Itsellekkin tuli hankittua odyssey. Tiesin trackinging ongelmat, mutta reso ja helppo setuppi vei voiton. Jos kapulat alkaa vituttaan, niin tilaan sit knuckelssia tilalle kunhan ne ilmestyy.
Ensikokemukset:
Kuva:
Reso alkaa jo oleen riittävän rajamailla. Vähän pidemmällekkin näkee ja tekstit on luettavissa.
Moirea on kuvassa ehkä hieman enemmän kuin haluaisin, mutta se ei varsinaisesti häiritse. Se saattaa johtua siitä, että kampe oli 260e refurbi.
Linssien sweetspot on aika pieni, vaikka sitä on kehuttu laajemmaksi kuin viven tai riftin.
Ns godrayt ärsyttää ja senkin pitäisi olla parempi sampan, kuin oculuksen tai viven linsseissä. Sormet ristissä toivon, että tähän sais jostain joskus kunnon linssit.
Black smearia on edelleen, mutta noin puolet siitä mitä dk2:ssa oli.
Mukavuus:
Otsapanta alkaa jossain vaiheessa aiheuttamaan voimakasta paineentunnetta ja lopulta jäätävää hedaria. Pehmukkeissa on säästelty ja se tuntuu. Pitää koittaa saada siihen jotain memoryfoamia tilalle ja mielellään jollain hengittävällä pintamateriaalilla, nimittäin labin archerya pelatessa alkaa herkästi lasit lainehtimaan
Nenäläpät ei mua haittaa, mutta mulla taitaa olla sopiva nenä.
Ohjaimet/liikkeenseuranta:
Itse lasien seuranta on hyvällä mallilla, joskin lattiaa liian läheltä katsellessa, tuntuu sijainti joskus hukkuvan.
Ohjaimien seurannassa on fyysiset rajoitteet selviä ja esim lone echossa eva-rigin laittaminen selkään on vaikeampaa kuin laittaa reppua selkään autistilapselle.
Ohjaimien tartuntanapissa tuntuisi myös olevan viive, kun napin vapauttaa. Tekee heittämisestä helvetin vaikeeta ja granaatit päätyvät usein omiin jalkoihin
Tatit sais myös olla kumipäällystettyjä, ja kapulat jää huutamaan sormien tunnistusta.
Muutoin ei ohjaimissa juuri valitettavaa.
Knuckelsseja odotellessa välttää aivan mainiosti.
Softa:
Wmr home toimii hyvin ja on laajempi kuin steam vr home. Ei valittamista. Hieman ehkä resurssisyöppö softa, mutta on myös huomattavasti nuorempi kilpailijoihinsa verrattuna.
Kaiken kaikkiaan ihan mainio kampe hintaansa nähden (430e posteineen ja tulleineen suomeen)