Se on ihan sama mistä tuotteesta puhutaan, miksi luulet markkinoinnin olevan miljardibisnestä joka puolella maailmaa? Koska brändit myy.
Jaa, itse olen katsonut kyllä aina, että tuote joka on hyvä on se, joka myy.
Voidaan tietysti tehdä laadukkaita tuotteita ja sitten tehdä saman nimisiä paskoja tuotteita ja myydä niitä paskoja vähänaikaa maineella, mutta itse olen kyllä tällaiset valmistajat tiputtanut maanpinnalle, heti kun olen asian huomannut.
Varsinkin näyttiksissä tuo on täysin selkiö asia. Jos GPU on vain parasta markkinoilla, niin yleensä kaikki ko GPU:lla tehdyt kortit on vähintään välttäviä. Jos taas GPU on täysi ongelmajäte, niin sitä ei korjaa mikään brändi tai edes välttämättä tietyn tyyppinen jäähdytys / kortin poweriosa tms viritys. Jos joku on niin umpityperä, että ostaa pelkän näyttiksen brändin perusteella kortin, tutustumatta sen ominaisuuksiin muutoin, niin kehotan jättämään sitten valinnan täysin suosiolla muiden käsiin.
Yleensäkin näyttis on tuote, jonka kannattaa antaa olla markkinoilla joku n 3kk ennen hankkimista, jotta näkee, onko ko roju oikeasti toimiva. Varsinkin, jos kyseessä on täysin uusi GPU tai uudestaan suunniteltu kortti. Kun ei tunnu lähtevän tuo suunnittelu aina "laadukkailtakaan" valmistajilta.
Se on tietysti täysin selkiö, jotta jos yhden valmistajan tuote on selkeästi muita halvempi, niin silloin on syytä epäillä oiotun, jos vain mitenkään mahdollista.
---------------------
Mainonnalla lähinnä pyritään yleensä piilottamaan fakta, että tuotteessa ei oikeasti ole mitään erikoista tai suuntaamaan huomio pois tuotteen ongelmakohdista.