VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
295
Itsekkin pääsen tuohon 27ms latenssiin käyttämällä Sliced encodingia korkeilla bitrateilla, mutta se aiheuttaa aavistuksen verran stutterointia (dedikoituna reitittimenä tämä: https://www.amazon.de/-/en/dp/B00BUSDVBQ). H264 + Low bitrate asetuksella pääsen 27ms ilman Sliced encodingia, mutta kuvanlaatu ei ole riittävä pelaamiseen. VRD:n latenssihan toimii pääpiirteissään siten, että jos jollain asetuksilla on latenssi esim. 40ms, voit kokeilla ruuvata jotain asetusta pienemmäksi tai yrittää optimoida asetuksia jolloin saadaan yksi frame nopeammin mukaan -> latenssi tippuu yhden framen keston verran (72hz eli ~13.8ms: ~40ms -> ~27ms. Jos tilanne ei ole täysin stabiili niin välissä jokin frame saapuukin isommalla viiveellä ja tuo aiheuttaa stutterointia.

VRD Discordista löytyy nyt 1.13.0 Beta versio, jossa tärkeimpänä korjauksena parannettu äänien viivettä.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
650
Deskarilla näyttää Streamer app 23-40ms ja pelin aikana noin 30-50, välillä piikki johonkin 80-90ms asti. Asetuksissa mulla on video bandwidth (vai mikä olikaan) Mediumilla ja 64mb/s nopeutta puskee. Jos nostaa asetuksen High/Insane niin nousee tuonne 70+. edit: modeemina Zyxel VMG3625-T20A ja käytännössä ihan setupin vieressä.
Itsekkin olen ollut siinä käsityksessä että tuo 27ms latenssi on aika tyypillinen VD streamerin näyttämä lukema, hyvä tietää. Tämä siis ilman että käytän sliced encodingia. JA tuo 70MB todellinen nopeus näyttäisi siis kans olevan aika lailla sama molemmilla.

Itse tosiaan huomaan tuon eron vs. Link helposti vaikkei se ero mahdoton olekkaan, parhaiten se erottuu pienessä väpinässä ruudulla ja esim. aseella ammuttaessa epätarkkuutena esim. HLA ja Arizona Sunshinessa.

Silloin kun ero ei liikoja häiritse, käytän toki mieluummin VD:tä. Lähinnä harmittaa se että muutamassa pelissä missä mieluusti käyttäisin VD:tä, se ei toimi lainkaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 058
Jengi ostelee uusia VR-laitteita, täällä kunnostetaan vanhusta..

Vive sai juuri DASin itselleen alkuperäisen strapin ollessa todella perseraiskatun näkoinen, kahdesta kohtaa menossa poikki, kolmessa kohtaa korjattu niiteillä ja kahdesta kohtaa liimattu tarranauhoja kiinni. :beye:
Uudet pehmusteetkin tuli, alkoi se alkuperäinen liki 4 vuotta vanha olemaan jo aika rapeassa kunnossa..
Nythän tää tuntuu taas kuin uudelta vaikka tunteja takana varmaan 2000 ja niin kauan mennään tällä kuin toimii.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
152
Aikamoinen räpellys oli tuo Quest virtual desk topin ja Alyxin virittely. Nyt pääsin ainakin Alyxin alkuvalikkoon ja hyvältä näyttää sinänsä.

Vinkkinä, että ainakin itsellä toimi puhelimen piuha (hdmi-usb c) VD:n asennuksessa, vaikka Oculuksen ohjelma ei tuota Link-piuhaksi hyväksynytkään /tunnistanut (eli siihen olisi pitänyt olla "oikea" datapiuha). Tuon usb-debuggingin onneksi sai tuollakin tehtyä.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
485
Tuli asennettua tuo quest ja sain VD toimimaan hienosti langattomasti, aika saumattomasti toimii koko paketti mitä nyt vähän vain kerkesin testailemaan Aircar lentopeliä. Tuli samalla päivitettyä operaattorin antama vanha reititin tommoseen Ubiquiti AmpliFi HD mesh reitittimeen, varmasti auttoi.

Täytyy sanoa että kuvanlaadulta toi Quest on aika karu tuon Reverbin jälkeen, linssit on paremmat ja IPD saa kohdalleen paremmin Questissä mutta ilmeisesti pentile näyttö niin pikselit paistaa aika karusti silmiin ja esim työpöydällä on pirun vaikea saada mistään tekstistä selvää. Peleissä sitten kun saa vähän immersiota päälle niin ei niin paljon kiinnitä huomiota tuohon kuvanlaatuun.

Eiköhän tämä lähde myyntiin heti kun saa käsiin indexiä tai jotain muuta parempaa laitetta.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
1 018
Nyt joko onnistuin refreshaileen kaiken maailman myyntisivustoja justiinsa oikeeseen aikaan tai sitten oon tullu oikeen kunnolla huijatuksi. (Melko luottavainen kuitenkin olen. Vaikutti hyvältä tyypiltä, mutta niinhän ne joskus huijaritkin vaikuttaa). Löysin siis myyjän joka myi käytettyä index settiä parisataa uuden setin hintaa halvemmalla. Liian hyvää ollakseen totta? Myynti-ilmo oli tullut puoli tuntia ennen kuin sen bongasin. Ja käyttötuntejakin kuulemma alle 200. Alkuperäsellä paketilla ja kuva laitteesta oli personoitu... (siis toinen kuva, jonka lähetti minulle) eikä kännykkänumerokaan ollut prepaid. (tai ainakaan ei ollut semmonen alku numerolla, minkä normaalisti miellän prepaidiksi)
Jännäksi menee. :) Pääsiskö vaikka ens viikolla jo Alyxin kimppuun.

Mitenkäs muuten käytettynä ostetuista indexeistä että onko niissä mitään takuuta sitten enää tai tukeeko Valve muita kuin 1. omistajia?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
1 018
Hyvää salapoliisityötä, kiitos :)
Myyjälle lähti rahat. Lupas valmistella paketinkin saman tien.
Laittelen fiiliksiä sitten kun saan paketin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
1 018
Joo, oli kuulemma ollu useampikin ostajaehdokas sitten parin tunnin sisällä sen jälkeen ku laitoin viestiä että ostan ton pois
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
295
Kävin mittauttamassa IPD:n ja se oli 34/35,5, eli mitä nyt juttuja lukenut niin tolla 69,5 PD:llä saattaa tulla ongelmia Rift S:n kanssa :confused2:
Hmm, nyt on kyllä outoja lukuja, missä kävit mittauttaan? Jos pupilliesi väli on vain reilut kolme senttiä niin silmäthän ovat lähes kiinni toisissaan. Oletko itse mitannut viivottimella peilin edessä suuntaa antavaa mittaa?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
295


Tuota mittausta voidaan käyttää siihen VR headsettien IPD arvoon. Jos optikko on käyttänyt jotain eri metodia tai skaalaa esimerkiksi. Tarkoitus ei ole aukoa päätä jos silmät todellakin ovat noin lähekkäin, mutta nuo kaksi arvoa herätti epäilykset mittauksen paikkansapitävyydestä.

E: no nyt vasta hoksasin että tuo on 34 + 35,5 ja tarkoitit että 69,5mm voi olla ongelma. Muistelin että Riftin fiksattu on 69,5 jota vasten verrataan :D No mutta saatiinpahan IPD kotimittauslinkki ketjuun silti!
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 629
Niin eli tuo saamasi arvo on nyt ICD eikä IPD?

Jotkut optikot antaa pd arvot tuossa X/X muodossa. Oma armeijan ajoilta oleva optikon näöntarkastus lappunen on juurikin tuossa "Pd" muodossa.

Silmälasireseptin tulkinta – Lensway Magazine
PD – Pupillietäisyys kertoo oikean etäisyyden sinun pupillien välillä millimetreinä. Valmiiksi valittu arvo (32) on oletusarvo, joka useimmissa tapauksissa toimii hyvin. Jos pupillietäisyys ilmoitetaan ainoastaan yhtenä lukuna reseptissäsi (esim. PD 60), jaa tämä kahdella. PD 60 tulee siis ilmoittaa PD 30 (vasen silmä) ja PD 30 (oikea silmä).
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
1 018
Mitäs muuten nuo lcd näytöt noissa vr laseissa on tarkemmin ottaen paneeliteknologialtaan? IPS, TN, VA vai jotain muuta?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 944
Melkoista arvuuttelua tämän VR-kuumeen kanssa.

Olin jo pistämässä Quest tilausta sisään usb-c kaapelilla, mutta päädynkin ehkä lopulta odottelemaan.

Kone on anyway 3570K+2070 epäpyhä kombinaatio ja odottaa syksyn uusia prossuja päivittyäkseen modernimmaksi. Ja Quest vähän välimallin ratkaisu pidemmällä tähtäimellä.

Omat vaatimukset VR-headsetille ovat kuitenkin inside-out tracking, säädettävä IPD (tai vähintään laajalla alueella toimiva kiinteä/softasäätö), standalone toiminta + mahdollisuus linkata pc-sisältöön.

Questin ”ongelmat” ovat lähinnä vähän keskinkertainen SOC joka ei tule kestämään aikaa standalone käytössä ja vähän päälle liimattu ja keskinkertainen pc-käyttö.

Toivottavasti seuraavaan versioon saadaan joku SD865, vielä vähän paremmin toimiva inside-out tracking ja virtuallink tuki, jossa kuva saadaan displayportilla ”viiveettä” sisään ja asentoantureiden data usbilla koneeseen.

Ja eihän se haittaisi jos paneeleiden resot kasvaisivat.

Pelkästään PC-/konsolikäyttöön sopivat headsetit eivät kiinnosta.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 003
Quest näköjään kovasti ottamassa omat kädet ohjaimiksi. Pitänee se kohta käydä ostamassa.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Täytyy sanoa että kuvanlaadulta toi Quest on aika karu tuon Reverbin jälkeen, linssit on paremmat ja IPD saa kohdalleen paremmin Questissä mutta ilmeisesti pentile näyttö niin pikselit paistaa aika karusti silmiin ja esim työpöydällä on pirun vaikea saada mistään tekstistä selvää. Peleissä sitten kun saa vähän immersiota päälle niin ei niin paljon kiinnitä huomiota tuohon kuvanlaatuun.

Eiköhän tämä lähde myyntiin heti kun saa käsiin indexiä tai jotain muuta parempaa laitetta.
Eiköhän kaikki setit kalpene resoluution osalta tällä hetkellä Reverbille? Myös Index. Noita laitteita ei ole tällä hetkellä tehty työpöytäkäyttöön. Peleissä keskimäärin ei pientä tekstiä tarvitse lukea, pl. lentosimut, joissa resoluutiosta oikeasti on lukemiseen hyötyä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 257
Kaikki viestit hukkuu historiaan, mutta mistä Questiin kannattikaan tilata vahvuuksilla linssejä?
Onko jollain halua jakaa esim omaa optikon lippulappua mistä saisi debugattua mikä suomalaisen optikon mikäkin arvo kuuluu mihin kenttään lomakkeessa. Kuulostaa aivan heprealle ainakin itselleni noi FramesDirect/VR Optician SPH, AXL, CYL yms yms arvot.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
485
Tuli äsken kokeiltua Walking Dead Saints & Sinnersiä Oculus Questillä langattomasti VD kautta, olihan tuo melkoinen kokemus, mitään viivettä en kuvassa havainnut vaan ihan luonnolliselta tuntui, 200% super sampling ja kaikki asetukset ultralla pyöri täydellisesti. Smooth locomotion kyllä jotain mihin pitää tottua, 45min verran pystyi ilman pahoinvointia mutta pakko pitää taukoa... Täytyy sanoa että pienestä FOV:sta ja resoluutiosta huolimatta on kyllä aika pelottava kokemus.
 
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
126
Itelläki on quest + vd combo toiminu verrattain hyvin. No mans sky ja elite dangerous pyöri vähä paskasti mutta en tiedä oliko pelin optimoinneista kiinni kun cpu & gpu tehoa jäi käyttämättä ja fps laahas. Nms ku illan pelas ni meinas yölläki vielä olla huono olo. Beat saber ja superhot kyllä on pyöriny hyvin ja viivetkin asialliset.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
1 018
Quest näköjään kovasti ottamassa omat kädet ohjaimiksi. Pitänee se kohta käydä ostamassa.
Mitenkäs tuo mahtaa toimia peleissä, joissa niitä nappeja kuitenkin tarvittaisiin/käytetään?
Eikös se olisi mukavaa, kun räiskintäpelissä liipaisinta painaessa olisi jonkunlainen tunne... no... liipaisimen painamisesta?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 257
Kuulostaa aivan heprealle ainakin itselleni noi FramesDirect/VR Optician SPH, AXL, CYL yms yms arvot.
Vastaan itse itselleni, linssejä myy ainakin:
Oculus Quest Prescription Lens Adapter - VR Optician (tämä on minun tapauksessa halvin, 119€)
https://widmovr.com/product/oculus-quest-prescription-lens-adapters/vropti (minulla tämä oli 135€)
VirtuClear Lens insert for Oculus Quest | FramesDirect.com (tämä ei ainakaan sovi itselleni, koska SPH arvot saa olla vain 0 ja -8 väliltä. Minulla on + lasit.)

Ohjeet reseptin tulkintaan: Näin luet silmälasimääräystäsi | Optiplus optikot
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
1 018
Minulle tulevassa indexissä tulee mukana ilmeisesti tällaiset VRopticianin linssinsuojukset:


Nuo tulee siis ilman vahvuuksia myyjältä, joka ei käyttänyt itse silmälaseja vaan muuten vaan halusi suojata indexin linssejä naarmuilta.

Saako tuollaiseen siis asennettua linssit vahvuuksilla? (about -1.5)
Mitähän tuumaisivat silmälasiliikkeessä kun menisin tollasten kanssa sinne ja pyytäisin asentaan niihin linssit vahvuuksilla?
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
31
Tuli äsken kokeiltua Walking Dead Saints & Sinnersiä Oculus Questillä langattomasti VD kautta, olihan tuo melkoinen kokemus, mitään viivettä en kuvassa havainnut vaan ihan luonnolliselta tuntui, 200% super sampling ja kaikki asetukset ultralla pyöri täydellisesti. Smooth locomotion kyllä jotain mihin pitää tottua, 45min verran pystyi ilman pahoinvointia mutta pakko pitää taukoa... Täytyy sanoa että pienestä FOV:sta ja resoluutiosta huolimatta on kyllä aika pelottava kokemus.
Onko Steamista vai Oculus storesta ostettu? Uskaltaa ostaa itellekkin kerta toimii VD:n kanssa hyvin.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
485
Onko Steamista vai Oculus storesta ostettu? Uskaltaa ostaa itellekkin kerta toimii VD:n kanssa hyvin.
Steamista suoraan ostettu eli laseista käynnistää VD ja sieltä Steam VR jonka valikosta sitten Walking Dead :rofl:

Ainoa ongelma alkuun oli että ohjaimissa ei toiminut liikkumistappi mutta nopea googlaus auttoi, yhteen pelin tekstitiedostoon piti käydä muuttamassa tekstit niin lähti toimimaan kuten kuuluu.
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
918
Siitäpä lisälaite VR pelailuihin jos ei muuten tule tarpeeksi lämmin pyöriessä.
Olisi aika houkutteleva testata mutta löytyy jo cybershoesit. Vielä kun jostain löytäisi aikaa pelaamiseen.


 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 066
Siitäpä lisälaite VR pelailuihin jos ei muuten tule tarpeeksi lämmin pyöriessä.
Olisi aika houkutteleva testata mutta löytyy jo cybershoesit. Vielä kun jostain löytäisi aikaa pelaamiseen.


En oo aikaisemmin törmänny tähän.
Vois kokeeks tilata nää.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 302
Alkoi myös kiinnostamaan (tulee muutenkin steppailtua tuon Natural Locomotionin kanssa vaikka ei tarvisi) mutta taitaa olla jonkin verran ongelmia tuon kanssa (mitä nyt Redditistä lukaisi kun kunnon revikoita ei ole).
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 118
Kuinkahan terveellistä tuo on pitemmän päälle nilkoille ja jalkaterälle kun tapsuttelee noin?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 066
Minulle tulevassa indexissä tulee mukana ilmeisesti tällaiset VRopticianin linssinsuojukset:


Nuo tulee siis ilman vahvuuksia myyjältä, joka ei käyttänyt itse silmälaseja vaan muuten vaan halusi suojata indexin linssejä naarmuilta.

Saako tuollaiseen siis asennettua linssit vahvuuksilla? (about -1.5)
Mitähän tuumaisivat silmälasiliikkeessä kun menisin tollasten kanssa sinne ja pyytäisin asentaan niihin linssit vahvuuksilla?
Ite ainakin aattelin tilaa täältä. Valve Index Prescription Lens Adapter - VR Optician

Edit. Päivitin linkin, tää on huomattavasti halvempi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
101
Nyt on oculus rift s ohjaimen kestävyys ainakin todettu, nimittäin eka kertaa GORNia pelatessa tuli paikautettua seinään pariinkin otteeseen melko kovasti. Ei edes jälkiä jäänyt ohjaimeen. Sen verran hurja peli tuo, että täytyy raivata lisää tilaa pelaamiseen. Muutenkin tyytyväinen ollut tähän rift s settiin. Nuo omat kaiuttimet mitkä sijaitsee sangoissa on aika vaatimattomat ja resoluutiolla ei pysty kilpailemaan kalliimpien lasien kanssa. Mutta tähän hintaluokkaan nähden ihan kelpo setti. IPD kanssa ei ole ollut ongelmia (63 taisi olla itsellä). Myös liikkeen tunnistus lasien omilla kameroilla toimii loistavasti. Myös kaikki pelit toimineet hyvin ja ei mitään tökkimisiä tai viiveitä ole esiintynyt.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
709
Melkoista arvuuttelua tämän VR-kuumeen kanssa.

Olin jo pistämässä Quest tilausta sisään usb-c kaapelilla, mutta päädynkin ehkä lopulta odottelemaan.

Kone on anyway 3570K+2070 epäpyhä kombinaatio ja odottaa syksyn uusia prossuja päivittyäkseen modernimmaksi. Ja Quest vähän välimallin ratkaisu pidemmällä tähtäimellä.

Omat vaatimukset VR-headsetille ovat kuitenkin inside-out tracking, säädettävä IPD (tai vähintään laajalla alueella toimiva kiinteä/softasäätö), standalone toiminta + mahdollisuus linkata pc-sisältöön.

Questin ”ongelmat” ovat lähinnä vähän keskinkertainen SOC joka ei tule kestämään aikaa standalone käytössä ja vähän päälle liimattu ja keskinkertainen pc-käyttö.

Toivottavasti seuraavaan versioon saadaan joku SD865, vielä vähän paremmin toimiva inside-out tracking ja virtuallink tuki, jossa kuva saadaan displayportilla ”viiveettä” sisään ja asentoantureiden data usbilla koneeseen.

Ja eihän se haittaisi jos paneeleiden resot kasvaisivat.

Pelkästään PC-/konsolikäyttöön sopivat headsetit eivät kiinnosta.


Tämä on arvuuttelua, mutta mitä nyt olen perehtynyt noihin huhuihin ym, niin XR2 ja silmien seuranta olisi seuraavassa questissa. Myös huhuillaan kovasti että, seuraava quest tulisi n. 2-3v päästä kun komponenttien hinnat tippuu.

Korostan vielä, että mikään ei ole noista sata varmaa. Itse olen ollut tyytyväinen questiin ja sen peleihin, nyt oon sairento untethered peliä hakannut viikon verran ja hyvin maistuu. kyllä ne grafiikatkin on aika vaikuttavat joissakin peleissä, kun oikeasti miettii millä prossulla ja muisti määrällä tuo potta pyörii, eli kyllä niillä softa puoli taitaa kunnossa olla ja kehitetään edelleen. Tuntuu osalta vaan unohtuvan, että mikä ero on pcvr ja tuolla questilla.

Edit. AR lasit + oculuksen oma OS olisi ilmeisesti tuloillaan ainakin joskus.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
206
Onko joku täällä tutustunut tarkemmin Reverbin G2 versioon tai lähinnä siihen liityviin huhuin? HP kasaa tuollaista uutta VR-pottaa Valven sekä Microsoftin kanssa ja julkaisukin pitäisi olla "lähiaikoina". Itse en kuitenkaan hirveästi mitään tietoa nopealla katselmoinnilla löytynyt, niin jospa täällä olisi joku paremmilla tiedolla.

Pitäisi VR-lasit hankkia ja alunperin suunnittelin Indexin tilaamista, mutta aloin jo epäröimään että saako siinä rahalle vastinetta. Varsinkin tuo tonnin laittaminen niihin hieman kirpaisee jos hetken päästä on uudet mallit jo markkinoilla (vai onko?). Aiempi VR kokemus on hyvin pikaisesti Oculuksesta ja PSVR:stä.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
1 018
Itse olen odottanut siitä asti kun Heurekassa (Tai saattoi olla Tietomaa, enpä oo enää varma) kokeilin vr laseja kypärää. Siinä oli head tracking ja teksturoimattomat polygonit, ohjaus taisi olla joystikillä. Muistutti vähän moottoripyörän kypärää enemmän kuin nykyisiä vr kakkuloita. Softaa pyöritti muutama verkkoon laitettu 486 ja joku mystinen "586". Siitä lähtien oon odottanut että vr:ää saisi kotiin käytettävässä muodossa tarpeeksi hyvällä tekniikalla.
Aina on jotain parempaa tulossa ihan kohta nurkan takana.
Nyt en enää odottele :) edit: tai siis odottelen... postipakettia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 066
Onko joku täällä tutustunut tarkemmin Reverbin G2 versioon tai lähinnä siihen liityviin huhuin? HP kasaa tuollaista uutta VR-pottaa Valven sekä Microsoftin kanssa ja julkaisukin pitäisi olla "lähiaikoina". Itse en kuitenkaan hirveästi mitään tietoa nopealla katselmoinnilla löytynyt, niin jospa täällä olisi joku paremmilla tiedolla.

Pitäisi VR-lasit hankkia ja alunperin suunnittelin Indexin tilaamista, mutta aloin jo epäröimään että saako siinä rahalle vastinetta. Varsinkin tuo tonnin laittaminen niihin hieman kirpaisee jos hetken päästä on uudet mallit jo markkinoilla (vai onko?). Aiempi VR kokemus on hyvin pikaisesti Oculuksesta ja PSVR:stä.
Valve ei ole julkasemassa uutta indexia, ainakaan lähiaikoina. Niitten on turha jukasta uutta, kun vanhaakaan ei saa toimittettu suuren kysynnän takia.
 
Liittynyt
20.04.2020
Viestejä
90
Noniin, tulipa itsekin hypättyä taas kelkkaan mukaan ja Oculus Quest lähti tilaukseen eilen. Mulla oli joitain vuosia sitten HTC Vive, mutta muutaman viikon käytön jälkeen se jäi hyllyyn pölyttymään niin möin sitten vehkeen eteenpäin. Silloinen pelitarjonta oli niin teknologiademo-tasolla, ettei niitä jaksanut pelailla sen kummemmin. Nyt kuitenkin tuo uusi Half Life alkoi kiinnostamaan sen verran että kokeillaas taas. Indexiä en viitsinyt tilata kun ei nappaile tonnia laittaa palamaan, ja tuota Rift S:ää ei näy olevan saatavilla. Myöskin langattomuus kiinnostaa kovasti, Viven kanssa tuntui melko kömpelöltä aikoinaan potkia kaapelia jaloista ja muutenkaan ei enää huvita yhtään alkaa niitä majakoita virittelemään.

Mitenkähän tuo Questin kuvanlaatu vertautuu Viveen? Liikoja en nyt siltä odota, mutta onko joku kokeillut kumpaakin? Mites tuo langattomuus, ilmeisesti softapuolelta Virtual Desktop ja ne Oculuksen muut kikkareet vaaditaan, mutta mitään muuta ihmeellistä ei lie tarve? Reitittimenä itsellä TPLink Archer C7, johon kone kytketty piuhalla kiinni. Joku taisi täällä jossain kohtaa kommentoidakin että tuo olisi toimiva kampe tähän tarkoitukseen?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Mitenkähän tuo Questin kuvanlaatu vertautuu Viveen? Liikoja en nyt siltä odota, mutta onko joku kokeillut kumpaakin? Mites tuo langattomuus, ilmeisesti softapuolelta Virtual Desktop ja ne Oculuksen muut kikkareet vaaditaan, mutta mitään muuta ihmeellistä ei lie tarve? Reitittimenä itsellä TPLink Archer C7, johon kone kytketty piuhalla kiinni. Joku taisi täällä jossain kohtaa kommentoidakin että tuo olisi toimiva kampe tähän tarkoitukseen?
Questissa on sama paneeli kuin Vive Prossa, eli pikkaisen tarkempi kuin perus vivessä. Sitten riippuu vähän minkä tasoisella videoresolla ja -encodauksilla (ja sitä kautta viiveillä) sen PC:n kuvan siirtää. Mutta itse olen Linkin kanssa ainakin ollut todella tyytyväinen resoluutioon CV1 jäljiltä. SDE vähän vielä häiritsee, mutta pelatessa siihen en kiinnitä erikseen huomiota, muutoin kuin kauas tihrustaessa (Kyöstin ehkä heikoin puoli)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 359
Valve ei ole julkasemassa uutta indexia, ainakaan lähiaikoina. Niitten on turha jukasta uutta, kun vanhaakaan ei saa toimittettu suuren kysynnän takia.
Toi ei ole mikään huhu vaan fakta että on tulossa: HP Teases New Reverb G2 Headset Made in Collaboration with Valve Toki nähtäväksi jää mikä on Valven rooli käytännössä kyseisessä projektissa (onko nuo pelkät kuulokkeet). Tuskin tosta kenelläkään ton enempää on tietoa ja julkaisun aikataulukin auki mutta luulisi nyt että vuoden sisään tulee jotain ulos kun on teasattu jo.
 
Liittynyt
20.04.2020
Viestejä
90
Questissa on sama paneeli kuin Vive Prossa, eli pikkaisen tarkempi kuin perus vivessä. Sitten riippuu vähän minkä tasoisella videoresolla ja -encodauksilla (ja sitä kautta viiveillä) sen PC:n kuvan siirtää. Mutta itse olen Linkin kanssa ainakin ollut todella tyytyväinen resoluutioon CV1 jäljiltä. SDE vähän vielä häiritsee, mutta pelatessa siihen en kiinnitä erikseen huomiota, muutoin kuin kauas tihrustaessa (Kyöstin ehkä heikoin puoli)
Ok, kuulostaa ihan lupaavalta. Hieman kyllä arveluttaa tuon videokoodauksen suhteen että tuleekohan prossasta pullonkaulaa, se kun on itsellä muistaakseni vähän vanhempi Xeon 1230v3. Näyttiksenä on GTX1080 niin se nyt ei varmastikaan jarruttele. No, siitäpä tuon näkee, huonolla (tai hyvällä?) tuurilla joutuu sitten päivittämään muutakin laitteistoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Ok, kuulostaa ihan lupaavalta. Hieman kyllä arveluttaa tuon videokoodauksen suhteen että tuleekohan prossasta pullonkaulaa, se kun on itsellä muistaakseni vähän vanhempi Xeon 1230v3. Näyttiksenä on GTX1080 niin se nyt ei varmastikaan jarruttele. No, siitäpä tuon näkee, huonolla (tai hyvällä?) tuurilla joutuu sitten päivittämään muutakin laitteistoa.
Näyttiksen pitäs hoitaa toi encodaus, itellä on sama näyttis ku sulla ja toimii ihan hyvin.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Ok, kuulostaa ihan lupaavalta. Hieman kyllä arveluttaa tuon videokoodauksen suhteen että tuleekohan prossasta pullonkaulaa, se kun on itsellä muistaakseni vähän vanhempi Xeon 1230v3. Näyttiksenä on GTX1080 niin se nyt ei varmastikaan jarruttele. No, siitäpä tuon näkee, huonolla (tai hyvällä?) tuurilla joutuu sitten päivittämään muutakin laitteistoa.
Minulla oli tuo kombo ja pelikäytössä prosessori meni aivan kyykkyyn ainakin No Man's Skyssa (pl. ensimmäinen planeetta) ja Fallout 4 VR:ssä ulkotilat nykivät näkyvästi. Osa peleistä toimi ihan hyvin ja tuolla kombolla pelasin aika pitkään. Questin toiminta oma juttunsa. Vaihto Ryzen 5 3600:een auttoi tosi paljon.
 
Liittynyt
20.04.2020
Viestejä
90
Minulla oli tuo kombo ja pelikäytössä prosessori meni aivan kyykkyyn ainakin No Man's Skyssa (pl. ensimmäinen planeetta) ja Fallout 4 VR:ssä ulkotilat nykivät näkyvästi. Osa peleistä toimi ihan hyvin ja tuolla kombolla pelasin aika pitkään. Questin toiminta oma juttunsa. Vaihto Ryzen 5 3600:een auttoi tosi paljon.
On tuo koneen päivitys tässä ollut muutenkin jo mietinnässä, niin paukautin sitten Jimssiltä tuollasen Ryzen 5 3600 päivityspaketin tilaukseen :) Tuleepahan sekin puoli nyt kuntoon, ja tulevaisuudessa voi vielä vaihtaa uudemman genin prossun samaan emoon kiinni niin jonkinlaista futureproofingiakin löytyy.
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
142
Taas on Oculus Rift S myynnissä. Ei kyllä toimi noiden ilmoitus sähköpostiin, kun tuote tulee myyntiin mutta tuli vilkaistua juuri ja täytyi tuollainen laittaa itsellekin nyt testiin.

Pahoin vain pelkään ettei kuvanlaatu riitä itselle. Noissahan pitäisi olla 30 pv palautusoikeus, onkohan joku testannut palautusta miten toimii?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 066
Taas on Oculus Rift S myynnissä. Ei kyllä toimi noiden ilmoitus sähköpostiin, kun tuote tulee myyntiin mutta tuli vilkaistua juuri ja täytyi tuollainen laittaa itsellekin nyt testiin.

Pahoin vain pelkään ettei kuvanlaatu riitä itselle. Noissahan pitäisi olla 30 pv palautusoikeus, onkohan joku testannut palautusta miten toimii?
Ei kannata palauttaa, saat täyden hinnan myymällä riftin vaikka täällä, jos ei se miellytä.
Moni täältäkin olis valmis ostaa kapistuksen, varsinkin jos sen saa heti. Itekki on tilannu indexin, mutta jos löydän alle kk vanhan, vähän käytetyn valve indexin, voin maksaa täyden hinna siitä.
 
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
198
Taas on Oculus Rift S myynnissä. Ei kyllä toimi noiden ilmoitus sähköpostiin, kun tuote tulee myyntiin mutta tuli vilkaistua juuri ja täytyi tuollainen laittaa itsellekin nyt testiin.
Ei oo myynnissä. Antaa laittaa ostoskoriin, mutta ei päästä eteenpäin. Olin viimeiset 5 päivää käynyt oculuksen sivuilla katselemassa, nyt kun sen ainoan kerran en ole vajaaseen 1.5 päivään katellut käy näin..
Tällä hetkellä on ostoskorissa mulla koneella ja puhelimella "Ei varastossa. Jatka poistamalla tuote ostoskärrystä. " ja refreshaan vähän väliä..
 
Liittynyt
01.08.2019
Viestejä
622
Itselläni Oculus Quest ja tosi tyytyväinen olen ollut mutta mietityttää tuleekohan seuraavassa sukupolvessa isompi hyppäys esim silmänseuranta jolloin saadaan tosi hyvän näköistä pelikuvaa vaikka olisi mobiili soc laseissa vai onko se perus päivitys eli vaikkapa xr2 soc joka huomattavasti tehokkaampi kuin questin snapdragon 835, isompi resoluutio, isompi ruudunpäivitys, isompi fov, parempi akkukesto, kevyempi.

Itse toivoisin että uusia versioita tulisi tiuhempaan koska raudan kehitys on huimaa mutta toki pitäisi niitä vanhempia laseja tukea ja sillä saadaankin porukkaa hyvin vr maailmaan kun hinnat tippuvat vanhoissa ja porukka päivittää uudempaan jolloin vanha lähtee kiertoon.

Jos tulee Quest s malli joka jonkin verran paranneltu niin mahdollisesti sellainen tulee ostettua ja vanha lähtee kiertoon mutta hyvin kyllä ovat vanhasta snapdragon 835 saanut mehuja irti. Iso kysymys on koska toteavat että nyt on sellainen vr lasit että tulee saamaan massat kiinnostumaan , ei välttämättä Quest 2 ole vielä se.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
485
Toivottavasti siirtyvät LCD näyttöön seuraavassa Questissä, tuossa OLED paneelissa omat ongelmansa, pikseli grid aika paha vrt LCD ja tummissa peleissä kaikki detaili katoaa tummasta ympäristöstä vaikka hetken hienolta musta näyttääkin.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
20
Itse sain tilattua Rift S:n eilen klo 22:15, eikä kyllä tännekään mitään ilmoitusta sähköpostiin tullut että olisi taas tilattavissa. Kämmi meinasi käydä, kun pienessä olutpöhnässä nukahdin ennen aikojaan. :nb:

Noh, nyt odottelemaan paketin saapumista, vähän jännittelis jo.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 525
Viestejä
4 165 366
Jäsenet
70 420
Uusin jäsen
TuplaT

Hinta.fi

Ylös Bottom