Starglazer
Tukijäsen
- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 3 230
Niin on, hinta melko lähellä Varjo Aeroa. Mielenkiintoista nähdä näiden vertailu.Taitaa olla lasit suunnattu enempi yritys puolelle, Quest 3 siis odotellessa ..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niin on, hinta melko lähellä Varjo Aeroa. Mielenkiintoista nähdä näiden vertailu.Taitaa olla lasit suunnattu enempi yritys puolelle, Quest 3 siis odotellessa ..
Mielestäni ei tarvitse ostaa erikseen, mutta voi ostaa jos haluaa vaikka Q2:n kanssa käyttää tai hajoaa.Käyttöaika 1-2 tuntia? Ei tuo nyt oikein speksien valossa vakuuta..
E: ja ohjaimet pitää ostaa erikseen.
Jokin ei nyt täsmää Quest pro:ssa. Eihän tuo hinta ole mitenkään relevantti.
Ainoastaan nuo pancake linssit oikeastaan iso harppaus edellisistä lasista. Silmien seurantaa ei ilmeisesti hyödynnetä muuhun kuin avatarien silmien seurantaan.
Yrityskäyttöön ostaisin Varjon lasit.
Väittäisin, että iso floppi tuolla hinnalla. 500€-600€ olisin ymmärtänyt.
Jotain mullistavaa noissa olisi pitänyt olla, että jotain myyntiä edes saisi aikaan noin kalliilla.
Onhan tuossa quest pro:ssa ihan törkeä määrä uutta. Silmien ja katseenseuranta, paremmat näytöt(miniled, resoluutio), parempi idp säätö, parempi pannukakkuoptiikka versus entinen fresnel, paremmat ohjaimet "aivoilla"(ohjain ei tarvi kypärässä olevia kameroita+prosessoria), parempi soc, paremmat kamerat pass through:ta varten, paremmat mikrofonit, ei huonoja quest tyylisiä remmejä mekanismina jolla kypärä pysyy päässä ja tietty tarve myydä voitolla. Hinta lienee sellainen ettei meta tee rautamyynnillä tappiota eikä tuota varmaan ole tarkoitus myydä hirveän isoja määriä.
Halvempaa massatuotetta haluavalle on tarjolla quest3 vuoden päästä. Jännä nähdä tuleeko quest3:en jotenkin quest pro:sta muuteltuna versiona vai kokonaan oma rautansa? Ehkä tuota quest pro:ta kannattaisi verrata mitä maksaa varjo aero+ohjaimet+majakat ja miettiä sitten missä ollaan hinta/laadussa. Toisessa ääripäässä hinnan suhteen tietty quest2.
Mulla ei ole intoa päivittää quest pro:hon. Todennäköäisesti psvr2 talvella ostoon ja katsotaan sit quest3:sta pc:n kaveriksi 2023 lopulla.
No paperilla joo jos vertaa Quest 2:n mutta se on kaksi vuotta vanha laite. Jokainen noista on loppupeleissä kuitenkin joko aika marginaalisena hyppynä toteutettu parannus (esim. resoluutio) tai ominaisuutena on rajallisesti loppukäyttäjälle näkyvä (esim. ohjainten itsenäinen tracking) ja kun noi yhdistetään tohon 1300€ kalliimpaan hintaan niin näyttää vähän hölmöltä. Pico 4 tarjoaa kuitenkin valtaosan noista ja sit taas se Aero tarjoaa esim. tarkkuudessa enemmän. Toki Aero on vähän eri laitekategoriassa langallisena pcvr-laitteena eikä voi ihan suoraan verrata mutta kuitenkin. Toki myös disclaimerilla "todellisia testejä odotellessa" eli näkyykö toi XR2+ +50% markkinointiteho missään.
Quest2:en korvaava tuote on tulossa ensi vuonna. Tuo pro on enempi tarkoitettu pienen nichen mixed reality kypäräksi millä voi devailla next gen juttuja. Ei ole millään tavalla mainstream tuotteeksi tarkoitettu. Mielenkiintoista tuossa on, että mitä juttuja tuosta quest3 perii ja miten sen q3:en hinta saadaan järkeväksi. Q3:en hintaa voi miettiä sitä vasten, että q2:en hinta nousi tänä vuonna. Pitkäänkö meta myy konsolityyliin nollavoitolla tai jopa tappiolla rautaa? Liekö tuo pro malli nyt hinnoiteltu niin ettei tule turskaa myynnistä,...
No siis toi on ihan selvä mutta kun ei sitä oikein muihin kannata verrata senkään vertaa kun näyttää vielä pahemmalta. Ja juuri toi next gen höpötys hämää kun ei tässä nyt mitään kovin merkittävää teknologista hyppyä otettu sitten kuitenkaan muuta kuin hinnan korotuksen suhteen.
Facebookin kannalta mixed reality, silmienseuranta, ohjaimet joissa ei ole katvealuetta jne. on sitä next gen:ia. Niiden avulla voi devata kokemuksia metan tuleville ar-laseille ja tuleville kuluttajatuotteille joita ei ole mahdollista tehdä q2:lla. Esimerkiksi foveated rendering yhdistettynä silmienseurantaan ja pelienginen kehittäminen niitä hyväksikäyttäen. Kuluttajalle tuo on nollateknologiaa tällä hetkellä, mutta devaajille tärkeätä.
Sony lienee tekee silmienseurannan paremmin kuluttajan kannalta, kun he tekevät sekä raudan että pelit ps5:lle.
Silmienseuranta ja foveated rendering yhdistettynä voi tuottaa paljon paremman lopputuloksen kuin esimerkiksi 50% lisää tehoa gpu:hun.
Niinhän he varmaan ovat ajatelleet mut jos Metan kokoiselta yritykseltä 1300€ vastineeksi saadaan ainoana kilpailijoista merkittävästi uniikkina uutena ominaisuutena erilainen tracking ohjaimiin niin vähän valju fiilis next genistä väkisin jää. Vuoden vanha Aerokin tuotti/tuottaa ainakin itselle huomattavasti suuremman next-gen vaikutelman kuin tuon toteutus. Tuolla hintaerolla odotin enemmän jokaisen speksin puskemista merkittävästi uudelle asteelle. Varsinkin kun ajatuksena oli niche pro-tuote kovaan hintaan.
En oikein tiedä mitä meta realistisesti sitten olisi voinut tehdä? Onko ideoita mitä olisi pitänyt tehdä, joka jäi tekemättä? imho. tuo oli aika odotettu ja realistinen paketti mitä meta laittoi ulos. Tietty jos meta olisi tuplannut hinnan jolloin oltaisiin aeron hinnassa kera ohjaimien ja majakoiden niin olisi voinut vaikka tunkea tupla soc:in tai nykyinen soc+amd:lta erillinen gpu + isomman resoluution näytöt, mutta sellainen 2.5k$ hintaan niin olisiko järkeä?
No kulminoituu näihin perinteisiin eli esimerkiksi juurikin näytön resoluution parannusta ja laajempaa fovia. Aitoa kuluttajalle näkyvää teknologista kehitystä, joka poistaa VR:n puutteita kuten tekstin luettavuutta ja parantaa immersiota. SoC nyt ei ollut täysin omissa käsissä mutta kuitenkin olisi luullut tuon Qualcomm "yhteistyöproggiksen" tuovan pari vuotta vanhaan vähän jotain muuta kuin Metan edustajan sanojen mukaan “ 50% refers to the increased SoC power that supports additional sensors and new use cases”, and apps not using these new features will only have “a little more performance headroom”. Nuo yhdistettynä foveated renderingin toteutukseen olisi voinut tuoda kunnon harppauksen standalone VR:n pullonkauloihin. Kaikki muut sitten nice to have plussaa päälle, jotka konkretisoituu ehkä joskus jos käyttötapauksia ja softatukea tulee.
Ei me varmaan tästä päästä samalle sivulle. Mä ajattelenPRO:ta devaajalaitteena kohti ar/mr ja silmienseurantaa käyttävät algoritmit kannalta. Ei tämä mun kirjoissa ole kuluttajatuote eikä sellaiseksi ole tarkoitettu.
Kuluttajatuote mihin haluais isompaa FOV:ia, sisältöä joka jo käyttää esimerkiksi sitä silmienseurantaa auttamaan renderöinnin optimoinnissa vois toivoa ulos 2023 lopulla kun Quest3 tulee myyntiin. Quest3:en kohtalo on olla järkevänhintainen massatuote ja siinä joudutaan tekemään kovasti kompromisseja, jos halutaan esim. 500e hintaluokka ilman, että myydyt laitteet tekevät tappiota.
Quest2:en hintaakin jouduttiin nostamaan tänä vuonna. Ei ihan mahdottomia voi haluta, jos rauta myydään voitolla. Sony voi tehdä jotain mielenkiintoista, kun he eivät välttämättä hae raudasta voittoa ja ottavat rahat pelimyynnistä.
No en minä sinänsä ajattele erilailla etteikö toi olisi devaajalaite mutta se on musta hassua että teknologisesti toi kuitenkin puskee tota junaa merkittävimpien teknisten ominaisuuksien osalta kovin vähän eteenpäin eli ollaan vaikka graafisella puolella melkein samoissa rajoitteissa kuin kaksi vuotta sitten julkaistun Questin kanssa. Se nyt on selvää että Questia on myyty tappiolla mutta noin merkittävällä hinnankorotuksella olisin silti odottanut suurempaa hyppyä teknologisesti. Etenkin kun samaan aikaan kilpailija ilman samanlaista Metan data/mainosmyyntikoneistoa tuottaa suoran kilpailijan melko vastaavilla ominaisuuksilla yli kolme kertaa halvemmalla.
Kattelin, että airlink ja virtual desktop tukea ei vielä laitteella ole vaan olisi tulossa ensi vuoden puolella. Korjatkaa jos väärässä, mutta aika nihkeäksi jää tarjonta ilman pcvr.Tuo silmänseuranta on kätevä, mutta missään ei ole vielä kerrottu aiotaanko sitä hyödyntää esim. AirLinkissä/Linkissä. Tiedossa on että Quest2:sen resoluutio on todellisuudessa hieman ilmoitettua huonompi, joten silmänseurannalla renderöinti yhdistettynä resoluution kasvuun, voisi tuodakkin parannusta vrt. Quest2. Mutta tästä ei ole vielä tarkempaa tietoa.
Jos noi saadaan toimimaan myös erikseen PC:llä niin saattavat olla hyvinkin haluttuja fullbody träkkäykseen. Kuitenkin majakaton driftaamaton paikannus. Virtaa saa sitten lisäakulla.Ohjaimet pilattu surkealla 1-2h akunkestolla ja ne vielä kiinteänä ohjaimissa. Saa kuulemma ostaa myös Quest 2seen 300 dollarilla; taitaa jäädä myynti laihaksi
Tuli itselläkin mieleen että Quest Business olisi ollut paljon parempi nimi.Itsellä tuli tästä proosta ekaksi kyllä mieleen julkaisun jälkeen, että mitä järkeä nimeä laite Quest Prooksi? Ihmiset mieltää Questin ennen kaikkea pelaamiseen, Pro hyvin geneerinen lisä, ehkä joku Quest "Journey". Voidaanko tästä vetää johtopäätös, että jos Pro varataan enterprise puolelle niin Metan kehitys putkessa ei ole kuluttajille tulossa high end kamaa? Tai onhan siellä vielä Ultra tai Plus vapaana
Ehkä Applelta tulee myös vastaavanlainen laite joka on tarkoittettu lähinnä luovalla-alalla. Lisäksi tässä Meta astui nyt myös Varjon tontille.
No parempi tuuri ensi vuonna, taas. Applea ei taideta julkaista tämän vuoden puolella? HTC:ltä vissiin joku läppä tulossa? Huhuja liikkuu myös, että HP mahdollisesti laittamassa hanskat tiskiin VR:ssä? Hyvällä tuurilla Qualcomm XR3 saadaan vielä tänä vuonna Qualcomm snapdragon-summitissa, marraskuu puoliväli.
Meta on antanut ymmärtää, että 2023 ja 2024 tulee quest pohjaiset uudet laitteet. Pro:lle tulee seuraaja 2024 tai 2025.jos Pro varataan enterprise puolelle niin Metan kehitys putkessa ei ole kuluttajille tulossa high end kamaa? Tai onhan siellä vielä Ultra tai Plus vapaana
According to Android Central, the Unity talk revealed that GPU frame times are 3.6x faster when using foveated rendering with eye-tracking on PSVR 2, or just 2.5x faster when using foveated rendering alone (which presumably only blurs the edges of the headset’s field of view, which is a technique commonly used on Quest headsets.
Onko kenelläkään valve indexin kanssa sellaista ominaisuutta, että center view nappia pitää painella jatkuvasti kun istut simulaattorissa ajamassa autoa? Näkymä vaeltelee koko ajan vähäsen. Sitä ei huomaa ajossa, mutta huomaa kun painaa center view nappia niin kuljettaja silmät siirtyneet kymmenen senttiä pois päästä. Majakat ovat HTC Vive ajoilta, niitä on kaksin kappalein molemmilla puolilla istuinta.
Kiinan CCCP valvoo
VR-sisällön puute
VR markkinat ovat nähdäkseni vielä alkuvaiheessa. Isoin syy tälle ei ole rauta vaan softa.
All-in VR-maailmaan
VR-maailma vaikuttaa sen verran lupaavalta, että perinteisten pelien pelaaminen VR-pelien rinnalla tuntuisi puutteelliselta. Tällä hetkellä itselläni on vielä kymmeniä kiinnostavia perinteisiä pelejä joita haluaisin vielä pelata. Olen ajatellut, että kun siirryn VR-maailmaan, takaisinpäin ei ole juuri enää katsomista.
Milloin olisi mielestäni oikea aika hypätä VR-lasien käyttöön?
Nähdäksäni jos haluaa pelata jatkossa pelkästään pelkkiä VR-pelejä, niin joko vuosi 2024 tai 2025 olisi ensimmäisiä oikeita hetkiä VR-lasien hankkimiseen.
Tuo sisällön puute kyllä aina kummastuttaa. Miten paljon porukka muka ehtii sitä kuluttaa päivittäin, jotta se loppuu kesken?
Ei ole todellista, ei ole MSFS2020 testattu vaikka sitä pelaa tuhansia pelaajia VR:ssä.
Facebookin kannalta mixed reality, silmienseuranta, ohjaimet joissa ei ole katvealuetta jne. on sitä next gen:ia. Niiden avulla voi devata kokemuksia metan tuleville ar-laseille ja tuleville kuluttajatuotteille joita ei ole mahdollista tehdä q2:lla. Esimerkiksi foveated rendering yhdistettynä silmienseurantaan ja pelienginen kehittäminen niitä hyväksikäyttäen. Kuluttajalle tuo on nollateknologiaa tällä hetkellä, mutta devaajille tärkeätä.
Sony lienee tekee silmienseurannan paremmin kuluttajan kannalta, kun he tekevät sekä raudan että pelit ps5:lle.
Silmienseuranta ja foveated rendering yhdistettynä voi tuottaa paljon paremman lopputuloksen kuin esimerkiksi 50% lisää tehoa gpu:hun.
No en minä sinänsä ajattele erilailla etteikö toi olisi devaajalaite mutta se on musta hassua että teknologisesti toi kuitenkin puskee tota junaa merkittävimpien teknisten ominaisuuksien osalta kovin vähän eteenpäin eli ollaan vaikka graafisella puolella melkein samoissa rajoitteissa kuin kaksi vuotta sitten julkaistun Questin kanssa. Se nyt on selvää että Questia on myyty tappiolla mutta noin merkittävällä hinnankorotuksella olisin silti odottanut suurempaa hyppyä teknologisesti. Etenkin kun samaan aikaan kilpailija ilman samanlaista Metan data/mainosmyyntikoneistoa tuottaa suoran kilpailijan melko vastaavilla ominaisuuksilla yli kolme kertaa halvemmalla.
Tämä oli ongelma noin viitisen vuotta sitten. Nykyään jäänee vain mainostuksen puutteen ongelmaksi. Samanlaista unity soossia kuin pc:llä sieltä tulee joo, mutta kaikki isot simupelit pyörii vr:llä, hl alyxissä on enemmän modeja kuin alkuperäisessä halflifessä ja todella siistejä härpäkkeitä ja rytmipelejä julkaistaa vr-alustalle enemmän kuin pc:lle. Pelkästään vrchat tarjoaa contenttiä aivan suunnattomasti ja esim skyrimvr on ihan yhtä modattava vr:ssä kuin lättäruudullakin. Eri asia onkin, että jaksaako sitä se headset päässä hikoilla menemään; joskus paljon chillimpää vain istua röhnöttää hiirellä klikkailemassa sohvalla kuin tehdä akrobatia liikkeitä 100kg+ läskinä keski-ikäisenä miehenä jumppamatollaEnemmän ongelma on siinä, että tarjonta on vähän kuin joku googlen play kauppa 10 vuotta sitten. Paljon sellaista meh tason sälää, ja niitä aidosti kiinnostavia timantteja on vain kourallinen. Korkean tuotantoarvon omaavia sitäkin vähemmän.
Mulla myös tilattu 4.10,,,ainakin vielä lukee arvioitu toimituspäivä 27.10. Oliks sulla toi arvioitu toimitus päivämäärä alusta asti sama?Gigantti ja 4.10 tilattu pico 4 :/
Vaikea kyllä ymmärtää miten tätä voi kuvailla niin että puskee "kovin vähän" muuta kuin juuri sen kautta että omat prioriteetit on täysin eri kuin se mitä FB (Meta) on halunnut kehittää ja keskittyy katsomaan ainoastaan niitä osa-alueita joita eivät juurikaan ole edes suuresti yrittäneet tässä kehittää.
Liikkeenseurannan osaltahan tuo on nyt se laite joka viimein tarjoaa täysin samaa tasoa kuin Valven lighthouse eli merkittävä edistysaskel joka tekee ulkoiset majakat käytännössä täysin turhiksi. Silmien ja kasvojen ilmeiden seuranta on tärkeää sosiaalisen VR:n sovellutuksissa ja tuonee odotettavissa olevan vahvan softatuen kautta toisten ihmisten läsnäolon tuntuman ihan uudelle tasolle. Augmented/Mixed Reality konvergenssia on povattu vuosikaudet ja tämä on nyt ensiaskel siihen suuntaan.
edit: Niin ja tämä on ensimmäinen kunnon edistysaskel VR-lasien optiikassakin, lasien koko pieneni reippaasti pancake-linssien ansiosta ja toivon mukaan visuaalisestikin laatu parani vaikka en ole vielä ehtinyt arvioita tuosta puolesta lukea. Teknisesti nämä ovat niin monella osa-alueella mielenkiintoiset lasit että meinaa unohtuakin merkittäviä asioita...
Ei tämä nyt mikään devkittikään pelkästään minusta ole vaan tällä tavoitellaan uutta business-puolen markkinaa jonka nähdään potentiaalisesti olevan iso, mutta jota ei toistaiseksi MR-laseille ole kovin suurena olemassa. En usko että Metakaan silti odottaa sen hetkessä aukeavan kun ovat aika kärsivällisesti tähänkin asti tätä kehittäneet.
Tämä oli ongelma noin viitisen vuotta sitten. Nykyään jäänee vain mainostuksen puutteen ongelmaksi. Samanlaista unity soossia kuin pc:llä sieltä tulee joo, mutta kaikki isot simupelit pyörii vr:llä, hl alyxissä on enemmän modeja kuin alkuperäisessä halflifessä ja todella siistejä härpäkkeitä ja rytmipelejä julkaistaa vr-alustalle enemmän kuin pc:lle. Pelkästään vrchat tarjoaa contenttiä aivan suunnattomasti ja esim skyrimvr on ihan yhtä modattava vr:ssä kuin lättäruudullakin. Eri asia onkin, että jaksaako sitä se headset päässä hikoilla menemään; joskus paljon chillimpää vain istua röhnöttää hiirellä klikkailemassa sohvalla kuin tehdä akrobatia liikkeitä 100kg+ läskinä keski-ikäisenä miehenä jumppamatolla
Jokaisesta genrestä sieltä löytynee sälää, mutta ihan kaikkea ei kyllä vr:ssä kannata pelata käyttöliittymän takia. Jotain strategiaklikkailua ei kyllä jaksa headset päässä klikkailla tai eleillä ähertää kun homma toimii niin paljon paremmin hiirellä ja näppiksellä. Toisaalta vr:llä on pelejä kuten jet island jotka lättäruudulla jäisivät aika höttöiseksi elämykseksi.
En nyt kyllä ihan kaikkea jaksa vr:llä pelata itsekään, mutta kyllä sieltä löytyy "jokaiselle jotakin", jos jaksaa kaivella. Isompi ongelma ainakin itsellä on tilanpuute, kun nyt juuri tekisi miele pelailla isolla playspacella toimivia action pelejä, mutta isoin huone asunnossasin on 2mx3m niin siinä ei hirveästi juhlita. Eikä asuntoa oikein voi päivittää käymällä läheisessä marketissä
Noh en tiedä. Tilanne on selvästi parantunut mutta jos parhaiden VR-pelien yhteydessä pitää edelleen mainita simulaattorit ja Skyrim VR niin kyllä se nyt omaa kieltään kertoo. Ei sillä että niissä olisi mitään vikaa mutta isoja laadukkaita VR-pelejä on edelleen aika vähän. Tarjonta on kyllä moninkertaistunut muttei edelleenkään mahtava etenkään kun sen yhdistää pelaajan henkilökohtaiseen makuun. VR pelit ovat myös keskimäärin edelleen aika lyhyitä. Eikä niitä Alyxin kaltaisia isoja produktioita kovin montaa ole tullut. Sinänsä se on myös ymmärrettävää kun ei tämä VR edelleenkään ole mikään suurivolyyminen markkina suhteessa perinteisiin peleihin. Tilannetta ei toki helpota nämä PSVR/Meta yksinoikeuskuviot vaikka tietyllä tapaa ne samalla edesauttavat isoja tuotantoja rahoituksellaan. Parastahan olisi jos noi perinteiset pelit alkaisivat saada toteutuksen yhteydessä pelintekijän toteuttamia VR-moodeja kun se injektoreillakin tuntuu onnistuvan. Toisaalta aito tuki vaatisi sen että VR-toteutus on huomioitu jollain tasolla myös peliä suunnitellessa oli se sitten teknisten rajoitteiden huomiointi tai VR:n erityispiirteet mm. liikkumisen ja vuorovaikutteisuuden suhteen.
Ei mitään tietoa siitä. Oli kuitenkin ajatus pelata jo ensi viikolla, niin peruin tilauksen. Pääsee joku hieman nopeammin sitten laseihin -Gigantin toimitukset kuitenkin tuntien olisi lasit saanut varmaankin vasta joskus joulukuussa... käytetään tämä talvi vaikka kuntosalilla käymiseen ja katsotaan picojen saatavuus uudelleen ensi kesänäMulla myös tilattu 4.10,,,ainakin vielä lukee arvioitu toimituspäivä 27.10. Oliks sulla toi arvioitu toimitus päivämäärä alusta asti sama?
Tilannetta ei toki helpota nämä PSVR/Meta yksinoikeuskuviot vaikka tietyllä tapaa ne samalla edesauttavat isoja tuotantoja rahoituksellaan. Parastahan olisi jos noi perinteiset pelit alkaisivat saada toteutuksen yhteydessä pelintekijän toteuttamia VR-moodeja kun se injektoreillakin tuntuu onnistuvan. Toisaalta aito tuki vaatisi sen että VR-toteutus on huomioitu jollain tasolla myös peliä suunnitellessa oli se sitten teknisten rajoitteiden huomiointi tai VR:n erityispiirteet mm. liikkumisen ja vuorovaikutteisuuden suhteen.
Kyllähän noi yksinoikeuskuviot on sellaisia että meillä olisi aika paljon vähemmän niitä isoja julkaisuja jos niitä ei olisi tehty. PCVR-puolella isot julkaisut on kadonneet lähes kokonaan tässä lähiaikoina kun Meta siirtyi käytännössä täysin tukemaan standalonea ja PSVR2 on odoteltu vuosia. Toki siis markkinan jakautuminen on sitten tuohon liittyvä ongelma johon varmaan viittasit mutta eiköhän kokonaisvaikutus oo ollut aika selvästi positiivinen, varsinkin kun jonkun verran on saatu näitä rajoitettuja yksinoikeuksia.
Tuosta, että portataanko ruudulla pelattavia pelejä vai tehdäänkö ihan täysin VR:lle alusta loppuun suunniteltuja pelejä aikanaan väännettiin ja Oculuksen johdolla linjaksi tuli se, kaikki täytyy tehdä alusta asti jotta kokemus olisi hyvä. Molemman tyyppisissä peleissä on minusta puolensa ja tuo että mentiin niin vahvasti sillä linjalla on saattanut kyllä olla alkuvaiheessa VR:n kehittymiselle haitaksikin. Nythän lähestymistapa on sitten selvästi muuttunut, PSVR2:n kanssa puhutaan suurimmaksi osaksi juuri porttauksista, Metakin on lähtenyt rahoittamaan GTA:SA:n ja RE4:n kaltaisia porttauksia VR:lle jne. Kuten sanot niin molempia pelitapoja tukevien kanssa kuitenkin paras olisi jos VR olisi huomioitu alusta asti eikä sitä ruuvattaisi jälkeenpäin kiinni ja toisaalta täysin VR:lle suunnitellut pelit ei kuitenkaan kaikki voi koskaan olla myös ruudulla järkevästi pelattavia.