa koska siitä ei koskaan edes ole julkaistu muuta VR-versiota kuin Oculus runtimeä käyttävä joten Steaminkin VR-tuki on vain Oculukselle ja reviveä vaaditaan muilla laseilla. Oculus ilmeisesti rahoitti Dirt Rally 2:n VR-version myös joten sen kanssa taitaa tulla olemaan sama juttu kun se myöhemmin tänä kesänä julkaistaan. Yleisemmin ottaen olet aivan oikeassa siinä, että Steamissa on pelejä joissa tuota eroa Oculus storeen voi tulla jos sinne on julkaistu vaan SteamVR versio. Nuo kyllä toimivat harvoja poikkeuksia lukuunottamatta mutta suorituskyky esimerkiksi ei ole ihan samaa luokkaa.

Revivestä voisi mainita vielä sen että se ei kuitenkaan välttämättä aina toimi ihan kaikkien pelien kanssa. Varmimmin yksinoikeuspelien koska niiden pelaamiseen Reviven käyttäjillä on eniten kiinnostusta. Täältä löytyy yhteensopivuuslista jonka ajantasaisuudesta kaikilta osin en tosin ole täysin varma: LibreVR/Revive
 
Dirt Rallyssa (oletan että sitä tarkotit) ei pitäisi olla eroa koska siitä ei koskaan edes ole julkaistu muuta VR-versiota kuin Oculus runtimeä käyttävä joten Steaminkin VR-tuki on vain Oculukselle ja reviveä vaaditaan muilla laseilla. Oculus ilmeisesti rahoitti Dirt Rally 2:n VR-version myös joten sen kanssa taitaa tulla olemaan sama juttu kun se myöhemmin tänä kesänä julkaistaan. Yleisemmin ottaen olet aivan oikeassa siinä, että Steamissa on pelejä joissa tuota eroa Oculus storeen voi tulla jos sinne on julkaistu vaan SteamVR versio. Nuo kyllä toimivat harvoja poikkeuksia lukuunottamatta mutta suorituskyky esimerkiksi ei ole ihan samaa luokkaa.

Revivestä voisi mainita vielä sen että se ei kuitenkaan välttämättä aina toimi ihan kaikkien pelien kanssa. Varmimmin yksinoikeuspelien koska niiden pelaamiseen Reviven käyttäjillä on eniten kiinnostusta. Täältä löytyy yhteensopivuuslista jonka ajantasaisuudesta kaikilta osin en tosin ole täysin varma: LibreVR/Revive
Jaa voi olla. Täällä joskus puitiin Dirt Rallyn toimintaa ja omat kokemukset olivat Oculuksen storen ulkopuolelta ostetun pelin kanssa, että se pyöri paljon huonommin kuin Oculus storesta ostettu. Täällä raportoitiin paljon isompia SS lukemia vastaavalla kokoonpanolla ilman frame droppeja. Ehkä Oculuksen storessa on sitten vain uudempi versio pelistä jossa on jotai suorituskykyparannuksia, kuin se mikä minulla on asennettuna. En kyllä ole pitkään aikaan edes pelannut sitä, joten ehkä se toimisi nyt paremmin itelläkin.
 
Pitihän tuo ostaa.

Onkos muuten muilla Euro Truck Simulatorin pelaajilla ollut ongelmia ettei kuva tule Riftiin vaikka mitä tekisi? Täytyyköhän tuo peli poistaa ja asentaa uusiksi vai mitenhän tuo korjaantuisi. Aiemmin siis toimi, peli taisi kaatua kerran eikä sen jälkeen ole toiminut..

Ota varmuuskopio ensin siitä jostain .ini-tiedostosta ja poista se. Olikohan se config.ini vai mikä, jossa voi grafiikka ym. asetuksia säätää tjms. Pelin uudelleenasennus ei itselläni ainakaan poistanut ongelmaa WMR-silmikossa.

Kun tiedoston poistaa, luo ETS2 puhtaalta pöydältä käynnistyessään uuden, jolloin virheelliset asetukset korjaantuu.
 
Jos omistaa Rift S:n, niin onko jotain hyötyä ostaa pelit tietystä paikasta? Esim. jos jokin VR-peli (Contractors, Beat Saber) on sekä Oculuksen että Steamin kaupassa, niin kannattaako peli ostaa Steamista? Steamissa on modituki parempi, enemmän pelaajia netissä, jne.?

Olisikohan se hyvä syy ostaa Oculukselta, että jos myyt lasit, niin voit myydä sen tilin samalla? Toki steamiin voi tehdä myös oman tilin VR-peleille, mutta voisi olla rasittavaa käyttää jos on toinen steam-tili, missä haluaa olla kirjautuneena.
 
Olisikohan se hyvä syy ostaa Oculukselta, että jos myyt lasit, niin voit myydä sen tilin samalla? Toki steamiin voi tehdä myös oman tilin VR-peleille, mutta voisi olla rasittavaa käyttää jos on toinen steam-tili, missä haluaa olla kirjautuneena.
Ehkä tuo ekstrana on hyvä myynnin edistäjä, mutta näkisin tilin arvon myydessä olevan aika lähellä nollaa.. Näin oli ainakin nintendo wii u:lla
 
Vähän alkanut päivitys rifteistä kiinnostamaan ja 99% simulaattorikäyttöön tulisi. Reverbejä katsellut ehkä eniten ja niissä plussaa resoluutiosta, on-ear kuulokkeista ja seurannasta että vapautuu usbeja eikä tarvi majakoita. Indexissä on mielestäni huonompi seuranta (siis kalliimpi ja vaatii usb, tarkkuuden ei tarvitse ajaessa olla niin hyvä), kuulokkeet saivat kehuja revikoissa mutta haluan vaimentaa motionrigin taustamelut niin huonompi design mun käyttöön. Myös alempi tarkkuus paneeleissa niin taitaa olla out. Rift S ei ehkä ihan niin suuri harppaus että siihen kelkkaan lähtisi ja vivet hinnoitelleet itsensä ulos. Pimax kiinnostaa kyllä myös kovasti varsinkin FOV:n takia, vaikka ehkä muuten ei ole niin all-around paketti kuin reverb... Mutta onko tuo FOV nyt niin killeri että pelkästään sen takia pitäisi valita Pimaxit.
 
Vähän alkanut päivitys rifteistä kiinnostamaan ja 99% simulaattorikäyttöön tulisi. Reverbejä katsellut ehkä eniten ja niissä plussaa resoluutiosta, on-ear kuulokkeista ja seurannasta että vapautuu usbeja eikä tarvi majakoita. Indexissä on mielestäni huonompi seuranta (siis kalliimpi ja vaatii usb, tarkkuuden ei tarvitse ajaessa olla niin hyvä), kuulokkeet saivat kehuja revikoissa mutta haluan vaimentaa motionrigin taustamelut niin huonompi design mun käyttöön. Myös alempi tarkkuus paneeleissa niin taitaa olla out. Rift S ei ehkä ihan niin suuri harppaus että siihen kelkkaan lähtisi ja vivet hinnoitelleet itsensä ulos. Pimax kiinnostaa kyllä myös kovasti varsinkin FOV:n takia, vaikka ehkä muuten ei ole niin all-around paketti kuin reverb... Mutta onko tuo FOV nyt niin killeri että pelkästään sen takia pitäisi valita Pimaxit.

WMR silmikon seuranta toimii 100 % simukäyttöä varten. Pimaxin fovia en pysy kommentoimaan paitsi muitten arvioiden perusteella. Arvostatko parhaan resoluution tuomaa immersiota ja radan hahmotusta vai sitä, että näet kyljessä ajavat autot ja autosi sivupeilit helpommin ääreisnäöllä tai pelkkiä silmiä kääntämällä. Muut voi kommentoida kuinka tarkkana näyttö pysyy katsealueen reunoilla.
 
Indexissä on mielestäni huonompi seuranta (siis kalliimpi ja vaatii usb, tarkkuuden ei tarvitse ajaessa olla niin hyvä), kuulokkeet saivat kehuja revikoissa mutta haluan vaimentaa motionrigin taustamelut niin huonompi design mun käyttöön.

1.
Index käyttää seurantaan majakoita, (samoja kuin HTC Vive ja Pimax) eli siinä pitäisi olla markkinoiden paras tracking.

2.
Jos sinulla on käytössä näytönohjain, jossa on vapaana VirtualLink™ portti, niin voit kytkeä Indexin siihen, usb liitin ei ole pakollinen.

3.
Index kuulokkeet ovat irroitettavia (mistä iso plussa, esim Samsungissa pitää katkoa johtoja ja samalla sanoa hyvästit takuulle)
Voit käyttää haluamiasi kuulokeita. Indexissä on normaali headphone jakki.
Suosittelen kokeilemaan Bosen vastamelukuulokkeita.
 
Viimeksi muokattu:
Eikös jokainen lasi käytä vähintään yhden usbin? Miten meinasit ilman usbia saada sensoridatan koneelle?

Juu toki 1x käytössä, mutta nyt ocuilla 3x joten vapaituisi 2kpl. Koko setupissani on nyt jotain 10-12usb laitetta samaan aikaan niin alkanut ilmeta ongelmia kun liikaa noita joutuu haaroittamaan niin pitäisi päästä osasta eroon.

WMR silmikon seuranta toimii 100 % simukäyttöä varten. Pimaxin fovia en pysy kommentoimaan paitsi muitten arvioiden perusteella. Arvostatko parhaan resoluution tuomaa immersiota ja radan hahmotusta vai sitä, että näet kyljessä ajavat autot ja autosi sivupeilit helpommin ääreisnäöllä tai pelkkiä silmiä kääntämällä. Muut voi kommentoida kuinka tarkkana näyttö pysyy katsealueen reunoilla.

Tradeoffejahan nuo ovat ja kokeilematta todella vaikea sanoa kumpaa lopulta arvostaisi enemmän. Olisiko Pimaxissa "tarpeeksi" resoluutiota, että sitä kautta FOV:ia arvostaisi enemmän. En ole nyt vielä ocuilla osannut kaivata lisää FOV:ia ihan must have ominaisuutena, että siinä mielessä reverbit olisi mahdollisesti parempi kokonaispaketti.. Saatavuus on vaan aika surkea ja enpä tiedä pitääkö verkkokaupan 8-14pv paikkaansa kun kaikkialla myydään ei-oota ja jotain takaisinkutsujakin(laatuongelmia) taitaa olla päällä.


Index käyttää seurantaan majakoita, (samoja kuin HTC Vive ja Pimax) eli siinä pitäisi olla markkinoiden paras tracking.

Joo enkä epäile etteikö olisi paras. Saisi vaan majakat pois seinältä ja pelkkään ajamiseen riittänee Kvaarinkin kokemusten perusteella WMR headsetti. Oculusten liikeohjaimia käytin kun se asennuksen yhteydessä pakotti ne parittamaan, mutta sen jälkeen ollut laatikossa. Ei ole näyttiksessä VirtualLink™-porttia. Mulla oli PSVR ennen ja sen kanssa käytin hyvälaatuisia kuulokkeita, mutta Ocun myötä huomasin, että integroidut on äänenlaadultaan ihan good enough ja helppokäyttöisyydeltään (+hengittävyydeltään) ylivertaiset.
 
Rupee Oculuksen arvostus tippumaan aikalailla omassa mittarissa.
Ensin blokataan virtual desktopin steam vr striimaus ja nyt sitten lyödään stoppia Pavlovin kehittäjälle joka oli jo porttaamassa Pavlovia Questille.



EDIT: Tämä Pavlovin tapaus olikin jo selvitetty ja Pavlov on sittenkin tulossa myös Questille. Kiitos Nisupullalle korjauksesta. Alla aiheeseen liittyvä twiitti.

 
Viimeksi muokattu:
Eilen tuli Quest, kolme päivää tilauksessa. Oculus on nopea toimittamaan. Tuli vastaan ongelma, eli Oculuksen sovellus ei löydä kotiverkkoani (802.11b/g/n, Zyxel), jouduin turvautumaan kännykän Hotspottiin. Onko muilla ollut vastaavaa? Maailmalta löytyy samoja kokemuksia.

Rupee Oculuksen arvostus tippumaan aikalailla omassa mittarissa. Ensin blokataan virtual desktopin steam vr striimaus ja nyt sitten lyödään stoppia Pavlovin kehittäjälle joka oli jo porttaamassa Pavlovia Questille.

Toi on jo korjattu, eli on tulossa Oculus Questille. Emme tiedä mitä keskusteluja siellä on kulisseissa käyty. Kenties Oculuksella on joku raja mitä tekijä ei vielä teoksellaan ollut saavuttanut, jotta se olisi voitu Storeen jakoon pistää. Sidequestillahan tuon saa heti pelattavaksi.

 
Toi on jo korjattu, eli on tulossa Oculus Questille. Emme tiedä mitä keskusteluja siellä on kulisseissa käyty. Kenties Oculuksella on joku raja mitä tekijä ei vielä teoksellaan ollut saavuttanut, jotta se olisi voitu Storeen jakoon pistää. Sidequestillahan tuon saa heti pelattavaksi.

Nuo aikaisemmat jutut ovat itse asiassa julkisesti nähtävissä vielä Pavlovin Discordin lokeissa, jossa davevillz selitteli tilannetta. Ongelmana hänen itsensä mainitsemana on välillä hänen autisminsa, joka luo mm. noita tilanteita, että asiat kärjistyy ilman syytä ääripäihin ja mistään ei tunnu tulevan mitään. Tuossa viimeisessä tilanteessa hän sanoi, että Oculus oli jo hyväksynyt Pavlovin viikkoja sitten, mutta jotain lisäpostia kehitykseen liittyen ei ollut kuulunut hetkeen ja oletti homman olevan ohi. Oculuksella on kyllä tuo tilanne ainakin osittain tiedossa, kun yrittivät jo kuukausia sitten saada devkittiä toimitettua ilman onnistumista.

Yleisesti peliin liittyen tällä hetkellä oli jossain kohtaa arvio, että vasta joskus talvella olisi valmista versiota aikaisintaa tulossa. Teoriassa paljon ehtii tapahtua tuossa ajassa :)
 
Yleisesti peliin liittyen tällä hetkellä oli jossain kohtaa arvio, että vasta joskus talvella olisi valmista versiota aikaisintaa tulossa. Teoriassa paljon ehtii tapahtua tuossa ajassa :)

Tässä on onneksi hyvä pöhinä taktisissa verkkoräiskinnöissä VR:n ympärillä. Mukaan on tullut studio jolla on aiempaa vahvaa näyttöä Firewall Zero Hourin muodossa ja taustalla veteraaneja aina Call of Dutyn tuotannoista asti. Yrittäjiä löytyy muitakin, joten ei ole yhden tai kahden kortin varassa. Täällä lähtikin jo tilaus ProTube VR-"aseohjaimesta".

 
Viimeksi muokattu:
Onkos täällä ollut puhetta siitä, että Windows 10 versio 1903 sisältää bugin, joka blurraa kuvan ainakin osassa WMR-laseja? Microsoftin suunnalta on viimeinkin tullut asiaan liittyen kommunikaatiota: Windows 1903 and blurriness :: Windows Mixed Reality for SteamVR General Discussions

WMR-käyttäjien kannattaa siis jättää toistaiseksi koneeseen versio 1809. Itselleni ei Windows update ole vielä edes tarjonnut 1903:a, joten vältyin tältä ongelmalta.
 
Jos ipd on 70,niin lie turha miettiä rift s tai reverbbiä? Onko vaihtoehdot sitten index tai joku muu? Kun tässä nyt 2 vaiheilla,joko triploja tai vr ajohommiin. Näyttis nyt pitää kuitenkin kait päivittää (1070 ti/9700k).
 
Eikö täältä löydy vielä yhtään Reverbin omistajaa ? Kokemuksia olisi kiva kuulla. Verkkikseen on nähtävästi toimitettu 6 kpl jo viime viikolla.
 
Ensimmäiset VR-bileet Questin kohdalla eilen illalla. Vain kerran saatiin pelaaja lyömään huonekaluun, ja voimalla jossa ihmeteltiin ettei mitään mennyt rikki. :D

Kiitosta Oculus Quest sai ohjaimista, sopivat suoraan niin isoon kuin pieneen käteen. Pelialueen rajauksesta, upea hetki kun kuva feidautuu virtuaalitodellisuudesta tähän maailmaan. Sekä myös kokemuksesta, jonka johdoton VR antaa - voit keskittyä olennaiseen. Vielä jäi kuitenkin epäselväksi näytön ominaisuudet. Seuravalle kerralle toivottiin mahdollisimman hyvälaatuisia kuvia tai muuta jolla osoittaa näytön kyvyt.

 
Anteeksi tuplapostaus.

Tämä Oculus Questin passthrough-toiminto on kyllä puhdasta neroutta, yhdessä pelialueen määrittelyn kanssa. Star Trekin herättämä ajatus Holodeckistä alkaa viimein hahmottumaan omassa olohuoneessa.

Tässä lyhyessä aamun otoksessa sukelletaan välillä kuitenkin sinne todellisuuteen missä syömme ja nukumme. :D

 
Anteeksi tuplapostaus.

Tämä Oculus Questin passthrough-toiminto on kyllä puhdasta neroutta, yhdessä pelialueen määrittelyn kanssa. Star Trekin herättämä ajatus Holodeckistä alkaa viimein hahmottumaan omassa olohuoneessa.

Tässä lyhyessä aamun otoksessa sukelletaan välillä kuitenkin sinne todellisuuteen missä syömme ja nukumme. :D


Itsekin tykkään tuosta Rift S:ssä, emäntä tulee jotain juttelee niin kurkaa pelialueen ulkopuolelle että mitäs ny.:D Perus riftillä otin pelialueseinät pois kun häiritsivät mutta lattiasta sitä ei aina huomannut.. nyt huomaa kun alkaa huone näkymään.
 
Tein vielä videon, jossa merkitsen pelialueen ja sovellus luo siihen ympärille virtuaalitodellisuuden.

Suositeltava pelialue on luokkaa 2x2 metriä, siihen kannattaa oman ja huonekalujen turvallisuuden takia varata vielä ainakin puoli metriä joka sivulle turva-aluetta. Tuolla kansainvälisellä Facebook-ryhmässä varoittelevat lasipöydästä. Siihen ei tule tullut vielä otettua lähempää kontaktia, kirjahyllyyn kyllä. :D

 
Viimeksi muokattu:
HP Reverb kuluttajaversio Saksan HP:lta 499€, ei varastossa.

En löytänyt tietoa toimittavatko Suomeen, joku viisaampi voi kertoa jos paremmin tietää.

https://store.hp.com/GermanyStore/Merch/Product.aspx?id=2CZ77EA&opt=ABB&sel=ACC

Pro versio taasen 742.56€, ei myöskään varastossa.

Sen verran huokea hinta että kannattanee käyttää edelleenlähetyspalveluakin jo?

Mutmut, onkos nyt kellään kokemusta kaikista "ison reson" laitteista, eli öö Vive Pro, Index, Odyssey+, Pimax 5k+, HP Reverb, mikä on vakuuttavin? Olen satunnaisesti pelaillut vanhalla Vivellä ja ois kiinnotusta 4k leffojakin katsella, mutta tuon vanhan Viven screen door effect on niin kamala, ettei vaan pysty. Ajattelin, että toi HP Reverb voisi olla oiva laite, kun leffakäyttöön koneessa riittää kyllä tehot ja sitten voi kokeilla pelaillakin ja jos ei tehot muuten riitä niin laskee vaan resoa, SDE jokatapauksessa paranee?

Sen verran olen antanut itseni ymmärtää, että HP Reverbin headsetin träkkäys on hyvä, kapuloiden träkkäystä haukuttaan mutta toisaalta Viven kapulat saa haxxattua toimimaan Reverbin kanssa, eli Reverb headsettinä ja Viven kapulat olisi bueno?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 470
Viestejä
4 497 476
Jäsenet
74 211
Uusin jäsen
merts

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom