VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 023
Juu oon lueskellu noita ja quest 2 tais päätyä itsekin. Lähinnä itse sillä kyselen myös josko parempi vaihtoehtokin olisi olemassa mitä en oo huomannu. Tässä nyt aikaakin vielä reippaasti on jäljellä ennenkö ostoskoriin alan laittamaan mitään. Jostain pro mallistakin keskustelua tuossa on joka ei nyt vielä ainakaan käsitykseni mukaan ole saatavilla.
Quest 2 on erinomainen ekaksi. Tosin odottaisin tämän viikon, torstaina tulee facebookilta lisää tietoja tulevaisuuden laitteista.
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
691
Jos facebook kytkös ei haittaa niin Quest 2 on aika voittamaton hintalaatusuhteeltaan. Toki siihen taitaa olla melkein pakko ostaa lisäksi parempi panta. Ja kaapeli on pakollinen jos meinaa PCVR käytössä käyttää.
Toinen helppo ja hyvä on Valve Index mutta se maksaa reilun tonnin.
Jos langattomuus on tärkeä niin ei siinä sitten muita vaihtoehtoja ole kuin Quest 2, siinäkin langattomuus tietokoneeseen kytkettynä vaatii hieman ylimääräistä säätöä. Quest langasta lisää infoa.
Eli tuota quest 2 pystyy myös langattomana käyttää pc:n kanssa jos kotiverkossa riittää nopeus? Pystyy esim. Alyxia pelaa tolla? Tuo langattomuus lähinnä muksuja varten ajateltu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Eli tuota quest 2 pystyy myös langattomana käyttää pc:n kanssa jos kotiverkossa riittää nopeus? Pystyy esim. Alyxia pelaa tolla? Tuo langattomuus lähinnä muksuja varten ajateltu.
Muksujen on ehkä helpoin pelaa vain suoraa niitä stand alone pelejä eikä säätää sen langattoman pcvr kanssa. Ja joo piuha ei ole pakollinen ostos enää kun air link on vakio-ominaisuus nykyään.
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
691
Muksujen on ehkä helpoin pelaa vain suoraa niitä stand alone pelejä eikä säätää sen langattoman pcvr kanssa. Ja jo piuha ei ole pakollinen ostos enää kun air link on vakioominaisuus nykyään.
Joo näin just oli tarkoituskin. Itseä varten toi pc touhu sitten
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 023
Muksujen on ehkä helpoin pelaa vain suoraa niitä stand alone pelejä eikä säätää sen langattoman pcvr kanssa. Ja joo piuha ei ole pakollinen ostos enää kun air link on vakio-ominaisuus nykyään.
Mitä itse kokeilin niin langattomuus oli helppo kytkeä päälle. Vaati tosin päällelaiton pc:ltä ja questilta joka päivä. Oliko se niin että aina kun sammuttaa koneen niin se kytkee air linkin pois koneelta?

Toimi tuolla minun keskihintaisella wlan-modeemilla heittämällä, on helpoksi tehty. Kahdeksanvuotias sanoi että ei yhtä mukava kuin reverb, itse arvostin langattomuutta varsinkin blade and sorceryä pelatessa. Ehkä tuo paino tuntuu enemmän pienellä. Hyvänä huomiona lasit mahtuivat sisään hyvin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Mitä itse kokeilin niin langattomuus oli helppo kytkeä päälle. Vaati tosin päällelaiton pc:ltä ja questilta joka päivä. Oliko se niin että aina kun sammuttaa koneen niin se kytkee air linkin pois koneelta?

Toimi tuolla minun keskihintaisella wlan-modeemilla heittämällä, on helpoksi tehty. Kahdeksanvuotias sanoi että ei yhtä mukava kuin reverb, itse arvostin langattomuutta varsinkin blade and sorceryä pelatessa. Ehkä tuo paino tuntuu enemmän pienellä. Hyvänä huomiona lasit mahtuivat sisään hyvin.
Mutta jos se onkin iskän pelikone ja nurkka minkä ne kakarat varaa pelailuihinsa, niin voi olla parempi hätistää jälkikasvu muualle stand alonen varassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 287
Mistä saa VR-laseille parhaimmanlaatuisia VR-videoita katsottavaksi (ei aikuisviihdettä)? Youtuben VR sovellus quest 2 -laseilla on melko suttuista katsottavaa, en tosin tiedä millä laadulla sovellus videoita puskee, koska sitä ei voi erikseen valita.

Youtubessahan on saatavilla kyllä 8K videoita, mutta pitäisikö ne ensin ladata jollakin konstilla koneelle ja sitten siirtää laseihin että pääsisi nauttimaan siitä parhaimmasta laadusta, vai onko Quest 2 -laseille saatavilla jotain parempaa sovellusta kuin youtube vr?
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 102
Eli tuota quest 2 pystyy myös langattomana käyttää pc:n kanssa jos kotiverkossa riittää nopeus? Pystyy esim. Alyxia pelaa tolla? Tuo langattomuus lähinnä muksuja varten ajateltu.
Pystyy, mutta viivettä siinä on paljon enemmän kuin piuhalla. Joitakin haittaa viive enemmän ja joitakin vähemmän. Omaa kokemusta tästä ei ole mutta olen seurannut keskusteluja mielenkiinnolla :) Olisi aika hyvä päivitys Rift CV1:een.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
494
Mistä saa VR-laseille parhaimmanlaatuisia VR-videoita katsottavaksi (ei aikuisviihdettä)? Youtuben VR sovellus quest 2 -laseilla on melko suttuista katsottavaa, en tosin tiedä millä laadulla sovellus videoita puskee, koska sitä ei voi erikseen valita.

Youtubessahan on saatavilla kyllä 8K videoita, mutta pitäisikö ne ensin ladata jollakin konstilla koneelle ja sitten siirtää laseihin että pääsisi nauttimaan siitä parhaimmasta laadusta, vai onko Quest 2 -laseille saatavilla jotain parempaa sovellusta kuin youtube vr?
Käytännössä ainoat hyvänlaatuiset VR videot ovat olleet aikuisviihdettä mitä olen löytänyt eli kiinnostaa toki myös.. Varmaan niin pieni markkina ettei ketään kiinnosta tuottaa mitään 8K 180 kontenttia.

Esim voisin kuvitella konsertit, extreme urheilutapahtumat, hienot matkailukohteet tai vaikka esim ISS avarussasema tour olis mieletön hyvänlaatuisena 180 VR videona.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
655
Käytännössä ainoat hyvänlaatuiset VR videot ovat olleet aikuisviihdettä mitä olen löytänyt eli kiinnostaa toki myös.. Varmaan niin pieni markkina ettei ketään kiinnosta tuottaa mitään 8K 180 kontenttia.

Esim voisin kuvitella konsertit, extreme urheilutapahtumat, hienot matkailukohteet tai vaikka esim ISS avarussasema tour olis mieletön hyvänlaatuisena 180 VR videona.
Sinänsähän oli surkea ajoitus että 3D oli ja meni koska just VR laseilla katselisi kivasti 3D leffoja. PSVR:llä olen jo muutaman 3D blurayn katsonutkin, mutta en ole jaksanut alkaa niitä siirtämään PC:lle, kun Quest ei tietenkään suoraan blurayta tue eikä minulla ole PC:lle bluray asemaakaan.

Youtubella toki on noita VR180 videoita, osa oikein hyvälläkin resoluutiolla.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Kumpas olisi teistä järkevämpää .... Odottaa rauhassa psvr 2 laseja ja katsoa millaiset sieltä ulos tulee koska multa löytyy jo valmiiksi ps5? (Alustavasti laseissa pitäisi olla mahtavia ominaisuuksia, kuten silmien seuranta ym)

Vai pcvr mutta joutuisin investoimaan kalliiseen mutta tehokkaaseen koneeseen.

Multa löytyy oculus quest 2 ja olen kyllä ollut niihin tyytyväinen stand alone laitteena ja lasit ovat hyvät.

Mitään kiirettä mulla ei todellakaan ole ja uusia oculus laseja en kyllä olisi hommaamassa vaik sellaiset tulisi.

Kumpaan vaihtoehtoon kallistuisitte mun saappaissa?
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 461
Kumpas olisi teistä järkevämpää .... Odottaa rauhassa psvr 2 laseja ja katsoa millaiset sieltä ulos tulee koska multa löytyy jo valmiiksi ps5? (Alustavasti laseissa pitäisi olla mahtavia ominaisuuksia, kuten silmien seuranta ym)

Vai pcvr mutta joutuisin investoimaan kalliiseen mutta tehokkaaseen koneeseen.

Multa löytyy oculus quest 2 ja olen kyllä ollut niihin tyytyväinen stand alone laitteena ja lasit ovat hyvät.

Mitään kiirettä mulla ei todellakaan ole ja uusia oculus laseja en kyllä olisi hommaamassa vaik sellaiset tulisi.

Kumpaan vaihtoehtoon kallistuisitte mun saappaissa?
Itse odottelisin ihan rauhassa, sulla kun on jo loistavat stand alone lasit ja konsoli jolle on tulossa huhujen mukaan teknisesti erinomaiset lasit. Hyvä ja taloudellisesti suhteellisen järkevä yhdistelmä mielestäni.

Nm. DK2, CV1, Odyssey, Reverb, Index & Quest 2 omistaneena köyhtynyt.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
655
Kumpas olisi teistä järkevämpää .... Odottaa rauhassa psvr 2 laseja ja katsoa millaiset sieltä ulos tulee koska multa löytyy jo valmiiksi ps5? (Alustavasti laseissa pitäisi olla mahtavia ominaisuuksia, kuten silmien seuranta ym)

Vai pcvr mutta joutuisin investoimaan kalliiseen mutta tehokkaaseen koneeseen.

Multa löytyy oculus quest 2 ja olen kyllä ollut niihin tyytyväinen stand alone laitteena ja lasit ovat hyvät.

Mitään kiirettä mulla ei todellakaan ole ja uusia oculus laseja en kyllä olisi hommaamassa vaik sellaiset tulisi.

Kumpaan vaihtoehtoon kallistuisitte mun saappaissa?
Riippuu miten paljon PC pelit sinua kiinnostavat.
PC pelejä saa sekä sellaisia mitkä pyörivät PSVR:llä kehnonlaisesti (skyrim VR, No Man Sky) että sellaisia, joita ei saa lainkaan (flight simulator, fallout, half-life alyx, boneworks, elite dangerous jne.).

Questille saat stand alonenakin nipun hyviä pelejä, joten niilläkin pärjää odotellessa, jollei PC excluihin ole erityistä tarvetta.

itse vaihdoin ps4 pelaamisen PC pelaamisen kun huomasin miten hyvä VR on PC puolella. Enkä ole kyllä hetkeäkään katunut.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Riippuu miten paljon PC pelit sinua kiinnostavat.
PC pelejä saa sekä sellaisia mitkä pyörivät PSVR:llä kehnonlaisesti (skyrim VR, No Man Sky) että sellaisia, joita ei saa lainkaan (flight simulator, fallout, half-life alyx, boneworks, elite dangerous jne.).

Questille saat stand alonenakin nipun hyviä pelejä, joten niilläkin pärjää odotellessa, jollei PC excluihin ole erityistä tarvetta.

itse vaihdoin ps4 pelaamisen PC pelaamisen kun huomasin miten hyvä VR on PC puolella. Enkä ole kyllä hetkeäkään katunut.
Sehän se on joo kun olen enemmän konsolipelaaja...pc löytyy mut se enemmän nuhapumppu joka toimii pääsääntöisesti dlna serverikoneena plus pakolliset mitä pc llä tekee.

Sen kyllä tiedostan että pc lle löytyy vr nä parhaat pelit , etenkin simut mutta noita huhujuttuja pleikan uusien lasien myötä ja kun koneenkin jo omistan niin ehkäpä kallistun kumminkin siihen.

Voi kun toi alyx portattaisiin sitten pleikalle...voi jopa olla mahdollistakin ( tai sit ei).

Tosiaan tuolle questillekin tullut hyviä stand alone pelejä viimeisenä re4 vr...eli kyl silläkin aika hyvin pärjää tän välin.
 
Liittynyt
03.08.2019
Viestejä
371
Kumpas olisi teistä järkevämpää .... Odottaa rauhassa psvr 2 laseja ja katsoa millaiset sieltä ulos tulee koska multa löytyy jo valmiiksi ps5? (Alustavasti laseissa pitäisi olla mahtavia ominaisuuksia, kuten silmien seuranta ym)

Vai pcvr mutta joutuisin investoimaan kalliiseen mutta tehokkaaseen koneeseen.

Multa löytyy oculus quest 2 ja olen kyllä ollut niihin tyytyväinen stand alone laitteena ja lasit ovat hyvät.

Mitään kiirettä mulla ei todellakaan ole ja uusia oculus laseja en kyllä olisi hommaamassa vaik sellaiset tulisi.

Kumpaan vaihtoehtoon kallistuisitte mun saappaissa?
En ostaisi etenkään tällä hetkellä PC:tä pelkällä VR kärjellä. Ei taida toki ostajan markkinat olla kyllä muutenkaan. Kyllä se itsellä ainakin kyöstin kaverina on jäänyt melko harvinaiseksi käytöksi ja jotenkin odotan koko teknologialle sitä seuraavaa merkittävää harppausta ja etenkin laadukasta kunnollista sisältöä lisää. Itsellä ainakin jää satunnaisten innostumisten ohella lasit pahemman luokan pölynkeräimiksi turhan usein. Mutta jos nyt vähän muitakin perusteita keksit sille PC:lle niin sinnehän tuo taipuis. Sonyn mahdollisesti tulevasta VR-laitteesta ei taida olla oikein mitään virallista tietoa. Odottavan aika voi olla vaikka kuinka pitkä ja sittenkään ei oikein tiedä minkälainen laite sieltä tulee.
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 461
Pimax ei onneksi koskaan petä, julkkari tilaisuuskin myöhässä kuten ovat olleet suurin osa toimituksistakin ;)


.. there is a small delay for the event.

"small delay" = 2h :)

Julkkari alkoi ja kovat on lupaukset Pimax Reality Seriesin (VR 3.0) laseilla :)

Pimax 12K QLED/Mini-Led (lippulaiva)

- Retina näyttö
- 200Hz
- silmien seuranta
- auto IPD, 57-72mm
- inside/outside tracking, 6 kameraa, yhteensä 11 ?
- kasvojen tunnistus
- koko vartalon & käsien seuranta
- Omni All In One (PC VR & Stand alone)
- Qualcomm Snapdragon XR2 piiri
- FOV 200 horizontal/135 vertical
- natiivi kuituyhteys pc:lle
- 1200 PPI/35PPD
- 6 GHz WIFI 6E & WiGig 60GHz
- 30% pienempi kuin 8KX
- HDR
- Foveated rendering
- Pimax also worked with Nvidia to optimize the graphic quality of these headsets. The new release is said to utilize Nvidia’s DLSS, VRSS, DSC, and CloudXR technologies.

From 2399$ / Q4 2022

Spekseja tuli siihen tahtiin että jäi epäselväksi kuuluivatko nuo yllä mainitut ominaisuudet yhteen laitteeseen vaiko eri laitteille.



38C91476-FCC5-4806-AAA6-7C49DD5C1FF4.jpeg049034C1-A83D-41BA-8E25-E9D0E6458B97.jpeg97E1C3F5-ED25-4AA1-82B6-0E4407891DC2.jpeg6FDB8D5E-573B-40EF-B495-CDA11A44866C.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 067
Vaikuttais siltä että seuraavan sukupolven "high end" lasit tulee olemaan moni yli 2k€ hintalapulla. Pitää harkita jos laittais vaikka tilaukseen, vaikka saatavuus vasta Q4 2022
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 995
Carmack:in twiittiin voi käydä vastaamassa, jos on aiheita mistä haluaisi carmack:in puhuvan oculus connect esityksessä



Pimaxin speksit räjäyttää pään, jos toteutuvat laadukkaana laitteena. Tollanen kehiin niin ei tarvi enää joka vuosi tai edes joka toinen vuosi miettiä päivittämistä :)
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 461
Carmack:in twiittiin voi käydä postaamassa, jos on aiheita mistä haluaisi carmack:in puhuvan oculus connect esityksessä



Pimaxin speksit räjäyttää pään, jos toteutuvat laadukkaana laitteena. Tollanen kehiin niin ei tarvi enää joka vuosi tai edes joka toinen vuosi miettiä päivittämistä :)
Kimppakeräys supertietokoneen vuokraamiseen ? ;)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 392
Pimaxin speksit räjäyttää pään, jos toteutuvat laadukkaana laitteena. Tollanen kehiin niin ei tarvi enää joka vuosi tai edes joka toinen vuosi miettiä päivittämistä :)
Emt jotenkin noi pimaxit on aina tommosia. Hirvee specsheet hype sit toteutus on aina jotain puolivillaista kiinalaista sekundaa viivästyneillä toimituksilla. En ole oikein koskaan jaksanut edes lopulta harkita niitä vaihtoehtoina kun tuntuu olevan aina kaikkea säätöä viimeistään softan kanssa jos ei muuten.
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 461
Emt jotenkin noi pimaxit on aina tommosia. Hirvee specsheet hype sit toteutus on aina jotain puolivillaista kiinalaista sekundaa viivästyneillä toimituksilla. En ole oikein koskaan jaksanut edes lopulta harkita niitä vaihtoehtoina kun tuntuu olevan aina kaikkea säätöä viimeistään softan kanssa jos ei muuten.
Todennäköisesti olet suurimmalta osin oikeassa (Pitool-ohjelmisto on kuulemma kuitenkin erittäin hyvä), paperijulkaisuhan tämä selkeästi on, Varjo sentään on jo todellisuutta, Pimax taasen luultavasti 2v päästä jos silloinkaan ja tuolloinkin puolet luvatuista ominaisuuksista on luultavasti pudonnut pois. Liian hyvää ollakseen totta ja vielä pisteeksi i:n päälle tämä >

8ED3BC6D-05A0-475C-B734-2914D0CCBBCD.jpeg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Noista pimaxin hinnoista puuttuu kyllä verot (ja ehkä muutakin). Hintaa varmasti yli kolme tonnia Suomeen. Toisekseen olen hyvin skeptinen tuosta aikataulusta. Mutta olisihan tuo melkoinen jumalsetti jos saisivat kaiken toteutettua kohilleen ja ajoissa.

En uskalla kyllä laittaa rahojani tuolle hevoselle vieläkään...
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
278
Tuntuu vähän että tohon pimaxin slideihin on heitetty vaan helkutisti hienoja sanoja muttei mitään käytännön settiä näytetty. Saa kyllä aikamoiset foveated rendering boostit saada jos 6k 200hz meinaat jotain peliä pyörittää, kun 3090 hyytyy jo 2.5k 90hz. Veikkaan, että tekevät samalla tavalla kuin noissa aikaisemmissa headseteissään eli pistelevät kaikki päälle ja sitten pitoolin kautta käyttäjä saa säädellä sieltä hommat toimimaan ja yhteensopivuus eri elementtien kanssa on mitä on.

Ainakin vie techiä eteenpäin tollaset monsterilasit!
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 995
Rahastajat yrittävät rahastaa ja vain clickbaittinä toimivat jutut uutisoidaan.




 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Rahastajat yrittävät rahastaa ja vain clickbaittinä toimivat jutut uutisoidaan.




En nyt oikein saanut selvää mistä tässä on kyse. Onko tämä joku oikeusjuttu missä joku yksityishenkilö on haastanut Palmerin oikeuteen siitä Riftille lupaamastaan korjaussetistä hajonneeseen kuulokkeeseen? Ja siis että homma päättyi Palmerin eduksi?

Muoks:
Juttu ehkä paremmin avattuna Palmer Luckey Cleared of IP Theft, Laments "Unanimous Jury Verdict" was Unreported - Niche Gamer
Summa summarum, joku firma väitti omistavansa protot mitkä palmer myi facebookille.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 125
Mikä hiton julkaisu tuo Pimaxin lasit oikeen on :D Julkaisevat lasit jota ei ole vielä edes olemassakaan ja tulevat ehkä ensi vuoden jouluna jos silloinkaan :thumbsdown:
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
494
Ihan perus pimax julkaisua kuten niiden omat ohjaimet tai silmienseuranta, kovat on puheet aina ja sitten tulee vuosia myöhässä jos tulee ollenkaan, puolet ominaisuuksista puuttuu ja iso määrä tilaajia jää kokonaan ilman tuotetta mutta rahat viedään.
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 880
Kovat on Pimaxin lupaukset, todellisuus tulee olemaan sitten aivan jotain muuta :rofl: Eikös nuo nyky-Pimaxitkin lahoa käsiin ja asiakastuki on mitä on?
 
Liittynyt
27.10.2018
Viestejä
456
Kumpas olisi teistä järkevämpää .... Odottaa rauhassa psvr 2 laseja ja katsoa millaiset sieltä ulos tulee koska multa löytyy jo valmiiksi ps5? (Alustavasti laseissa pitäisi olla mahtavia ominaisuuksia, kuten silmien seuranta ym)

Vai pcvr mutta joutuisin investoimaan kalliiseen mutta tehokkaaseen koneeseen.

Multa löytyy oculus quest 2 ja olen kyllä ollut niihin tyytyväinen stand alone laitteena ja lasit ovat hyvät.

Mitään kiirettä mulla ei todellakaan ole ja uusia oculus laseja en kyllä olisi hommaamassa vaik sellaiset tulisi.

Kumpaan vaihtoehtoon kallistuisitte mun saappaissa?
Valitettavasti mikään vaihtoehto nyt ei ole ns järkevä. Sinulla on nyt olemassa jo se suht hyvä laite. Ilmeisesti pc puolelta on saatavissa sitä high-endiä Varjon muodossa jonka pitäisi olla ns mind blowing lasit jossain muodossa. Kyse on kompromisseista. Vr tyytyväisyys maksaa ja se on valitettavan lyhytaikaista.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 995
Pimax ja myös htc(vive flow) taisivat törkätä omat julkaisunsa tähän, koska oculuksen eventti on torstaina. Halusivat saada omansa ulos/mediamyllytykseen ennen oculusta.

Mun kirjoissa myös aikaisemmat pimaxin laitteet ovat olleet kovia paperilla, mutta toteutukset prototasoa. Saa nähdä, että onko tuo uusi laite 2022 loppupuolella edelleen prototasoa johon ei kannata koskea. Tosin sinne on niin pitkä aika, että pimaxin historian tuntien myöhästymisetkään eivät ole poissuljettua. Toisaalta olihan siellä dlss:aa/nvidiaa softapuolelle ja tobii:lta silmienseuranta. Ehkä pimax ei ole ihan kaikkea yrittänyt itse keksiä mikä parantaisi onnistumisen mahdollisuutta. Paperilla ihan ultimate headset.
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 461
Pimax ja myös htc(vive flow) taisivat törkätä omat julkaisunsa tähän, koska oculuksen eventti on torstaina. Halusivat saada omansa ulos/mediamyllytykseen ennen oculusta.

Mun kirjoissa myös aikaisemmat pimaxin laitteet ovat olleet kovia paperilla, mutta toteutukset prototasoa. Saa nähdä, että onko tuo uusi laite 2022 loppupuolella edelleen prototasoa johon ei kannata koskea. Tosin sinne on niin pitkä aika, että pimaxin historian tuntien myöhästymisetkään eivät ole poissuljettua. Toisaalta olihan siellä dlss:aa/nvidiaa softapuolelle ja tobii:lta silmienseuranta. Ehkä pimax ei ole ihan kaikkea yrittänyt itse keksiä mikä parantaisi onnistumisen mahdollisuutta. Paperilla ihan ultimate headset.
Jos lasit olisivat realismia nyt, olisin valmis heti tyhjentämään tilini mutta koska kyse Pimaxista, eikä esim. Facebookista/Valvesta, luottamusta ei juuri ole. Testasin muutama kk sitten kaverin Pimaxin 8KX-lasit ja olihan nuo ihan huikeat lasit ja ulkonäkö hyvinkin viimeistelty sekä ammattimainen, ohjelmistokin saa nykyisin kehuja. Torstaita odotellessa ..
 
Liittynyt
01.08.2019
Viestejä
627
Itse toivoisin että fov alkaisi laajentumaan.

Quest 2 dpi on riittävä toistaiseksi mutta jos saisivat fovia lisättyä vaikkapa 20 asteella ja resoluutiota nostettua että dpi pysyy n. samana olisi se tosi iso parannus immersioon.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 995
Minäkin olen varovainen pimaxin suhteen. En ole ennakkotilaamassa. Ei jaksa enää toimia beta-testaajana. Päivittää quest1:en sellaiseen laitepakettiin joka ns. toimii pakasta vedettynä. Ihmeitä saa tapahtua, että ostaisin enää ulkoisia majakoita vaativan ratkaisun. inside out tracking on voittava veto tässä taloudessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Itse toivoisin että fov alkaisi laajentumaan.

Quest 2 dpi on riittävä toistaiseksi mutta jos saisivat fovia lisättyä vaikkapa 20 asteella ja resoluutiota nostettua että dpi pysyy n. samana olisi se tosi iso parannus immersioon.
Eiköhän se fov lähde kasvuun kun katseenseuranta yleistyy, jolloin foveated rendering antaa enemmän hyötyä lisääntyvän geometrian takia.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
450
Kumpas olisi teistä järkevämpää .... Odottaa rauhassa psvr 2 laseja ja katsoa millaiset sieltä ulos tulee koska multa löytyy jo valmiiksi ps5? (Alustavasti laseissa pitäisi olla mahtavia ominaisuuksia, kuten silmien seuranta ym)

Vai pcvr mutta joutuisin investoimaan kalliiseen mutta tehokkaaseen koneeseen.

Multa löytyy oculus quest 2 ja olen kyllä ollut niihin tyytyväinen stand alone laitteena ja lasit ovat hyvät.

Mitään kiirettä mulla ei todellakaan ole ja uusia oculus laseja en kyllä olisi hommaamassa vaik sellaiset tulisi.

Kumpaan vaihtoehtoon kallistuisitte mun saappaissa?

Pelaa Quest 2:lla ja odota mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Suosittelen kuitenkin omasta kokemuksestani hommaamaan sen peli-PC:n jonka kautta pääset kokemaan myös PCVR-pelejä.

Minulla oli ensin PSVR-lasit mutta koin ne rajoittavaksi kun kuitenkin peli-PC:kin oli jo käsissä. Myin siis nuo pois ja hommasin Oculus2:n. Pelirepertuaari kasvoi huomattavasti ja PC puolella noita pelejä saa halvemmalla tai jopa ilmaiseksi verrattuna PS-puoleen.

PS:llä pelkään että VR-pelitarjonta ei tule koskaan kohtaamaan samaa massaa kuin PC:llä, joten en lukitsisi itseäni siihen maailmaan.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
242
Huomenna siis Oculus julkistaa vissiin kahdet lasit. Sit pitäis tehdä päätös ostaako Quest 2 Black Fridaynä vaiko uus pelikäyttöön tarkotettu Quest 3(?) tai mikä ikinä sen nimeks tuleekaan. Hinta ja speksit ratkasee, yli 400 euroa ei oo varaa maksaa, kun pitää samalla ostaa reititinkin, että pääsee piuhoista eroon. Sitten enää jossain vaiheessa joku "juoksualusta", niin alkaa settii olla valmis. Toivottavasti KAt Walk C saa kilpailijan, että hinnat vähän tippuis.

On kyllä huikeeta teknologiaa toi vr ja menee huimaa vauhtia eteenpäin.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
655
Joka vuosi tuo Facebook connect on onnistunut yllättämään, joten eiköhän sieltä tälläkin kertaa tule jotain sellaista mitä ennakkotiedoissa ei ole osattu veikata.

Täytynee katsoa jos vain ehdin, jännä miten VR puolella uusi rauta kehittyy vuosi vuodelta. Jos jotain toivoisi, olisi se softa/rauta uutiset yhä parempaan langattomaan tiedonsiirtoon headsetin ja PC:n välillä.
 
Liittynyt
13.03.2019
Viestejä
304
Kukaan kokeillut miten tuo WifiDirect ja Quest 2 toimivatkaan yhteen?

Tajusin että tulossa olevassa koneen emolla (x570 Tomahawk) on tuo ominaisuus ja pikaisesti nettia selaamalla en löytänyt suoraan vastausta onnistuuko suoraan Directin kautta yhdistäminen? Perinteisessä Hotspotisoinnissa olluti (ymmärrettäviä) ongelmia, mutta Direct?
 
Liittynyt
01.08.2019
Viestejä
627
Itse toivoisin että tulisi Nvidia Dlss kaltainen älykäs yliskaalausteknologia yllätyksenä. Voisi reilusti parantaa grafiikoita stand alone moodissa.

Facebook on niitä kehitellyt jo Quest 1 ajoista asti mutta saa nähdä onko vielä valmis.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
766
Kukaan kokeillut miten tuo WifiDirect ja Quest 2 toimivatkaan yhteen?

Tajusin että tulossa olevassa koneen emolla (x570 Tomahawk) on tuo ominaisuus ja pikaisesti nettia selaamalla en löytänyt suoraan vastausta onnistuuko suoraan Directin kautta yhdistäminen? Perinteisessä Hotspotisoinnissa olluti (ymmärrettäviä) ongelmia, mutta Direct?
Yritin tuota hetki sitten tutkia myös ja en löytänyt kyllä yhtään selvennystä asiaan. Specsien mukaan ei ole mainittu, joten olettaisin ettei toimi ainakaan suoraan.
 
Liittynyt
29.07.2018
Viestejä
477
Tulipahan hetken mielijohteesta ostettua Oculus Rift S kun edullisesti sai...

Kotia vauhdilla ja asentelee, eihän se tietenkään ongelmitta sujunut.

Piti samantien lähteä ostamaan usb3 pcie korttia, sillä emolevyltä ei usb3 löydy.


Nyt softa asenneltu ja laite tunnistautuu (usb+dp). Lisää ongelmia kuitenki kehnosti alkaneelle vr-taipaleelle.

Alkukalibrointia tehdessä ohjainten tunnistuksen jälkeen, pitäis vetää kypärä päähän ja sieltä jatkaa asetusten laittoa. Jostain ihmeen syystä en kuitenkaan laseista nää muuta kuin 3 vilkkuvaa palloa. Kalibrointi ei siis jostain syystä onnistu...

Kellään ollut samanlaista ongelmaa ja ratkaisunki tähän keksinyt?

Tällä hetkellä asentelen oculuksen softaa uudelleen jos vaikka auttais. Hirveesti näytti jengillä kyseistä ongelmaa olevan, netistä löydettyjä kikka3lla kokeilen saada laseja toimimaan.


Koneen specsit ovat seuraavat, mikäli näistä jotain apua.

X5675
Asus p6t ws pro
36gb ddr3
Geforce 1080ti
 
Liittynyt
04.09.2019
Viestejä
30
Tulipahan hetken mielijohteesta ostettua Oculus Rift S kun edullisesti sai...

Kotia vauhdilla ja asentelee, eihän se tietenkään ongelmitta sujunut.

Piti samantien lähteä ostamaan usb3 pcie korttia, sillä emolevyltä ei usb3 löydy.


Nyt softa asenneltu ja laite tunnistautuu (usb+dp). Lisää ongelmia kuitenki kehnosti alkaneelle vr-taipaleelle.

Alkukalibrointia tehdessä ohjainten tunnistuksen jälkeen, pitäis vetää kypärä päähän ja sieltä jatkaa asetusten laittoa. Jostain ihmeen syystä en kuitenkaan laseista nää muuta kuin 3 vilkkuvaa palloa. Kalibrointi ei siis jostain syystä onnistu...

Kellään ollut samanlaista ongelmaa ja ratkaisunki tähän keksinyt?

Tällä hetkellä asentelen oculuksen softaa uudelleen jos vaikka auttais. Hirveesti näytti jengillä kyseistä ongelmaa olevan, netistä löydettyjä kikka3lla kokeilen saada laseja toimimaan.


Koneen specsit ovat seuraavat, mikäli näistä jotain apua.

X5675
Asus p6t ws pro
36gb ddr3
Geforce 1080ti
Päivittikö se lasien firmwaren ja softan viimeisimmät päivitykset?
Pari kertaa käynyt tuo että pallot vilkkuu, erillisellä Oculus Tray Tool softalla aina saanut korjattua. Service & Startup kohdassa painaa neliöistä oculus servicen alas, odottaa muutaman sekunnin ja käynnistää play napista takaisin.
 
Liittynyt
29.07.2018
Viestejä
477
Päivittikö se lasien firmwaren ja softan viimeisimmät päivitykset?
Pari kertaa käynyt tuo että pallot vilkkuu, erillisellä Oculus Tray Tool softalla aina saanut korjattua. Service & Startup kohdassa painaa neliöistä oculus servicen alas, odottaa muutaman sekunnin ja käynnistää play napista takaisin.
Juu 9kpl päivityksiä tuli asenneltua ja tray toolikin siinä sivussa..

Painoin tuota neliöö tray toolissa, playn painamisen jälkeen näky hetken oculuksen logo ja pallerot takas pyörimään.

Pitääkö laseja käyttäessä laittaa joku ohjelma päälle että lasit lähtee käyntiin?
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 995
Quest:lle GTA san andreaksesta vr versio. Voi olla melko mainio, jos on hyvin kustomoitu kuten sivulauseessa annetiin ymmärtää.
 
Liittynyt
29.07.2018
Viestejä
477
Tässä tullu ton ostamani rift s:n kanssa taisteltua.

Oculus compatibility check heitti kuvanmukaiset setit. Meinaako tämä siis ettei ostamani pcie usb3 lisäkortti riitä mihinkään?

Linkki vie ostamaani usb3 korttiin
 

Liitteet

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 195
Viestejä
4 194 454
Jäsenet
70 870
Uusin jäsen
liianvanha

Hinta.fi

Ylös Bottom