Mitä kaikkea olet kokeillut ja mitä nämä nolot tuotokset ovat? Mielestäni siistejä juttuja varsinkin lyhyeen demotukseen löytyy paljon. Google Earth, Destinations, Accounting, SPT, Super Hot, Bullet Train tai vaikka Medium, jos eri tyyppisiä juttuja haluaa?
Kiitos vinkeistä, pitääpä tutustua. Tosin kuten sanoin, Touchit puuttuvat vielä tässä vaiheessa joten noista jää aika moni pois jo sen vuoksi. About kaiken ilmaisen olen Oculus Homesta ladannut ja testannut, mutta kun ei siellä näyttäisi pysyvän edes sorttaamaan sisältöä hinnan mukaan tai paljon muutenkaan, niin voi olla että olen missannut jotain järkevää. Hetkellisiä onnistumisia lukuun ottamatta enemmän tai vähemmän kakkelia tuntuu kaikki ilmainen siellä olevan.
Ja siis ei siinä mitään, kyllä minä olen hyvästä sisällöstä valmis myös maksamaan, mutta ei viitsisi ostaa sikaa säkissä ja luulisi sen nyt olevan Oculuksen omakin etu tuottaa sellaista materiaalia, joilla saadaan mahdollisimman näppärästi uutta käyttäjäkuntaa. Missä siis pääsisi kokemaan sellaisia perusjuttuja kuten lentäminen, vuoristoradat/huvipuistot, huikeat kokemukset maan päällä ja veden alla, korkeat paikat jne?
Steamin VR-sisältöä en ole tutkinut, mutta pitääpä korjata tilanne.
Pari kysymystä:
- Kuinka saa poistettua Oculus Homen takan taustarätinän ja muut siellä kuuluvat äänet, vai onko tämä facebook-tyylisesti koettu ominaisuudeksi johon käyttäjän ei ole syytä päästä vaikuttamaan?
- Kuinka pääsee eroon joka ikinen kerta laseja päähan laitettaessa tulevan urpon varoituksen, jossa pitää osoittaa muutama sekunti sitä tekstilaatikkoa?
- Kuinka voi estää Oculus Homen pakkotuputuksen (haluaisin siis ettei se hyppää silmille työpöydällä joka kerta kun laittaa lasit päähän tai käynnistää jonkin VR-sovelluksen tai poistuu Steamin VR-tilasta)?
- Kuinka saa valittua millä tavalla haluaa kuunnella sovelluksen äänet? Nyt osa sovelluksista tuottaa äänen Riftin omille kuulokkeille ja osa taas on sitä mieltä, että äänten tulee toistua kaiuttimien kautta. Mm. Steamin äänet tulevat väkisin pääkaiuttimista ja ilmeisesti myös muiden sieltä käynistettyjen sovellusten äänet.
- Pääseekö edelleenkään millään järkevällä tavalla eroon Oculus Homen "laitteistosi ei ole yhteensopiva" -holhousbannerista?
Sillon kun ei ollut vielä Touchia, niin demoilin pitkälti sen Dreamdeckin kanssa ja erittäin positiivisesti se on otettu vastaan. Sitten vähän riippuen kohderyhmästä olen demonnut esim Lucky's Tale/Henry tai sitten ihan Assetto Corsaa ratilla.
Mm. juuri nuo menevät minulla suoraan siihen "ihan kakkelia" -kategoriaan. Ei oikein napostele alkaa näyttämään mitään hyppelypeliä tai hidastempoista lasten animaatiota aikuisille ihmisille. Vaikuttavat varmasti jollakin tasolla ensimmäisellä kerralla, mutta eivät ole alkuunkaan sitä mitä olen hakemassa.
Simulaattorit taas vaativat virittelyä (ja parin komponentin päivitystä koneessa), niiden aika tulee myöhemmin.