Sain eilen X16 liivin (saapui R-kioskille myöhään perjantai iltana) ja hihat pitäisi tulla ehkä sitten huomenissa, oudosti kun lähettivät eri palveluiden kautta nuo paketit vaikka tilasinkin ne yhtäaikaa. Sain nuo liivit ladattua täyteen vasta joskus 03:00 tienoilla sunnuntain puolella, ja siinä kohtaan oli tullut jo "muutama" olut juotua. Eli osa ongelmista voisi johtua humalatilasta eikä liiveistä
Muutama pikainen huomio/kommentti:
1. Hommaa etukäteen joku 2A USB laturi jos moista ei ole. Ainakin liivi tulee tyhjällä akulla ja X16:n pitäisi latautua täyteen 2A laturilla 2,5h. Itselläni kesti viitisen tuntia saada tuo ladattua täyteen kun käytin PC:n USB-"latausporttia". En ole yhtään hyvä sähköjutuissa mut jos tajusin oikein niin nuo PC:n/läppärien portit tarjoaisi maksimissaan 1A kai. Eipä tuolla 5h latausajalla minulla ole niin suurta merkitystä sitten tulevaisuudessa kun voisi vaan jättää yöksi latautumaan jne. mutta sen X40:n kanssa kestäisi kymmenisen tuntia PC:n kautta niin se alkaa olemaan jo pitkä aika. Liivin mukana tulee normaali USB-C -> USB-A kaapeli latausta varten.
2. Noiden softa koodattu ihan päin vittua tietoturvamielessä, vaati UAC oikeudet ja asentaa softan AppDatan alle. Kenenkään ei pitäisi käyttää tietokonetta Admin-oikeuksilla normaalisti. Ja jos minun normi tilillä zxcv ei ole admin oikeuksia niin kun ajaa niiden installerin niin sitten siihen pitää laittaa Windowsin admin-tilin (esim. zxcv.admin) tiedot ja softa asentuu sinne C:\Users\
zxcv.admin\AppData\Local\bHapticsPlayer\ eikä C:\Users\
zxcv\AppData\Local\bHapticsPlayer\ ja tuota ei toki voi käyttää zxcv-tunnuksella kun sillä ei ole oikeuksia lukea sitä kansiota. Workaroundina laitoin hetkeksi omalle Windowsin zxcv-tilille admin-oikeudet, asensin softan ja poistin admin oikeudet ja kirjauduin takaisin Windowsiin. Se ei näyttäisi vaativan admin-oikeuksia toimiakseen.
3. En ole vielä keksinyt mistä saa konfiguroitua että liivit eivät värise kun on pelialueen reunalla, tuo on ihan perseestä varsinkin kun minulla on suhteellisen pieni pelialue. Tuo alkaa tärisemään vittumaisesti jo hieman ennen sitä reunaa niin defaultti-asetuksilla ei pystynyt liikkumaan paljoakaan ennen kun se tärisi.
4. Mukana tulee bluetooth-adapteri, jäi vähän epäselväksi onko sitä pakko käyttää kun suosittelevat koneen sisäänrakennetun bluetoothin disablointia osassa kohtaan dokumentaatiota. Se itse adapteri on joku kolmen euron Bluetooth 4.0 niin tuntuu vähän oudolta disabloida emolevyn "Intelin Wi-Fi 6 AX200, Bluetooth 5.1" laite. Eilen kuitenkin disabloin tuon emolevyn oman ja käytin niiden tarjoamaa.
5. Yritin eilen yöllä pelata Arizona Sunshinea mutta siinä en saanut itse liivien tärinää toimimaan pl. se kun ollaan lähellä pelialueen reunaa. Tuo mahdollisesti johtuu siitä kun käytin Natural Locomotionia ja siinä peli pitää käynnistää Natural Locomotionin GUI:n kautta, muistaakseni se menee että sitten sillä taikuudella tuo Natural Locomotion pystyy kaappaamaan ne ohjainten liikkumiset jne. Eli ehkä voisi olla että eivät ole yhteensopivia keskenään.
6.
Tässä on hyvä video liivien hihnojen säätämisestä
En jaksa tänään kokeilla noita liivejä uudestaan kun huomenissa pitäisi tulla ne hihatkin niin parempi sitten testata kun kaikki palikat ovat tulleet.