VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Viestiketju alueella 'Muut PC-komponentit ja oheislaitteet' , aloittaja varakreivi de Valmont, 17.10.2016.

  1. Excessus

    Excessus

    Viestejä:
    88
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Steamista Lab The Lab on Steam
     
  2. Atorox

    Atorox

    Viestejä:
    293
    Rekisteröitynyt:
    18.01.2017
    Itse kun Oculuksella tein aikanaan ensitestejä, niin Google Earth VR kolahti kovaa. Peleistä vaikka Beat Saber ja Lone Echo.
     
  3. Oudie

    Oudie

    Viestejä:
    36
    Rekisteröitynyt:
    23.01.2017
    Riftin mukana tuleva Robo Recall oli kyllä ihan hyvä action-pläjäys.
    Google Earth myös hauska VR:llä.
    DeoVR Video player videoiden katseluun (sikäli kun on videot jo omasta takaa).

    Maksullisista peleistä eniten tullut temmottua Fallout 4 VR:ää.
    Beat Saberia kokeilin vasta muutama päivä sitten. Saakelin hieno ja koukuttava peli.
     
  4. Nakkivahvero

    Nakkivahvero

    Viestejä:
    536
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Itse sanoisin että siinä missä The Lab on kiva kokeiltava alkuun ja Google Maps VR myös, ne oikeasti jännät kokemukset ovat olleet:

    1. Superhot VR
    2. Gorn
    3. Beat Saber

    Kaksi ensimmäistä hyötyvät huomattavasti jos on paljon tilaa, mutta omassa melko ahtaassa olohuoneessanikin ovat onnistuneet. Superhot on vaikeampi kovin rajallisella tilalla.
     
  5. draco76

    draco76

    Viestejä:
    803
    Rekisteröitynyt:
    17.06.2018
    Paras peli on ollut Skyrim VR
     
    Dargol tykkää tästä.
  6. Nakkivahvero

    Nakkivahvero

    Viestejä:
    536
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Itse en Skyrim VR:stä syttynyt. Se on Skyrim kauniilla maisemilla. Varmasti tosin olisi vaikuttavampi jos ei olisi useampaa kymmentä tuntia tullut pelattua alkuperäistä.
     
  7. Excessus

    Excessus

    Viestejä:
    88
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ja onko tuo Skyrim nyt paras ensikosketus VR:ään? Seuraavaksi kai ehdotellaan Elite Dangeroussia... :D
     
  8. draco76

    draco76

    Viestejä:
    803
    Rekisteröitynyt:
    17.06.2018
    Skyrimin hyvä puoli on että voi pelata istualtaan. Ei tule törmäiltyä niin. Mikä siinä on vaikeaa jos muuten pelit on tuttuja?

    Alkuun voi opetella demoilla yms. Superhot on viihdyttävä eikä tarvitse liikkua nopeasti. Elitessä tuskin vr on se vaikea osa.
     
  9. Natsky

    Natsky

    Viestejä:
    115
    Rekisteröitynyt:
    22.07.2018
    Onko oikeesti niin että kellään muulla ei ole ollut Oculus Riftissä mitään ongelmia kuulokkeiden kanssa?
     
  10. SpeCi

    SpeCi

    Viestejä:
    53
    Rekisteröitynyt:
    27.08.2017
    Itsellä oli ongelmia jo heti ensimmäisenä päivänä, kun Riftin sain siinä ensimmäisessä alennuksessa 450€ hinnalla. Aina silloin tällöin ääni alkaa pätkimään oikealta puolelta. Kuulokkeen ruuvia kiristämällä on tähän asti selvinnyt.

    Valitettavasti en osaa neuvoa, miten tuon saisi korjattua, mutta muille tiedoksi: Tuo on yleinen ongelma ja todennäköisesti ilmenee viimeistään silloin, kun tarpeeksi paljon on liikuttanut ja venyttänyt sitä pantaa. Jotkut ovat jopa teipanneet pannan toisen puolen niin, ettei se pääse liikkumaan ja näin ollen rikkomaan pannan sisällä olevaa piuhaa.

    Oculuksen Redditistä löytyy aika ajoin juttua tuosta ja varmastikin (toivottavasti) ohjeita sen korjaukseen.
     
  11. Kvaari

    Kvaari

    Viestejä:
    80
    Rekisteröitynyt:
    16.12.2016
    Ei auttanut, vaikka käytti vaan yhtä ohjainta ja kokeillen eri usb-portteja. Ojauspaneelissa ohjaimet toimivat. Kokeilin ensi kertaa Elite Dangerousta ja siinä vaikutti olevan sama homma. Kuitenkin WarThunderissa toimivat kaikki ohjaimet mukisematta huolimatta siitä, miten ne on liitetty koneeseen tai käyttääkö Target -softaa. Mysteeri.

    EDIT:
    Tämä ratkesi. Apu löytyi Frontier Support Knowledgebasesta. Steamin Big Picturessa piti disabloida ohjainasetuksista PS4, Xbox ja geneerinen peliohjaintuki. Nyt Condor2:ssa ja Elite Dangerouksessa toimivat ohjaimet mukisematta.
     
    Viimeksi muokattu: 10.01.2019
  12. pingu5988

    pingu5988

    Viestejä:
    172
    Rekisteröitynyt:
    23.04.2017
  13. lemale01

    lemale01

    Viestejä:
    78
    Rekisteröitynyt:
    13.07.2018
    Dirt rallyssa ainakin huomasin kovin huonohkon kuvanlaadun riftillä.. pitääkö mun ladata tuo tray tool ja koittaa sillä säätää? Vai ajaako steamvr saman asian? Valitti jotain ettei käy steamvr kans noi
     
  14. Edqar

    Edqar

    Viestejä:
    989
    Rekisteröitynyt:
    22.11.2016
    Ei taida mitkään hokkuspokkukset auttaa, huono VR porttaus.
     
  15. Starglazer

    Starglazer Tukijäsen

    Viestejä:
    969
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Mielenkiintoinen poiminta uutisesta:
    "In November, TechCrunch reported that Facebook is planning a ‘Rift S’ hardware refresh for this year. If true, this week’s price cut could be the Rift’s final- a last breath of life in the market before being replaced later this year."
     
    Dargol tykkää tästä.
  16. Kvaari

    Kvaari

    Viestejä:
    80
    Rekisteröitynyt:
    16.12.2016
    Rift S taisi aikaisemmissa spekulaatioissa olla inside-out silmikko, joten ei välttämättä ole suora Riftin perillinen. On ehkä enemmän sitä mitä Vive Cosmos tulee olemaan Vivelle.
     
  17. Natsky

    Natsky

    Viestejä:
    115
    Rekisteröitynyt:
    22.07.2018
    Oculus debug toolilla super samplingiä 1.5.een niin vähän paranee. Dirt Rallyhän on kohtuu hyvää VR kuvaa verrattuna esim. Euro Truck Simulator 2.een.
    Ajosimuista taitaa Project Cars 2 näyttää parhaalta meikäläisen laitteistolla eli gtx1070ti.llä ja i7 3770k 4,6Gb. Kokeilua kokeilun perään saa kyllä tehdä joka simussa noiden graffa-asetusten kanssa kun tuntuu että kaikki vaikuttaa kaikkeen.
     
  18. draco76

    draco76

    Viestejä:
    803
    Rekisteröitynyt:
    17.06.2018
    Riftin kuvanlaatu ei ole muutenkaan kovin hyvä. Tämän huomaa selkeiten mittareissa ja tekstissä. Skyrimissa onnistuu kyllä kirjojen luku mutta ainakin minä joudun välillä kumartumaan lähemmäksi. Ilman laseja pelatessa tuo ei kuitenkaan niin paljoa haittaa, ei edes erota pikseliverkkoa. Joten huonosta näöstä voi olla jopa hyötyä. Lasit päässä näkee puutteet niin paljon selvemmin. XPlanessa toivoisi tarkempaa laitetta mutta se on taas muutenkin tehosyöppö (i7 4790K, gtx1070 ja 16Gt ei aina oikein riitä, tosin asetukset eivät ole minimissä). Muissa vr-peleissä tehot ovat riittävät.
     
  19. Natsky

    Natsky

    Viestejä:
    115
    Rekisteröitynyt:
    22.07.2018
    Ajeletko ETS2 tai ATS rekkasimuja? Jos ajelet niin minkälaisilla graffa-asetuksilla ja sambläyksillä?
     
  20. draco76

    draco76

    Viestejä:
    803
    Rekisteröitynyt:
    17.06.2018
    En aja. Kokeilin kyllä mutta taisi olla ennen kuin hankin riftin. PC2 on ainoa autopeli mutta sitäkin tulee harvakseltaan pelattua vaikka hankin ratin. Skyrim VR:ää tulee eniten pelattua kun sitä ei aikoinaan jaksanut pelata alkua pidemmälle. Sitten toisena lähinnä XPlane 11 ja nyt uutena hankintana IL-2 Stalingrad.
     
  21. PCB

    PCB

    Viestejä:
    252
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tämä taitaa pitää paikkaansa. Johtuneeko huono pyörivyys tuosta, vai siitä että itse WMR-käyttäjänä joudun ajamaan tuota Reviven ja SteamVR:n kautta? Tai ehkä molemmista.

    Tuota peliä ei saa millään sujuvaksi ilman, että laskee graffojen tason aivan alimpaan. Vaikka supersämpläys on nollilla, aluskasvillisuus ja peilit kokonaan pois ja muutenkin kaikki asetukset aika alhaalla, tämä pyörii vain juuri ja juuri sujuvasti. Jos haluaa vähän paremmat graffat edes siksi, että tie erottuisi kunnolla, niin hankalaksi menee. Reprojektionkin on päällä.

    Project Cars 2 sentään ihan ok näköinen, mutta kyllä tämä VR vaatisi näilläkin tarkkuuksilla jonkun 2080Ti SLI -setin ettei tarvisi taistella.
     
  22. lemale01

    lemale01

    Viestejä:
    78
    Rekisteröitynyt:
    13.07.2018
    Mites ton steamvr kans? tartteeko mun sitä edes käynnistää jos dirt rallya pelailen? toi OTT nyt testissa ja mietin pitääkö steamvr olla päällä ja sen kautte käynnistää pelit vai miten..
     
  23. Funny boy

    Funny boy

    Viestejä:
    79
    Rekisteröitynyt:
    25.02.2018
    Eihän tuosta Skyrimistä demoja ole?
     
  24. draco76

    draco76

    Viestejä:
    803
    Rekisteröitynyt:
    17.06.2018
    Siis tarkoitin muita demoja. Niissä oppii vrn käytön
     
  25. Axu

    Axu

    Viestejä:
    29
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Tuli ostettua Lenovo Explorerit, mutta ei näytä toimivan ollenkaan.
    Koneena ryzen/asus b350-f/1080ti (tarkemmin pc-speksit linkistä) ja kaikki usb-portteja olen testannut, mutta mitään ei tapahdu.
    Lasit ei edes asennu ja mitään ei näy device managerissa.

    Googletuksella löytyi usb-yhteensopivuusongelmia, mutta kuullostaa aika oudolta.

    Onko mitään vinkkejä mitä voisi kokeilla vai onkohan lasit vaan rikki?
     
  26. Natsky

    Natsky

    Viestejä:
    115
    Rekisteröitynyt:
    22.07.2018
    Jos sulla on Dirt Rally Steamissä niin Oculus ja Steam auki, ei tarvitse SteamVr.ää.
    Dirt Rallyn saa nykyään suoraan Oculukseltakin ja silloin riittää että Oculus ohjelma on päällä.
     
    Viimeksi muokattu: 11.01.2019
  27. Woozy83

    Woozy83

    Viestejä:
    9
    Rekisteröitynyt:
    06.09.2018
    Pelkkä reboot riittää. Oma tekee samaa lähes aina kun koneen käynnistää ja uudelleenkäynnistyksellä taas supattaa.
     
  28. juhi

    juhi

    Viestejä:
    3
    Rekisteröitynyt:
    01.01.2019
    Tilasin 3 sensorin ja pari seinäkiinnikettä, pitäis tracking vähä parantua.

    Pari päivää nyt riftiä takana ja onhan tuo aika mahtava laite!
     
    Dargol tykkää tästä.
  29. Woozy83

    Woozy83

    Viestejä:
    9
    Rekisteröitynyt:
    06.09.2018
    Itsellekkin tuli hankittua odyssey. Tiesin trackinging ongelmat, mutta reso ja helppo setuppi vei voiton. Jos kapulat alkaa vituttaan, niin tilaan sit knuckelssia tilalle kunhan ne ilmestyy.

    Ensikokemukset:

    Kuva:

    Reso alkaa jo oleen riittävän rajamailla. Vähän pidemmällekkin näkee ja tekstit on luettavissa.

    Moirea on kuvassa ehkä hieman enemmän kuin haluaisin, mutta se ei varsinaisesti häiritse. Se saattaa johtua siitä, että kampe oli 260e refurbi.

    Linssien sweetspot on aika pieni, vaikka sitä on kehuttu laajemmaksi kuin viven tai riftin.

    Ns godrayt ärsyttää ja senkin pitäisi olla parempi sampan, kuin oculuksen tai viven linsseissä. Sormet ristissä toivon, että tähän sais jostain joskus kunnon linssit.

    Black smearia on edelleen, mutta noin puolet siitä mitä dk2:ssa oli.

    Mukavuus:
    Otsapanta alkaa jossain vaiheessa aiheuttamaan voimakasta paineentunnetta ja lopulta jäätävää hedaria. Pehmukkeissa on säästelty ja se tuntuu. Pitää koittaa saada siihen jotain memoryfoamia tilalle ja mielellään jollain hengittävällä pintamateriaalilla, nimittäin labin archerya pelatessa alkaa herkästi lasit lainehtimaan :D
    Nenäläpät ei mua haittaa, mutta mulla taitaa olla sopiva nenä.

    Ohjaimet/liikkeenseuranta:

    Itse lasien seuranta on hyvällä mallilla, joskin lattiaa liian läheltä katsellessa, tuntuu sijainti joskus hukkuvan.
    Ohjaimien seurannassa on fyysiset rajoitteet selviä ja esim lone echossa eva-rigin laittaminen selkään on vaikeampaa kuin laittaa reppua selkään autistilapselle.
    Ohjaimien tartuntanapissa tuntuisi myös olevan viive, kun napin vapauttaa. Tekee heittämisestä helvetin vaikeeta ja granaatit päätyvät usein omiin jalkoihin :D
    Tatit sais myös olla kumipäällystettyjä, ja kapulat jää huutamaan sormien tunnistusta.
    Muutoin ei ohjaimissa juuri valitettavaa.
    Knuckelsseja odotellessa välttää aivan mainiosti.

    Softa:
    Wmr home toimii hyvin ja on laajempi kuin steam vr home. Ei valittamista. Hieman ehkä resurssisyöppö softa, mutta on myös huomattavasti nuorempi kilpailijoihinsa verrattuna.

    Kaiken kaikkiaan ihan mainio kampe hintaansa nähden (430e posteineen ja tulleineen suomeen)
     
  30. PCB

    PCB

    Viestejä:
    252
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Aika vanhaan viestiin vastasit, ja kuten todettua mullahan tuo lähti toimimaan jo pari viikkoa sitten. Sanotaan nyt vielä sen verran, että kun tuo Odysseyn asennusohjelma testasi tuota VR-yhteensopivuutta, piti silmikon USB-kaapeli silloin olla irti, muuten sitä ei saanut läpi.
     
  31. Woozy83

    Woozy83

    Viestejä:
    9
    Rekisteröitynyt:
    06.09.2018
    Niin koska jostain syystä tuo silmikko päättää 0 virroista bootatessa olla usb 2.0 laite :(
    Uudelleenkäynnistyksen kanssa toimii normaalisti.
     
  32. PCB

    PCB

    Viestejä:
    252
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Uudelleenkäynnistys ei auttanut minulla asiaan, vaan se että USB-kaapeli ei saa olla kiinni silloin, kun asennusohjelmaa ajetaan. Jos on kiinni, niin se ohjelma tökkää tuohon USB-kohtaan, ja etenemään ei pääse. Kun ohjelmaa ajaa ilman kaapelia, pääsee loppuun asti, sen jälkeen kaapeli sitten kiinni.
     
  33. Dargol

    Dargol

    Viestejä:
    607
    Rekisteröitynyt:
    08.05.2017
    Jos viimeistään E3:ssa ei tule Oculukselta tietoa uudesta paremman resoluution laitteesta, niin pitää alkaa harkitsemaan muita vaihtoehtoja.
     
  34. Nisupulla

    Nisupulla

    Viestejä:
    125
    Rekisteröitynyt:
    26.09.2017
    Sonyn muutaman vuoden vanhaan patenttiin on tänään lisätty yksityiskohtaisia kuvia. Tämä vaikuttaa jo heti valmiilta tuotteelta. Oletettavasti PSVR2:lle seuraavan PlayStationin yhteyteen.

    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
    Lähde: United States Patent Application: 0190009172
     
    Habazon, Kvaari ja Retrogamer tykkäävät tästä.
  35. Retrogamer

    Retrogamer

    Viestejä:
    17
    Rekisteröitynyt:
    05.09.2018
  36. FinMaky

    FinMaky Tekee sitä ATK:ta Make ATK Great Again

    Viestejä:
    166
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Saapui sitten Dell ohjaimet Jimssiltä. Eilen ehdin hetken kokeilemaan ja mielipiteitä. Asennus oli suoraviivainen bluetooth liitos. Valkkaa siinä se mice keyboard etc. Ei se vika jossa xbox ohjain esimerkkinä. Ja toimi heti. Ei todellakaan väliä että Dell vaikka visiiri Lenovon. Näkyy VR:ssä ihan samanlaisena kuin kädessä. Sitten tarviiko noita? No jos et ole 1000% varma, että et ohjaimia tarvii vaan pelaat Hotasilla lentosimuja tai Eliteä, tai Ratilla autopelejä, niin älä herranjestas jätä niitä tilaamatta. Pelkkä Google Earth VR oli jo koko ohjainten hinnan arvoinen juttu. Katselin eilen Puerto de la Cruzin kaupunkia. Kävin siellä joskus -90 ja harkitsen että kävisin uudelleen. En muistanut oikein matkasta enää mitään kun oli niin pitkä aika, mutta heti tuli muistoja mieleen kun lenteli siellä. Kävin muissakin paikoissa muistelemassa. Kyllähän tuo näytöltäkin, mutta vielä on uutuusihastusleveli korkea. Edelleen sitä mieltä, että Levonon setti on 250€ hinnalla sellainen, että ei kannata jättää kokeilematta jos yhtään homma kiinnostaa.
     
    Gugi^ ja PCB tykkäävät tästä.
  37. Kvaari

    Kvaari

    Viestejä:
    80
    Rekisteröitynyt:
    16.12.2016
    Google Earth VR:n vika on siinä, että sillä löytää niin monta paikkaa, jossa haluaisi elämän aikana käydä. Ymmärtää myös miten paljon jää elämästä kokematta, jos ei koskaan kotimaastaan poistu.
     
  38. lemale01

    lemale01

    Viestejä:
    78
    Rekisteröitynyt:
    13.07.2018
    onko mitää travellerin kaltaisia matkustusjuttuja? itel ei toi oculuksen oma traveller lataa mitää tai sitte oon vaan kärsimätön ku lukee vaan loading...
     
  39. Retrogamer

    Retrogamer

    Viestejä:
    17
    Rekisteröitynyt:
    05.09.2018
    Nämä tulee mieleen

    5 Virtual Reality Travel Experiences That Are Almost as Good as the Real Thing

    Ascape

    Virtual reality reinventing ‘holidaying at home’ – a real substitute for travel?

    Realities on Steam


    Ja vähän kauempana:

    Top 9 Virtual Reality Space Travel Experiences | VeeR VR Blog
     
    Viimeksi muokattu: 11.01.2019
  40. tomppa1

    tomppa1

    Viestejä:
    20
    Rekisteröitynyt:
    20.12.2016
    Langattomuus ja mahdollisuus nähdä RL-ympäristö ilman VR-lasien päästä pois ottamista olisi hyviä ominaisuuksia. Tuossa edellä mainitussa laitteessa nämä oli implementoitu.
     
  41. PCB

    PCB

    Viestejä:
    252
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Nuohan siis ovatkin AR-lasit eikä VR-lasit. Lisätyssä todellisuudessa tietysti nimensä mukaisesti reaalimaailma on pohjana sille lisätylle todellisuudelle.
     
  42. tomppa1

    tomppa1

    Viestejä:
    20
    Rekisteröitynyt:
    20.12.2016
    Mun mielestäni way-to-go olisi VR lasit yhdistettynä silmikossa oleviin kameroihin jolloin tarvittaessa saisi ympäristönäkymän helposti silmikkoon .. tai molemmat näkymät päällekkäin niin kuin iphonen AR:ssä.

    Oculuksen rohjake on paitsi painava ja hiostava, myös äärimmäisen epäkäytännöllinen.. jos pitäisi kurkata silmikon ulkopuolelle, niin siinä on melkoinen työ ja ähellys.

    Toisaalta nuo puhtaat AR-lasit joissa HUD-tyyppisesti heijastetaan tietokonekuva silmälasien sisäpinnalle, ovat ihan pölhö konsepti. Ei niillä tee mitään, ja tuskin tulee tekemäänkään.

    Mutta langattomuus on ihan must. Nykyiset Riftit yms. on ihan kuolleena syntyneitä tekeleitä, käytettävyys on niin huono. Tarvittaisiin langaton VR-silmikko, joka on kevyt ja hyvin istuva, ja joka pystyy luomaan RL/AR-tyyppisen näkymän tarvittaessa silmikkoon. Vasta sitten tällä tekniikalla on tsäänssi yleistyä.
     
  43. Gugi^

    Gugi^

    Viestejä:
    214
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2017
    Windows Mixed Reality (WMR, nimestään huolimatta vain VR eikä AR) laseissa tuo reaalimaailmaan kurkistelu on aika helppoa koska visiiri on saranoitu yläreunasta jolloin sen voi nostaa hetkeksi ylös kuin hitsausmaskin. Paitsi silmälasien kanssa käytettäessä tuo ei onnistu kun silmälasit ottaa kiinni visiirin alalaitaan.
    Samsung Odysseyssa tuota saranaa tosin ei taida olla.
     
  44. tomppa1

    tomppa1

    Viestejä:
    20
    Rekisteröitynyt:
    20.12.2016
    Sarana on parannus Riftiin verrattuna, mutta sellainen VR/AR/RL-kytkin silmikon sivulla olisi paras ratkaisu.
     
  45. PCB

    PCB

    Viestejä:
    252
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kyllä AR:llekin todennäköisesti löytyy käyttöä, kun ne ovat normaalien silmälasien kokoisessa paketissa. Tällöin voidaan tuoda monenlaista lisäinfoa käyttäjälle vaikkapa kaupan tuotteista ja liikenteessä liikkumiseen. Menee vaan aikaa, kunnes tekniikka on huomaamattomampaa.

    Kameroiden lisäys olisi kyllä hyvä juttu, kätevää olisi silloin kun tarvii katsella laseista ulos eikä jaksa riisua silmikkoa. Maksaahan ne kamerat tosin. Ilmeisesti esim. WMR:n inside-out-laitteissa noita tracking-kameroita ei voi käyttää, vai onkohan vaan laiskaa soveltamista?

    Langattomuushan on tulossa, eikö Vive Pro jo ole?

    Tällä hetkellä taitaa suurin VR:n yleistymisen este olla se, että vaikka kohtuullisen silmikon saisi 300-500 eurolla, sitä kunnolla pyörittävä tietokone maksaa 1500 eurosta ylöspäin. Toinen este taitaa toki olla myös se, että käytettävyys/luotettavuus ja ergonomia ei ole hiottua vielä.
     
  46. timop

    timop

    Viestejä:
    282
    Rekisteröitynyt:
    11.11.2016
    laitetaas tänne, ostin oculukset n. vuosi sitten horisontti oli hieman vasemmalle kallellaan. tästä luin että muillakin on samaa.
    en jaksanut alkaa selvittämään kun se ei haitannut. vaihtui näyttis välissä gtx 1060->1080. ei vaikutusta.
    nyt uusin koneen romut poislukien gtx1080 ja täysin puhdas win10 asennus vanhasta en kopioinut mitään. ja avot horisontti on suorassa!
     
  47. Gugi^

    Gugi^

    Viestejä:
    214
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2017
    Google Glass vuodelta 2013
     
  48. soup

    soup

    Viestejä:
    79
    Rekisteröitynyt:
    28.10.2016
    WMR laseissahan on tämä toiminto, ei sillä tekstiviestejä lue mutta jotain näkee. Eli jos on ääniohjaus päällä niin sanot "torch/flashlight on" niin menee päälle. Joku näppäinyhdistelmäkin taitaa sen aktivoida mutta sitä en muista.
     
    Gugi^ tykkää tästä.
  49. PCB

    PCB

    Viestejä:
    252
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Saattaa vielä jokunen vuosi mennä, ennen kuin AR-lasit ovat jotain muuta kuin nuo vuoden 2013 Google Glass:n tapaiset möhköt. Veikkaan että 10-15 vuoden päästä saattaa olla katukuvassa tavalliset (tosin niitä ei silloin juuri erota normilaseista).