VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 341
Henkilökohtaisesti voisin vaikka maksaa laseista vähän enemmän, jos ne saisi ilman FB-pakotusta
Saat toki, mutta ei vähällä:
The price for this model? $799. There's also an annual fee of $180 that kicks in a year after purchase, which covers Oculus' business services and support.

Siis toimiiko Quest2 PeeCeen kanssa ilman mitään Fabon sovelluksia?
Rift aikana tämä ei onnistunut ilman niiden asenteluja ja kirjautumista...
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 983
Saat toki, mutta ei vähällä:
The price for this model? $799. There's also an annual fee of $180 that kicks in a year after purchase, which covers Oculus' business services and support.

Siis toimiiko Quest2 PeeCeen kanssa ilman mitään Fabon sovelluksia?
Rift aikana tämä ei onnistunut ilman niiden asenteluja ja kirjautumista...
Ei taida tällä hetkellä toimia. Jos joku kirjottaisi openxr ajurin+systeemit niin saisi varmaankin toimimaan ilman facebookin softaa

 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 341
Ei taida tällä hetkellä toimia. Jos joku kirjottaisi openxr ajurin+systeemit niin saisi varmaankin toimimaan ilman facebookin softaa

Sitähän minäkin. Täällä vain annettiin sellaista kuvaa, että PCVR hommissa toimisi ilman Fabo kytköksiä...
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 983
Sitähän minäkin. Täällä vain annettiin sellaista kuvaa, että PCVR hommissa toimisi ilman Fabo kytköksiä...
Kai se extra kallis firmoille suunnattu versio toimii ilman facebookkia. Mutta sit joutuu kaivamaan enemmän lompakkoa.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 021
Sitähän minäkin. Täällä vain annettiin sellaista kuvaa, että PCVR hommissa toimisi ilman Fabo kytköksiä...
Tais olla että uuden tilin tekemällä ei menetä mitään. Joten jos vanha tili suljetaan niin tekee uuden tilin laseja varten. Oculuksen omat pelit siinä menettää jos niitä on.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
435
Liittyen HP Reverb G2 V2 uuteen kaapeliin, soitin HP Suomen tukeen, joka aksentista päätellen meni Ruotsiin ja sieltä sai tilattua uuden kaapelin. Kyseinen agentti ainakin oli tietoinen oikeasta V2 tuotteesta ja laittoi tulemaan postissa. Pääsee nyt toivottavasti eroon erillisestä USB-kytkennästä.
 
Liittynyt
22.12.2018
Viestejä
341
Nyt tuli sitten myös uuden mallinen kaapeli, nyt on kolme kaapeli Reverbiin!-) Pyysivät kyllä ylimääräiset palauttamaan ja niin toki teen.

En ehtinyt vielä uutta kaapelia testailla.
 
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
323
Liittynyt
22.12.2018
Viestejä
341
Taitaa olla nyt ainakin hetkellisesti tämä Reverb-saaga maalissa. Uusi johto (ja nyt oikeasti uusi) tosiaan tuli loppuviikosta ja nyt ehdin asentaa. Tällä johdolla nopean testaamisen jälkeen kaikki toimii virheettömästi.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 322
bHaptic liiviä hankkimassa.

- Löytyisikö keneltäkään ylimääräistä?
- Onko käyttökokemuksia?

Tuote
Mä jotenkin muistelin että nuo olisi ihan poskettoman hintaisia (tyyliin yli tonnin) mutta löysin unboundvr.eu outletista X16 version 360€ niin tilasin sen äsken, uutena se olisi 420€ ja X40 versio uutena 599€. Mitä kattelin noita videoita niin uskoisin että tuo X16 on riittävän hyvä mulle, ostin sitten myös noiden hihat (bhaptics Tactosy for Arms (Sleeves) 289€) kun näytti kyllä hyvältä lisältä.

Laitan kommenttia sitten kun nuo saapuu.
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 461
"Voitin" Pimaxille 50$ alennuskupongin, koodi voimassa 20.8 asti, itse en tätä juuri nyt voi käyttää joten jos mielessäsi olisi hankkia jotkut Pimaxin VR-lasit, tästä pieni alennus hankintaasi, ensimmäiselle yv:lle koodi.

Congratulations! You won the second prize for a 50$ off coupon for any headset.

KOODI MENNYT ..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
323
Mä jotenkin muistelin että nuo olisi ihan poskettoman hintaisia (tyyliin yli tonnin) mutta löysin unboundvr.eu outletista X16 version 360€ niin tilasin sen äsken, uutena se olisi 420€ ja X40 versio uutena 599€. Mitä kattelin noita videoita niin uskoisin että tuo X16 on riittävän hyvä mulle, ostin sitten myös noiden hihat (bhaptics Tactosy for Arms (Sleeves) 289€) kun näytti kyllä hyvältä lisältä.

Laitan kommenttia sitten kun nuo saapuu.
Full kit tilattu :-D
Vielä kun löytyisi tuo ForceTube edukkaasti...
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 322
Full kit tilattu :-D
Vielä kun löytyisi tuo ForceTube edukkaasti...
Toivottavasti nuo vehkeet on oikeastikin hyviä, kuitenkin maksoi sen 650€ ja ostin nuo aikalailla pelkästään sun viestin perusteella :D

Mitkä palikat itse ostit? Tuskin kuitenkaan jalkoja ja rystysiä kun niissähän vain tyyliin pari-kolme peliä on tuettuna? Facemaski ei ollut tuettu G2:n kanssa niin sitä en edes tutkaillut ollenkaan, muistaakseni jossain videossa kyllä kehuivat sitä.

edit: tuli muuten eilen vastaan myös mutta tuo ei näköjään ikinä tullut myyntiin oikeasti. Vaikuttaa hyvältä idealta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
323
Hah hah ehkä sä oot se kenen pitää sit kirjoittaa kommentit, tais olla joku 1500€ operaatio.
Jep. Kyllähän koko setille tuli hintaa. Hyvä kuitenkin, että sai ostettua EU:sta, ei tarvitse aina säätää tullin kanssa.
Fyi: Jos tilaat koko kitin, niin käy tilaus vielä läpi. Meinas tulla se mopompi liivi mukana...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
277
ForceTuben hankintaa miettimässä.

- Löytyisikö keneltäkään ylimääräistä?
- Onko kokemuksia ForceTubesta?

PROTUBEVR - ForceTube VR Gunstock Rifle by ProTubeVR for Valve Index Knuckles


Arvostelu
Ostelin magtuben vähän aikaa sitten juuri noilla index kupeilla. Täysin susi tuote sillä magneettikiinnitys heittää ohjainten träckkäyksen roskiin aina ohjainta kiinnittäessä.; samaa ei tapahdu esim viven sauvoilla sillä niissä eristeet kunnossa. Asiasta enemmän heidän omalla discord kanavalla, mutta mainospuheissa tuosta ei hirveästi hiiskuta ja kuulemma joillakuilla se ei ole ongelma. Jos haluat halvalla testailla tuota magneettia niin voin pistää tuben myyntiin halvalla; sattui tuo money back mennä ohi jo testaillessa.
 
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
323
Ostelin magtuben vähän aikaa sitten juuri noilla index kupeilla. Täysin susi tuote sillä magneettikiinnitys heittää ohjainten träckkäyksen roskiin aina ohjainta kiinnittäessä.; samaa ei tapahdu esim viven sauvoilla sillä niissä eristeet kunnossa. Asiasta enemmän heidän omalla discord kanavalla, mutta mainospuheissa tuosta ei hirveästi hiiskuta ja kuulemma joillakuilla se ei ole ongelma. Jos haluat halvalla testailla tuota magneettia niin voin pistää tuben myyntiin halvalla; sattui tuo money back mennä ohi jo testaillessa.
Hyvä tietää, sillä Netin kirjoitukset yleensä ylistävät sitä: Lähinnä osa porukasta kritisoi sen käytön hankaluutta vs Mamut Apto 2.0


johtuen ohjaimien sijainnista sekä siitä että vain Aptossa voi säätää ohjaimien kiertoakin.

Yllättävän paljon hintaa pelkällä ForceFeedback Stockilla:
 
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
323
Virtual Rifle Systems MK III VRGun

Hupaisan näköinen, voi käyttää vakio osia.
Tosin aika pitkät toimitusajat

Reviews





Comparison
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
494
Mukavaa nähdä täällä aktiivista keskusteluia oheistarvikkeista!

Itsekin olen näiden aseohjaimien kanssa pähkäillyt jo muutaman vuoden, ja totesin jo kauan sitten että markkinoilta ei löydy sellaista jonka haluaisin itselleni. Joten päätin viime vuoden lopulla tehdä itse paremman.
Suunnittelin tämän vuoden aikana uuden tuotteistettavan gunstockin, joka on nyt tarkoitus seuraavan puolen vuoden sisään viedä markkinoille ja haastaa isot kansainväliset tekijät tosissaan. :think:

Valitettavasti en toistaiseksi voi IP-suojauksien puutteen takia kertoa tai näyttää vielä tuotteestani yksityiskohtia, mutta käytettävyys ja säädettävyys on huippuluokkaa protubeen, virtual rifle systemsiin ja mamutVR:ään verrattuna.

Olen tällä hetkellä perustamassa yritystä tuotteeni ympärille, ja minua kiinnostaisi saada ulkopuolista testipalautetta alan harrastajilta.
Olisitko @Retrogamer kiinnostunut testailemaan tuotettani NDA-salassapitosopimuksen alaisena? Haluaisin avointa palautetta sekä vastauksia joihinkin kysymyksiin. Palkkioksi saat pitää aseohjaimen prototyypin testijakson päätteeksi.
Pystyn rakentamaan toisenkin testiprototyypin, jos sille löytyisi täältä kiinnostunut käyttäjä.

Tämän testin toteuttamiseen kulunee vielä muutamia viikkoja, jotta saan vastaanotettua joidenkin komponenttien testierät, suunniteltua ojainkiinnikkeet Index-ohjaimille, valmistettua prototyyppiosia, sekä koottua testikappaleet.

Kiitos myös kun mainitsitte ohjaimien magneettikiinnityksen iskujen aiheuttamat seurantaongelmat. :comp:
Tätä seurannan sekoilua kiinnityksen yhteydessä olen havainnut myös itse satunnaisesti Oculus-ohjaimilla, koitan innovoida ongelmaan ratkaisun! :think:
 
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
323
Mukavaa nähdä täällä aktiivista keskusteluia oheistarvikkeista!

Itsekin olen näiden aseohjaimien kanssa pähkäillyt jo muutaman vuoden, ja totesin jo kauan sitten että markkinoilta ei löydy sellaista jonka haluaisin itselleni. Joten päätin viime vuoden lopulla tehdä itse paremman.
Suunnittelin tämän vuoden aikana uuden tuotteistettavan gunstockin, joka on nyt tarkoitus seuraavan puolen vuoden sisään viedä markkinoille ja haastaa isot kansainväliset tekijät tosissaan. :think:

Valitettavasti en toistaiseksi voi IP-suojauksien puutteen takia kertoa tai näyttää vielä tuotteestani yksityiskohtia, mutta käytettävyys ja säädettävyys on huippuluokkaa protubeen, virtual rifle systemsiin ja mamutVR:ään verrattuna.

Olen tällä hetkellä perustamassa yritystä tuotteeni ympärille, ja minua kiinnostaisi saada ulkopuolista testipalautetta alan harrastajilta.
Olisitko @Retrogamer kiinnostunut testailemaan tuotettani NDA-salassapitosopimuksen alaisena? Haluaisin avointa palautetta sekä vastauksia joihinkin kysymyksiin. Palkkioksi saat pitää aseohjaimen prototyypin testijakson päätteeksi.
Pystyn rakentamaan toisenkin testiprototyypin, jos sille löytyisi täältä kiinnostunut käyttäjä.

Tämän testin toteuttamiseen kulunee vielä muutamia viikkoja, jotta saan vastaanotettua joidenkin komponenttien testierät, suunniteltua ojainkiinnikkeet Index-ohjaimille, valmistettua prototyyppiosia, sekä koottua testikappaleet.

Kiitos myös kun mainitsitte ohjaimien magneettikiinnityksen iskujen aiheuttamat seurantaongelmat. :comp:
Tätä seurannan sekoilua kiinnityksen yhteydessä olen havainnut myös itse satunnaisesti Oculus-ohjaimilla, koitan innovoida ongelmaan ratkaisun! :think:
Olen kiinnostunut. Kaikki uusi tekniikka kiinnostaa.

Hyllystä löytyy

- Valve Index ohjaimet
- HTC Vive ohjaimet
- Oculus Rift CV1 ohjaimet
- Oculus Quest 2 puuttuu tällä hetkellä kokoelmista (wanha malli lähti kiertoon). Uudempi versio toki ennakkotilauksessa.

VR Stockkeja

- Pari itse kasattua
VRGM VR Stock V2

Kloonituubi

- Joku "noname" brändinen.

- Mamut Apto 2.0
- (Magtube ja Forcetube työn alla.)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
323
@Retrogamer ja @zxcv Mitä pelejä pelaatte, kun panostatte noihin oheislaitteisiin noinkin paljon? Itsellä toistaiseksi VR-käyttö rajoittunut simuiluun ja HL Alyxiin.
Lähinnä liikunnallisia pelejä talviaikana, Beat Saber, XR Fit, AudioTrip. Lentäminen: DCS, Star Wars Squadrons, WarThunder.

Parhaimmillaan erinomainen, lyhyt:

Shootereista Pavlov VR: Aivan upeaa kun porukka on väsännyt mappeja wanhoista COD yms peleistä joita tuli veivattua aikoinaan.

Motivaationa on kiinnostus testailla erilaisia laitteita, ymmärtää niiden hyvät ja huonot puolet.
Tosin nykyään aika tuntuu kuluvan enimmäkseen raudan kanssa säätämiseen, kuin pelaamiseen :-D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 159
Lähinnä liikunnallisia pelejä talviaikana, Beat Saber, XR Fit, AudioTrip. Lentäminen: DCS, Star Wars Squadrons, WarThunder. Shootereista Pavlov VR: Aivan upeaa kun porukka on väsännyt mappeja wanhoista COD yms peleistä joita tuli veivattua aikoinaan.

Motivaationa on kiinnostus testailla erilaisia laitteita, ymmärtää niiden hyvät ja huonot puolet.
Tosin nykysin aika tuntuu kuluvan enimmäkseen raudan kanssa säätämiseen, kuin pelaamiseen :-D
Squadrons unohtui omasta listasta, tosin onhan sekin "simuilua", tosin pääasiassa omat muut simuilut on autoilua. Näemmä VR-touhuissakin voi mennä rauta ensin. Valokuvauspuolelta tuttu sanonta: Toiset harrastaa valokuvausta, toiset kameroita.

Tuota Pavlovia täytyy varmaan kokeilla.
 
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
323
Squadrons unohtui omasta listasta, tosin onhan sekin "simuilua", tosin pääasiassa omat muut simuilut on autoilua. Näemmä VR-touhuissakin voi mennä rauta ensin. Valokuvauspuolelta tuttu sanonta: Toiset harrastaa valokuvausta, toiset kameroita.

Tuota Pavlovia täytyy varmaan kokeilla.
Autoilu Simuilukin kyllä kiinnostaa, mutta kun piti myydä tuo SimRig tilanpuutteen vuoksi, niin ei sitten.
Pavlov meininki sopii kaltaisilleni ADHD tyypeille :-D. Arma 3 löytyy kokoelmista, ja olisi varmasti hyväkin, mutta kun ei ole aikaa...
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 322
@Retrogamer ja @zxcv Mitä pelejä pelaatte, kun panostatte noihin oheislaitteisiin noinkin paljon? Itsellä toistaiseksi VR-käyttö rajoittunut simuiluun ja HL Alyxiin.
Mä pelaan ihan vaan noita suosituimpia VR pelejä (tyyliin Superhot, GORN (jota bhaptics ei kyllä näytä tukevan), Alyx, Arizona Sunshine etc. ). Simu-puolelta tuli testattua Star Warsia ja oli kyllä hienoa puuhastelua, ehkä kyllä jossain kohtaan siirryn Eliten puolelle mutta pitää nyt katsoa miten aika riittää. En ole pelannut mitään noita VR multiplayer FPS pelejä, tai mitään muitakaan multiplayer pelejä kun ei itseäni kiinnosta ne.

Ja eka aattelin että ostan vaan ne liivit ku se 360€ oli sen verran houkutteleva hinta suhteessa immersioon (ainakin uskon niin) ja sitten näkyi videoilla että ne käsivarret olisi myös tosi jees kun ilmeisesti niiden avulla myös tuntee kun itse ampuu niin oli sitten pakko investoida myös se 280€...Mutta joo, pitää kyllä toivoa että parannus on yhtä suuri kun uskon kun kuitenkin noiden hinnalla saa ostettuna G2:n uutena :D
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
450
Kun lisävarusteista puhutaan niin nälkä kasvaa syödessä. Ajosimuja en ole kerennyt kokeilemaan vaikka niitä pari onkin kirjastossa jo valmiina. Syynä se ettei nykyseen pöytään oikein pysty ruuvaamaan rattia kiinni. Siitäpä sitten ajattelin että voisi "pojalle synttärilahjaksi" ;-) ostaa simupenkin joka kävisi sekä ajo- että lentopeleihin. Onko kenelläkään suosituksia kohtuu hintaisista ja mielellään Suomesta löytyvistä penkeistä?

Esim. Next Level Racing flight Gigantista näyttäisi sellaiselta mitä ajattelin. Tuohon siis stickit, ratti ja muut härpäkkeet kiinni ja Oculus Quest 2 silmille ja baanalle/taivaalle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 159
Kun lisävarusteista puhutaan niin nälkä kasvaa syödessä. Ajosimuja en ole kerennyt kokeilemaan vaikka niitä pari onkin kirjastossa jo valmiina. Syynä se ettei nykyseen pöytään oikein pysty ruuvaamaan rattia kiinni. Siitäpä sitten ajattelin että voisi "pojalle synttärilahjaksi" ;-) ostaa simupenkin joka kävisi sekä ajo- että lentopeleihin. Onko kenelläkään suosituksia kohtuu hintaisista ja mielellään Suomesta löytyvistä penkeistä?

Esim. Next Level Racing flight Gigantista näyttäisi sellaiselta mitä ajattelin. Tuohon siis stickit, ratti ja muut härpäkkeet kiinni ja Oculus Quest 2 silmille ja baanalle/taivaalle.
Jos molemmat simulaattorityypit kiinnostaa, niin alumiinirigi voisi olla ihan paikallaan. Nuo on muokattavissa tarpeen mukaan ja kaikenlaisia lisäosia saa. Käytännössä "ikuinen". Suomesta saa esim Rigit | RSH E-Sport Company Penkkihän noihin pitää sitten hankkia vielä erikseen. Esim joku Sparcoo tms tai sitten ihan joku oikean auton penkki romuttamolta.

Autosimuissa ainakin nuo wheelstand-tyyppiset on ehkä vähän huonoja, kun jarruttaessa työnnetään telinettä tuolista poispäin. Tuoli pitäisi jotenkin kiinnittää telineeseen.

Edit: Tuossa vielä yksi esimerkki (Facebookin Sim Racing Builds -ryhmästä), miten samaan rigiin saa sekä lento- että ajoromut kiinni. Onpahan laitettu vielä liikealustakin.

1629128172726.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
323
Fyi:
Parhaimmillaan erinomainen, tosin lyhyehkö, nyt 50% off
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 322
Jep. Kyllähän koko setille tuli hintaa. Hyvä kuitenkin, että sai ostettua EU:sta, ei tarvitse aina säätää tullin kanssa.
Fyi: Jos tilaat koko kitin, niin käy tilaus vielä läpi. Meinas tulla se mopompi liivi mukana...
Sain eilen X16 liivin (saapui R-kioskille myöhään perjantai iltana) ja hihat pitäisi tulla ehkä sitten huomenissa, oudosti kun lähettivät eri palveluiden kautta nuo paketit vaikka tilasinkin ne yhtäaikaa. Sain nuo liivit ladattua täyteen vasta joskus 03:00 tienoilla sunnuntain puolella, ja siinä kohtaan oli tullut jo "muutama" olut juotua. Eli osa ongelmista voisi johtua humalatilasta eikä liiveistä :D

Muutama pikainen huomio/kommentti:

1. Hommaa etukäteen joku 2A USB laturi jos moista ei ole. Ainakin liivi tulee tyhjällä akulla ja X16:n pitäisi latautua täyteen 2A laturilla 2,5h. Itselläni kesti viitisen tuntia saada tuo ladattua täyteen kun käytin PC:n USB-"latausporttia". En ole yhtään hyvä sähköjutuissa mut jos tajusin oikein niin nuo PC:n/läppärien portit tarjoaisi maksimissaan 1A kai. Eipä tuolla 5h latausajalla minulla ole niin suurta merkitystä sitten tulevaisuudessa kun voisi vaan jättää yöksi latautumaan jne. mutta sen X40:n kanssa kestäisi kymmenisen tuntia PC:n kautta niin se alkaa olemaan jo pitkä aika. Liivin mukana tulee normaali USB-C -> USB-A kaapeli latausta varten.

2. Noiden softa koodattu ihan päin vittua tietoturvamielessä, vaati UAC oikeudet ja asentaa softan AppDatan alle. Kenenkään ei pitäisi käyttää tietokonetta Admin-oikeuksilla normaalisti. Ja jos minun normi tilillä zxcv ei ole admin oikeuksia niin kun ajaa niiden installerin niin sitten siihen pitää laittaa Windowsin admin-tilin (esim. zxcv.admin) tiedot ja softa asentuu sinne C:\Users\zxcv.admin\AppData\Local\bHapticsPlayer\ eikä C:\Users\zxcv\AppData\Local\bHapticsPlayer\ ja tuota ei toki voi käyttää zxcv-tunnuksella kun sillä ei ole oikeuksia lukea sitä kansiota. Workaroundina laitoin hetkeksi omalle Windowsin zxcv-tilille admin-oikeudet, asensin softan ja poistin admin oikeudet ja kirjauduin takaisin Windowsiin. Se ei näyttäisi vaativan admin-oikeuksia toimiakseen.

3. En ole vielä keksinyt mistä saa konfiguroitua että liivit eivät värise kun on pelialueen reunalla, tuo on ihan perseestä varsinkin kun minulla on suhteellisen pieni pelialue. Tuo alkaa tärisemään vittumaisesti jo hieman ennen sitä reunaa niin defaultti-asetuksilla ei pystynyt liikkumaan paljoakaan ennen kun se tärisi.

4. Mukana tulee bluetooth-adapteri, jäi vähän epäselväksi onko sitä pakko käyttää kun suosittelevat koneen sisäänrakennetun bluetoothin disablointia osassa kohtaan dokumentaatiota. Se itse adapteri on joku kolmen euron Bluetooth 4.0 niin tuntuu vähän oudolta disabloida emolevyn "Intelin Wi-Fi 6 AX200, Bluetooth 5.1" laite. Eilen kuitenkin disabloin tuon emolevyn oman ja käytin niiden tarjoamaa.

5. Yritin eilen yöllä pelata Arizona Sunshinea mutta siinä en saanut itse liivien tärinää toimimaan pl. se kun ollaan lähellä pelialueen reunaa. Tuo mahdollisesti johtuu siitä kun käytin Natural Locomotionia ja siinä peli pitää käynnistää Natural Locomotionin GUI:n kautta, muistaakseni se menee että sitten sillä taikuudella tuo Natural Locomotion pystyy kaappaamaan ne ohjainten liikkumiset jne. Eli ehkä voisi olla että eivät ole yhteensopivia keskenään.

6. Tässä on hyvä video liivien hihnojen säätämisestä

En jaksa tänään kokeilla noita liivejä uudestaan kun huomenissa pitäisi tulla ne hihatkin niin parempi sitten testata kun kaikki palikat ovat tulleet.
 
Liittynyt
07.03.2018
Viestejä
206
Käytössä Quest 2. PC i7 6700K (vielä) ja RTX 3070. Käytän Oculus Link kaapelia. Kysymys koske OculusDebugTool asetusta "Encode Bitrate (Mbps). Oletteko säätänyt sitä, miksi ja millainen arvo sinne kannatta laitta? Vaikuttako koneen cpu kuormituksen? Kiitos, jos joku keskity hetkeksi minun kysymyksen ja vasta siihen.
 
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
323
Käytössä Quest 2. PC i7 6700K (vielä) ja RTX 3070. Käytän Oculus Link kaapelia. Kysymys koske OculusDebugTool asetusta "Encode Bitrate (Mbps). Oletteko säätänyt sitä, miksi ja millainen arvo sinne kannatta laitta? Vaikuttako koneen cpu kuormituksen? Kiitos, jos joku keskity hetkeksi minun kysymyksen ja vasta siihen.
Olisiko tästä apua?
 
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
323
Sain eilen X16 liivin (saapui R-kioskille myöhään perjantai iltana) ja hihat pitäisi tulla ehkä sitten huomenissa, oudosti kun lähettivät eri palveluiden kautta nuo paketit vaikka tilasinkin ne yhtäaikaa. Sain nuo liivit ladattua täyteen vasta joskus 03:00 tienoilla sunnuntain puolella, ja siinä kohtaan oli tullut jo "muutama" olut juotua. Eli osa ongelmista voisi johtua humalatilasta eikä liiveistä :D

Muutama pikainen huomio/kommentti:

1. Hommaa etukäteen joku 2A USB laturi jos moista ei ole. Ainakin liivi tulee tyhjällä akulla ja X16:n pitäisi latautua täyteen 2A laturilla 2,5h. Itselläni kesti viitisen tuntia saada tuo ladattua täyteen kun käytin PC:n USB-"latausporttia". En ole yhtään hyvä sähköjutuissa mut jos tajusin oikein niin nuo PC:n/läppärien portit tarjoaisi maksimissaan 1A kai. Eipä tuolla 5h latausajalla minulla ole niin suurta merkitystä sitten tulevaisuudessa kun voisi vaan jättää yöksi latautumaan jne. mutta sen X40:n kanssa kestäisi kymmenisen tuntia PC:n kautta niin se alkaa olemaan jo pitkä aika. Liivin mukana tulee normaali USB-C -> USB-A kaapeli latausta varten.

2. Noiden softa koodattu ihan päin vittua tietoturvamielessä, vaati UAC oikeudet ja asentaa softan AppDatan alle. Kenenkään ei pitäisi käyttää tietokonetta Admin-oikeuksilla normaalisti. Ja jos minun normi tilillä zxcv ei ole admin oikeuksia niin kun ajaa niiden installerin niin sitten siihen pitää laittaa Windowsin admin-tilin (esim. zxcv.admin) tiedot ja softa asentuu sinne C:\Users\zxcv.admin\AppData\Local\bHapticsPlayer\ eikä C:\Users\zxcv\AppData\Local\bHapticsPlayer\ ja tuota ei toki voi käyttää zxcv-tunnuksella kun sillä ei ole oikeuksia lukea sitä kansiota. Workaroundina laitoin hetkeksi omalle Windowsin zxcv-tilille admin-oikeudet, asensin softan ja poistin admin oikeudet ja kirjauduin takaisin Windowsiin. Se ei näyttäisi vaativan admin-oikeuksia toimiakseen.

3. En ole vielä keksinyt mistä saa konfiguroitua että liivit eivät värise kun on pelialueen reunalla, tuo on ihan perseestä varsinkin kun minulla on suhteellisen pieni pelialue. Tuo alkaa tärisemään vittumaisesti jo hieman ennen sitä reunaa niin defaultti-asetuksilla ei pystynyt liikkumaan paljoakaan ennen kun se tärisi.

4. Mukana tulee bluetooth-adapteri, jäi vähän epäselväksi onko sitä pakko käyttää kun suosittelevat koneen sisäänrakennetun bluetoothin disablointia osassa kohtaan dokumentaatiota. Se itse adapteri on joku kolmen euron Bluetooth 4.0 niin tuntuu vähän oudolta disabloida emolevyn "Intelin Wi-Fi 6 AX200, Bluetooth 5.1" laite. Eilen kuitenkin disabloin tuon emolevyn oman ja käytin niiden tarjoamaa.

5. Yritin eilen yöllä pelata Arizona Sunshinea mutta siinä en saanut itse liivien tärinää toimimaan pl. se kun ollaan lähellä pelialueen reunaa. Tuo mahdollisesti johtuu siitä kun käytin Natural Locomotionia ja siinä peli pitää käynnistää Natural Locomotionin GUI:n kautta, muistaakseni se menee että sitten sillä taikuudella tuo Natural Locomotion pystyy kaappaamaan ne ohjainten liikkumiset jne. Eli ehkä voisi olla että eivät ole yhteensopivia keskenään.

6. Tässä on hyvä video liivien hihnojen säätämisestä

En jaksa tänään kokeilla noita liivejä uudestaan kun huomenissa pitäisi tulla ne hihatkin niin parempi sitten testata kun kaikki palikat ovat tulleet.
3. - Kysyin ratkaisua bHaptics tuelta, vastaus tuli nopeasti. Noin tunnissa:

Thank you for your inquiry.

Our software usually does not recognize or give feedback when you approach the game area border.

Could you please inform us which game you are playing using which headset?

Thank you.

Best regards,
bHaptics Support Team

Eli kysymys kuuluu: Mikä peli oli kyseessä?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 322
3. - Kysyin ratkaisua bHaptics tuelta, vastaus tuli nopeasti. Noin tunnissa:

Thank you for your inquiry.

Our software usually does not recognize or give feedback when you approach the game area border.

Could you please inform us which game you are playing using which headset?

Thank you.

Best regards,
bHaptics Support Team

Eli kysymys kuuluu: Mikä peli oli kyseessä?
Tuli varmasti nopeasti kun copy/pastesivat heidän vastauksen mulle sinulle :D Laitoin eilen noille meiliä ja vastasivat samalla tavalla, anyways peli on mainittu minun viestissä täällä eli Arizona Sunshine.

Tänään pitäisi tulla ennen 21:00 nuo hihat niin pitää testata uudestaan jos ei mene liian myöhään lataamisen kanssa jne.

Edit: ei kun ei ne ihan sitä copy/pastenneet, multa eivät kysyneet laseista. Laitoin niille tiedot ja että tuo tapahtui HP G2:n kanssa.

Edit2: nyt on hihat latautumassa, mut noissakin kestänee jotain 2,5h niin voi olla että menee huomiselle itse testaus.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 314
Onko joku muu liimannut pyöräilyhanskoja grippeihin kiinni? Tuli saatua tämmöinen kuningasidea kun tuossa pelailin Alyksiä. Tuumasta toimeen ja tarranauhaa vinyyliliimalla grippeihin ja vanhoihin pyöräilyhanskoihin. Pehmeä nauha grippeihin ja väkäsnauha hanskoihin. Eilen piti vielä liimailla pätkät lisää hanskoihin kun ei osunut ekalla kerralla ihan kohdilleen.
En ole kerrennyt kokeilemaan. Jos ei toimi niin eipä tule pahasti vahinkoa kun on tuo pehmeänauha gripeissä.
 
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
323
Tuli varmasti nopeasti kun copy/pastesivat heidän vastauksen mulle sinulle :D Laitoin eilen noille meiliä ja vastasivat samalla tavalla, anyways peli on mainittu minun viestissä täällä eli Arizona Sunshine.

Tänään pitäisi tulla ennen 21:00 nuo hihat niin pitää testata uudestaan jos ei mene liian myöhään lataamisen kanssa jne.

Edit: ei kun ei ne ihan sitä copy/pastenneet, multa eivät kysyneet laseista. Laitoin niille tiedot ja että tuo tapahtui HP G2:n kanssa.

Edit2: nyt on hihat latautumassa, mut noissakin kestänee jotain 2,5h niin voi olla että menee huomiselle itse testaus.
Moikka zxcv,
Kiitos vinkeistä.

Huomioita:

Netin mukaan kerralla saat käyttöön samanaikaisesti vain 5 bHaptic laitetta, joten koko setistä jää siis uupumaan osa... Varsin mielenkiintoista...

Ohjelmistojen asennus oli nihkeää kuten huomasitkin, siitä huolimatta että käytin tiliä, jolla on admin oikeudet. Sekä Windows että Antivirus blockkaa ohjelmien asennusta.

- Setin osien liittäminen koneeseen sekoilee.
- Liivin, hihojen ja koneen välinen yhteys pätkii jatkuvasti. Akku on siis täynnä ja käytössä on laitteen mukana tullut BT dongle. (Emon oma BT on disabloitu, kuten he ohjeistavat)
- Akkujen varaus-asteen näyttö bugittaa. Näyttää välillä: -1, 0, 100%

Päivin liivin uusimpaan firmikseen puhelinta käyttäen: (App toimi paremmin kuin PC versio)
Ei mitään vaikutusta, vika jatkuu.

Toinen arm sleeve tuntuu toimivan, ainakin ajoittain.
Hetkeksi sain setin toimimaan näissä:
Pistol Whip ja Pavlov.

Troubleshootannut illan.
Laitoin tuelle keikkaa.

Aamulla lisää: Vaihdan Vive Pro:n Pimaxiin. (Jossa siis ei ole tuota Vive Pro:n Linkboxia, jossa on Bluetooth, joka saattaa omalta osaltaan sotkea pakkaa.)

Hieman sääli ettei Oculus Quest 2 ole enää paikalla. Promovideoiden mukaan Puvun asennus olisi suoraviivaisempaa.

Tosiaankin ennen kuin VR Kansa kirmaa kiljuen kauppaan, niin kannattaa sisäistää että pelien tuki näille laitteille on varsin vaihtelevaa:

- Parhaimmillaan tuki on sisäänrakennettu: Pavlov VR pelissä laitat vain ruksin päälle.
- Kun taas useimmissa pitää omin pikku kätösin kirjoitella parametrejä ja käydä donaamassa nippu tiedostoja nexusmods tms saiteilta, purkaa, asennella ja siirrellä niitä koneen syövereihin. (esim Skyrim)

Ajankäytön kannalta suljetussa ekosysteemissä on kyllä puolensa.
Tämänhetkisten kokemusten mukaan ainakaan tämä PC versio ei tunnu olevan mikään Consumer product :-D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
655
Ajankäytön kannalta ajoittain käy mielessä, että suljetussa ekosysteemissä on kyllä puolensa.
Tämänhetkisten kokemusten mukaan ainakaan tämä PC versio ei tunnu olevan mikään Consumer product :-D
Eipä tämä kyllä mitenkään yllätyksenä tule. Voisin kuvitella että kaikissa 3rd party lisälaitteissa lienee samantapaisia haasteita.

Vaikka eipä se omilla lisälaitteillakaan niin kummoista aina ole. Useat hehkuttivat PSVR:n Aimia ja suhtauduin siihen hyvin skeptisesti. Lopulta edes 18 peliä tuki sitä, tosin niistäkin vain osa laadukkaampia pelejä ja osassa move oli edelleen toimivampi. Ja Aim oli kuitenkin lisälaitteiden parhaasta päästä.
 
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
323
Eipä tämä kyllä mitenkään yllätyksenä tule. Voisin kuvitella että kaikissa 3rd party lisälaitteissa lienee samantapaisia haasteita.

Vaikka eipä se omilla lisälaitteillakaan niin kummoista aina ole. Useat hehkuttivat PSVR:n Aimia ja suhtauduin siihen hyvin skeptisesti. Lopulta edes 18 peliä tuki sitä, tosin niistäkin vain osa laadukkaampia pelejä ja osassa move oli edelleen toimivampi. Ja Aim oli kuitenkin lisälaitteiden parhaasta päästä.
True, true,

Samaa ongelmaa XBoxin Kinect kameran kanssa. Hyvää rautaa mutta softadevaajat eivät tehneet sitä tukevia pelejä riittävästi.
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
468
Tilasin äsken Quest 2 128gb mallin kun tuli saataville. Mitäs vinkkejä on ensimmäisiksi säädöiksi laitteen saavuttua? Paranteluja, softia, pelejä, sw/hw modeja?

Muutama vuosi sitten tuli pyöriteltyä Samsung Gear VRn kanssa kaikkea mahdollista, mutta ei 3dof oikein riittänyt pidemmän päälle.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 367
Tilasin äsken Quest 2 128gb mallin kun tuli saataville. Mitäs vinkkejä on ensimmäisiksi säädöiksi laitteen saavuttua? Paranteluja, softia, pelejä, sw/hw modeja?

Muutama vuosi sitten tuli pyöriteltyä Samsung Gear VRn kanssa kaikkea mahdollista, mutta ei 3dof oikein riittänyt pidemmän päälle.
Ainakin alkuun parempi sträppi sen vakio narujen tilalle, esimerkiksi halo strap. Ja jos vakio pehmusteilla tuntuu että silmät on turhan kaukana, suosittelen ohuempia pehmusteita koska ne mahdollistavat huomattavasti isommat FOV sekä sweet potin. Ja myös Questille tarkoitetut nappikuulokkeet. Koko setin saa about 50€ hintaan ja kaikki linkit löytyvät tämän foorumin Quest ketjusta.

Jos löytyy tietokonetta ja hieman aikaa säätää, niin Questin kaveriksi osta alennuksesta (tarjousketjussa paljon Asuksia) WiFi reititin jonka dedicoidusti jakaa 5Ghz wifin vain Questille ja pääset nauttimaan Half Life Alyxeista yms "must have" VR peleistä. Myös SkyrimVR on omasta mielestäni erinomainen ja oikeastaan paras AAA peli mitä on tullut VR:lle, voittaa Alyxinkin kunhan jaksaa pakolliset modit laittaa. PC <-> Quest2 välisen kommunikoinnin hoitaa AirLink joka on ilmainen vakio-ominaisuus laseissa.

Ja Questin mobiilipeleistä (mitkä eivät tarvitse PC:tä toimiakseen) suosittelen esim population 1 joka on räiskintä battleroyale meiningissä ja esim Walkabout minigolffi on mukavaa rentoa minigolffausta. Ja tottakai Beatsaber kuuluu näihin "must have" peleihin Questille. Beatsaberista ja Super Hot yms muita voi demoina ladata ilmaiseksi suoraan questin storesta, eli kannattaa kokeilla ennen ostoa niitä demoja.
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
468
Ainakin alkuun parempi sträppi sen vakio narujen tilalle, esimerkiksi halo strap. Ja jos vakio pehmusteilla tuntuu että silmät on turhan kaukana, suosittelen ohuempia pehmusteita koska ne mahdollistavat huomattavasti isommat FOV sekä sweet potin. Ja myös Questille tarkoitetut nappikuulokkeet. Koko setin saa about 50€ hintaan ja kaikki linkit löytyvät tämän foorumin Quest ketjusta.

Jos löytyy tietokonetta ja hieman aikaa säätää, niin Questin kaveriksi osta alennuksesta (tarjousketjussa paljon Asuksia) WiFi reititin jonka dedicoidusti jakaa 5Ghz wifin vain Questille ja pääset nauttimaan Half Life Alyxeista yms "must have" VR peleistä. Myös SkyrimVR on omasta mielestäni erinomainen ja oikeastaan paras AAA peli mitä on tullut VR:lle, voittaa Alyxinkin kunhan jaksaa pakolliset modit laittaa. PC <-> Quest2 välisen kommunikoinnin hoitaa AirLink joka on ilmainen vakio-ominaisuus laseissa.

Ja Questin mobiilipeleistä (mitkä eivät tarvitse PC:tä toimiakseen) suosittelen esim population 1 joka on räiskintä battleroyale meiningissä ja esim Walkabout minigolffi on mukavaa rentoa minigolffausta. Ja tottakai Beatsaber kuuluu näihin "must have" peleihin Questille. Beatsaberista ja Super Hot yms muita voi demoina ladata ilmaiseksi suoraan questin storesta, eli kannattaa kokeilla ennen ostoa niitä demoja.
Kiitos hyvästä vastauksesta! Täytyy noita lisäosia kattoo lyhyen käytön jälkeen. Tietää mikä hiertää itsellä eniten.

PCnä löytyy R5 2600/rtx 3080 ja täytyy katsoa löytyykö sopiva usbc kaapeli valmiina ja miten vertautuu Air linkkiin. Reitittimenä on Asuksen RT-AC86U, mutta siinä ei ole kuin yksi 5ghz eli omaa kanavaa sille ei saa. Riittääköhän toi reititin?

Ja täytyypä kaivella quest-ketju läpi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Kiitos hyvästä vastauksesta! Täytyy noita lisäosia kattoo lyhyen käytön jälkeen. Tietää mikä hiertää itsellä eniten.

PCnä löytyy R5 2600/rtx 3080 ja täytyy katsoa löytyykö sopiva usbc kaapeli valmiina ja miten vertautuu Air linkkiin. Reitittimenä on Asuksen RT-AC86U, mutta siinä ei ole kuin yksi 5ghz eli omaa kanavaa sille ei saa. Riittääköhän toi reititin?

Ja täytyypä kaivella quest-ketju läpi.
Muille laitteille se 2.4GHz kanava ja Kyöstille 5GHz, tuskin muut laitteet ovat aivan niin latenssi kriittisiä. Tai jos on, niin sitten on vain vuoroteltava niiden käyttöä 5GHz verkossa.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 322
Moikka zxcv,
Kiitos vinkeistä.

Huomioita:

Netin mukaan kerralla saat käyttöön samanaikaisesti vain 5 bHaptic laitetta, joten koko setistä jää siis uupumaan osa... Varsin mielenkiintoista...

Ohjelmistojen asennus oli nihkeää kuten huomasitkin, siitä huolimatta että käytin tiliä, jolla on admin oikeudet. Sekä Windows että Antivirus blockkaa ohjelmien asennusta.

- Setin osien liittäminen koneeseen sekoilee.
- Liivin, hihojen ja koneen välinen yhteys pätkii jatkuvasti. Akku on siis täynnä ja käytössä on laitteen mukana tullut BT dongle. (Emon oma BT on disabloitu, kuten he ohjeistavat)
- Akkujen varaus-asteen näyttö bugittaa. Näyttää välillä: -1, 0, 100%

Päivin liivin uusimpaan firmikseen puhelinta käyttäen: (App toimi paremmin kuin PC versio)
Ei mitään vaikutusta, vika jatkuu.

Toinen arm sleeve tuntuu toimivan, ainakin ajoittain.
Hetkeksi sain setin toimimaan näissä:
Pistol Whip ja Pavlov.

Troubleshootannut illan.
Laitoin tuelle keikkaa.

Aamulla lisää: Vaihdan Vive Pro:n Pimaxiin. (Jossa siis ei ole tuota Vive Pro:n Linkboxia, jossa on Bluetooth, joka saattaa omalta osaltaan sotkea pakkaa.)

Hieman sääli ettei Oculus Quest 2 ole enää paikalla. Promovideoiden mukaan Puvun asennus olisi suoraviivaisempaa.

Tosiaankin ennen kuin VR Kansa kirmaa kiljuen kauppaan, niin kannattaa sisäistää että pelien tuki näille laitteille on varsin vaihtelevaa:

- Parhaimmillaan tuki on sisäänrakennettu: Pavlov VR pelissä laitat vain ruksin päälle.
- Kun taas useimmissa pitää omin pikku kätösin kirjoitella parametrejä ja käydä donaamassa nippu tiedostoja nexusmods tms saiteilta, purkaa, asennella ja siirrellä niitä koneen syövereihin. (esim Skyrim)

Ajankäytön kannalta suljetussa ekosysteemissä on kyllä puolensa.
Tämänhetkisten kokemusten mukaan ainakaan tämä PC versio ei tunnu olevan mikään Consumer product :-D
Kiitoksia myös kommenteista! Tuossa alla niiden näkemys Arizona Sunshinen osalta, sattuuko sulla olemaan tuota peliä ja voisit kokeilla miten se sulla toimii?

You must be using the Open VR mod for Arizona Sunshine.
We use controller haptic feedback information from the game and the game must give controller feedback when a player approaches the border of the gaming area.
Unfortunately, it is currently not available to turn off haptic feedback, but our dev team will be fixing the issue in the near future.

Our apologies for the inconvenience and thank you for your understanding.
Pitää yrittää tänään hieman testata lisää käytännössä, mutta nyt vaikuttaisi että ehkä tuossa lauantaina pitää panostaa testaukseen kunnolla ja miettiä sitten että pitäisikö nuo palauttaa vai ei. Haluaisin kyllä tosi paljon että nuo ovat yhtä loistavat kuten olen kuvitellut. Tietty 600€ tms. unelmista jotka eivät pidä paikkaansa ovat hieman liikaa, ei sinällään ongelmaa säätää että saa pelit toimimaan kunhan vaan kokemus on kunnossa.
 
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
323
Kiitoksia myös kommenteista! Tuossa alla niiden näkemys Arizona Sunshinen osalta, sattuuko sulla olemaan tuota peliä ja voisit kokeilla miten se sulla toimii?



Pitää yrittää tänään hieman testata lisää käytännössä, mutta nyt vaikuttaisi että ehkä tuossa lauantaina pitää panostaa testaukseen kunnolla ja miettiä sitten että pitäisikö nuo palauttaa vai ei. Haluaisin kyllä tosi paljon että nuo ovat yhtä loistavat kuten olen kuvitellut. Tietty 600€ tms. unelmista jotka eivät pidä paikkaansa ovat hieman liikaa, ei sinällään ongelmaa säätää että saa pelit toimimaan kunhan vaan kokemus on kunnossa.
Löytyy, yritän ehtiä testaamaan.
Sääli että oma aika on aina niin kortilla, tänäänkin ehin telkkuamaan noiden kanssa vasta klo 22 jälkeen.
Todennäköisesti ainakin osa setistä lähtee takaisin, mikäli tuota 5 laitteen limiittiä ei saa korjattua :-/
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 322
Löytyy, yritän ehtiä testaamaan.
Sääli että oma aika on aina niin kortilla, tänäänkin ehin telkkuamaan noiden kanssa vasta klo 22 jälkeen.
Todennäköisesti ainakin osa setistä lähtee takaisin, mikäli tuota 5 laitteen limiittiä ei saa korjattua :-/
Tämän illan kommentit:

1. Käytin nyt emolevyn omaa Bluetoothia Intelin Wi-Fi 6 AX200 ja en huomannut mitään ongelmia sen kanssa. Päivitin sillä liivin ja hihojen firmikset ongelmitta.
2. Nyt Arizona Sunshinessa ei tullut vastaan mitään ongelmia sen WMR pelialueen reunan kanssa, oiskohan johtunut sitten ehkä vaan siitä Natural Locomotionista. Outoa että noiden tuki ei ollut sen parempi, vaikkakin olivat nopeita.
3. Arizona Sunshinessa kaikki haptics jutut tuntui erittäin heikoilta, piti tyyliin kokeilla käsiä ja rintaa että tapahtuuhan jotain siinä kun tapatti itseään.
4. Superhotin asennus oli ehkä vähän enemmän epämääräistä säätämistä mitä olisin halunnut, siinä tuo tuntui toimivan paremmin/tehokkaammin.
5. Kannattaa varmistua myös ehkä siitä että se "Stable connection" on pois päältä, se on päällä defaulttina. Outoa että se on päällä kun ohjeissakin on että sitä pitäisi käyttää vain jossain messualueella jne.
6. Tuntui myös että ne Audio jutut menivät ehkä päälle ei nyt randomilla mutta voisivat olla oletuksilla ja pitää katella muutamasta valikosta. Mahdollisesti ne sotkivat mun ensimmäistä yritystä kun mikään pelin haptics ei toiminut Arizona Sunshinen kanssa.

Tuntuu että ainakin pitäisi seuraavaksi kokeilla noita tyyliin 200% - 400% tehoilla haptics juttujen osalta, nyt kyllä liian miedot että tuntuisi järkeviltä hintaan nähden. Oli kyllä ihan loistavaa taas Superhotissa mutta onhan se ihan loistavaa ilman noita liivejä ja hihojakin.

Kokelin Arizonaa myös hetkeksi ilman noiden palikoita ja en huomannut mitään käytännön (tai ainakaan 600€) eroa pelikokemuksessa, Superhotin kanssa en jaksanut enää yrittää ilman noita ja vertailla.

Mutta pitää kyllä sitten lauantaina viimeistään testata kaikki mahdollinen, tämän hetken fiilis olisi ehkä 60-70% todennäköisyydellä palautan nuo. Olisin halunnut että olisivat super-hienot mutta eivät kyllä vielä siltä vaikuta.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 322
@Retrogamer Olet varmaankin ehtinyt testata jotain jo noilla vehkeillä? Laitathan kommentteja?

Mä juon tässä vielä oluen tai parin ja sitten testaan noita natiivi-VR peleillä. Mietin että en jaksa alkaa säätää enempää, jos natiivi tuki ei ole tarpeeksi hyvä niin palautan jne.

Aattelin kokeilla miltä tuntuvat Zero caliberin, Sairento VR:n ja Pavlov VR:n (vaikkakaan en ole ikinä kokeillut eikä erityisemmin diggaa MP ideasta VR juttujen kanssa)
 
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
323
@Retrogamer Olet varmaankin ehtinyt testata jotain jo noilla vehkeillä? Laitathan kommentteja?

Mä juon tässä vielä oluen tai parin ja sitten testaan noita natiivi-VR peleillä. Mietin että en jaksa alkaa säätää enempää, jos natiivi tuki ei ole tarpeeksi hyvä niin palautan jne.

Aattelin kokeilla miltä tuntuvat Zero caliberin, Sairento VR:n ja Pavlov VR:n (vaikkakaan en ole ikinä kokeillut eikä erityisemmin diggaa MP ideasta VR juttujen kanssa)
Nyt ainakin tuo Pavlov VR testattu jossa siis on natiivi tuki, ei vaadi kikkailua. Ja kyllä, on aika makee fiilis kun joku ampuu selkään tai rintakehään, ja sen myös tuntee. Kuten omat laukaukset.

Itseni kiinnostaisi kyllä tietää onko tuo ForceTube parempi sijoitus, kuin nämä käsivarren väristimet. Hintaero on melko suuri.

Myös Zombie kauhupeli Propagation on nyt kokeiltu, ajoittain ihan hyvät fiillikset.
Bugi varoitus:
Zombit puri naamaan, ja tämä sekoitti (Pimax versio käytössä) kasvomaskin looppiin, surrasi jatkuvasti :-(

Mielestäni nuo laitteiden antamat värinät on kyllä aika miedot. Ehkä pitää kiristää sträppejä tiukemmalle ja lisätä niiden voimakkuutta.
Tosin samasta aiheesta ovat muutkin on netissä urputtaneet...

Fyi:
Assistentti tulee kyllä tarpeen, kun koko setin asentaa päälle (juuri kuten ready player one elokuvassa) ja troubleshoottaamaan kaikki IT karikot.
Pimax ja kaikki vermeet päällä on aika hiki ja medieval knight fiilis.

Ostajien kannattaa myös huomioda, että nuo kämmenselkään pultatut tärisyttäjät ovat Index ohjaimien tiellä :-(
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Muistelen jonkun tubettajan kertoneen, että noi liivit toimii varmemmalla yhteydellä suoraan Indexin USB-portista kuin tietokoneen. Silloin lakkasi pahin ostointo, kun tulkitsin pätkiväksi tietokoneen kautta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 135
Viestejä
4 196 781
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom