VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Onnistuuko Quest 2:lla alku-setup ja Air Linkin käyttöönotto ilman piuhojen kautta kulkevaa yhteyttä tietokoneeseen? Minulla siis ei ole koneessa USB-c porttia ja mietin onko minun ostettava ja odotettava vielä adapteria pelkän setupin ajaksi.
Riittää mikä tahansa usb. En kyllä ole varma tarviiko airlinkkiin edes mitään kiinteää yhteyttä edes setupissa, kunhan näkevät toisensa verkon kautta. Mutta siis mikä tahansa usb riittää jos haluaa esim SideQuestin kautta asennella pelejä tai siirrellä tiedostoja.
 

Pelle Ethanol

Team R&T
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
208
Laskeskelin, että tuossa Aerossa on yli 65% suurempi resoluutio kuin Reverb G2 niin pahna voi olla satavarma ettei tule mitkään Flight Simulatorit pyörimään edes tuolla 3090 ilman, että pudottaa kaiken minimiin ja skaalaa resoluutiota alas jolloin taas hyöty noista laseista jää saamatta.

Itselläni G2 ja 3080 ja silläkin kombinaatiolla joutuu aika paljon peleissä optimoimaan jotta saa 90 FPS toimimaan tasaisesti.


Itse en ole Flight Simulatoria pelannut niin nyt, kun katsoin siitä videoita, niin se olisi ilmeisesti ok pelattava 45 FPS. Mutta silti joutunee scaalaamaan resoluutiota johonkin 50% ??
70% on aika jees, sillä pyörii itsellä tuon 45 fps kun asetukset high. Toki vähän joutui säätelemään sitä sun tätä.

OpenXr 70% skaalaus, pelistä 100%

3080 ja 8700K
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 022
Laskeskelin, että tuossa Aerossa on yli 65% suurempi resoluutio kuin Reverb G2 niin pahna voi olla satavarma ettei tule mitkään Flight Simulatorit pyörimään edes tuolla 3090 ilman, että pudottaa kaiken minimiin ja skaalaa resoluutiota alas jolloin taas hyöty noista laseista jää saamatta.

Itselläni G2 ja 3080 ja silläkin kombinaatiolla joutuu aika paljon peleissä optimoimaan jotta saa 90 FPS toimimaan tasaisesti.


Itse en ole Flight Simulatoria pelannut niin nyt, kun katsoin siitä videoita, niin se olisi ilmeisesti ok pelattava 45 FPS. Mutta silti joutunee scaalaamaan resoluutiota johonkin 50% ??
Minusta se on pelattava jopa 30 fps. Reverbillä tällä hetkellä skaalaus 50% (pelissä, openXR oletus) ja fps 30-35 yleensä kaupunkialueilla (1080ti). Nostin ennemmin grafiikka-asetuksia ja tiputin resoa kun mittareista saa yhä selvää.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Minua ei ole haitannu grafiikka-asetusten laskeminen FS2020:ssa. Ohjaamo on kumminkin tarkka ja maisemat hienoja, jos ei keskity etsimään virheitä. Metsiin on saatu elävyyttä pelkästään väreillä, ettei ole vain yhdenlaista puuta ja metsät erottaa toisistaan, ja sehän ei vie yhtään prosessoritehoa. Suomen bushtripillä on kyllä hienot maisemat vaikka mitään sen kummempaa nähtävää ei olekaan.

Jos ei ole jo VR:nä kokeillut niin suosittelen Ahmosuon pienkenttää. Siitä 20km länteen on Oulun lentokenttä jonne pitäis laskeutua sokkona.
Kone: Cessna 152 (kylmänä)
Kello: keskiyö
Sää: ukkonen

Ennen lentoa kannattaa etsiä ja määrittää asetuksista "flashlight" pikanäppäin.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
242
Quest 2: ja T-Link AX55-reititin saapu tänään. Hyvin toimii Dirt Rally 2.0 Air Linkin kautta ja viereisessä huoneessa Skyrim VR. Mitä sitä ihminen muuta tarvitseekaan? (Ehkä vielä sen Kat Walk C:n, mutta johan näilläkin pärjää.)
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
923
Quest 2: ja T-Link AX55-reititin saapu tänään. Hyvin toimii Dirt Rally 2.0 Air Linkin kautta ja viereisessä huoneessa Skyrim VR. Mitä sitä ihminen muuta tarvitseekaan? (Ehkä vielä sen Kat Walk C:n, mutta johan näilläkin pärjää.)
KAT Walk C:lle alkoi juuri black friday diili, ei maksa kun pyören tonnin enää muistaakseni. :asif:
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
242
KAT Walk C:lle alkoi juuri black friday diili, ei maksa kun pyören tonnin enää muistaakseni. :asif:
Joo, huomasin kans. Vähän liikaa vielä köyhälle, mutta kerätään vähän aikaa vielä rahaa ja otetaan se myöhemmin. Olis kyllä hyvä jos sille tulis varteenotettava kilpailija, että hinta putoais edes tolle Black Friday tasolle normaalisti. Mielummin vielä siitä vähän alas.
 
Liittynyt
29.07.2018
Viestejä
477
Kyllähän tässä alkaa usko loppumaan kesken. En oo vieläkään saanut noita perkeleen kolmea palleroa pyörimästä rift s:stä.

USB3 pcie -kortti vaihtu Delock USB 3.0 PCI Express x1 -malliin jonka pitäisi kyllä yhteensopiva olla rift s:n kanssa. Aiempi usb3 herjaus lähti ainakin compatibility checkissä pois...

Pallerot senku pyörii. Tuskin prosessorin tehoistakaan voi olla kiinni (x5675 @ 4.2ghz).

Mitään kikka kolmosia?

E. Äänet kyllä kuuluu ym. mutta kuvaa en tosta perkeleestä ulos saa.

Oculuksen logo vilahtaa alussa jonka jälkee 3 palleroo vilkuttaa menemään.

e2. Steamin ku kkäynnistin niin steam kyllä kysyi samantien et onko käytössä vr lasit. Elikkä laitteisto tunnistaa kyl vempeleen mutta mutta...

e3. Prosessorini on vanha, 11v tjsp. Tarviiko Oculus Rift S jotain tiettyä ominaisuutta prosessoreilta (avx tms.)?

E4. Ylläoleva epäilys olikin paikkaansa pitävä. Prossu ei tue sse 4.2 niin piti alkaa kikkailemaan asennusta ilman tota ominaisuutta.

Asennus nyt meneillään sse 4.2 ohitettuna, saas nähä pelaako vieläkään.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.02.2017
Viestejä
136
Tuli tuossa päivitettyä GPU 1080ti->6900xt malliin ja nyt ihmettelen et onko, joku asetus päällä vai mikä kun antaa huonommat FPS kun 1080ti ja nimen omaa Vr puolella, lasit on Vive Pro 1. Vanhat ajuri ajettu ddulla pois, steam Vr asennettu uudelleen, uusimmaat ajurit päivitetty, mitä lähtis seuraavaksi kokeilee?
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
923
Tuli tuossa päivitettyä GPU 1080ti->6900xt malliin ja nyt ihmettelen et onko, joku asetus päällä vai mikä kun antaa huonommat FPS kun 1080ti ja nimen omaa Vr puolella, lasit on Vive Pro 1. Vanhat ajuri ajettu ddulla pois, steam Vr asennettu uudelleen, uusimmaat ajurit päivitetty, mitä lähtis seuraavaksi kokeilee?
Prossu tai muu osa hannaa vastaan? Tällöin näyttis sahaa edestakaisin normaali/idlekelloilla kun rendattavaa ei tuu tarpeeks rivakkaan tahtiin muilta komponenteilta. Näkyy sitten stutterina tai huonona fps:nä.
Tämä siis yksi mahdollinen tekijä.
 
Liittynyt
10.02.2017
Viestejä
136
Prossu tai muu osa hannaa vastaan? Tällöin näyttis sahaa edestakaisin normaali/idlekelloilla kun rendattavaa ei tuu tarpeeks rivakkaan tahtiin muilta komponenteilta. Näkyy sitten stutterina tai huonona fps:nä.
Tämä siis yksi mahdollinen tekijä.
Tätä myös mietin, prossu on 8700k. Luulis kuitenkin että tuo kombo nyt pystyisi antamaan edes saman kun vanha kombo
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 880
Kyllähän tässä alkaa usko loppumaan kesken. En oo vieläkään saanut noita perkeleen kolmea palleroa pyörimästä rift s:stä.

USB3 pcie -kortti vaihtu Delock USB 3.0 PCI Express x1 -malliin jonka pitäisi kyllä yhteensopiva olla rift s:n kanssa. Aiempi usb3 herjaus lähti ainakin compatibility checkissä pois...

Pallerot senku pyörii. Tuskin prosessorin tehoistakaan voi olla kiinni (x5675 @ 4.2ghz).

Mitään kikka kolmosia?

E. Äänet kyllä kuuluu ym. mutta kuvaa en tosta perkeleestä ulos saa.

Oculuksen logo vilahtaa alussa jonka jälkee 3 palleroo vilkuttaa menemään.

e2. Steamin ku kkäynnistin niin steam kyllä kysyi samantien et onko käytössä vr lasit. Elikkä laitteisto tunnistaa kyl vempeleen mutta mutta...

e3. Prosessorini on vanha, 11v tjsp. Tarviiko Oculus Rift S jotain tiettyä ominaisuutta prosessoreilta (avx tms.)?

E4. Ylläoleva epäilys olikin paikkaansa pitävä. Prossu ei tue sse 4.2 niin piti alkaa kikkailemaan asennusta ilman tota ominaisuutta.

Asennus nyt meneillään sse 4.2 ohitettuna, saas nähä pelaako vieläkään.
Aika selvältähän tuo vaikuttaa, kokoonpanon minimivaatimukset eivät täyty prosessorin osalta.
 
Liittynyt
29.07.2018
Viestejä
477
Aika selvältähän tuo vaikuttaa, kokoonpanon minimivaatimukset eivät täyty prosessorin osalta.
Jep, viimein tuli joku isompi rajotus vastaan kyseisen prossun kanssa. Harmi etten uutta tälle vuodelle kyl raski hankkia.

Tuo sse 4.2:n ohitus ei auttanut minä ohjeen netistä löysin. Kuulema vanhemmalla ohjelmaversiolla toimis mut en jaksa alkaa kikkailee. Prosessorirajotus tuli versioon 1.4.

Mahtaa laite lähtee myyntiin. Toisaalta tuo sse 4.2 löytyy ilmeisesti normi, ei xeon kivistä. Josko 980Xn löytäs jostai edullisesti
 
Viimeksi muokattu:

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 990
Jos on toimiva youtube clientti vr-kypärässä niin kannattaa törkätä hauksi "hugh hou vr 3d" ja katsoa parit videot. Heppu on tehnyt ansiokasta työtä hyvän sisällön löytämiseksi+taltiomiseksi ja editoimiseksi. Aika hyvin näkee tosin videoista miten kamerateknologia on ollut pitkään paskaa. Se kai aloitti 2d 360 videoilla(wanhemmat), sit tulee 3d 360/180 videoita mössölaadulla ja uusimmat videot on ihan priimaa. Mulla ainakin tovi vierähti reivejä ja maisemia katsoessa. Kannattaa ainakin aluksi skipata vanhemmat videot ettei laatu tai 2d:n pölähtäminen ruudulle säikäytä ennen kuin löytää mieluisat 3d vr pätkät.

Vähän spesifimpi haku, joka karsii esim. matkustusvideot veks
 
Liittynyt
23.12.2020
Viestejä
97
Minulla on vieläkin i7 6700K 4421Hz ja RTX 3070. Miten paha pullonkaula toi cpu nyt sitten on? Kaikki toimi, en haluaisi mitenkään mennä taas siihen päivitys ruljanssiin :( Käytössä Quest 2 link kaapelilla. Kaikki pelit pyöri, myös Half-Life Alyx.
 
Liittynyt
01.08.2019
Viestejä
627
Application SpaceWarp Gives Quest 2 70% More Performance

Laitan tämän uutisen nyt tähänkin. Porukka odottaa Quest 2 kilpailijaa mutta saattaa olla aika vaikeaa haastaa Metaa kun heillä resurssit kehittää softaa jotta niistä pienen virran soc saadaan kaikki irti.

Lisäksi Meta kehittää Nvidia Dlss tapaista yliskaalausteknologiaa jolla voitaisiin yliskaalata käsittämättömästi 16 kertaisesti.

 
Liittynyt
10.02.2017
Viestejä
136
Minulla on vieläkin i7 6700K 4421Hz ja RTX 3070. Miten paha pullonkaula toi cpu nyt sitten on? Kaikki toimi, en haluaisi mitenkään mennä taas siihen päivitys ruljanssiin :( Käytössä Quest 2 link kaapelilla. Kaikki pelit pyöri, myös Half-Life Alyx.
Latasin itse tänään semmoisen ohjelman, kun fpsVR makso joku 3e steam kaupassa. Niin sillä näkee lasit päässä miten tuo GPU ja cpu käyttäytyy pelissä. Omalla kohdalla esim. Iracingin GPU frameajat oli siellä alle 5 kun taas prossulla ne oli 10 ja välillä hyppi jopa yli 20.
Mulla kombona 8700k ja 6900xt. Oma johtopäätökseni oli että prossu lienee hyvä vaihtaa lähitulevaisuudessa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
424
Aattelin testata noita oculus quest 2;sia kun riftit meni kaverille ja kone päivittyy muutenkin. Mietin vain tota oculucsen cabeliä ja hintaa et olisko sillä korvaavaa ratkaisua halvemmassa hinta luokassa jostain muualta?

Vai saako noi toimimaan wifillä mukamas? @WalluWaan vai millä tuo systeemi toimii? (nöyrimmiten anteeksi tietämättömyyteni taas)
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
1 298
Aattelin testata noita oculus quest 2;sia kun riftit meni kaverille ja kone päivittyy muutenkin. Mietin vain tota oculucsen cabeliä ja hintaa et olisko sillä korvaavaa ratkaisua halvemmassa hinta luokassa jostain muualta?

Vai saako noi toimimaan wifillä mukamas? @WalluWaan vai millä tuo systeemi toimii? (nöyrimmiten anteeksi tietämättömyyteni taas)
Mulla oli käytössä amazonista tilattu 10 Gpbs usb c-usb c kaapeli (3m, 14€), myös wifillä olen pelannut mm. Alyxia.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
450
Aattelin testata noita oculus quest 2;sia kun riftit meni kaverille ja kone päivittyy muutenkin. Mietin vain tota oculucsen cabeliä ja hintaa et olisko sillä korvaavaa ratkaisua halvemmassa hinta luokassa jostain muualta?

Vai saako noi toimimaan wifillä mukamas? @WalluWaan vai millä tuo systeemi toimii? (nöyrimmiten anteeksi tietämättömyyteni taas)
Minulla on Motonetistä ostettu Cloudberryn kaapeli ja sillä toimi hyvin kun viimeksi testasin. Paremmaksi olen kokenut ja jatkuvasti käytän Virtual Desktop -ohjelmaa joka tosin maksaa 20 euroa. Oculuksella on oma Airplay tms. joka toimii ilman maksuja, mutten ole sitä kokeillut vielä. Minulla on koneen perässä 5ghz reitin jonka wifissä vain ja ainoastaan tuo Oculus Quest2 ja on vielä samassa huoneessa missä pelaan. Omassa pelailussa en ole huomannut mitään vaikeutta tuolla VD+oma reititin setupilla.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
655
Käytän AirLinkkiä Oculus Questilla ja se toimii dedikoidulla routerilla mainiosti. En ole kokenut tarvetta kaapelilliselle. Minulla AirLink on parempi kuin VD, mutta tästä on eri mielipiteitäkin.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
98
Ei näytä tulevan Valven Indexin tukiasemia myyntiin sitten millään. Kaipailisin niitä ennakotilatuille Varjon Aero laseille ja mielellään tilaisin hieman ennakkoon, ettei tarvitse lasien tultua turhaan odotella niitä ja ohjaimia.

Nyt sitten käyn pientä sisäistä taistelua siitä, josko tilaisinkin Indexin VR-paketin nyt ja myisin lasit pois Aeron tultua. Tuossa paketissa tulisi kuitenkin kaksi tukiasemaa ja tarvitsemani ohjaimet mukana ja toimitusaikaakin lupailevat ihan järkevästi. Pitänee vielä tovi odotella, jos saisivat noita kuitenkin erikseen myyntiin. Ja kai noista indexin laseista muutaman euron käytettynä saisi…
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 322
Ei näytä tulevan Valven Indexin tukiasemia myyntiin sitten millään. Kaipailisin niitä ennakotilatuille Varjon Aero laseille ja mielellään tilaisin hieman ennakkoon, ettei tarvitse lasien tultua turhaan odotella niitä ja ohjaimia.

Nyt sitten käyn pientä sisäistä taistelua siitä, josko tilaisinkin Indexin VR-paketin nyt ja myisin lasit pois Aeron tultua. Tuossa paketissa tulisi kuitenkin kaksi tukiasemaa ja tarvitsemani ohjaimet mukana ja toimitusaikaakin lupailevat ihan järkevästi. Pitänee vielä tovi odotella, jos saisivat noita kuitenkin erikseen myyntiin. Ja kai noista indexin laseista muutaman euron käytettynä saisi…
Arvaus kylläkin, mutta ei välttämättä suuret markkinat pelkille Indexin laseille Suomessa?
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 314
Miksi ei sitten Viven SteamVR 2.0 tukiasemia? Eikö nuo toimi Indexin ohjainten kanssa, ainankin näin olen ymmärtänyt.
 
Liittynyt
07.02.2019
Viestejä
164
Ei näytä tulevan Valven Indexin tukiasemia myyntiin sitten millään. Kaipailisin niitä ennakotilatuille Varjon Aero laseille ja mielellään tilaisin hieman ennakkoon, ettei tarvitse lasien tultua turhaan odotella niitä ja ohjaimia.

Nyt sitten käyn pientä sisäistä taistelua siitä, josko tilaisinkin Indexin VR-paketin nyt ja myisin lasit pois Aeron tultua. Tuossa paketissa tulisi kuitenkin kaksi tukiasemaa ja tarvitsemani ohjaimet mukana ja toimitusaikaakin lupailevat ihan järkevästi. Pitänee vielä tovi odotella, jos saisivat noita kuitenkin erikseen myyntiin. Ja kai noista indexin laseista muutaman euron käytettynä saisi…
Tuo ei ole oikeastaan ollenkaan huono vaihtoehto, kun otat huomioon että majakat ja ohjaimet maksavat erikseen ostettuna n. 700€.
Vähän käytetystä takuullisesta indexistä saa varmasti 350-400€ suomen sisällä, ulkoa varmaan hiukan enemmän.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
98
Laiskuuttani en ole noita viven asemia sen tarkemmin harkinnut. Meinaisn yhdellä tilauksella saada haluamani indexin ohjaimet ja tarvittavat tukiasemat. Noissa viven purkeissa ei ollut mainintaa asennustarvikkeista, mitkä oli taas tuolla indexin paketissa mainittu. Muutama säästetty euro ei ole sen väärti, että jaksaisin käyttää aikaa sopivien kiinnitysvälineiden etsimiseen ja hankintaan.

Selailtava huomenna vähän tarkemmin mitä noista indexin laseista on sanottu. Pääsisi niillä myös vähän kokemuksia saamaan VR:stä ennen Aerojen saapumista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
191
Osaisko joku suositella jotakin hyvää Li-ion 1,5V AA akkua noille reverb G2:n ohjaimille, normiparistoja kun menee kiitettävästi pelatessa, niin jos siirtyis ladattavien käyttöön.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 322
Osaisko joku suositella jotakin hyvää Li-ion 1,5V AA akkua noille reverb G2:n ohjaimille, normiparistoja kun menee kiitettävästi pelatessa, niin jos siirtyis ladattavien käyttöön.
Täällä suositeltiin joskus "EBL AA battery, 1.5 V, 3300 mWh rechargeable batteries with micro charging cable" (https://www.amazon.de/dp/B081DRJZ6F/ref=nav_signin?), minulla on noita 8kpl ja on toiminut kyllä hyvin. Näyttäisi kyllä että Amazon ei enää suostuisi noita lähettämään Suomeen.
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
145
Osaisko joku suositella jotakin hyvää Li-ion 1,5V AA akkua noille reverb G2:n ohjaimille, normiparistoja kun menee kiitettävästi pelatessa, niin jos siirtyis ladattavien käyttöön.
Itse olen ollut siinä uskossa, että paras akku on Eneloop 4kpl AA Eneloop Pro min. 2500 mAh NiMH-akut myymäläpaketissa - Akkula.fi

Noita olen käyttänyt itse kaikessa yli kymmenen vuotta eivätkä hyydy edes pakkasessa.

Edit:
Eikun olikin kyse Li-ion. En ole ajatellutkaan koskaan niitä näissä pikkuakuissa. Noissa varmaan lataaminen vähän enemmän riskaabelia?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.02.2019
Viestejä
164
Osaisko joku suositella jotakin hyvää Li-ion 1,5V AA akkua noille reverb G2:n ohjaimille, normiparistoja kun menee kiitettävästi pelatessa, niin jos siirtyis ladattavien käyttöön.
Ikea Ladda, samat kennot kuin eneloop pro akuisssa. Turha alkaa minkään litium akkujen kanssa leikkimään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
191
Joo, 1.5V akut pitäis olla jotta Reverbissä toimis, harmi ettei tuo Amazon toimita enää noita EBL:n akkuja, pitääpä jatkaa metsästämistä..
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
191
Jaa mitä tarkoittaa ettei toimi kunnolla? Itselläni ainakin toimii nuo Eneloop 2500 mAh. Tietty käyttöaika vain joitakin tunteja.
Mitä netistä lukenut, niin 1.2V paristoilla/akuilla menee low power tilaan, tärinät kytketyy pois päältä ja seurannan tarkkuus heikkenee, kun valot ohjaimissa himmenevät.
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
145
Mitä netistä lukenut, niin 1.2V paristoilla/akuilla menee low power tilaan, tärinät kytketyy pois päältä ja seurannan tarkkuus heikkenee, kun valot ohjaimissa himmenevät.
Varmaan joillain halpisakuilla ongelmaa mutta Eneloopien jännite pysyy varmaan paremmin tuossa luvatussa, kun en ole havainnut ongelmia. Myös valokuvauksessa käsisalamat toimivat noilla itselläni hienosti.
 
Liittynyt
01.02.2018
Viestejä
29
Tätä myös mietin, prossu on 8700k. Luulis kuitenkin että tuo kombo nyt pystyisi antamaan edes saman kun vanha kombo
Teehän windowsin puhdas asennus. Omalla 6800 XT + 8700K ei mitään hätää sen jälkeen. Alkuun oli aivan kauheata, mutta uudelleenasennuksen jälkeen pelaa hyvin.
 

Pelle Ethanol

Team R&T
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
208
Latasin itse tänään semmoisen ohjelman, kun fpsVR makso joku 3e steam kaupassa. Niin sillä näkee lasit päässä miten tuo GPU ja cpu käyttäytyy pelissä. Omalla kohdalla esim. Iracingin GPU frameajat oli siellä alle 5 kun taas prossulla ne oli 10 ja välillä hyppi jopa yli 20.
Mulla kombona 8700k ja 6900xt. Oma johtopäätökseni oli että prossu lienee hyvä vaihtaa lähitulevaisuudessa.
Vaihdoin itse 8700K -> 12900K ja esim. Fs2020 frameajat parani huomattavasti ja träkkäys on nyt erittäin pehmeää. Fps nousi n. 8 fps mikä on tässä pelissä paljon ja tekee jo eron sekin. Mutta veikkaisin että tuo pehmeys tulee tuosta ettei cpu oo enää bottleneck...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 390
Varmaan joillain halpisakuilla ongelmaa mutta Eneloopien jännite pysyy varmaan paremmin tuossa luvatussa, kun en ole havainnut ongelmia. Myös valokuvauksessa käsisalamat toimivat noilla itselläni hienosti.
Oliko sulla siis Reverb G2? Vaikka Eneloopit laadukkaita ovatkin niin ei ne mitään taikatemppuja tee suhteessa muihin eli jännite on toi alhaisempi ~1.2V kuin AA-paristoissa kuten kaikilla ladattavilla NiMH-paristoilla, joka aiheuttaa tietyillä käyttötapauksissa noita ongelmia. Reverb G2 on foorumikommenttien perusteella yksi noista hankalista käyttötapauksista. Noita li-ion paristoja ei tosiaan oikein Suomessa tunnuta myytävän. Ainut jonka olen löytänyt on e-villen kiinaihmeet. Amazonistakaan EBL:ä ei enää saa mutta Hixonia toimitetaan. Sinänsä harmi ettei löydy Suomesta tai joltain nimekkäämmältä valmistajalta. Ansmannilta saa NiZn paristoja joita taisi saada Suomestakin mutta niissäkin on omat ongelmansa ja hintaa on. MRTV suositteli semmoisia:

 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
145
Juu Reverb G2 on minulla ja nyt kun tosiaan alan muistella niin joskus on tullut low battery varoitus aika nopeastikin latauksen jälkeen mutta sitten taas täyteen lataamisen jälkeen toiminut ok joten en ole sitä sen enempää miettinyt. Mutta tosiaan järkevät vaihtoehdot aika vähissä.
 

Pelle Ethanol

Team R&T
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
208
Kuinka nopeasti ne kuluu? Itselläni on vielä alkuperäiset patterit kiinni, tosin en käytä niiitä kahvoja mihinkään. Tuli vaan siis mieleen kun ostin juuri paikalliselta ABC:ltä 3 eurolla 12 kpl Vartan AA pattereita. Ei luulisi olevan tuon hintaistein lasien kanssa kauhea kuluerä...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 390
Kuinka nopeasti ne kuluu? Itselläni on vielä alkuperäiset patterit kiinni, tosin en käytä niiitä kahvoja mihinkään. Tuli vaan siis mieleen kun ostin juuri paikalliselta ABC:ltä 3 eurolla 12 kpl Vartan AA pattereita. Ei luulisi olevan tuon hintaistein lasien kanssa kauhea kuluerä...
Virallisestihan paristojen pitäisi kestää G2:n ohjaimien kanssa 10-15 tuntia peliaikaa. Väittäisin kuitenkin että enemmän tossa on kyse siitä käytön helppoudesta kuin kuluerästä eli ladattavien paristojen kanssa sulta löytyy käytännössä aina uudet kun loppuu kesken vs. ne veemäiset hetket kun pitäiskin lähtee kauppaan hakeen uusia ja pelit loppuu siihen.

Sattuipa tämmöinen sivusto Reverb G2 Community site vastaan, jonka battery buying guidessa on koottu vähän tilannetta ja vaihtoehtoja: Battery buying guide – HP Reverb G2 Community website
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 159
Vähäisellä käytöllä on omatkin G2 ohjaimet. Tuoreilla peruspattereilla taisin kuitenkin HL Alyxin pelata läpi, olisko ollu n. 12h peliaika. Loppupuolella tosin tuli jo low battery -varoituksia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 390
VR Flight Sim Guy tehnyt Aero vs. G2 suorituskykytestiä MSFS:ssä:




Ei nyt mikään ihan objektiivisin ja ammattimaisin vertailu. Kaveri on/oli Aeron launchissakin mukana eli jonkun sortin influencer partner muttei näitä liikaa ole. Jollain kikkakolmosilla Aerolla sama tai hieman parempi fps (1-5fps). Toi softan raportoima pienempi renderöintiresoluutio hieman hämää.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 170
VR Flight Sim Guy tehnyt Aero vs. G2 suorituskykytestiä MSFS:ssä:




Ei nyt mikään ihan objektiivisin ja ammattimaisin vertailu. Kaveri on/oli Aeron launchissakin mukana eli jonkun sortin influencer partner muttei näitä liikaa ole. Jollain kikkakolmosilla Aerolla sama tai hieman parempi fps (1-5fps). Toi softan raportoima pienempi renderöintiresoluutio hieman hämää.
Varjohan rendaa terävän kuvan vaan sinne mihim käyttäjä katsoo?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 109
Viestejä
4 191 602
Jäsenet
70 865
Uusin jäsen
Southsidespinner

Hinta.fi

Ylös Bottom