VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Dirt rallyssa ainakin huomasin kovin huonohkon kuvanlaadun riftillä.. pitääkö mun ladata tuo tray tool ja koittaa sillä säätää? Vai ajaako steamvr saman asian? Valitti jotain ettei käy steamvr kans noi
Ei taida mitkään hokkuspokkukset auttaa, huono VR porttaus.
 
Mielenkiintoinen poiminta uutisesta:
"In November, TechCrunch reported that Facebook is planning a ‘Rift S’ hardware refresh for this year. If true, this week’s price cut could be the Rift’s final- a last breath of life in the market before being replaced later this year."

Rift S taisi aikaisemmissa spekulaatioissa olla inside-out silmikko, joten ei välttämättä ole suora Riftin perillinen. On ehkä enemmän sitä mitä Vive Cosmos tulee olemaan Vivelle.
 
Dirt rallyssa ainakin huomasin kovin huonohkon kuvanlaadun riftillä.. pitääkö mun ladata tuo tray tool ja koittaa sillä säätää? Vai ajaako steamvr saman asian? Valitti jotain ettei käy steamvr kans noi
Oculus debug toolilla super samplingiä 1.5.een niin vähän paranee. Dirt Rallyhän on kohtuu hyvää VR kuvaa verrattuna esim. Euro Truck Simulator 2.een.
Ajosimuista taitaa Project Cars 2 näyttää parhaalta meikäläisen laitteistolla eli gtx1070ti.llä ja i7 3770k 4,6Gb. Kokeilua kokeilun perään saa kyllä tehdä joka simussa noiden graffa-asetusten kanssa kun tuntuu että kaikki vaikuttaa kaikkeen.
 
Riftin kuvanlaatu ei ole muutenkaan kovin hyvä. Tämän huomaa selkeiten mittareissa ja tekstissä. Skyrimissa onnistuu kyllä kirjojen luku mutta ainakin minä joudun välillä kumartumaan lähemmäksi. Ilman laseja pelatessa tuo ei kuitenkaan niin paljoa haittaa, ei edes erota pikseliverkkoa. Joten huonosta näöstä voi olla jopa hyötyä. Lasit päässä näkee puutteet niin paljon selvemmin. XPlanessa toivoisi tarkempaa laitetta mutta se on taas muutenkin tehosyöppö (i7 4790K, gtx1070 ja 16Gt ei aina oikein riitä, tosin asetukset eivät ole minimissä). Muissa vr-peleissä tehot ovat riittävät.
 
Riftin kuvanlaatu ei ole muutenkaan kovin hyvä. Tämän huomaa selkeiten mittareissa ja tekstissä. Skyrimissa onnistuu kyllä kirjojen luku mutta ainakin minä joudun välillä kumartumaan lähemmäksi. Ilman laseja pelatessa tuo ei kuitenkaan niin paljoa haittaa, ei edes erota pikseliverkkoa. Joten huonosta näöstä voi olla jopa hyötyä. Lasit päässä näkee puutteet niin paljon selvemmin. XPlanessa toivoisi tarkempaa laitetta mutta se on taas muutenkin tehosyöppö (i7 4790K, gtx1070 ja 16Gt ei aina oikein riitä, tosin asetukset eivät ole minimissä). Muissa vr-peleissä tehot ovat riittävät.
Ajeletko ETS2 tai ATS rekkasimuja? Jos ajelet niin minkälaisilla graffa-asetuksilla ja sambläyksillä?
 
Ajeletko ETS2 tai ATS rekkasimuja? Jos ajelet niin minkälaisilla graffa-asetuksilla ja sambläyksillä?
En aja. Kokeilin kyllä mutta taisi olla ennen kuin hankin riftin. PC2 on ainoa autopeli mutta sitäkin tulee harvakseltaan pelattua vaikka hankin ratin. Skyrim VR:ää tulee eniten pelattua kun sitä ei aikoinaan jaksanut pelata alkua pidemmälle. Sitten toisena lähinnä XPlane 11 ja nyt uutena hankintana IL-2 Stalingrad.
 
Ei taida mitkään hokkuspokkukset auttaa, huono VR porttaus.

Tämä taitaa pitää paikkaansa. Johtuneeko huono pyörivyys tuosta, vai siitä että itse WMR-käyttäjänä joudun ajamaan tuota Reviven ja SteamVR:n kautta? Tai ehkä molemmista.

Tuota peliä ei saa millään sujuvaksi ilman, että laskee graffojen tason aivan alimpaan. Vaikka supersämpläys on nollilla, aluskasvillisuus ja peilit kokonaan pois ja muutenkin kaikki asetukset aika alhaalla, tämä pyörii vain juuri ja juuri sujuvasti. Jos haluaa vähän paremmat graffat edes siksi, että tie erottuisi kunnolla, niin hankalaksi menee. Reprojektionkin on päällä.

Project Cars 2 sentään ihan ok näköinen, mutta kyllä tämä VR vaatisi näilläkin tarkkuuksilla jonkun 2080Ti SLI -setin ettei tarvisi taistella.
 
Mites ton steamvr kans? tartteeko mun sitä edes käynnistää jos dirt rallya pelailen? toi OTT nyt testissa ja mietin pitääkö steamvr olla päällä ja sen kautte käynnistää pelit vai miten..
 
Skyrimin hyvä puoli on että voi pelata istualtaan. Ei tule törmäiltyä niin. Mikä siinä on vaikeaa jos muuten pelit on tuttuja?

Alkuun voi opetella demoilla yms. Superhot on viihdyttävä eikä tarvitse liikkua nopeasti. Elitessä tuskin vr on se vaikea osa.
Eihän tuosta Skyrimistä demoja ole?
 
Tuli ostettua Lenovo Explorerit, mutta ei näytä toimivan ollenkaan.
Koneena ryzen/asus b350-f/1080ti (tarkemmin pc-speksit linkistä) ja kaikki usb-portteja olen testannut, mutta mitään ei tapahdu.
Lasit ei edes asennu ja mitään ei näy device managerissa.

Googletuksella löytyi usb-yhteensopivuusongelmia, mutta kuullostaa aika oudolta.

Onko mitään vinkkejä mitä voisi kokeilla vai onkohan lasit vaan rikki?
 
Mites ton steamvr kans? tartteeko mun sitä edes käynnistää jos dirt rallya pelailen? toi OTT nyt testissa ja mietin pitääkö steamvr olla päällä ja sen kautte käynnistää pelit vai miten..
Jos sulla on Dirt Rally Steamissä niin Oculus ja Steam auki, ei tarvitse SteamVr.ää.
Dirt Rallyn saa nykyään suoraan Oculukseltakin ja silloin riittää että Oculus ohjelma on päällä.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt se ilmoittaa että USB 3.0+ on ok, mutta sitten kun kytkee USB-kaapelin niin tulee "Check your USB cable. Make sure the USB cable is plugged into the SuperSpeed USB 3.0 port. If you need more help, this error code should help: 1." Ihan sama mihin kytkee niin tulee tuo.
Pelkkä reboot riittää. Oma tekee samaa lähes aina kun koneen käynnistää ja uudelleenkäynnistyksellä taas supattaa.
 
Tilasin 3 sensorin ja pari seinäkiinnikettä, pitäis tracking vähä parantua.

Pari päivää nyt riftiä takana ja onhan tuo aika mahtava laite!
 
Itsellekkin tuli hankittua odyssey. Tiesin trackinging ongelmat, mutta reso ja helppo setuppi vei voiton. Jos kapulat alkaa vituttaan, niin tilaan sit knuckelssia tilalle kunhan ne ilmestyy.

Ensikokemukset:

Kuva:

Reso alkaa jo oleen riittävän rajamailla. Vähän pidemmällekkin näkee ja tekstit on luettavissa.

Moirea on kuvassa ehkä hieman enemmän kuin haluaisin, mutta se ei varsinaisesti häiritse. Se saattaa johtua siitä, että kampe oli 260e refurbi.

Linssien sweetspot on aika pieni, vaikka sitä on kehuttu laajemmaksi kuin viven tai riftin.

Ns godrayt ärsyttää ja senkin pitäisi olla parempi sampan, kuin oculuksen tai viven linsseissä. Sormet ristissä toivon, että tähän sais jostain joskus kunnon linssit.

Black smearia on edelleen, mutta noin puolet siitä mitä dk2:ssa oli.

Mukavuus:
Otsapanta alkaa jossain vaiheessa aiheuttamaan voimakasta paineentunnetta ja lopulta jäätävää hedaria. Pehmukkeissa on säästelty ja se tuntuu. Pitää koittaa saada siihen jotain memoryfoamia tilalle ja mielellään jollain hengittävällä pintamateriaalilla, nimittäin labin archerya pelatessa alkaa herkästi lasit lainehtimaan :D
Nenäläpät ei mua haittaa, mutta mulla taitaa olla sopiva nenä.

Ohjaimet/liikkeenseuranta:

Itse lasien seuranta on hyvällä mallilla, joskin lattiaa liian läheltä katsellessa, tuntuu sijainti joskus hukkuvan.
Ohjaimien seurannassa on fyysiset rajoitteet selviä ja esim lone echossa eva-rigin laittaminen selkään on vaikeampaa kuin laittaa reppua selkään autistilapselle.
Ohjaimien tartuntanapissa tuntuisi myös olevan viive, kun napin vapauttaa. Tekee heittämisestä helvetin vaikeeta ja granaatit päätyvät usein omiin jalkoihin :D
Tatit sais myös olla kumipäällystettyjä, ja kapulat jää huutamaan sormien tunnistusta.
Muutoin ei ohjaimissa juuri valitettavaa.
Knuckelsseja odotellessa välttää aivan mainiosti.

Softa:
Wmr home toimii hyvin ja on laajempi kuin steam vr home. Ei valittamista. Hieman ehkä resurssisyöppö softa, mutta on myös huomattavasti nuorempi kilpailijoihinsa verrattuna.

Kaiken kaikkiaan ihan mainio kampe hintaansa nähden (430e posteineen ja tulleineen suomeen)
 
Pelkkä reboot riittää. Oma tekee samaa lähes aina kun koneen käynnistää ja uudelleenkäynnistyksellä taas supattaa.

Aika vanhaan viestiin vastasit, ja kuten todettua mullahan tuo lähti toimimaan jo pari viikkoa sitten. Sanotaan nyt vielä sen verran, että kun tuo Odysseyn asennusohjelma testasi tuota VR-yhteensopivuutta, piti silmikon USB-kaapeli silloin olla irti, muuten sitä ei saanut läpi.
 
Sanotaan nyt vielä sen verran, että kun tuo Odysseyn asennusohjelma testasi tuota VR-yhteensopivuutta, piti silmikon USB-kaapeli silloin olla irti, muuten sitä ei saanut läpi.
Niin koska jostain syystä tuo silmikko päättää 0 virroista bootatessa olla usb 2.0 laite :(
Uudelleenkäynnistyksen kanssa toimii normaalisti.
 
Niin koska jostain syystä tuo silmikko päättää 0 virroista bootatessa olla usb 2.0 laite :(
Uudelleenkäynnistyksen kanssa toimii normaalisti.

Uudelleenkäynnistys ei auttanut minulla asiaan, vaan se että USB-kaapeli ei saa olla kiinni silloin, kun asennusohjelmaa ajetaan. Jos on kiinni, niin se ohjelma tökkää tuohon USB-kohtaan, ja etenemään ei pääse. Kun ohjelmaa ajaa ilman kaapelia, pääsee loppuun asti, sen jälkeen kaapeli sitten kiinni.
 
Jos viimeistään E3:ssa ei tule Oculukselta tietoa uudesta paremman resoluution laitteesta, niin pitää alkaa harkitsemaan muita vaihtoehtoja.
 
Sonyn muutaman vuoden vanhaan patenttiin on tänään lisätty yksityiskohtaisia kuvia. Tämä vaikuttaa jo heti valmiilta tuotteelta. Oletettavasti PSVR2:lle seuraavan PlayStationin yhteyteen.

djKVwp.jpg


A6qDWG.jpg

0LlcSy.jpg

Lähde: United States Patent Application: 0190009172
 
Saapui sitten Dell ohjaimet Jimssiltä. Eilen ehdin hetken kokeilemaan ja mielipiteitä. Asennus oli suoraviivainen bluetooth liitos. Valkkaa siinä se mice keyboard etc. Ei se vika jossa xbox ohjain esimerkkinä. Ja toimi heti. Ei todellakaan väliä että Dell vaikka visiiri Lenovon. Näkyy VR:ssä ihan samanlaisena kuin kädessä. Sitten tarviiko noita? No jos et ole 1000% varma, että et ohjaimia tarvii vaan pelaat Hotasilla lentosimuja tai Eliteä, tai Ratilla autopelejä, niin älä herranjestas jätä niitä tilaamatta. Pelkkä Google Earth VR oli jo koko ohjainten hinnan arvoinen juttu. Katselin eilen Puerto de la Cruzin kaupunkia. Kävin siellä joskus -90 ja harkitsen että kävisin uudelleen. En muistanut oikein matkasta enää mitään kun oli niin pitkä aika, mutta heti tuli muistoja mieleen kun lenteli siellä. Kävin muissakin paikoissa muistelemassa. Kyllähän tuo näytöltäkin, mutta vielä on uutuusihastusleveli korkea. Edelleen sitä mieltä, että Levonon setti on 250€ hinnalla sellainen, että ei kannata jättää kokeilematta jos yhtään homma kiinnostaa.
 
Saapui sitten Dell ohjaimet Jimssiltä. Eilen ehdin hetken kokeilemaan ja mielipiteitä. Asennus oli suoraviivainen bluetooth liitos. Valkkaa siinä se mice keyboard etc. Ei se vika jossa xbox ohjain esimerkkinä. Ja toimi heti. Ei todellakaan väliä että Dell vaikka visiiri Lenovon. Näkyy VR:ssä ihan samanlaisena kuin kädessä. Sitten tarviiko noita? No jos et ole 1000% varma, että et ohjaimia tarvii vaan pelaat Hotasilla lentosimuja tai Eliteä, tai Ratilla autopelejä, niin älä herranjestas jätä niitä tilaamatta. Pelkkä Google Earth VR oli jo koko ohjainten hinnan arvoinen juttu. Katselin eilen Puerto de la Cruzin kaupunkia. Kävin siellä joskus -90 ja harkitsen että kävisin uudelleen. En muistanut oikein matkasta enää mitään kun oli niin pitkä aika, mutta heti tuli muistoja mieleen kun lenteli siellä. Kävin muissakin paikoissa muistelemassa. Kyllähän tuo näytöltäkin, mutta vielä on uutuusihastusleveli korkea. Edelleen sitä mieltä, että Levonon setti on 250€ hinnalla sellainen, että ei kannata jättää kokeilematta jos yhtään homma kiinnostaa.

Google Earth VR:n vika on siinä, että sillä löytää niin monta paikkaa, jossa haluaisi elämän aikana käydä. Ymmärtää myös miten paljon jää elämästä kokematta, jos ei koskaan kotimaastaan poistu.
 
onko mitää travellerin kaltaisia matkustusjuttuja? itel ei toi oculuksen oma traveller lataa mitää tai sitte oon vaan kärsimätön ku lukee vaan loading...
 
onko mitää travellerin kaltaisia matkustusjuttuja? itel ei toi oculuksen oma traveller lataa mitää tai sitte oon vaan kärsimätön ku lukee vaan loading...

Nämä tulee mieleen

5 Virtual Reality Travel Experiences That Are Almost as Good as the Real Thing

Ascape

Virtual reality reinventing ‘holidaying at home’ – a real substitute for travel?

Realities on Steam


Ja vähän kauempana:

Top 9 Virtual Reality Space Travel Experiences | VeeR VR Blog
 
Viimeksi muokattu:
Langattomuus ja mahdollisuus nähdä RL-ympäristö ilman VR-lasien päästä pois ottamista olisi hyviä ominaisuuksia. Tuossa edellä mainitussa laitteessa nämä oli implementoitu.
 
Langattomuus ja mahdollisuus nähdä RL-ympäristö ilman VR-lasien päästä pois ottamista olisi hyviä ominaisuuksia. Tuossa edellä mainitussa laitteessa nämä oli implementoitu.

Nuohan siis ovatkin AR-lasit eikä VR-lasit. Lisätyssä todellisuudessa tietysti nimensä mukaisesti reaalimaailma on pohjana sille lisätylle todellisuudelle.
 
Mun mielestäni way-to-go olisi VR lasit yhdistettynä silmikossa oleviin kameroihin jolloin tarvittaessa saisi ympäristönäkymän helposti silmikkoon .. tai molemmat näkymät päällekkäin niin kuin iphonen AR:ssä.

Oculuksen rohjake on paitsi painava ja hiostava, myös äärimmäisen epäkäytännöllinen.. jos pitäisi kurkata silmikon ulkopuolelle, niin siinä on melkoinen työ ja ähellys.

Toisaalta nuo puhtaat AR-lasit joissa HUD-tyyppisesti heijastetaan tietokonekuva silmälasien sisäpinnalle, ovat ihan pölhö konsepti. Ei niillä tee mitään, ja tuskin tulee tekemäänkään.

Mutta langattomuus on ihan must. Nykyiset Riftit yms. on ihan kuolleena syntyneitä tekeleitä, käytettävyys on niin huono. Tarvittaisiin langaton VR-silmikko, joka on kevyt ja hyvin istuva, ja joka pystyy luomaan RL/AR-tyyppisen näkymän tarvittaessa silmikkoon. Vasta sitten tällä tekniikalla on tsäänssi yleistyä.
 
Mun mielestäni way-to-go olisi VR lasit yhdistettynä silmikossa oleviin kameroihin jolloin tarvittaessa saisi ympäristönäkymän helposti silmikkoon .. tai molemmat näkymät päällekkäin niin kuin iphonen AR:ssä.

Oculuksen rohjake on paitsi painava ja hiostava, myös äärimmäisen epäkäytännöllinen.. jos pitäisi kurkata silmikon ulkopuolelle, niin siinä on melkoinen työ ja ähellys.

Toisaalta nuo puhtaat AR-lasit joissa HUD-tyyppisesti heijastetaan tietokonekuva silmälasien sisäpinnalle, ovat ihan pölhö konsepti. Ei niillä tee mitään, ja tuskin tulee tekemäänkään.

Mutta langattomuus on ihan must. Nykyiset Riftit yms. on ihan kuolleena syntyneitä tekeleitä, käytettävyys on niin huono.

Windows Mixed Reality (WMR, nimestään huolimatta vain VR eikä AR) laseissa tuo reaalimaailmaan kurkistelu on aika helppoa koska visiiri on saranoitu yläreunasta jolloin sen voi nostaa hetkeksi ylös kuin hitsausmaskin. Paitsi silmälasien kanssa käytettäessä tuo ei onnistu kun silmälasit ottaa kiinni visiirin alalaitaan.
Samsung Odysseyssa tuota saranaa tosin ei taida olla.
 
Sarana on parannus Riftiin verrattuna, mutta sellainen VR/AR/RL-kytkin silmikon sivulla olisi paras ratkaisu.
 
Kyllä AR:llekin todennäköisesti löytyy käyttöä, kun ne ovat normaalien silmälasien kokoisessa paketissa. Tällöin voidaan tuoda monenlaista lisäinfoa käyttäjälle vaikkapa kaupan tuotteista ja liikenteessä liikkumiseen. Menee vaan aikaa, kunnes tekniikka on huomaamattomampaa.

Kameroiden lisäys olisi kyllä hyvä juttu, kätevää olisi silloin kun tarvii katsella laseista ulos eikä jaksa riisua silmikkoa. Maksaahan ne kamerat tosin. Ilmeisesti esim. WMR:n inside-out-laitteissa noita tracking-kameroita ei voi käyttää, vai onkohan vaan laiskaa soveltamista?

Langattomuushan on tulossa, eikö Vive Pro jo ole?

Tällä hetkellä taitaa suurin VR:n yleistymisen este olla se, että vaikka kohtuullisen silmikon saisi 300-500 eurolla, sitä kunnolla pyörittävä tietokone maksaa 1500 eurosta ylöspäin. Toinen este taitaa toki olla myös se, että käytettävyys/luotettavuus ja ergonomia ei ole hiottua vielä.
 
laitetaas tänne, ostin oculukset n. vuosi sitten horisontti oli hieman vasemmalle kallellaan. tästä luin että muillakin on samaa.
en jaksanut alkaa selvittämään kun se ei haitannut. vaihtui näyttis välissä gtx 1060->1080. ei vaikutusta.
nyt uusin koneen romut poislukien gtx1080 ja täysin puhdas win10 asennus vanhasta en kopioinut mitään. ja avot horisontti on suorassa!
 
Kyllä AR:llekin todennäköisesti löytyy käyttöä, kun ne ovat normaalien silmälasien kokoisessa paketissa. Tällöin voidaan tuoda monenlaista lisäinfoa käyttäjälle vaikkapa kaupan tuotteista ja liikenteessä liikkumiseen. Menee vaan aikaa, kunnes tekniikka on huomaamattomampaa.

Kameroiden lisäys olisi kyllä hyvä juttu, kätevää olisi silloin kun tarvii katsella laseista ulos eikä jaksa riisua silmikkoa. Maksaahan ne kamerat tosin. Ilmeisesti esim. WMR:n inside-out-laitteissa noita tracking-kameroita ei voi käyttää, vai onkohan vaan laiskaa soveltamista?

Langattomuushan on tulossa, eikö Vive Pro jo ole?

Tällä hetkellä taitaa suurin VR:n yleistymisen este olla se, että vaikka kohtuullisen silmikon saisi 300-500 eurolla, sitä kunnolla pyörittävä tietokone maksaa 1500 eurosta ylöspäin. Toinen este taitaa toki olla myös se, että käytettävyys/luotettavuus ja ergonomia ei ole hiottua vielä.

Google Glass vuodelta 2013
 
Kameroiden lisäys olisi kyllä hyvä juttu, kätevää olisi silloin kun tarvii katsella laseista ulos eikä jaksa riisua silmikkoa. Maksaahan ne kamerat tosin. Ilmeisesti esim. WMR:n inside-out-laitteissa noita tracking-kameroita ei voi käyttää, vai onkohan vaan laiskaa soveltamista?
WMR laseissahan on tämä toiminto, ei sillä tekstiviestejä lue mutta jotain näkee. Eli jos on ääniohjaus päällä niin sanot "torch/flashlight on" niin menee päälle. Joku näppäinyhdistelmäkin taitaa sen aktivoida mutta sitä en muista.
 
Saattaa vielä jokunen vuosi mennä, ennen kuin AR-lasit ovat jotain muuta kuin nuo vuoden 2013 Google Glass:n tapaiset möhköt. Veikkaan että 10-15 vuoden päästä saattaa olla katukuvassa tavalliset (tosin niitä ei silloin juuri erota normilaseista).
 
Laitan tänne saman kysymyksen kuin rekkasimulaattoriketjuun:

Törmäsin Euro Truck Simulator 2:ssa outoon uuteen ongelmaan. Kuva ei enää tule pelin käynnistyksessä VR-silmikkoon, ääni kylläkin. Kuvana näkyy VR:n yleinen latausruutu. En muista olenko pelannut ETS2 sen jälkeen, kun asensin American Truck Simulatorin. ATS kyllä käynnistyy normaalisti VR-tilassa. Onko jollain tietoa mistä on kyse? Onkohan tuo ATS asennus voinut sotkea ETS2:n VR-tilan jollain tavalla? VR käynnistysasetukset on ETS:ssa yhä ennallaan.
 
Laitan tänne saman kysymyksen kuin rekkasimulaattoriketjuun:

Törmäsin Euro Truck Simulator 2:ssa outoon uuteen ongelmaan. Kuva ei enää tule pelin käynnistyksessä VR-silmikkoon, ääni kylläkin. Kuvana näkyy VR:n yleinen latausruutu. En muista olenko pelannut ETS2 sen jälkeen, kun asensin American Truck Simulatorin. ATS kyllä käynnistyy normaalisti VR-tilassa. Onko jollain tietoa mistä on kyse? Onkohan tuo ATS asennus voinut sotkea ETS2:n VR-tilan jollain tavalla? VR käynnistysasetukset on ETS:ssa yhä ennallaan.
Mikä VR kampe sulla on?
 
WMR laseissahan on tämä toiminto, ei sillä tekstiviestejä lue mutta jotain näkee. Eli jos on ääniohjaus päällä niin sanot "torch/flashlight on" niin menee päälle. Joku näppäinyhdistelmäkin taitaa sen aktivoida mutta sitä en muista.

Grip plus windows nappi taisi olla.

Tuota featurea en tiennytkään, pitääkin kokeilla jahka pääsee kotiin.

Nakkaan tähän ekan youtube-videon johon törmäsin 30sec googletuksella.
 
Oculuksen hintaa näyttää tippuneen Amerikassa 350 dollariin, niin onkohan hinta muuttumassa myös Euroopassa kohta?
 
Oculuksen hintaa näyttää tippuneen Amerikassa 350 dollariin, niin onkohan hinta muuttumassa myös Euroopassa kohta?
Joo
"Facebook confirmed to UploadVR that the Oculus Rift’s price is being officially cut to $349. The regular price was previously $399. In an email, the company told us the price cut is occurring “across all countries where we currently sell”."
 
Olen tässä miettinyt, että pitäisikö ostaa VR lasit. Enimmäkseen tulee pelattua lentosimuja sekä esim. Dirt rally. Onko näissä miten hyvä kuvanlaatu, että näkeekö esim ohjaamossa kaikki tekstit yms. Toinen vaihtoehto olisi TrackIR, joka olisi halvempi, mutta kokemus ei ole ihan sama kuitenkaan..
 
Olen tässä miettinyt, että pitäisikö ostaa VR lasit. Enimmäkseen tulee pelattua lentosimuja sekä esim. Dirt rally. Onko näissä miten hyvä kuvanlaatu, että näkeekö esim ohjaamossa kaikki tekstit yms. Toinen vaihtoehto olisi TrackIR, joka olisi halvempi, mutta kokemus ei ole ihan sama kuitenkaan..
Sanotaan nyt näin, että TrackIR on perus ruutupelailuun verrattuna 1,25x ja VR:ssä 2X immersioon lisää.
Dirt Rallystä onkin ollut täällä jo juttua, enkä viitsisi taas asiaan palata (löydät kyllä haulla).
 
Olen tässä miettinyt, että pitäisikö ostaa VR lasit. Enimmäkseen tulee pelattua lentosimuja sekä esim. Dirt rally. Onko näissä miten hyvä kuvanlaatu, että näkeekö esim ohjaamossa kaikki tekstit yms. Toinen vaihtoehto olisi TrackIR, joka olisi halvempi, mutta kokemus ei ole ihan sama kuitenkaan..
Riftillä ei näy x-planessa, ainakaan minulla. Silti paljon parempi kuin muilla pelatessa.
 
Olen tässä miettinyt, että pitäisikö ostaa VR lasit. Enimmäkseen tulee pelattua lentosimuja sekä esim. Dirt rally. Onko näissä miten hyvä kuvanlaatu, että näkeekö esim ohjaamossa kaikki tekstit yms. Toinen vaihtoehto olisi TrackIR, joka olisi halvempi, mutta kokemus ei ole ihan sama kuitenkaan..
Mulla oli enne riftiä 3xnäyttö plus trac ir.

Meni lyhyen VR lennon jälkeen myyntiin näytöt.

Sitten tuli odyssey (tavallinen) , mittareista saa nyt todella hyvin selvää.

1:1 träkkäys hakkaa Tirrin 100-0

Olen lentäny simuja 80 luvun lopusta alkaen, ihan älytön haaveiden täyttymys nyky potat.

DCS se mikä vie aikaa, joten siitä kokemuksia.

Riftillä mittarit näki osan hyvin ja osan vähän heikoimmin. VR zoom oli tarpeen pienempien kohdalla, ja monesti riitti että kumartu lähemmäs. HUD ei ole onglema ilman zoomiakaan.

Odysseyllä ei zoomia ole tarvinnut, suurin ero että huomaan käyttäväni zoomia todell vähän vs rift. Melko pienetkin tekstit ovat selviä.

Odysseyn värit ovat paljon riftiä paremmat , enempi kontrastia ja etenkin musta on parempaa, yötehtävät hienompia.

Jos joku haluaa testailla Kuusamossa näitä niin viestiä rohkeasti.

Omistan molemmat potat yhä.
 
Viimeksi muokattu:
Olen tässä miettinyt, että pitäisikö ostaa VR lasit. Enimmäkseen tulee pelattua lentosimuja sekä esim. Dirt rally. Onko näissä miten hyvä kuvanlaatu, että näkeekö esim ohjaamossa kaikki tekstit yms. Toinen vaihtoehto olisi TrackIR, joka olisi halvempi, mutta kokemus ei ole ihan sama kuitenkaan..

Odysseyn kuvan resoluutio riittää joten kuten tarkkuuden puolesta simuihin, ainakin kun on 80-luvulla aloittanut pelailun eikä ole niin pakkomielteinen supertarkkaan kuvaan. Ohjainten seuranta on kilpailijoilla parempaa, simukäytössä ei ole toki merkityksellistä.

TrackIR on hyvä lentosimuissa. Niskalle jopa VR-silmikkoa ystävällisempi ratkaisu, kun kello kuuteen voi vähemmällä vaivalla kurkata. Immersiossa VR on silti selvästi edellä. Jos pelaa vanhempia simuja, niin TrackIR tuki löytyy paljon todennäköisemmin kuin VR.

Autokilpasimuissa en niin paljoa ole TrackIR:ää käyttänyt. ETS2:ssa kyllä ennen VR-silmikon hankkimista. Kilpasimuissa on paljon vaikeampi ajaa mutkissa äärirajoilla, jos kuva ruudulla ei ole suorassa auton nokan suuntaan nähden. Helpottaa silti ympäristön ja kilpailijoiden liikkeiden seurantaa. Ja mutkien ajaksi voi liikkeenseurannan pausettaa, jolloin mutkatkin on helpompi ajaa.
 
Tuota featurea en tiennytkään, pitääkin kokeilla jahka pääsee kotiin.

Nakkaan tähän ekan youtube-videon johon törmäsin 30sec googletuksella.


Itse itselleni vastaten, tuo Windows Mixed Reality headsettien flashlight-feature vaatii sitten Windows 10 1809 version, 1803 versiossa tuota toimintoa ei ole.
Juuri tovi sitten ihmettelin että miksi videolla esiteltyä toimintoa ei omassa koneessa löytynyt, sitten tarkistin winver-komennolla Windowsin version, jonka jälkeen tarkistin päivitykset updatesta ja kappas, siellähän oli uusi buildi odottamassa ja sen asennuksen+jälkipäivittelyn jälkeen taskulamppukin löytyi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 365
Viestejä
4 493 078
Jäsenet
74 195
Uusin jäsen
J2323

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom