VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 136
Jossain redditissä vai youtube kommenteissa tuli vastaan kun jotkut mainitsivat ottaneensa tuon passthroughin sekä käsien seurannan pois käytöstä akun säästämiseksi.

Noh äskön tuossa poistin molemmat käytöstä samaan aikaan, pelailin sitten ja kytkettynä oli tuo Quest2 elite strapin akku, niin ehkä 40min pelien jälkeen vieläkin oli lataus ikoni päällä ja akku samalla 100% joten tuossa väitteessä lienee jotain perääkin.

Eli vaikka ei edes kyseiset ominaisuudet olisi esim pelissä käytössä niin silti mukamas veisi virtaa jossain standby moodissakin tms..?
Tämän voin vahvistaa. Kokeilin tuota ja todellakin akku kestää huomattavasti kauemman nyt.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 136
Kokeilin tänään iracingiä, enkä oikeen huomannut eroja vaikka kuinka säädin debug toolia. Kokeilin sitten ensimmäistä kertaa openxr softaa ja sehän oli vallan mainio. Nyt iracing näyttää paremmalta kuin koskaan ja olevinaan pyöriikin paremmin.

E: Tuli huomattua, että Quest 3 link kaapelilla ei syö juuri ollenkaan akkua PCVR käytössä. Quest 2:lla oli ongelmia pelailla pidempiä sessioita ja usein akku loppui kesken pelailun.
 
Viimeksi muokattu:

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 264
Virtual Desktop on tänään julkaissut beta (apk:t ja streamerin), joissa on mukana sisälle rakennettuna se VD-OXR runtime. Eli OpenXR tukevat pelit eivät tarvitse enää SteamVR:ää. Ainakin MSFS:ssä tuli 10-15% parannus perffeissä.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
676
Virtual Desktop on tänään julkaissut beta (apk:t ja streamerin), joissa on mukana sisälle rakennettuna se VD-OXR runtime. Eli OpenXR tukevat pelit eivät tarvitse enää SteamVR:ää. Ainakin MSFS:ssä tuli 10-15% parannus perffeissä.
Aiemmin olen pyöritellyt FS2020 ultimate resolla, nyt jätin godliken ja peli pyöri silti about samoilla fps:llä mitä ennen ultimate resolla. Grafiikka näytti parhaimmalta ja rauhallisemmalta ikinä, joten selvä parannus tämä oli.

Saisi vaan pelitukea tulla rutkasti enemmän. Nyt ei ole montakaan peliä minulla jotka tuettuja.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 260
Samanalainen kokemus täällä ja vastaavasti en saa VD:llä toimimaan Greed Glory tms peliä toimimaan VD:llä kun se luulee että ohjaimet on Viven. Poistin nyt steamVR:n jos sitten toimisi, mutta tokihan tuo on steam peli, että saa nähdä.

Voihan olla että on pakko joitakin pelejä pelata Airlinkillä ja valtaosa sitten VD:llä paremman kuvan takia.

Mieluusti toki käyttäisi vain yhtä appia, kun pelaajia olisi muitakin taloudessa kuin itse ja kaikki saisi olla mahd helppoa. Eli airlinkin kuvalaadun nostamiseen kaivattaisiin vinkkejä

(H.264 ja 500mbps nyt muutettu. Muita asetuksia en osannut lähteä säätää)
Pari kertaa kokeillut Airlinkiä, mutta VD on kyllä selkeästi parempi ja kaikki pelit olen saanut kyllä VD kautta toimimaan. Kun käynnistät pelin, niin sieltä steamvr asetuksista saat ohjainkonffit vaihdettua. Sieltä löytyy oletuskonffit ja sitten yhteisön tekemiä konffeja. Mä olen yleensä ottanut yhteisön tekemistä eniten ladatut omille ohjaimille ja ollut niihin 99% tapauksista tyytyväinen.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
676
Virtual Desktop on tänään julkaissut beta (apk:t ja streamerin), joissa on mukana sisälle rakennettuna se VD-OXR runtime. Eli OpenXR tukevat pelit eivät tarvitse enää SteamVR:ää. Ainakin MSFS:ssä tuli 10-15% parannus perffeissä.
Onko hyviä vinkkejä miten optimoida lopputulos? En ole asentanut OpenXR toolkittiä mutta FS2020 käytän DLSS balanced optiolla. Ja VD on nyt godlike resolla, n. 50fps tuntumassa. Sinänsä olen tähänkin erittäin tyytyväinen kun käytössä on vain 3080TI.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
194
En saanut DCS:ssä toimimaan OXR Toolkittiä VD-OXR previkan kanssa.

Sen sisään Quad Views toimii ja vaikuttaa muutenkin paremmalta kuin OxrToolkit.
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 264
Onko hyviä vinkkejä miten optimoida lopputulos? En ole asentanut OpenXR toolkittiä mutta FS2020 käytän DLSS balanced optiolla. Ja VD on nyt godlike resolla, n. 50fps tuntumassa. Sinänsä olen tähänkin erittäin tyytyväinen kun käytössä on vain 3080TI.
DLSS quality paras kyl, balanced menee jo puuroksi.

Ja OXR toolkitistä foveated rendering päälle asetuksilla Quality ja Narrow. Sen lisäksi turbo mode päälle. Ja sitten halutessasi saat paremman näköistä kuvaa kohdasta "resolution override", esim itsellä 3800x3800 ja saan sen tasan 72fps joka puolella GA koneella ja kasalla landmarks addoneita. Toki mulla 4090. Sun ei kannattane overridea käyttää.

Ja VD:stä bitrate joku 120 riittää HEVC 10bit:lle ja AV1 10bitille.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
676
DLSS quality paras kyl, balanced menee jo puuroksi.

Ja OXR toolkitistä foveated rendering päälle asetuksilla Quality ja Narrow. Sen lisäksi turbo mode päälle. Ja sitten halutessasi saat paremman näköistä kuvaa kohdasta "resolution override", esim itsellä 3800x3800 ja saan sen tasan 72fps joka puolella GA koneella ja kasalla landmarks addoneita. Toki mulla 4090. Sun ei kannattane overridea käyttää.

Ja VD:stä bitrate joku 120 riittää HEVC 10bit:lle ja AV1 10bitille.
Okei, kokeilen noita. Kiitoksia vinkeistä, mulla on nyt ollut 400 mbs ja sekin kyllä rullaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 112
Eihän täällä sattumalta ole ketään jolla olisi akullinen Quest 2 Elite headstrap, josta olisi panta rikki mutta akku suht kunnossa? Voisin ostaa varaosiksi tuohon omaan josta alkaa se jo piiputtamaan, mutta muovit on muuten ehjät.
 
Liittynyt
06.01.2018
Viestejä
138
Eihän täällä sattumalta ole ketään jolla olisi akullinen Quest 2 Elite headstrap, josta olisi panta rikki mutta akku suht kunnossa? Voisin ostaa varaosiksi tuohon omaan josta alkaa se jo piiputtamaan, mutta muovit on muuten ehjät.
Entiedä huomasitko mutta gigantissa on "halvalla" elite strappi tarjouksessa, toki 85€ pelkästä akusta on aika suolainen jos muulle ei ole tarvetta :D Elite Strap gigantti
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 928
Mites Big Screen beyond lasit? Tai Somnium lasit? Somnium alkanut just ottaa varauksia vastaan , arvosteluja tulossa piakkoin.
BSB:ssa ei ole silmienseurantaa niin ei saa DCS:ssä DFR päälle mikä on yksi suurimmista motivaattoreista päivittää lasit kun se paska pyörii niin saakelin huonosti vaikka olisi 4090. Harmi että Somniumista ei ole vielä mitään hinta infoa.

Tänään julkistettiin uusi moduuli DCS jonka myötä palaan sitten pelailemaan taas niin katselin taas vähän näitä headsettejä. Huomasin että Quest Pro:n saakin suoraan Metalta 1200 eurolla. Ylivoimaisesti halvin näistä silmäseurannalla olevista ja se on saanut myös melko paljon kehuja DCS käytössä. Olisin kyllä halunnut päästä eroon tuosta encoderin käytöstä. Pitää vähän miettiä.
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 264
BSB:ssa ei ole silmienseurantaa niin ei saa DCS:ssä DFR päälle mikä on yksi suurimmista motivaattoreista päivittää lasit kun se paska pyörii niin saakelin huonosti vaikka olisi 4090. Harmi että Somniumista ei ole vielä mitään hinta infoa.

Tänään julkistettiin uusi moduuli DCS jonka myötä palaan sitten pelailemaan taas niin katselin taas vähän näitä headsettejä. Huomasin että Quest Pro:n saakin suoraan Metalta 1200 eurolla. Ylivoimaisesti halvin näistä silmäseurannalla olevista ja se on saanut myös melko paljon kehuja DCS käytössä. Olisin kyllä halunnut päästä eroon tuosta encoderin käytöstä. Pitää vähän miettiä.
Vr flightsimguy discossa on quest pro käyttäjä, joka palautti quest 3:sen. Ilmeisesti DCS tosiaan toimii hyvin tällä hetkellä vd-oxr runtimen, oxr tooolkitin sekä Quad Viewsin kaa GitHub - mbucchia/Quad-Views-Foveated: An OpenXR API layer to emulate quad views and foveated rendering support on many headsets.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 928
Vr flightsimguy discossa on quest pro käyttäjä, joka palautti quest 3:sen. Ilmeisesti DCS tosiaan toimii hyvin tällä hetkellä vd-oxr runtimen, oxr tooolkitin sekä Quad Viewsin kaa GitHub - mbucchia/Quad-Views-Foveated: An OpenXR API layer to emulate quad views and foveated rendering support on many headsets.
DFR ehdottomasti suurin motivaattori hankkia uudet lasit ja tutkin aika tarkkaan mitä ongelmia tuon kanssa on. Mbuccha oli vielä 6kk sitten änkyrä ja sanoi että ei lisää tukea QProlle, mutta onneksi mieli muuttui ja nykyään sekin pelittää.

Vaikuttaisi siltä että QPro on se jonka ostan. Tarkistin jo mistä saa resepti linssit sekä muut lisävarusteet. Enää pitää vain painaa tilaa nappulaa.

En jaksa odotella Somnium V1:stä ja sitten pettyä kun sekin on 2000e tai ei vastaa speksejä. Vaikuttaa myös siltä että Varjo on tiputtanut tuen Aerolle. Ei vieläkään local dimmingiä tai reprojectonia. Ehkä sieltä on tulossa Aero 2 johon he keskittyvät. Crystal on aivan liian kallis täällä Euroopassa vaikka muuten vaikuttaa parhaalta.
 
Liittynyt
23.02.2018
Viestejä
35
Anteeksi pieni offtopikki, mutta täällä on porukat pelanneet tyytyväisenä Pico 4:llä Dirt Rallya PC:n kautta. Jos joku muukin on joutunut taistelemaan ohjaimien kanssa (lakkaavat siis toimimasta, kun SteamVR:n peli pitäisi käynnistää), niin olisin kiitollinen vinkistä tuonne Ongelmat-ketjuun. Tässä linkki tapaukseen:

Pico 4 ohjainprobleema
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
597
Vaikuttaa myös siltä että Varjo on tiputtanut tuen Aerolle. Ei vieläkään local dimmingiä tai reprojectonia. Ehkä sieltä on tulossa Aero 2 johon he keskittyvät. Crystal on aivan liian kallis täällä Euroopassa vaikka muuten vaikuttaa parhaalta.
Eikö Aerolla ole käytössä Motion Smoothing? Ellen ole käsittänyt väärin, niin se on Varjon reprojection.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
53
Omassa ekassa Quest 3 oli vasemassa näytössä kaikki nuo pikseliviat mitä kuvassa näkyy, kuolleita ei näkynyt yhtään. Oikeassa näytössä ei yhtä ainoaa vikapikseliä tullut vastaan.. Takuukeissi Metalle suoraan kun sieltä ostin. Vanha sinne ja uusi tilalle. Uudessa ei mainittavia pikselivikoja mutta sitten jotain muuta.. Blooming / lens glare mikälie hohto on isompaa kuin ekoissa. Mutta ehkä tuon kanssa kuitenkin pärjää koska kaikissa tuota näkyy enemmän tai vähemmän. QC ei ole prio 1 ainakaan joten laatuvaihteluita on, mutta eihän nämä 3k€ Apple lasit olekkaan :) EDIT: Luulin että linssiheijastukset oli isommat mutta nyt en ole enää varma oliko kuitenkin samaa tasoa aiempien kanssa. Ei tuo ainakaan haittaa. Nyt on hyvät lasit! :) Virtual Desktop ja Steam VR on kyllä mahtavaa ilman johtoa!
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
676
No niin, nyt nousi Q3 langaton PCVR grafiikka ihan omalla sfäärilleen. Jumaliste.

Jos siis omistat wifi 6e routerin ja Q3:sen, ei muuta kun airLink päälle, ja kokeilemaan encode dynamic bitrate off, H.264 tai H.265 ja sitten notepad kikalla (koska saa luvun isommaksi) encode bitrate esim. 600 (max. 960).

Esim. Kayak oli suorastaan tyrmäävän hyvännäköinen ja mukaan tuli wow-efektiä. Half-life Alyxissa pystyin lukemaan työkalun piirien tekstejä ja muitakin yksityiskohtia bongasin mitä en ole aiemmin nähnyt. En tiedä miltä nämä pelit näyttävät displayportilla, mutta kyllä tämä oli terävintä, mitä olen VR:ssä toistaiseksi nähnyt.

Haittapuolena lagia generoituu mitä isommaksi luvun laittaa, mutta eron vaikkapa Virtual Desktopin Godlikeen huomasin heti, vaikka sekin näyttää todella hyvältä. Ainakin Kayak pyöri minulla ok vielä H.265 ja 600 mbit, käytössä 3080TI.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 394
No niin, nyt nousi Q3 langaton PCVR grafiikka ihan omalla sfäärilleen. Jumaliste.

Jos siis omistat wifi 6e routerin ja Q3:sen, ei muuta kun airLink päälle, ja kokeilemaan encode dynamic bitrate off, H.264 tai H.265 ja sitten notepad kikalla (koska saa luvun isommaksi) encode bitrate esim. 600 (max. 960).

Esim. Kayak oli suorastaan tyrmäävän hyvännäköinen ja mukaan tuli wow-efektiä. Half-life Alyxissa pystyin lukemaan työkalun piirien tekstejä ja muitakin yksityiskohtia bongasin mitä en ole aiemmin nähnyt. En tiedä miltä nämä pelit näyttävät displayportilla, mutta kyllä tämä oli terävintä, mitä olen VR:ssä toistaiseksi nähnyt.

Haittapuolena lagia generoituu mitä isommaksi luvun laittaa, mutta eron vaikkapa Virtual Desktopin Godlikeen huomasin heti, vaikka sekin näyttää todella hyvältä. Ainakin Kayak pyöri minulla ok vielä H.265 ja 600 mbit, käytössä 3080TI.
Ei tarvitse olla edes wifi 6e routeri että tuo onnistuu. Itselläni normi 5Ghz wifi (2400Mbps näyttää VD) ja 800mbit Airlink toimii smoothisti. MUTTA, H.264+ VirtualDesktop 400mbit näyttää yhtä hyvältä, joten pelaan mielummin VD:llä koska pienempi viive (+paremmat värit ja paljon muuta) ja pienempi kaistankäyttö pitäen saman kuvanlaadun vs 800mbit airlink.

Eli kokeile ihmeessä VD:tä H.264+ ja aseta 400Mbit ja katso huomaatko mitään eroa vs airlink 800mbit.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
676
Ei tarvitse olla edes wifi 6e routeri että tuo onnistuu. Itselläni normi 5Ghz wifi (2400Mbps näyttää VD) ja 800mbit Airlink toimii smoothisti. MUTTA, H.264+ VirtualDesktop 400mbit näyttää yhtä hyvältä, joten pelaan mielummin VD:llä koska pienempi viive (+paremmat värit ja paljon muuta) ja pienempi kaistankäyttö pitäen saman kuvanlaadun vs 800mbit airlink.

Eli kokeile ihmeessä VD:tä H.264+ ja aseta 400Mbit ja katso huomaatko mitään eroa vs airlink 800mbit.
Kirjoitinkin jo tuossa yllä että huomasin eron heti VD Godlikeen, mulla on myös airlink maksimi resolla. Eli H.264 600mbps ja H.265 600 mbps, kuva on silminnähden terävämpi kun VD H.264+ 400 mbps. Headset Q3.

Tietysti on pelejä, jotka ei varmasti näillä kaistanleveyksillä pyöri. Ehdin kokeilla vasta Kayak, Torn ja HLA peleillä. Tarkkuus oli todella, todella hyvä. Minä en koskaan muuten saanut airlinkillä 5ghz aikana mbps yli tuon vakiomaksimin 200mbps ilman että kuva olisi yskinyt pahasti. Wifi 6e:llä ei mitään ongelmia näkynyt kokeilussa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 394
Kirjoitinkin jo tuossa yllä että huomasin eron heti VD Godlikeen, mulla on myös airlink maksimi resolla. Eli H.264 600mbps ja H.265 600 mbps, kuva on silminnähden terävämpi kun VD H.264 400 mbps. Headset Q3.

Tietysti on pelejä, jotka ei varmasti näillä kaistanleveyksillä pyöri. Ehdin kokeilla vasta Kayak, Torn ja HLA peleillä. Tarkkuus oli todella, todella hyvä. Minä en koskaan muuten saanut airlinkillä 5ghz aikana mbps yli tuon vakiomaksimin 200mbps ilman että kuva olisi yskinyt pahasti. Wifi 6e:llä ei mitään ongelmia näkynyt kokeilussa.
Lähinnä puhuit VD goldlikestä mutta Airlinkin kanssa puhut Mbps:stä. Eli yhden kanssa puhut resoluutiosta ja toisen kanssa kaistanleveydestä, eihän kahta eri asiaa voi verrata keskenään... :)

Ja VD:n kanssa tarkoitan H.264+:aa, en H.264:sta. Eli oletko kokeillut tuota H.264+:aa VD:n kanssa, etkä siis pelkästään H.264:sta?

Lähinnä sinulla on joku asetus luultavasti pielessä (ehkä VD sharpeningit olet ottanut pois päältä tai jtn?), koska ei ole mahdollista että Airlink näyttäisi huomattavasti terävemmältä kuin VD. Tuosta aiheesta löytyy myös paljon vertailuja, esim alla yksi. Toki itse en huomaa pahemmin eroja noissa kuvissa, mutta olen myös itse tehnyt vertailuja ihan pelissä VD H.264+ 400 vs Airlink 800Mbps ja molemmat näyttävät erittäin hyvältä. Mutta VD:ssä on paremmat värit ja enemmän ominaisuuksia jonka takia sitä käytän.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
676
Lähinnä puhuit VD goldlikestä mutta Airlinkin kanssa puhut Mbps:stä. Eli yhden kanssa puhut resoluutiosta ja toisen kanssa kaistanleveydestä, eihän kahta eri asiaa voi verrata keskenään... :)

Ja VD:n kanssa tarkoitan H.264+:aa, en H.264:sta. Eli oletko kokeillut tuota H.264+:aa VD:n kanssa, etkä siis pelkästään H.264:sta?

Lähinnä sinulla on joku asetus luultavasti pielessä (ehkä VD sharpeningit olet ottanut pois päältä tai jtn?), koska ei ole mahdollista että Airlink näyttäisi huomattavasti terävemmältä kuin VD. Tuosta aiheesta löytyy myös paljon vertailuja, esim alla yksi. Toki itse en huomaa pahemmin eroja noissa kuvissa, mutta olen myös itse tehnyt vertailuja ihan pelissä VD H.264+ vs Airlink 800Mbps ja molemmat näyttävät erittäin hyvältä. Mutta VD:ssä on paremmat värit ja enemmän ominaisuuksia jonka takia sitä käytän.

En nyt tiedä miksi haet noita ristiriitoja, kun olen jo moneen kertaan koittanut selittää, mutta yritän vielä kerran:
Resolution: VD Godlike, AirLink maximum
Codec: VD H.264+, Airlink H.264 ja H.265 (kokeilin molemmilla)
mbps: VD 400, airlink 600. Oculus toolista laitoin vielä encode dynamic bitrate off.

En usko että minulla on mikään asetus pielessä, VD näyttää erittäin hyvältä sekin. Sharpening on mulla vakio 75% VD:ssä.

Katsoppa se toinenkin verrokkikuva kun katsoit tämänkin. Tästä en itse eroa huomannut myöskään, mutta siinä toisessa huomasin eroa tekstien terävyydessä ja zoomatun colatölkin terävyydessä.

Ei mulla oo tässä tarvetta alkaa asiasta enempää vääntämään. Jos VD tuntuu muista syistä paremmalta tai eroa ei omassa setissä ole, niin mikäpä se siinä. Minä huomasin esim. noissa kokeilemissani pelissä eroa, joten toistaiseksi käytän sitä. Jos joku tarjoaa jotain parempia asetuksia niin aina voin kokeilla mutta juupas eipäs väittelyt ei hirveästi kiinnosta.

EDIT: H.265 aiheutti minulla tänään stutteria. (En ole ihan varma meneekö se lennosta päälle, joten minulla saattoi olla H.264 koko ajan päällä kun en välillä buutannut airLink yhteyttä.) Nyt ainakaan ei H.264 ero ollut niin merkittävä mitä illalla tuntui. Täytynee verrata H.265 jos/kun sen saa stutteroimatta päälle.

Kaippa kohta Linkkiinkin joku päivitys tulee, hyvin nihkeästi nyt on päivityksiä tullut, jos vertaa VD:hen jossa käytössä on jo uusimmalla betalla OpenXR rajapintaa steamVR:n sijaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
1 314
Resolution: AirLink maximum
Paljonko tuo muuten on:
Debug Tool: Pixel Override 1.4x ja Oculus 1,5x?

Mutta VD:ssä on paremmat värit ja enemmän ominaisuuksia jonka takia sitä käytän.

Onko tuohon säädetty yhtään AirLinkin värejä? Selvästi kylmempi/sinisempi kuin VD, mitä sen onkin omasta mielestä ilman säätämistä.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
676
Paljonko tuo muuten on:
Debug Tool: Pixel Override 1.4x ja Oculus 1,5x?


Onko tuohon säädetty yhtään AirLinkin värejä? Selvästi kylmempi/sinisempi kuin VD, mitä sen onkin omasta mielestä ilman säätämistä.
Pixel overridea en ole käyttänyt, vain tuon oculus 1.5x.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
53
Wifi 6e reitin olisi mielessä Quest 3:lle mutta mikä malli olisi nyt varmasti toimiva? Asuksen axe7800 löytyi juttuja että saattaa toimia epävarmasti Quest 3 lasien kanssa mutta onko näin? Tuon haluaisin mieluusti. Tp linkiltä löytyy se yksi malli joka myöskin edullinen. Netgearilla melko kalllis malli.
 
Liittynyt
15.08.2019
Viestejä
12
Ite päivitin tp-link xe75 2 purkin meshiin. Aikaisemmin oli asuksen erilliset reitittimet. Ero yllätti positiivisesti.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
676
Wifi 6e reitin olisi mielessä Quest 3:lle mutta mikä malli olisi nyt varmasti toimiva? Asuksen axe7800 löytyi juttuja että saattaa toimia epävarmasti Quest 3 lasien kanssa mutta onko näin? Tuon haluaisin mieluusti. Tp linkiltä löytyy se yksi malli joka myöskin edullinen. Netgearilla melko kalllis malli.
Tp-Link archer axe75 pelittää ainakin itselläni mainiosti. On myös Virtual Desktop kehittäjän suosittelemissa routereissa.
 

finWeazel

Chief Karpfen - ruoKalan C&R
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 260
Taidan olla jonkinlainen vastarannan kiiski kun korvasin Rift S:än Aerolla enkä Q3:lla.
Olet valmis laittamaan enemmän rahaa. Ihan eri hintaluokan vehkeitä noi. Osa saattaa myös ostaa q3:en standalone käyttöön eikä ole pc:ssa kiinni.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
676
Taidan olla jonkinlainen vastarannan kiiski kun korvasin Rift S:än Aerolla enkä Q3:lla.
Itse mietin pitkään samaa, mutta lopulta vaakakupissa painoi sekin, että SteamVR majakkavehkeiden tulevaisuus näyttää niin kehnolta, että ne tuntuis vaan rahan haaskaamiselta lasien päälle ellei ole lähes täysin simupelaaja.

En ole kyllä katunut, standalone pelitkin maistuu Q3:lla vaihteeksi kun ne on laadukkaampia ja simuillakin Q3 on yllättävän hyvä kun en kummiskaan niitä edes joka kuukausi pelaa. Simuilijalle Varjo Aero taatusti kova.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 136
Itse mietin pitkään samaa, mutta lopulta vaakakupissa painoi sekin, että SteamVR majakkavehkeiden tulevaisuus näyttää niin kehnolta, että ne tuntuis vaan rahan haaskaamiselta lasien päälle ellei ole lähes täysin simupelaaja.

En ole kyllä katunut, standalone pelitkin maistuu Q3:lla vaihteeksi kun ne on laadukkaampia ja simuillakin Q3 on yllättävän hyvä kun en kummiskaan niitä edes joka kuukausi pelaa. Simuilijalle Varjo Aero taatusti kova.
Standalone on kyllä huippua Q3:lla. Olin siinä uskossa että pelaan 99% PCVR kautta, niinkuin Q2 kanssa. Mutta nyt tuntuu tulevan kokoajan noita hyviä standalone pelejä mitä pitänyt ostaa. Alkaa jo harmittamaan kun menin ostamaan 128gb mallin sillä tila on puolilleen käytetty.. :D
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
676
Standalone on kyllä huippua Q3:lla. Olin siinä uskossa että pelaan 99% PCVR kautta, niinkuin Q2 kanssa. Mutta nyt tuntuu tulevan kokoajan noita hyviä standalone pelejä mitä pitänyt ostaa. Alkaa jo harmittamaan kun menin ostamaan 128gb mallin sillä tila on puolilleen käytetty.. :D
Ole tyytyväinen, mulla enää 30 GB jäljellä, mutta aattelin pelata aina yhden kerrallaan poies. :D
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 394
Standalonen kanssa tuo Quest Games Optimizer on kyllä erittäin hyödyllinen. Pelit pystyy laittamaan 165% tai isommallekkin resolle ja GPU käyttöaste Q3:ssa silti pyörii 50-80% välimaastossa, mutta grafiikat aivan eri planeetalta.

Esimerkkinä walkabout minigolffi, siinä rajoitan FPS:n 72:een, laitan Foveated rendering "high" asetukselle niin Q3 ei turhaan renderöi tarkasti Q3 reunoja jotka on liian tummat muutenkin ja resoluution 165% isommaksi mikä "natiivi". Peli näyttää aivan uskomattomalta, ihan eri peliltä mitä natiivi resolla ja GPU käyttöaste pysyy siellä 60-70 välillä eikä lähde edes tuuletin päälle. Ja tämä on vain yksi esimerkki monesta muusta pelistä.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
676
Standalonen kanssa tuo Quest Games Optimizer on kyllä erittäin hyödyllinen. Pelit pystyy laittamaan 165% tai isommallekkin resolle ja GPU käyttöaste Q3:ssa silti pyörii 50-80% välimaastossa, mutta grafiikat aivan eri planeetalta.

Esimerkkinä walkabout minigolffi, siinä rajoitan FPS:n 72:een, laitan Foveated rendering "high" asetukselle niin Q3 ei turhaan renderöi tarkasti Q3 reunoja jotka on liian tummat muutenkin ja resoluution 165% isommaksi mikä "natiivi". Peli näyttää aivan uskomattomalta, ihan eri peliltä mitä natiivi resolla ja GPU käyttöaste pysyy siellä 60-70 välillä eikä lähde edes tuuletin päälle. Ja tämä on vain yksi esimerkki monesta muusta pelistä.
Oliko tuo asennus miten työläs?
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 394
Oliko tuo asennus miten työläs?
1. Täältä osoitteesta pitää käydä lisäämässä puhelinnumero 2FA meta tilille https://developer.oculus.com/manage/
2. Enabloi Meta sovelluksesta puhelimesta Developer mode päälle Q3:lle
3. Yhdistä USB Q3 <-> PC, salli Q3:sta USB debugging popup ja aja Quest Games Optimizer .bat tiedosto ja se hoitaa asennuksen Q3:een muutamassa sekunnissa.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
676
1. Täältä osoitteesta pitää käydä lisäämässä puhelinnumero 2FA meta tilille https://developer.oculus.com/manage/
2. Enabloi Meta sovelluksesta puhelimesta Developer mode päälle Q3:lle
3. Yhdistä USB Q3 <-> PC, salli Q3:sta USB debugging popup ja aja Quest Games Optimizer .bat tiedosto ja se hoitaa asennuksen Q3:een muutamassa sekunnissa.
Mulla taitaa tuo developer account jo ollakkin. Ei näytä mahdottoman vaikealta, kiitos tiedoista.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 394
Laitetaas tänne kun koskee muitakin headsettejä kuin Questia.

Eli Virtual Desktop sai tänään (tai siis eilen) aikamoisen päivityksen. Parhaat palat alla.

• Improved AV1 performance and stability with AMD
• Improved SSW quality on Quest 2, Pro and 3
• Increased H.264+ max bitrate to 500 Mbps on Quest 3
• Increased max desktop resolution to 3840x2160 and optimal resolution to 2560x1440 on Quest 3
• Added custom OpenXR runtime called VDXR on the PC side providing up to 10% improved performance


Mitä pikaiseen testasin niin tuo OpenXR sisäänleivottuna VD:n on todella kova asia. Peleissä minulla laski latency 10ms vs SteamVR. Myös VRAM käyttö on noin gigan verran pienempi, mikä on erittäin hyvä asia varsinkin 8GB vram kortin omaaville.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
676
Laitetaas tänne kun koskee muitakin headsettejä kuin Questia.

Eli Virtual Desktop sai tänään (tai siis eilen) aikamoisen päivityksen. Parhaat palat alla.

• Improved AV1 performance and stability with AMD
• Improved SSW quality on Quest 2, Pro and 3
• Increased H.264+ max bitrate to 500 Mbps on Quest 3
• Increased max desktop resolution to 3840x2160 and optimal resolution to 2560x1440 on Quest 3
• Added custom OpenXR runtime called VDXR on the PC side providing up to 10% improved performance


Mitä pikaiseen testasin niin tuo OpenXR sisäänleivottuna VD:n on todella kova asia. Peleissä minulla laski latency 10ms vs SteamVR. Myös VRAM käyttö on noin gigan verran pienempi, mikä on erittäin hyvä asia varsinkin 8GB vram kortin omaaville.
Olen kokeillut jo betan kanssa ja isoin muutos oli että FS2020 pyöri yhtä sulavasti godlikella mitä ennen ultralla. Kyllä tuo 10% tehonlisä on hyvinkin realistinen arvio.

Haittapuolena vaan tuki on aika vähäinen. Otodettavissa on, että pikkuhiljaa tuki laajenee kaikkiin openXR rajapintaa käyttäviin, tai sinakin suurimpaan osaan.
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 264
Hmm... Picon tulevaisuus ei näytä valoisalta:
Jostain luin ihan lukumääriä työntekijöistä, jotka irtisanotaan. Mutta samassa yhteydessä oli mainittu, että Pico toiminnot siirrettäisiin vain Bytedancen alle ja homma jatkuisi vähän kevyemmällä organisaatiolla.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
676
Jostain luin ihan lukumääriä työntekijöistä, jotka irtisanotaan. Mutta samassa yhteydessä oli mainittu, että Pico toiminnot siirrettäisiin vain Bytedancen alle ja homma jatkuisi vähän kevyemmällä organisaatiolla.
Isompi uhka Picolle varmaankin Tencentin ja Metan sopimus jolla Questit tuodaan kiinan markkinoille, ml. mahd. ensi vuoden halpismalli Quest.

Vaikka Meta onkin yksityisyysmielessä myrkkypilleri, täytyy sanoa että olipa eilen taas ärsyttävä kokemus PCVR puolella. Kokeilin RE3 VR-modia ja aluksi kamera keinui todella ikävästi liikkuessa, kun sain sen lopulta jotenkin toimimaan, se ei enää eilen uudelleen ladatessa toiminutkaan vaan RE3 joko kaatui tai heitti 1st person kuvan oikean paikan sijaan lähes katonrajaan. Lopulta koko homma tuntui niin turhauttavalta että poistin koko pelin.

Standalone edes toimii 99%, vaikka ei Q3 kuva tietenkään PCVR tasolla ole. Kun on paljon puhuttu että VR-modit pelastavat PCVR scenen, niin en ole siitä enää niin varma. Jotkut modit toimivat hyvin, mutta joissakin vaatii melkoista säätöä ja VR-jalkoja että pelin pystyy edes pelaamaan läpi. Parasta PCVR scenelle olisi jos joku Valve standalone Index tms. kaappaisi jonkun 75% siivun PCVR osuudesta niin tämä laitteiden ja ohjaimien sekamelska ei niin heijastuisi pelienkin toimivuuteen ja säätämisen määrään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 465
Isompi uhka Picolle varmaankin Tencentin ja Metan sopimus jolla Questit tuodaan kiinan markkinoille, ml. mahd. ensi vuoden halpismalli Quest.

Vaikka Meta onkin yksityisyysmielessä myrkkypilleri, täytyy sanoa että olipa eilen taas ärsyttävä kokemus PCVR puolella. Kokeilin RE3 VR-modia ja aluksi kamera keinui todella ikävästi liikkuessa, kun sain sen lopulta jotenkin toimimaan, se ei enää eilen uudelleen ladatessa toiminutkaan vaan RE3 joko kaatui tai heitti 1st person kuvan oikean paikan sijaan lähes katonrajaan. Lopulta koko homma tuntui niin turhauttavalta että poistin koko pelin.

Standalone edes toimii 99%, vaikka ei Q3 kuva tietenkään PCVR tasolla ole. Kun on paljon puhuttu että VR-modit pelastavat PCVR scenen, niin en ole siitä enää niin varma. Jotkut modit toimivat hyvin, mutta joissakin vaatii melkoista säätöä ja VR-jalkoja että pelin pystyy edes pelaamaan läpi. Parasta PCVR scenelle olisi jos joku Valve standalone Index tms. kaappaisi jonkun 75% siivun PCVR osuudesta niin tämä laitteiden ja ohjaimien sekamelska ei niin heijastuisi pelienkin toimivuuteen ja säätämisen määrään.
Toi nyt on vähän omenat ja appelsiinit vertailu. Modit tosiaan tulevat aina vaatimaan säätöä mutta toisaalta se niiden uniikki ominaisuus on että ne tuovat täysiveriset PC-pelit niin grafiikaltaan kuin kymmenien tai satojen tuntien kestoltaan vr-harrastajien saataville. Noi puuttuu myös standalone puolelta lähes kokonaan. Samalla unreal engine injector tyyppisten modien kautta teoriassa voisi olla mahdollista että pelivalmistajien kynnys tuoda natiivi valmistajan VR-tuki noihin isoihin AA/AAA pc-peleihin voisi hieman madaltua kun ei vaatisi niin hirveästi kehitysaikaa/rahaa mutta tämä on ehkä vähän liikaa toivottu kun se valmistajan tuki tuo myös tietyt laatutasovelvoitteet (ainakin paperilla) eivätkä uskalla hyödyntää ellei joku Epic integroi tommoista tuettuna Engineen. Lisäksi valmistajan aitoon tukeen VR-rajoitteet/mahdollisuudet pitäisi aidosti huomioida myös pelisuunnittelun aikana.

Siinä mielessä olet oikeassa että etenkin ohjainpuolelle PCVR kaipaisi jonkinlaista standardointia. Sitäkin toki sanelee/rajoittaa Metan markkinaosuus eli käytännössä sen pitäisi olla samankaltainen Metan kanssa. Siihen en ehkä usko että toi yhden valmistajan merkittävä PCVR-markkinaosuus hirveästi tilannetta heilauttaisi kun kyse on enemmänkin PCVR:n markkinaosuudesta suhteessa standaloneen. Meta on tossa onnistunut koska se on saanut merkittävän markkinaosuuden halvalla käyttöönottohinnalla ja toisaalta se samalla puskee miljardeja omaan pelikehitykseen, joka harvalta laitevalmistajalta onnistuu. Ilman PCVR:n merkittävää markkinaosuutta eli ostajakuntaa harvalla pelinkehittäjällä on insentiiviä tehdä jotain Alyxin tapaisia isoja natiiveja PCVR-pelejä. Valve ja Microsoft taitavat olla käytännössä ainoita toimijoita, jotka tohon voisivat pystyä mutta en usko että niitäkään kiinnostaa tuohon miljardileikkiin lähteä. Vähän onneton muna-kana-tilannehan tämä on.

Teemaan liittyen Beardo Benjo testasi (lähinnä graafinen esittely) juuri Cyberpunkin VR-modia :
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.08.2019
Viestejä
635

Saa nähdä koska tulee Valvelta uudet Vr lasit ja olisiko siinä esimerkiksi Amd Rdna 4 tai 5 apu jolla voisi alemmilla tarkkuuksilla(mahdollisesti Fsr kanssa skaalaten) pelata "kaikkia" pcvr pelejä mitä Steamissa on ilman erillistä tietokonetta.

Vai voisiko Valve kuitenkin käyttää Arm pohjaista soc joka voisi tarjota parempaa tehoa samalla tehonkulutuksella ja luoda Linuxille softaa jolla voisi Arm soc kanssa käyttää perinteisiä x86/x64 ohjelmia ja pelejä? Valve kuitenkin onnistunut hyvin Proton ohjelmistollaan saamaan Steam Deckille todella monta Windows peliä toimimaan, voisi ajatella että Arm tuki voisi olla seuraava askel?
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 633
Kyllähän PCVR kaipaa kipeästi lisää Alyxin tasoisia pelejä, jotta kiinnostus kasvaisi. Oikeastaan Sony ainoa, joka nyt panostaa AAA VR:n, mutta täydessä idioottimaisuudessaan ovat lukinneet ne PSVR:n. Se on nicheistä nichein alusta, niin mitä hemmetin järkeä pistää miljoonia VR-versioiden kehitykseen ja lukita se sitten siihen.

Tuskin kukaan ostaa PS5:sta VR:n takia ja vaikka on PS5, niin pari hassua VR peliä ei kyllä innosta kovin montaa ostamaan PSVR laseja. Joku Quest3 on 1000x järkevämpi ostos, vaikka omistaisi PS5:n.

Varsinkin tässä vaiheessa, kun PSVR pelien määrä on niin pieni, että se ei houkuttele PSVR:lle ostajia, tulisi Sonyn ehdottomasti kehittää/julkaista ne pelien VR-versiot myös muille alustoille, jotta saataisiin edes jotain vastinetta devaukseen meneville rahoille. Sitten kun alkaa olla sitä tarjontaa reippaasti sille PSVR:lle, niin alkaa ko. alusta kiinnostaa enemmän isompia massoja.

Tällä hetkellä tosin ylipäätään VR-puolella ei pitäisi tehdä mitään excluja, koska se vain hidastaa edelleen niechen VR:n kasvua. Jos itse devaisin VR:lle, niin ehdottomasti tähtäisin siihen, että peli tulisi mahdollisimman monelle alustalle, jotta siitä saataisiin maksimaalinen taloudellinen hyöty.

No onneksi Meta exclut saa suht hyvin/helposti pelattua reviven kautta myös muilla laseilla, ainakin toistaiseksi.

VR-ohjaimiin pitäisi saada kyllä myös jonkunlainen standardointi, niin jo se olisi iso helpotus devaukseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 465
Kyllähän PCVR kaipaa kipeästi lisää Alyxin tasoisia pelejä, jotta kiinnostus kasvaisi. Oikeastaan Sony ainoa, joka nyt panostaa AAA VR:n, mutta täydessä idioottimaisuudessaan ovat lukinneet ne PSVR:n. Se on nicheistä nichein alusta, niin mitä hemmetin järkeä pistää miljoonia VR-versioiden kehitykseen ja lukita se sitten siihen.

Tuskin kukaan ostaa PS5:sta VR:n takia ja vaikka on PS5, niin pari hassua VR peliä ei kyllä innosta kovin montaa ostamaan PSVR laseja. Joku Quest3 on 1000x järkevämpi ostos, vaikka omistaisi PS5:n.

Varsinkin tässä vaiheessa, kun PSVR pelien määrä on niin pieni, että se ei houkuttele PSVR:lle ostajia, tulisi Sonyn ehdottomasti kehittää/julkaista ne pelien VR-versiot myös muille alustoille, jotta saataisiin edes jotain vastinetta devaukseen meneville rahoille. Sitten kun alkaa olla sitä tarjontaa reippaasti sille PSVR:lle, niin alkaa ko. alusta kiinnostaa enemmän isompia massoja.

Tällä hetkellä tosin ylipäätään VR-puolella ei pitäisi tehdä mitään excluja, koska se vain hidastaa edelleen niechen VR:n kasvua. Jos itse devaisin VR:lle, niin ehdottomasti tähtäisin siihen, että peli tulisi mahdollisimman monelle alustalle, jotta siitä saataisiin maksimaalinen taloudellinen hyöty.

No onneksi Meta exclut saa suht hyvin/helposti pelattua reviven kautta myös muilla laseilla, ainakin toistaiseksi.

VR-ohjaimiin pitäisi saada kyllä myös jonkunlainen standardointi, niin jo se olisi iso helpotus devaukseen.
No jaah kai siellä nyt on vähän vahvemmin datan pohjalta tehty laskelmia kumpi kannattaa. Ei se nyt Sonya ihan hirveästi hyödytä julkaista muille alustoille kun ei ne alustat mitään Sonylle tuota. Toki tuottaa pelimyynnin verran mutta samalla pudottaa PSVR:n kilpailukykyä ja ei ne pelitkään nyt ihan ilmaiseksi muille alustoille taivu etenkään sille keskeisimmälle eli Metalle jonka tehot ei riitä läheskään samaan. Samaahan se Metakin tosiaan tekee. Aika tarkkaan noiden omien miljardien perään katsotaan vaikka sahaakin vähän isommassa kuvassa VR-markkinan nilkkaan. Noh alkoivathan ne juuri julkaisemaan pleikkarin yksinoikeuksia PC:lle eli ehkä toivossa on hyvä elää.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
262
Taidan olla osa ongelmaa, koska en ikinä osta pelejä Steamista uutena vaan vasta rankasti alennetuilla hinnoilla. Steam ei vaan taida olla mikään kultakaivos pelifirmoille VR:n puolella.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 968
Viestejä
4 294 921
Jäsenet
71 756
Uusin jäsen
Topsuuu

Hinta.fi

Ylös Bottom