VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 013
Sellainen kysymys noista pcvr lle pultatuista modatuista flat peleistä (esim.re8), niin toimiiko niissä tuo ohjaaminen täysin liikeohjauksella tyyliin half life alyx vai onko pultattu vaan vr näkymä mut pelaillaan tyyliin normi ohjaimella???
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
207
Sellainen kysymys noista pcvr lle pultatuista modatuista flat peleistä (esim.re8), niin toimiiko niissä tuo ohjaaminen ihan kanssa täysin virtuaalisesti tyyliin half life alyx vai onko pultattu vaan vr näkymä mut pelaillaan tyyliin normi ohjaimella???
Raft VR ja HL2 VR ainaki on nii että kun liikutat käsi ohjaimii nii kädet liikkuu pelissä. Jotkut pelit on sellaisii että joutuu tavan ohjaimii käyttää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Sellainen kysymys noista pcvr lle pultatuista modatuista flat peleistä (esim.re8), niin toimiiko niissä tuo ohjaaminen täysin liikeohjauksella tyyliin half life alyx vai onko pultattu vaan vr näkymä mut pelaillaan tyyliin normi ohjaimella???
Vaikka noi käsiohjaimet näennäisesti joskus saadaankin flattipeleihi käyttöön, niin interaktio maailman kanssa tuppaa silti puuttumaan. Eli kädet menee läpi kaikesta, eikä mitään muu kuin pyssyllä ampuminen toimi.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 013
Vaikka noi käsiohjaimet näennäisesti joskus saadaankin flattipeleihi käyttöön, niin interaktio maailman kanssa tuppaa silti puuttumaan. Eli kädet menee läpi kaikesta, eikä mitään muu kuin pyssyllä ampuminen toimi.
Niin mä vähän ajattelinkin että on vähän sellainen puolivillainen toteutus.... Eli tuleva psvr2 resident evil village tulee todennäköisesti olemaan ihan eri tasolla kuin modattu re8.

Mutta hyvähän se on että saa noita vr modejakin...moni peli toimii vr ssä varmaan ihan normi
ohjaimellakin.
 
Liittynyt
11.04.2022
Viestejä
6
Olisikohan kellään Lohjan suunnalla Steam / Valve Lighthouse -trackingin kanssa toimivia vr-ohjaimia lainata/vuokrata muutamaksi tunniksi? Hommasin käytetyt Pimax-lasit ja kuvan säätämiseen kohdilleen tarttisi ohjaimet. Muuten tulee pelattua vain lentosimulaattoreita niin ei viitsisi uusia ostaa sitä varten. (Toki voin ostaa käytetyt pois, jos lojuvat tarpeettomina).

päivitys: ei tarpeen enää, homma onnistuikin majakoiden kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Itselle ei ole noi "puolivillaiset" itse tehdyt VR modit oikein napanneet. Itsellä loppu VR pelaaminen oikeastaan Alyxiin. Sen jälkeen ei ole mikään VR peli tuntunut oikein "miltään", vaikka välillä tullut kokeiltua jotain modeja ja pelejä.

Toki jotain Power beatsiä tms. tulee välillä pelailtua kuntoilumielessä, mutta mitään vau kokemuksia ei ole tullut aikoihin enää. Toki index lasien tarkkuus on myös nykyään aika köppänä ja tuo kaukana olevien kohteiden piksellityninen käyny enemmän vaan ärsyttämään.

VR kaipaa nyt selvästi semmosia oikeasti VR ominaisuuksia innovatiivisesti hyödyntäviä laadukkaita kunnon pelejä, mutta sellaisten tekeminen on liian kallista/riskaabelia. Simu puolella VR toki varmasti aika kova, mutta normi pelien puolella on aika väljähtynyttä meno kyllä.
 

KapteeniTunkki

Tukijäsen
Liittynyt
07.05.2018
Viestejä
623
Itselle ei ole noi "puolivillaiset" itse tehdyt VR modit oikein napanneet. Itsellä loppu VR pelaaminen oikeastaan Alyxiin. Sen jälkeen ei ole mikään VR peli tuntunut oikein "miltään", vaikka välillä tullut kokeiltua jotain modeja ja pelejä.
Tämähän oikeastaan on se yleisesti todettu Alyxin huonoin puoli. Peli kun on niin pieteetillä tehty ja sovitettu VR:n rajoihin, niin mikään toinen peli ei ole vielä samalle tasolle päässyt. Käsittääkseni RE:t on melko lähelle, mutta nekin ovat same-same-but-different.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 942
Tämähän oikeastaan on se yleisesti todettu Alyxin huonoin puoli. Peli kun on niin pieteetillä tehty ja sovitettu VR:n rajoihin, niin mikään toinen peli ei ole vielä samalle tasolle päässyt. Käsittääkseni RE:t on melko lähelle, mutta nekin ovat same-same-but-different.
Siltä ajalta kun Oculus oli vielä PCVR-puolella on kyllä erinomaisia pelejä jotka on tehty alusta loppuun VR:lle hyvällä budjetilla myös, esim. Lone Echot. Joutuu vaan sitten jonkun reviven kautta ajelemaan. Toki itse olen löytänyt paljon muutakin pelattavaa tässä vuosien varrella että makuasioitahan nämä lopulta, mutta samaan tyyliin hiotuista kokemuksista joissa ei ole tarvinnut säästellä noissa on kyse.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 811
PS5:en puhaltanee uutta ilmavirtaa vr-peleihin. Mulla on iso usko, että gran turismo7 ja horizon call of the mountain toimittavat. Metan alustalla myydään pääasiassa melko halpoja pelejä ja näkyy sisällössä. Sony yrittää tehdä täyden hinnan konsolipelejä. Luulis tuon sonyn satsauksen säteilevän myös pc-puolelle positiivisella tavalla ja toivottavasti pc puoli myös säteilee konsoleihin. Saisivat alyx-portin tehdä ps5:lle.

Ilmeisen hyvin silmienseuranta+foveated rendering toimii. Tuhnukonsoli jaksaa puskea hyvin grafiikkaa vr:aan.



Carmack oli pessimistinen psvr2:en suhteen. Pessimismi taitaa olla enemmän montako yksikköä sony voi myydä, kun tuote on aika kallis ja yleisö vain ps5:en omistajat. Rahapuolesta carmack sanoi, että voi olla voitollinenkin veto, jos sony saa pyydettyä peleistä isomman hinnan. En tosin ymmärrä miten quest pro vois myydä enemmän kuin psvr2? Onko täälläkään kovin moni ostanut quest pro:ta? Kuka niitä ostaa?

 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
207
Vähä tuntuu että Carmack käyttää ainoastaan standalone eikä ollenkaan PCVR... PSVR2 on paljon halvempi kuin Valve Index plus tarvittava "tietokone" sille maksaa korkeintaan 700€ ja sen peleis kuten call of the mountainis on ray tracing, ilman PCtä tai konsolii nähdään RT vasta ehkä 10 vuoden päästä että en kyl tajuu mitä Carmack aattelee kun sanoo PSVR2 liian kalliiksi kun ei ole ees kokeillu sitä, seuraa vaan uutisia siitä.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
650
Vähä tuntuu että Carmack käyttää ainoastaan standalone eikä ollenkaan PCVR... PSVR2 on paljon halvempi kuin Valve Index plus tarvittava "tietokone" sille maksaa korkeintaan 700€ ja sen peleis kuten call of the mountainis on ray tracing, ilman PCtä tai konsolii nähdään RT vasta ehkä 10 vuoden päästä että en kyl tajuu mitä Carmack aattelee kun sanoo PSVR2 liian kalliiksi kun ei ole ees kokeillu sitä, seuraa vaan uutisia siitä.
Eiköhän tuo tule ihan siitä että monelle 600€ + PS5 on liian kallis investointi, jotta laite myisi kuten Quest. Etenkin kun VR ei vieläkään ole mainstriimiä ja stand alone laitteita saa alle 500€.

Ei PSVR2 nyt kyllä huonommin myy mitä Quest Pro mutta Quest3:sta voi sen sijaan tulla hyvin suosittu.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 811
Eiköhän tuo tule ihan siitä että monelle 600€ + PS5 on liian kallis investointi, jotta laite myisi kuten Quest. Etenkin kun VR ei vieläkään ole mainstriimiä ja stand alone laitteita saa alle 500€.

Ei PSVR2 nyt kyllä huonommin myy mitä Quest Pro mutta Quest3:sta voi sen sijaan tulla hyvin suosittu.
Carmackin tarkat sanat alla. Kai toi paikkansa pitää, kun quest2 lienee myynyt jotain 20 miljoonaa kipaletta. PS5:ia myyty nyt 32.1 miljoonaa. Ehkä psvr2 myy 10-20%:lle käyttäjistä. psvr2 lifetime myynnit 5-10miljoonan väliin?

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
207
Eiköhän tuo tule ihan siitä että monelle 600€ + PS5 on liian kallis investointi, jotta laite myisi kuten Quest. Etenkin kun VR ei vieläkään ole mainstriimiä ja stand alone laitteita saa alle 500€.

Ei PSVR2 nyt kyllä huonommin myy mitä Quest Pro mutta Quest3:sta voi sen sijaan tulla hyvin suosittu.
Ehkä, jos se tulee kunnollisella kaapeli tuella missä on DP alt eikä tarjoa pelkästään langatonta tai tekee langattomasta paremman kuin minkään langallisen VR HMDeen
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 811
Sony jättää kyllä rahaa pöydälle. Jos olisin sonylla puikoissa niin puskisin standalone psvr2 variantin myyntiin. Suora kilpailija quest2/3:lle, joka toimis pc, ps5 ja standalone moodeissa. Saattais kilpailla jossain määrin on the go myös switch:in kanssa. Helposti jaksais sellasta raahata vaikka lomareissuihin mukaan ja viihdyttää itseänsä lentokoneessa. Vielä jos olis kameroiden avulla tehty "turvamoodi". Jos joku tulee liian lähelle, tunkee sormia sun taskuihin varastaakseen lompakon niin see through moodi päälle ja varoitusta.

Ehkä sony miettii standalonen olevan vielä liian kallis, mutta sellainen olisi kiva laite. Osa peleistä vois ihan hyvin olla perinteisiä pelejä isolla ruudulla. Olis kiva pelata jotain perinteistäkin peliä on the go isolla ruudulla vr:ssa. Varmaan moni tykkäisi kotonakin iso ruutu vr-kokemuksesta, jos on kinaa siitä kuka saa käyttää olohuoneen isoa telkkaria. Ei ole pakko olla huidotaan isosti käsillä roomscale megaeeppistä aina.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
650
Sony jättää kyllä rahaa pöydälle. Jos olisin sonylla puikoissa niin puskisin standalone psvr2 variantin myyntiin. Suora kilpailija quest2/3:lle, joka toimis pc, ps5 ja standalone moodeissa. Saattais kilpailla jossain määrin on the go myös switch:in kanssa. Helposti jaksais sellasta raahata vaikka lomareissuihin mukaan ja viihdyttää itseänsä lentokoneessa. Vielä jos olis kameroiden avulla tehty "turvamoodi". Jos joku tulee liian lähelle, tunkee sormia sun taskuihin varastaakseen lompakon niin see through moodi päälle ja varoitusta.

Ehkä sony miettii standalonen olevan vielä liian kallis, mutta sellainen olisi kiva laite. Osa peleistä vois ihan hyvin olla perinteisiä pelejä isolla ruudulla. Olis kiva pelata jotain perinteistäkin peliä on the go isolla ruudulla vr:ssa. Varmaan moni tykkäisi kotonakin iso ruutu vr-kokemuksesta, jos on kinaa siitä kuka saa käyttää olohuoneen isoa telkkaria. Ei ole pakko olla huidotaan isosti käsillä roomscale megaeeppistä aina.
Sonylla painanee vielä huonot kokemukset Vitasta. Tosin eipä erilliset lisälaitteetkaan mitään kauheita hittejä ole koskaan olleet.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 013
Eiköhän tuo tule ihan siitä että monelle 600€ + PS5 on liian kallis investointi, jotta laite myisi kuten Quest. Etenkin kun VR ei vieläkään ole mainstriimiä ja stand alone laitteita saa alle 500€.

Ei PSVR2 nyt kyllä huonommin myy mitä Quest Pro mutta Quest3:sta voi sen sijaan tulla hyvin suosittu.
Sony jättää kyllä rahaa pöydälle. Jos olisin sonylla puikoissa niin puskisin standalone psvr2 variantin myyntiin. Suora kilpailija quest2/3:lle, joka toimis pc, ps5 ja standalone moodeissa. Saattais kilpailla jossain määrin on the go myös switch:in kanssa. Helposti jaksais sellasta raahata vaikka lomareissuihin mukaan ja viihdyttää itseänsä lentokoneessa. Vielä jos olis kameroiden avulla tehty "turvamoodi". Jos joku tulee liian lähelle, tunkee sormia sun taskuihin varastaakseen lompakon niin see through moodi päälle ja varoitusta.

Ehkä sony miettii standalonen olevan vielä liian kallis, mutta sellainen olisi kiva laite. Osa peleistä vois ihan hyvin olla perinteisiä pelejä isolla ruudulla. Olis kiva pelata jotain perinteistäkin peliä on the go isolla ruudulla vr:ssa. Varmaan moni tykkäisi kotonakin iso ruutu vr-kokemuksesta, jos on kinaa siitä kuka saa käyttää olohuoneen isoa telkkaria. Ei ole pakko olla huidotaan isosti käsillä roomscale megaeeppistä aina.
Sonylla painanee vielä huonot kokemukset Vitasta. Tosin eipä erilliset lisälaitteetkaan mitään kauheita hittejä ole koskaan olleet.
Mulle on ihan sama mitä psvr2 tulee myymään kunhan nyt saa sen nopsaan vaan itselleni ;)

Jos on jo quest 2 omistaja (kuten itse esimerkiksi)niin ei tolla quest 3 päivityksellä tee kyllä mitään koska uskon että siihen ei tule kyllä vielä mitään silmien seurantaa, ja vaikka tulisikin niin quest pro tavalla ei se toimi kuin natiivisti luultavasti. Mobiiliprossun tehot ei vaan vielä riitä mihinkään sellaisiin grafiikoihin joita ps5 pystyy suorittamaan.

Itselleni on kyllä ihan riittävä pari quest 2 standalonena ja psvr 2 sitten parempiin peleihin.

Tossa vähän esitietoa millaisia pelejä psvr 2 pyörittää ja devien mukaan näyttää vielä paremmalta fovoted renderingin takia kuin psvr versio jota tässä demotaan 4090 kortilla.

 
Viimeksi muokattu:

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 811
Mulle on ihan sama mitä psvr2 tulee myymään kunhan nyt saa sen nopsaan vaan itselleni ;)
On myynneillä väliä, jos haluaa pelitukea. On mullakin psvr2 ennakkotilauksessa. Odottavan aika on pitkä. Eniten kiinnostaa gran turismo vr:ssa.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 013
On myynneillä väliä, jos haluaa pelitukea. On mullakin psvr2 ennakkotilauksessa. Odottavan aika on pitkä. Eniten kiinnostaa gran turismo vr:ssa.
On tottakai väliä isossa mittakaavassa ja toivonkin että myy hyvin niin saamme sitten pitkälle tulevaisuuteen hyviä pelejä sille.

Toi oli vaan tuollainen puolihuolimaton heitto koska itse ihan pähkinöinä sitä mukaa mitä enemmän noista laseista ja peleistä paljastetaan. :)

Onhan noi tavallaan kalliit lasit, mutta itse kuitenkin vertasin omassa ostopäätöksessäni pcvr laseihin plus tehokas pc kokoonpanoon josta toi kuitenkin murto-osa.

Quest 2 on ollut musta ihan hyvät lasit, mutta kyllähän nämä painii ihan eri sarjassa niin ei voi oikein verrata keskenään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
650
Jos on jo quest 2 omistaja (kuten itse esimerkiksi)niin ei tolla quest 3 päivityksellä tee kyllä mitään koska uskon että siihen ei tule kyllä vielä mitään silmien seurantaa, ja vaikka tulisikin niin quest pro tavalla ei se toimi kuin natiivisti luultavasti. Mobiiliprossun tehot ei vaan vielä riitä mihinkään sellaisiin grafiikoihin joita ps5 pystyy suorittamaan.
Olen kyllä vahvasti eri mieltä, ja omistan Quest2:sen. Jo Pico4 toi selkeän parannuksen, mutta laatuongelmien vuoksi etsin vielä ongelmatonta yksilöä.

Mutta jollei Pico4:sta löydy sellaista, niin sitten odotan Quest3:lta (tai muilta) ainakin vähemmän pakkaavaa PC:n langatonta yhteyttä, keveyttä, pancake linssejä ja ehkä korkeampaa resoluutiotakin.

Tässä suhteessa en näe mitään järkeä ostaa PSVR2+PS5 yhdistelmää joka maksaa pelkän raudan osalta jo 1250€ puhumattakaan yksinoikeusstoren kalliista peleistä ja pelikirjaston aloittamisesta taas nollasta.

Tilanne on varmasti eri jos peli-PC:tä ei ole tai 2-3 peliä riittää, itse tykkään kasvattaa pelikirjastoa ja minulla on jo yli 130 steamVR/Rift storen peliä joten näen paljon luonnollisemman vaihtoehdon edetä PCVR reittiä ja parantunut standalone on kiva lisä päälle, tarjoaapa parannuksen sitten Quest3 tai joku kilpailija.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 013
Olen kyllä vahvasti eri mieltä, ja omistan Quest2:sen. Jo Pico4 toi selkeän parannuksen, mutta laatuongelmien vuoksi etsin vielä ongelmatonta yksilöä.

Mutta jollei Pico4:sta löydy sellaista, niin sitten odotan Quest3:lta (tai muilta) ainakin vähemmän pakkaavaa PC:n langatonta yhteyttä, keveyttä, pancake linssejä ja ehkä korkeampaa resoluutiotakin.

Tässä suhteessa en näe mitään järkeä ostaa PSVR2+PS5 yhdistelmää joka maksaa pelkän raudan osalta jo 1250€ puhumattakaan yksinoikeusstoren kalliista peleistä ja pelikirjaston aloittamisesta taas nollasta.

Tilanne on varmasti eri jos peli-PC:tä ei ole tai 2-3 peliä riittää, itse tykkään kasvattaa pelikirjastoa ja minulla on jo yli 130 steamVR/Rift storen peliä joten näen paljon luonnollisemman vaihtoehdon edetä PCVR reittiä ja parantunut standalone on kiva lisä päälle, tarjoaapa parannuksen sitten Quest3 tai joku kilpailija.
Tarkoitin itse tuossa kommentissani itseäni ettei järkeä päivittää quest 2 -> quest 3 nimenomaan standalone laitteena miten olen questiä käyttänyt. En siis omista peli pc tä. Olisi pitänyt kirjoittaa tarkemmin.

Sinun ei varmaan joo kannatakkaan hommata ps5/psvr2 komboa jos et pleikkaa edes omista ja löytyy tehokas pelipc. Toivotaan että tulee hyviä pcvr laseja markkinoille. ( Tai onhan siellä jo ne varjot mut hintaa on kyllä rutkasti niissä)
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
650
Sinun ei varmaan joo kannatakkaan hommata ps5/psvr2 komboa jos et pleikkaa edes omista ja löytyy tehokas pelipc. Toivotaan että tulee hyviä pcvr laseja markkinoille. ( Tai onhan siellä jo ne varjot mut hintaa on kyllä rutkasti niissä)
Tänä vuonna ei näyttäisi tosiaan olevan uusista laseista pulaa: pico 4:sen seuraaja varmaankin tulossa joskus (pico 4:nkin menisi virheettömänä yksilönä), quest 3, htc vive xr elite, pimax crystal, ja muutama pienempikin valmistaja. Taisipa Samsung mainostaa myös tuovansa XR lasit markkinoille, ehkä menee vuoteen 2024.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
736
Tilanne on varmasti eri jos peli-PC:tä ei ole tai 2-3 peliä riittää, itse tykkään kasvattaa pelikirjastoa ja minulla on jo yli 130 steamVR/Rift storen peliä joten näen paljon luonnollisemman vaihtoehdon edetä PCVR reittiä ja parantunut standalone on kiva lisä päälle, tarjoaapa parannuksen sitten Quest3 tai joku kilpailija.
Ihan mielenkiinnosta niin mitä ne steamvr/oculus pelit ovat? Olen pitänyt useamman vuoden taukoa vr:stä ja nyt kun on taas vehkeet iskussa niin storet näyttää olevan täynnä lähinnä jotain pilipali pelejä. Beat saber on jälleen ollut kovassa käytössä sekä half-life alyx on ollut ihan vakuuttavan oloinen. Tämän lisäksi lone echo tuli aloitettua joka on myös ihan jepulis. Muuten tuntuu storet olevan lähinnä täynnä jostain standalone laseille tehtyä kuraa. Eli jos on jotain pelaamisen arvoisia steamvr/oculus store pelejä pcvr:llä niin ottaisin mieluusti listaa vastaan. Nykyisellään aivan järkyttävä suo paskaa läpikäytäväksi ja filttereistä puuttuu "pcvr only" storeista. Lähtökohtasesti nuo kaikki standalone vehkeiden kanssa yhteensopivat pelit kun ovat .. paskaa
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 013
Ihan mielenkiinnosta niin mitä ne steamvr/oculus pelit ovat? Olen pitänyt useamman vuoden taukoa vr:stä ja nyt kun on taas vehkeet iskussa niin storet näyttää olevan täynnä lähinnä jotain pilipali pelejä. Beat saber on jälleen ollut kovassa käytössä sekä half-life alyx on ollut ihan vakuuttavan oloinen. Tämän lisäksi lone echo tuli aloitettua joka on myös ihan jepulis. Muuten tuntuu storet olevan lähinnä täynnä jostain standalone laseille tehtyä kuraa. Eli jos on jotain pelaamisen arvoisia steamvr/oculus store pelejä pcvr:llä niin ottaisin mieluusti listaa vastaan. Nykyisellään aivan järkyttävä suo paskaa läpikäytäväksi ja filttereistä puuttuu "pcvr only" storeista. Lähtökohtasesti nuo kaikki standalone vehkeiden kanssa yhteensopivat pelit kun ovat .. paskaa
Itse pelailen "vielä" pelkästään standalonena quest 2 lla, mutta mitä tässä tullut enemmän keskusteltua seurattua mitä pcvr puolella löytyy, niin onhan parhaimmat pcvr exlut juuri noi pitkälti jotka jo mainitsit. Mielestäni pcvr puoli hehkuttaa eniten noita modeja näistä flättipeleistä esim. Ressat, skyrim, half life 2 ym. Ja tietenkin onhan noita kaikkia ajosimuja ym. ja tietenkin flight simulator pc lle. Suurin osa taitaa olla juuri näitä standalone käännöksiä...ja ei niistä nyt kaikki ihan paskaa ole mutta onhan ne pikkupelejä noihan muihiin verrattuna. Mut kannettavassa muodossa kyllä hyviä.

Pcvr n omistajat voi heittää sit lisää suosituksia peleistä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
1 291
Red Matter 1&2 mukavia ja hyvän näköisiä puzzlepelejä. Pyörivät kyllä standalonenakin.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
650
jos nyt joitain pelejä kymmenistä suosittelisi, niin oculus storesta lisäksi ainakin:
- chronos
- asgard wrath

seikkailutyylisistä:
- wanderer
- half life ja resident evil mods
- walking dead saints & sinners
- invisible hours
- trover saves the universe

ikiklassikot:
- fs2020
- no mans sky
- elite dangerous
- skyrim VR
- fallout VR

standalone tasoiset pelit
- walkabout mini golf
- zombieland
- accounting+

Itselläni on sen verran pelattavaa että läheskään kaikkia ostamiani VR pelejä en ole ehtinyt edes aloittaa vielä. Varmaankin AAA-pelejä voisi olla enemmän, mutta en ainakaan itse pode VR pelipulaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 359
Ihan mielenkiinnosta niin mitä ne steamvr/oculus pelit ovat? Olen pitänyt useamman vuoden taukoa vr:stä ja nyt kun on taas vehkeet iskussa niin storet näyttää olevan täynnä lähinnä jotain pilipali pelejä. Beat saber on jälleen ollut kovassa käytössä sekä half-life alyx on ollut ihan vakuuttavan oloinen. Tämän lisäksi lone echo tuli aloitettua joka on myös ihan jepulis. Muuten tuntuu storet olevan lähinnä täynnä jostain standalone laseille tehtyä kuraa. Eli jos on jotain pelaamisen arvoisia steamvr/oculus store pelejä pcvr:llä niin ottaisin mieluusti listaa vastaan. Nykyisellään aivan järkyttävä suo paskaa läpikäytäväksi ja filttereistä puuttuu "pcvr only" storeista. Lähtökohtasesti nuo kaikki standalone vehkeiden kanssa yhteensopivat pelit kun ovat .. paskaa
Vähän hakemallahan näitä joutuu hakemaan, kovin niche markkinoinnilla valtaosa ja riippuu toki paljon omasta maustakin. Matteolla on ihan hyviä koostevideoita eri vuosilta joista voi arpoa vähän oman maun mukaan esim. tämä:
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 918
Minusta stand aloneista resident evil 4 VR oli hyvä. Ei Alyxin tasoa mutta hyvä. En tosin ollut pelannut sitä ennen toisena versiona, voi olla että jos tarina on tuttu niin se kannattaa jättää väliin.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 013
jos nyt joitain pelejä kymmenistä suosittelisi, niin oculus storesta lisäksi ainakin:
- chronos
- asgard wrath

seikkailutyylisistä:
- wanderer
- half life ja resident evil mods
- walking dead saints & sinners
- invisible hours
- trover saves the universe

ikiklassikot:
- fs2020
- no mans sky
- elite dangerous
- skyrim VR
- fallout VR

standalone tasoiset pelit
- walkabout mini golf
- zombieland
- accounting+

Itselläni on sen verran pelattavaa että läheskään kaikkia ostamiani VR pelejä en ole ehtinyt edes aloittaa vielä. Varmaankin AAA-pelejä voisi olla enemmän, mutta en ainakaan itse pode VR pelipulaa.
Oliks sulla pc llä sitä hubrista ??? Sitä itse katselin psvr2 tulevissa peleissä ja näytti hyvältä. Että onko hyvä pelinä ja kannattaako hommata ?

Siis tämä..

 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
650
Eipä ole vielä. Hubrista on haukuttu hieman ontoksi sisällöltään, joten odottelen sopivaa VR pakettia mistä tuo löytyisi. Samasta syystä multa puuttuu vielä Moss 2 ja Red Matter 2, uskon että nekin tulevat vielä kirjastooni jonkun VR paketin myötä. Wandererin kohdalla en malttanut enää odotella.
 
Liittynyt
06.01.2018
Viestejä
76
Sony jättää kyllä rahaa pöydälle. Jos olisin sonylla puikoissa niin puskisin standalone psvr2 variantin myyntiin. Suora kilpailija quest2/3:lle, joka toimis pc, ps5 ja standalone moodeissa. Saattais kilpailla jossain määrin on the go myös switch:in kanssa. Helposti jaksais sellasta raahata vaikka lomareissuihin mukaan ja viihdyttää itseänsä lentokoneessa. Vielä jos olis kameroiden avulla tehty "turvamoodi". Jos joku tulee liian lähelle, tunkee sormia sun taskuihin varastaakseen lompakon niin see through moodi päälle ja varoitusta.

Ehkä sony miettii standalonen olevan vielä liian kallis, mutta sellainen olisi kiva laite. Osa peleistä vois ihan hyvin olla perinteisiä pelejä isolla ruudulla. Olis kiva pelata jotain perinteistäkin peliä on the go isolla ruudulla vr:ssa. Varmaan moni tykkäisi kotonakin iso ruutu vr-kokemuksesta, jos on kinaa siitä kuka saa käyttää olohuoneen isoa telkkaria. Ei ole pakko olla huidotaan isosti käsillä roomscale megaeeppistä aina.
Standalone lisäisi hintaa ja vähentäisi vaan pelien laatua kun käyttävät jakaantuisivat enemmän. Mutta, tulisipa pc yhteensopivuus niin varmasti myisivät reilusti enemmän laseja. Itsellä on vähän kökkö tilanne kun entuudestaan ei ole vr-laseja ja löytyy sekä pc että ps5. Gt7 olisi kiva pelata, mutta pcvr menee silti sen edeltä ajosimujen takia. Jos taas molemmat onnistuisi niin psvr2 olisi jo ennakkotilattu...
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 811
Standalone lisäisi hintaa ja vähentäisi vaan pelien laatua kun käyttävät jakaantuisivat enemmän. Mutta, tulisipa pc yhteensopivuus niin varmasti myisivät reilusti enemmän laseja. Itsellä on vähän kökkö tilanne kun entuudestaan ei ole vr-laseja ja löytyy sekä pc että ps5. Gt7 olisi kiva pelata, mutta pcvr menee silti sen edeltä ajosimujen takia. Jos taas molemmat onnistuisi niin psvr2 olisi jo ennakkotilattu...
Toki se standalone lisäisi hintaa, mutta samalla vois myös miettiä että voiko jostain muualta karsia kuten se ettei tarvi ps5:sta ostaa. Mä uskon, että sonyn standalone vr kypärälle olisi kysyntää. Tosin olin tyhmä, joka tykkäs ja osti myös psp:n ja ps vitan. Ehkä aika ei ole vielä kypsä. Toivottavasti sony miettii standalonen tekemistä.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
192
Mikäs se olisi nykyään paras järkevän hintainen silmikko simuiluun (lähinnä DCS)? Oma Reverb G2 sanoi sopimuksen irti ja takuu on umpeutunut.

Pico 4:sta on kuulunut paljon hyvää (@Haukka81 muistaakseni siirryit Reverbistä Pimaxin kautta Picoon, mikä on fiilis DCS käytössä? Onko parempi kuin Reverbi?)
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 163
Mikäs se olisi nykyään paras järkevän hintainen silmikko simuiluun (lähinnä DCS)? Oma Reverb G2 sanoi sopimuksen irti ja takuu on umpeutunut.

Pico 4:sta on kuulunut paljon hyvää (@Haukka81 muistaakseni siirryit Reverbistä Pimaxin kautta Picoon, mikä on fiilis DCS käytössä? Onko parempi kuin Reverbi?)
On, itselle reverpiä parempi fov (ei toki pimax luokkaa) , ja etenkin laadukkaat selkeät linssit ja 100% overlap on parhautta. Hyvä syvyys vaikutelma ja silmät ei rasitu.

Falcon BMS my ollu lentelyssä se nro1 VR pätsin myötä. Dcs toimii myös kyllä.

VD ja wifi 6 reititin käytössä. Langattomuus on vaan ihan parasta kun voi vaan nakata lasit päähän ja lentää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
78
Mites muilla on kokemusta HP Reverb G2 laseista? Tänään laitoin testiin ja toimi sen tunnin verran ja sitten katosi kuva toiselta puolen ja nyt valittaa 1-4 koodia kaapelista..
Pitääkö tässä alkaa HP:lta alkaa kyseleen uus johto vai lähettää takaisin koko paketti sinne mistä tulikin? Tämä on valmiiksi jo se v2
Tuli tilattua nämä lasit simukäyttöön, lähinnä lentosimuja varten. Alkuviikosta tuli haettua postista ja näin parin päivän testailun jälkeen ei valittamista. Pari vuotta sitten tuli lenneltyä Oculus Rift S laseilla ja kyllähän tässä eteenpäin on menty, MSFS:ssä lennellessä silmät ei itke verta ja tuntuu, että säätämisen ja valikkorumban sijaan voi keskittyä itse asiaan.

Toki sinne itse asiaan pääseminen vaatii edelleen muutaman tunnin itsensä sivistämistä, kolmannen osapuolen ohjelmia ja sitä valikkojumppaa, mutta kuitenkin..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 359
Pakko mainita kun Reverbistä puhutaan että sen yllä on semivahvat VR-lopettamistornarit, joskin niiden mukaan tuki jatkuu 2026 asti:
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
650
Näin Vive XR Eliten ja PSVR2:sen julkaisun kynnyksellä, MRTV lupaa jotain isompaa julkistusta:

"PSVR2 is the most exciting thing right now...well, maybe save for this new headset that will be announced VERY soon"

"it will take all of us by surprise"

"it will blow minds away"

"it WILL be the talk of the town"

"it is a company we all know"

"but it is something we are not expecting"

"is has a very small form factor"

"it will be very different from anything we've seen to date"

"it is a headset for consumers"

"it may be something he shows before the reviews drop for the PSVR2 next Thursday"

"it is mind blowing"

Kaikki tietänevät jotka MRTV:tä seuraavat että hänellä on tyypillisesti tapana ollut innostua kaikista julkaisuista (paitsi Metan) joten odotellaan nyt ja kuunnellaan. Sadly It's Bradley ja Thrillseeker ovat puhuneet samasta, joten kaippa sieltä jotain uutta olisi tosiaan luvassa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 119
Pikkasen skeptisesti suhtaudun, mutta kyllä tämän vuoden isoimmat jutut tulee olemaan PSVR2 ja quest 3.
En usko, että kukaan pystyy kiilaamaan tuohon väliin kuin ehkä Valve tai Apple.
Jos Apple lähtee pelibisnekseen mukaan ja lähtee rahoittamaan touhua niin taivas on auki. Rahaa niillä kyllä riittää.
Saa nähdä kuinka lähtevät haastamaan muita.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 013
Pikkasen skeptisesti suhtaudun, mutta kyllä tämän vuoden isoimmat jutut tulee olemaan PSVR2 ja quest 3.
En usko, että kukaan pystyy kiilaamaan tuohon väliin kuin ehkä Valve tai Apple.
Jos Apple lähtee pelibisnekseen mukaan ja lähtee rahoittamaan touhua niin taivas on auki. Rahaa niillä kyllä riittää.
Saa nähdä kuinka lähtevät haastamaan muita.
Applen lasit EIVÄT tule olemaan halpoja jos sieltä suunnasta jotain puskee ;)
 

KapteeniTunkki

Tukijäsen
Liittynyt
07.05.2018
Viestejä
623
Pikkasen skeptisesti suhtaudun, mutta kyllä tämän vuoden isoimmat jutut tulee olemaan PSVR2 ja quest 3.
En usko, että kukaan pystyy kiilaamaan tuohon väliin kuin ehkä Valve tai Apple.
Jos Apple lähtee pelibisnekseen mukaan ja lähtee rahoittamaan touhua niin taivas on auki. Rahaa niillä kyllä riittää.
Saa nähdä kuinka lähtevät haastamaan muita.
Ihan tyhjää spekulaatiota, mutta Valvelta pelkät inside out lasit, joissa laskenta ulkoistettu Streamdeckille. Vähän samaan tapaan kuin Pimax portal, mutta niin ettei laite ole headsetissä kiinni.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
650
Huomenna kello 17 näköjään selviää, mikä tämä ”mullistava” headset olisi:


Varsin skeptisesti kyllä suhtaudun tähän.
 
Liittynyt
09.07.2019
Viestejä
503
Olisikohan Varjolta tulossa jotain uutta?

Enivei, kuten tuossa yllä jo todetaankin Applen osalta, niin mikään iso valmistaja tuskin on kyseessä, jos tuote edes jollain tapaa julkaistaan jonkun random tubettajan kautta.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 013
Olisikos joku kiinaanpäin oleva julkistus??? Picolta jotain uutta?


Tai korealaiset...samsung tulee mukaan kilpailuun.

"it is a company we all know"

"but it is something we are not expecting"

"is has a very small form factor"

"it will be very different from anything we've seen to date"

"it is a headset for consumers"
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 359
Jos tämä on joku iso toimija niin jotenkin tuntuu erikoiselta että tästä kuultaisiin vaan jonkun random vr-janarien kanavien kautta eikä tästä olisi jotain julkista pressitilaisuutta eli valmistaja jo tässä kohtaa tiedossa. En kans jotenkin taas kerran pidätä hengitystä mutta kohtahan se nähdään. :cool:
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 470
Viestejä
4 163 201
Jäsenet
70 412
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom