VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Testasin vähän aikaa tuota Hellblade: Senua's Sacrifice VR Editionia. Sanonpa vaan sen, että jos Witcher 3:een tulisi samanlainen VR-päivitys, niin mitään muuta peliä en varmaan enää pelaisi :eek: Olan takaa -kameran lisäksi vaihtoehtoina on tabletop- ja giant-moodit: ensimmäisessä pelimaailma avautuu pelaajalle miniatyyrimuodossa, mikä on varsin veikeän näköistä ja hauska pelata; giant-moodi oli joukon heikoin, se näytti vähän oudolta. Ne jotka väittävät, ettei VR sovi 3rd person -peleihin, ovat viimeistään tämän pelin myötä niin väärässä :D
En tiedä miksi, mutta itse en pysty pelaamaan puolta tuntia enempää. Saan päivän kestävän päänsäryn jos menee yli tuon ajan. Paljon oon vr kamaa jauhanut mutta tämä taitaa olla ensimmäinen peli josta on tullut matkapahoinvointia.
 
En tiedä miksi, mutta itse en pysty pelaamaan puolta tuntia enempää. Saan päivän kestävän päänsäryn jos menee yli tuon ajan. Paljon oon vr kamaa jauhanut mutta tämä taitaa olla ensimmäinen peli josta on tullut matkapahoinvointia.

Varoitustekstissä suositellaan pelaamaan puolen tunnin pätkissä, itse ehdin testata vain juuri tuon aikaa.
 
StarVR - Products - StarVR One

StarVR One Headset Revealed with SteamVR Tracking 2.0, Eye-tracking, Upgraded Specs - Road to VR
Road to VR sanoi:
Made for the commercial and enterprise VR markets, the StarVR headset’s defining feature has been its ultra-wide field of view (claimed at 210 degrees horizontal and 130 degrees vertical). The newly revealed StarVR One brings significant upgrades, according to the company, including eye-tracking, AMOLED displays, SteamVR Tracking 2.0, and a new headstrap. A variant of the headset, the StarVR One XT, has built-in optical markers for use with tracking systems other than SteamVR Tracking.

The headset’s new AMOLED displays have a resolution of 1,830 × 1,464 each (3,660 × 1,464 across both eyes), which StarVR says use an RGB-stripe subpixel structure for less screen door effect. The displays also bring the headset up to a 90Hz refresh rate, from 62Hz previously.
 
Tekniikka kehittyy vaan yhä suurin osa peleistä on pashkaa, VR ei vaan saa kunnon pelejä. Lone echo ollu ainut oikesti hiottu peli roborecalin jälkeen.
 
Minusta Skyrim VR on paras simujen jälkeen. Kaikkein paras on mielestäni x-plane 11 (käytössä Helsinki metropolitan VFR). Noissa molemmissa olisi käyttöä paremmalle resoluutiolle (nyt rift). Project Cars 2 saa suositukseni myös. Elite Dangeroukseen VR sopii myös mutta aloituskynnys on iso.

Odotin resident evil seiskaa riftille mutta ikävä kyllä se ei tullut. Se olisi ollut kokeilemisen arvoinen.
 
Nyt näitä paremman reso vehkeitä alkaa hiljaaksii tulemaan. Saa nähdä millainen pimax 8k oikeasti on? Milloinkohan oculus päivittää tietojaan seuraavasti laseistaan lisää, pienempi fovihan ja reso? siinä tulee olemaan kuin pimaxissa, mutta mutuna vois olettaa olevan hiotumpi tekele kuin edellämainittu, mutta mistä näistä tietää.. Eiköhän sieltä muiltakin valmistajilta ole tulossa, Google? Jne..
 
Nuo starvr lasit ei taida olla aivan kuluttajille tarkoitettuja.
Ouculuksen seuraavat voi olla se kova juttu hinnan/laadun suhteen. Isolla rahalla suunnitellut ja hiotut systeemit.
 
Onko mitään tietoa onko Samsung Odyssey rantautumassa Eurooppaan tänä vuonna? Osto ajoittuisi tuonne Black Fridayn tienoille.

En tiedä onko tulossa Eurooppaan, mutta näyttäisi olevan mahdollista tilata suoraan Amazon.comista. Kiinnostaa hieman itseänikin, hinta oli tällä hetkellä noin 360€ + 50€ pk + 100€ tullit sun muut. Eli tuossa noin 500€ hinnassa ei ALVia vielä.

Omistan Gear VR:n (Galaxy S8) ja pelaan DCS-lentosimulaattoria SteamVR+ALVR kombolla. Funtsin Odysseyn olevan tällä hetkellä ehkä ainut laite, jolla olisi parannusta kuvanlaatuun ja -tarkkuuteen.
 
Viimeksi muokattu:
Echo Combat (eli Echo VR) on muuten vielä tänään ja jonkin aikaa huomenna avoimessa betassa. Kannattaa käydä kokeilemassa.
 
Ja niin päättyi taas kaikki hyvä ajallaan.
SpeCi:lle kiitos peliseurasta, annoit kerran jos toisenkin köniin minulle :beye:
 


Suomalainen kehittäjä Catland taas vauhdissa. Saivat vissiin tukea ja kuvetta Nordic XR:än kautta pelin tekoon.
 
Oculus Santa Cruz on tulossa myyntiin tai saataville Q1 / 2019. Kovasti kiinnostaa pystyisikö SC pyörittämään Google Earth VR:ää. Marraskuun alesta on tarkoitus hankkia VR-kelpoinen GPU ja VR-silmikko tai sitten ennakkotilata SC, jos tulee järkevään hintaan myyntiin ja sillä onnistuu moinen käyttö.
 
Siis hetkonen mikäs tää Santa Cruz nyt sitten on? Yritin jotain pikaisesti guuglettaa mut oikeastaan hullua hurskaammaksi tullut.

Jotain samsung odyssein tasosta kuvaa ja liikeseurantaa majakoilla kuten ennenkin?

Juu kesän jälkeen pihalla kuin sulanut lumiukko näistä piireistä
 
Siis hetkonen mikäs tää Santa Cruz nyt sitten on? Yritin jotain pikaisesti guuglettaa mut oikeastaan hullua hurskaammaksi tullut.

Jotain samsung odyssein tasosta kuvaa ja liikeseurantaa majakoilla kuten ennenkin?

Juu kesän jälkeen pihalla kuin sulanut lumiukko näistä piireistä
Everything We Know About Oculus Santa Cruz (so far)

Originally announced at Oculus Connect 3 in 2016, the Santa Cruz project represents “the future” of Facebook’s long-term vision for VR hardware, positioned between Gear VR and Rift, aiming to deliver a high-end VR experience without the need for external sensors or a PC connection. Santa Cruz has many similarities in design and features to the Oculus Rift, but is a self-contained system, using an internal processor, displays, battery, and sensors for the same kind of positional (AKA 6DOF) tracking found on high-end tethered headset. That means it doesn’t rely on a host device like a connected computer or docked smartphone.

Eli kohtuullisen tehokkaat stand-alone 6DOF-lasit ilman tarvetta tietokoneelle, puhelimelle, tai ulkoisille sensoreille. Jonkin sortin Oculus Go steroideilla. :D
 
Kaikkein paras on mielestäni x-plane 11 -snip- Elite Dangeroukseen VR sopii myös mutta aloituskynnys on iso.

Uskaltaisin väittää X-Planea koskaan pelaamatta että Eliten aloitus/oppimiskynnys on olematon oikeaan lentosimuun verrattuna.. :D
 
Kumpi sitä nyt hommata Htc vive vaiko oculus?

Oculus Cv1 on kerran ollut, oli ihan Ok.
silmälasitkin mahtu ok vaikka olisi voinut ehkä vielä vähän paremminkin sopia.

ohjaimet oikeen hyvät mutta en tykännyt tuosta 3x Usb 3.0 vaatimuksesta joka aiheutti päänvaivaa vaikka kaikki oli jo kertaalleen asennettu.

Htc vivestä ei mitää kokemusta
Onko siinä ohjaimet miten hyvät ja mahtuuko lasit vai pitääkö piilareita käyttää.
Entä sen asennus,onko yhtään helpompaa kuin Cv1.

Vivellä ainakin se kauppa josta saa 5kpl/pelejä kuukaudessa kiinteeseen hintaan joka olisi plussaa.
Vive tosin hieman kalliimpi laite.
 
Viimeksi muokattu:
Kumpi sitä nyt hommata Htc vive vaiko oculus?

Oculus Cv1 on kerran ollut, oli ihan Ok.
silmälasitkin mahtu ok vaikka olisi voinut ehkä vielä vähän paremminkin sopia.

ohjaimet oikeen hyvät mutta en tykännyt tuosta 3x Usb 3.0 vaatimuksesta joka aiheutti päänvaivaa vaikka kaikki oli jo kertaalleen asennettu.

Htc vivestä ei mitää kokemusta
Onko siinä ohjaimet miten hyvät ja mahtuuko lasit vai pitääkö piilareita käyttää.
Entä sen asennus,onko yhtään helpompaa kuin Cv1.

Vivellä ainakin se kauppa josta saa 5kpl/pelejä kuukaudessa kiinteeseen hintaan joka olisi plussaa.
Vive tosin hieman kalliimpi laite.

Laseille riittää USB 2.0. Sensoreille suositellaan USB 3.0:aa, mutta lukemani perusteella ne toimivat käytännössä yhtä hyvin myös 2.0:lla. Joku joka on testannut/vertaillut voinee kommentoida. Jos edes toisen saa 3.0-porttiin, niin toimii varmasti hyvin.

Spoilerin takana 28.11.2017 kirjoittamani vertailu Rift vs. Vive. Ellei joku Viven ominaisuus ole todella tärkeä, niin hintaeron perusteella on edelleen helppo valita Rift.

Ellei ole tilaa ja tarvetta todella isolle pelialueelle, niin en keksi mitään syytä hommata Viveä Riftin sijaan. Harvassa pelissä tälle tosin on tarvetta, melkein kaikissa riittää kun seisoo paikallaan. Pelejä ei oikein voi suunnitella pelkästään isoa pelialuetta varten, koska harvoilla on tilaa isommalle kuin ~2x2 m alueelle. Ja voitte pelata samoja pelejä Steamin kautta, vaikka teillä olisi eri laitteet.

En ole koskaan Viveä koittanut, mutta lukemani perusteella lyhyesti plussat ja miinukset:

Vive:
+ Ehkä hieman parempi seuranta kuin Riftissä (käytännössä ei liene merkitystä)
+ Silmälasit taitaa mahtua paremmin lasien sisään
+ Majakat kattavat isomman alueen eivätkä ne tarvitse USB-paikkoja koneesta, ainoastaan verkkovirtaa
- "Vain" Steam sovelluskauppana (ei iso puute, sillä suurin osa peleistä kuitenkin siellä), ja Revivellä ilmeisesti onnistuu myös Oculus Storen käyttö
- Huomattavasti kalliimpi kuin Rift (699e + mahdollinen DAS)
- Ei integroituja kuulokkeita (Deluxe Audio Strap +120e, sama toiminnallisuus kuin Riftissä)
- Ohjaimet eivät niin ergonomiset ja mukavat kuin Touchit. Pitkulainen muoto saattaa tosin toimia paremmin joissain peleissä. Moni tykkää enemmän Touchien peukalotatista, kuin kosketuslevystä. Mielipidekysymyksiä. Toucheissa AA-patterit, Wandeissa akut. Jos virta loppuu kesken kaiken, Toucheihin voi vaihtaa nopeasti pariston lataamisen odottelun sijasta.

Rift:
+ Edullisempi hinta (449€ + tarvittaessa kolmas sensori 69e)
+ Integroidut, todella hyvät kuulokkeet
+ Käytettävissä sekä Oculus Storen että Steamin sisältö natiivisti
- Vain pienehköt silmälasit mahtuvat Riftin sisälle mukavasti
- Jokainen sensori vaatii oman USB-paikan, eli USB-lisäkorttia saattaa tarvita jos paikat/kaista loppuu kesken. Halpis kaksiporttinen Sharkoonin kortti Verkkokaupasta toiminut ainakin itselläni ihan hyvin.
- Sensorien kantomatka luullakseni pienempi kuin Viven majakoilla

Tuossa nyt tärkeimmät pointit, muut lisäilee ja korjaa jos tuli puhuttua palturia. Ja yritin olla mahdollisimman objektiivinen vaikka Riftin omistankin :D
 
Esimerkiksi mulla on oculus 3x usb 2.0 ja on toiminut kohta vuoden kuin junan vessa. Alussa oli kaikenlaisia usb ongelmia ja ne loppuivat vasta sitten kun heitin suosiolla kaikki liitännät usb 2.0.
 
Mites nuo mr lasit nykyään toimii tuen puolesta ja kuinka paljon microsoft kiusaa asiakkaitaan nykyään? Muistaakseni luin että pieniä ogelmia tuen kanssa julkkarissa ja miklosoft pakko syöttänyt kauppansa kautta kaikkea sontaa (hieman kärjistettyä tekstiä elkää välittäkö) Mietin vaan et alkaako nuo Samsungin odysseid olemaan fiksu vaihtoehto?
 
Oculus Go:ta ei taida löytyä hyllystä mistäänpäin Suomea? Kenelläkään kokemuksia laitteesta?
 
Kumpi sitä nyt hommata Htc vive vaiko oculus?

Oculus Cv1 on kerran ollut, oli ihan Ok.
silmälasitkin mahtu ok vaikka olisi voinut ehkä vielä vähän paremminkin sopia.

ohjaimet oikeen hyvät mutta en tykännyt tuosta 3x Usb 3.0 vaatimuksesta joka aiheutti päänvaivaa vaikka kaikki oli jo kertaalleen asennettu.

Htc vivestä ei mitää kokemusta
Onko siinä ohjaimet miten hyvät ja mahtuuko lasit vai pitääkö piilareita käyttää.
Entä sen asennus,onko yhtään helpompaa kuin Cv1.

Vivellä ainakin se kauppa josta saa 5kpl/pelejä kuukaudessa kiinteeseen hintaan joka olisi plussaa.
Vive tosin hieman kalliimpi laite.

Ohjaimet on OK mutta kokonaisuutena häviää Riftille ehkä hieman. Käytännössähän ne ovat "isohkot" ja "miekkamaiset" kun taas riftillä on huomattavasti pienemmät ja ergonomiset. Riftin ohjaimilla tuntuu enemmän että ohjain on osa kättä kun taas Vivellä pidät kädessäsi ohjainta. Tracking Viven ohjaimissa on kuitenkin parempi etkä tarvitse kolmea kameraa ohjaimia varten. Käytännön ero on kuitenkin pieni mutta näkyy jossain määrin esim. Beat Saberin nopeatempoisissa lyönneissä. Kyseisessä pelissä miekkamaiset ohjaimet toimivat myös hieman riftin designia paremmin mutta tilannehan vaihtelee ihan pelikohtaisesti.

Itsellä ei silmälaseja ole mutta olen ymmärtänyt revikoista että Vivellä olisi laseille hieman enemmän tilaa. Jos ostat normiviven niin ostaisin kyllä deluxe audio strapin, joka tuo ergonomian eri tasolle ja lähemmäksi Riftiä. Strapin avullakin jäljelle jää kuitenkin hieman painavampi ja isompi HMD.

Asennus on huomattavasti simppelimpi kuin Riftissä. Käytännössä pistät huoneen nurkkiin kaksi lähetintä ja ne tarvitsevat vain virtaa. Sen jälkeen ajat setupin. Tracking toimii paremmin ja on ongelmattomampi kuin Riftissä.

Hintahan on Viven suurin ongelma ja melkein nykytilassa harkitsisin Vive Prota normiviven sijasta jos vain lompakko ja kone kestää. Maksat vielä enemmän mutta saat myös hieman teknologista eroa ja Deluxe Audio Strapin "sisäänrakennettuna".

Käytännössä kummallakin on puolensa ja pitää valita omien preferenssien sekä lompakon ja raudan kestävyyden perusteella oma suosikkinsa.
 
Viimeksi muokattu:
Ohjaimet on OK mutta kokonaisuutena häviää Riftille ehkä hieman. Käytännössähän ne ovat "isohkot" ja "miekkamaiset" kun taas riftillä on huomattavasti pienemmät ja ergonomiset. Riftin ohjaimilla tuntuu enemmän että ohjain on osa kättä kun taas Vivellä pidät kädessäsi ohjainta. Tracking Viven ohjaimissa on kuitenkin parempi etkä tarvitse kolmea kameraa ohjaimia varten. Käytännön ero on kuitenkin pieni mutta näkyy jossain määrin esim. Beat Saberin nopeatempoisissa lyönneissä. Kyseisessä pelissä miekkamaiset ohjaimet toimivat myös hieman riftin designia paremmin mutta tilannehan vaihtelee ihan pelikohtaisesti.

Itsellä ei silmälaseja ole mutta olen ymmärtänyt revikoista että Vivellä olisi laseille hieman enemmän tilaa. Jos ostat normiviven niin ostaisin kyllä deluxe audio strapin, joka tuo ergonomian eri tasolle ja lähemmäksi Riftiä. Strapin avullakin jäljelle jää kuitenkin hieman painavampi ja isompi HMD.

Asennus on huomattavasti simppelimpi kuin Riftissä. Käytännössä pistät huoneen nurkkiin kaksi lähetintä ja ne tarvitsevat vain virtaa. Sen jälkeen ajat setupin. Tracking toimii paremmin ja on ongelmattomampi kuin Riftissä.

Hintahan on Viven suurin ongelma ja melkein nykytilassa harkitsisin Vive Prota normiviven sijasta jos vain lompakko ja kone kestää. Maksat vielä enemmän mutta saat myös hieman teknologista eroa ja Deluxe Audio Strapin "sisäänrakennettuna".

Käytännössä kummallakin on puolensa ja pitää valita omien preferenssien sekä lompakon ja raudan kestävyyden perusteella oma suosikkinsa.

Jos oikein ymmärsin niin Vive Pro olisi tarkoitettu enempi normi viven omistajille kun ilmeisesti ei ole ihan plug and play, eli jotain olennaista puuttuu paketista joka sitten vissiin nostaa hintaa reippaasti lisää.

Mutta täytyy vähän nyt harkita, molemmissa on kyllä puolensa.
Peli alue on n. 4x6 metriä joka ehkä toimisi tuolla vivellä hiukan paremmin.
johdotki vissiin hieman pidemmät joka on kyllä plussaa.
 
Oculus Go:ta ei taida löytyä hyllystä mistäänpäin Suomea? Kenelläkään kokemuksia laitteesta?
Täältä löytyy. Laadukkaat VR-lasit viihdesisällön kuluttamiseen, siis videoihin ja semmoisiin. Parhaimmillaan kun ei ole televisiota käytettävissä ja pitäisi Netflixiä katsoa. Voit lojua sängyssä tai istua lentokoneessa ja silti katsella 100" ruutua vastaavaa kangasta.

Pelaamiseen Go:ta ei mielestäni ole tarkoitettu. Tai ainakin Rift on tuolta osin pilannut minulta Go:n.

Tilasin suoraan Oculus.com:ista. Ei postimaksuja.
 
Viimeksi muokattu:
Itselläni oli Rifti aikoinaan ja tuli se myytyä pois aika nopeasti, nyt taas ruvennut autosimujen myötä himottamaan. :D

Go:ta mietin jo väliaikaiseksi ratkaisuksi, mutta eipä tuolle taida olla kuitenkaan käyttöä. Asia joka häiritsi Riftin kanssa aikanaan oli tuo resoluutio, joka ei tehnyt ajamisesta kauhean nautittavaa, kun ei nähnyt kauaksi niin selvästi.

En sitten tiedä annoinko sille tarpeeksi aikaa, että olisi tottunut tuohon, itse ajaminenhan oli aivan mielettömän sujuvaa ja luonnollista, enemmän kun olin odottanut.

Tuo HDM Odyssey näyttäisi olevan parempi vaihtoehto ajopeleihin, mutta eipä tämä vanha GTX 970 taida sen kanssa mennä kunnolla, tiedä sitten mitä tässä tekisi. Jäisikö odottamaan vuodeksi pariksi mitä tapahtuu ja mahdollisesti päivittäisi konettakin siinä samalla, himottaisi vaan päästä ajamaan VR -maailmaan. :cigar2:
 
Joskus lukenut tarinoita kun ihmiset on tapelleet Riftin/Viven antureiden ja erilaisten USB-kontrollerien yhteensopivuusongelmien kanssa.
Tänään tuli ensimmäinen vastaavanlainen ongelma oman Dell:n WMR headsetin kanssa kun kytkin ekaa kertaa konepäivityksen jälkeen kiinni uuden emolevyn takapaneeliin.
Tökkäsin vain ensimmäiseen USB-liittimeen jonka pimeässä pöydän alla näin, "BOOM" BSOD, ja kun kone boottaa niin Windowsin käynnistymisen jälkeen, "BOOM" BSOD jälleen.
Sitten nappasin headsetin irti ja kone rauhoittui.
Kaivoin taskulampun esille ja katsoin koneen takapaneelia tarkemmin. Olin kytkenyt headsetin USB-johdon punaiseen USB-liittimeen joka ilmeiseti on ASMedian kontrollerin takana.
Vaihdoin siniseen liittimeen joka ilmeisesti on AMD:n oman kontrollerin takana ja tällä kertaa ei tullut sinistä ruutua ja kaikki toimi normaalisti.

Mitä tuossa pelailun jälkeen googlasin niin näköjään juuri ASMedian kontrollerit on niitä joiden kanssa on ollut ongelmaa Riftin, Viven sekä WMR headsettien kanssa.
 
Rift exclusive, meh...

PC puolella tuo pirstaloituminen eri headset valmistajien omiin ekosysteemeihin on aikamoinen rasite välillä.
Playstation VR:llä kun ostat PS4 pelin jossa on VR tuki niin se toimii 100% varmasti juuri sillä sinun headsetillä. PC puolella joutuu aina syynäämään onko peli nyt Vive, Rift vai WMR optimoitu ja mitä eri malleja tukee. Niinkuin peleissä olisi rajoitus "tämä toimii sitten vain jos sulla on Acerin näyttö, muilla näytöillä kuva venyy ja vanuu muodottomaksi"
 
Stormland vaikuttaa mielenkiintoiselta peliltä - tulee mieleen Lone Echo.
Toivottavasti Insomniac laittaisi kunnolla panoksia tähän. Tällä hetkellä näyttää huonolta omasta mielestä. Tarinalta vaikea odottaa mitään kun robotteja ilman puhetta leijailee ympäri ämpäri. Jos tällä haetaan jotain No Mans Sky:n tapaista casuaalia seikkailemista niin toivottavasti maailma on itsessään tarina (Dark Souls hyvänä esimerkkinä). Ja onko pituus mikä? Yhden illan veto vai kymmeniä tunteja?

Gunplay näyttää veltolta. Geneeristä räiskintää vähäisillä vihollistyypeillä (ainakin trailerin perusteella). Kaiken kaikkiaan vaikuttaisi Riftin No Mans Sky:lta. Voin jo nähdä tyydyttäviä arvosteluja pelistä. /Pessimisti
 


Echo Combatin seuraava avoin beta lähtee käyntiin 6.9. Nyt mukana on tuki tiimeille. Aistin että taso alkaa nousemaan melko radikaalisti.

Mitenhän tuota malttaisi odottaa?
 
Eilen keskiviikkona ilmestyneessä pelissä Firewall Zero Hour toteutuu moni sellainen ihan perushaave mitä tulee räiskintäpeleihin.

Ensimmäinen ahaa-elämys tulee kun nostat aseohjaimen tähtäimen näkökenttääsi ja kuljetat sitä pitkin horisonttia laskeaksesi sen taas alas. Tähtäät ja katsot, asetta liikauttamatta, mitä sivulla tapahtuu. Menet suojan taakse ja ammut asetta kohottaen sokkona. Kurkkaat nurkan taakse ja tulet esille vain sen verran kuin se on välttämätöntä. Kaikkea tätä pitäisi näkyä tässä muutamassa videoidussa matsissa, jotka vielä myöhäisiltaan otin yhdessä ranskalaisten kanssa.

Pelit ovat 4 vs. 4. Alustana PlayStation 4 Pro ja PSVR + Aim Controller-aseohjain:
 
Helppokäyttöisempi paketti, kun ei tarvitse kuin laittaa lasit päähän. Ja paljon halvempi niille, jotka eivät jo valmiiksi omista sopivaa Samsungin puhelinta.
Näinkö? Vai haetaanko tässä uusinta ja hienointa puhelinta parhaaseen suorituskykyyn, entä mihin käyttöön laitetta haetaan? No, joka tapauksessa ei kyllä varmasti ole paljon halvempi, eikä välttämättä lainkaan halvempi. Kyllähän jo kevään mittaan ennen tätä viestiä oli Galaxy S7 useampaan kertaan (muistaakseni kaikilla kolmella operaattorilla omassa kaupassaan) myynnissä 300 eurolla, ja Gear VR 2016 tai 2017 kai irtoaa verrattain edullisesti. Niinikään kai Google Daydream sopii eri valikoimaan laitteita, joten aika monella kai on joku sopiva laite valmiiksi. Tuota Oculus Go:n hintaa nyt katsoessani (jeesus, 350) voin vain todeta, että sehän on melkein HTC Viven hinta. Sehän on vähän kuin mopoauton ostaisi, kun parilla tonnilla lisää saa jo vaatimattoman volkkarin. Ei jatkoon.

Tämä siis kun vertaa perustason ratkaisuun, joka lähtee alle tai päälle satasella, ja vrt. parhaisiin ratkaisuihin, joita saa alle ja yli tonnilla - joskus selvästi allekin, kuten vanhaa Viveä varusteineen. Ei köpöisestä jämästä viitsisi ihan hyvän käytetyn hintaa pulittaa. En käsitä, mikä on kohdeyleisö.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen keskiviikkona ilmestyneessä pelissä Firewall Zero Hour toteutuu moni sellainen ihan perushaave mitä tulee räiskintäpeleihin.

Ensimmäinen ahaa-elämys tulee kun nostat aseohjaimen tähtäimen näkökenttääsi ja kuljetat sitä pitkin horisonttia laskeaksesi sen taas alas. Tähtäät ja katsot, asetta liikauttamatta, mitä sivulla tapahtuu. Menet suojan taakse ja ammut asetta kohottaen sokkona. Kurkkaat nurkan taakse ja tulet esille vain sen verran kuin se on välttämätöntä. Kaikkea tätä pitäisi näkyä tässä muutamassa videoidussa matsissa, jotka vielä myöhäisiltaan otin yhdessä ranskalaisten kanssa.

Pelit ovat 4 vs. 4. Alustana PlayStation 4 Pro ja PSVR + Aim Controller-aseohjain:

Tuohan on ihan suora kopio Rainbow Six: Siegestä, tosin VR-versiona.
 
oh man, tuli hyvä syy hommaa Aim Controller.
Ainoo miinus vaan että joutuu aina pelaamaan tuntemattomien kanssa kun kaveriporukassa ei ole tällä hetkellä PS4 pelaajia juurikaan, eikä yhdelläkään muista ole PSVR:ää.
 
Tuota Oculus Go:n hintaa nyt katsoessani (jeesus, 350) voin vain todeta, että sehän on melkein HTC Viven hinta. Sehän on vähän kuin mopoauton ostaisi, kun parilla tonnilla lisää saa jo vaatimattoman volkkarin. Ei jatkoon.
Missä on noin kallis? Oculusen sivuilta kun tilaa niin 32 GB malli on postikuluineen 219€ ja 64 GB malli 269€. Kyllä tuo on monessa suhteessa (mm. akunkesto, ergonomia, kuvanlaatu, ohjain) parempi ja myös halvempi kuin puhelimen ja GearVR:n yhdistelmä.

Oculus Go | Oculus
 
Missä on noin kallis? Oculusen sivuilta kun tilaa niin 32 GB malli on postikuluineen 219€ ja 64 GB malli 269€. Kyllä tuo on monessa suhteessa (mm. akunkesto, ergonomia, kuvanlaatu, ohjain) parempi ja myös halvempi kuin puhelimen ja GearVR:n yhdistelmä.

Oculus Go | Oculus

Oho, muistelin kanssa että olis ollut kalliimpi! Tuo kyllä alkaa houkuttelemaan enemmän ja enemmän mediakäyttöön.
 
Eilen keskiviikkona ilmestyneessä pelissä Firewall Zero Hour toteutuu moni sellainen ihan perushaave mitä tulee räiskintäpeleihin.

Ensimmäinen ahaa-elämys tulee kun nostat aseohjaimen tähtäimen näkökenttääsi ja kuljetat sitä pitkin horisonttia laskeaksesi sen taas alas. Tähtäät ja katsot, asetta liikauttamatta, mitä sivulla tapahtuu. Menet suojan taakse ja ammut asetta kohottaen sokkona. Kurkkaat nurkan taakse ja tulet esille vain sen verran kuin se on välttämätöntä. Kaikkea tätä pitäisi näkyä tässä muutamassa videoidussa matsissa, jotka vielä myöhäisiltaan otin yhdessä ranskalaisten kanssa.

Pelit ovat 4 vs. 4. Alustana PlayStation 4 Pro ja PSVR + Aim Controller-aseohjain:
Nyt meinaa ostohousut mennä jalkaan, mahtavan oloinen.
 
Näinkö? Vai haetaanko tässä uusinta ja hienointa puhelinta parhaaseen suorituskykyyn, entä mihin käyttöön laitetta haetaan? No, joka tapauksessa ei kyllä varmasti ole paljon halvempi, eikä välttämättä lainkaan halvempi. Kyllähän jo kevään mittaan ennen tätä viestiä oli Galaxy S7 useampaan kertaan (muistaakseni kaikilla kolmella operaattorilla omassa kaupassaan) myynnissä 300 eurolla, ja Gear VR 2016 tai 2017 kai irtoaa verrattain edullisesti. Niinikään kai Google Daydream sopii eri valikoimaan laitteita, joten aika monella kai on joku sopiva laite valmiiksi. Tuota Oculus Go:n hintaa nyt katsoessani (jeesus, 350) voin vain todeta, että sehän on melkein HTC Viven hinta. Sehän on vähän kuin mopoauton ostaisi, kun parilla tonnilla lisää saa jo vaatimattoman volkkarin. Ei jatkoon.

Tämä siis kun vertaa perustason ratkaisuun, joka lähtee alle tai päälle satasella, ja vrt. parhaisiin ratkaisuihin, joita saa alle ja yli tonnilla - joskus selvästi allekin, kuten vanhaa Viveä varusteineen. Ei köpöisestä jämästä viitsisi ihan hyvän käytetyn hintaa pulittaa. En käsitä, mikä on kohdeyleisö.

En tiedä mitä riistohintoja katselet, mutta laitteen hinta on alusta saakka ollut 200 eurosta eteenpäin postikulujen ollessa ilmaisia. Itselläni on ollut Rift alusta saakka, mutta Go on viime aikoina ollut kyllä melkoisen paljon enemmän käytössä juuri tuon helppokäyttöisyyden takia. GearVR vaatii sen luurin renkuttamista siihen koteloon ja sitten akku onkin melkein tyhjä, kun käyttö lopetetaan. Nuo vanhemmat mallit vaativat vielä erikseen sen ohjaimen hankkimisen.
 
Tuosta keskiviikkona ilmestyneestä pelistä Firewall: Zero Hour on kyllä tällä näytölllä nousemassa yksi PSVR:n parhaimmista kokemuksista, yhdessä Aim Controller-aseohjaimen kanssa.

Meillä on oma suomiyhteisö, johon olet tervetullut. Sitä kautta löydät suomalaista peliseuraa. Kommunikointi on yksi menestyksen edellytyksiä myös tässä.

PlayStation 4 yhteisön löydät nimellä: Firewall Zero Hour Suomi


44D898F6-5746-4A93-A36F-CC95EEC7FF4F.jpeg
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 475
Viestejä
4 497 756
Jäsenet
74 213
Uusin jäsen
Naxu20

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom