VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Onko muiden viikonloppuna (pe-su) tilanneiden tilauksista kuulunut mitään? Joutuukohan tässä vielä odottelemaan viikkoja...
Perjantai aamusta laitettu Oculuksen kaupasta tilaukseen, ei mitään tapahtunut toistaiseksi.

Ja jännä nähdä tuleeko vielä xbox controlleri mukana vai ei.
Itse laitoin tilauksen Sunnuntai päivällä jolloin sivuillakin luki "Versand 10.7" (=saatavilla/lähetetään?).
Sitteminhän tuo bundle tuli Oculuksen omaan kauppaan myyntiin halvemmalla loppuhinnalla, mutta en viitsinyt muutaman kympin takia peruuttaa casekingin tilausta.
Torstai päivällä vasta Caseking ilmoittikin, että bundle myyty loppuun ja valmistajalta tulossa uusi satsi noin 10 päivän päästä. Peruin Casekingin tilauksen ja eilen uusi tilaus Oculuksen omasta kaupasta.

Paska maku jäi Casekingistä, ihme ettei edes voinut aikaisemmin ilmoittaa. Saa nyt nähdä kerkesikö Casekingin myöhästelyn takia vielä saamaan tuon täyden bundle-setin Oculuksen kaupasta vai ei. Huoh.
Tulevat To,Pe,La,Su,Ma vapaa, ilman Casekingin myöhästelyjä olisin varmaan jo Oculusta testailemassa. Ja 100% varmuudella täydellä bundle-setillä.
Caseking - ei koskaan enää.
 
Foorumi viestien perusteella eivät ole vielä saaneet lähetettyä edes kaikkia tiistaina tehtyjä tilauksia, joten viikonloppuna tehtyä tilausta voi joutua vielä odottelemaan.
 
Itse tilasin viime viikon keskiviikkona Oculuksen storesta. Perjantaina lähti ja tänään tuli perille. Tässä ainakin oli vielä mukana Xbox -ohjain ja kake. Tosi hyvältä vaikuttaa ainakin näin ensitunnelmien perusteella. En ole tosin vielä tehnyt muuta, kuin setupin ja sen first encounter -demon.

Todella laadukkaan ja mietityn oloinen tuote on kyllä kyseessä. En ole koskaan ostanut viihde-elektroniikkaa, joka olisi paketoitu näin premium-tyyliin.

Ongelmia oli sen verran, että asennusvaiheessa softa valitti toisen sensorin usb-kytkennän laadusta. Molemmat oli kytketty (intelin) USB3.0 portteihin. Kytkin toisen sensorin USB2.0 porttiin niin rupesi toimimaan. Itse headsetti on minulla kytketty myös USB2.0. First encounter demossa tuli heiluttua ihan kunnolla, enkä huomannut että trackingi olisi pettänyt kertaakaan.

Näyttö vaikutti ok:lta, paremmalta kuin pelkäsin. Resoluutiota enemmän pisti silmään screendoor, joka etenkin vaaleilla pinnoilla on aika näkyvä. "Godrayt" taas ei haitanneet itseäni edes tuossa setupissa, vaikka niitä näkyikin. Positiivisena yllätyksenä oli se, että omat silmälasit mahtuivat heittämällä oculuksen sisään (suorakaiteet, 130x25mm). Itse pystyin kyllä käyttämään oculusta hyvin ilman lasejakin -1.25 näöllä. Vähän skarpimmat tekstit kun heitti lasit väliin.

Lopuksi nopeasti vielä että Touch-ohjaimet ovat kyllä shown todellinen tähti, joka tekee tästä vehkeestä sen hankkimisen arvoisen.
 
Ongelmia oli sen verran, että asennusvaiheessa softa valitti toisen sensorin usb-kytkennän laadusta. Molemmat oli kytketty (intelin) USB3.0 portteihin. Kytkin toisen sensorin USB2.0 porttiin niin rupesi toimimaan. Itse headsetti on minulla kytketty myös USB2.0. First encounter demossa tuli heiluttua ihan kunnolla, enkä huomannut että trackingi olisi pettänyt kertaakaan.

Tähän liittyen. Minulla on noi usb-paikat vähän vähissä niin sensorit on usb2lla kanssa. Ei kai tuo vaikuta negatiivisesti mihinkään? Muistelin että ainoastaan itse riftin pitää olla kytkettynä usb3lla?
 
Taitaa olla pikemminkin niin että riftin headsetti voi olla usb2. Sensorit tarvitsevat usb3 sen takia koska niissä kulkee paljon dataa (tracker kameroiden kuvaamaa kuvaa). Tosin itselläni näyttäisi toimivan ainakin toinen kamera usb2:ssa.
 
Sensorit toimivat myös USB2:ssa mutta tarkkuus saattaa kärsiä hieman. Muistaakseni USB2-portissa sensorit käyttävät kuvadatalle jotain MJPEG-tyylistä pakkausta.
 
Nyt yksi ilta säätöä takana. Paketointi, asennukset, säätö, kaikki on tehty varsin mallikkaasti Oculuksen puolelta. Touch ohjaimet ovat melkein game-changer, tästä on hyvä jatkaa kohti virtuaalihanskoja. Suosituimmat (ja kevyemmät) VR pelit toimivat varsin hienosti ja Lucky's Talessa meinasin välillä kaatua kun kamera sopivasti rullasi. Näitä kokemuksia ja kevyempiä pelejä pitää kokeilla jatkossa lisää.

Autosimut olivat kuitenkin se minkä vuoksi halusin Riftiä kokeilla ja toistaiseksi ainakin ennen supersampling/muita säätöjä on pakko sanoa, että resoluutio ottaa kyllä todella pahasti vastaan. Isot linjat toimivat hyvin, ajamisen tuntu on hyvä ja muiden autojen seassa on hyvä ajaa kun tilan tuntu on ihan eri tasolla näyttöön verrattuna. Yksityiskohtiin mentäessä homma leviää aika pahasti, lähdössä ei meinaa edes valoja nähdä ja esim. hudin tekstejä oli turha yrittää lukea. Mutkiin ajamisessa on ihan uusia haasteita kun kaikki näyttää sotkulta kauempaa ja vasta mutkaa lähestyessä alkaa oikeasti erottumaan mutkan yksityiskohdat. No, se oli ensireaktio, tulevina päivinä pitää kokeilla lisää ja eri autosimuja sekä noita supersamplingeja yms.

Dirt Rallyakin kokeilin nopeasti ja siellä resoluutio ei äkkiseltään tuntuisi vaikuttavan yhtä paljon (=yhtä negatiivisesti). Yksi pätkä Suomea riitti tällä erää, Dirt Rally on hyvä VR kokemus mutta en suosittele ensimmäiseen iltaan :) Erityisesti jäi mieleen ylämäet joita ajaessa oikeasti tuntui, että nyt mennään ylämäkeen. Ei ole näytöllä ihan vastaavaa kokemusta tullut vastaan.
 
Muutama tunti lisää "harjoituksia" takana, ja tuntuu jo paremmalta. Kävin vielä varmuuden vuoksi koko setup-vaiheen alusta asti uudelleen (lisäsin IPD:tä pari milliä, nyt 68 mm), ja testasin headsettiä myös silmälasien kanssa. Silmälasit mahtuvat vain juuri ja juuri sisään, mutta lisäävät selvästi kuvan terävyyttä. Corsa-ajelut tuntuivat nyt paljon paremmalta ja luonnollisemmalta, kuin eilen.

Oculuksen horisontaalinen FOV todellakin on vain n. 80 astetta tai vähän alle. Tämä tuli minulle ihan yllätyksenä, koska monilla sivuilla edelleen puhutaan 100-110 asteesta, vaikka Rift on ollut myynnissä jo näin pitkään. Eikä täälläkään ole silmään osunut mainintaa tuosta. Ilmeisesti fovia saisi vähän lisättyä, jos reunapehmusteet ottaisi pois tai vaihtaisi ohuempiin. Kukaan testannut tuota?
 
Nyt yksi ilta säätöä takana. Paketointi, asennukset, säätö, kaikki on tehty varsin mallikkaasti Oculuksen puolelta. Touch ohjaimet ovat melkein game-changer, tästä on hyvä jatkaa kohti virtuaalihanskoja. Suosituimmat (ja kevyemmät) VR pelit toimivat varsin hienosti ja Lucky's Talessa meinasin välillä kaatua kun kamera sopivasti rullasi. Näitä kokemuksia ja kevyempiä pelejä pitää kokeilla jatkossa lisää.

Autosimut olivat kuitenkin se minkä vuoksi halusin Riftiä kokeilla ja toistaiseksi ainakin ennen supersampling/muita säätöjä on pakko sanoa, että resoluutio ottaa kyllä todella pahasti vastaan. Isot linjat toimivat hyvin, ajamisen tuntu on hyvä ja muiden autojen seassa on hyvä ajaa kun tilan tuntu on ihan eri tasolla näyttöön verrattuna. Yksityiskohtiin mentäessä homma leviää aika pahasti, lähdössä ei meinaa edes valoja nähdä ja esim. hudin tekstejä oli turha yrittää lukea. Mutkiin ajamisessa on ihan uusia haasteita kun kaikki näyttää sotkulta kauempaa ja vasta mutkaa lähestyessä alkaa oikeasti erottumaan mutkan yksityiskohdat. No, se oli ensireaktio, tulevina päivinä pitää kokeilla lisää ja eri autosimuja sekä noita supersamplingeja yms.

Dirt Rallyakin kokeilin nopeasti ja siellä resoluutio ei äkkiseltään tuntuisi vaikuttavan yhtä paljon (=yhtä negatiivisesti). Yksi pätkä Suomea riitti tällä erää, Dirt Rally on hyvä VR kokemus mutta en suosittele ensimmäiseen iltaan :) Erityisesti jäi mieleen ylämäet joita ajaessa oikeasti tuntui, että nyt mennään ylämäkeen. Ei ole näytöllä ihan vastaavaa kokemusta tullut vastaan.

Pitkälti samat kokemukset täällä, itsekin lähinnä autosimuja varten hommasin riftin, mutta tähän mennessä melkeinpä suuremman vaikutuksen ovat tehneet juurikin nuo touchia käyttävät pelit, juurikin tuon huonon resoluution sekä screen-door effectin takia jotka vaikuttavat erityisen paljon juuri autosimuissa.
 
Kaikille niille jotka miettivät kuuluuko pakettiin xbox ohjain tai oculus remote:

"Every order of the Rift will come with the Xbox controller, and the Oculus Remote.

Please let us know if you have any other questions. I'd be happy to help!

All the best,

Gerard
Oculus Support"

Tälläinen vastaus tuli kun kysyin heiltä suoraan.
 
Verkkiksestä löytyi Htc Vive 735e hintaan outlet osastolta helsingissä jos ketään kiinnostaa.
 
Perjantai 14.7 tilailin oculus shopista ja ei oo vielä lähtenyt tulemaan, onko muilla samoihin aikoihin tilanneilla vielä paketti lähtenyt liikkumaan?
 
Tilasin veljeni kanssa torstaina samaan aikaan, omani tuli eilen ja veljellä ei ole vielä edes tilausta käsitelty :bored:
 
Tietääkö joku, mitä The Mage's Tale -pelissä tekee kentistä löytyvillä sienillä ja torvilla? Entä kokkauspadan luona olevalla pääkallolla, joka on läpikuultavan palikan vieressä? Netistä ei löydy mitään neuvoja, eikä pelissä ole mitään tietopankkia. Puutteellisista ohjeista huolimatta ehkä paras peli Riftille :cool:
 
Onpas mukavaa: ennakkotilasin Lone Echon viime viikolla ja nyt se on saatavilla, mutta sitä ei voi ladata. Jos sitä ei ole ennakkotilannut, niin silloin sen kuulemma voi ostaa ja ladata.

EDIT: No nyt alkoi lataamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä olisi paras vaihtoehto riftillä noiden lento- ja avaruussimujen ohjaimeksi? Esimerkiksi peleihin DCS tai Elite? Joku hotas tikku varmaankin olisi se ykkönen, mutta mikä näistä: hiiri/näppis, xbox ohjain vai touchit?
 
Xboxin ohjain toimii ainakin Elitessä aika hyvin, DSC voi olla hankala koska nappulat ei riitä.
 
Kokeilin vihdoinkin Superhottia, kun sen aiemmin kesäalesta ostin. Oli parempi mitä odotin, mutta ehkä vähän liian lyhyt. Todella mielenkiintoinen konsepti tuo ajan liikkuminen vain pelaajan liikkuessa. Tuntui siltä, että pelissä/pelityypissä voisi olla paljonkin kehityspotentiaalia. Toivotaan, että sille käy kuten Bullet Trainille (josta jatkokehitettiin siis Robo Recall).

Kesäalesta tuli ostettua myös Fruit Ninja sekä Knockout League. Fruit Ninjassa silvotaan miekoilla ilmassa lentäviä hedelmiä neljässä eri pelimuodossa. Todella simppeli konsepti, mutta tulee varmaan pelailtua aina silloin tällöin. Sopii myös hyvin VR-lasien ja käsiohjaimien demoamiseen ensikertalaisille. Ei tule ainakaan pahoinvointia, kun seistään vain paikallaan.

Knockout Leaguessa taas nyrkkeillään. Salilla voi harjoitella muutamalla eri tavalla, ja sitten voikin mennä koittamaan kehään oikeaa (tekoäly)vastustajaa vastaan. Ensimmäinen vastustaja oli yllättävän pelottava, kun se tuli puolen metrin päähän seisomaan :eek:. Väistämistä ei tarvitse turhaan salilla harjoitella, sillä päätä kohti tulevaa lyöntiä väistää vaistomaisesti muutenkin :lol:. Ihan tosissaan tuli mätettyä, ja jälkikäteen katsoin sykkeen olleen parhaimmillaan 150 bpm :D (Polar A370 rannemittaus).


 
Ehdin vajaan tunnin pelata Lone Echoa, ja kyllähän se on jälleen hyppy eteenpäin kaikesta, mitä aiemmin on nähty. Tekninen puoli on vakuuttavaa ja läsnäolon tunne on voimakas. Siihen vaikuttaa osaltaan hyvin luontevalta tuntuva vuorovaikutus aseman ainoan ihmisen kanssa. Tuotannon laadussa tuntuu olevan vähän samanlainen hyppy kuin alkuperäinen Half-Life oli PC:llä.
 
Tilanne päivitys 14pv tilattu setti lähti tänään matkaan.
No ohhoh, eipä taida oma Rift ehti ensi viikon lopuksi kun eilen tilasin.
Mites nuo sensorit, oma kone on nurkassa ja pelialue tulee olemaan hieman sivussa koneesta. Itse ajattelin että laitan toisen sensorin koneen etupuolelle pelialueen nurkkaan hyllylle, vähän alaviistoon ja osittain suunnattuna tietokoneen tuoliin. Toinen sensori sitten pelialueen toiseen päähän. Toimiikohan seuranta noin? Toki kokeilemalla selviää mutta jos jollain olisi kokemusta tällaisesta vähän epäsymmetrisestä asettelusta :)
 
No ohhoh, eipä taida oma Rift ehti ensi viikon lopuksi kun eilen tilasin.
Mites nuo sensorit, oma kone on nurkassa ja pelialue tulee olemaan hieman sivussa koneesta. Itse ajattelin että laitan toisen sensorin koneen etupuolelle pelialueen nurkkaan hyllylle, vähän alaviistoon ja osittain suunnattuna tietokoneen tuoliin. Toinen sensori sitten pelialueen toiseen päähän. Toimiikohan seuranta noin? Toki kokeilemalla selviää mutta jos jollain olisi kokemusta tällaisesta vähän epäsymmetrisestä asettelusta :)

Itsellä tälleen aseteltu nuo 2 sensoria. Aika hyvin toimii 360 tracking noin pienellä alueella kahdellakin sensorilla. Korkeintaan jos menee johonkin nurkkaan kyykkyyn niin tracking katkeaa. Täytyy kyllä sanoa että tuollainen 1,5x1,5m lattiatila on aika minimi jos haluaa 360 asteella seisten pelata.

rifti.png
 
Hitto toi Robo Recall on kuumottava. Vaistomainen väistöliike tulee kun sellainen pieni robo pääsee hyppäämään naamalle. Muutenki tuntuu jotenkin uhkaavalta kun semmonen normi robo tulee lähietäisyydelle. On tää kyllä hauska laite. Tarkoitus oli hankkia autopelejä varten, mutta nyt onkin aika mennyt noiden ohjainten kanssa pelatessa :cigar2: On kyllä suuri lisä tähän. Muutenhan tuolla ei oikein muuta kun niitä autoiluja tulisikaan rävellettyä.
 
Tässä oma muutenkin ahtaassa huoneessani tekemä järjestely jolla sai huikeat 1,6mx1,6m elintilaa, sensorit olivat ehkä hieman pääntasoa alempana. Todella lyhyet johdot kyllä noissa sensoreissa, jos haluaisi pelialuetta kasvattaa/paremmin saada 360 astetta toimimaan tarvitsisi usb-jatkoja. Oikean ylänurkan sensori oli ihan johto tiukalla jopa hiukan pelialueen sisältä mennen jotta ylsi kaiuttimen päälle. Pelialue ei toki ollut ihan noin neliö vaan touchilla vedetty vapaa muoto, jotain pyöreähkökulmaista suorakulmiota se muistutti.
5wuSX0t.png


Rintamasuunnan pidin/yritin pitää pohjoiseen/länteen ihan tuon johdonkin takia, ei tuohon halua itseään kampittaa. Seuranta toimi itselleni ihan pirun hyvin vaikka katselin tuonne kaakkoiskulmaan, jos sinne kyykistyi tahtoi kädet kadottaa seurannan. Odotin että olisi tökkinyt pahasti edes jossain välissä mutta

Tuollakin alueella sain mielestäni aika hyvän elintilan mitä testailin eri juttuja, robo recallissakin huidon melkolailla välillä mutta hyvin onnistui. Nuo oculuksen turvaseinät on mahtavat, on kyllä hieno systeemi kehitetty ja näet hyvin milloin olet menossa lähelle reunaa. Vain kerran osuin ulkopuolelle tahtomattani(ikkunaan) kun oculuksen tutoriaalissa kurotin pöydältä jotain esinettä ihan haltioissani. :)
 
Viimeksi muokattu:
Oma pelialueeni on tämän tyylinen:



Leveyssuunnassa tilaa on ihan hyvin, mutta syvyyssuunnassa olohuoneen sohva rajoittaa ikävästi. USB-piuhojen pituus rajoittaa hieman toisen kameran paikkaa. Suurempia haavereita ei ole tullut, mutta Echo Arena pelottaa kyllä hieman. Valokuvataulun onnistuin jo nyrkkeilemään alas. Pitäisi ehkä tehdä Guardianissa vielä konservatiivisemmat rajat.
 
Kokeilin vihdoinkin Superhottia, kun sen aiemmin kesäalesta ostin. Oli parempi mitä odotin, mutta ehkä vähän liian lyhyt. Todella mielenkiintoinen konsepti tuo ajan liikkuminen vain pelaajan liikkuessa. Tuntui siltä, että pelissä/pelityypissä voisi olla paljonkin kehityspotentiaalia. Toivotaan, että sille käy kuten Bullet Trainille (josta jatkokehitettiin siis Robo Recall).

Ota huomioon että kampanjan läpäisyn jälkeen on vielä monta eri pelimoodia, kuten endless.
 
Parin edellisen päivän testailut eivät kauheasti vakuuttaneet, mutta sitten löysin Oculuksen kaupasta Google Earthin VR -version.

Herranjumala. Siis voi herranjumala. Hihkuin ja nauroin täällä keskellä yötä kuin heikkopäinen. Jumalauta mitkä fiilikset, kun ensimmäistä kertaa seisoin kartan pinnalla, ja kumartuessani kyykkyyn yhtäkkiä tajusin, että siellä alhaalla, n. varpaideni korkuisena pilkottava vihreä oli täysikasvuista metsää, jonka seasta erottui selvästi yksittäisiä puita ja tulitikkuaskin kokoisia rakennuksia! Äkillinen mittakaavan tajuaminen kertakaikkiaan räjäytti tajuntani. Vastaava efekti tuli, kun leijuin jossain sadan kilometrin korkeudessa, ja katsoin ekaa kertaa suoraan ylöspäin, kohti valtavana poispäin kaartuvaa maapalloa.

Maailman maisemien ja nähtävyyksien tutkiminen oli jo ennestäänkin, Earthin 2D-versiossa aika addiktoivaa hommaa, mutta VR:ssä se on kuin puhdasta heroiinia. Aivan tajutonta.

Heti perään kokeilin Robo Recallia. Ei ihan niin tajunnanräjäyttävä kokemus kuin Earth, mutta aivan helvetin hauska peli joka tapauksessa ja ehkä ensimmäinen, jonka pelaamisesta olen nauttinut täysin estottomasti, FOVista ja resoluutiosta välittämättä.

Ja sitten kirsikkana kakun päälle, viimeisenä testaamani Lone Echo. En pelannut sitä vielä kuin puoli tuntia (nukkuakin pitäisi), mutta kyseessä on jo ensiminuuttien perusteella merkkipaalu pelaamisen historiassa. Mieletöntä. Loistavaa.

Tätä ei myydä. Tästä ei luovuta. Oculus Rift saa jäädä tähän taloon. :happy:
 
Onko joku täällä kokeillut tuota Lone Echoa? Onko se nyt tuon 40e arvoinen peli? En ole paljoa tutkinut mutta näyttäisi olevan hyvin lyhykäinen peli.
 
Arizona sunshine on aika hauskaa mättöä. Kokeilin vähän tatilla kävelyä mutta varsinkin tatilla kääntyminen ottaa enemmän vatsan pohjasta kuin b-ryhmän rallitykillä ajaminen. Onneksi tuossa on vaihtoehtona saman tyyppinen teleporttailu kuin Robo recallissa
 
Pelaan Lone Echon läpi todennäköisesti ensi viikon aikana (arvostelujen perusteella kestää neljä tuntia), kerron sitten oman mielipiteeni hinta/pituus/laatu-suhteesta.

Tuo vapaa kääntyminen tatilla on kyllä karsean tuntuista. The Mage's Talen tyylinen pykälittäin kääntyminen taas ei tunnu missään.
 
Onko joku täällä kokeillut tuota Lone Echoa? Onko se nyt tuon 40e arvoinen peli? En ole paljoa tutkinut mutta näyttäisi olevan hyvin lyhykäinen peli.

Olen pari tuntia vasta pelannut, mutta väitän jo tältä pohjalta, että Lone Echo (+ Echo Arena) on Riftin merkittävin peli tähän mennessä. Kesto on ilmeisesti 6-10 tuntia, mikä ei näissä piireissä ole edes kovin heikko esitys. Esimerkiksi Superhotin läpäisee parissa tunnissa.
 
Olen pari tuntia vasta pelannut, mutta väitän jo tältä pohjalta, että Lone Echo (+ Echo Arena) on Riftin merkittävin peli tähän mennessä. Kesto on ilmeisesti 6-10 tuntia, mikä ei näissä piireissä ole edes kovin heikko esitys. Esimerkiksi Superhotin läpäisee parissa tunnissa.

Voisi ostaa tuon kun Fallout VR julkaisuun on vielä aikaa ja muuta mielenkiintoista sisältöä ei ole oikein tullut. Kaikenlaista tullut testattua. Revivellä varmaan saa tuonkin toimimaan.
 
Toimiiko muuten usb 2.0 jatkojohto Riftin sensorin kanssa (2m pitkä)?

Mulla se asennusohjelma valitteli jostain poor connectionista kun laitoin mukana tulleella 2.0 jatkolla 3.0 liittimeen. Mutta kait sen pitäis ainakin speksien mukaan toimia. Ehkä johtuu useammasta tekijästä.
 
Lähti omakin Rift viimein Amazonista tulemaan. Jenkki-Amazonissa oli Prime Day Dealina Oculus + Touch + $100 gift card hintaan $399 niin ei voinut vastustaa. Hieman jo jännitti kun osalta tilanneista oli peruttu toimitus, Amazonilla ja Oculuksen omalla kaupalla on ollut täällä toimitusvaikeuksia kesäalennuksen myötä ($399 ilman gift cardia tällä hetkellä). Gear VR jo löytyy joten VR on sinänsä pienemmässä mittakaavassa tuttua. Touch paketti tulee vasta keskiviikkona luultavasti, joten pääsee alussa vasta pelailemaan boksin ohjaimella Lucky's Talea, mutta ehtiipähän säätää ja tutustua. Sopivasti tuli vasta päivitettyä myös GTX 1080. Laitellaan sitten lisää kokemuksia :comp:
 
Ota huomioon että joudut maksamaan verot + tullit kun tilaat jenkeistä.
 
Taitaa silti tulla halvemmaksi tuon gift cardin ansiosta
 
Asun Muricassa joten tuohon tuli %6 veroja, jäi mainitsematta :tdown:. Ei tuo Euroopan 450€ ole myöskään hullumpi hinta, olisin varmasti myös siihen hintaan sen Suomessa ostanut. Toivotaan, että VR saa tästä hieman potkua ja firmoilla on kiinnostusta kehittää pelejä kun käyttäjiä on lisää.
 
Nyt kun rupesin miettimään väliaikaiseen testaukseen käyttämäni setupin laajentamista pysyvämpään muotoon, niin totesin että rahaa tulee palamaan aika reilusti lisää. Jo pelkästään 2 kpl 5-metrisiä aktiivisia USB 3.0 -jatkokaapeleita, jotka tarvitsen viedäkseni sensorit pelialueen nurkkiin katonrajaan maksavat yhteensä n. 70 euroa (ihan halvimpia poistomyyntikaapeleita ei taida kannattaa ostaa). Siihen päälle 2 x seinäasennustarvikkeet 20 euroa + kolmas sensori 70 euroa. Ja koska silmälasini ovat epämukavat käyttää Riftin kanssa, tarvitsen Lens Labin linssit + kehykset. Ja FOVin parantamiseksi vakiota ohuemman kasvopehmusteen.

Eli kokonaisuudessaan rahaa menee vielä n. 250 euroa. Lopputuloksena n. 2,5x3 metrin pelialue + toivottavasti huomattavasti parantunut käyttömukavuus.

Viimeinen mietittävä juttu olisi mahdollisesti jonkinlainen kattoripustus headsetin kaapelille + siihen tarvittavat jatkokaapelit, jotta saisi kaapelin pois jalkoihin sotkeutumasta. edit: Tämä vaikuttaisi mielenkiintoiselle ratkaisulle.
 
Viimeksi muokattu:
Itse tilailin kameratelineet sekä 2m 3.0 jatkojohdot molemmille sensoreille.
2_86454-400x400.jpg

Sitten omat järjestelyt:
mBFJhLf.png


Itse alue on sensoreitten läheisistä kulmista hieman pyöristetty, kun sensori ei tahdo ottaa suoraan alaspäin (ei saa tarpeeksi alaviistoon omilla standeilla). Sensorit on jesarilla väliaikaisesti omilla standeilla katossa. Kunhan tulee nuo kameratelineet, saa kulman säädettyä alemmas, jolloin saan täydellisen neliön tehtyä.

Pariin kertaan olen huomannut, että tunnistus katoaa ja kädet heittelehtii/kuva ei kulje oman pään mukana, mutta harvoin. Ei sitä yleensä edes huomaa, kun olet täydessä tohinassa pelissä (tietenkin kovissa väistöliikkeissä meinaa olla oksettavaa, kun kuva ei tulekaan mukana ja itse liikut).

Ja tosiaan tällä hetkellä molemmat sensorit on USB 2.0 jatkojohdoilla koneessa kiinni, ja toivottavasti korjaantuu nuo heittelemiset 3.0 jatkojen kanssa. Itse headset on 3.0 jatkojohdolla sekä hdmi jatkolla kiinni tietokoneessa (2m jatkot) ja ei ole jäänyt johdossa vara kesken. Jouduin ostamaan paikallisesta atk-liikkeestä usbin jatkon ja köyhdyin 25e (kalliit on hinnat kun ei ole kysyntää).
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 549
Viestejä
4 491 909
Jäsenet
74 257
Uusin jäsen
Kikki_Hiiri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom