Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko oculuksessa jotain mikä sen sitten tekee helpommaksi tai WMR:n vaikeammaksi..?Vähän samat fiilikset tietyllä tapaa. Käytän laseja vain simuhommiin ja Odyssey+ varmaan oli ihan ok, mutta Oculukset toimii softapuolella vaan niin hienosti ja lapsetkin osaa käyttää, että en mielelläni vaihtaisi Samsungiin.
Onko oculuksessa jotain mikä sen sitten tekee helpommaksi tai WMR:n vaikeammaksi..?
Ei ole kokemusta WMR:stä enkä halunnut sitä mitenkään moittia, pointti oli lähinnä siis se, että nyt kun on tähän Oculukseen ekosysteemiin tottunut niin en haluaisi ihan vain vaihtamisen takia vaihtaa. Pieni resonparannus ei ole itselleni riittävä syy.
Kommentti koskee oletettavasti Oculuksen reviveä, joka ei käsittääkseni tue WMR:ää. Joku on saanut tuon toimimaan (eli emuloidaan tms.?), mutta jotakin hattutemppuja ja mustaa magiaa siihen tarvitaan. Itse en ole saanut kombinaatiota toimimaan lainkaan. ->Ostan pelini windows kaupasta tai Steamista. Toistaiseksi ovat pyörineet hyvin ja myös ovat aika helppoja käyttää.WMR:n softapuoli on lukemani perusteella (olen ollut WMR-käyttäjä vasta muutaman kuukauden, joten henkilökohtaista kokemusta alkuajoista ei ole) kehittynyt ajan kuluessa huimasti, mutta tottahan se on, että WMR:n kanssa joutuu edelleenkin enemmän säätämään. Koskaan ei voi olla ihan varma, että kaikki toimii automaattisesti, vaan ennen pelin ostamista kannattaa aina lueskella foorumeita siltä varalta, että ongelmia on. Silloinkin kun kaikki noin periaatteessa toimii, niin kaikenlaisia pikkukiusoja saattaa esiintyä. Lisäksi prossutehoa vaaditaan (joskus merkittävästikin) enemmän, mikä ilmeisesti johtuu rajapintojen tulkkauksesta (esim. Oculus -> SteamVR -> WMR).
Väittäisin jopa, että jos VR:n ensimmäinen sukupolvi olisi ollut kuvanlaadultaan Odysseyn tasolla, headsettejä olisi myyty paljon enemmän, ja VR-markkinat olisivat nyt paljon isommat.
Kommentti koskee oletettavasti Oculuksen reviveä, joka ei käsittääkseni tue WMR:ää. Joku on saanut tuon toimimaan (eli emuloidaan tms.?), mutta jotakin hattutemppuja ja mustaa magiaa siihen tarvitaan. Itse en ole saanut kombinaatiota toimimaan lainkaan. ->Ostan pelini windows kaupasta tai Steamista. Toistaiseksi ovat pyörineet hyvin ja myös ovat aika helppoja käyttää.
Se että Rift store saadaan joskus kikkailemalla toimimaan, niin se ei ole WMR:n vika tai ominaisuus.
Toki onmerkittävä asia on, että Oculukselta (tai windows kaupasta) ostetut pelit painavat kirjastossa seuraavaa lasitoimittajaa valittaessa -itsekään en vaihtaisi kovin helpolla toiseen systeemiin, sillä ostetun sisällön menetys ei ole oikein kohtuullista
"jotakin hattutemppuja ja mustaa magiaa siihen tarvitaan. Itse en ole saanut kombinaatiota toimimaan lainkaan"Mitä tämä oikein tarkoittaa? Kyllähän Oculus storessa olevat pelit toimii WMR laseilla.
"jotakin hattutemppuja ja mustaa magiaa siihen tarvitaan. Itse en ole saanut kombinaatiota toimimaan lainkaan"
Mm. tällä ohjeella on ainakin tullut yritettyä:
How to play Oculus Rift games on Windows Mixed Reality
Pointtini kuitenki oli, että joillain toimii ja joillain ei. Ja kun virallista tukea ei ole, ei saa myöskään tukea ongelmatilanteessa.Juurikin tämän ohjeen mukaan tekemällä toimii pelit, ei tähän liity magiaa
Mulla on toiminut suurin osa peleistä, mutta suorituskyky jättää ainakin omalla kokoonpanolla toivomisen varaa.Juurikin tämän ohjeen mukaan tekemällä toimii pelit, ei tähän liity magiaa
Pointtini kuitenki oli, että joillain toimii ja joillain ei. Ja kun virallista tukea ei ole, ei saa myöskään tukea ongelmatilanteessa.
Ja mitään Oculusta vastaan minulla ei ole. Mielelläni itsekin tuolta pari peliä ostaisin
Mulla on toiminut suurin osa peleistä, mutta suorituskyky jättää ainakin omalla kokoonpanolla toivomisen varaa.
i5 3570k @ 4.4ghz, 16gb 2000mhz ram, 1070ti, 4x ssd.
Jep, totta.
Kannattaa kokeilla tuota viestissä numero #4016 postaamaani ohjetta SteamVR päivittämisestä vanhempaan versioon. Uusin versio on tällä hetkellä rikki ja tappaa monella suorituskyvyn. Myös itselläni kävi näin.
Quest on standalone laite, ei korvaa Riftiä. Ennemminkin korvaa Go:n jos jotain. Pelit tulee olemaan väkisinkin graafisesti yksinkertaisempia kuin Riftillä.Mielenkiintoista millainen laite tule olemaan Oculus Quest ja sitä Oulus Riftin omistajan näkökulmasta katsottuna?
Onkohan tänä vuonna kesään mennessä tulossa isoilta valmistajilta mitään gen2 julkistuksia?
Pimax 5k+ vähän polttelis, mutta kyllä rift2 tuntuis paremmalta, vaikkei fovit niin hyvä esim kuin edellämainitussa varmaan ole. Mutta built-in kuulokkeet ja varmasti hiotumpi käyttökokemus jne. Valve laseistakaan tainnu mitään kuulua?
Oculus Quest ensiesittelyssä minusta vihjailtiin, että gen2 (Oculus "Rift 2") jää sinne 2022 paikkeille. Eli sinne on pitkä matkaa vielä, jos tämä pitää paikkaansa.
Kaikki muut laiteet (Primaxit jne.) jäävät minulta ostamatta, koska kädet ja siihen liittyvät ohjaimet ovat minulle elintärkeitä VR elämyksen kannalta. Oculus Riftin touchit ovat täysin ylivoimaiset tässä asiassa (minun mielestä). Esim. Viven "kapulat" ovat liian isot ja epämukavat meikäläiselle.
Käsittääkseni 2022 ehkä olisi tarkoitus tuoda jotain uutta tekniikkaa, esim varifocal display tai silmän seurantaan perustuva foveated rendering. Uskoisin kuitenkin että väliin mahtuu ehkä jopa useampi päivitys resoon/fov, ja questista lainattu träkkäystekniikkaNo siihen onkin pitkä matka sitten jos vasta 2022. Kapulat toki tärkeitä mutta eikös tässä matkan varrella tule kuitenkin jotain uutta niiden rintamalla esim knuckelsit jotka voi sit parittaa vaikka wmr laseihin...?
Käsittääkseni 2022 ehkä olisi tarkoitus tuoda jotain uutta tekniikkaa, esim varifocal display tai silmän seurantaan perustuva foveated rendering. Uskoisin kuitenkin että väliin mahtuu ehkä jopa useampi päivitys resoon/fov, ja questista lainattu träkkäystekniikka
Itsellä kellotettu 6700k, 32Gb rammia ja 1080ti jota pidän vielä keskitasoa parempana peleihin, mut vr vie tehoja ihan älyttömästi!
Itse taas väittäisin kortin olevan rikki, jos toisella toimii. Toki vielä kannattaa kokeilla DDU:ta vikasietotilassaMulla on edelleen ongelma saada toi Kartkraft toimimaan. Näkyy vaan logo, sitten jää harmaaksi ja taustamusa soi. Huomasin että Assetto Corsakaan toimi. Onkos näihin avuksi jotain? Melkein kallistun pian winukan uudelleen asennukseen koska toi 3dmark timespykään ei toimi, vain valkoinen ruutu. Tämä siis rtx 2080 koneessa, mutta 2080ti koneessa kaikki toimii
Näinhän se on, esim. Project cars 2 natiivi 90 fps vaatii melkeinpä kaiken silmäkarkin karsimista low:lle 1080Ti:llä. MUTTA onneksi WMR ympäristöstä löytyy oikein mainiosti toimiva ASW reprojection, jonka päälle laittamalla 45fps riittää. Sen pystyy vielä saavuttamaan med/high asetuksilla ja antialiasointia voi pitää paljon korkeammalla. Oikeastaan tuon 90 vs 45fps eron huomaa vain kun katselee ikkunasta sivulle, eteenpäin katsoessa eroa sulavuudessa ei juurikaan ole. Oliko tämä ASW jo tuttu ominaisuus?
Itse taas väittäisin kortin olevan rikki, jos toisella toimii. Toki vielä kannattaa kokeilla DDU:ta vikasietotilassa
No ompa sulla turha väite sitte, kortti ei todellakaan ole rikki. Kyllä nuo kaikki muut toimii oikein mallikkaasti. Tossa koneessa ei oo kertaakaa toiminu jonku 2v aikana toi time spy ja kortteja ollut varmaan lähemmäs 10 erilaista. Winukkaa en ole vaan välissä laittanut uusiksi. Kyllä tuota ddu:ta on ollut pakko käyttää välissä. Joku bitti nyt vaan on poikittain..
2080ti koneessa kaikki toimii
Kyllä, väite on turha jos ei ole pitkään aikaan toiminut. Tuota nyt ei vaan voi tietää, kun kerrot 2080ti:llä kaiken toimivan...
Jos muut kuin oculukset , niin kyllä.
Open vr täppä päälle Assetossa.
Pitääkö asw laittaa jostain päälle wmrssä?Näinhän se on, esim. Project cars 2 natiivi 90 fps vaatii melkeinpä kaiken silmäkarkin karsimista low:lle 1080Ti:llä. MUTTA onneksi WMR ympäristöstä löytyy oikein mainiosti toimiva ASW reprojection, jonka päälle laittamalla 45fps riittää. Sen pystyy vielä saavuttamaan med/high asetuksilla ja antialiasointia voi pitää paljon korkeammalla. Oikeastaan tuon 90 vs 45fps eron huomaa vain kun katselee ikkunasta sivulle, eteenpäin katsoessa eroa sulavuudessa ei juurikaan ole. Oliko tämä ASW jo tuttu ominaisuus?
Ilmeisesti tällä ohjeella saa päällePitääkö asw laittaa jostain päälle wmrssä?
Minulla tekee jostakin syystä niin, että kun GPU menee 100%:iin, niin fps tippuu ja samalla putoaa GPU 50%:iin. Ei tuossa muuten mitään, mutta ensin tulee isompi nykäisy pelissä ja sitten peli jää nykimään kunnes GPU usage nousee normaaliksi, eli lähemmäs 100%ia. Voisikohan tuo ASW mennä nykyisellä SteamVR versiolla jotenkin automaattisesti päälle?
Edit. Pelinä Project cars 2
Pitääkö asw laittaa jostain päälle wmrssä?
Sinulla on nyt jotain hämärää vielä asetuksissa, ASW "auto" -asetuksella se toimii täysin huomaamattomasti eikä mitään isoja nykäisyjä tule.
Riittääkö teillä muka 45fps autopeleihin? Dirttiä ajaessa ainakin 45fps tuntui maasto päivittyvän aika turhan hitaasti, vaikka pään liikuttelu sulavaa olikin kun ASW potki. 90fps ajonäkymä ja tuntuma oli paljon parempi.
Eli 45fps esim tien vieressä olevat puut suorastaan tuntuivat hyppivän eteenpäin, kun taas 90fps ne vain liikkuivat nopeasti.
Itteä taas vituttaa välillä lenovon kans toi inside out kun se aiheuttaa epämääräisyyttä kun teet jotain vasemmalla ja katot samalla mitä oikealla näkyy. Tuossakin kuvituskuvassa on vain 4 kameraa nurkissa eli parhaimmillaankin sinne jää semmonen 90 astetta kuollutta taakse. tahtoisin olkkariin viven majakkajärjestelmän kolmella sensorilla niin sais laitettua katveettoman trackayksen. Oculuksen usbikamerat ei oikein toimis kun pisin olis 12.5-13metrisen piuhan päässäOculus Rift S luultavasti julkaistaan ensi viikon GDC-messuilla.
Oijoiii, nyt jännätään! Menee kyllä saman tien ennakkotilaukseen
Paras ratkaisu olisi mielestäni yhdistää inside out -träkkäykseen lisävarusteena ostettavat majakat. Yksikin lisämajakka tekisi jo ihmeitä, kun nuo olan takaa tapahtuvat heitot tunnistuisi paremmin. Sitten kaikki saisivat oletuksena helpon ratkaisun, jota voisi oman tarpeen/tilojen mukaan laajentaa.
Toimiva Inside-out -tracking on laajemman sisältötarjonnan ohella merkittävimpiä askeleita kohti massojen vr-kokemusta. Ulkoisten majakoiden virittely ja johtohelvetti ei kiinnosta kuin pientä nörttiporukkaa.Toivon itse että markkinoilla olisi sekä inside-out että majakkatrackingiin perustuvia laitoksia, siis ainakin jos inside-outin rajoitukset pysyvät edes suunnilleen sellaisina kuin ne nyt ovat.
Majakat ovat tällä hetkellä selvästi parempi ratkaisu siinä vaiheessa kun ne on paikallaan. Siinä on kuitenkin oma suunnittelunsa asentaa ne sopiville paikoille ja jollakulla voi puolisokin varmaan tulla vastaan jos on sopivan huono parisuhde. Veikkaisin ettei ihan kaikkiin huoneisiin noita saa laitettua täydellisen sopiviin paikkoihin, etenkään esteettisesti. Tästä syystä etenkin halvempiin headsetteihin inside-out sopii erityisen hyvin, koska jos yhtään epäilee VR:stä nauttimistaan, on ihan kiva että kokeileminen on tehty mahdollisimman helpoksi. Ne headsetit joilla kokeillaan VR:ää ilman suurempaa sijoitusta ovat juurikin näitä 200€ WMR headsettejä tarjouksista.
Toki jo VR:stä vakuuttuneille ja enemmän rahaa siihen laittavillekin inside-out on asia joka voi, ainakin osalle, tuoda markkinoille lisäarvoa majakkatrackingin lisäksi: Inside-out vehkeitä on todella helppo demota kotinsa ulkopuolella koska kaiken laittaminen pelikuntoon uudessa paikassa vie vain pari minuuttia. Olen itse WMR-headsetillä ja peliläppärillä demonnut Beat Saberia pitkälti juurikin koska nuo kulkevat mukana.
Niin ja toki vaikkei inside outista itse suoraa hyötyisi yhtään mitenkään, kuten jo aiemmin saarnasin, helppokäyttöiset ja halvat mutta silti ihan hyvät VR-kokemukset tuovat lisäkäyttäjiä, mikä tuo lisäsisältöä. Lisäsisältö on yksi osa siitä, mitä VR tarvitsee lyödäkseen todella läpi. Toinen on varmaan se että saa tarpeeksi halpoja laseja joita jokin laite joka kotona on jo pyörittää, tai joita lasit itse pyörittävät.