VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Subv1sa

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 113
Ei oo kyllä itelläkään tuo yhtään häirinnyt.
Eikä kukaan kavereistakaan ole siitä tai muustakaan moittinut vaikka aika paljon ajeltu esim. dirttiä.
Lähinnä kaverit valitelleet jälkeenpäin sitä että nyt on normi näytöllä niin tylsä ajella rallia.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
433
Niin en tiedä, aika moni täälläkin Riftin käyttäjistä on puhellut sitä, että sukelluslasi efekti rupeaa häiritsemään jonkin ajan päästä kun laseja on käyttänyt. Sen takia mietityttää 500-600€ laittaminen, harmi kun täällä TRE:llä päin ei ole missään päässyt laseja testaamaan, se olisi kova juttu! :wtf:
Viimeksi kun kävin Kalevan Gigantissa niin näytti olevan Viveille testialue missä pääsi kokeilemaan et eikun sinne katsastamaan vieläkö löytyy.
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 880
Sukelluslasi-efekti unohtuu kyllä äkkiä. Ostin vasta Dirt Rallyn ja Rifti päässä se on aivan tajuttoman hauskaa! Melkein pelottaa pudotella Jämsän sorateitä Subarulla :D

 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 005
Se efekti ei oo autoillessa niin paha kuin jossain lentosimussa joss dogfightia vedetään. Sit jos taas jotain reittilentoa lentelee kakkulat päässä niin on aikaa sitä päätä pyöritelläkki.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 673
Hmm, onko toi FOV oikeesti ihan deal breaker? Itse en ole päässyt vielä laseja testaamaan, mutta käsittääkseni sen pitäisi olla ainakin riittävän hyvä, järkevän immersion luomiseen.

Kohteena olisi alkuun lähinnä autosimut.
Minulla ainakin CV1:n kohdalla immersio kuoli näihin:
- Hillitön godray-efekti
- Vaatimaton resoluutio
- Kehno käytettävyys silmälasien kanssa
- Ympäristö/valo näkyy nenän vierestä
- Lyhyt johto

Noista tosin vain ensimmäinen oli luokkaa deal breaker.
 

varakreivi de Valmont

cunning linguist
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 302
Minulla ainakin CV1:n kohdalla immersio kuoli näihin:
- Hillitön godray-efekti
- Vaatimaton resoluutio
- Kehno käytettävyys silmälasien kanssa
- Ympäristö/valo näkyy nenän vierestä
- Lyhyt johto

Noista tosin vain ensimmäinen oli luokkaa deal breaker.
Jumalsäteet ovat tosiaan ongelma korkean kontrastin tilanteissa, mutta ne voi aika pitkälti välttää järkevällä pelisuunnittelulla. Asiaa pahentaa jonkin verran myös se, että Riftin oikea asettelu päähän ei tule aivan luonnostaan, mikä sitten voimistaa god ray -ilmiötä ja heikentää terävyysalueen laajuutta. Monet ovat pitäneet laitetta väärillä säädöillä päässä jopa koko omistusajan. Tuon nenäaukon saa muuten lähestulkoon täysin piiloon laseja säätämällä. Itse tosin jätän mielelläni kurkkausraon, jotta tiedän missä päin huonetta olen.

Resoluutio on selkeä puute, mutta täytyy silti jälleen todeta, että itse laite ei ole ainakaan minulle ongelma; se on riittävän hyvä. Sisällön määrä ja laatu ovat suurin kompastuskivi tällä hetkellä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 673
Jumalsäteet ovat tosiaan ongelma korkean kontrastin tilanteissa, mutta ne voi aika pitkälti välttää järkevällä pelisuunnittelulla. Asiaa pahentaa jonkin verran myös se, että Riftin oikea asettelu päähän ei tule aivan luonnostaan, mikä sitten voimistaa god ray -ilmiötä ja heikentää terävyysalueen laajuutta. Monet ovat pitäneet laitetta väärillä säädöillä päässä jopa koko omistusajan. Tuon nenäaukon saa muuten lähestulkoon täysin piiloon laseja säätämällä. Itse tosin jätän mielelläni kurkkausraon, jotta tiedän missä päin huonetta olen.
No jaa, minä en saanut sitä vähennettyä mainittavasti, vaikka miten kääntelin ja säätelin settiä. Vaaleat kohdat tummalla taustalla säteilevät joka puolelle kuin katsoisi aurinkoon. DK2:ssa oli muita puutteita, mutta ei tällaista ja siksi jälkeen tuo tuntuikin 100% valmistusvirheelta, kunnes selvisi että se on ominaisuus.

Sisällön määrä ja laatu ovat suurin kompastuskivi tällä hetkellä.
Tämä tosiaan unohtui listasta, kun se on niin itsestäänselvä puute.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 125
Mutta simuilijalle silti ehdottomasti paras laite mitä tällä hetkellä on.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 673
Mutta simuilijalle silti ehdottomasti paras laite mitä tällä hetkellä on.
Jep, en minä sillä noita maininnut etteikö tekniikassa potentiaalia olisi, mutta DK2:n jälkeen odotukset olivat sen verran korkealla että CV1 osoittautui käytännössä täydelliseksi pettymykseksi. Jos minulta kysytään, niin DK3 olisi ollut osuvampi nimitys, mutta toisaalta kyllähän sen ymmärtää että jossakin vaiheessa pitää saada myös sijoitukselle jotain vastinetta ja siksi tämä kuluttajaversio oli pakko julkaista tällaisena. Minun mielestäni kaikkein pahiten Oculus kusi homman siinä linssityypin valinnassa.

No, mikäs tässä seuraavaa versiota ja kilpailijoiden tekemisiä odotellessa...
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 031
Kiitos herrat tiedoista taas, rupesin kylläkin empimään hankintaa taas kerran, mutta katsotaan..
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 031
Oulu näköjään palvelee, TRE:ltä vähän turhan pitkä matka :D. Niinkin iso lafka kun VK.com antaa kuluttajien vain hipelöidä tuotetta...
 

Radium

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
514
Itselläni tuo god ray -juttu ei ole lainkaan ongelma, enkä ihan ymmärrä miten se on noin iso merkittävä asia. Lähinnä tummissa latausruuduissa tulee huomattua se helposti, mutta nopeasti ei tule mieleen muita paikkoja ainakaan viimeisimmistä peleistä, joita pelannut. Itse tykkään Riftin linsseistä enemmän kuin Viven.

edit: tosin laseja minulla ei ole, joten en tiedä korostaako se tuota ongelmaa jotenkin.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 673
Itselläni tuo god ray -juttu ei ole lainkaan ongelma, enkä ihan ymmärrä miten se on noin iso merkittävä asia. Lähinnä tummissa latausruuduissa tulee huomattua se helposti, mutta nopeasti ei tule mieleen muita paikkoja ainakaan viimeisimmistä peleistä, joita pelannut. Itse tykkään Riftin linsseistä enemmän kuin Viven.

edit: tosin laseja minulla ei ole, joten en tiedä korostaako se tuota ongelmaa jotenkin.
Pelien aikana sitä ei välttämättä huomaa, mutta latausruuduissa, tummissa videoissa ja valikoissa se on vähän väliä läsnä ja tieto vaan lisää tuskaa.

Lisäksi silmälasit tosiaan korostavat ongelmaa hieman, kun headsettia joutuu niiden vuoksi pitämään hieman kauempana silmistä, mutta kyllä tuo on selvästi havaittavissa siltikin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 031
Tampereella Kalevan Gigantissa tosiaan Viveä mahdollisuus kokeilla, tänään toki kun kävin siellä niin laite oli rikki...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 389
Pelien aikana sitä ei välttämättä huomaa, mutta latausruuduissa, tummissa videoissa ja valikoissa se on vähän väliä läsnä ja tieto vaan lisää tuskaa.

Lisäksi silmälasit tosiaan korostavat ongelmaa hieman, kun headsettia joutuu niiden vuoksi pitämään hieman kauempana silmistä, mutta kyllä tuo on selvästi havaittavissa siltikin.
Se on jännä kuinka eri tavalla ihmiset tuohon suhtautuu. Itselle toi on ilmennyt käytännössä juuri noissa aloitusteksteissä tai sitä vastaavissa tilanteissa joissa se voisi olla ihan hyvin devaajan koodaama efekti eikä ole siten oikeastaan häirinnyt missään kohtaa millään tavalla. Silmälaseja ei ole, joten listalta jää oikeastaan vain aukko ja lyhyt johto jotka vähän häiritsevät mutta eivät millään tavalla deal breakereitä itselle.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 673
Se on jännä kuinka eri tavalla ihmiset tuohon suhtautuu. Itselle toi on ilmennyt käytännössä juuri noissa aloitusteksteissä tai sitä vastaavissa tilanteissa joissa se voisi olla ihan hyvin devaajan koodaama efekti eikä ole siten oikeastaan häirinnyt missään kohtaa millään tavalla. Silmälaseja ei ole, joten listalta jää oikeastaan vain aukko ja lyhyt johto jotka vähän häiritsevät mutta eivät millään tavalla deal breakereitä itselle.
Minusta se Riftin godray-efekti näyttää juuri siltä kuin rasvaiset/likaiset silmälasit päässä katsoisi illalla kohti katuvaloa. Vaaleataustaisissa peleissä sitä ei onneksi yleensä huomaa, mutta muualla kyllä ja tosiaan jo pelkkä tieto siitä häiritsee ja saa välistä kääntelemään päätä kun joku kohta sumentuu tai näkyy muuten vain vähän huonosti.

Tuon kokeminen on arvosteluidenkin perusteella kieltämättä yksilöllistä, mutta jotenkin tuntuu hassulta ajatella, että miten se ei voisi häiritä. :D
 

Subv1sa

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 113
Aloitus ruuduissa ton god-ray efektin oikeestaan vaan huomannu.
Pelin tiimellyksessä taas en edes ole kiinnittänyt huomiota, eikä noista kavereistakaan (mitkä on noilla aika paljonki pelaillu) maininnut sitä kovin häiritseväksi.

Johdoissa mulla on jatkot eikä ongelmia ole niitten kanssa ollut.
Resokin on häirinnyt paljon vähemmän kuin odotin.
Nenäaukkoa ei mulla enään käytännössä ole koska noissa päällä vrcover.
Lasien kanssa käyttö tosiaan heikohkoa kun ei parin kavereiden lasit mahtunut millään tuon alle.

Paljonhan parannettavaa noissa vielä on mutta aivan tyytyväinen olen itse tuohon hankintaan ollut.
Parempia pelejä saisi vaan olla lisää.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 170
Niin en tiedä, aika moni täälläkin Riftin käyttäjistä on puhellut sitä, että sukelluslasi efekti rupeaa häiritsemään jonkin ajan päästä kun laseja on käyttänyt. Sen takia mietityttää 500-600€ laittaminen, harmi kun täällä TRE:llä päin ei ole missään päässyt laseja testaamaan, se olisi kova juttu! :wtf:

Kyllä se häiritsee , meikän lentosimu porukkaa ainakin. Itsellä nyppii tuo, alun jälkeen paras fiilis on tiessään kun tuo sukellusmaski efekti ärsyttää.

Rifti on alkuun wau, jee ja waude. Mutta kuukausi pari lentelyä ja surkea reso, linssivälke ja maskinaamalla fiilis lyövät läpi.

Älä ymmärrä väärin, rifti on kiva ja en lentele enää ilman mutta alkeellista menoa tämä vielä on. Halusin tuoda omat kokemukset esiin kun helposti porukka fanittaa kympillä ostoksiaan.

Jos löydät niin osta käytetty , ei tästä kannata ihan hirveitä mennä maksamaan.


-edit- ja god ray on hirveää katsottavaa etenkin jos yöllä lentää, mittariston valot sun muu saa aikaan "hienoja" efektejä.. siinä ei potan säätö auta , ei ole silmälaseja käytössä ja maskin modasin jne ... silti tuo on kyllä käsittämätön keksintö. Melkeen mikä vaan muu linssityyppi olisi ollut fiksumpi valinta.

-edit2- ja lisään vielä että ole kahdella CV1 riftillä (omalla & ja kaverin) lentäny , molemmat samoilla ongelmilla. Eli pöntössä ei ole vika mutta ehkä sit CV2 petraa näitä asioita.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 031
Kiitos Haukka taas informatiivisesta viestistä, onko Viven ensimmäisessä versiossa samoja ongelmia?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 170
Kiitos Haukka taas informatiivisesta viestistä, onko Viven ensimmäisessä versiossa samoja ongelmia?
Vivessä ei ole samalla tapaa god raytä, näkökenttä peittyy vähän paremmin ja fov hieman isompi , mutta reso isommalle alalle venytetty joten esim dcs ei saa mittaristosta niin hyvin selvää. Näin siis kaverin suusta + dcs foorumeilta.

Ja helppo uskoa koska supersamplaus 2.0 ja silti osa mittaristojen tekstistä on melko vaikea lukea (toki VR zoom ja pää lähemmäs mittaristoa auttaa mutta kyllä edelleen virtuaali pilotin VR näöllä ei saa ajokorttia)

Riftillä tuossa hetki sitten lensin ja kauempana olevat koneet ovat mahdoton tunnistaa silmällä. Ei se 4-6 pikseliä riitä jos kone on 500 metriä kauempana , tällä ampuu kyllä helposti omia. Ir ohjukset kantaa pidemmälle mitä nyt voit maalia tunnistaa , toine ongelma on että esim maassa olevat shilkat , sam patterit , rekat jne on yhtä mössöä. Sitten kun ne erottaa toisistaan on Melkeen niiden päällä eli kuollut. Nämä ovat faktoja kun dcs:sää lentää , joka muuta väittää valehtelee.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 068
Ihan voin rehellisesti sanoa että ei häiritse mitkään godrayt tipan vertaa ja yli 500 tuntia vietetty Vive päässä. Kohtahan tuo on vuoden itellä ollukin. :)
Ei godrayt, ei SDE, ei edes resoluutio häiritse, sen verran tuo on "kasvanu" omalle naamalle ja tottunu olen tohon laitokseen, etten todellakaan ilman pelaisi enää Eliteä, Dirt Rallya tai iRacingia.
Paljon helpottaa esim Elitessä kun vaihtaa HUDin värin toiseksi, se vakio oranssi on Vivellä itselle pelikelvoton, lähinnä tekstien osalta. Mutta kun HUDin vaihtaa vaikkapa sinertäväksi/vihertäväksi, niin on jo ihan eri maailma.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 170
Ihan voin rehellisesti sanoa että ei häiritse mitkään godrayt tipan vertaa ja yli 500 tuntia vietetty Vive päässä. Kohtahan tuo on vuoden itellä ollukin. :)
Ei godrayt, ei SDE, ei edes resoluutio häiritse, sen verran tuo on "kasvanu" omalle naamalle ja tottunu olen tohon laitokseen, etten todellakaan ilman pelaisi enää Eliteä, Dirt Rallya tai iRacingia.
Paljon helpottaa esim Elitessä kun vaihtaa HUDin värin toiseksi, se vakio oranssi on Vivellä itselle pelikelvoton, lähinnä tekstien osalta. Mutta kun HUDin vaihtaa vaikkapa sinertäväksi/vihertäväksi, niin on jo ihan eri maailma.
EI Niitä säteitä vivessä ole samalla lailla kuin oculuksessa. Oculus valitsi eri tyypin linssit ja se näkyy. Niin hyvässä kuin pahassa.

Elite taas on yksi parhaita VR pelejä myös riftillä, riftillä oranssi hud on ihan lukukelpoinen, reso on juuri karvan verran parempi mutta fov pienempi.

Ja pelaa dcs,ssää vähän niin reso voi nyppiä vähän enemmän ;)

Puhut vivestä kun muut puhuvat riftistä. Liikaa peli olutta ?
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 068
Puhut vivestä kun muut puhuvat riftistä. Liikaa peli olutta ?
Eh.. Oppilas tuossa aiemmin kyseli "onkohan Vivessä samoja ongelmia". Vastaus oli vähän niinkuin suunnattu hälle, joskin lainaus nyt pääsi unohtumaan ja myös ihan yleisesti.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 031
Saturn tarjoaisi Riftiä 499,- :shifty:. Eilisen tuumailun jälkeen rupesi Vive tuntumaan "järkevämmältä" vaihtoehdolta, toki budjettihan siinä kasvaa. Mutta lähinnä kun luin noista Q2 päivitys osista mitä on tulossa Viveen, niin Riftiin ei ilmeisesti päivityksiä ole luvassa ennen Rift 2.0? Se kyllä mietityttää, että tuleekohan mikään noista Viven lisäreistä olemaan vakiona sen hetkisessä myyntipakkauksessa :vihellys:. Perhana, että osaa olla vaikeaa..
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 170
Saturn tarjoaisi Riftiä 499,- :shifty:. Eilisen tuumailun jälkeen rupesi Vive tuntumaan "järkevämmältä" vaihtoehdolta, toki budjettihan siinä kasvaa. Mutta lähinnä kun luin noista Q2 päivitys osista mitä on tulossa Viveen, niin Riftiin ei ilmeisesti päivityksiä ole luvassa ennen Rift 2.0? Se kyllä mietityttää, että tuleekohan mikään noista Viven lisäreistä olemaan vakiona sen hetkisessä myyntipakkauksessa :vihellys:. Perhana, että osaa olla vaikeaa..
Jos ostat riftin niin etsi käytetty, ilman touch ohjaimia korkeintaan 350-400e kannataa maksaa. Sen verran raakileita nämä ovat. Vive voi olla järkevä mutta hinta on järjetön, eli katsele käytettyä.

Molempia liikkuu käytettynä hyvin.

Tämä on tietysti vain minun suositukseni.

Paljon riippuu mikä on se tärkein käyttötarkoitus.


-Esa
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 125
Saturn tarjoaisi Riftiä 499,- :shifty:. Eilisen tuumailun jälkeen rupesi Vive tuntumaan "järkevämmältä" vaihtoehdolta, toki budjettihan siinä kasvaa. Mutta lähinnä kun luin noista Q2 päivitys osista mitä on tulossa Viveen, niin Riftiin ei ilmeisesti päivityksiä ole luvassa ennen Rift 2.0? Se kyllä mietityttää, että tuleekohan mikään noista Viven lisäreistä olemaan vakiona sen hetkisessä myyntipakkauksessa :vihellys:. Perhana, että osaa olla vaikeaa..
Minkälainen mylly sulta löytyy? Jos uudehkoa ja kohtuu tehokasta löytyy niin et pety.
Mulla oli ennen 2600k ja kun vaihdoin uuteen niin ero oli valtava. Varmasti vaikutti muistienkin nopeudet päivityksessä.
Ennen joutui karsimaan grafiikoista kohtuuttoman paljon ja silti satunnaisia nytkähtelyjä tuli esim dirtissä.
Nyt on yhtä juhlaa kun saa pitää kaiken lähes tapissa. Näyttää jopa hienolta ja pahoinvointi loppui kun seinään.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 031
MSI GTX 970 GAMING X OC, i5-4690K ja 8GB suht nopeaa muistia, SSD kovo myös. Taidan kallistua kuitenkin tuohon Riftiin vaikkakin Vivejä näyttäisi olevan samaan hintaan tarjolla käytettynä kun Riftiä uutena. Tajusin taas, että eihän minulla ole kun max 2,5m x 2,5m tila yleensäkin missä sitten liikkua jos tarvitsee ja enemmän tulee Simu -käyttöön. Oliko sinulla siis Rift käytössä? Ajattelin tuota näyttistä mahdollisesti päivitellä GTX1080 jahka uuden sukupolven näyttikset tulevat ja vähän hinnat laskevat näissä nykyisissä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 248
MSI GTX 970 GAMING X OC, i5-4690K ja 8GB suht nopeaa muistia, SSD kovo myös. Taidan kallistua kuitenkin tuohon Riftiin vaikkakin Vivejä näyttäisi olevan samaan hintaan tarjolla käytettynä kun Riftiä uutena. Tajusin taas, että eihän minulla ole kun max 2,5m x 2,5m tila yleensäkin missä sitten liikkua jos tarvitsee ja enemmän tulee Simu -käyttöön. Oliko sinulla siis Rift käytössä? Ajattelin tuota näyttistä mahdollisesti päivitellä GTX1080 jahka uuden sukupolven näyttikset tulevat ja vähän hinnat laskevat näissä nykyisissä.
970:llä pyöri Elite ja Project CARS täysin pelattavasti, vähän joutuu detaileja laskemaan, mutta eroa on vaikea kakkuloilla nähdä muutenkin. Euro truck sim 2 ja Dirt rally vähän pyki ihmeellisesti ja niissä tuli huono olo. En ole ehtinyt juuri palata noihin kahteen kun päivitin GTX1070. ETS2:ssa taitaa pelimoottori hangata vastaan jokatapauksessa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
150
MSI GTX 970 GAMING X OC, i5-4690K ja 8GB suht nopeaa muistia, SSD kovo myös. Taidan kallistua kuitenkin tuohon Riftiin vaikkakin Vivejä näyttäisi olevan samaan hintaan tarjolla käytettynä kun Riftiä uutena. Tajusin taas, että eihän minulla ole kun max 2,5m x 2,5m tila yleensäkin missä sitten liikkua jos tarvitsee ja enemmän tulee Simu -käyttöön. Oliko sinulla siis Rift käytössä? Ajattelin tuota näyttistä mahdollisesti päivitellä GTX1080 jahka uuden sukupolven näyttikset tulevat ja vähän hinnat laskevat näissä nykyisissä.
Simukäyttöön paljon parempi Rift minun mielestä. Minun silmiini riftin kuvanlaatu on aivan selvä harppaus ylöspäin, varsinkin kun molempia supersamplataan korkeammalta resolta. Vivessä mulla on ongelmana ettei screen door ja subpikselit koskaan häviä nökökentästä. Riftin subpixeleitä en saa näkymään oikeastaan ollenkaan ja sde katoaa lähes samantien ja sulautuu ympäristöön. Ei tuossa hirveä ero ole, ehkä sen ~30% mutta sen verran että se vaikuttaa erittäin paljon kokemukseen. Vive on myös naamalleni erittäin epämukava siinä missi rifti on suhteellisen mukava, en omista laseja tosin.

Riftin eduksi vielä ASW, ei tarvi olla tasainen 90fps että sulava ja gtx970:llä tuosta varsinkin on simuissa hyötyä. Tein itse aikanaan 970->1080 päivityksen ja oli sen arvoista vr pelaamiselle. Pcars, Elite, euro truck, dirt. Kaikki pyöri paljon paremmin ja mikä tärkeintä, kuvanlaadun sai selvästi paremmaksi käyttämällä supersamplausta(noin 1.5 joka pelissä).
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 125
Rifti löytyy täältä... valitettavasti en ole viveä päässyt kokeilemaan.
Hauskoja simuiluhetkiä sulla tiedossa! Iracing ja dirt on herkkua!
Vielä kun löytyy kunnon simurigi niin oijoi.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 031
Kiitos kaikille auttavista ja vähemmän auttavista viesteistä koskien hankintaa :D:D. Tommosen motion penkin kun joskus sais hommattua lasien kylkeen niin johan ois. Perjantaina pitäisi olla toimitus, joten saa nähdä pääseekö viikonloppuna ulos ollenkaan!

Ja kaippa nuo Touch -ohjaimet täytyisi jossain välissä sitten kanssa tilailla.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 101
No sitten! Itselläni tuli juuri sieltä paketti parissa arkipäivässä. Nopeaa toimintaa!
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 880
Kiitos kaikille auttavista ja vähemmän auttavista viesteistä koskien hankintaa :D:D. Tommosen motion penkin kun joskus sais hommattua lasien kylkeen niin johan ois. Perjantaina pitäisi olla toimitus, joten saa nähdä pääseekö viikonloppuna ulos ollenkaan!

Ja kaippa nuo Touch -ohjaimet täytyisi jossain välissä sitten kanssa tilailla.
Ehdottomasti Touchit myös; virtuaalitodellisuus nousi aivan uusiin ulottuvuuksiin kädenjatkeilla. Viimeksi tänään pelasin innosta soikeana Robo Recallia :p
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 031
Ehdottomasti Touchit myös; virtuaalitodellisuus nousi aivan uusiin ulottuvuuksiin kädenjatkeilla. Viimeksi tänään pelasin innosta soikeana Robo Recallia :p
Kyllähän nuo näyttävät olevan pakollinen varuste lähitulevaisuudessa, tutustutaan ensin noin muuten rauhassa laitteeseen.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 170
No niin onnea hankinnasta , kyllä se etenkin lentosimuttelun muuttaa täysin. Etenkin kaiken 1:1 koko ja 1:1 träkkäys saa ihmettelemään miten sitä on edes track ir:rää pitäny hyvänä :D
 
Liittynyt
10.02.2017
Viestejä
136
970:llä pyöri Elite ja Project CARS täysin pelattavasti, vähän joutuu detaileja laskemaan, mutta eroa on vaikea kakkuloilla nähdä muutenkin. Euro truck sim 2 ja Dirt rally vähän pyki ihmeellisesti ja niissä tuli huono olo. En ole ehtinyt juuri palata noihin kahteen kun päivitin GTX1070. ETS2:ssa taitaa pelimoottori hangata vastaan jokatapauksessa.
Tuosta Dirt rallysta itse meinasin sen tuossa kirota jo syvimpään hel....iin, kun pyki todella oudosti. Itselle kuitenkin valkeni eilen kun sitä enemmän koitin säätää, että itsellä tulee prosessori vastaan tuossa pelissä (4770k), totesin sen sillä kun koitin graffoja tiputtaa niin kuva rupesi menemään enemmän vain tökkien eteenpäin, kun lisäsin herkkuja ruudulle niin peli rupesi toimimaan jouhevammin. Näytönohjaimena toimii 1080Ti. Muistit ovat 24Gt ddr3 1600MHz. Vr laseina on Vivet.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 125
Mulla loppui nykiminen dirtissä kuin seinään kun päivitin muistit ja prossun. Nyt 7700k ja muistit hiukan tuunattu 3000 cl14 @3200 cl14.
Näytönohjain pysy samana. Ja vanha 2600k oli kumminkin kellotettu samoihin kuin nykyinen prossu.
Erikoinen peli ja muutenkin huomannut, että vr käytössä potkua tuli noilla pelkästään todella paljon.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 673
Tuosta Dirt rallysta itse meinasin sen tuossa kirota jo syvimpään hel....iin, kun pyki todella oudosti. Itselle kuitenkin valkeni eilen kun sitä enemmän koitin säätää, että itsellä tulee prosessori vastaan tuossa pelissä (4770k), totesin sen sillä kun koitin graffoja tiputtaa niin kuva rupesi menemään enemmän vain tökkien eteenpäin, kun lisäsin herkkuja ruudulle niin peli rupesi toimimaan jouhevammin. Näytönohjaimena toimii 1080Ti. Muistit ovat 24Gt ddr3 1600MHz. Vr laseina on Vivet.
Eihän tuo nyt voi pitää paikkaansa alkuunkaan.

Miten grafiikoiden pudottaminen voisi aiheuttaa sen, että peli pykii enemmän? Enkä kyllä usko, että 4770k olisi muutenkaan pullonkaulana, varsinkaan jos sitä on yhtään kellotettu ja/tai myös muu laitteisto on ajan tasalla.
 
Liittynyt
10.02.2017
Viestejä
136
Joo Assetto corsa tuntuu olevan toinen jossa tuo prossu päivitys ei ois pahitteeksi, jos tulee se 20-> autoa radalle niin tuntuu että rupee tehot prossusta loppumaan. Kesän aikana oiskin ajatus jos sais päivitettyä nuo muisti ja prosessori puolen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 101
Viestejä
4 195 437
Jäsenet
70 847
Uusin jäsen
rlf

Hinta.fi

Ylös Bottom