VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
614
Pelaan molempia rinta rinnan, itsekkin kuvittelin VR lasit ostaessani siirtyväni siihen maailmaan, mutta kyllä perinteisillä peleillä on paikkansa.

Ei HLA ole mitenkään ainoa hyvä VR peli, ehkä paras, mutta monia muitakin hyviä AAA tasoisia löytyy. Avaruus/lentosimuiluun löytyy massiivisesti pelattavaa Eliten ja FS2020 muodossa, myös autosimujen ystävällä ei pelattava lopu.

Picossa kieltämättä on Kiina-riskinsä, mutta pidän sitä edelleen varteenottavana laitteena, kaipaan kuitenkin ensin selvyyttä sen PCVR striimaukseen sekä langattomana että mahdollisesti USB kaapelin kautta. Virtual Desktop ei minua täysin vakuuta, koska en ole saanut läheskään kaikkia pelejä pyörimään sen kautta.
 
Liittynyt
07.05.2018
Viestejä
567
Tuo sisällön puute kyllä aina kummastuttaa. Miten paljon porukka muka ehtii sitä kuluttaa päivittäin, jotta se loppuu kesken?
Enemmän ongelma on siinä, että tarjonta on vähän kuin joku googlen play kauppa 10 vuotta sitten. Paljon sellaista meh tason sälää, ja niitä aidosti kiinnostavia timantteja on vain kourallinen. Korkean tuotantoarvon omaavia sitäkin vähemmän.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 882
Ei ole todellista, ei ole MSFS2020 testattu vaikka sitä pelaa tuhansia pelaajia VR:ssä.
Olisin myös mielelläni nähnyt jo tuossa jutussa, mutta ensi viikolla pitäisi olla BTR:ltä tulossa jatkoartikkeli jossa testataan myös MSFS2020.

Facebookin kannalta mixed reality, silmienseuranta, ohjaimet joissa ei ole katvealuetta jne. on sitä next gen:ia. Niiden avulla voi devata kokemuksia metan tuleville ar-laseille ja tuleville kuluttajatuotteille joita ei ole mahdollista tehdä q2:lla. Esimerkiksi foveated rendering yhdistettynä silmienseurantaan ja pelienginen kehittäminen niitä hyväksikäyttäen. Kuluttajalle tuo on nollateknologiaa tällä hetkellä, mutta devaajille tärkeätä.

Sony lienee tekee silmienseurannan paremmin kuluttajan kannalta, kun he tekevät sekä raudan että pelit ps5:lle.

Silmienseuranta ja foveated rendering yhdistettynä voi tuottaa paljon paremman lopputuloksen kuin esimerkiksi 50% lisää tehoa gpu:hun.
En odottaisi silmienseurannalta mitään valtavia suorituskykyparannuksia, en ainakaan jos puhutaan näistä n. 100 asteen FOV:llä varustetuista laseista joita meillä nyt on käytännössä toistaiseksi kaikki mainstream-tarjonta, isommilla FOV-arvoilla kylläkin sitten hyödyt kasvaa merkittävästi. Carmack myös vähän käsitteli tätä Connect-puheessaan ja totesi että Oculus itse aikanaan latasi nämä valtavat odotukset, mutta käytännössä on käynyt selväksi että erilaisten rajoitteiden takia hyödyt jäävät paljon marginaalisemmiksi. PSVR2:n GDC-puhe ja muut luvut ovat sitten esim. niiden lasien osalta tämän vahvistaneet että hyötyä on fixed foveatediin nähden toki saatavissa mutta suhteellisen vähän kyllä, ei läheskään mitään 50%.

No en minä sinänsä ajattele erilailla etteikö toi olisi devaajalaite mutta se on musta hassua että teknologisesti toi kuitenkin puskee tota junaa merkittävimpien teknisten ominaisuuksien osalta kovin vähän eteenpäin eli ollaan vaikka graafisella puolella melkein samoissa rajoitteissa kuin kaksi vuotta sitten julkaistun Questin kanssa. Se nyt on selvää että Questia on myyty tappiolla mutta noin merkittävällä hinnankorotuksella olisin silti odottanut suurempaa hyppyä teknologisesti. Etenkin kun samaan aikaan kilpailija ilman samanlaista Metan data/mainosmyyntikoneistoa tuottaa suoran kilpailijan melko vastaavilla ominaisuuksilla yli kolme kertaa halvemmalla.
Vaikea kyllä ymmärtää miten tätä voi kuvailla niin että puskee "kovin vähän" muuta kuin juuri sen kautta että omat prioriteetit on täysin eri kuin se mitä FB (Meta) on halunnut kehittää ja keskittyy katsomaan ainoastaan niitä osa-alueita joita eivät juurikaan ole edes suuresti yrittäneet tässä kehittää.

Liikkeenseurannan osaltahan tuo on nyt se laite joka viimein tarjoaa täysin samaa tasoa kuin Valven lighthouse eli merkittävä edistysaskel joka tekee ulkoiset majakat käytännössä täysin turhiksi. Silmien ja kasvojen ilmeiden seuranta on tärkeää sosiaalisen VR:n sovellutuksissa ja tuonee odotettavissa olevan vahvan softatuen kautta toisten ihmisten läsnäolon tuntuman ihan uudelle tasolle. Augmented/Mixed Reality konvergenssia on povattu vuosikaudet ja tämä on nyt ensiaskel siihen suuntaan.

edit: Niin ja tämä on ensimmäinen kunnon edistysaskel VR-lasien optiikassakin, lasien koko pieneni reippaasti pancake-linssien ansiosta ja toivon mukaan visuaalisestikin laatu parani vaikka en ole vielä ehtinyt arvioita tuosta puolesta lukea. Teknisesti nämä ovat niin monella osa-alueella mielenkiintoiset lasit että meinaa unohtuakin merkittäviä asioita...

Ei tämä nyt mikään devkittikään pelkästään minusta ole vaan tällä tavoitellaan uutta business-puolen markkinaa jonka nähdään potentiaalisesti olevan iso, mutta jota ei toistaiseksi MR-laseille ole kovin suurena olemassa. En usko että Metakaan silti odottaa sen hetkessä aukeavan kun ovat aika kärsivällisesti tähänkin asti tätä kehittäneet.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
260
Enemmän ongelma on siinä, että tarjonta on vähän kuin joku googlen play kauppa 10 vuotta sitten. Paljon sellaista meh tason sälää, ja niitä aidosti kiinnostavia timantteja on vain kourallinen. Korkean tuotantoarvon omaavia sitäkin vähemmän.
Tämä oli ongelma noin viitisen vuotta sitten. Nykyään jäänee vain mainostuksen puutteen ongelmaksi. Samanlaista unity soossia kuin pc:llä sieltä tulee joo, mutta kaikki isot simupelit pyörii vr:llä, hl alyxissä on enemmän modeja kuin alkuperäisessä halflifessä ja todella siistejä härpäkkeitä ja rytmipelejä julkaistaa vr-alustalle enemmän kuin pc:lle. Pelkästään vrchat tarjoaa contenttiä aivan suunnattomasti ja esim skyrimvr on ihan yhtä modattava vr:ssä kuin lättäruudullakin. Eri asia onkin, että jaksaako sitä se headset päässä hikoilla menemään; joskus paljon chillimpää vain istua röhnöttää hiirellä klikkailemassa sohvalla kuin tehdä akrobatia liikkeitä 100kg+ läskinä keski-ikäisenä miehenä jumppamatolla

Jokaisesta genrestä sieltä löytynee sälää, mutta ihan kaikkea ei kyllä vr:ssä kannata pelata käyttöliittymän takia. Jotain strategiaklikkailua ei kyllä jaksa headset päässä klikkailla tai eleillä ähertää kun homma toimii niin paljon paremmin hiirellä ja näppiksellä. Toisaalta vr:llä on pelejä kuten jet island jotka lättäruudulla jäisivät aika höttöiseksi elämykseksi.

En nyt kyllä ihan kaikkea jaksa vr:llä pelata itsekään, mutta kyllä sieltä löytyy "jokaiselle jotakin", jos jaksaa kaivella. Isompi ongelma ainakin itsellä on tilanpuute, kun nyt juuri tekisi miele pelailla isolla playspacella toimivia action pelejä, mutta isoin huone asunnossasin on 2mx3m niin siinä ei hirveästi juhlita. Eikä asuntoa oikein voi päivittää käymällä läheisessä marketissä :p
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 319
Vaikea kyllä ymmärtää miten tätä voi kuvailla niin että puskee "kovin vähän" muuta kuin juuri sen kautta että omat prioriteetit on täysin eri kuin se mitä FB (Meta) on halunnut kehittää ja keskittyy katsomaan ainoastaan niitä osa-alueita joita eivät juurikaan ole edes suuresti yrittäneet tässä kehittää.

Liikkeenseurannan osaltahan tuo on nyt se laite joka viimein tarjoaa täysin samaa tasoa kuin Valven lighthouse eli merkittävä edistysaskel joka tekee ulkoiset majakat käytännössä täysin turhiksi. Silmien ja kasvojen ilmeiden seuranta on tärkeää sosiaalisen VR:n sovellutuksissa ja tuonee odotettavissa olevan vahvan softatuen kautta toisten ihmisten läsnäolon tuntuman ihan uudelle tasolle. Augmented/Mixed Reality konvergenssia on povattu vuosikaudet ja tämä on nyt ensiaskel siihen suuntaan.

edit: Niin ja tämä on ensimmäinen kunnon edistysaskel VR-lasien optiikassakin, lasien koko pieneni reippaasti pancake-linssien ansiosta ja toivon mukaan visuaalisestikin laatu parani vaikka en ole vielä ehtinyt arvioita tuosta puolesta lukea. Teknisesti nämä ovat niin monella osa-alueella mielenkiintoiset lasit että meinaa unohtuakin merkittäviä asioita...

Ei tämä nyt mikään devkittikään pelkästään minusta ole vaan tällä tavoitellaan uutta business-puolen markkinaa jonka nähdään potentiaalisesti olevan iso, mutta jota ei toistaiseksi MR-laseille ole kovin suurena olemassa. En usko että Metakaan silti odottaa sen hetkessä aukeavan kun ovat aika kärsivällisesti tähänkin asti tätä kehittäneet.
Noh se on varmaan selvää että prioriteetit on erilaiset. Pohjimmiltaan tää palaa siihen mitä saatiin yli kolminkertainen hinta huomioiden suhteessa kaksi vuotta vanhaan omaan tuotteeseen ja tämän hetkisiin kilpailijoihin joista keskeisin toki Pico 4. Mitä ongelmia ratkaistiin ja mitä uusia juttuja tuotiin FB:n miljardeilla. Käteen jää hieman parempi piirisarja, ohjainten standalone tracking, silmien ja kasvojen seuranta sekä mixed reality. Näistäkin standalone tracking ja kasvojen seuranta ovat ainoita uniikkeja ominaisuuksia. Graafisten ominaisuuksien osalta jäätiin hieman provosoiden edelleen sinne keskinkertaisten mobiilipelien tasolle niin tehojen, FOV:n kuin resoluution osalta. Standalone tracking on toki kiva juttu mutta oliko Questin tracking nyt jollekin joku oikea ongelma? Itse olen lähinnä nähnyt sitä kehuttavan että pääsee lähes samaan kuin majakoilla. Mixed reality on vähän future bet täysin eri kategoriaan. Onhan noita kameroitakin headseteissä näkynyt, Googlen ja Microsofin Glass/Hololens -virityksiäkin nähty mutta mitään läpimurtoa niillä ei vieläkään ole. Nyt varmaan sovelluksia tulee mutta se on kuitenkin hieman erilainen käyttötarkoitus joka jotain nappaa ja toista ei. Suunseurantakin tommonen vähän nice to have ominaisuus mutta tuskin tulee kenenkään tajuntaa räjäyttään.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 195
Pelkän linkin jakamisen sijaan olisi hyvä laittaa myös referaatti, kiitos.

Myös liikkumista VR:ssä tarvitsee kehittää. Ehkä kun koko kehon seuranta tulee vakiona silmikon/kypärän mukana saadaan liikkuminen kehitettyä "täydelliseksi". Nalo kyllä toimii (useimmiten) mutta ohjainten kanssa käsien heiluttaminen ei ole "oikein". Trackerit jaloissa parantaa tilannetta mutta menee aika kalliiksi. Ja hyppiminen on aika perseestä VR:ssä, varsinkin fyysinen hyppääminen. Lähes kaikenlainen hyppiminen on helpompaa näppis+hiirellä kuin VR:ssä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 319
Tämä oli ongelma noin viitisen vuotta sitten. Nykyään jäänee vain mainostuksen puutteen ongelmaksi. Samanlaista unity soossia kuin pc:llä sieltä tulee joo, mutta kaikki isot simupelit pyörii vr:llä, hl alyxissä on enemmän modeja kuin alkuperäisessä halflifessä ja todella siistejä härpäkkeitä ja rytmipelejä julkaistaa vr-alustalle enemmän kuin pc:lle. Pelkästään vrchat tarjoaa contenttiä aivan suunnattomasti ja esim skyrimvr on ihan yhtä modattava vr:ssä kuin lättäruudullakin. Eri asia onkin, että jaksaako sitä se headset päässä hikoilla menemään; joskus paljon chillimpää vain istua röhnöttää hiirellä klikkailemassa sohvalla kuin tehdä akrobatia liikkeitä 100kg+ läskinä keski-ikäisenä miehenä jumppamatolla

Jokaisesta genrestä sieltä löytynee sälää, mutta ihan kaikkea ei kyllä vr:ssä kannata pelata käyttöliittymän takia. Jotain strategiaklikkailua ei kyllä jaksa headset päässä klikkailla tai eleillä ähertää kun homma toimii niin paljon paremmin hiirellä ja näppiksellä. Toisaalta vr:llä on pelejä kuten jet island jotka lättäruudulla jäisivät aika höttöiseksi elämykseksi.

En nyt kyllä ihan kaikkea jaksa vr:llä pelata itsekään, mutta kyllä sieltä löytyy "jokaiselle jotakin", jos jaksaa kaivella. Isompi ongelma ainakin itsellä on tilanpuute, kun nyt juuri tekisi miele pelailla isolla playspacella toimivia action pelejä, mutta isoin huone asunnossasin on 2mx3m niin siinä ei hirveästi juhlita. Eikä asuntoa oikein voi päivittää käymällä läheisessä marketissä :p
Noh en tiedä. Tilanne on selvästi parantunut mutta jos parhaiden VR-pelien yhteydessä pitää edelleen mainita simulaattorit ja Skyrim VR niin kyllä se nyt omaa kieltään kertoo. Ei sillä että niissä olisi mitään vikaa mutta isoja laadukkaita VR-pelejä on edelleen aika vähän. Tarjonta on kyllä moninkertaistunut muttei edelleenkään mahtava etenkään kun sen yhdistää pelaajan henkilökohtaiseen makuun. VR pelit ovat myös keskimäärin edelleen aika lyhyitä. Eikä niitä Alyxin kaltaisia isoja produktioita kovin montaa ole tullut. Sinänsä se on myös ymmärrettävää kun ei tämä VR edelleenkään ole mikään suurivolyyminen markkina suhteessa perinteisiin peleihin. Tilannetta ei toki helpota nämä PSVR/Meta yksinoikeuskuviot vaikka tietyllä tapaa ne samalla edesauttavat isoja tuotantoja rahoituksellaan. Parastahan olisi jos noi perinteiset pelit alkaisivat saada toteutuksen yhteydessä pelintekijän toteuttamia VR-moodeja kun se injektoreillakin tuntuu onnistuvan. Toisaalta aito tuki vaatisi sen että VR-toteutus on huomioitu jollain tasolla myös peliä suunnitellessa oli se sitten teknisten rajoitteiden huomiointi tai VR:n erityispiirteet mm. liikkumisen ja vuorovaikutteisuuden suhteen.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
614
Noh en tiedä. Tilanne on selvästi parantunut mutta jos parhaiden VR-pelien yhteydessä pitää edelleen mainita simulaattorit ja Skyrim VR niin kyllä se nyt omaa kieltään kertoo. Ei sillä että niissä olisi mitään vikaa mutta isoja laadukkaita VR-pelejä on edelleen aika vähän. Tarjonta on kyllä moninkertaistunut muttei edelleenkään mahtava etenkään kun sen yhdistää pelaajan henkilökohtaiseen makuun. VR pelit ovat myös keskimäärin edelleen aika lyhyitä. Eikä niitä Alyxin kaltaisia isoja produktioita kovin montaa ole tullut. Sinänsä se on myös ymmärrettävää kun ei tämä VR edelleenkään ole mikään suurivolyyminen markkina suhteessa perinteisiin peleihin. Tilannetta ei toki helpota nämä PSVR/Meta yksinoikeuskuviot vaikka tietyllä tapaa ne samalla edesauttavat isoja tuotantoja rahoituksellaan. Parastahan olisi jos noi perinteiset pelit alkaisivat saada toteutuksen yhteydessä pelintekijän toteuttamia VR-moodeja kun se injektoreillakin tuntuu onnistuvan. Toisaalta aito tuki vaatisi sen että VR-toteutus on huomioitu jollain tasolla myös peliä suunnitellessa oli se sitten teknisten rajoitteiden huomiointi tai VR:n erityispiirteet mm. liikkumisen ja vuorovaikutteisuuden suhteen.
Tarkoituksella en ruvennut luettelemaan, menee helposti juupas eipäs väittelyksi. Myöskään lyhempien pelien suhteen ei ole itsellä ollut puutetta sellaisista mistä olen nauttinut. Modatuista esim. praydogin RE sarja on täysin pelikelpoinen.

Modeista Praydogin universal injector edistyy koko ajan, hieman tarvii vielä laittaa jos-sanaa eteen VR:n sulavuudesta, mutta jos sekin saadaan kuntoon, niin ei tällä listalla pitäisi pelattava loppua:

Simulaattorien mainitseminen johtuu siitäkin, että on monia jotka sahaavat niitä liki maailman tappiin, se on lähinnä esimerkki VR pelien riittävyydestä. Saisihan noita pelejä olla enemmän, ja yksinoikeudet ovat hanurista, olen samaa mieltä.

Mutta kun tuo aiempi analyysi mihin reagoin, koski sitä kannattaako VR maailmaan ylipäänsä siirtyä, niin kyllä siellä on jo sen verran hyvää pelattavaa ettei se heti lopu. Itse ostin ekan Questin vähän julkaisun jälkeen, ja nyt olen pisteessä jossa Lone Echo 2 on enää pelaamatta hyvistä AAA VR-peleistä. Sellaiset kolme vuotta meni tähän pääsyyn, ja olen käyttänyt laseja lähes päivittäin pelaten pääosin PC-pelejä, mutta myös quest storen valikoimaa.

Kelvolliset lasithan kuten Quest2 (ja Pico) ovat itse asiassa halvat, se mihin rahaa menee, on kunnon PC pyörittämään isompiakin resoluutioita. Varsinkin jos rivakka peli-PC löytyy muutenkin, ei VR-maailmaan siirtyminen ison rahan takana ole.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 484
Mulla myös tilattu 4.10,,,ainakin vielä lukee arvioitu toimituspäivä 27.10. Oliks sulla toi arvioitu toimitus päivämäärä alusta asti sama?
Ei mitään tietoa siitä. Oli kuitenkin ajatus pelata jo ensi viikolla, niin peruin tilauksen. Pääsee joku hieman nopeammin sitten laseihin -Gigantin toimitukset kuitenkin tuntien olisi lasit saanut varmaankin vasta joskus joulukuussa... käytetään tämä talvi vaikka kuntosalilla käymiseen ja katsotaan picojen saatavuus uudelleen ensi kesänä :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 882
Tilannetta ei toki helpota nämä PSVR/Meta yksinoikeuskuviot vaikka tietyllä tapaa ne samalla edesauttavat isoja tuotantoja rahoituksellaan. Parastahan olisi jos noi perinteiset pelit alkaisivat saada toteutuksen yhteydessä pelintekijän toteuttamia VR-moodeja kun se injektoreillakin tuntuu onnistuvan. Toisaalta aito tuki vaatisi sen että VR-toteutus on huomioitu jollain tasolla myös peliä suunnitellessa oli se sitten teknisten rajoitteiden huomiointi tai VR:n erityispiirteet mm. liikkumisen ja vuorovaikutteisuuden suhteen.
Kyllähän noi yksinoikeuskuviot on sellaisia että meillä olisi aika paljon vähemmän niitä isoja julkaisuja jos niitä ei olisi tehty. PCVR-puolella isot julkaisut on kadonneet lähes kokonaan tässä lähiaikoina kun Meta siirtyi käytännössä täysin tukemaan standalonea ja PSVR2 on odoteltu vuosia. Toki siis markkinan jakautuminen on sitten tuohon liittyvä ongelma johon varmaan viittasit mutta eiköhän kokonaisvaikutus oo ollut aika selvästi positiivinen, varsinkin kun jonkun verran on saatu näitä rajoitettuja yksinoikeuksia.

Tuosta, että portataanko ruudulla pelattavia pelejä vai tehdäänkö ihan täysin VR:lle alusta loppuun suunniteltuja pelejä aikanaan väännettiin ja Oculuksen johdolla linjaksi tuli se, kaikki täytyy tehdä alusta asti jotta kokemus olisi hyvä. Molemman tyyppisissä peleissä on minusta puolensa ja tuo että mentiin niin vahvasti sillä linjalla on saattanut kyllä olla alkuvaiheessa VR:n kehittymiselle haitaksikin. Nythän lähestymistapa on sitten selvästi muuttunut, PSVR2:n kanssa puhutaan suurimmaksi osaksi juuri porttauksista, Metakin on lähtenyt rahoittamaan GTA:SA:n ja RE4:n kaltaisia porttauksia VR:lle jne. Kuten sanot niin molempia pelitapoja tukevien kanssa kuitenkin paras olisi jos VR olisi huomioitu alusta asti eikä sitä ruuvattaisi jälkeenpäin kiinni ja toisaalta täysin VR:lle suunnitellut pelit ei kuitenkaan kaikki voi koskaan olla myös ruudulla järkevästi pelattavia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 319
Kyllähän noi yksinoikeuskuviot on sellaisia että meillä olisi aika paljon vähemmän niitä isoja julkaisuja jos niitä ei olisi tehty. PCVR-puolella isot julkaisut on kadonneet lähes kokonaan tässä lähiaikoina kun Meta siirtyi käytännössä täysin tukemaan standalonea ja PSVR2 on odoteltu vuosia. Toki siis markkinan jakautuminen on sitten tuohon liittyvä ongelma johon varmaan viittasit mutta eiköhän kokonaisvaikutus oo ollut aika selvästi positiivinen, varsinkin kun jonkun verran on saatu näitä rajoitettuja yksinoikeuksia.

Tuosta, että portataanko ruudulla pelattavia pelejä vai tehdäänkö ihan täysin VR:lle alusta loppuun suunniteltuja pelejä aikanaan väännettiin ja Oculuksen johdolla linjaksi tuli se, kaikki täytyy tehdä alusta asti jotta kokemus olisi hyvä. Molemman tyyppisissä peleissä on minusta puolensa ja tuo että mentiin niin vahvasti sillä linjalla on saattanut kyllä olla alkuvaiheessa VR:n kehittymiselle haitaksikin. Nythän lähestymistapa on sitten selvästi muuttunut, PSVR2:n kanssa puhutaan suurimmaksi osaksi juuri porttauksista, Metakin on lähtenyt rahoittamaan GTA:SA:n ja RE4:n kaltaisia porttauksia VR:lle jne. Kuten sanot niin molempia pelitapoja tukevien kanssa kuitenkin paras olisi jos VR olisi huomioitu alusta asti eikä sitä ruuvattaisi jälkeenpäin kiinni ja toisaalta täysin VR:lle suunnitellut pelit ei kuitenkaan kaikki voi koskaan olla myös ruudulla järkevästi pelattavia.
Joo vähemmän noita ilman yksinoikeuksia olisi mutta välillä mietityttää ammutaanko tässä isommassa kuvassa itseä nilkkaan. Markkina on kuitenkin edelleen niin pieni ja jos se ei kasva niin lopulta se vaan kuolee. PSVR on tässä suhteessa pahin kun sillä on kohtuullisesti isoja laadukkaita pelejä joita ei saa mitenkään muille alustoille. Oculuksen exclusivet voi sentäs yrittää kikkailla Reviven kautta muillekin. Toki rahoituksesta pitäisi jotain etuakin saada mutta ehkä vähemmän aggressiviset yksinoikeudet, jotka vaikka 6kk jälkeen tulisivat muille alustoille voivat olla isommassa kuvassa koko ekosysteemille parempia.
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 201
Pico 4:sen fps oli usb c kanssa samaa luokkaa ä, kuin hp reveerb g2. Langattomana ihan surkea fps. Mutta hyvä että ootte tilaillut niin tulee lisää kokemuksia. Itse yritän viikottain etsiä lisätietoa arpara AIO:sta mut tuntuu jääneen vain kiinalaisten herkuksi.
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 201
Pico 4:sen fps oli usb c kanssa samaa luokkaa ä, kuin hp reveerb g2. Langattomana ihan surkea fps. Mutta hyvä että ootte tilaillut niin tulee lisää kokemuksia. Itse yritän viikottain etsiä lisätietoa arpara AIO:sta mut tuntuu jääneen vain kiinalaisten herkuksi.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
240
Itselläni on tätä tapahtunut useillakin eri laseilla mutta tuolloin vika ollut aina seurannassa, valoisuudessa (wmr) vika, Indexillä oli majakka (yksi) toisinaan itselläni liian lähellä.
Kiitos, toinen majakka kauemmas niin ongelma oli tipotiessään.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
328
Alyx läpi G2 lla. Miten toimi lasit ja ohjaus? Jahka ymmärsin sen näytön resoluutiosekametelin niin sittenhän se pääsääntöisesti pyöri puolikkaalla resolla ja 1080TI llä hienosti vaikka karkkia oli melkoisen paljon ruksittu.
Ohjaimien seuranta sekosi joskus. Tyyliin että toinen käsi katosi toviksi kokonaan vaikken tehnyt mitään outoa. Mutta eniten häiritsi joko pelistä tai ohjaimista tai seurannasta johtuva totaallinen tunnon puute ovissa, haulikon latauksessa ja myöhemmin etenkin ison tykin puikoissa. Kuitenkin pistooli ja aseet muuten toimii ja seuraa hienosti. Mutta jos molemmat kädet pitää ottaa käyttöön esim haulikon latauksessa ekan kerran niin se on jotenki todella vammanen. Ovet saattavat aueta ihan mihin suuntaan vaan vaikka työnnän eteenpäin tai vedän kohti. Laatikot lähtee auki joko täysiä tai oikein tai siltä väliltä. Käden asento ei pätki tai katoa tai mitään sellaista mutta reagointi on jotain pöljää. Peli ei aiheuttanut oloja kun pelasi. Alkuvaiheessa oman pään asento joskus haki paikkaansa tunnistuksessa ja mooses kun se aiheutti oloa :D Sitten keksin pistää lisävalaistusta olkkariin päälle pelaamisen ajaksi ja oireet poistu sen siliän tien. Pelinä ihan jees.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
614
Laitoin pico 4:sen tilaukseen gigantista, halpahan tuo mielestäni on, etenkin 128gb malli. Tämän mallin toimitusaika oli 28.10.

Suurinpana riskinä pidän usb-c kuvanlaatua, jos se jää kehnoksi niin pcvr peluu jää virtual desktopin varaan. Tällöin ainakaan FS2020 tuskin kovin hyvin pyörii, mutta tällä hintaa riskikin jää pieneksi. Epäilen että Pro mallin julkaisu vie sen verran Metan huomiota, että Quest3:sen todennäköinen julkaisu on vasta vuoden päästä.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 039
Laitoin pico 4:sen tilaukseen gigantista, halpahan tuo mielestäni on, etenkin 128gb malli. Tämän mallin toimitusaika oli 28.10.

Suurinpana riskinä pidän usb-c kuvanlaatua, jos se jää kehnoksi niin pcvr peluu jää virtual desktopin varaan. Tällöin ainakaan FS2020 tuskin kovin hyvin pyörii, mutta tällä hintaa riskikin jää pieneksi. Epäilen että Pro mallin julkaisu vie sen verran Metan huomiota, että Quest3:sen todennäköinen julkaisu on vasta vuoden päästä.
Tukeeko se heti USB kuvansiirtoa? Jäi vähän epäselväksi.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 669
Tukeeko se heti USB kuvansiirtoa? Jäi vähän epäselväksi.
Video liikkuu datana PC:n ja Questin välillä ja niin varmaan Piconkin kohdalla. USB-portti voi olla myös emolevyssä, eikä tarvi olla näyttiksessä.

1. PC pakkaa pelikuvan
2. Datan siirto USB:n kautta tai Wifillä
3. VR-lasit purkaa

Kokohommaan menee vain muutamia millisekunteja ja väittäisin ettei käyttäjä huomaa mitään erikoista, mutta oon käyttäny vain kumpaakin Questia enkä VR-laseja joissa kuva tulisi HDMI:n kautta. Tai no sen huomaa jos kääntää päätä salaman nopeasti johonkin suuntaan niin näkyy reunalla mustaa, kun pakattu kuva on vain 180 astetta tai jotain vastaavaa. Normaali käytössä tuota ei huomaa.

Quest2:n saa ikävästi pätkimään ja lämpiämään pahasti kun nostaa bitratea liikaa, esim. 150Mbps -> 500Mbps. Eikä hyötyä edes erota.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
614
Tuosta on ollut juttua että virtual desktop kompressoisi kuvaa vähemmän, ts. usb-c wired on aika laaduton picolla, mutta kohtahan sen näkee, ja ilmeisesti päivityksiäkin voit tulla myöhemmin.
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
1 214
Quest2:n saa ikävästi pätkimään ja lämpiämään pahasti kun nostaa bitratea liikaa, esim. 150Mbps -> 500Mbps. Eikä hyötyä edes erota.
Käsitääkseni paljoa yli 200mbps:n (~210-220mbps max) ei saa toimimaan kunnolla raudasta johtuen.
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 201
Tuosta on ollut juttua että virtual desktop kompressoisi kuvaa vähemmän, ts. usb-c wired on aika laaduton picolla, mutta kohtahan sen näkee, ja ilmeisesti päivityksiäkin voit tulla myöhemmin.
Tuore arvostelu. Amazon oli lähettänyt liian aikaseen.


So the Pico 4 arrived, quick set-up and software update. Feels different to wear than what I am used to - very light and also very small so the nosepiece touches your nose (tried the glasses spacer but couldn’t get on with it). I think it’s something I will get used to and overall very light and comfortable to wear, I feel the mask cushion will soften quite quickly.

Bear in mind I only have the G2 and Q2 to compare - never tried anything else. The picture quality is excellent, very rich and deep colours and the interface is just like Q2 home.

Downloaded Virtual Desktop and fired up MSFS 2020. First impressions are excellent, picture quality is very crisp, clear with ‘deeper’ colours - a better picture than my G2 in my opinion. Steam VR was running the resolution at 3800 x 3800 and performance was excellent.

Tried wired streaming with a ‘for purpose’ usb cable using the wired streaming app. Resolution very poor - so still seems a work in progress.

However, in Virtual desktop I get a crackly ‘glitch’ every few seconds so there is still some work to be done. Don’t have time to experiment any more for a day or two but overall impressions very positive - a definite step up in my opinion from both the G2 and Q2 in terms of picture quality and comfort. Oh and the controllers are capacitive and excellent.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
614
Tuore arvostelu. Amazon oli lähettänyt liian aikaseen.


So the Pico 4 arrived, quick set-up and software update. Feels different to wear than what I am used to - very light and also very small so the nosepiece touches your nose (tried the glasses spacer but couldn’t get on with it). I think it’s something I will get used to and overall very light and comfortable to wear, I feel the mask cushion will soften quite quickly.

Bear in mind I only have the G2 and Q2 to compare - never tried anything else. The picture quality is excellent, very rich and deep colours and the interface is just like Q2 home.

Downloaded Virtual Desktop and fired up MSFS 2020. First impressions are excellent, picture quality is very crisp, clear with ‘deeper’ colours - a better picture than my G2 in my opinion. Steam VR was running the resolution at 3800 x 3800 and performance was excellent.

Tried wired streaming with a ‘for purpose’ usb cable using the wired streaming app. Resolution very poor - so still seems a work in progress.

However, in Virtual desktop I get a crackly ‘glitch’ every few seconds so there is still some work to be done. Don’t have time to experiment any more for a day or two but overall impressions very positive - a definite step up in my opinion from both the G2 and Q2 in terms of picture quality and comfort. Oh and the controllers are capacitive and excellent.
Tämäpä onkin positiivista jos toimii suoraan hyvin FS2020 kanssa VD:llä.
Tällä hetkellä saan Quest2:lla 45fps pyörimään, joten toiveissa tietysti olisi että Pico pystyisi samaan. Jollei, niin aina voin pelata FS:ää Quest2:lla.

Ei tässä nyt odotukset älyttömän korkealla ole, mutta toiveissa olisi jonkinmoinen parannus Quest2:seen.

Seuraava ostos onkin varmaan Sonyn PSVR 2, ja paluu ihanien OLED paneelien pariin. Toivottavasti muut seurais perässä…
Seuraisin varmasti muuten, mutta Sonyn politiikka missä kaikki pelit pitäisi ostaa PSVR:lle Sony storesta, tulee kalliiksi. Mieluummin Pico jolla saan Steam ja kenties Rift pelitkin pyörimään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
614
On tämä minullekin melkein deal-breaker, mutta tulee varmaan samalailla ostettua sisältöä sille kuin itse ps5 konsolille. Vain yksinoikeudet, muut pc:lle. Tai ehkä sille alussa tulee muitakin osteltua jos ei uuden genin PCVR laseja tule lähiaikoina. Aika näyttää, olisi hienoa jos PSVR 2 lasit tukisi myös PCVR käyttöä mutta taitaa jäädä vain unelmaksi.
Laitehan on huomattavasti halvempi, jos omaa jo PS5:sen. Mulla sitä ei ole, niin yksinoikeuksille tulisi siksi huomattava hinta. Ei se nyt ihan poissuljettu laite ole, mutta valintaan se vaikuttaa, kun lasien hinta kipuaa koneen kanssa jo yli tonnin.

En oikein usko noihin DIY ratkaisuihin. Kyllähän Steam charteissakin komeilee PSVR tilastoissa, mutta en jaksa uskoa että sitä kautta saisi markkinatasoista lopputulosta.

Pico oli vähän tällainen heräteostos, katsotaan nyt onko siitä loppupeleissä rooliin mitä ajattelin sille. Eli parannukseksi Quest2:seen PCVR käytössä. HTC:n teaserit ovat olleet mielenkiintoisia, mutta HTC:n track record viime aikoina ei niinkään.
 
Liittynyt
22.08.2019
Viestejä
159
Pico 4 vahvasti harkinnassa. Olisiko jotain suositusta PCIe Wifi 6 kortista joka soveltuisi VR käyttöön vai onko ihan sama minkä kortin tähän hommaa? Nykyinen reititin on sen verran kaukana ja koko ajan muussa käytössä niin erillinen PCIe Wifi-kortti tulisi puhtaasti VR käyttöön.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
260
Pico 4 vahvasti harkinnassa. Olisiko jotain suositusta PCIe Wifi 6 kortista joka soveltuisi VR käyttöön vai onko ihan sama minkä kortin tähän hommaa? Nykyinen reititin on sen verran kaukana ja koko ajan muussa käytössä niin erillinen PCIe Wifi-kortti tulisi puhtaasti VR käyttöön.
ainakin quest2:lla halpa wifi6 routeri toimii paremmin kuin wifi kortit, koska windows tahtoo tehdä kaikkea omaa ripulia pcie laitteille (saa niitä pois, mutta se säätämisen määrä on aivan hirveetä ja winukka päivityksessä aina kaikki uudestaan). Ihan varta vasten headsetille tehdyt setit kuten quest2 air bridge olleet arvosteluissa parhaita. Picolle ainakin julkaisun yhteydessä mainittiin vastaavasta Pico wireless dongle nimisestä lisälaitteesta, muttei siitä oikeastaan pressitiedotteen lisäksi oikein mitään löydy.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
614
Pico 4 vahvasti harkinnassa. Olisiko jotain suositusta PCIe Wifi 6 kortista joka soveltuisi VR käyttöön vai onko ihan sama minkä kortin tähän hommaa? Nykyinen reititin on sen verran kaukana ja koko ajan muussa käytössä niin erillinen PCIe Wifi-kortti tulisi puhtaasti VR käyttöön.
Picolle taisi olla tulossa joku omakin, mutta veikkaan että mikä tahansa AC tai ylempi reititin pyörii kyllä VD:n kanssa dedikoituna riittävästi, koska max. on 150MB. Toinen asia sitten on, tuleeko tuohon viralliseen picon omaan yhteyteen jotain sellaista päivityksellä mikä vaatisi parempaa epäilen että tuskin. Itse olen ollut quest2:sen kanssa oikein tyytyväinen edulliseen Asuksen RT-AC66U B1 malliin ja uskoisin saman pyörivän Picon kans ok, jahka Pico kotiutuu.

Noista PCIe korteista en osaa kyllä sanoa.
 
Liittynyt
20.11.2017
Viestejä
22
Eikö kukaan valmistaja tee 1000 euron luokkaan merkittävästi parempaa kuin quest 2.

Hp reverb g2 tai pimax 8kx , mutta noissakin omat puutteensa. Saako rahalle vastinetta?
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
6 823
Eikö kukaan valmistaja tee 1000 euron luokkaan merkittävästi parempaa kuin quest 2.

Hp reverb g2 tai pimax 8kx , mutta noissakin omat puutteensa. Saako rahalle vastinetta?
Vaikea kilpailla quest2:en kanssa hinnalla, kun meta myy rautaa konsolityyliin alehinnalla ja ottaa voiton kauppapaikan kautta. Tietty inflaatio sun muut nosti headsetin hintaa satkulla, mutta ei se nostettu hinta kata muuta kuin kasvaneita kuluja.

Jos on vara odotella niin vuoden päästä quest3:en 300-500$ hintaluokkaan. Se lienee siinä kohtaa uusi hinta/laadun kuningas.

Sony vienee hinta/laatu kuninkuuden psvr2:lla alkuvuodesta, jos ei laske ps5:en hintaa mukaan pakettiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 319
Pico4:n varsinaisia arvosteluja alkaa valuun:




Pääosin melko posiitivinen arvostelu. Kuvanlaatu on parempaa kuin Q2 ja tekstit luettavissa kauempaa. Kirkkaudessa ei ihan pärjää muttei havaittavissa ilman rinnakkaisvertailua. Ei kuitenkaan niin suuri hyppy softapuolen miinuksineen, että kannattaisi Quest2:sta tuohon välttämättä päivittää jos semmoisen jo omistaa.

Miinukset lähinnä:
- Natiivin pelivalikoiman rajoittuneisuus tässä kohtaa (saa nähdä miten kasvaa tulevaisuudessa)
- Epämukava pehmuste (varmaan tulee korvikkeita kolmansilta osapuolilta)
- Kuulokeliittimen puute (voi paikata usb-adapterilla mutta sitten ei voi käyttää sitä muuhun, bluetoothissa liikaa viivettä)
- PCVR:ssä Virtual Desktopilla saa parhaan lopputuloksen, natiivi wifijako ja natiivi usb-kaapelitoteutus tuottaa epätarkemman kuvan raskaamman pakkauksen takia vs. VD

Tyriel Woodilta Through the lens vertailu Pico 4, Reverb G2 vs Index:

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 319
Eikö kukaan valmistaja tee 1000 euron luokkaan merkittävästi parempaa kuin quest 2.

Hp reverb g2 tai pimax 8kx , mutta noissakin omat puutteensa. Saako rahalle vastinetta?
Riippuu vähän käyttötavasta eli esimerkiksi kuinka paljon arvostaa standalone toiminnallisuutta vs. piuha ja PCVR-toteutus. Jos budjetin unohtaa niin itse laskisin nykytilassa vaihtoehdoiksi oikeastaan Pico 4, G2 tai Varjo Aero. Mikään ei ole automaattisesti kaikessa parempia kun ovat erilaisia headsettejä ja hinnassakin huomattavia eroja. Puhtaasti kuvanlaadussa järjestys taitaa olla Q2, Pico4, G2, Aero. Muut ominaisuudet sitten huomattavan erilaisia.

Pimaxille olen vähän allerginen niiden purkkaviritys- ja presale- maineen takia mutta sijoittuu varmaan tonne G2:n paikkeille jos sitä kestää. Kannattaa myös huomioida että noi kilpailijat Picoa lukuunottamatta on 2-3 vuotta vanhoja. Saa nähdä koska päivitettyjä malleja tulee. HTC:sta taitaa olla ainoana jotain konkreettista teaseria ulkona. Valvesta ei tiedä meneekö vuosi vai neljä. HP:sta on huhuttu että luopuisivat koko VR-bisneksestä.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
149
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
328
Onko kellään tietoa että miten saan jos edes saa tai on tulossa WMR ään kahden tai useamman pelialueen muistaminen ? Koitin äsken säätää tietokoneen ääreen istuvan asennon ja about mikään ei toiminut ollenkaan. Lopulta pääsin assetto corsan (ei competizione) rattiin mutta sekin bugitti niin että oloja tuli heti. Jostain käsittämättömästä syystä siinä oli pään kallistus-suunnat lukittu autoon kiinteäksi. Eli kun kallistin päätä eteenpäin tai sivulle , liikkui auto pään mukana. HUUU että naama viherti. Kiertosuuntaan ei ollut mitään tommosta.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
614
Tässä Picoa odottaessa oli mielenkiintoinen pointti jossain muualla, mikä jäi mieleen.

Eli kellään muulla kuin Valvella ei ole motiivia tehdä PCVR headsettiä - paitsi hyvällä katteella - koska Valve kerää rahat SteamVR pelien myyynnin kautta.

Niinpä ei olekkaan ihme, että HTC:llä on oma Viveporttinsa ja Focus storensa ja halvimmat laitteet löytyvät omaa storeaan tarjoavilta Questilta ja Picolta.

Tilanteeseen ei ole varmaan hetkessä muutosta tulossa ja Pimaxit ja Varjot ovat jatkossakin varsin hintavia. Valve voisi tehdä Deckardinsa, mutta mitään kovin konkreettista siitä ei ole kuulunut.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 669
Tässä Picoa odottaessa oli mielenkiintoinen pointti jossain muualla, mikä jäi mieleen.

Eli kellään muulla kuin Valvella ei ole motiivia tehdä PCVR headsettiä - paitsi hyvällä katteella - koska Valve kerää rahat SteamVR pelien myyynnin kautta.

Niinpä ei olekkaan ihme, että HTC:llä on oma Viveporttinsa ja Focus storensa ja halvimmat laitteet löytyvät omaa storeaan tarjoavilta Questilta ja Picolta.

Tilanteeseen ei ole varmaan hetkessä muutosta tulossa ja Pimaxit ja Varjot ovat jatkossakin varsin hintavia. Valve voisi tehdä Deckardinsa, mutta mitään kovin konkreettista siitä ei ole kuulunut.
Heput! Olette todistamassa yhtä suurimmista kallistuksista kuin uskottekaan!
-Betamax vs VHS
-HD-DVD vs Blueray
..ja löytyyköhän niitä vaikka mitä. Väittäsin että Meta voittaa, kunhan pääsee eroon Facebook-brandistään.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 669
Tässä Picoa odottaessa oli mielenkiintoinen pointti jossain muualla, mikä jäi mieleen.

Eli kellään muulla kuin Valvella ei ole motiivia tehdä PCVR headsettiä - paitsi hyvällä katteella - koska Valve kerää rahat SteamVR pelien myyynnin kautta.

Niinpä ei olekkaan ihme, että HTC:llä on oma Viveporttinsa ja Focus storensa ja halvimmat laitteet löytyvät omaa storeaan tarjoavilta Questilta ja Picolta.

Tilanteeseen ei ole varmaan hetkessä muutosta tulossa ja Pimaxit ja Varjot ovat jatkossakin varsin hintavia. Valve voisi tehdä Deckardinsa, mutta mitään kovin konkreettista siitä ei ole kuulunut.
Tässä taitaa olla edessä:
-Betamax vs VHS
-HD-DVD vs Blueray
..ja löytyyhän niitä vaikka mitä...

Väittäsin että Meta voittaa, kunhan pääsee eroon Facebook-brandistään. Quest 1 ja 2 tosin ainoat mitä mulla on ollu, ja on sielläki parantamisen varaan. Esim. saatanan kalliit keskinkertaiset pelit.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 669
Mitä tapahtuu? Meikän viestit vetää koko koneen kyykyyn. Niin kyykyyn etten edes tajunnu että tuo eka viesti pääsi forumille asti...
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
614
Olen tässä Pico 4:sta odotellessa lueskellut enemmänkin Picosta redditistä ym.

Näyttäisi että Picon Virtual Desktop pyörii korkeammalla resoluutiolla mitä Quest2:sen Virtual Desktop, mutta ei niin korkealla mihin Oculus Link pystyy ts. Quest2 on langallisena edelleen lähempänä natiivia mitä Pico 4 langattomana.

Tulee hieman mieleen peruuttaa koko tilaus, mutta toisaalta Picossa on uusi linssiteknologia, parempi FoV ja se on kevyempi, joten sama kai se on ensin katsoa mihin Pico 4 pystyy.

En suhtaudu kovinkaan optimistisesti siihen että Pico erityisesti parantaisi streaming assistanttia Quest2:sen Linkin tasolle, mutta mistäpä tuota varmasti osaa sanoa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 195
Bongasin Prismasta parin halvempia Joy-Con ohjaimia ja syttyi ajatus kokeilla niitä NaLon kanssa.
Liikaa nappeja ohjaimissa, koko ajan menossa päälle kun otti käteen. Siis napit hittoon. Sitten kun yhdistää NaLoon niin alkavat väristä kuin fitness-kilpailja pakkasessa. No värinämoottorit pois.
Puhelimeen NaLon ohjelma että saa kehon seuranan.
Kaikki näyttä hyvälle kun laitan HL2 VR:n päälle, Vittu mikään ei toimi.
Välillä mennään eteenpäin, muutama askel ja sitten jäädään paikalleen kuin tikku paskaan. Tulee vahingossa potkittua kissaankin kun heiluttelen jalkoja sätkyukkona. Sitten alkaa puhelin huutamaan magneettisesta häiriöstä. Olen kyllä aika magneettinen henkilö, omasta mielestä, ei muiden. Ilmeisesti pitäisi siirtää puhelin kauemmaksi Riftin ohjaimista, kuten takataskuun. Joo-o eipä näissä collage-kotihousuissa ole takataskua ja perskannikoiden välissä ei pysy. Puhelimesta seuranta pois ja sitten ei liikuttukkaan yhtään mihinkään järkevään suuntaan.
Ehkä pitää jatkaa tesmailuja toisena päivänä kun niinä hetkinä kun toimi niin vaikutti paremmalta kuin käsien heilutus.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
240
Onko mitään keinoa katsoa bigscreenillä suoratoistopalveluita palvelun täydellä resoluutiolla? Ainoastaan firefox näyttää kuvan ylipäätään, mutta sekin vain 720p resoluutiolla.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 261
Onko mitään keinoa katsoa bigscreenillä suoratoistopalveluita palvelun täydellä resoluutiolla? Ainoastaan firefox näyttää kuvan ylipäätään, mutta sekin vain 720p resoluutiolla.
Vissiin 1080p saa tuolla firefoxin lisäosalla, tais olla tää. Ei taida mitään muita vaihtoehtoja olla ja firefox + tuo addon taitaapi olla ainoa millä pääsee noin "korkealle" resolle. Edgelläkin saa toimimaan, mutta alhaisemmalla resolla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 319
Onko mitään keinoa katsoa bigscreenillä suoratoistopalveluita palvelun täydellä resoluutiolla? Ainoastaan firefox näyttää kuvan ylipäätään, mutta sekin vain 720p resoluutiolla.
Et tarkentanut mistä VR-alustasta puhe. Eikös PC:llä Netflix tarjoa parhaan kuvanlaadun ainoastaan heidän oman erillisen Windows 10 applikaation kautta eli ainut mahku taitaa olla jos sen saa puljattua Bigscreenin läpi.
 
Liittynyt
07.02.2018
Viestejä
124
Tuossahan riippuu tuo toimitusaika valitulla toimitustavalla. Expressit nopeammin ja normit vähän hitaammin.

Itsellä on tilauksessa 256gb malli ja sanovat että lähetettävissä olis vasta 16 Marraskuuta ja saisin joskus sen jälkeen paketin käsiini. Onneksi kun keskustelin asiakaspalvelijan kanssa, niin hyvitti mulle edes noi lähetys kustannukset kokonaan.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
149
Itsellä on tilauksessa 256gb malli ja sanovat että lähetettävissä olis vasta 16 Marraskuuta ja saisin joskus sen jälkeen paketin käsiini. Onneksi kun keskustelin asiakaspalvelijan kanssa, niin hyvitti mulle edes noi lähetys kustannukset kokonaan.
Tein tilauksen 4.10 ja valitsin posti express. Arvioitu toimitusaika 27.10.

Tänään tuli eka ilmoitus tilauksen etenemisestä:

"We have received notification about the shipment, currently located at the sender or on its way to Bring's terminal. The tracking is updated when the shipment has arrived at terminal in the destination country.
26 October 00:05"
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
240
Et tarkentanut mistä VR-alustasta puhe. Eikös PC:llä Netflix tarjoa parhaan kuvanlaadun ainoastaan heidän oman erillisen Windows 10 applikaation kautta eli ainut mahku taitaa olla jos sen saa puljattua Bigscreenin läpi.
joo unohtui mainita, windows alusta, ja Valve Index käytössä. Netflixin oma äppi ei näytä kuvaa VR:n puolella ollenkaan, ilmeisesti joku kopiosuojausjuttu, samoin kun ei näytä chrome tai edgekään
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
225 551
Viestejä
3 991 801
Jäsenet
68 095
Uusin jäsen
BlueEye

Hinta.fi

Ylös Bottom