VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Näköjään, toki ei mikään ihme. Eihän se VR vieläkään ole mihinkään lentoon lähtenyt.
Joo lähinnä tarkoitinkin että pelaako tätä porukka suoraan Uplayn tai Oculus softan kautta. Peli kiinnostaa kovasti mutta ei tuota yksin voi pelata. 50€ on lisäksi aivan posketon hinta viidestä tehtävästä.
 
Joo lähinnä tarkoitinkin että pelaako tätä porukka suoraan Uplayn tai Oculus softan kautta. Peli kiinnostaa kovasti mutta ei tuota yksin voi pelata. 50€ on lisäksi aivan posketon hinta viidestä tehtävästä.
Tuohan on crossover-peli, joten PS4 pelaajatkin pitää laskea mukaan. Niitä saattaa olla enemmän kun laitteitakin on maailmalla 200 000 kpl.

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
 
Kandee huomioida ettei tuossa Steamin lukemassa näy myöskään PSVR-pelaajat joita luultavasti on enemmän kuin Rift/Vive-pelaajia.

EDIT: Santtu kerkesi ensin. PSVR:ää on maailmalla muuten "vähän" enemmän kuin 200k kpl... ;)
 
Kandee huomioida ettei tuossa Steamin lukemassa näy myöskään PSVR-pelaajat joita luultavasti on enemmän kuin Rift/Vive-pelaajia.

EDIT: Santtu kerkesi ensin. PSVR:ää on maailmalla muuten "vähän" enemmän kuin 200k kpl... ;)
Seison korjattuna, en ole vähään aikaan lukuja ihmetellyt tuosta, niin tuli joku vanha luku muistista. [emoji51]

Itsellä myös tuo psvr. Kokeilumielessä ostin josko saisi pc:llekin toimimaan ja saihan sen. Ajelen tuolla kummasti Dirt Rallya VR:nä sen mitä haluan.

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
 
No, Ubisoftin olisi pitänyt pudottaa tuon hinta alunpitäenkin alemmaksi. Ostan kyllä STBC:n kun meitä on Discossa porukka jota sitä pelaisi, mutta kukaan halua maksaa 50e pelistä joka todennäköisesti on aika kertakäyttöinen.
Kunhan Black Friday ja Steamin joulualet tulee niin eiköhän tuo sen jälkeen kirjastosta löydy.

Sama. Ostan alesta... ehkä. En tunne ketään IRL, kellä olisi mitään VR-laitteita tosin.
 
Torstaina pitäisi saapua Rift kotiin, mikä se on tän hetken paras VR-peli joka kannattaa ostaa ja latailla valmiiksi että pääsee heti parhaaseen mahdolliseen VR-elämykseen?
Unohtui mainita Portal Stories. Ilmainen jos omistaa Portal 2:n. Lyhyehkö puzzlepeli Portal maailmassa. Ehdottomasti kokeilun arvoinen.
 
Onko autopeleissä pää tavallaan paikallaan ja voit ympäriinsä katsella muttet voi kurottaa vaikka ratin etupuolelle? Eli etäisyys rattiin pysyy kokoajan samana?

Se olisi aika omituista että pää olisi paikallaan. Aivot menisi solmuun kun kuva ei seuraisi pään liikettä. En tiedä onko autopeleissä tuota jotenkin rajoitettu, mutta lentopeleissä voi vaikka pukata pään ulos (suljetusta) ikkunasta.
 
Onko autopeleissä pää tavallaan paikallaan ja voit ympäriinsä katsella muttet voi kurottaa vaikka ratin etupuolelle? Eli etäisyys rattiin pysyy kokoajan samana?
Ei vaan voit vaikka nousta ulos autosta ja ihailla sitä eri puolilta.
Toimii esim. Assetto corsassa, project carseissa autoa ei ole mallinnettu ulkoa kokonaan.

Parhaiten kuvattuna VR ajopelissä on kuin istuisit itse siellä ohjaamossa.
 
Onko autopeleissä pää tavallaan paikallaan ja voit ympäriinsä katsella muttet voi kurottaa vaikka ratin etupuolelle? Eli etäisyys rattiin pysyy kokoajan samana?

Halvoilla 3DoF VR-headsetillä on lukittu noin, esim. se Pimax 4K. Vive, Rift, WMR taas ovat 6DoF eli kääntymisen ja asennon lisäksi sijainti on seurattua.
 
Project Cars 2 on mallinettu kokonaan.

Ja tosiaan @opelman :lle päätä voi liikutella joka suuntaan mutta päätön kroppa pysyy penkissä (tietenkin). Lasit päässä pääset katsomaan vaikka auton moottorin sisälle niin halutessaan.
Ei ole kaikkia autoja mallinnettu kunnolla, osassa puuttuu esimerkiksi takapyöränkotelot kokonaan. Parempi kylläkin kuin eka peli jossa oli karsea toteutus.
 
Harmikseni sain huomata että Payday 2 Vr taitaa olla Steamin ainoa peli jossa Rifti ei toimi. Toisaalta ollut Steamin foorumeilla juttua että ei toimisi edes Vivellä tällä hetkellä. Noh, beta on aina beta.
 
Osuipa silmään Mikrobitin ankea artikkeli VR-lasien tulevaisuudesta: Tulevaisuus kävi kylässä

Tiivistettynä toimittajan mielestä 5 asiaa pitäisi muuttua/parantua jotta VR-laseilla on jonkinlainen tulevaisuus:
1. Pikselitiheys
2. Kuva-alan peitettävä silmien koko näkökenttä
3. Näytönohjainten tehon pitää moninkertaistua
4. Silmien seuranta täytyy kehittää toimivaksi
5. Ergonomia siedettäväksi
 
Osuipa silmään Mikrobitin ankea artikkeli VR-lasien tulevaisuudesta: Tulevaisuus kävi kylässä

Tiivistettynä toimittajan mielestä 5 asiaa pitäisi muuttua/parantua jotta VR-laseilla on jonkinlainen tulevaisuus:
1. Pikselitiheys
2. Kuva-alan peitettävä silmien koko näkökenttä
3. Näytönohjainten tehon pitää moninkertaistua
4. Silmien seuranta täytyy kehittää toimivaksi
5. Ergonomia siedettäväksi

Aikamoista paskaa koko artikkeli jos suoraan sanotaan..
Varsinkin näytönohjainten tehon osalta ihan täyttä soopaa.

Näytönohjainten tehon pitää moninkertaistua. Tämän hetken tehokkaimmat, liki tuhannen euron hintaiset näytönohjaimet, kuten GeForce GTX 1080Ti riittävät vain niukasti pyörittämään vr-sisältöjä nykyisellä, riittämättömäksi huomatulla resoluutiolla. Näkökenttä ja resoluutio eivät voi kasvaa, jos konetehot eivät siihen taivu.

Joopa joo.. :rolleyes:
 
Osuipa silmään Mikrobitin ankea artikkeli VR-lasien tulevaisuudesta: Tulevaisuus kävi kylässä

Tiivistettynä toimittajan mielestä 5 asiaa pitäisi muuttua/parantua jotta VR-laseilla on jonkinlainen tulevaisuus:
1. Pikselitiheys
2. Kuva-alan peitettävä silmien koko näkökenttä
3. Näytönohjainten tehon pitää moninkertaistua
4. Silmien seuranta täytyy kehittää toimivaksi
5. Ergonomia siedettäväksi

Mitä *vettiä! Tuo artikkelihan on ihan täyttä paskaa. Artikkelissa ei edes mainita mitä headsettiä herra on kokeillut.

"Nykyiset visiirit kiristävät kasvoja ja päästä roikkuu paksu touvi johtoja. "

"Näytönohjainten tehon pitää moninkertaistua. Tämän hetken tehokkaimmat, liki tuhannen euron hintaiset näytönohjaimet, kuten GeForce GTX 1080Ti riittävät vain niukasti pyörittämään vr-sisältöjä nykyisellä, riittämättömäksi huomatulla resoluutiolla. Näkökenttä ja resoluutio eivät voi kasvaa, jos konetehot eivät siihen taivu."

"Pikselitiheyden on noustava vähintään kaksinkertaiseksi. Näytöt ovat vain millimetrien päässä silmistä, joten nykyisten laitteiden 2k-tarkkuus ei riitä alkuunkaan. Pikseliverkko rasittaa silmiä pahasti, koska sisältö näytetään kauas horisonttiin asti, mutta silmä kohdistuu vain millimetrien päähän. Tuloksena on väistämättä päänsärkyä."

Siis niinkuin mitä vattua??!? Onko toimittaja testannut jotain Google Cardboardia?
 
Ei tuo niin kaukana totuudesta ole, tuntuu olevan herkkä paikka ...

Kyllä tää rifti melko viritys vielä on, kaapelit, olematon näkökentän peite (ohuellakin maskilla) , sukellusmaski/kiikari fiilis. Umpi surkea pikselitiheys, etenkin peleissä missä pitäs oikeasti erottaa jotain kauas.

Pidän kyllä omasta potasta mutta kyllä melko alkeellista meno on vielä.

Ja tuo näyttis asia on hieman pelistä kiinni, kyllä tälläkin 1060 pärjää mutta ei tuo 1080 turhaa ole jos haluaa kunnolla PD: tä nostaa jne
 
Kyllä tää rifti melko viritys vielä on, kaapelit, olematon näkökentän peite (ohuellakin maskilla) , sukellusmaski/kiikari fiilis. Umpi surkea pikselitiheys, etenkin peleissä missä pitäs oikeasti erottaa jotain kauas.

Ja tuo näyttis asia on hieman pelistä kiinni, kyllä tälläkin 1060 pärjää mutta ei tuo 1080 turhaa ole jos haluaa kunnolla PD: tä nostaa jne
Makuasioitahan nämä toki on mutta erittäin kärjistetysti tuo artikkeli on kirjoitettu. Se nyt on ihan sama mitä täällä foorumilla kukakin on mieltä mutta toimittajan mielipiteellä on enemmän vaikutusta. Jos sanotaan että pitää olla tonnin näyttis että homma toimii edes välttävästi niin moniko tuon artikkelin luetteuaan etes harkitsee Riftiä tai Viveä? Kummasti porukka pelailee jopa GTX970:llä. 1060 luulisi riittävän ihan kivasti jos karsii asetuksista. Ei tietenkään ihan joka tilanteessa mutta eipä se muutenkaan riitä esim. 1440p pelaamiseen.
Omalla kohdalla olin positiivisesti yllättynyt Riftin kaapelista. PSVR:ssä se on hieman paksumpi :D
Henkilökohtaisesti toivon että VR lähtisi nousuun jo nykyisillä seteillä. On tämä sen verran hienoa tekniikkaa. Onneksi mukaan saatiin myös Microsoft omilla VR systeemeillä, vaikka softa onkin tällä hetkellä mitä on.
 
Heh, jos autotestit kirjoitettasiin samalla asenteella, ne alkaisivat kappaleen mittaisella vittuilulla siitä kuinka ne kulkevat edelleen polttomoottereilla.
 
Eniten tuossa artikkelissa häiritsee se, että kyseessä on minulle kaikkien aikojen toiseksi paras tietokonepelien toimittaja. Pitkän linjan pelimies ja pelimaku yleensä ollut lähellä omaa. Tässä vähän retrofiiliksillä, kun on tullut luettua 90-luvun alun Pelit-lehtiä viimeaikoina :)

Muutenhan tuo artikkeli "särähtää korviin" aika pahasti. Toisaalta voihan se siinä mielessä pitää paikkaansa, että massat kyllä varmasti ajattelevat asian noin. Kun miettii esimerkiksi TV-ruudun kokoa ja laatua, resoluution merkitystä peleissä ym., niin kyllä massat seuraavat perässä yleensä todella hitaasti. Itselläni esim. on ollut videotykki vuodesta 2011. Normaali TV:n katsojalle on pitkään kelvannut 32-tuumainen TV, ja vasta nyt normaalit ihmiset alkavat siirtyä 42-55 -tuumaisiin töllöihin.
 
Toi koko juttu huokuu sitä että herra toimittaja on kokeillut VR:ää 10 minuuttia jossain pelimessuilla. :rolleyes:
 
Itse olen kyllä samaa mieltä tän artikkelin kanssa, kaukana ollaan vielä siitä että laseja olis mukava käyttää oikeen mihinkään. Ajopeleihin ostin oman CV1 mutta noin 10h käytön jälkeen siirryin takaisin käyttämään videotykkiä, suurin syy oli niin huono kuvanlaatu vaikka käytössä 1.5-1.6 supersampling. Nyt oon viime kuukaudet käyttäny riftiä jotain 1-2h kuukaudessa jotain satunnaisia kevyitä pelejä pelatessa ym.. Eikä näillä oikein leffojakaan katota vaikka käytössä on 2.0 supersampling.
 
Tuo koko lehti on täysi vitsi.
Nämä nykyiset vr laitteethan ovat vasta ensimmäistä sukupolvea ja mielestäni jo antaa todella hienon fiiliksen pelatessa.
Itse meinaan hommata Samsungin lasit seuraavaksi joten pikselitiheys vain menee paremmaksi.
Kehitys kehittyy niinkuin joka asiassa. Turha vr:ää on moittia koska sillä on valtavasti potentiaalia.
Kyllä ite jäisin paljosta paitsi jos ei laseja olisi nyt simulaattorikäytössä.
 
No joo itse kyllä allekirjoitan väitteistä käytännössä lähes kaikki enkä ihan ymmärrä tätä älämölöä asiasta. Päänsärky -kortti nyt meni överiksi kun se nyt ei mikään yleinen kaikkia pelejä koskeva ongelma ole. Artikkelihan on kirjoitettu täysin VR:n massatuotteistamisen näkökulmasta. Oikeastaan ainut mikä jäi mainitsematta oli hinta mutta toki sekin tulee välillisesti näyttis-argumentin kautta. Nythän ollaan jossain määrin negatiivisessa ketjureaktiossa. Laitteet maksavat paljon, eivät ole langattomia, laatu on puutteellista (pelit vastaavat graafisesti 5v sitten julkaistuja ja wau -efekti hiipuu aika pian). Kaikista ongelmista seuraa se ettei ihmiset massoina osta tuotetta, josta taas seuraa se ettei pelinkehittäjiä kiinnosta tehdä laadukasta VR:llä kohdennettua sisältöä. Josta seuraa se että kiinnostus laitteiden ostamiseen on entistä pienempi.

Jos noi saadaan kohtuullisen ripeästi ratkaistua niin VR:llä on jotain toivoa. Jos taas ei niin on aika todennäköistä että kohtalo on sama kuin 3D-leffoilla tai Kinectikeillä eli hiljainen kuolema muutaman vuoden päästä.
 
Itse en usko, että VR mihinkään hiipuu. En kyllä usko, että se lähtee mihinkään rakettimaiseen nousuunkaan.
 
Oculus ois tehny jo paljon sillä että ois nykyisten pashka ray linssien suhteen valinnnut jotkut muut. Käsittämätön valinta :/

No tällä mennää ja omaani en pois anna vaikka mitä maksettas. Puutteineen yhä vahvasti plussan puolella ja lentämisen teki vanhalla 2D systeemillä mahdottomaksi :)
 
Oculus ois tehny jo paljon sillä että ois nykyisten pashka ray linssien suhteen valinnnut jotkut muut. Käsittämätön valinta :/

Eipä tainnut silloin 2015 olla parempia olemassa. Vive valmistui samoihin aikoihin ja niissä on taas ne rinkulat ja suttu. Vasta paljon myöhemmin tulut esim PSVR tai nämä uusimmat WMR.
 
Eipä tainnut silloin 2015 olla parempia olemassa. Vive valmistui samoihin aikoihin ja niissä on taas ne rinkulat ja suttu. Vasta paljon myöhemmin tulut esim PSVR tai nämä uusimmat WMR.

Devkit 1 ja 2 oli paremmat.

Noissa ny oli joku muu haitta vaan en muista mikä.
 
Oculus ois tehny jo paljon sillä että ois nykyisten pashka ray linssien suhteen valinnnut jotkut muut. Käsittämätön valinta :/

No tällä mennää ja omaani en pois anna vaikka mitä maksettas. Puutteineen yhä vahvasti plussan puolella ja lentämisen teki vanhalla 2D systeemillä mahdottomaksi :)
En ymmärrä miten porukka jaksaa valittaa tosta godraystä. Eihän niitä huomaa ellei oo musta tausta. Tajusin vasta kuukauden oston jälkeen että noita godraytä edes oli olemassa Riftissä.
 
Onhan tuo upea kokemus, Robo Recall ja Sarius Sam VR mahtavaa pelattavaa VR:llä.:joy: Ensi kokemus VR:stä oli GearVR, mutta tämä vie kokemuksen vielä "syvemmälle".:tup: Ei tullut mitään huonovointisuutta vaikka pari tuntia putkeen vedin lasit päässä, tosin hieman silmiä väsyttää, mutta nyt onkin jo aika mennä nukkumaan ja aamulla lisää.:D:D
 
En ymmärrä miten porukka jaksaa valittaa tosta godraystä. Eihän niitä huomaa ellei oo musta tausta. Tajusin vasta kuukauden oston jälkeen että noita godraytä edes oli olemassa Riftissä.
Kyllä minä ainakin huomaan. Aika useissa peleissä näyttää olevan ainakin intro vaaleaa mustaa taustaa vasten :D Elite Dangerous ja Arktika 1 nyt näkyvimpänä esimerkkinä. Värikkäämmissä peleissä sitä ei huomaa, esimerkiksi Robo Recall ja Lucky's Tale.
Kaikki nämä erinomaisia pelejä by the way :tup:
 
Devkit 1 ja 2 oli paremmat.

Noissa ny oli joku muu haitta vaan en muista mikä.

Molemmissa oli vaihdettavat linssit ja DK1 näyttö oli sellainen, etten ainakaan itse pystynyt mitenkään vertaamaan linssien hyvyyttä. DK2 eroa en osaa varmuudella sanoa, kun en omistanut koskaan itse vaikka tulikin kokeiltua :)
 
Kyllä minä ainakin huomaan. Aika useissa peleissä näyttää olevan ainakin intro vaaleaa mustaa taustaa vasten :D Elite Dangerous ja Arktika 1 nyt näkyvimpänä esimerkkinä. Värikkäämmissä peleissä sitä ei huomaa, esimerkiksi Robo Recall ja Lucky's Tale.
Kaikki nämä erinomaisia pelejä by the way :tup:
Niin no intro onkin se yleisin paikka missä sen huomaa. Kysymys sit kuuluu onko sillä mitään väliä että introssa on kyseinen efekti :)
 
Joo, jos niihin kiinnittää huomiota. ;)
Ite en edes huomaa niitä enää Vivellä.

Vivessä efekti on täysin eri ja paljon vähemmän silmiin pistävä.
Eli VIVE:n miehiä tämä ongelma ei samalla lailla koske.

Riftissä erilaiset linssit jonka kyllä huomaa niin hyvässä kuin pahassa :p
 
Tuli kokeiltua tuota Dirt Rallyä, ilmeisesti se vaatii sensorien uusiksi kalibrointia, kun kumpikaan "kuskin kuvakulmista" ei osu kohdilleen, toinen ratissa kiinni ja toinen kuin ajaisi takapenkiltä. Vai onko tuohon olemassa jokin jippo?
 
Tuli kokeiltua tuota Dirt Rallyä, ilmeisesti se vaatii sensorien uusiksi kalibrointia, kun kumpikaan "kuskin kuvakulmista" ei osu kohdilleen, toinen ratissa kiinni ja toinen kuin ajaisi takapenkiltä. Vai onko tuohon olemassa jokin jippo?
Kokeile nollata näkymä, touchilla valikkoon ja sieltä "Reset view in VR".
 
Tuli kokeiltua tuota Dirt Rallyä, ilmeisesti se vaatii sensorien uusiksi kalibrointia, kun kumpikaan "kuskin kuvakulmista" ei osu kohdilleen, toinen ratissa kiinni ja toinen kuin ajaisi takapenkiltä. Vai onko tuohon olemassa jokin jippo?
Kokeile nollata näkymä, touchilla valikkoon ja sieltä "Reset view in VR".

Tuohon näkymän nollaukseenkin sit löytyy näppäin. Itsellä on toi Playseat setti nii langattomasta näppiksestä helppoa painaa Lctrl jos on jonku takia kuva mennyt vituiks. Ja sit ku kavereita tulee kylään ja on eri pituista tyyppiä niin ei tarvi siinäkään mennä valikkoon asti vaan hoituu yhdellä napilla. (Käytössä HTC Vive mutta samat asetukset pitäis löytyä Riftillekin)
 
Ajopeleissä löytyy näppäinsetupista vr seat reset nappi. Bindaa se ratin johonkin nappiin. Tuota joutuu aina välillä autokohtaisesti resetoida haluamaan paikkaan ja jos kaverien kanssa pelaa niin kätevä myös. Oculuksen oma resetointointi ei ole tuohon tarkoitettu.
 
Ja toki on sitten vielä ne pelin omat penkin siirto eteen-taakse ja ylös-alas, vaikuttaa meinaan pirusti ajettavuuteen että "istuu" itselle parhaalla kohdalla ohjaamossa. :D
 
Tulipas testattua Minecraftikin kun kerran se tytön pelivalikoimasta löytyy, olihan tuokin hauska kokemus VR:llä.:rofl:
 
Elitessä näkyy käytännössä kokoajan.

Kyllähän se aina näkyy kun on vaaleaa selkeäreunaista grafiikkaa tummalla taustalla. Lähinnä vaan huvittaa että toi intro on aina se ensimmäinen esimerkki, joka jossain määrin kuvaa kuinka häiritsevä se pelin sisällä oikeasti on. Pelikohtainen asiahan toi myös on. Elite on avaruuslentelynä värimaailmaltaan juuri sen tyyppinen peli missä toi erityisesti esiintyy mutta itselle on aika harvassa tilanteet peleissä joissa tiedostan efektin ja totean "helkkarin godray" ;)
 
Kyllähän se aina näkyy kun on vaaleaa selkeäreunaista grafiikkaa tummalla taustalla. Lähinnä vaan huvittaa että toi intro on aina se ensimmäinen esimerkki, joka jossain määrin kuvaa kuinka häiritsevä se pelin sisällä oikeasti on. Pelikohtainen asiahan toi myös on. Elite on avaruuslentelynä värimaailmaltaan juuri sen tyyppinen peli missä toi erityisesti esiintyy mutta itselle on aika harvassa tilanteet peleissä joissa tiedostan efektin ja totean "helkkarin godray" ;)

Joo, on kyllä vähän ihmetyttäny monessa introssa tuo värimaailman valinta.
 
Osuipa silmään Mikrobitin ankea artikkeli VR-lasien tulevaisuudesta: Tulevaisuus kävi kylässä

Tiivistettynä toimittajan mielestä 5 asiaa pitäisi muuttua/parantua jotta VR-laseilla on jonkinlainen tulevaisuus:
1. Pikselitiheys
2. Kuva-alan peitettävä silmien koko näkökenttä
3. Näytönohjainten tehon pitää moninkertaistua
4. Silmien seuranta täytyy kehittää toimivaksi
5. Ergonomia siedettäväksi

Omista kokemuksista:
1. Ainankin oculuksessa huomaa pikselitiheyden olevan selkeästi liian pieni. Näkökentän edessä on vähintään sellainen "harmaa sumu" ja jos oikein todella tarkkaan tiiraa, niin näkyy värilliset osapikselitkin, mutta häiritsevin on se "matriisi" siinä kuvan päällä, vähän, kun kuva olisi heijastettu paperin läpi tms omituista.
2. En häirinnyt mainittavasti oculuksessa, voi olla..
3. Allekirjoitan tämän, reaalimaailman 3D mallinnoksien ollessa kyseessä, ainankin. Ja varmasti, jos reso esim tuplattaisiin, jotta alkaisi olla ok, niin varmasti vaatisi suorituskykyisemmän näyttiksen (oma näyttis on 1080TI). Tekstuurimuistia saisi varmasti olla ainankin tuplasti lisää. Ainankin itsellä tulee katsottua paikkoja välillä VR:ssä läheltä ja jälki on , no, karseaa, koska tekstuurit ovat liian epätarkat.
4. Hmm... Ei varmaankaan olisi huono juttu.. Ei ole omalla listalla kuitenkaan korkealla..
5. Johto, siitä miinus. Lisäksi IIIIISO miinus, kun laitetta on vaikea saada pysymään naamalla s.e. terävyys on optimi.
6. Olisi syytä saada yhdistettyä nuo s.e. ei olisi vain laseilla X toimivia softia, vaan kaikki toimisivat kaikilla. Tosin eiköhän MS korjaa tämän windows puolella.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 413
Viestejä
4 488 232
Jäsenet
74 236
Uusin jäsen
Bandito

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom