Tänään kokeilin Gigantin outletista haettuja 128 gigan Pico 4:ia ja paketti olikin täysin iskemätön, kaikki suojamuovit ym. vielä paikoillaan. Tässä yksilössä toimii tracking kuten pitääkin mutta tuo vaaleiden alueiden heijastukset tummalle taustalle ovat näköjään näiden lasien ominaisuus eikä vika. Sitä ilmeisesti voisi saada hieman hillittyä VROpticianin linssi-inserteillä, ainakin MRTV:n mukaan. Vielä kun saisi omaa motion sicknessin toleranssia hilattua ylöspäin kun pieni hetki jotain autopelin demoa riitti saamaan huonon olon.
Mä oon nyt muutaman päivän ollut Picon omassa ja virtual desktopin discossa. Tuota vaaleaa aluetta (voidaan kokea likaisina linsseinä) kutsutaan termillä Mura. Monella on sitä, joku oli vaihtanut kolmesti toteakseen että se on ominaisuus.
Nyt ymmärsin myös että picoja voi käyttää myös picon oman stream assistant ohjelman kanssa, vd:n sijaan. Mut se on huonompi, mutta sitä voi tweakata (bitratea ja esim terävyyttä). Ja se saattaa olla pelikohtaisesti parempi. Laitan ohjeet loppuun.
Itse sain 4090 eilen ja kyllä mun pico 4 vie Reveerb G2:sta ainakin lentosimussa. Mutta hemmetin ikävältä tuntuu toi gasket, tilaan heti pehmeämmän kum tulee myyntiin.
Mä sain parhaimman kokemuksen seuraavasti
Pico 4: 90hz mode
VD: god like mode, kaikki laatusliderit täysillä. SSW (spacewarp juttu, sama kuin asw tai motion reprojection)
VD streamer: h.254
SteamVR: sama reso kuin god like 3:lla alkava.
Saan lentosimussa 50-60, mutta limitoin nyt sen 45 ja toi SSW tuplaa sen 90fps. Artifageja tulee kyllä. HEVC kodekki on parempilaatuinen, mutta ei ehkä niin smooth. Mulla on bandwidth routetiin 920-1200mbps, mutta latenssi 45-60ms.
Toinen mikä tuli ilmi, niin picoihin voi kiinnittää usb-c to ethernet adapterin ja sitten cat6 piuha kiinni routeriin. Tällä tavalla saadaan 1gb adapterilla 1000mbs tasainen bandwidth ja 2-3ms Latenssi. Ja suositus on, että ostaa sellaisen adapterin johon saa ulkoa myös usbc kiinni niin picot latautuu samalla ja se adapteri toimii satavarmasti. Tilasin juuri omani, saan vkl tietoa sit. Watch this space.
Tässä ohjeet Pico stream assistant tweakkeihin
I compiled a list of the more well known Pico Streaming Assistant .ini file edits we have found out recently:
To find the .ini file, it should be in your install directory, something like:
C:/Program Files/Streaming Assistant/driver/bin/win64/RVRPlugin.ini
Make sure you open it with a text-editor like notepad with ADMIN privileges.
Make sure you activate performance overlay when testing the edits in your HMD to check bitrate values etc.
Known working edits:
- bitrate: Change the first number to something in tween 5 and 9.
- maxBitrate: Change the first number to 1 more then the number above.
(If you really want to can get this up to 250Mps before it breaks, but you might have issues above 150Mbps such as latency and the pico's XR2 chip starts seeing issues around 200 I feel).
- controllertype: Set to 1 to emulate touch controllers for compatibility but have weird angle's on your in-game hands, or keep at 3 for pico's controllers and proper angles. (I think SA's UI lets you toggle this anyway). Keeping it at 3 will force you to create your own steamVR bindings.
- HEVC: 0 for h264, 1 for h265 encoding. h264 will get you less latency, 265 much better visual quality at lower bitrates.
- saturation: We tend to settle around 1.1 for this, but have a play.
- sharper: this can go up to 1.99, but it will look ridiculous. See what you like but I settled on 0.3-0.4.
There are others but these are the best for now. Have fun