VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Eivät edes myy kuluttajille. Vain yrityksille. 4000 EUR lienee siten veroton hinta, kuten aiemmatkin Varjon hinnat. Eli noin 5000 EUR tuo halvin malli. Jos haluaa majakkatuen, niin siitä pitää maksaa vielä 1000 EUR lisää (+verot).

Mikään näytönohjain maailmassa ei riitä XR-4:n resoluutiolle peleissä. Ainakaan high end simuilijoille. Beat Saber ehkä pyörisi.

Lisäksi olivat striimissä kuulemma sanoneet, että "No plans for an Aero 2". Eli ei ole kuluttajalaseja edes tulossa, kuten oletinkin.
Älä valehtele. Sanoivat kyllä, että kaikki voivat tuota ostaa.
Uusi King of the hill on syntynyt! Noita pitää päästä koittamaan.
 
Katoin vr floght sim guyn pätkän, ekana tuli että palautanko juuri tilaamani aerot, hinta ja reso tuli esiin, helpotiksen huokaus, ei tarvi palauttaa :D
 
Eivät edes myy kuluttajille. Vain yrityksille. 4000 EUR lienee siten veroton hinta, kuten aiemmatkin Varjon hinnat. Eli noin 5000 EUR tuo halvin malli. Jos haluaa majakkatuen, niin siitä pitää maksaa vielä 1000 EUR lisää (+verot).

Mikään näytönohjain maailmassa ei riitä XR-4:n resoluutiolle peleissä. Ainakaan high end simuilijoille. Beat Saber ehkä pyörisi.

Lisäksi olivat striimissä kuulemma sanoneet, että "No plans for an Aero 2". Eli ei ole kuluttajalaseja edes tulossa, kuten oletinkin.
Älä valehtele. Sanoivat kyllä, että kaikki voivat tuota ostaa.
Uusi King of the hill on syntynyt! Noita pitää päästä koittamaan.

Ok. Itse jäin siihen ymmärrykseen, että olisi vain yrityksille, mutta kaipa noita sitten voi kuluttajatkin jossain vaiheessa ostaa.
Tosin ei ainakaan vielä:
1701116067835.png
 
Ok. Itse jäin siihen ymmärrykseen, että olisi vain yrityksille, mutta kaipa noita sitten voi kuluttajatkin jossain vaiheessa ostaa.
Tosin ei ainakaan vielä:
1701116067835.png

Sanoivat että kuluttajille myynti on vielä työn alla mutta tulossa kuitenkin.
 
Aika kivat speksit sinänsä. FOV on kohtuullisen hyvä, resoluutiota vähintääkin riittävästi, linssit on pakko olla hyvät. local dimming ja silmien seuranta yms.

Mutta 4090 ei riitä noille. Ei sitten millään. Jo Aeron kanssa saa säätää simuissa asetuksia, että saa pyörimään sulavasti ja XR-4:ssa on pikseleitä lähes tuplamäärä Aeroon verrattuna.
 
Mutta 4090 ei riitä noille. Ei sitten millään. Jo Aeron kanssa saa säätää simuissa asetuksia, että saa pyörimään sulavasti ja XR-4:ssa on pikseleitä lähes tuplamäärä Aeroon verrattuna.

Sille oli varmaan syynsä miksi tuossa julkaisussa näkynyt F-35-simulaattori ei ollut graafisesti niin näyttävä.
 
Aika kivat speksit sinänsä. FOV on kohtuullisen hyvä, resoluutiota vähintääkin riittävästi, linssit on pakko olla hyvät. local dimming ja silmien seuranta yms.

Mutta 4090 ei riitä noille. Ei sitten millään. Jo Aeron kanssa saa säätää simuissa asetuksia, että saa pyörimään sulavasti ja XR-4:ssa on pikseleitä lähes tuplamäärä Aeroon verrattuna.
Onhan noissa silmien seuranta ja foveated rendering - vai auttaako nekään tuossa tapauksessa?
 
Onhan noissa silmien seuranta ja foveated rendering - vai auttaako nekään tuossa tapauksessa?

Auttaa mutta eipä tuota kaikki sovellukset tue.
Olisi kyllä siistiä päästä testaamaan miltä tuo passthrough näyttää, Varsinkin focal malleilla :rolleyes:
 
Inside out oli kyllä hyvä, toivottavasti seuraa kuluttajapuolelle kanssa. Jos olisi rahaa, niin ostaisi nuo.
 
VR-4 olisi aika kova. Eli sama paketti mutta ilman AR/MR kameroita.
Niin, tässä jää väkisinkin AR-puoli torsoksi, koska eipä taida olla SteamVR:ssä sitä juuri tukevia sovelluksia.

Mielenkiintoinen laite ehdottomasti, mutta odottelen suosiolla 5090 yms. tuloa, niin aletaan saada tehoja irti. Aika moni peli voi saada WOW efektin aikaan täydellä resolla.

Moni varmaan mietti Applen käyttöä PC-puolella. Tämä taisi tulla siihen otollisesti markkinoille.
 
Niin, tässä jää väkisinkin AR-puoli torsoksi, koska eipä taida olla SteamVR:ssä sitä juuri tukevia sovelluksia.

Mielenkiintoinen laite ehdottomasti, mutta odottelen suosiolla 5090 yms. tuloa, niin aletaan saada tehoja irti. Aika moni peli voi saada WOW efektin aikaan täydellä resolla.

Moni varmaan mietti Applen käyttöä PC-puolella. Tämä taisi tulla siihen otollisesti markkinoille.
Onhan se varmasti vau kokemus, mutta vau on myös lopullinen hankintakustannus 5090:n kanssa. Jos nuo hankinnat saisi mitenkään liittymään töihin, niin siinä ois tietty mahku saada kulunhankintakuluja vähennettyä. Itellä on perse vieläkin kipeänä 4090 hankinnasta, niin vähän nyt laitan jäitä ostohousuihin, koska pico4 riittää tällä hetkellä MSFS pelailuun vallan mainiosti. Varjo Aerot kiinnostaa käytettynä toki.
 
Onhan se varmasti vau kokemus, mutta vau on myös lopullinen hankintakustannus 5090:n kanssa. Jos nuo hankinnat saisi mitenkään liittymään töihin, niin siinä ois tietty mahku saada kulunhankintakuluja vähennettyä. Itellä on perse vieläkin kipeänä 4090 hankinnasta, niin vähän nyt laitan jäitä ostohousuihin, koska pico4 riittää tällä hetkellä MSFS pelailuun vallan mainiosti. Varjo Aerot kiinnostaa käytettynä toki.
Joo, tää VR kilpavarustelu tuntuu kyllä ihan kivasti ahterissa, jos muistelee omaa kilpavarustelua...
gtx780ti=>oculus cv1=>gtx970=>gtx1080 Jess nyt pyörii... eiku valve index=>rtx3080 jokohan riitäisi... vittu pico 4=>.......
 
Joo, tää VR kilpavarustelu tuntuu kyllä ihan kivasti ahterissa, jos muistelee omaa kilpavarustelua...
gtx780ti=>oculus cv1=>gtx970=>gtx1080 Jess nyt pyörii... eiku valve index=>rtx3080 jokohan riitäisi... vittu pico 4=>.......

Budjettirajoitteisena mun ainoa päivitys on ollu Rift S:stä Quest 2:seen, kun langattomuus piti saada. Toki aikoinaan tuli 2080 Superista maksettua maltaita.

Näillä nyt kuitenkin pitäis yrittää sätkiä mahdollisimman pitkään vaikka Quest 3 houkutteleekin Questin stand-alone pelikatalogin vuoksi.
 
Jos jo omistat Pico4 ja pelaat VAIN pcvr:ää, ei ole järkeä päivittää Q3, hyöty lähinnä vähempi vääristymiä, vähemmän glarea yms pientä, mutta ei missään nimessä päivittämisen arvoinen.

Jos ET omista Pico4 ja pelaat vain PCVR, itse menisin Q3 koska tehokkaammasta prosessorista on myös hyötyä PCVR:ässä, saa isommat bitratet. Hintaero Pico4 vs Q3 on kuitenkin sen verran pieni ja Q3 käyttöikä tulee olemaan pidempi.

Jos pelaat niin Standalone kuin PCVR, sitten Pico4 -> Q3 päivittäminen kannattaa koska Q3 standalone grafiikat alkavat olemaan pelottavan lähellä PCVR grafiikoita. Esim population1, red matter2 yms näyttävät jo täysiverisiltä PCVR peleiltä standalonenakin.
Ainakin pari täälä taisi todistetusti olla ja minä myös. Mielipiteet olleet hieman vaihtelevia, onko sitten laitteissa eroja vai ihan vaan sopivuudessa käyttäjän kasvoille/silmille ym?
Lähtökohta itsellä oli se että ostin Pico4 pitkän vr tauon jälkeen ja sitten huomasin että Questit tulee 3viikon kuluttua joten laitoin nekin tilaukseen. Mahdollisuutena siis palauttaa jommat kummat jos toinen selvästi sopivampi/parempi itselle. Tilanne saattaisi siis olla hieman eri jos Picoja jo käyttänyt kauan ja Quest3 olisi ns extra sijoitus.

Mutta itse asiaan, PCVR käytössä mielestäni Quest parempi "huomattavasti", 400mbps langattomana toimii moitteetta 6ghz tai 5ghz/160mhz tuen puolesta mikä tärkeä ainakin racing simujen puolella ja toki joissain tietyissä peleissä. Picoilla esim Dirt 2.0 oli pelattavavissa kyllä 400mbps mutta välillä stutteroiden ja päätä ei tohtinut liikuttaa ollenkaan, muuten alkoi pätkimään pahasti. Lisäksi syystä tai toisesta en ikinä saanut niillä kuvaa niin tarkaksi kuin Q3 kanssa, lisähuomautuksena että Picoilla oli itsellä kolmen viikon etumatka hakea säätöjä/asetuksia, silti Quest 3 suoraan boksista vakio peli/vd asetuksilla tuntui todella isolta päivitykseltä. Näistä mitään tietämätön tyttöystäväkin sanoi että Quest 3 oli hänen mielestään paljon paremman näköinen sekä paljon terävämpi linssien sivuille asti.

Sekä PCVR käytössä on myös mahdollisuus käyttää Linkkiä ja jopa jotain 900mbps bitrateja jolloin kompressio on jo aika pientä silmille nähtäväksi kuuleman mukaan on lähelle nollaa? Itse en ole tätä kokeillut kun tuohon langattomaan 400mbps nyt tottunut. Picon vakio streaming assistant taas on kuvanlaadultaan aika hirveä sätöstely korkeimmillakin asetuksilla, vaikka toki oli tosi helppo ja toimivan tuntuinen muuten.

Useasti miettinyt että eikö tuo Pico vaan käy omaan päähän vai onko vaikkapa linssit heikot yksilöt verrattuna muihin. Mulla alkaa esimerkiksi suht nopeaan kuva vääristymään picoilla kun katsoo "sweet spotin" ulkopuolelle, questeilla tuntuu että on kaikki ihan about normaalin näköistä niin pitkälle kun vaan näkee, aivan reunoilla on hieman tummempaa mutta kuva silti suht terävä.

Mukavuus taas menee vakioina Picoille reilusti, eli jos vaihdat niin varaudu siihen että todenäköisesti joudut vielä ainakin tuon pää hihnan vaihtamaan Eliteen tai johonkin muuhun vastaavaan. Itse en Q3 sträppiä saanut mitenkään päin mukavasti päähän, milloin liian löysä, milloin muovit painaa takaraivossa ja milloin taas tunntuu että painaa niin hitokseen kulmia/poskia ymym.. Elite strapilla tuo kaikki oli poissa ja aika lähellä Picoa mutta hieman painavampi kapistus kuitenkin.

Standalonena varmaan Quest selvä #1 vaihtoehto. Pelikirjaston laajuus sekä ylipäätään laitteen suorituskyky on aika hyvä kuten ylläkin mainittu.
1701199090024.png

Tässä oma Quest 3 vs Pico 4 battlen tulos

Molemmat tuli testattua ja voin nyt allekirjoittaa oikeastaan kaikki nämä teidän kommentit. Pico 4 ostin silloin joskus jo julkaisupäivänä, mutta yksilön kanssa oli lastentauteina ainakin kuvan "nykimistä" ja ohjainten seurannan kadottamista + en saanut Streaming Assistanttia silloin tunnistamaan laseja, joten sen palautin.

Nyt vertailuun löytyi molemmat laitteet Gigantin Outletista. 276€ Pico 4 ja 506€ Quest 3. Standalonepuoli ja tulevaisuuden lisäteho PCVR hommiinkin puoltaisivat Quest 3:sta ja varmaan moni sillä meneeki. Kuitenkin itselle Pico 4:sta tuli pitopeli - Ihan hinnan takia. Enemmän olen teknologiaintoilija kuin pelaaja, niin nämä riittää tuolla kaapissa. Tässä muutama plussa ja miinus Picosta:

- Pelikaupan valikoima ja pitkäikäisyys=?. Oculuksen storesta on jo kymmenkunta peliä. Valtaosaa ei saa Picolle standalonena -> Pelaan varmaankin jatkosssa VD:n kautta PCVR:nä noita artikkeleita, niiltäosin kun niistä on Crossbuy. Jatkossa pelit keskittynee Steamiin
- Hotspot: Uusi ensikatselmus näin vuotta myöhemmin Picolla -Hieman ikävä silmälle tuo "pienehkö" hotspot (Quest 3:ssa kun ei hotspottia ole oikeastaan lainkaan, vaan kuva on terävä laidoille asti). Posiivista kuitenkin, että silmä tottui tunnissa, eikä häiritse enää lainkaan (toisin kuin quest 2:lla, jolla tuntui kokoajan kuin olisi paperirullan läpi katsonut). Toki auttaa, että IPD tuli säädettyä ja lasit haki päässä myös hyvin paikkansa
+- PCVR=Streaming assistant: Nyt se oli helppo saada toimimaan ja parit SteamVR pelit mitä kokeilin, toimivat ongelmitta. Oculukselle olen ostanut VD (en vielä ole raaskinut Picolle hankkia), niin en sen toiminnasta vielä osaa kommentoida. Kaikki asetukset tappiin SA:sta (h.265/150mbps) ihan hyvältä näyttää tuokin. On siinä toki huonompi tarkkuus kuin VD:ssä h.264/650mbps. Vastaisikohan tämä jotakin Quest 3 VD:llä h.264/300:aa ? Toistaiseksi kelpaa pelailla. Tietenkin tuo lisäsäätö aina hieman himottaa, niin eiköhän VD viikon päästä viimeistään ole ostoskorissa
+ Akku kestää parisen tuntia mitä itsekin jaksaa putkeen pelailla, ainakin PCVR:ssä. Myöhemmin selviää standalonena akunkesto
++ Mukavimmat VR lasit mitä on päässä ollut: Parin tunnin pelin jälkeen otsassa tuntuu hieman kehyksen painauma. Aivan mahtavaa kun ajattelee, että nämä on suoraan kaupasta ilman lisäkikkareita! Paljon mukavammat kuin Quest 3, vaikka ei nekään enää surkeat ole, sillä Quest 3 on iso harppaus Quest 2:n epämukavuuteen (elite kopiollakin Quest 2 oli epämukava, joskin sitten enää etupainoisuutensa vuoksi, mutta se ei juuri vaivaa enää Quest 3:sta)

Edit 29.11 klo.8: VD ostettu myös Picolle

Mikäli Pico 4:lle löytyy jotakin "must have" säätöjä, niin otan ilolla vastaan
 
Viimeksi muokattu:
Saa nähdä milloin Valve julkistaa seuraavan headsettinsä. Samsungiltakin on tulossa jokin Applen ökyvisionia vastaava tuotos pienemmällä hintalapulla - se kun tukisi myös PC-VR-pelaamista, niin olisi varsin mielenkiintoinen.
 
Saa nähdä miltä valmistajalta tulee ensimmäinen HMD jossa on nuo uudet 4k paneelit ja kuluttajille siedettävä hintalappu. Valtava parannus visuaaleihin varmasti.
 
1701199090024.png

Tässä oma Quest 3 vs Pico 4 battlen tulos

Molemmat tuli testattua ja voin nyt allekirjoittaa oikeastaan kaikki nämä teidän kommentit. Pico 4 ostin silloin joskus jo julkaisupäivänä, mutta yksilön kanssa oli lastentauteina ainakin kuvan "nykimistä" ja ohjainten seurannan kadottamista + en saanut Streaming Assistanttia silloin tunnistamaan laseja, joten sen palautin.

Nyt vertailuun löytyi molemmat laitteet Gigantin Outletista. 276€ Pico 4 ja 506€ Quest 3. Standalonepuoli ja tulevaisuuden lisäteho PCVR hommiinkin puoltaisivat Quest 3:sta ja varmaan moni sillä meneeki. Kuitenkin itselle Pico 4:sta tuli pitopeli - Ihan hinnan takia. Enemmän olen teknologiaintoilija kuin pelaaja, niin nämä riittää tuolla kaapissa. Tässä muutama plussa ja miinus Picosta:

- Pelikaupan valikoima ja pitkäikäisyys=?. Oculuksen storesta on jo kymmenkunta peliä. Valtaosaa ei saa Picolle standalonena -> Pelaan varmaankin jatkosssa VD:n kautta PCVR:nä noita artikkeleita, niiltäosin kun niistä on Crossbuy. Jatkossa pelit keskittynee Steamiin
- Hotspot: Uusi ensikatselmus näin vuotta myöhemmin Picolla -Hieman ikävä silmälle tuo "pienehkö" hotspot (Quest 3:ssa kun ei hotspottia ole oikeastaan lainkaan, vaan kuva on terävä laidoille asti). Posiivista kuitenkin, että silmä tottui tunnissa, eikä häiritse enää lainkaan (toisin kuin quest 2:lla, jolla tuntui kokoajan kuin olisi paperirullan läpi katsonut). Toki auttaa, että IPD tuli säädettyä ja lasit haki päässä myös hyvin paikkansa
+- PCVR=Streaming assistant: Nyt se oli helppo saada toimimaan ja parit SteamVR pelit mitä kokeilin, toimivat ongelmitta. Oculukselle olen ostanut VD (en vielä ole raaskinut Picolle hankkia), niin en sen toiminnasta vielä osaa kommentoida. Kaikki asetukset tappiin SA:sta (h.265/150mbps) ihan hyvältä näyttää tuokin. On siinä toki huonompi tarkkuus kuin VD:ssä h.264/650mbps. Vastaisikohan tämä jotakin Quest 3 VD:llä h.264/300:aa ? Toistaiseksi kelpaa pelailla. Tietenkin tuo lisäsäätö aina hieman himottaa, niin eiköhän VD viikon päästä viimeistään ole ostoskorissa
+ Akku kestää parisen tuntia mitä itsekin jaksaa putkeen pelailla, ainakin PCVR:ssä. Myöhemmin selviää standalonena akunkesto
++ Mukavimmat VR lasit mitä on päässä ollut: Parin tunnin pelin jälkeen otsassa tuntuu hieman kehyksen painauma. Aivan mahtavaa kun ajattelee, että nämä on suoraan kaupasta ilman lisäkikkareita! Paljon mukavammat kuin Quest 3, vaikka ei nekään enää surkeat ole, sillä Quest 3 on iso harppaus Quest 2:n epämukavuuteen (elite kopiollakin Quest 2 oli epämukava, joskin sitten enää etupainoisuutensa vuoksi, mutta se ei juuri vaivaa enää Quest 3:sta)

Mikäli Pico 4:lle löytyy jotakin "must have" säätöjä, niin otan ilolla vastaan
Mulla Virtual Desktop sekä AMVR maski. Molempia voin suositella. Tosin Picon omasta Streaming Assistantista ei ole mitään kokemusta, mutta AMVR maski toi todella paljon mukavuutta lisää.
Eniten Picoissa harmittaa Rift CV1:n jälkeen äänet. Nuo jää todella vaisuiksi. Jos äänet ohjaa korviin käsillä, ne paranevat huimasti. Eli itse äänen laatu on hyvä, mutta korvan muodosta riippuen se menee ohi korvakäytävästä.
Kokeilin myös tällaisia äänenohjaimia, mutta ei näillä juuri muuta vaikutusta ole kuin että Pico näyttää melko hassulta näiden kanssa.
 
Onko muilla ongelmia sovelluksien lataamisessa? Tuli nyt vastaan, kun Pico 4 lataa storesta jotakin, niin se keskeyttää latauksen jostain syystä (ikäänkuin timeout tms). Ongelma on nimenomaan isoilla tiedostoilla, luokkaa 5-9GB. Tietysti jos lasit ottaa pois päästä, menevät ne lepotilaan (tätä ilmeisesti ei saa estettyä edes latausjohdolla) ja ilmeisesti silloin ei mitään ladata
->Yritin pitää laseja otsalla, mutta silti lasit ilmoittaa arviolta 2-5 minuutin kuluttua "Sovellusta ei voitu asentaa. Avaa Pico kauppa ja yritä uudelleen" ja lataus keskeytyy

Sovelluskirjastosta saa kyllä painettua uudelleen "asenna" ja se jatkaa latausta siitä mihin se jäi, mutta tuota on turhauttavaa tehdä se 2-6x kertaa. Stream assistant toimi mm. eilen tunnin katkotta, joten verkkoyhteyden katkomisessa ei pitäisi ongelmaa olla. Ei auttanut laittaa selaimen youtubestakaan jotakin. Seuraavaksi hard reset, josko se tuosta lähtisi
 
Viimeksi muokattu:
Vähän ihmetyttää että eikö kellään muulla ole pico4:ssa pistänyt silmään se aaltoliike sivusuunnassa? Kokeilin kolmet eri picot ja kaikissa oli sivuliikkeessä, aaltoilua, osassa enemmän, osassa vähemmän. Huomaa siis kun liikuttaa laseja sivusuunnassa, niin jossain kohtaa kuva liikkuu aaltomaisesti tasaisen sijaan.

Pelkkä hardisvertailu P4/Q3 ei anna täyttä kuvaa muuta kun PCVR käyttäjille. Q3:lla on selkeästi parempi pelikirjasto ja Q3 lisääntynyt teho alkaa yhä enemmän erottumaan peleissä.

Pidän pico4:sia kelpo laseina, ilman tuota aaltoliikettä minullakin olisi pico, mutta Q3:sen myötä tuntuu että standalone pelaaminenkin maistuu taas paljon enemmän. Toki hinnassakin on iso ero, gigantti on nyt viimeaikoina myynyt picoa lähes 300€ tuntumaan ja mukaan saa useampia pelejä.
 
Vähän ihmetyttää että eikö kellään muulla ole pico4:ssa pistänyt silmään se aaltoliike sivusuunnassa? Kokeilin kolmet eri picot ja kaikissa oli sivuliikkeessä, aaltoilua, osassa enemmän, osassa vähemmän. Huomaa siis kun liikuttaa laseja sivusuunnassa, niin jossain kohtaa kuva liikkuu aaltomaisesti tasaisen sijaan.

Pelkkä hardisvertailu P4/Q3 ei anna täyttä kuvaa muuta kun PCVR käyttäjille. Q3:lla on selkeästi parempi pelikirjasto ja Q3 lisääntynyt teho alkaa yhä enemmän erottumaan peleissä.

Pidän pico4:sia kelpo laseina, ilman tuota aaltoliikettä minullakin olisi pico, mutta Q3:sen myötä tuntuu että standalone pelaaminenkin maistuu taas paljon enemmän. Toki hinnassakin on iso ero, gigantti on nyt viimeaikoina myynyt picoa lähes 300€ tuntumaan ja mukaan saa useampia pelejä.

Itsellä oli vakiona tuo aaltoilu todella selkeästi havaittavissa, AMVR halo pannan kanssa ilman mitään pehmustetta saa lasit niin lähelle silmiä että se korjaa tuon aaltoilun lähes kokonaan pois. Eli ehkä se on kytköksissä linssien laatuun ja etäisyyteen joten sen takia siitä ei jokainen käyttäjä valita. Itselle tuon korjaantumisen myötä ainut ongelma on tuo Picon distortion correction (käsittääkseni) eli kun käännän päätä nopeasti niin pysähtymisen jälkeen kuva tulee ikäänkuin hieman lähemmäs vaikka olen jo pysäyttänyt liikkeen. Mielestäni tämä on puhtaasti softan kautta tuleva ongelma. Tuota ei onneksi simuissa juuri huomaa joita tulee pelattua 95%
 
Onko muilla ongelmia sovelluksien lataamisessa? Tuli nyt vastaan, kun Pico 4 lataa storesta jotakin, niin se keskeyttää latauksen jostain syystä (ikäänkuin timeout tms). Ongelma on nimenomaan isoilla tiedostoilla, luokkaa 5-9GB. Tietysti jos lasit ottaa pois päästä, menevät ne lepotilaan (tätä ilmeisesti ei saa estettyä edes latausjohdolla) ja ilmeisesti silloin ei mitään ladata
->Yritin pitää laseja otsalla, mutta silti lasit ilmoittaa arviolta 2-5 minuutin kuluttua "Sovellusta ei voitu asentaa. Avaa Pico kauppa ja yritä uudelleen" ja lataus keskeytyy

Sovelluskirjastosta saa kyllä painettua uudelleen "asenna" ja se jatkaa latausta siitä mihin se jäi, mutta tuota on turhauttavaa tehdä se 2-6x kertaa. Stream assistant toimi mm. eilen tunnin katkotta, joten verkkoyhteyden katkomisessa ei pitäisi ongelmaa olla. Ei auttanut laittaa selaimen youtubestakaan jotakin. Seuraavaksi hard reset, josko se tuosta lähtisi
Ei tätä ongelmaa oikein käsitä. Nyt lasit menivät jonkinasteiseen lepotilaan, mutta reitittimestä näkyy, että bitti liikkuu. Samoin Pico app näyttää lasien olevan online, joten ongelma korjaantuikin ilmeisesti tehdasasetuksille palautettaessa (lasien ollessa päällä lataus silti keskeytyy välillä ja joutuu painamaan uudelleen "asenna", jotta lataus jatkuu)
Vähän ihmetyttää että eikö kellään muulla ole pico4:ssa pistänyt silmään se aaltoliike sivusuunnassa? Kokeilin kolmet eri picot ja kaikissa oli sivuliikkeessä, aaltoilua, osassa enemmän, osassa vähemmän. Huomaa siis kun liikuttaa laseja sivusuunnassa, niin jossain kohtaa kuva liikkuu aaltomaisesti tasaisen sijaan.

Pelkkä hardisvertailu P4/Q3 ei anna täyttä kuvaa muuta kun PCVR käyttäjille. Q3:lla on selkeästi parempi pelikirjasto ja Q3 lisääntynyt teho alkaa yhä enemmän erottumaan peleissä.

Pidän pico4:sia kelpo laseina, ilman tuota aaltoliikettä minullakin olisi pico, mutta Q3:sen myötä tuntuu että standalone pelaaminenkin maistuu taas paljon enemmän. Toki hinnassakin on iso ero, gigantti on nyt viimeaikoina myynyt picoa lähes 300€ tuntumaan ja mukaan saa useampia pelejä.
Itsellä en tiedä tuollaista näissä yksilöissä ainakaan olevan lainkaan standalone modessa peleissä tai valikossa. Ensimmäisissä julkaisuyksilöissä taisi olla, mutta niillä oli monenlaista muutakin ikävää. Olisi mukava päästä vertailemaan f2f eri laseja ristiin, niin voisi tietää mistä tuo ero tulee.
@m_vierimaa vai tuleeko tuo ongelma esiin vasta VD:llä vaiko ihan standalone valikoissa/peleissä? Quest 3:lla tuli tuollainen ongelma VD:llä, jos laittoin bitraten liian ylös
 
Viimeksi muokattu:
Eniten Picoissa harmittaa Rift CV1:n jälkeen äänet. Nuo jää todella vaisuiksi. Jos äänet ohjaa korviin käsillä, ne paranevat huimasti. Eli itse äänen laatu on hyvä, mutta korvan muodosta riippuen se menee ohi korvakäytävästä.
Kokeilin myös tällaisia äänenohjaimia, mutta ei näillä juuri muuta vaikutusta ole kuin että Pico näyttää melko hassulta näiden kanssa.

Eikös sinulla ollut jossain vaiheessa se oma viritelmä äänille? Ilmeisesti ei ollut pidemmän päälle käytännöllinen? :)

Itsellä vähän sama juttu äänien kansa. Ostin Black Friday -alennuksesta Pico 4:t ja äänet halusin heti ensimmäiseksi kuntoon, joten laitoin tilaukseen Koss KSC75 -kuulokkeet USB-C -> 3.5mm adapterin kera. Saa nähdä, miten hyvää ääntä noista saa ulos. Basso taitaa olla vähän laimea, mutta sen sitten näkee.. eh, kuulee.

Testasin myös kesällä Quest 2:sta, ja Pico 4 tuntuisi muutaman päivän jälkeen aika paljon paremmalta PCVR-käytössä. Quest 2 oli todella epämukava ja kuvan sweet spot oli myöskin siinä pienempi. Molemmissa musta on harmaata, joten kuvan tummissa alueissa ja äänissä CV1 luonnollisesti vie molempia. Myös lasien istuvuus ja ohjaimet CV1:ssä hieman paremmat kuin Pico 4:ssa. Muuten Pico vienee voiton, varsinkin, jos ja kun äänet saa kuntoon.
 
Itsellä en tiedä tuollaista näissä yksilöissä ainakaan olevan lainkaan standalone modessa peleissä tai valikossa. Ensimmäisissä julkaisuyksilöissä taisi olla, mutta niillä oli monenlaista muutakin ikävää. Olisi mukava päästä vertailemaan f2f eri laseja ristiin, niin voisi tietää mistä tuo ero tulee.
@m_vierimaa vai tuleeko tuo ongelma esiin vasta VD:llä vaiko ihan standalone valikoissa/peleissä? Quest 3:lla tuli tuollainen ongelma VD:llä, jos laittoin bitraten liian ylös
[/QUOTE]

Kokeilin kolmea eri patchia: 9/10/11 viime vuonna ja kaikissa oli samaa. Ei ollut pelkästään VD:ssä, se näkyi myös siinä aloitusympäristössä.
 
Kokeilin kolmea eri patchia: 9/10/11 viime vuonna ja kaikissa oli samaa. Ei ollut pelkästään VD:ssä, se näkyi myös siinä aloitusympäristössä.
Okei. Tänään illalla pääsee leikkimään VD:llä, niin näkee miten siellä tuleeko ongelmaa esiin. Mutta ilmeisesti ajan kanssa ovat korjanneet tuon -joko softaan tai rautaan. Itse en osaa sanoa muutakuin että nykyiset lasit ovat paljon paremmat kuin aiemmat. Itse laseissa ei ole nykyisellään mitään valitettavaa

->VD pikaisella testauksella on karvan paremmalla kuvanlaadulla (ei ole oculus debug toolia, niin ei saa hirveästi SA:ta paremmaksi nostettua). Kuitenkin picon omat ohjaimet tulee VD:llä paljon suuremmalla viiveellä kuin SA:lla, vaikka raportoitu kokonaisviive on sama (35-45ms). En tiedä, mutta ei tuota VD kautta voi pelata, kun tuntuu että kädet tulee 200ms jäljessä...
 
Viimeksi muokattu:
Itse käytän VR laseja ilman kuulokkeita, kunnon kajareista. En koe ongelmana lennellä msfs:ssä näin. Toki pico4 kajarit on aika kehnot myös minun mielestä.
 
->VD pikaisella testauksella on karvan paremmalla kuvanlaadulla (ei ole oculus debug toolia, niin ei saa hirveästi SA:ta paremmaksi nostettua). Kuitenkin picon omat ohjaimet tulee VD:llä paljon suuremmalla viiveellä kuin SA:lla, vaikka raportoitu kokonaisviive on sama (35-45ms). En tiedä, mutta ei tuota VD kautta voi pelata, kun tuntuu että kädet tulee 200ms jäljessä...
Ainakin itsellä SA korkeimmilla asetuksillakin oli aivan puuroa verrattuna VDhen, toki kaikki riippuu resosta ja ehkä vielä enemmän bitratesta millä vetelee.

Vaikka oculus debug toolillakin laittaisi sen maximi 900mbps tjsp niin se näyttää aika pitkälti melkein samalta kuin VD sielä 400-500mbps tienoilla.
 
Vaikka oculus debug toolillakin laittaisi sen maximi 900mbps tjsp niin se näyttää aika pitkälti melkein samalta kuin VD sielä 400-500mbps tienoilla.
Olen itseasiassa ihan samaa mieltä, niinhän se minullakin oli Questilla.

Eilisen VD kokeilun ja tuon viiveen synnyttäneen pahan olon jälkeen ei kiinnosta sitä edes kokeilla. En tiedä aiheuttiko sen jokin yksittäinen asetus tms, mutta erityisasetuksia en laittanut päälle. Kokeilin olemattomilla bitrateillakin (100mbps) h.264 ja h.265 eikä viive merkittävästi parantunut.
Ainakin itsellä SA korkeimmilla asetuksillakin oli aivan puuroa verrattuna VDhen, toki kaikki riippuu resosta ja ehkä vielä enemmän bitratesta millä vetelee.
Tämä on kyllä jännä, että netistä löytyy muutama muukin lisäkseni, joka sanoo että Streaming Assistantilla kuvanlaatu on hyvä - Ei se tietysti pärjää VD:lle, mutta kuva on kuitenkin hyvä. Olen kyllä itsekin nähnyt youtubesta niitä videoita joissa SA:n kuva on isoja pakkausartifakteja täynnä, eli kuva on puuroa, mutta ne on olleet ajallisesti jostakin alkuvuodesta.

Minulla on Nvidian näytönohjain, jos se jotakin vaikuttaa ja voihan meillä olla jokin asetuskin vielä erilailla tai sinulla testaus vanhemmalla versiolla? Toki käytettävä pelikin varmasti vaikuttaa -mahdollisesti paljonkin. Olihan sinulla varmasti h.265 (h.264@150m on tosiaan hirveän näköistä) ja uusin SA versio 9.5.6.1? Otin buffer framesinkin eilen illalla pois, jonka jälkeen SA:lla on todella mukava pelailla. Kokonaisviive on käytännössä kokoajan 35ms SA:n ultra asetuksella. Tein nyt vielä pikaisen testin RVRPlugin .ini tiedostoon bitraten nostolla 75->99, joka auttoi myös hivenen terävämpään kuvaan

Ainoa mikä SA:ssa tuntuu olevan (internetin mukaan edelleen) vialla, että eri käynnistyskerroilla äänet rätisevät, välillä taas kuuluvat normaalisti
----------------------
Tuli eilen vastaan myös eilen, että Quest 3 tracking toimii käytännössä pimeässä huoneessa (täysin pilkkopimeässä en kokeillut). Kun taas Quest 2 sekä Pico 4 tarvitsevat valaistuksen illalla/yöllä, jotta tracking toimii. Quest 2:sta ei enää ole, mutta mielestäni Pico toimii kuitenkin hämärämmässä
 
Viimeksi muokattu:
Eikös sinulla ollut jossain vaiheessa se oma viritelmä äänille? Ilmeisesti ei ollut pidemmän päälle käytännöllinen? :)

Itsellä vähän sama juttu äänien kansa. Ostin Black Friday -alennuksesta Pico 4:t ja äänet halusin heti ensimmäiseksi kuntoon, joten laitoin tilaukseen Koss KSC75 -kuulokkeet USB-C -> 3.5mm adapterin kera. Saa nähdä, miten hyvää ääntä noista saa ulos. Basso taitaa olla vähän laimea, mutta sen sitten näkee.. eh, kuulee.

Testasin myös kesällä Quest 2:sta, ja Pico 4 tuntuisi muutaman päivän jälkeen aika paljon paremmalta PCVR-käytössä. Quest 2 oli todella epämukava ja kuvan sweet spot oli myöskin siinä pienempi. Molemmissa musta on harmaata, joten kuvan tummissa alueissa ja äänissä CV1 luonnollisesti vie molempia. Myös lasien istuvuus ja ohjaimet CV1:ssä hieman paremmat kuin Pico 4:ssa. Muuten Pico vienee voiton, varsinkin, jos ja kun äänet saa kuntoon.
Ihan oikein muistat, mutta ei nämä käyttömukavuudeltaan kovin loistavat olleet :D Lisäksi vaatisi paljon enemmän korvan ja pään muotojen mukaan tehdyt sovitteet jotta näistä olisi oikeasti hyötyä. Tuollaiset Kossit voisivat olla hyvät, kiitos vinkistä! VR hommelit ovat jääneet niin vähälle ettei ole tullut tarkemmin asiaa selvitettyä. Mietinnässä oli myös Koss Porta Pro adaptereilla kiinni Picoon, mutta mallit mitä löysin niin ovat "Non-commercial use" eikä itsellä ole tulostinta.
Riftin kuulokkeet ovat tietääkseni just nämä ja siis samat kuin KSC75.

Pico nelosta nyt käyttänyt jonkin aikaa ja hommasin sille Gigantin poistolaarista Archer AX10 eli AX1500 modeemin. Hienosti toimii. Protip, modeemi kannattaa laittaa "Access point" tilaan niin ei sotke muuta koneen verkkoa.. Melko kauan ihmettelin kun verkkotulostinta ei enää löytynyt. No sehän johtui siitä että modeemi oli reitittimenä ja loi oman verkkonsa. Access point tilassa modeemi toimii tyhmänä siltana ja ei sotke muuta verkkoa! On tämä vähän tuskallista säätää näiden verkkojen kanssa kun todella harvoin sitä tarvitsee.
Tänään tuli postista AMVR naamapehmusteet Picoon. Todella paljon paremman oloiset! Valovuoto hävisi oikeastaan kokonaan ja mukavuus tuntuu muutaman minuutin perusteella todella paljon paremmalta. Iso suositus tälle! Vielä kun saisi audion kuntoon niin olisi aivan ykköslaite. Napit eivät sovellu omiin korviin. Kokeilin retkipatjasta liimailla äänen ohjaimet, jo tällaiset patentit parantavat ääntä todella paljon. Jokin parempi ratkaisu olisi kuitenkin mukava löytää :D
1688557266534.png
I Expect You To Die kakkosen pelailin jo läpi. Mukava ja hyvä peli mutta harmillisen lyhyt, itsellä meni noin viisi tuntia läpi pelaamiseen.
 
Muistaisiko joku täältä mikä oli se kikka, että SteamVR:n saa käynnistämään työpöydän? Muistelisin että se olisi ollut ihan lisäämällä explorer.exe non-steam pelinä kirjastoon ja käynnistämällä se->SteamVR ajaa työpöytää teatteritilassa, kuin se olisi jokin peli tms.

Nykyäänhän SteamVR tarjoaa työpöytää Desktop View -nimellä, mutta se ei toimi lainkaan (koittaa hetken avata työpöytää ja sitten lopettaa). Toki siinä voi olla jokin vika ja sama syy estää ettei tuo kikkakaan toimi, mutta olisi mukava saada tähän varmistus
 
Ihan oikein muistat, mutta ei nämä käyttömukavuudeltaan kovin loistavat olleet :D Lisäksi vaatisi paljon enemmän korvan ja pään muotojen mukaan tehdyt sovitteet jotta näistä olisi oikeasti hyötyä. Tuollaiset Kossit voisivat olla hyvät, kiitos vinkistä! VR hommelit ovat jääneet niin vähälle ettei ole tullut tarkemmin asiaa selvitettyä. Mietinnässä oli myös Koss Porta Pro adaptereilla kiinni Picoon, mutta mallit mitä löysin niin ovat "Non-commercial use" eikä itsellä ole tulostinta.
Riftin kuulokkeet ovat tietääkseni just nämä ja siis samat kuin KSC75.



quest koss.png


Porta prot on todella helppo myös modata mihin tahansa muoviseen headstrappiin kiinni. Hyvä äänenlaatu ja ne voi myös flipata pois korvilta/käännellä vapaasti sopivaksi.
Quest 2 pulttasin ne kiinni, Mutta nippariviritys onnistuisi myös.
 
SteamVR julkaisi oma Steam Link sovelluksensa Meta Storeen. Air Link mulla pätkii Quest2:ssa niin pahasti ettei ohjelmasta meinaa päästä pois kun viive on monia sekunteja ja kuva päivittyy kerran sekunnissa. Tämä Steam Link taas toimii täydellisesti samalla koko huushollin käytössä olevalla 5GHz routterilla!?

Kokeilin Talos Principle VR ja se toimi ihan yhtä hyvin kuin kaapelillakin. DEO VR videoplayerissä huomasin eron kun luin valkoisia valikkotekstejä mustalla taustalla. Lasien reunoilla teksti oli selvästi sumeaa, mutta keskeltä taas terävämpi mitä kaapelilla. Häh!? :D

Olen todella yllättynyt! Nyt saa SteamVR:n auki suoraan lasien aloitusnäytöstä.
 
SteamVR julkaisi oma Steam Link sovelluksensa Meta Storeen. Air Link mulla pätkii Quest2:ssa niin pahasti ettei ohjelmasta meinaa päästä pois kun viive on monia sekunteja ja kuva päivittyy kerran sekunnissa. Tämä Steam Link taas toimii täydellisesti samalla koko huushollin käytössä olevalla 5GHz routterilla!?

Kokeilin Talos Principle VR ja se toimi ihan yhtä hyvin kuin kaapelillakin. DEO VR videoplayerissä huomasin eron kun luin valkoisia valikkotekstejä mustalla taustalla. Lasien reunoilla teksti oli selvästi sumeaa, mutta keskeltä taas terävämpi mitä kaapelilla. Häh!? :D

Olen todella yllättynyt! Nyt saa SteamVR:n auki suoraan lasien aloitusnäytöstä.
Sinulla siis saa suoraan käynnistettyä steam link:stä SteamVR:n?
(edit.näköjään se Oculuksilla jo onnistuu!
Steam Link can now wirelessly stream VR games to your Meta Quest headset
Steam News - New: Play Steam VR games on Meta Quest 2, 3, and Pro - Steam News)
Picollekin äkkimiten latasin steamlinkin tuon toivossa, joskin epävirallisesta appistoresta kun omassa ei ole ...mutta taitaa olla eri versio, kun pelit pyörivät 2D:nä :D Sitten odotellaan Picon julkaisua tai jonkun APK tiedostojakoa :rofl:

Tuolla sai tosin työpöydän näkymään, mutta todella puuroisena (itsellä steamlink tekee vain 105M yhteyden, joten laatu ei ole ihme)
 
Viimeksi muokattu:
Tulipa testattua tuota uutta Steam Linkkiä Questilla. Kuva on todella tarkka, mutta tuo foveated rendering on aivan liian voimakkaalla, eli jos katsoo reunoille niin sumenee liikaa. Ja ääniä en saanut toimimaan Questista. Myös esim saints and sinner näyttää Vive wand ohjaimet eikä sen takia pysty pelaamaan ollenkaan.

Eli paljon ongelmia mut varmaan pienellä googletuksella saa toimimaan. UI on paljon parempi kuin Airlinkillä, mutta ois kiva että Steamlinkin näppiksessä olisi Windows nappula....
 
Ja ääniä en saanut toimimaan Questista. Myös esim saints and sinner näyttää Vive wand ohjaimet eikä sen takia pysty pelaamaan ollenkaan.

Eli paljon ongelmia mut varmaan pienellä googletuksella saa toimimaan. UI on paljon parempi kuin Airlinkillä, mutta ois kiva että Steamlinkin näppiksessä olisi Windows nappula....
Auttaakohan ääniongelmiin ihan Windowsin ääniasetus, jos se ei ole jostain syystä vaihtunut automaattisesti? Eli työpöydällä oikeasta alanurkasta kellon vierestä painaa kaiuttimen kuvaa ja valitsee Headphones (Oculus Virtual Audio Device).

Questin ohjaimissa oli muuten mullaki jotain häikkää, eikä sitä huomannut kuin tietyissä tilanteissa. Esim. DEO VR:ssä mulla ei toiminu vanhat pikanapit jostain syystä.

Saako SteamVR:ssä PC:n työpöytänäkymää esille jostain muualta kuin vasemman ohjaimen erikoisnapista? Työpöytä ja 2D pelit toimi ihan hyvin "jätti monitorista", paitsi Underlords alkoi pätkiä pahasti jos koskin hiireen ja se tuli myös hieman myöhässä. Sitten kun ohjasin hiirtä Questin ohjaimella kaikki oli taas sulavaa.

Tämä on kyllä mullistavaa. Varsinkin läppärille ois hyvä kaveri, jos sais Questin passthrough toimimaan SteamVR:n huoneen sijaan.
 
Aerot on vihdoin tossa pöydällä. oli indexiin verrattuna kyllä vähemmin vau mitä oletin. varsinki tuo tiedossa ollut pysty fovi.
indexillä oli esim assettocorca comptezioni resolutiono per eye190% ja pyöri melkein 90fps koko ajan tälle tiputin 100% siistimpi ja 90fps.
ams2 en saanut vielä toimimaan, raceroomissa valikko näyttää 240p:ltä mikä lie vikana. dr2 on siisti mutta indexin asetuksin pyöri 65 (120%) tiputin 100% ja nousi 85 pääasiassa mutta sivuttais liike stutteroi hulluna.
joku juttu tuossa tuntuu vähän silmissä vaikka kalibrointi on tehty moneen kertaan.. minulla on kaukonäkö huono liekö johtuu siitä, indexillä ei kyllä moista ongelmaa ole.
edit:
ams2 toimii kun enabloi steamvrstä openxr api layerin, raceroomissa menun saa ok kun laittaa 100hz mutta ite peli on kuin ajaisi minecraftissa
 
Viimeksi muokattu:
joku juttu tuossa tuntuu vähän silmissä vaikka kalibrointi on tehty moneen kertaan.. minulla on kaukonäkö huono liekö johtuu siitä, indexillä ei kyllä moista ongelmaa ole.
edit:
ams2 toimii kun enabloi steamvrstä openxr api layerin, raceroomissa menun saa ok kun laittaa 100hz mutta ite peli on kuin ajaisi minecraftissa
Aerossa on redshift ongelma tullut uusimpien firmwarejen mukana. Punaiset värit ovat z-tasossa liian lähella ja siniset liian kaukana: . Kurkkaile varjon discordista fixit siihen.
 
samassa kun löysin sieltä ekan vastauksen että ennen ajoon menoa pitää kädellä peittää lasit (yhteys baseen) muistin että tuota neuvoi johonkin peliin joku youtube videokin.
eli raceroomissa pitää "kärsiä" palikasta ajoon asti tai käyttää näytöltä peittää kunnes on kuva harmaa ja kädet pois edestä ja tadaa kirkas kuva.
edit: on tää kyllä huikee kun pystyy mittaristosta lukemaan numerot :oops:
 
Auttaakohan ääniongelmiin ihan Windowsin ääniasetus, jos se ei ole jostain syystä vaihtunut automaattisesti? Eli työpöydällä oikeasta alanurkasta kellon vierestä painaa kaiuttimen kuvaa ja valitsee Headphones (Oculus Virtual Audio Device).
Hetkonen Steam Link taisi tehdä uuden äänilähteen. Huomasin vasta nyt kun Windows 10:n äänilähdeikkuna on niin tarpeettoman pieni ilman syytä. Jos äänet ei kuulu Steam Linkillä niin Speakers (Steam Streaming Speakers) voi toimia.
 
Täällä ei varmaan ole muita Kat Walk C2:sen käyttäjiä? En saa hyrrää toimimaan Steam Linkin kanssa.
 
Hetkonen Steam Link taisi tehdä uuden äänilähteen. Huomasin vasta nyt kun Windows 10:n äänilähdeikkuna on niin tarpeettoman pieni ilman syytä. Jos äänet ei kuulu Steam Linkillä niin Speakers (Steam Streaming Speakers) voi toimia.

Testasin enabloida sen ja laittaa oletukseksi mutta eipä lähtenyt äänet toimimaan. Anyway, mitä lukenut niin VD on silti ylivoimainen streamauksessa, paras FPS, kuvanlaatu yms ominaisuudet ja tuo VDXR (openXR) on aivan huippu, esim SkyrimVR toimii varmaan 20% paremmalla FPS kuin SteamVR kautta. Myös itselläni on monet pelit Oculus storesta ja VD osaa ajaa niitä openXR läpi erittäin hyvin ja korjaa monia ongelmia mitä esiintyi SteamVR:n kautta niitä pelatessaan.

Ihan lähiaikoina VD:n pitäisi saada myös monen näytön tuen samanaikaisesti, eli jatkossa ei tarttisi hypellä näyttöjen välillä nappia painamalla.

Alla vielä vertailua Airlink vs VD vs SteamLink about samalla resolla ja bitratella.
 
Kyl! mun suosikki on kyl se sisäänrakennettu tuuletus :D kesti hetken tottua mutta eipähän oo ihan hikipäässä 2h iracing endurancen jälkeen
No juu se on ihan kiva. Indexiin ostin heti alkuun sen chilldexin ekqn mallin ja muokkasin sen valven jakaman etunaaman silleen ettei ollu piirilevyn edessä esteitä. Auttaa hyvästi
 
Testasin Kayak VR steamlinkillä. Ai että oli hyvä kuva, määritin bitraten 350 ja videokoko 1024. Resoluutio 150%. Muut asetukset taisin antaa olla ennallaan. GPU 3080TI, Q3 ja wifi 6e.

Paljon puhuttanut foveated encoding erottui kyllä, mutta keskellä kuva oli häkellyttävän hyvä. Täytynee jatkaa vertailuja.
 
Viimeksi muokattu:
Testasin Kayak VR steamlinkillä. Ai että oli hyvä kuva, määritin bitraten 350 ja videokoko 1024. Resoluutio 150%. Muut asetukset taisin antaa olla ennallaan. GPU 3080TI, Q3 ja wifi 6e.

Paljon puhuttanut foveated encoding erottui kyllä, mutta keskellä kuva oli häkellyttävän hyvä. Täytynee jatkaa vertailuja.

Eikös se ole foveated encoding, Eli ei kompressointi artifakteja kuvan keskellä
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 788
Viestejä
4 499 086
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom