VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Samsungin huhutun kypärä vaikuttaa myös kovalta. Hinta varmaan myös kova(2000e?), mutta ehkä vastinetta rahalle kuitenkin? Huhuttu julkaisu 21.10
Pitäisi onnistua VR-pelien striimaaminen PC:ltä, jostain luin. En ole kuitenkaan nähnyt tietoa tuon laitteen fovista; jos se on olematon, niin pelaamiseen täysin käyttökelvoton laite.

Mä en ymmärrä mitä järkeä on julkaista uutta pottaa vanhalla piirillä. Eiköhän nurkan takana ole jo uusi Qualcommin piiri tulonpäällä.
Quest nelonen luultavasti tulee vasta kun uutta piiriä on saatavilla, eli oletettavasti ensi vuonna.

Ei taida olla amd-tukea tulossa. AMD:ta ei kiinnosta auttaa oasiksen tekijää eikä tukea voi tehdä ilman amd:n apua.

Hyvin toi on toiminut, ohjaimia en ole parittanut, koska niitä en tarvitse autosimuja pelailussa.

CPU: AMD 5900X
GPU: AMD RX 7900XTX 25.9.2 ajureilla
VR: HP Reverb G2 V2

Onko tässä nyt jotain mistä pitäisi olla tietoinen?

reddit: Reddit - The heart of the internet
Preview haara: Oasis Driver for Windows Mixed Reality - Launching Oasis "Preview" Branch / Partial AMD Graphics Support - Steam News
Julkaistu päivitys: Oasis Driver for Windows Mixed Reality - Oasis 1.0.2 - Steam News
Github: mbucchia / Oasis-Driver-for-Windows-Mixed-Reality

Viimeksi muokattu:
Mä en ymmärrä mitä järkeä on julkaista uutta pottaa vanhalla piirillä. Eiköhän nurkan takana ole jo uusi Qualcommin piiri tulonpäällä.
Quest nelonen luultavasti tulee vasta kun uutta piiriä on saatavilla, eli oletettavasti ensi vuonna.
Kovastihan tässä on kerrottu kahden Quest 4 kandidaatin perumisesta ja Quest 4:n julkaisun lykkäyksestä vuodelle 2027. Juurisyistä taustalla on tornaroitu eri suuntiin mutta yhtenä esitettynä argumenttina on että Qualcommilla on ollut uuden XR2 Gen3-piirin kanssa haasteita, jonka seurauksena Quest nelostakaan ei voida julkaista kun mitään uutta piiriä ei ole. Alunperinhän uusi XR-piiri piti ilmeisesti julkaista jo alkuvuodesta. Voi olla että Samsung on todennut etteivät voi odottaa vuotta seuraavaa piirisarjaa ja päätyneet julkaisemaan vanhalla eli tehneet päinvastaisen päätöksen Metan kanssa. Lyhyellä tähtäimellä voi tietty olla voitto ettei tarvitse kilpailla Quest 4:n kanssa mutta pitkällä tähtäimellä voi osoittaitua virheeksi jos tuote vanhentuu vuodessa.

Viimeksi muokattu:
Eikö questit tätä jo tee, vai onko tuossa jotain uutta ja mullistavaa?
Varmaankin se, että mistä ne appsit ja pelit tulevat kypärään? Jos ei ole joko steam ja/tai meta yhteensopiva niin pelien ja appsien määrä lähestyy nollaa + pieni markkinaosuus niin käy kuten windows phonelle jos yrittää kolmatta ekosysteemiä. Metahan aikoo lisensoida käyttistä kypärävalmistajille ja tän parissa on kai projekteja menossa mutta ei ole julkisuuteen asti vuotanut kuka ja milloin.

Eniten mua samsungissa jännittää linssien laatu. Ison reson paneelit vaativat hyvät linssit tai menee resoluutio hukkaan.

Varmaankin se, että mistä ne appsit ja pelit tulevat kypärään? Jos ei ole joko steam ja/tai meta yhteensopiva niin pelien ja appsien määrä lähestyy nollaa + pieni markkinaosuus niin käy kuten windows phonelle jos yrittää kolmatta ekosysteemiä. Metahan aikoo lisensoida käyttistä kypärävalmistajille ja tän parissa on kai projekteja menossa mutta ei ole julkisuuteen asti vuotanut kuka ja milloin.

Eniten mua samsungissa jännittää linssien laatu. Ison reson paneelit vaativat hyvät linssit tai menee resoluutio hukkaan.
Joo linssien laadulla on kyllä merkittävä vaikutus. Vieläkin välillä tulee hämmästeltyä kuinka hyvät linssit on Quest kolmosissa kun vertaa mitä edellisissä kakkuloissa on ollut vuosien varrella.
Olettaisin, että pancake on myös Samsungissa ja muissa tulevissa laseissa.
Mulla on kyllä Valven tuleville laseille kovat odotukset. Langattomat ilman majakoita, pancake, vähän isompaa resoa kuin Questissa ja kaikki muu on plussaa. Mielenkiintoista nähdä millä piirillä ne on toteutettu...

Joo linssien laadulla on kyllä merkittävä vaikutus. Vieläkin välillä tulee hämmästeltyä kuinka hyvät linssit on Quest kolmosissa kun vertaa mitä edellisissä kakkuloissa on ollut vuosien varrella.
Olettaisin, että pancake on myös Samsungissa ja muissa tulevissa laseissa.
Mulla on kyllä Valven tuleville laseille kovat odotukset. Langattomat ilman majakoita, pancake, vähän isompaa resoa kuin Questissa ja kaikki muu on plussaa. Mielenkiintoista nähdä millä piirillä ne on toteutettu...
Kovat odotukset kyllä Valven suhteen. Pitäisi vaan alkaa tunkea laadukkaita vr pelejä ulos enemmän. Meta huomattavasti paremmalla pohjalla.

Statistiikka

Viestiketjuista
289 711
Jäsenet
79 669
Uusin jäsen
Vilho17

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom