VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Onhan noita webcam hakkerointeja ollut vaikka kuinka paljon, esimerkiksi Kaspersky Lab official blog
Mutta kun kyseessä ei ole konkreettisesti web-kamera johon pääsisi jo selainhaavoittuvuuksia pitkin käsiksi. Se että molemmissa on linssi ja data virtaa johtoa pitkin ei tee niistä samoja laitteita ja siten yhtälailla haavoittuvia.

Linkkisi sopii paremmin nimenomaan Viven kameraan, joka on siis kamera sanan varsinaisessa merkityksessä.

Myös Viven ja Riftin rinnastaminen tässä asiassa on edelleen harhaanjohtavaa, sillä Vive ei vaadi kameroiden asentamista ympäri huonetta.
Alunperin yritin nostaa esille että molemmissa on sama väärinkäytön vaara, eikä niin että kohdistetaan uhka vain Riftiin.

Riftin sensoreilla on se etu että voit rajata sensorit osoittamaan sellaista aluetta missä ei mitään arkaluontoista tapahdu. Viven kameran kanssa katsellaan sokkona ympärille, suoraan pelialueen ulkopuolelle. Toisaalta taas Viven kameran peittäminen on helpompaa, kuten sanoit, mutta sitten jälleen kukaan ei sitä todellisuudessa peitä...

Se kumpi on isompi uhka on lie tapauskohtaisesta tilanteesta kiinni. Tietoturvatietoinen pistää housut jalkaan pelisession ajaksi ja sammuttaa USB:it pelisession päätteeksi.
 
Mutta kun kyseessä ei ole konkreettisesti web-kamera johon pääsisi jo selainhaavoittuvuuksia pitkin käsiksi. Se että molemmissa on linssi ja data virtaa johtoa pitkin ei tee niistä samoja laitteita ja siten yhtälailla haavoittuvia.

Linkkisi sopii paremmin nimenomaan Viven kameraan, joka on siis kamera sanan varsinaisessa merkityksessä.


Alunperin yritin nostaa esille että molemmissa on sama väärinkäytön vaara, eikä niin että kohdistetaan uhka vain Riftiin.

Riftin sensoreilla on se etu että voit rajata sensorit osoittamaan sellaista aluetta missä ei mitään arkaluontoista tapahdu. Viven kameran kanssa katsellaan sokkona ympärille, suoraan pelialueen ulkopuolelle. Toisaalta taas Viven kameran peittäminen on helpompaa, kuten sanoit, mutta sitten jälleen kukaan ei sitä todellisuudessa peitä...

Se kumpi on isompi uhka on lie tapauskohtaisesta tilanteesta kiinni. Tietoturvatietoinen pistää housut jalkaan pelisession ajaksi ja sammuttaa USB:it pelisession päätteeksi.

Olet sinänsä oikeassa mutta onhan riskit nyt Riftillä "huomattavasti" suuremmat. Viven headsetissä on kamera joo mutta riskit sille että se olisi esim. 24/7 koneessa kiinni tai se kuvaisi huonetta siten että paljastuisi jotain käyttäjän kannalta epämiellyttävää ovat huomattavasti pienemmät kuin Riftin kanssa, jonka kanssa sensorit käytännössä asetellaan niin että ne kuvaavat huoneen 24/7 kokonaisuudessaan. Itsellä Vive johtosotkuineen ei ole edes kiinni koneessa silloin kuin sitä en käytä. Riftin sensorit sen sijaan näkee käytännössä koko kämpän (=yksiö) 24/7. Mut joo onhan tämä nyt osaltaan vähän foliohattuilua kun ei noita ihan tosta vaan jakoon saa. Siinä kohtaa kun hakkeri pääsee noin syvälle säätämään esim. Winukan ajureita niin on pahempiakin asioita vaarassa kuin Riftin Webcam kuva. Siitä huolimatta saa nähdä koska tulee ensimmäiset 3rd party Rift sensor coverit ;)
 
Siitä huolimatta saa nähdä koska tulee ensimmäiset 3rd party Rift sensor coverit ;)
Ase- ja eräliikkeistä saa jo heti hakemalla, jos jotakuta ahdistaa :)

Tai sitten ebaysta oman maun mukainen Flip Up Scope Covers | eBay


nnB3NyK.jpg
 
Novel Liquid Crystal Could Triple Sharpness of Today’s Televisions | News Releases | The Optical Society
The Optical Society sanoi:
WASHINGTON — An international team of researchers has developed a new blue-phase liquid crystal that could enable televisions, computer screens and other displays that pack more pixels into the same space while also reducing the power needed to run the device. The new liquid crystal is optimized for field-sequential color liquid crystal displays (LCDs), a promising technology for next-generation displays.

“Today’s Apple Retina displays have a resolution density of about 500 pixels per inch,” said Shin-Tson Wu, who led the research team at the University of Central Florida’s College of Optics and Photonics (CREOL). “With our new technology, a resolution density of 1500 pixels per inch could be achieved on the same sized screen. This is especially attractive for virtual reality headsets or augmented reality technology, which must achieve high resolution in a small screen to look sharp when placed close to our eyes.”
 
Ei näytä vielä hirveän lupaavalta vuosi 2017 VR-pelien suhteen PC:llä. Pari kohtalaisen kiinnostavaa julkaisua näkyy horisontissa, mutta muuten näyttää todella hiljaiselta. Kaikennäköisiä indie-pelejä tulee tietysti kuin sieniä sateella, mutta muuta nostetta ei ole näkynyt. VR:stä puhutaan paljon, mutta aika vähän mitään konkreettista on noussut esille. Laitekannan suhteen PSVR näyttää ainoalta, jolla on toivoa päästä kohtalaisiin myynteihin. Otuaan nyt vuoden myynnissä Rift ja Vive eivät näytä saavuttavan menestystä. Sisältötarjonnan pitäisi viimeistään tänä vuonna kehittyä voimakkaasti, jotta näillä laitteilla olisi mitään mahdollisuutta lyödä läpi. 2018 aletaan varmasti odotella jo seuraavia laitteita - jos sellaisten julkaisu näyttää taloudellisesti kannattavalta.
 
Kiinnostas kyllä testata VR laseja.
Vvarsinkin Dirt rallystä lukenut niin paljon hyvää, mutta hinta on hieman rouhee testaamista ajatellen. Lisäksi on taipumusta migreenille niin ei oikein uskolla ostaa moisia tietämättä voiko käyttää edes.

Mahtaisiko keskisuomen alueella jollain foorumilaisella olla Oculuksen laseja, joita pääsisi mahd. tyypittään sopivaa korvausta vastaan!
 
Ei näytä vielä hirveän lupaavalta vuosi 2017 VR-pelien suhteen PC:llä. Pari kohtalaisen kiinnostavaa julkaisua näkyy horisontissa, mutta muuten näyttää todella hiljaiselta. Kaikennäköisiä indie-pelejä tulee tietysti kuin sieniä sateella, mutta muuta nostetta ei ole näkynyt. VR:stä puhutaan paljon, mutta aika vähän mitään konkreettista on noussut esille. Laitekannan suhteen PSVR näyttää ainoalta, jolla on toivoa päästä kohtalaisiin myynteihin. Otuaan nyt vuoden myynnissä Rift ja Vive eivät näytä saavuttavan menestystä. Sisältötarjonnan pitäisi viimeistään tänä vuonna kehittyä voimakkaasti, jotta näillä laitteilla olisi mitään mahdollisuutta lyödä läpi. 2018 aletaan varmasti odotella jo seuraavia laitteita - jos sellaisten julkaisu näyttää taloudellisesti kannattavalta.
Kyllähän noita isoja, mielenkiintosia pelejä on tuloillaan ihan viime vuoteen rinnastettava määrä? Lone Echo, Arktika.1, Robo Recall, Fallout VR, Doom VR, Valven projekti, Wilson's Heart, jne — jos siis on puhe isoista peleistä.

Toivotaan ettei perinteiset valmistajat (Sony/HTC) koe polttaneen näppejään tässä generaatiossa koska mielestäni on melko selvää että tämä eka generaatio on harrastajille ja myynnit sen mukaiset. Oculus on maininnut massatyönnön olevan vasta edessäpäin.
 
Kyllähän noita isoja, mielenkiintosia pelejä on tuloillaan ihan viime vuoteen rinnastettava määrä? Lone Echo, Arktika.1, Robo Recall, Fallout VR, Doom VR, Valven projekti, Wilson's Heart, jne — jos siis on puhe isoista peleistä.

Toivotaan ettei perinteiset valmistajat (Sony/HTC) koe polttaneen näppejään tässä generaatiossa koska mielestäni on melko selvää että tämä eka generaatio on harrastajille ja myynnit sen mukaiset. Oculus on maininnut massatyönnön olevan vasta edessäpäin.

Noista Doom VR ei oman käsitykseni mukaan ole välttämättä mikään kokonainen peli ja Robo Recallin uskoisin olevan suhteellisen kevyttä kamaa sisällön suhteen. Muuten nämä ovat juuri niitä pelejä, joita ajattelinkin. Ongelma on vain, että tässä on koko tämänhetkinen lista - kourallinen pelejä. Toki uusia julkaisuja varmasti ilmoitetaan, mutta ei tämä nyt niin kauhean riemastuttava tilanne ole. Jos oletetaan, että Fallout 4:ää ei nähdä Riftillä, veikkaan vähän pessimistisesti, että tuosta kolme peliä ostamalla tulen saamaan noin 15 tuntia pelattavaa.

Vaikka Oculus painottaisi, että ensimmäinen sukupolvi on vasta kokeilua, en usko, että sielläkään ollaan alkuunkaan tyytyväisiä laitteiden myyntilukuihin. HTC:n puolella ei todellakaan ole edes varaa mihinkään kokeiluihin: tulosta on pakko saada. Sonyn kohdalla on vaikea sanoa vielä mitään lopullista.

Kyseenalaistan myös hieman tuota toisen yrityksen ideaa. Seuraavalla laitepolvella on ihan sama ongelma kuin nykyiselläkin: ei laitteita, ei sisältöä, ei sisältöä, ei laitteita. Lisäksi VR:n uutuuskortti on pelattu, ja osa innokkaista omaksujistakin voi miettiä, viitsiikö ihan heti lyödä tonnia toiseen settiin, jos ensimmäisellekään ei ollut kauheasti kunnollista sisältöä. Parempi tekniikka toimii kyllä varmasti houkuttimena, mutta riittääkö se?

Teknologiafirmoissakin saattaa olla pienoista investointiepävarmuutta, jos 1. polven myyntiluvut pyörivät sadoissatuhansissa ja tuotekehitykseen pitäisi lyödä satoja miljoonia.
 
Noista Doom VR ei oman käsitykseni mukaan ole välttämättä mikään kokonainen peli ja Robo Recallin uskoisin olevan suhteellisen kevyttä kamaa sisällön suhteen. Muuten nämä ovat juuri niitä pelejä, joita ajattelinkin. Ongelma on vain, että tässä on koko tämänhetkinen lista - kourallinen pelejä.
Viime vuonna moni peleistä tuli lähes täysin puskista, sama toistunee tänä vuonna. Mielestäni on aivan liian aikaista sanoa mitään lopullista tämän vuoden tarjonnasta.

Vaikka Oculus painottaisi, että ensimmäinen sukupolvi on vasta kokeilua, en usko, että sielläkään ollaan alkuunkaan tyytyväisiä laitteiden myyntilukuihin.
Mihin perustuen? Käytännössä se mitä tiedonmuruista näemme on että Oculus ei ole kyennyt luotettavasti vastaamaan kysyntään. Mielestäni pitkät tilausjonot ovat varsin hyvä indikaattori siitä ettei siellä ole pää pilvilinnoissa menty ennustusten kanssa.

DK2 on varmasti linjannut odotuksia kohdilleen merkittävästi kalliimmasta tuotteesta.

Kyseenalaistan myös hieman tuota toisen yrityksen ideaa. Seuraavalla laitepolvella on ihan sama ongelma kuin nykyiselläkin: ei laitteita, ei sisältöä, ei sisältöä, ei laitteita.
Listaamasi kohdat eivät suinkaan ole se varsinainen ongelma, vaan seurausta siitä. Iso ongelma on VR-setin kokonaishinta (lasit + PC).

Täysin uuden kategorian potkiminen pystyyn massoille asti on mielestäni melko järjetön ajatus, kun pääsylippu maksaa tonnin.

mark-zuckerberg-at-oc3*750xx3360-1890-0-175.jpg


Oculus esitteli OC3:ssa heidän tulevaa strategiaansa jossa kuluttajatuotteita tulee olemaan kolme, jotka kaikki kuuluvat eri hintasegmentteihin mutta pääsevät silti samalle alustalle. Oletan ja odotan että Oculus Home/Store tulee kehittymään tänä vuonna monin tavoin sillä näen että se on varsinaisesti se tuote, ei ne lasit joita myydään valmistuskustannuksilla.

Mielenkiintoinen aihe.
 
Viime vuonna moni peleistä tuli lähes täysin puskista, sama toistunee tänä vuonna. Mielestäni on aivan liian aikaista sanoa mitään lopullista tämän vuoden tarjonnasta.

Toivotaan niin. Perinteisten pelien puolella projekteja ei kuitenkaan yleensä pidetä pimennossa näin pitkään. Ehkä paras uutinen olisi, jos RE7:n tapaan johonkin suurehkoon julkaisuun tulisi VR-moodi kylkiäisenä.


Mihin perustuen? Käytännössä se mitä tiedonmuruista näemme on että Oculus ei ole kyennyt luotettavasti vastaamaan kysyntään. Mielestäni pitkät tilausjonot ovat varsin hyvä indikaattori siitä ettei siellä ole pää pilvilinnoissa menty ennustusten kanssa.

DK2 on varmasti linjannut odotuksia kohdilleen merkittävästi kalliimmasta tuotteesta.

Virallisia myyntilukuja ei tietenkään ole, mutta kaikki saatavilla olevat arviot Riftin ja Viven myyntiluvuista ovat kuitenkin vaatimattomia. On epätodennäköistä, että todelliset luvut olisivat todella merkittävästi suurempia. PSVR:n kohdalla toimitusongelmat lienevät suurin syy startin hitauteen. Riftiä ja Viveä saisi Suomessa suoraan vaikkapa Verkkokauppa.comin hyllystä, mutta tyypilliset myynnit näyttävät olevan parin laitteen luokkaa päivässä (tämä nyt vain anekdoottina).


Listaamasi kohdat eivät suinkaan ole se varsinainen ongelma, vaan seurausta siitä. Iso ongelma on VR-setin kokonaishinta (lasit + PC).

Täysin uuden kategorian potkiminen pystyyn massoille asti on mielestäni melko järjetön ajatus, kun pääsylippu maksaa tonnin.

mark-zuckerberg-at-oc3*750xx3360-1890-0-175.jpg


Oculus esitteli OC3:ssa heidän tulevaa strategiaansa jossa kuluttajatuotteita tulee olemaan kolme, jotka kaikki kuuluvat eri hintasegmentteihin mutta pääsevät silti samalle alustalle. Oletan ja odotan että Oculus Home/Store tulee kehittymään tänä vuonna monin tavoin sillä näen että se on varsinaisesti se tuote, ei ne lasit joita myydään valmistuskustannuksilla.

Mielenkiintoinen aihe.

Olen ihan samaa mieltä, että laitehankintojen hinta on iso ongelma. En vain näe, että PC VR halpenisi lähiaikoina kovinkaan paljon. HTC ei voi myydä nollakatteella/tappiolla. Oculus voi, mutta mitään isoa puskua sielläkään ei näy. Mietin, mistä sen ison aallon pitäisi lähteä liikkeelle. Tällaisten teknovärkkien kohdalla vuosi on melkein ikuisuus, puhumattakaan kahdesta. Vanha laite harvoin lähtee enää lentämään hyllystä. Markkinoille voi tuoda päivitetyn laitteen, mutta se ei tässä lähtöasetelmassa ehkä yksin riitä. Mobiili tai halpa standalone voivat olla sisäänvetotuotteita, mutta en ole täysin vakuuttunut, että niillä saataisiin myytyä kokeilijalle VR:n potentiaali. Vaikutelma voi olla jopa latistava.

Oma arvaukseni nykytiedoilla on, että VR:n kasvu on varsin maltillista aina 2020-luvulle saakka.
 
Uusia myyntilukuja:

Samsung Gear VR shipped more devices than Oculus, HTC Vive, and PSVR combined

Samsung's Gear VR headset has become the leading virtual reality headset after shipping more units than its main rivals combined.

mobile VR device shipped 4.51 million units worldwide last year, per MCV. That figure far outstrips high-end competitors PlayStation VR, HTC Vive, and Oculus Rift, which shipped a combined total of 1.42m units in 2016.

Breaking the numbers down further, PlayStation VR came in second place, shipping 750,000 units, while HTC Vive shipped 420,000. Oculus Rift, meanwhile, only shipped 250,000.
 
Jättäisin kyllä Samsungin tuolta listalta pois, ei sillä ole mitään tekemistä kunnollisen pelaamisen kanssa.
Toki, VR-laitteena menee kyllä, mutta ei sillä mitään oikeita pelejä pelata.
 
Jättäisin kyllä Samsungin tuolta listalta pois, ei sillä ole mitään tekemistä kunnollisen pelaamisen kanssa.
Toki, VR-laitteena menee kyllä, mutta ei sillä mitään oikeita pelejä pelata.

Ei minustakaan, mutta nuo muut myyntiarviot ovat kiinnostavia. PSVR:llä menee ilmeisesti ihan kivasti ja miljoona voi olla jo rikki. HTC:llä ja etenkin Oculuksella tilanne on täysin toinen.
 
Olen kyllä yllättynyt, että Oculus on myynyt noin vähän. Kuitenkin sen vähän mitä Viveä olen kokeillut, niin mielestäni Oculus on huomattavasti viimeistellympi, vaikkakin myönnettävä on että onhan tuossa tracking systeemissä vielä ongelmia ja SteamVR toimii välillä aika heikosti. En tiedä sitten onko Vivelläkin näitä kaatumisongelmia sun muita SteamVR:n kansa?

Varmaankin se on vaikuttanut paljon että Touchit tuli vasta niin myöhään, joten kiinnostuneet ovat jo kerenneet ostamaan Viven.
 
Olen kyllä yllättynyt, että Oculus on myynyt noin vähän. Kuitenkin sen vähän mitä Viveä olen kokeillut, niin mielestäni Oculus on huomattavasti viimeistellympi, vaikkakin myönnettävä on että onhan tuossa tracking systeemissä vielä ongelmia ja SteamVR toimii välillä aika heikosti. En tiedä sitten onko Vivelläkin näitä kaatumisongelmia sun muita SteamVR:n kansa?

Varmaankin se on vaikuttanut paljon että Touchit tuli vasta niin myöhään, joten kiinnostuneet ovat jo kerenneet ostamaan Viven.
HTC nimenomaan markkinoi kympin edestä tällä hetkellä. Heidän mainoksiaan löytää Ilta-Sanomien sivupalkeista lähtien, ja pelaajien osalta merkittävistä paikoista kuten Steam. Oculuksen saattaa joskus bongata jonkun toisen firman mainoksesta nimettömänä ja that's it.

Uskon että Oculus pistää Riftille ison vaihteen silmään gen 2:ssa. Nyt uitellaan varpaita vedessä ja korjaillaan täysin uuden teknologian pahimpia kompastuskiviä sekä tietenkin luodaan sisältöä.

Melko herkkä ekosysteemihän tuo vielä on ja mitä vain voi tapahtua, mutta mielestäni Okuläärin tulevat kuviot ovat melko selkeät ja perustellut.
 
Vähän turhahan näitä on massoille vielä markkinoida näillä hinnoilla.
Kaveritkin kaikki ihan innoissaan tota mun riftiä testailee ja käy välillä ajamassa dirttiä, mutta kaikki on sanonu suoraan ettei tommosta summaa raaski millään pistää kiinni, vaikka kuinka kivaa on.
 
No, ite olen kyllä saanu rahalle vastinetta Viven kanssa kun pelitunteja katsoo, enkä ole edes room scalea juurikaan kokeillu. Hinta oli toki kova, mutta siksipä sitä töissä käydään että voi rahoittaa SER-harrastusta. :smoke:
 
Kyllä on itellekkin ollut kyllä koko rahan edestä hupia.
Dirttiä tullut varmaan eniten ajettua ja job simulatoriin uppos yllättävän monta pelituntia.
Suurin osa peleistä on kuitenkin tasoa kokeillaan kerran, ihan kiva ja seuraavaan peliin.
 
On tässä kaiken kaikkiaan tullut kohtuullisesti pelitunteja, ja joihinkin peleihin tulee vieläkin palattua. Keskimääräinen VR-peli on kuitenkin ollut tuota tunti kaksi ja morjens -osastoa, eli aika heikkoa vastinetta rahoille. Toisaalta sitten näistä onnistuneista VR-käännöksistä näkee, kuinka paljon potentiaalia laitteissa olisi, kun useampi firma vain toisi sitä sisältöä saataville. PC:n VR-markkinoiden pienuus vain valitettavasti tarkoittaa, ettei se ehkä ole taloudellisesti kovin kiinnostavaa. PSVR:n osalta tilanne saattaa olla pian jo toinen, mutta Sony pitää tuotokset yksinoikeutenaan ainakin vuoden verran.

En siis missään nimessä kadu VR:ään investoimista. Toivon vain, että laitteelle olisi enemmän käyttöä.
 
Kyllä tosiaan aika harrastaja saa olla jos tässä vaiheessa investoi VR:ään mutta eipä se tosiaan itseäkään kaduta yhtään. Kuitenkin 90-asti tästä haaveillut.. Pitäisikin katsella taas pitkästä aikaa Lawnmower Man.

Jos pelkästään käytettyä aikaa katsoisi niin ei olisi sen arvoista, mutta ei tuollaista kokemusta vaan voi verrata oikein mihinkään!

Lisäksi viime aikoina on tullut pelattua normipelejäkin sen kautta. Esim XCOM2 toimii loistavasti sängyssä Steam Controllerilla isosta virtuaalinäytöstä
 
Kyllä myös minulle on tullut tunteja iRacingin parissa. Käytettynä riftin ostin joten ei tuosta konkurssia tullut.
Eihän simulaattoreihin saa edes näytöillä fiilistä näitten jälkeen.
Noita pikkupelejä sun muita indie pelejä en kyllä ole enää ostamassa.
Sitten kun joskus tulee joku isomman luokan peli joka itseä kiinnostaa niin menee ostoskoriin.
Resident evil olisi ollut sellainen, mutta pelaillaan se nyt monitorilla läpi.
Vr versiota en enää jaksa kokeilla kun se joskus vuoden päästä tulee.
Nämä yksinoikeus paskeet on kyllä vr surma isossa kuvassa ja niistä pitäisi noiden valmistajien ainakin näin alkuun yrittää pysyä poissa.
 
Fakta vaan on, että vaikka noi kaikki yksinoikeudet on perseestä, niin ilman niitä suuri osa ison profiilin peleistä jäisi kokonaan tulematta tai tulisi ihan pirun myöhässä.

EsimerkkinVaikkakin Croteamilta tuli tänään vähän positiivisia uutisia VR peleistä, niin kun katsoo miten menestyivät esim. ilman Oculuksen rahoja niin vähän perseelleen on mennyt. Se eka SSVR ei ole vieläkään edes puolittain valmis vaikka kohta mennyt vuosi siitä, kun peliä ekan kerran esiteltiin, kesällä piti olla EA ja loppuvuodesta about valmista. Rahaa oli kirjaimellisesti tarjolla juuri kehityksen nopeuttamiseen. Ei paljoa timed exclusivet haittaa, jos peliä leivotaan triplasti kauemmin, niin ettei ole kenenkään pelattavissa edes kikkaillen :)

BTW: Robinson tuli tänään Oculus Homeen: Robinson: The Journey
 
Kyllähän se oculuskin saisi rahojaan paremmin takaisin jos kaikki voisivat niitä ostaa.
Ja voisi jopa lopulta myös parantaa riftinkin myyntiä kun pelattavaa olisi kaikilla laitteilla enemmän.
 
Kyllähän se oculuskin saisi rahojaan paremmin takaisin jos kaikki voisivat niitä ostaa.
Ja voisi jopa lopulta myös parantaa riftinkin myyntiä kun pelattavaa olisi kaikilla laitteilla enemmän.
Veikkaisin, että Oculus keskittyy ensin saamaan omat järjestelmät valmiiksi ja toimiviksi omille asiakkaille. Sitten kun kaikki Homen featuret valmiit ja tracking ongelmat yms. korjattu, niin voivat mahdollisesti alkaa lisäämään tukea muille. Todennäköisesti kuitenkin odottavat Khronos VR standardin valmistumista.

Pitääkö tuossa Robinsinissa olla touchit?
Gamepad only peli eikä teleporttausta eli pleikkarin mukaan tehty.
 

Tämä Valven pelikolmikko on varmaan isoimpia juttuja tänä vuonna (?). Jos Valve julkaisee kolme suurehkoa peliä, se voi kääntää koko nykyisen laitepolven suunnan. Kirjoittelin aiheesta aiemmin päivällä ja osuin juuri silloin sattumalta Eurogamerin juttuun Gaben visioista. Ilman Valven panosta PC-puolen startti on näyttänyt aika heikolta, mutta muutama vahva julkaisu voi hyvinkin kääntää laitemyynnit uuteen nousuun, varsinkin jos puhutaan edes Valven B-listan tasoisista peleistä. HL3 taitaisi olla jo vähän liian utopistinen ajatus.
 
X-Rebirth saa VR-tuen:

EGOSOFT · Games · X Rebirth VR · Info

Peli löytyy itellä Steamista, en ole pahemmin tota kokeillu aiemmin kun sillon vuosia sitten julkaistiin niin bugisena raakileena että oksat pois.
Nyt taitaa olla sitten hyvä syy perehtyä paremmin.. :think:
 
Ei aika riitä (eikä koneessa teho ennen kokonaisvaltaista päivitystä), joten laitoin uudenveroisen Rift-setin myyntiin muron kauppa-alueelle. Jos kiinnostaa, niin täältä löytyy.
 
Nuo lasit ei vissiin oo mitkään vakavasti otettavat.

Mää tiedä onko se yhtään sen vakavampaa maksaa tonni näistä vehkeistä.. :D
Sanoisin että varmasti asiansa ajava vaihtoehto sellaselle joka ei halua maksaa sitä tonnia mutta haluaa kosketuksen VR-maailmaan.
 
Nojoo ehkä. Epäilyttää tuo 60Hz esimerkiksi, josta saa heti ensialkuun jo pään kipeäksi.
4k taitaa olla upscale ja softapuoli tuossa on ilmeisesti aika kauhea lasien säätämiseen.
Itse innostuin noista kun kuulin ensimmäisen kerran, mutta pienen tutkiskelun jälkeen ei kyllä enää napostellut.
Varmaan ensikertalaisen joka ei tykkää säätää yhtään ylimääräistä alkeellisella softa kikkareella voi tuon unohtaa.
Huhujen mukaan HTC:ltä voisi ensivuonna ilmestyä 2k lasit ja tuskin Oculuskaan jää katsomaan vierestä menoa.
 
Huhujen mukaan HTC:ltä voisi ensivuonna ilmestyä 2k lasit ja tuskin Oculuskaan jää katsomaan vierestä menoa.
IMO, resoluutio ei ole mikään ongelma näissä nykyisissäkään laseissa. Olennaisempaa olisi korjata god ray -ongelmat, käytettävyys ja sisältöpuoli kohdalleen.
 
Mää tiedä onko se yhtään sen vakavampaa maksaa tonni näistä vehkeistä.. :D
Sanoisin että varmasti asiansa ajava vaihtoehto sellaselle joka ei halua maksaa sitä tonnia mutta haluaa kosketuksen VR-maailmaan.

A more severe issue is that, while stuff looks fairly sharp if you’re looking at it dead-on, turning your head even a little or flicking your eyes fast is hoo-boy territory. Edges and text swim for a micro-second, long enough that you’re aware of your eyes adjusting, and given this is something you’re going to do hundreds of times during one session, it’s a huge downside. I’m not well-versed enough in the under-the-hood stuff to be able to say if this is down to the lower 60Hz refresh rate or pupil swim issues resulting from the shape and design of the lenses, but I can speak to the effects, which sadly are fairly unpleasant fairly quickly. Sickness and head/eyeache, basically, particularly the latter. For the record, I did conscript an independent volunteer to test the headset too, because I would be the first to admit to a certain motion sickness vulnerability, and he reported the same physical issues as I did, very quickly.

Jos lasit aiheuttavat pahoinvointia tai rasittavat silmiä, halvempi hinta ei ole peruste millekään: ne ovat käyttökelvottomat eivätkä siksi minkään rahan arvoiset. Resoluutio on VR:ssä yksi asia. Myös ne tusina muuta pitää hoitaa kunnolla.

E: Ilmeisesti noissa ei ole myöskään muuta seurantaa kuin pään orientaatio, siis vähän niin kuin mobiiliskeidassa.
 
Minäkin tuota Pimaxia jonkun aikaa harkitsin Oculuksen rinnalle elokuvien katsomiseen ja desktop pelien pelaamiseen, mutta ajattelin sitten että eiköhän sieltä pian tule muitakin vaihtoehtoja isommalla resolla että odotellaan nyt vielä.
 
Jos lasit aiheuttavat pahoinvointia tai rasittavat silmiä, halvempi hinta ei ole peruste millekään: ne ovat käyttökelvottomat eivätkä siksi minkään rahan arvoiset. Resoluutio on VR:ssä yksi asia. Myös ne tusina muuta pitää hoitaa kunnolla.

E: Ilmeisesti noissa ei ole myöskään muuta seurantaa kuin pään orientaatio, siis vähän niin kuin mobiiliskeidassa.

Kun pääsiskin testaamaan jotain halpiksia / 60fps laseja että tuleeko tälle teräsvatsalle huonoa oloa tjsp. Ei meinaan ole ihan montaa kertaa edes ottanu vatsan pohjasta VR-pelailut, ei edes Elitessä jossa välillä maisema pyörii ympyrää silmien edessä.
Sillon olen huomannu että päässä tuntuu hassulta jos fps pääsee syystä tai toisesta putoamaan jonnekin 30-40 paikkeille hetkellisesti, mutta ei kyllä muuten.
 
Tällä hetkellä VR-lasit ovat monelle simulaattoripelaajalle ihan hyvä hankinta. itse pelailen DCS world lentosimua ja iRacingia, kumpaakaan noista en pelaa enää ilman laseja. DCS:ssä paras suorituskyky tulee varmasti 3 monitorilla + trackIR kameralla korkeamman resoluution takia, mutta eihän VR-lasien fiilistä saa mistään. iRacingissa lasien resoluutiosta ei ole ollut mitään ongelmaa kun tarkkaa kuvaa ei tarvitse äärettömän kauas, lentosimulaattorissa toisen koneen spottaaminen kaukaa on hieman hankalaa ja sen takia 1v1-treeneissä on usein ottavana osapuolena, mutta turpaan ottaminen sentään tuntuu ja näyttää hienolta!
 
Mikä kuriiri tuo oculukselta tilatut tuotteet(touch) ja tuleeko ovelle asti? Jos sitä tilais touchit kerran tippui satasella hinta.
 
Touch 119€
Rift + Touch 708€
Sensorinkin hinta tippunu 89--> 69€
 
Robo recall asennettu.. tänään ei enää ehdi testaamaan. huomenna sitten.
 
katos katos... oculus tarjoaa viidelläkympillä krediittejä storeen:

"Thanks for activating Oculus Touch within the last 30 days. Today we announced lower pricing for Rift and Touch, so we’re crediting your account with $50USD* to spend on digital content on the Oculus Store. This credit will be available in your account within 24 hours, and you’ll have a year before it expires."
 
Vaikutti kyllä tosi hauskalta toi robo recall.
Yksi parhaimman näköisistä vr peleistä tähän asti.
Pari tehtävää tuossa vasta kerkesin testaan mutta siinäkin kerkes tulla jo hiki. :rofl:

Edit: ainoo vika on että jos sulla on 360 setuppi niin toi teleportti mekanismi on vähän hölmö kun se kääntää sun katseen aina tiettyyn suuntaan jollet sitä tatilla väännä minne haluat.
Kumpa se toimisi niin että kun teleporttaat pysyy sun katse siinä suunnassa kuin mihin katsoitkin niin ei olisi aina hektisissä tilanteissa robo selän takana. :rofl:
 
Viimeksi muokattu:
Vaikutti kyllä tosi hauskalta toi robo recall.
Yksi parhaimman näköisistä vr peleistä tähän asti.
Pari tehtävää tuossa vasta kerkesin testaan mutta siinäkin kerkes tulla jo hiki. :rofl:

Edit: ainoo vika on että jos sulla on 360 setuppi niin toi teleportti mekanismi on vähän hölmö kun se kääntää sun katseen aina tiettyyn suuntaan jollet sitä tatilla väännä minne haluat.
Kumpa se toimisi niin että kun teleporttaat pysyy sun katse siinä suunnassa kuin mihin katsoitkin niin ei olisi aina hektisissä tilanteissa robo selän takana. :rofl:

Joo, se teleporttaus sotkee aika pahasti, kun toiminta on hektisempää. Muuten todella vaikuttava paketti. Saa nähdä, kuinka pitkäikäinen tämä on, mutta ainakin toistaiseksi tarjoaa hyvää ja urheilullista pelattavaa.
 
Siihen teleporttiin on jo virallinen korjaus tulossa myöhemmin. Modeilla voisi kuvitella saavan pelin elinikää pidennettyä ainakin, jos tarpeeksi ropellihattuja innostuu kokeilemaan.
 
Heitetäänpä tämä kysymykseni tänne kun tuntuu että muuaalla tämä on vain ilmaa johon kukaan ei vastaa.

Eli nyt kun ryzenit tuli markkinoille niin heräsi ajatus 4770K päivittämisestä 1700X, mutta lähinnä kysymys herää noin yleisesti, että onko tuosta usemmassta ytimestä hyötyä Vr-puolella. Itse pelaan pääsääntöisesti ajopelejä ja omistan Directdrive ratin jota pyöritetään omalla softalla. Eli parhaimmillaan taustalla pyörii, Viven softa,ratin softa ja mahdollisesti Skypekin, ehkä jopa selain joka saattaa unohtua taustalle. Näytönohjain toki on se kaiken A ja O ja sen virkaa hoitaa gtx 1080 ja mahdollisesti kohta Ti, mutta saisiko sieltä vielä rypistettyä vakautta tuolla useammalla ytimellä. Vai onko se tässä kohtaa vielä hukkaan heitettyä tehoa. Pelit ei vissiin osaa hyötyä vielä noista lisäytimistä, mutta hyötyykö kokonaisuus niistä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 624
Viestejä
4 493 975
Jäsenet
74 265
Uusin jäsen
Oranta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom