VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

En ole varma, onko oikea paikka neuvon kysymiseksi, mutta kysyn nyt kuitenkin. Half-Life Alyx on nyt pelattu ja purjehduskesä edessä. Näin ollen olen ajatellut Oculus Rift CV1 pois myymistä. Vähän käytetty (kaikki alkuperäiset paketit tallella) kahdella sensorilla. Eli kysymys: mikä olisi kohdullinen pyyntihinta kyseiselle setille?
Kannattaa selata tuolta Muut PC-oheislaitteet ja tarvikkeet Siellä näkee, millä hinnalla myyty.
 
Viimeksi muokattu:
Onko kellää ongelmia/ollu ongelmia beat saberin kanssa? Itellä nykii se aivan helvetisit. Boneworks ja hl alyx toimii ihan täydellisesti, ei mitään ongelmaa indexillä @120hz
 
Onko kellää ongelmia/ollu ongelmia beat saberin kanssa? Itellä nykii se aivan helvetisit. Boneworks ja hl alyx toimii ihan täydellisesti, ei mitään ongelmaa indexillä @120hz
Nykiikö sinulla siis kokoajan vai biisin alkuun noin 10 sekuntia jonka jälkeen alkaa pyörimään paremmin? Jos jälkimmäinen niin minulla auttoi jonkun config tjsp kansion poisto. Siitä on nyt sen verran aikaa etten valitettavasti muista mikä kansio se oli mutta voisi auttaa etsinnöissä.
 
En ole varma, onko oikea paikka neuvon kysymiseksi, mutta kysyn nyt kuitenkin. Half-Life Alyx on nyt pelattu ja purjehduskesä edessä. Näin ollen olen ajatellut Oculus Rift CV1 pois myymistä. Vähän käytetty (kaikki alkuperäiset paketit tallella) kahdella sensorilla. Eli kysymys: mikä olisi kohdullinen pyyntihinta kyseiselle setille?
Täälä vois olla kiinnostunut
 
Lone Echoa tuli kokeiltua tuossa indexin kanssa. Kokeilin sohvalla makuultaan pelata, mutta harmi kyllä sitten kun kääntää kuvakulman niin että "ylös" on "eteenpäin" niin sen jälkeen vasemmalle ja oikealle pika-kääntyminen ei enää käännäkään kuvaa niin kuin toivoisi, eli kääntyminen ei tapahdu pelaajan suhteen vaan maailman koordinaatiston suhteen.

Seisaaltaan tai istualtaan pelaten vähän tuo sitkeästi pelihuoneessa vaikuttava painovoima tuppaa häiritsemään immersiota. Pitäisi varmaan roikuttaa itseään naruilla katosta tai jotain :)
 
Lone Echoa tuli kokeiltua tuossa indexin kanssa. Kokeilin sohvalla makuultaan pelata, mutta harmi kyllä sitten kun kääntää kuvakulman niin että "ylös" on "eteenpäin" niin sen jälkeen vasemmalle ja oikealle pika-kääntyminen ei enää käännäkään kuvaa niin kuin toivoisi, eli kääntyminen ei tapahdu pelaajan suhteen vaan maailman koordinaatiston suhteen.

Seisaaltaan tai istualtaan pelaten vähän tuo sitkeästi pelihuoneessa vaikuttava painovoima tuppaa häiritsemään immersiota. Pitäisi varmaan roikuttaa itseään naruilla katosta tai jotain :)
Pelissä on asetus joka sallii täysin vapaan pyörimisen kaikkien kolmen akselin ympäri jolloin sitä voi pelata missä asennossa tahansa. Vakioasetuksilla se on rajoitettu niin että se pyörii vain kahden akselin ympäri jotta virtuaalimaailman "lattia" pysyy samassa asennossa todellisen lattian kanssa.
 
Pelissä on asetus joka sallii täysin vapaan pyörimisen kaikkien kolmen akselin ympäri jolloin sitä voi pelata missä asennossa tahansa. Vakioasetuksilla se on rajoitettu niin että se pyörii vain kahden akselin ympäri jotta virtuaalimaailman "lattia" pysyy samassa asennossa todellisen lattian kanssa.

Oliko joku muu asetus kuin enable/disable niille toisille akseleille? Enabloin ne mutta sitten kun käännän niin että eteenpäin on sohvan tasosta suoraan ylöspäin niin sen jälkeen tatista oikealle ja vasemmalle kääntö toimii huonosti, tais se jotenki kallistaa kameraa kääntämisen sijaan.
 
Questia ajattelin kokeilla Virtual Desktopin kanssa, mutta verkkolaite olisi ensin päivitettävä. Olisikohan nyt sitten parempi ostaa tavallinen reititin vai verkkokortti PCIe-väylään? Verkkokortissa lyhyempi reitti vähentää varmaankin viivettä ja niitä saa vähän halvemmalla, mutta monilla tuntuu olevan niiden kanssa ongelmia, mm. Windowsilla 5GHz hotspotin luominen ilmeisesti onnistuu vaikeasti jos ollenkaan.

Mielipiteitä tai suosituksia? Taidan ehkä näillä näkymin hakea sen TP-Link Archer C7:n, josta monella on hyviä kokemuksia.
 
Tänään oli oculuksen sivut ilmeisesti aamupäivän alhaalla. Ainkaan kaupan puoli ei itelläni toiminut. Nyt pääsin sisään ja Questiä olisi tarjolla, mutta mieli tekisi enempi tuo Rift S ottaa ja siinä tietty varastot meni jo taas.
 
Questia ajattelin kokeilla Virtual Desktopin kanssa, mutta verkkolaite olisi ensin päivitettävä. Olisikohan nyt sitten parempi ostaa tavallinen reititin vai verkkokortti PCIe-väylään? Verkkokortissa lyhyempi reitti vähentää varmaankin viivettä ja niitä saa vähän halvemmalla, mutta monilla tuntuu olevan niiden kanssa ongelmia, mm. Windowsilla 5GHz hotspotin luominen ilmeisesti onnistuu vaikeasti jos ollenkaan.

Mielipiteitä tai suosituksia? Taidan ehkä näillä näkymin hakea sen TP-Link Archer C7:n, josta monella on hyviä kokemuksia.
Itseltäni tuo laite löytyy myös ja häviää kyllä reilusti tälle: Ubiquiti UniFi AC Lite AP tukiasema
 
Tänään oli oculuksen sivut ilmeisesti aamupäivän alhaalla. Ainkaan kaupan puoli ei itelläni toiminut. Nyt pääsin sisään ja Questiä olisi tarjolla, mutta mieli tekisi enempi tuo Rift S ottaa ja siinä tietty varastot meni jo taas.
Ne oli jo eilen yöllä. Kokeilin kai 00 aikaan ja 03 eikä toiminut, eikä myöskään klo 12. Päivittelen aika ahkerasti Oculuksen sivuja, mutta aina olen myöhässä. Paljonkohan niitä tulee myyntiin kerralla? 100? 1000?
Nyt mulla on taas ostoskorissa Rift S, mutta tuskinpa saan. Olisi pitänyt ostaa 6 kuukautta sitten eikä nyt kun kaikki muutkin haluaa.
Gigantissa oli kanssa joku arvio että kai 18.5 olisi tullut, mutta sekin on muuttunut johonkin 30.6 asti.

Ubiquiti UniFi AC Lite AP tukiasema
Mulla on tuo kanssa käytössä ja toimii kaikkialla hyvin, paitsi keittiössä. Osa syynä on huono sijoitus kun en saanut sitä mitenkään kattoon kiinni vaan se on seinässä. Keittiössä joku 2-3 palkkia, nopeus silti joku 80 megaa kun yhteys on 250.
Parvekkeella 1 palkki ja nopeus 30 megaa.
 
Voisitteko auttaa, te jotka olette noita linssejä vahvuuksilla tilailleet: Näyttääkö nämä lukemat teidän mielestä täsmäävän, että tolleen pitäis laittaa tilaus?

edit: Ilmeisesti tuossa pr kohdassa oleva lukema pitäisi olla varmaankin ax kohdassa, joten ei täsmännyt :)

specsavers_resepti.jpg

vrlinssit.png
 
Viimeksi muokattu:
Sieltä se putkahti Quest kuriirin tuomana aamulla kotiovelle. Yllättävänkin jouheasti sujui käyttöönotto, eikä nyt vielä ainakaan ole kuvanlaadussa ollut mitään valittamista, vaikkakaan en mitään huikeaa parannusta edelliseen HTC Viveen nähden odottanutkaan. Ihan ok kuva siinäkin jo mielestäni oli. Virtual Desktopin sain myös näyttämään PC:n kuvaa aivan heittämällä ilman mitään säätämistä, mutta pelejä en Steamista ole vielä ehtinyt kokeilla. Liekö ennakko-odotukset muotoilee mielipidettä hieman, mutta langattomuus tuntuu kyllä hyvältä. Millaistakohan käyttöaikaa porukka on saanut yhdellä latauksella näille?

Ohjainten osalta onnistuin Beat Saberia kokeillessa pari kertaa hukkaamaan toisen kapulan kun käsi heilahti turhan taakse, mutta kaiken kaikkiaan tuntuu tuo träkkäys toimivan todella hyvin - en oikeastaan huomaa mitään eroa parin vuoden takaiseen Viveen sen osalta, enkä nyt äkkiseltään näe että tuo kapuloiden hukkaaminen muodostuisi ongelmaksi kunhan oppii pitämään ne kypärän kameroiden näkökentässä.

Kaikesta huolimatta on pakko silti sanoa, että VR-maailmaan hyppäämisen voisi tehdä vielä jouhevammaksikin. Oculuksen kamojen osalta ainakin mulle on ihan selvää, että Steamin VR-pelit on niissäkin toimittava, mutta sen eteen valitettavasti näköjään joutuu jonkin verran googlaamaan ja softaa asentamaan/ostamaan. Optimi olisi että sekin puoli toimisi suoraan paketista, mutta Oculus tuskin sille linjalle lähtee kun bisnes lopulta ajanee käyttökokemuksen edelle.
 
Kaikesta huolimatta on pakko silti sanoa, että VR-maailmaan hyppäämisen voisi tehdä vielä jouhevammaksikin. Oculuksen kamojen osalta ainakin mulle on ihan selvää, että Steamin VR-pelit on niissäkin toimittava, mutta sen eteen valitettavasti näköjään joutuu jonkin verran googlaamaan ja softaa asentamaan/ostamaan. Optimi olisi että sekin puoli toimisi suoraan paketista, mutta Oculus tuskin sille linjalle lähtee kun bisnes lopulta ajanee käyttökokemuksen edelle.

Heh siis olet asentanut Virtual Desktopiin epävirallisen headset emulaatio tuen, joka muutenkaan ei ole Oculuksen softa ja käytät Valven kauppaa ja VR-ajureita, ja ihmettelet ettei ole one-click-install...

Questin asennus on helpoin mitä on, piirrä boundary ja ala pelaamaan. Linkin kanssa joutuisi asentamaan sen Oculuksen softapaketin, ja alkamaan pelaamaan.
 
Tuskin se nyt sentään Oculuksesta (Facebookista) on kiinni että onko SteamVR:ssä valmiina tuki heidän laseilleen, vaan siitä haluaako Valve tehdä heidän kanssa noin laajaa yhteistyötä kun Valve mainostaa muita Steam VR laseja.

No joo totta, mutta lähinnä sitä ei haluaisi itse ajatella mitään yhteistyökuvioita sen tarkemmin vaan iskeä vaan vehkeet tulille.

Heh siis olet asentanut Virtual Desktopiin epävirallisen headset emulaatio tuen, joka muutenkaan ei ole Oculuksen softa ja käytät Valven kauppaa ja VR-ajureita, ja ihmettelet ettei ole one-click-install...

Questin asennus on helpoin mitä on, piirrä boundary ja ala pelaamaan. Linkin kanssa joutuisi asentamaan sen Oculuksen softapaketin, ja alkamaan pelaamaan.

Juu siis ymmärrän toki ettei ole Oculuksen softaa, ja totta sekin että jos haluaa pitäytyä Oculuksen omissa softissa niin juuri noin helppoahan se on mitä kirjoitit. Ehkä haukuin väärää firmaa, mutta pointtina lähinnä tosiaan se että asiakas tuossa kärsii kun näitä toisistaan erillisiä systeemejä koetetaan rakennella.
 
No ei se vastaavasti yhdellä klikkauksella mennyt oculus-pelien pelaaminen indexilläkään. Reviven ja yllättävän hyvin oculuksen sivuille piilotetun oculus-softapaketin asentamisen jälkeen ruudulle rävähti sarja mitä ihmeellisimpiä virheilmoituksia, kunnes sitten muutaman laitteiden irrottelun ja softien uudelleenkäynnistyksen jälkeen ei virheitä enää tullut (ilman mitään selkeää logiikkaa, että mikä ne virheet poisti) ja sitten lopulta lone echo lähti pelittämään.

Sain myös amazonista tilaamani kattokoukut ja kuuden fleksin setin. Fleksit näyttivät aika samanlaisilta, kuin mitä on käytetty laskettelukeskuksissa joskus hissilippujen kanssa. Kuuden fleksin setistä otin lopulta kolme käyttöön, enemmän jos laittoi niin ne alkoi jo vähän turhankin innokkaasti vetämään sitä kypärää päästä. :) Nyt ei enää jää johdot jalkoihin.
 
Kuinka suuri ongelma tai haaste tuo on, että Indexin laseilla ei toimi Oculuksen pelit/ohjelmistot ja vastaavasti sitten toisinpäin? Eli onko tässä vielä toimitusaikojen lisäksi se ongelma, että ostamalla VR-lasit ei siltikään saa kaikkea sisältöä käyttöönsä laitteistorajoitusten vuoksi? Joten lasien valinnassa pitäisi alkaa vielä tutkailemaan nykyistä ja tulevaa sisältötarjontaa? Toki Indexin saapuminen on jossakin siellä 4kk päässä, niin ehtiihän tässä tutkia vaikka mitä :cautious:.

Alunperin olen pitänyt tätä Valve vs Oculus vääntöä samanlaisena kuin AMD vs NVIDIA, eli sisältö sama mutta paketti erilainen (kärjistettynä ottamatta kantaa hintaan tai specseihin).
 
Kuinka suuri ongelma tai haaste tuo on, että Indexin laseilla ei toimi Oculuksen pelit/ohjelmistot ja vastaavasti sitten toisinpäin? Eli onko tässä vielä toimitusaikojen lisäksi se ongelma, että ostamalla VR-lasit ei siltikään saa kaikkea sisältöä käyttöönsä laitteistorajoitusten vuoksi? Joten lasien valinnassa pitäisi alkaa vielä tutkailemaan nykyistä ja tulevaa sisältötarjontaa? Toki Indexin saapuminen on jossakin siellä 4kk päässä, niin ehtiihän tässä tutkia vaikka mitä :cautious:.

Alunperin olen pitänyt tätä Valve vs Oculus vääntöä samanlaisena kuin AMD vs NVIDIA, eli sisältö sama mutta paketti erilainen (kärjistettynä ottamatta kantaa hintaan tai specseihin).
Riftillä sain pwlattua melkein kaikkea, paitsi yksi demo joka olisi vaatinut viven ohjaimet. Reverbillä olen saanut pelattua kaikki alkuasennusten jälkeen, paitsi beat saber vaati säätöä. Se on ainoa, jossa jouduin tiputtamaan steam vr:n asetuksissa resoa alas.

Oculuksen ohjelma oli laadukkaampi ja vaivattomampi. Reverbillä jostain syystä nollaa pelialueen usein ja se täytyy asettaa uudestaan (simuissa ei tarvita) , samoin usb täytyy monesti ottaa koneen käynnistyksen jälkeen irti ja laittaa takaisin.
 
Indexi varauksesta viestiä että olisi saatavilla, vivet ollut käytössä, ja alkanyt epäilemään onko 700€ lisäinvestoinnin arvoinen. Beat saberi + alyx hyvin pelitelly vivellä. Ja epäilyjä että koneesta loppuusi vääntö, kun alkaa resoluutio ja hz nousemaan.
 
Siis onko noilla laseilla muka jotain ongelmaa pelata toisen VR alustan pelejä? Meinaan että Steamissä ainakin peleissä lukee että on tuki Oculuksen Rifteille. Ainakin mitä itsellä tullut vastaan. :D tiedä sitten jos se tuki puuttuu 90% peleistä.. siellähän on aikamoinen määrä..
 
Siis onko noilla laseilla muka jotain ongelmaa pelata toisen VR alustan pelejä? Meinaan että Steamissä ainakin peleissä lukee että on tuki Oculuksen Rifteille. Ainakin mitä itsellä tullut vastaan. :D tiedä sitten jos se tuki puuttuu 90% peleistä.. siellähän on aikamoinen määrä..
90% Steamin VR peleistä on varmaan ihan jäätävää kuraa. Mutta ne kunnolliset pelit siellä on kyllä toimineet kaikki itsellä Oculuksen vehkeillä. Ja osaan löytyy se natiivi oculus tukikin jos jaksaa vaihtaa Steamiin käynnistysparametrejä.

Mutta aina sitä jotain pientä on vinksallaan, esim en ole vielä löytänyt Steam VR asetuksista nopeaa tapaa korkeuden säätöön. Joskus siellä oli pikaresetointi mutta en tiedä minne se on tässä uudessa hävinnyt. Joskus saattaa tatti toimia hullunkurisesti viven kapuloille suunnitellussa pelissä (samaa veikkaisin Indexin ohjaimillla olevan). Mutta en osaa näistä erityisesti Oculusta syyttää, koska ainahan PC pelaaminen on ollut tällästä v*tun säätämistä.
 
Tuntuu olevan tää VR-skene PC:llä aika pirstaleinen vieläkin, ja kyllä säätöön saa tosiaan varautua jos mielii hyödyntää kaikkea sisältöä laitteen merkistä riippumatta. Kieltämättä mulle tuli vähän turhan ruusuinen kuva kaikista youtube-videoista ja nettiartikkeleista sen suhteen, kuinka helposti homma käy. Tää mun Quest tuntuu nyt luetun ja koetun perusteella olevan tuossa mielessä se kaikkein vaativin vaihtoehto, kun oon tuota koettanut saada Steamin pelien kanssa toimimaan. Tällä hetkellä homma on seis, kun puuttuu sopiva kaapeli kypärän ja PC:n välille. Mukana tullut kaapeli kun ei näemmä kelpaa siihen tarkoitukseen, ja Oculuksen softan kanssa pitäisi ohjeiden mukaan saada yhteys pelaamaan ennen kuin pääsee etenemään. Mutta minkäs teet kun Index maksaa liikaa, Rift S:ää ei meinaa saada, kaapelit ja majakat ei innosta, mutta silti vaan pitäisi päästä Alyxia kokeilemaan...
 
Tuolla Oculus Questillä on kaikki steam VR pelit toimineet tähän asti mutta pientä säätöä vaatii melkein joka pelin kohdalla, milloin on korkeus väärin, milloin on väärät bindaukset, milloin ei löydä ohjaimia yms mutta pienellä googletuksella saanut tähän asti kaiken fiksattua.

Questin omia pelejä en ole edes kokeillut mutta ne varmasti toimivat sulavasti.
 
Jostain syystä tuo korkeusasetus alkoi minulla toimimaan joidenkin päivitysten jälkeen enkä ole nyt viikkoon pariin sitä tarvinnut muuttaa.

Kaapeleista saa hyviä vinkkejä netistä, tästä ketjusta löytyy aiemmat viestit multa millä itse sain toimimaan. USB porttien toimivuus voi kans vaihdella, mutta muuten tuo toimii hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Sain myös amazonista tilaamani kattokoukut ja kuuden fleksin setin. Fleksit näyttivät aika samanlaisilta, kuin mitä on käytetty laskettelukeskuksissa joskus hissilippujen kanssa. Kuuden fleksin setistä otin lopulta kolme käyttöön, enemmän jos laittoi niin ne alkoi jo vähän turhankin innokkaasti vetämään sitä kypärää päästä. :) Nyt ei enää jää johdot jalkoihin.
Samoin ja pari iltaa kokeneempana, niin erittäin helppo asentaa ja toimiva viritys Oculus link kaapelin kanssa.

Itse otin kaikki fleksit käyttöön vaikka matka on suhteellisen minimaalinen. :kahvi:
DSC_0503.JPG
 
SteamVR korkeusasetuksesta, olettehan kalibroineet headsetti maassa sen korkeuden?
En muista koska viimeks sen olis tehnyt, ja koko ajan pysynyt hollilla. En siis ole sitä kaivannut, mutta en muista nähneeni sitä.
 
Kaapeleista saa hyviä vinkkejä netistä, tästä ketjusta löytyy aiemmat viestit multa millä itse sain toimimaan. USB porttien toimivuus voi kans vaihdella, mutta muuten tuo toimii hyvin.

Noniin, itsellähän alusta asti on ollut tarkoitus saada toimimaan nimenomaan ilman kaapelia, ja kun SteamVR ei aiemmin käynnistynyt niin luulin että siinä pitää vielä tehdä tuo Oculuksen softan linkitys kaapelin kanssa. No eipä pitänyt, vaan ongelmana olikin se että olin asentanut tuon Virtual Desktopin Oculuksen omasta kaupasta jo ennen kuin asensin sen SideQuestin kautta. Tuon vuoksi SteamVR ei suostunut aiemmin käynnistymään, mutta nyt kun poistin ensin VD:n asennuksen Questin sisältä ja asensin uudestaan SideQuestistä, niin alkoi homma toimimaan.

...paitsi että nyt on ongelma se, että prossa+emolevypäivityksen jälkeen on kone alkanut hukkaamaan näytönohjainta: Randomisti menee vaan näyttö pimeäksi, ja samalla alkaa näyttiksen tuulettimet huutamaan 100% teholla. Koneesta äänet kuuluu edelleen ikään kuin kaikki olisi yhä toiminnassa, mutta kuvaa ei tule ennen kuin käyttää koneesta virrat pois. On tää kyllä jumalauta säätämistä näiden vehkeiden kanssa :cautious:
 
SteamVR korkeusasetuksesta, olettehan kalibroineet headsetti maassa sen korkeuden?
En muista koska viimeks sen olis tehnyt, ja koko ajan pysynyt hollilla. En siis ole sitä kaivannut, mutta en muista nähneeni sitä.
Just tuota yritin etsiä viimeksi, en tiedä onko se nimetty uudelleen tai vaihtanu paikkaa asetuksissa. Eli koska Questilla on niin helppo tuo pelialue säätää uusiksi, vaikka kesken kaiken, niin se lattian korkeus steamissa on aika usein jostain syystä hieman pielessä.
 
Just tuota yritin etsiä viimeksi, en tiedä onko se nimetty uudelleen tai vaihtanu paikkaa asetuksissa. Eli koska Questilla on niin helppo tuo pelialue säätää uusiksi, vaikka kesken kaiken, niin se lattian korkeus steamissa on aika usein jostain syystä hieman pielessä.
Siis sehän on oma softansa: Room setup, eli sitä ei mielestäni voi pelin päällä ollessa käyttää.
Se ei näy listassa, jos VR-tila ei ole päällä.
Teen sen kohta itekkin kun asentelin Winukan uusiksi.
 
Rift CV1 katosi äänet. Ensin meni oikea kuuloke mykäksi jonka sain korjattua vetämällä piuhan vasemmasta kuulokkeesta oikeaan. Pelitti noin pari kuukautta ja sen jälkeen vasen kuuloke petti myös. Äänet kuuluu molemmista kun visiiriä venyttää jonkin verran eteenpäin eli kosketushäikästä todennäköisesti kyse joka on aika yleinen vaiva ilmeisesti. Onko joku saanut korjattua tätä ja haluaisi antaa vinkkejä?

Jos ei, niin osaatteko suositella hyvää langatonta headsettiä mikä istuisi hyvin päähän riftin kanssa? Pelottaa, että seuraavaksi tuosta menee mikkikin mykäksi niin sen takia pelkät kuulokkeet ei tule kysymykseen.
 
Asia varmaan käsitelty monesti tässäkin ketjussa, mutta ei ainakaan 10 viimeiseen sivuun näkynyt joten kysytääs.

Eli tarvis 3-5 m jatkojohdot Oculus Rift v1 laseihin. Onko jotain otettava huomioon, vai rokkaako esim näillä kaapelilla:


Ainoa mikä tuossa on että eivät ole aktiivisesti vahvistettuja, joten ehkä toimii, ehkä ei. Kokonaispituus kuitenkin alkaa olla jo aika reilu kaapeleilla.
 
Kyllä tai vielä parempi jos tuo toistin/vahvistin olisi suoraa siinä kaapelissa, nuo mekaaniset (ei juotetut) kontaktipinnat on aina hieman arveluttavia signaalin laadun kannalta.
Eikös Rift vaadi HDMI 2.0 tuen?

Tuossa toistimessa luvataan tuki vaan 1.3 versiolle.
 
Eikös Rift vaadi HDMI 2.0 tuen?

Tuossa toistimessa luvataan tuki vaan 1.3 versiolle.
Mietin hieman samaa tuossa aiemmin ja kaivelin googlea, josta löytyi r/oculus - HDMI 1.3 Bandwidth

HDMI 1.3 and 1.4 have same bandwidth of 10Gbps (not removing 8b/10b encoding overhead. 8Gbps with overhead removed)
2x1080x1200@90Hz and 10bit per color is 7gbps. So they are targeting hdmi 1.3 because it is sufficient for the resolution they chose for CV1.


Edit: Tuo toistin nyt on joku outolintu, kun lupailee vain 1,65Gbps per kanava (4,95Gbps yhteensä), joka olisi HDMI 1.0-1.2a tason standardi HDMI - Wikipedia.
 
Viimeksi muokattu:
Rift CV1 katosi äänet. Ensin meni oikea kuuloke mykäksi jonka sain korjattua vetämällä piuhan vasemmasta kuulokkeesta oikeaan. Pelitti noin pari kuukautta ja sen jälkeen vasen kuuloke petti myös. Äänet kuuluu molemmista kun visiiriä venyttää jonkin verran eteenpäin eli kosketushäikästä todennäköisesti kyse joka on aika yleinen vaiva ilmeisesti. Onko joku saanut korjattua tätä ja haluaisi antaa vinkkejä?

Jos ei, niin osaatteko suositella hyvää langatonta headsettiä mikä istuisi hyvin päähän riftin kanssa? Pelottaa, että seuraavaksi tuosta menee mikkikin mykäksi niin sen takia pelkät kuulokkeet ei tule kysymykseen.

Itsellä oli sama vika ja otin yhteyttä Oculukseen, selitin mahdollisimman hyvin vian ja miten totesin sen. Pyysivät lähettämään laitteen heille ja viikon päästä oli tullut takaisin "uusi" kunnostettu headset. Takuu ei ollut enää voimassa omassa tapauksessa, eikä tullut mitään kustannuksia tästä. Tapauksesta on aikaa noin 4kk.
 
...paitsi että nyt on ongelma se, että prossa+emolevypäivityksen jälkeen on kone alkanut hukkaamaan näytönohjainta: Randomisti menee vaan näyttö pimeäksi, ja samalla alkaa näyttiksen tuulettimet huutamaan 100% teholla. Koneesta äänet kuuluu edelleen ikään kuin kaikki olisi yhä toiminnassa, mutta kuvaa ei tule ennen kuin käyttää koneesta virrat pois. On tää kyllä jumalauta säätämistä näiden vehkeiden kanssa :cautious:
Tsekkaappa kaikki usb vehkeet ja jatkokaapelit, sillä oma kone alkoi tekemään samaa ja vika oli viallisessa usb-jatkokaapelissa, joka oikosulki ja aiheutti juurikin näytönohjaimen täydellisen kaatumisen ja flektien huutamisen.
Eikä tuo kaapeli tosisaan ollut edes silmikossa vaan hotasissa kiinni.
 
Itsellä oli sama vika ja otin yhteyttä Oculukseen, selitin mahdollisimman hyvin vian ja miten totesin sen. Pyysivät lähettämään laitteen heille ja viikon päästä oli tullut takaisin "uusi" kunnostettu headset. Takuu ei ollut enää voimassa omassa tapauksessa, eikä tullut mitään kustannuksia tästä. Tapauksesta on aikaa noin 4kk.
Okei. Pyysivätkö kuittia? Kun oon ostanu tämän käytettynä niin mietin, että kysynkö myyjältä voiko auttaa tässä asiassa vai laitanko ite viestiä tukeen. Takuu loppunut tämän vuoden tammikuussa. Myyjä lupasi kyllä auttaa takuuasioiden hoitamisessa jos tarvetta tulee mutta en vaivaa häntä jos ostokuittia ei tarvitse esittää.
 
Koskahan saadaan vakiona myös käsien seuranta PCVR puolelle? En malta odottaa, että lentosimuissa pääsisi kojelaudasta käsin konetta näpräämään. Olisi valtava immersioboosti. Toki HOTAS:n kanssa yhdessä.
 
Oculus questin kanssa pientä säätöä ja vääntöä, enkä ole neuvoa osannut hakea tai löytää netin syövereistä, joten kysytääs vielä täältä. Kaikki toimii melkein toivoitusti paitsi kun pelaan steam pelejä questillä striiminä niin steam vr mittari menee yli sallitun 13,9ms [noin 15-16ms) ja nykimistä alkaa ilmetä. Ensiapuna toimii kun käy koneelta avaamassa sama mitä tuon pc:n striimin päälle esim vaikka tehtävien hallinta ikkunan niin steam vr mittarin lukema hyppii noin 10ms tienoilla ja kaikki toimii.

Suoraan link kaapelilla kun pelaa niin pc:n striim onkin ikkunassa automaatiseti eikä full sceeninä. Mitään eroa ei siis ole pelaanko pelejä link kaapelilla vai triiminä jos kuva pc:ssä on full screen modessa. Mikään muu ei siis tunnu vaikuttavan tuohon steam vr mittarin lukemaan kuin se onko pc:n kuva full screen vai ikkuna. Saman kun saisi jotenkin aikaan pelatessa steam pelejä striiminä ettei pc:n avaisi näytölle full screeninä tai ei ollenkaan näkyviin peliä niin kaikki toimisi. Ikävä juosta pc:lle toiselle puolelle taloa avaman tehtävän hllintaa tai pienentlemässä full sreeniä ikkunaan tai palkkiin.

Toivottavasti tästä sössötyksestä joku saa selon, ei vanha osaa pareminkaan ongelmaa ilmaista :lol:

Oman koneen tärkeimmät spekit, ryxen 3700x, gf 1080ti 32bg muistia, ssd ja m2 kiintolevyt, evga supernova 850w virtalähde. Koneen pitäs riittää sujuvaan quest käyttöön....luulisin.
 
Oculus questin kanssa pientä säätöä ja vääntöä, enkä ole neuvoa osannut hakea tai löytää netin syövereistä, joten kysytääs vielä täältä. Kaikki toimii melkein toivoitusti paitsi kun pelaan steam pelejä questillä striiminä niin steam vr mittari menee yli sallitun 13,9ms [noin 15-16ms) ja nykimistä alkaa ilmetä. Ensiapuna toimii kun käy koneelta avaamassa sama mitä tuon pc:n striimin päälle esim vaikka tehtävien hallinta ikkunan niin steam vr mittarin lukema hyppii noin 10ms tienoilla ja kaikki toimii.

Suoraan link kaapelilla kun pelaa niin pc:n striim onkin ikkunassa automaatiseti eikä full sceeninä. Mitään eroa ei siis ole pelaanko pelejä link kaapelilla vai triiminä jos kuva pc:ssä on full screen modessa. Mikään muu ei siis tunnu vaikuttavan tuohon steam vr mittarin lukemaan kuin se onko pc:n kuva full screen vai ikkuna. Saman kun saisi jotenkin aikaan pelatessa steam pelejä striiminä ettei pc:n avaisi näytölle full screeninä tai ei ollenkaan näkyviin peliä niin kaikki toimisi. Ikävä juosta pc:lle toiselle puolelle taloa avaman tehtävän hllintaa tai pienentlemässä full sreeniä ikkunaan tai palkkiin.

Toivottavasti tästä sössötyksestä joku saa selon, ei vanha osaa pareminkaan ongelmaa ilmaista :lol:

Oman koneen tärkeimmät spekit, ryxen 3700x, gf 1080ti 32bg muistia, ssd ja m2 kiintolevyt, evga supernova 850w virtalähde. Koneen pitäs riittää sujuvaan quest käyttöön....luulisin.
Tota... Eikös sen Virtual Desktopin ajatus just ole että normaalia Windowsin työpöytää voisi käyttää lasien kautta? Miksi sinne koneelle pitää juosta?

Ainakin Linkin kautta normi Oculus dashboardilla voi räplää työpöytää virtuaalinäppiksen kera.
 
Joo kyllä virtual desktopissa ei nykimisiä olekkaan vaan vasta kun pelin käynnistää. Yritetään tuotakin vielä, voi olla kyllä hankalaa saada pysymään striimattavan pelin päällä mitään ikkunaaasim tuosta oculus dashboardistakaan. Peliin kun vaihtaa niin taitaa jäädä pelin alle kaikki vr:ssä näprätty. Onko kukaan muu huomannut samaa vr stream ongelmaa? täytyyhän tuohon joku järkevä selitys ja neuvo löytyä. Kokeet jatkuu kun töistä pääsen...
Tota... Eikös sen Virtual Desktopin ajatus just ole että normaalia Windowsin työpöytää voisi käyttää lasien kautta? Miksi sinne koneelle pitää juosta?

Ainakin Linkin kautta normi Oculus dashboardilla voi räplää työpöytää virtuaalinäppiksen kera.
 
Okei. Pyysivätkö kuittia? Kun oon ostanu tämän käytettynä niin mietin, että kysynkö myyjältä voiko auttaa tässä asiassa vai laitanko ite viestiä tukeen. Takuu loppunut tämän vuoden tammikuussa. Myyjä lupasi kyllä auttaa takuuasioiden hoitamisessa jos tarvetta tulee mutta en vaivaa häntä jos ostokuittia ei tarvitse esittää.
Oma rifti teki samaa, oletko kokeillut irrottaa kuulokkeen ja laittaa takaisin? Todella huono kosketuspinta noissa joten ainakin oman kohdalla tota sai tehdä muutaman kerran vuodessa. En jaksanut alkaa lähettelemään mihinkään kun toimi aina tuon toimenpiteen jälkeen.
 
Oma rifti teki samaa, oletko kokeillut irrottaa kuulokkeen ja laittaa takaisin? Todella huono kosketuspinta noissa joten ainakin oman kohdalla tota sai tehdä muutaman kerran vuodessa. En jaksanut alkaa lähettelemään mihinkään kun toimi aina tuon toimenpiteen jälkeen.
Joo kokeiltu on eikä auttanut. Tukeen laitoin viestiä asiasta, katsotaan mitä tuumaavat. Aika yleiseltä vialta vaikuttaa kun lueskelin eri foorumeilta niin siksi voi olla, että oculus noita korjailee vielä takuun jälkeenkin.
Tosiaan jos kellään on kokemuksia headseteistä mitkä istuu hyvin päähän riftin kanssa niin ilmoitelkaa. Tällä hetkellä käytössä on Sennheiserin HD 419 kuulokkeet jotka istuu todella hyvin mutta sen varalta, että seuraavaksi hajoaa mikki tuosta niin vaatisi sen headsetin.
 
Koskahan saadaan vakiona myös käsien seuranta PCVR puolelle? En malta odottaa, että lentosimuissa pääsisi kojelaudasta käsin konetta näpräämään. Olisi valtava immersioboosti. Toki HOTAS:n kanssa yhdessä.
Leap motion toimii ainakin osassa simuissa. Tuo kikkarehan ei maksa kuin 20-50e käytettynä.
Itsellä se ei auttanut, kun pelijakkara blokkaa sormia liikaa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 471
Viestejä
4 497 546
Jäsenet
74 212
Uusin jäsen
floppana

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom