VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

KapteeniTunkki

Tukijäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
07.05.2018
Viestejä
637
Jatketaan vielä:

PCVR:n käyttäminen langattomana riittävän laadukkaasti ei ole plug'n'play tyyppinen ratkaisu vielä. Karkeasti ottaen sitä varten pitää säätää kohdalleen:
  1. Verkkoyhteys mahdollisimman vähälatenssiseksi (tuossa yllä olikin jo tyyppiesimerkki helpoimmasta ratkaisusta)
  2. Etäyhteyden asetukset (esim. VirtualDesktop)
  3. PC:ltä VR alustan asetukset (SteamVR)
  4. Pelin grafiikka-asetukset
Kaksi ensimmäistä riittää onneksi kun kerran saa kuntoon, mutta kahta jälkimmäistä voi joutua tunkkaamaan per peli. Ja onneksi tästä savotasta selviää kokeilemalla ja googlaamalla.

YMMV, mutta sujuvuudella voi olla just se ero, onko immersio kivaa vai onko pahoinvointi vieraana jo parissa (kymmenessä) minuutissa.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
655
Jatketaan vielä:

PCVR:n käyttäminen langattomana riittävän laadukkaasti ei ole plug'n'play tyyppinen ratkaisu vielä. Karkeasti ottaen sitä varten pitää säätää kohdalleen:
  1. Verkkoyhteys mahdollisimman vähälatenssiseksi (tuossa yllä olikin jo tyyppiesimerkki helpoimmasta ratkaisusta)
  2. Etäyhteyden asetukset (esim. VirtualDesktop)
  3. PC:ltä VR alustan asetukset (SteamVR)
  4. Pelin grafiikka-asetukset
Kaksi ensimmäistä riittää onneksi kun kerran saa kuntoon, mutta kahta jälkimmäistä voi joutua tunkkaamaan per peli. Ja onneksi tästä savotasta selviää kokeilemalla ja googlaamalla.

YMMV, mutta sujuvuudella voi olla just se ero, onko immersio kivaa vai onko pahoinvointi vieraana jo parissa (kymmenessä) minuutissa.
Sanoisin että 95% noista 2/3/4 ja yökköongelmista välttää, kun ostaa riittävän tehokkaan näytönohjaimen, omani on 3080TI. Esim. Pico 4:sen kanssa ostin vain Virtual Desktopin ja tarkistin että steam on 100% asetus. FPS:stä riippuen vaihtelen high/ultra/godlike tilojen välillä pelistä riippuen, eli kohta kaksi on aika lailla ainoa säätö. Senkin voisin välttää pelaamalla aina High asetuksilla, mutta suuri osa peleistä pyörii kuitenkin ok Ultralla.
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 245
Sanoisin että 95% noista 2/3/4 ja yökköongelmista välttää, kun ostaa riittävän tehokkaan näytönohjaimen, omani on 3080TI. Esim. Pico 4:sen kanssa ostin vain Virtual Desktopin ja tarkistin että steam on 100% asetus. FPS:stä riippuen vaihtelen high/ultra/godlike tilojen välillä pelistä riippuen, eli kohta kaksi on aika lailla ainoa säätö. Senkin voisin välttää pelaamalla aina High asetuksilla, mutta suuri osa peleistä pyörii kuitenkin ok Ultralla.
En päässyt pico4 kanssa vielä vau elämykseen, toki wifi6 riittää mulle lentosimuiluun. Kuvaa pitäisi saada paremnaksi. God likea en vielä testannut, ultralla vasta. 4090 tai 4080 ostoslistalla.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
159
En päässyt pico4 kanssa vielä vau elämykseen, toki wifi6 riittää mulle lentosimuiluun. Kuvaa pitäisi saada paremnaksi. God likea en vielä testannut, ultralla vasta. 4090 tai 4080 ostoslistalla.
Kokeile ilman facemaskia niin tuntuu kuin astuisi uuteen ulottuvuuteen.
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 245
Kokeile ilman facemaskia niin tuntuu kuin astuisi uuteen ulottuvuuteen.
Sitä pehmustettako? Mut mulla on silmälasit, ne naarmuttanee linssejä? Toki mulla huonompi näkö vaan toisessa. Tarviiko siihen omat ohuemmat pehmusteet ostaa?
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
280
Tuli vihdoinkin pico4:sta säädettyä. Samalla tavalla tuo pico4 näkyy yskivän kuin quest2 langattomasti. Tosin ilman godrayta ja paljon kevyempänä. Naamasuojus toisaalta aiheuttaa ihan fyysistä kipua; josko se tuosta pehmenisi. Kyllä tolla pelailee kunhan tuohon 30ms latenssiin tottuu eikä pahasti jää masentumaan satunnaisia muhjuja. Sitä toivoisi, että tulisi jokin dedicoitu langaton systeemi(wigig2 tai laserlähetin), niin saisi routerin säätämisen ja kuun asennot pois tuosta säätämisyhtälöstä :p

Jostain ihmeen syystä picon oma streaming assistant puottelee 1-3fps vaikka miten muhjut asetukset pistelee, mutta träckäys on jopa quest2:sta parempi. Toisaalta virtual desktopista saa kyllä aika helkutin hyvän näköisen ja fps:n saa kiinni videobufferilla, mutta latenssit kasvaa sinne 20-35ms riippuen pelistä ja ohjaimet hieman jitteraa tuolla. Toivottavasti jompikumpi päivittyy korjaten ongelmat niin tuosta kyllä tulisi helposti suositeltava värkki.

Toisaalta eiköhän tuohonkin totu kuten quest2:sen 50ms 72hz joka oli aikoinaan helposti pelattava vaikka nyt aiheuttaisi kyllä yrjökohtauksia :D
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 008
quest2:lle olisi vr air bridge usb adapteri tulossa d-link:lta. Hintaa ei ole kerrottu.

Jos tuollainen toimii yhden usb-liitintä käyttävän kypärän kanssa niin luulis ettei ole tavattoman vaikea softalla saada toimimaan muidenkin kanssa. Lähinnä varmaan kyse, että saako kehitys ja markkinointikustannuksia pois vai ei, jos lähtee kyhäämään ja markkinoimaan tukea useammalle eri laitteelle. Isommat resoluutiot vois tietty luoda ongelmia, jos linkissä ei riitä kaistaa.

D-Link officially announced VR Air Bridge, a dedicated USB dongle for Quest 2 wireless PC VR.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
159
Sitä pehmustettako? Mut mulla on silmälasit, ne naarmuttanee linssejä? Toki mulla huonompi näkö vaan toisessa. Tarviiko siihen omat ohuemmat pehmusteet ostaa?
Itseasiassa mullakin pitäs olla lasit mutta käyttänyt ilman niitä vaikka ei ihan kunnolla saa kohdistettua P4n linssejä silmille. Ilman facemaskia saan paremmin. Tarkoitus olisi piakkoin kädä näkötarkastuksessa uusia laseja varten ja samalla pyytää tarvittavat tiedot jotta saan tilattua P4seen linssit.

Tarkoitin ihan vaan kokeilla ilman maskia, tuskin kannattaa kuitenkaan silmälasien kanssa kokeilla ettei naarmuunnu linssit. Olen joka puolella mainostanut ihmisiä tekemään testin ilman maskia jotta heräis kysyntä sellaiselle maskille jossa sais tollein lasit lähelle silmiä ilman että ne painais kasvoja tai nenää. Olen ehdottanut VRcoverille jonkunlaista quest pro tyylistä otsapehmuste ratkaisua.

Voisin yrittää kuvailla miten eroaa edukseen ilman maskia mutta paree kun jokainen itse kokee.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
655
Itseasiassa mullakin pitäs olla lasit mutta käyttänyt ilman niitä vaikka ei ihan kunnolla saa kohdistettua P4n linssejä silmille. Ilman facemaskia saan paremmin. Tarkoitus olisi piakkoin kädä näkötarkastuksessa uusia laseja varten ja samalla pyytää tarvittavat tiedot jotta saan tilattua P4seen linssit.

Tarkoitin ihan vaan kokeilla ilman maskia, tuskin kannattaa kuitenkaan silmälasien kanssa kokeilla ettei naarmuunnu linssit. Olen joka puolella mainostanut ihmisiä tekemään testin ilman maskia jotta heräis kysyntä sellaiselle maskille jossa sais tollein lasit lähelle silmiä ilman että ne painais kasvoja tai nenää. Olen ehdottanut VRcoverille jonkunlaista quest pro tyylistä otsapehmuste ratkaisua.

Voisin yrittää kuvailla miten eroaa edukseen ilman maskia mutta paree kun jokainen itse kokee.
Laitoin vahvuuslinssit tilaukseen, joku pari viikkoa menee koska picon linssien kysyntä on nyt suurta, laitan tännekkin sittne kokemusta kun uskaltaa kokeilla ilman maskia.

On se maski mullekkin ollut aika kova, mutta tuntuu että ehkä se muotoutuu ajan myötä.
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 245
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
280

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 245
Näissä ei kannata säästää paria penniä :p Yllättävän suuria eroja eri valmistajilla ja paskat linssit vain alkaa nakertamaan. VR Optician - Prescription Glasses for Virtual Reality Headsets on itselle muodostunut parhaaksi.
MItä tuossa nyt vetelin aamusta Pico 4 kanssa ilman silmälaseja, niin en mä kyllä noita vahvuuslinssejä tarvii. Sen verran sharpit on noi ruudut vs G2. Varsinkin kun otin välistä se erillisen adapterin, niin pääsin vähän lähemmäksi ruutuja. Ja sitten överikiristykset takaraivolta, niin pääsee vielä lähemmäksi. GOD LIKE modella pääsiin varsin siedettävään tulokseen ASW päällä lentosimussa ja linssit 72hz. Tässä pitää nyt kokeilla, että pitääkö mun laittaa fps lukko 36fps vai 72fps. Ja tuo OXR toolkit tuo lisää freimejä, kun laittaa forveated renderöinnnin päälle. Muutama freimi lisää sieltä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
260
Pojalle pitäisi Vr-lasit hankkia joululahjaksi. Pelailee nyt läppärillä (rtx 3060 taisi olla sisällä) ja siihen perää ilmeisesti haluaisi lasit. Alue on itselle täysin tuntematon mutta noita quest 2:sia olen nyt katsellut kun voisi vielä sopia budjettiin. Haeskelenko noita vai pitäisikö katsoa myös jotain muita malleja?
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
450
Pojalle pitäisi Vr-lasit hankkia joululahjaksi. Pelailee nyt läppärillä (rtx 3060 taisi olla sisällä) ja siihen perää ilmeisesti haluaisi lasit. Alue on itselle täysin tuntematon mutta noita quest 2:sia olen nyt katsellut kun voisi vielä sopia budjettiin. Haeskelenko noita vai pitäisikö katsoa myös jotain muita malleja?
Quest 2:lla ainakin pääsee kohtuu halvalla ja helpolla alkuun. Kannattaa henkisesti varautua siihen että joutuu vielä ostamaan jonkinlaisen headstrapin korvaamaan ne remmit mitä mukana tulee. Kyllä niillä remmeilläkin pärjää mutta ainakin itse heti tilasin Oculus head strapin, koska PS:n VR-laseilla olin sellaiseen tottunut. Quest 2:sen etuna sanoisin hinnan ja sen että toimii ihan itsenäisenäkin, eli Oculuksen kaupasta voi ostaa pelejä tai Sidequestin (oliko sen nyt sen nimi) kautta saa jopa ilmaisiakin tekeleitä. Pelailin Elite Dangerous ja HL Alyx koneella jossa oli gtx 1060 joten voinee toimia hyvin PCVR:nä tuolla läppärillä.


Muista että moneen kauppaan voi jopa palauttaakin nuo lasit jos ei sitten miellytäkään. Niin kokeilukynnys on verrattaen alhainen. Quest 2:n kanssa ei siinä tapauksessa kannata ostella mitään pelejä sillä ne on menetettyä kamaa jos palauttelee.
 
Liittynyt
09.07.2019
Viestejä
509
Pojalle pitäisi Vr-lasit hankkia joululahjaksi. Pelailee nyt läppärillä (rtx 3060 taisi olla sisällä) ja siihen perää ilmeisesti haluaisi lasit. Alue on itselle täysin tuntematon mutta noita quest 2:sia olen nyt katsellut kun voisi vielä sopia budjettiin. Haeskelenko noita vai pitäisikö katsoa myös jotain muita malleja?
VR-lasit vaatii melkoisen suorituskykyistä rautaa, että saa pyörimään sulavasti. Varsinkin GPU puolelle. Läppärin 3060 lienee huomattavasti hitaampi, kuin vastaava desktop versio ja senkin kanssa saanee tyytyä perunagrafiikoihin.

Riippuu tietysti siitä, että mitä pelaa. Esim. Beat Saberiahan tuolla pelailee mainiosti, mutta graafisesti raskaampien pelien kanssa saattaa puhti loppua. Itselläni 3080Ti VR-lasien (joskin näissä korkeampi resoluutio kuin Questeissa) kaverina ja lisää suorituskykyä tarttis.
 
Liittynyt
09.10.2017
Viestejä
252
Nappasin taas Suomenojan Gigantilta Pico 4:t outletista, mutta tällä kertaa 128 gigaset. Katsotaan huomenna ovatko nämäkin yhtä surkeat yksilöt kuin aiemmin tällä viikolla hakemani ja palauttamani outletin 256 gigaset.
 
Liittynyt
07.02.2018
Viestejä
125
Nappasin taas Suomenojan Gigantilta Pico 4:t outletista, mutta tällä kertaa 128 gigaset. Katsotaan huomenna ovatko nämäkin yhtä surkeat yksilöt kuin aiemmin tällä viikolla hakemani ja palauttamani outletin 256 gigaset.
Mielenkiinnolla jään odottamaan et onko hyvät vai huonot. Itse pitäisi viikon alusta kokeilla Pico 4 kanssa ekaa kertaa Virtual Desktoppia uuden wifi 6 pohjaisen reitittimen avulla. Tuli siis vklop tilattua sellainen ja saapuu Tiistaina 3060 peliläppärin kylkeen. Ekaksi ainakin suoraan kytken läppärin siihen ja koitan Half-Life Alyxia et miten pyörii
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 126
Pojalle pitäisi Vr-lasit hankkia joululahjaksi. Pelailee nyt läppärillä (rtx 3060 taisi olla sisällä) ja siihen perää ilmeisesti haluaisi lasit. Alue on itselle täysin tuntematon mutta noita quest 2:sia olen nyt katsellut kun voisi vielä sopia budjettiin. Haeskelenko noita vai pitäisikö katsoa myös jotain muita malleja?
No jos Quest 2 on budjetin yäpäässä niin vaihtoehdot ovat aika vähissä.
Questit ei pelkkään pc pelaamiseen ole kyllä se suositeltavin vaihtoehto.
Muuten voin kyllä niitä suositella lämpimästi.
Ehkä rift s voisi olla järjevämpi käytettynä ja pyörii tuolla läppärilläkin sulvammin sekä pc puolen pelit tulee natiivina laseihin eikä pakattuna joka syö vaan sitä konetehoa turhaan.
 

KapteeniTunkki

Tukijäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
07.05.2018
Viestejä
637
Teoriassa nyt voisi saada budjettiin myös G2:n, kun ilmeisesti HP on lopettamassa VR puolen. Tai tietenkin Pico4:n, jos Tencent on kivempi pulju kuin meta ja on valmis ottamaan vähemmän kypsän softan parempaa rautaa vastaan.
 
Liittynyt
07.05.2020
Viestejä
112
No jos Quest 2 on budjetin yäpäässä niin vaihtoehdot ovat aika vähissä.
Questit ei pelkkään pc pelaamiseen ole kyllä se suositeltavin vaihtoehto.
Muuten voin kyllä niitä suositella lämpimästi.
Ehkä rift s voisi olla järjevämpi käytettynä ja pyörii tuolla läppärilläkin sulvammin sekä pc puolen pelit tulee natiivina laseihin eikä pakattuna joka syö vaan sitä konetehoa turhaan.
Kannattaa toki tarkistaa läppärin videoliitännät. Rift vaatii DisplayPortin tai Mini DP:n. Aika harvassa läppärissä on muita videoliitäntöjä kuin HDMI. Quest menisi USB-C ja oletan että tämän sukupolven läppäreissä se on jo aika vakiokamaa.

Vai saako USB-C jotenkin toimimaan DP:nä?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 126
Onkohan meikäläisen vanhan routterin (Asus RT-N66U) ansiota, että Picoon jaksetaan puskea vain 300Mbps wifi nopeutta jolloin Virtual Desktopkin huomauttaa, että Streaming performance will be degraded?
Pitääkö tässä lähteä laitekaupoille ja päivittää nykyaikaisempaan WiFi 6 kamppeeseen jotta saadaan kaikki irti?
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 869
Onkohan meikäläisen vanhan routterin (Asus RT-N66U) ansiota, että Picoon jaksetaan puskea vain 300Mbps wifi nopeutta jolloin Virtual Desktopkin huomauttaa, että Streaming performance will be degraded?
Pitääkö tässä lähteä laitekaupoille ja päivittää nykyaikaisempaan WiFi 6 kamppeeseen jotta saadaan kaikki irti?
On, todellakin nyt on se aika. Hyvä reitin tuokin on, mutta vauhti ei vaan enää vr käyttöön riitä
 
Liittynyt
09.10.2017
Viestejä
252
Tänään kokeilin Gigantin outletista haettuja 128 gigan Pico 4:ia ja paketti olikin täysin iskemätön, kaikki suojamuovit ym. vielä paikoillaan. Tässä yksilössä toimii tracking kuten pitääkin mutta tuo vaaleiden alueiden heijastukset tummalle taustalle ovat näköjään näiden lasien ominaisuus eikä vika. Sitä ilmeisesti voisi saada hieman hillittyä VROpticianin linssi-inserteillä, ainakin MRTV:n mukaan. Vielä kun saisi omaa motion sicknessin toleranssia hilattua ylöspäin kun pieni hetki jotain autopelin demoa riitti saamaan huonon olon.
 
Liittynyt
09.07.2019
Viestejä
509
Vielä kun saisi omaa motion sicknessin toleranssia hilattua ylöspäin kun pieni hetki jotain autopelin demoa riitti saamaan huonon olon.
Kannattaa kokeilla eri pelejä. Itse olen todella herkästi pahoinvoiva. En oikeastaan tunne ketään, joka saisi yhtä helposti pahan olon kuin itse. Linnanmäellä en kestä mitään pyörityksiä, VR-lasit päässä ajeltava vuoristorata vesitornin sisällä sai kuoleman partaalle ja pahoinvoin jopa sisämikroautoja itse ajaessa. Ensimmäinen VR-kokeilu oli PSVR ja Dirt Rally. Pahoinvointi alkoi melkeinpä välittömästi kun lähti ajamaan, enkä paria minuuttia enempää kestänyt sitä.

Silti voin nykyään ajella rFactor 2:lla ja Automobilista 2:lla ilman minkäänlaista pahoinvointia. Joskin ruudunpäivityksen pitää pysyä tasaisena. Jos stutteroi paljon, niin siitä tulee vähän "oloja". Joskin tuotakin sietää nykyään paremmin kuin aluksi. Samoin jos pyörähtää, peruuttaa, tai ylipäätään pysähtyy, niin huomaa, että tasapainoaisti heittää vähän kuperkeikkaa. Mutta noita kun välttelee, niin ei ole ongelmia.

Eli älä luovuta heti. Toivoa on :D. Joskin sitä pahaa oloa vasten ei missään nimessä kannata yrittää jatkaa. Se ei toimi siedätyksenä, eikä se mene sillä ohi.
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 245
Tänään kokeilin Gigantin outletista haettuja 128 gigan Pico 4:ia ja paketti olikin täysin iskemätön, kaikki suojamuovit ym. vielä paikoillaan. Tässä yksilössä toimii tracking kuten pitääkin mutta tuo vaaleiden alueiden heijastukset tummalle taustalle ovat näköjään näiden lasien ominaisuus eikä vika. Sitä ilmeisesti voisi saada hieman hillittyä VROpticianin linssi-inserteillä, ainakin MRTV:n mukaan. Vielä kun saisi omaa motion sicknessin toleranssia hilattua ylöspäin kun pieni hetki jotain autopelin demoa riitti saamaan huonon olon.
Mä oon nyt muutaman päivän ollut Picon omassa ja virtual desktopin discossa. Tuota vaaleaa aluetta (voidaan kokea likaisina linsseinä) kutsutaan termillä Mura. Monella on sitä, joku oli vaihtanut kolmesti toteakseen että se on ominaisuus.

Nyt ymmärsin myös että picoja voi käyttää myös picon oman stream assistant ohjelman kanssa, vd:n sijaan. Mut se on huonompi, mutta sitä voi tweakata (bitratea ja esim terävyyttä). Ja se saattaa olla pelikohtaisesti parempi. Laitan ohjeet loppuun.

Itse sain 4090 eilen ja kyllä mun pico 4 vie Reveerb G2:sta ainakin lentosimussa. Mutta hemmetin ikävältä tuntuu toi gasket, tilaan heti pehmeämmän kum tulee myyntiin.

Mä sain parhaimman kokemuksen seuraavasti
Pico 4: 90hz mode
VD: god like mode, kaikki laatusliderit täysillä. SSW (spacewarp juttu, sama kuin asw tai motion reprojection)
VD streamer: h.254
SteamVR: sama reso kuin god like 3:lla alkava.

Saan lentosimussa 50-60, mutta limitoin nyt sen 45 ja toi SSW tuplaa sen 90fps. Artifageja tulee kyllä. HEVC kodekki on parempilaatuinen, mutta ei ehkä niin smooth. Mulla on bandwidth routetiin 920-1200mbps, mutta latenssi 45-60ms.

Toinen mikä tuli ilmi, niin picoihin voi kiinnittää usb-c to ethernet adapterin ja sitten cat6 piuha kiinni routeriin. Tällä tavalla saadaan 1gb adapterilla 1000mbs tasainen bandwidth ja 2-3ms Latenssi. Ja suositus on, että ostaa sellaisen adapterin johon saa ulkoa myös usbc kiinni niin picot latautuu samalla ja se adapteri toimii satavarmasti. Tilasin juuri omani, saan vkl tietoa sit. Watch this space.

Tässä ohjeet Pico stream assistant tweakkeihin

I compiled a list of the more well known Pico Streaming Assistant .ini file edits we have found out recently:

To find the .ini file, it should be in your install directory, something like:
C:/Program Files/Streaming Assistant/driver/bin/win64/RVRPlugin.ini

Make sure you open it with a text-editor like notepad with ADMIN privileges.
Make sure you activate performance overlay when testing the edits in your HMD to check bitrate values etc.

Known working edits:
- bitrate: Change the first number to something in tween 5 and 9.
- maxBitrate: Change the first number to 1 more then the number above.
(If you really want to can get this up to 250Mps before it breaks, but you might have issues above 150Mbps such as latency and the pico's XR2 chip starts seeing issues around 200 I feel).

- controllertype: Set to 1 to emulate touch controllers for compatibility but have weird angle's on your in-game hands, or keep at 3 for pico's controllers and proper angles. (I think SA's UI lets you toggle this anyway). Keeping it at 3 will force you to create your own steamVR bindings.

- HEVC: 0 for h264, 1 for h265 encoding. h264 will get you less latency, 265 much better visual quality at lower bitrates.

- saturation: We tend to settle around 1.1 for this, but have a play.
- sharper: this can go up to 1.99, but it will look ridiculous. See what you like but I settled on 0.3-0.4.

There are others but these are the best for now. Have fun
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 316
Varoitus miksi/mistä?
Asiakas saa rahat takaisin?
Sama laitetaan kiertoon heti takaisin?
Joku runkkaa linsseille?
Olet huono ihminen kun palautat sen?
Teit juuri maailman parhaimman päätösen?
Kuunatsit hyökkää kuusta jos palautat?
Voitat lotossa 3+1 oikein?
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 245
Kertokaa viisaammat voisko tämä olla mahdollista. Natiiviresoluutio ilman pakkausta:

Tossa tullaan siihen ongelmaan, että se lasien chip ei pysty käsittelee kuin 200mbps bitratea, sen takia max on 150 laitettu. Eilen joku tyyppi testaili yli 200mbps mut laite alkoi kuumentumaan liikaa. Onneks siinä laitteessa on fanit, jotka pitää sen viileänä. Vaikka chip on sama kuin Quest 2:ssa, se vetää 100% teholla Picossa kun Questeissa se on rajoitettu.

Mutta se on sitten eri asia, voisko tuosta jäädä tosiaan se pakkaus pois ja jos ton jotenkin saisi wired moodiin. Tossa mun viestissä ylempänä on selitetty, miten ton saa osittaiseen wired moodiin USB-C to ethernet adapterilla. Niitäkin on 2.5gb adaptereita, mutta siinä joku osasi sanoa, että se 1gb riittää koska lasit eivät voi käyttää kuitenkaan maksimeita chipin rajoitteiden takia. Latenssin saa sillä metodilla kyllä alas.

Mutta toisaalta jos tuosta välistä jättäisi sen pakkauksen pois ja saisi natiivia 2K matskua laseihin, niin veikkaan että se on mahdollista juuri ja juuri ton bandwidthin puitteissa.
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 245
Picoon on tulossa päivitys ihan just, osa jo saanut. Itsekin olen nyt huomannut, että kyllähän tuossa ilman SSW:tä on sellaista pientä mikrostutteria koko ajan. Sitä on kaikilla kuulemma. Saan 4090:llä 60fps helposti lentosimussa, mutta kyllähän toi stutteri pilaa senkin. Ja SSW:ssä tulee aika paljon artifageja, joten ei tämä nyt ihan vielä toimi. Mutta nautin silti lentämisestä, vaikka noita artifageja tulee ja toivossa on hyvä elää, että tuo stutterointi saataisiin kuriin. Katsotaan, onko tuolla USB-C to ethernet adapterilla mitään virkaa parantaa tuota. Ja tietty voishan sitä kokeilla tuota Pico Streaming Assistant softaakin VD:n sijaan.
 
Liittynyt
09.10.2017
Viestejä
252
Toi USB-C Ethernet vois olla kova juttu kun mulla on ideana että läppärillä ajaisin laseja eli saisi mukaanotettavan setin noista niin läppärin oma WLAN kytkeytyisi nettiin ja jos saisi suoraan läppärin RJ-45:sta piuhan Pico 4:een kiinni niin ei tarvitsisi ostaa mitään erillistä Wifi 6 routeria ja niitä viritellä aina tilaan missä pelaa.

Edit: Näin jonkun videon missä joku laittoi Pico 4 facecoverin päälle Quest 2:n alkuperäisen silikonisen suojan (sen mikä tulee mm. 128 gigasen mukana nykyään) ja kokeilin itsekin sitä niin enää ei tule valoa pehmusteen sivuilta laseille ja mukavuuskin on mun mielestä parempi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
383
Kokkeilin steamvr tilalla openxr ää. Enno kyllä vuosiin nähnyt niinpaljon virheilmoituksia ruudulla peräjälkeen kuin mitä tuolla tuli. Sit jos peli sattui toimimaan niin kädet puuttu tai nappeja ei löydy kaikkia. Tiesin kyllä että on aika purkkaviritys. Mut hohhoijaa.
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 245
Kokkeilin steamvr tilalla openxr ää. Enno kyllä vuosiin nähnyt niinpaljon virheilmoituksia ruudulla peräjälkeen kuin mitä tuolla tuli. Sit jos peli sattui toimimaan niin kädet puuttu tai nappeja ei löydy kaikkia. Tiesin kyllä että on aika purkkaviritys. Mut hohhoijaa.
Taitaa olla aika pelikohtaista tuo toiminta. Itsellä vain hyviä kokemuksia OXR toolsista ja OXR toolkitistä. Kai latasit oikean version, eli OpenXR tools ohjelman? Pelkkä OpenXR nimistä ei ole ollut lähes vuoteen.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
159
Nyt oli kyllä video niin täyttä tuubaa ihan otsikosta lähtien. Wifi 6 käyttää siis myös 5ghz taajuutta ja tuon Wifi 6:n kautta Virtual Desktop näyttää nyt itsellä latencyksi 4ms eli todella hyviin lukemiin pääsee tämän avulla
VD itsellä myös todettu toimivaksi ja VA oli kyllä käyttökelvoton.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
243
Tuli sitten laitettua KAt Walk C 2-tilaus tulille. Kohta putoaa puolet painosta pois. Odotan immersion olevan jo aikamoinen, kun nytkin Skyrim VR tuntuu Quest kakkosella ihan oikealta maailmalta, jossa on sisällä.
 
Liittynyt
21.07.2019
Viestejä
199
Mitäs mieltä porukka on nyt et kannattaako quest 2 lähtee päivittään pico 4? Joku reilu 100-150e päivitys varmaan olis kun myis ton quest 2 pois. Pääosin käyttö olis pcvr ajopelit, onko quest 2 siis kumminkin parempi pcvr käytössä? Onko virtual desktop ainoa tapa siis pelata tietokoneella vai onnistuuko myös kaapelilla/airlink tyyliin?
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 869
Mitäs mieltä porukka on nyt et kannattaako quest 2 lähtee päivittään pico 4? Joku reilu 100-150e päivitys varmaan olis kun myis ton quest 2 pois. Pääosin käyttö olis pcvr ajopelit, onko quest 2 siis kumminkin parempi pcvr käytössä? Onko virtual desktop ainoa tapa siis pelata tietokoneella vai onnistuuko myös kaapelilla/airlink tyyliin?
Kommentteja saman ajatuksen takaa revieweistä poimittuna, en siis vielä omista picoja, mutta myin questit päivityksen takia:

Toimii omalla picon streaming assistilla langattomasti (=airlink). Mutta joissain peleissä ohjaimet ovat vammaisessa asennossa - > ei mukava ranteille, virtual desktopilla nuo pelit korjaantuu kun niissä on eri openxr tms rajapinta käytössä. Pelkkään simuiluun varmasti hyvä päivitys, mutta jäin itse arpomaan tuon ohjaintuen vuoksi ja nyt olen sitten ilman VR laseja. Standalonena quest vie paremman kuvanlaadun ja laajemman pelitarjonnan vuoksi voiton
 
Liittynyt
21.07.2019
Viestejä
199
Standalonena ei tule kyllä juurikaan käytettyä, joskus saattaa muksut jotain vuoristoratavideoita kattoo ja joskus jotain pelejä pelaa, itse en lainkaan:D Saako picoon siis tietokoneesta kuvaa lainkaan kaapelilla?
 
Liittynyt
09.08.2019
Viestejä
34
Standalonena ei tule kyllä juurikaan käytettyä, joskus saattaa muksut jotain vuoristoratavideoita kattoo ja joskus jotain pelejä pelaa, itse en lainkaan:D Saako picoon siis tietokoneesta kuvaa lainkaan kaapelilla?
USB kaapelilla pitäsi onnistua ja langaton adapteri ehkä tulossa:
 
Liittynyt
21.07.2019
Viestejä
199
Noniin no eiköhän sitä sit joudu tommoset picot hommaan, kun vaan tulee saataville. Yritinkin yksiä ostaa jo eilen torista kun oli käytetyt myynnissä mut oli just kerenny meneen.
Ompas muuten quest 2 hinnat noussu, just kaivelin kuitin ku noi keväällä ostin ja 128gb malli maksanut 339e, ja nyt näkyy halvimmat olevan 499e.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
383
Taitaa olla aika pelikohtaista tuo toiminta. Itsellä vain hyviä kokemuksia OXR toolsista ja OXR toolkitistä. Kai latasit oikean version, eli OpenXR tools ohjelman? Pelkkä OpenXR nimistä ei ole ollut lähes vuoteen.
Joo niin vissiin on voimakkaasti pelikohtaista. Asennettu on OpenXR Tools mikkosoftan storesta ladattuna ja sitten OpenComposite. Toolkit vaikutti ensihätään sellaselta etten jaksanut alkaa taiteilemaan toimaan ennenkuin on ees jotain varmuutta toimivuudesta.
Alyx kaatu varmasti vain sentakia että mulla on siinä päällä Vulkan rajapinta. Vaihtamalla se takaisin directx ään, voinkin koittaa toistamiseen.

Onko openxr ään mitään erillistä launcheria mistä käynnistää pelejä ? Sekä miten pelit sammutetaan ? Tuntu tyhmältä palata wmr homeen ja sulkea ikkuna siitä. Eli kaataa peli. Lähes sama kui steamvr mutta ei kuitenkaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 583
Viestejä
4 205 086
Jäsenet
70 921
Uusin jäsen
m4ke72

Hinta.fi

Ylös Bottom