No ei todellakaan kerää. Jos Nvidia keräisi kaikki raportit mitä ongelmia käyttäjillä on, Nvidia ei muuta tekisikään. Keskenään joitain ongelmia selvittävät joo. Edit: Korjattu lainausta.
Kuten aiemmin taisin kirjoittaa, tämä on täysin mahdollista. Minulla oli alunperin osittain väärä käsitys WHEA-errorista, sen myönnän.
Millä tavalla ne kumoaa? Huomasitko että niissä ei puhuta täysin samasta asiasta. Lue tekstit läpi huolella, niin säästytään turhalta jankkaamiselta.
Mitähän tekstiä sää taas tarkoitat? Vai tarkoitatko edes samaa käyttäjää jonka tekstiä olet lainannut, eli minua? Lainaa noita tekstejä, niin ei tarvi alkaa tarkistamaan kaikkia vanhoja viestejä. Jollekkin MSI Afterburnerin kanssa ongelmia kokevalle taisin vastata, että käyttää toista ohjelmaa joo. Ja jonkun ongelman laajuuteen saatoin heittää oman mielipiteeni. Viimeksi mainittu saattoi olla turha. Inttämistä en muista, mutta odotan tarkennustasi taas happitasoja pidätellen...........
Mikä osa siinä AMD:n softwaressa on huonoa tai huonoksi todettua? Oletko käyttänyt tuota koskaan? Itselläni toimii kuin rasvattu, ja on korvannut Afterburnerit yms. hyvin. Ei se täydellinen ole, ja toki ikävää jos jollakin ei toimi kunnolla, mutta nostan AMD:lle peukkua, että heillä ylipäätään on tällainen softa, jossa on paljon muutakin kuin kellotusmahdollisuudet.
Jokainen tehkööt valintansa omin kriteerein. AMD:lla se perf/€ on 1440p pelaamiseen asti hyvällä tasolla. 2080 vastaan AMD:lla ei ole tarjota käytännössä mitään, se on tosi. Tehojen puolesta RX 5700XT on vastusta 2070 Superiin asti:
GeForce RTX 2070 Super vs. Radeon RX 5700 XT: 37 Game Benchmark ja
perf/euro on parempi, mutta jokaisen kannattaa toki ennen ostoa punnita, haluaako ottaa riskin ajuriongelmien suhteen. Päivityksillä ja muilla keinoilla niitä on korjattu, mutta kyllä niitä edelleen on. Sitä en ole kertaakaan kiistänyt.
Niin on. Ongelma vain on siinä, että meillä ei kenelläkään ole tarkkaa käsitystä RX 5700 XT ongelmien laajuudesta.
Siksi olen kyseenalaistanut näkemyksiä, joiden mukaan AMD on epäluotettava, tai ajurit on paskaa, kun puhutaan massiivisesta korttivalmistajasta, jonka suurin osa korteista toiminee ongelmitta. Jos suurimmalla osalla olisi ongelmia, ei AMD:lla kaiken järjen mukaan olisi edes tuollaista markkinaosuutta.
Boldasin ne oleelliset tuohon, millä tavalla puhuit ristiin, niin ehken nyt ymmärrät mitä ajoin takaa.
Puhuit itse samassa viestissä, että ongelmiin pitää osata varautua, jos Navia ostaa ja sitten seuraavaksi kyseenalaistat miksi AMD on epäluotettava tai ajurit huonot? Ristiriitaista ja itse sinun kirjoittamaasi, ei minun lukemisessa mitään vikaa siis ole.
Ja johan täällä toisetkin käyttäjät ihmettelee, että miksi perf/€ ajaisi näyttiksen luotettavuuden edelle, yhäkin ei se perf/€ yksinään tee näytönohjainta, vaan koko paketin pitää olla kunnossa.
Jos sinä haluat elää tuossa mielentilassa ongelmia odottaen itku kurkussa (tai itkupotkuraivareita odottaen käyttäen samoja termejä), koska hyvä perf/€, niin mikä minä olen tuomitsemaan.
Itse teen toisen valinnan. Ostan toimivia näykyttymiä ja käytän tietokonetta aivan rauhassa. Eikä edes kuolemanpelkoa (tai itkuporkuraivareiden pelkoa käyttääkseni samoja termejä). Toimivia vehkeitä on melkoisen helppo ostaa. Paskaa on jäänyt käteen viime vuosilta vain vega56:sen muodossa.
Tai itse asiassa haluan tuomita vähän. Tuollaisella mielentilalla vehkeiden ostaminen on syy että kuluttajansuoja poljetaan paskaksi ja maailma hukkuu kalliiseen toimimattomaan paskaan eikä vehkeet ole julkaisussa kunnossa.
AMD softassa on se vika, että esim. tuo ylikellotus puoli ei tallenna asetuksia (toki ei haittaa, jossei kellotuksia meinaan tehdä) ja tässä tuleekin kyseen kolmannen osapuolen softat, jotka osaavat asetukset säilyttää (mutta AMD ajurit ei vaan pelaa näiden kanssa yhteen). Ja vielä viime ajurissa ongelmana oli, että AMD ReLive kaatuili, jos yhtäaikaa käytti perf overlayta (Toki tänään juuri tullut näköjään korjasi tämän ReLive ongelman)
- Radeon ReLive streaming may fail to launch or may crash when a stream session is started with performance metrics overlay enabled. (Korjattu siis juuri tänään tulleissa ajureissa huomasin ilmoituksen, että uudet ajurit on saatavilla, kun tätä viestiä kirjoitin.)
Ja tähän inttämiseen/jankkaamiseen ainahan tuota tulee, kun joku raportoi näistä AMD ongelmista, niin inttäminen vastaan alkaa monelta eri käyttäjältä ja sinäkin olet siihen joukkoon kuulunut. Väität sitten vielä lisänä, että AMD X570 WHEA ongelmat olivat jotenkin Nvidian ajureissa, vaikka tosiaan kummankin firman näyttikset kokivat samat ongelmat. Toki nytten uudemmassa viestissä itse myönsit, ettet ymmärtänyt WHEA ongelmaa alunperin oikein.
Ei minulla ole siis tarkoitus mitään riitaa haastaa, mutta yritin vaan korjata nuo väärät väitteet AMD X570 WHEA ongelmasta ja tuosta, ettei Nvidia käsittelisi Intel ja AMD alustojen ongelmia samoin. Et lukenut sivulausetta, että kaikki ongelmat riippumatta, onko kyseessä Intel tai AMD alusta. Kaikki viittaat siihen, että kaikki raportit riippumatta, mikä alusta on käyttäjällä Intel vai AMD (eli kaikki alustat).
Totta helvetissä Nvidia kerää kaikki raportit mitä ongelmia käyttäjillä on, riippumatta onko Intel vai AMD alusta alla.
Menee vaan aika näihin jonninjoutaviin pikku riitelyihin, kun mainitsee noita AMD ongelmia. Näistä ongelmista olen kyllä linkit antanut vielä lähteeksi, kuten tuosta AMD uusimman piirisarjan ajurin asennusongelmista, että jää jumiin 0%. Ja kyllä tässäkin ketjussa suurin osa tietää jo ilman linkkejäkin näistä ongelmista, mutta laittanut vielä lähteen lisäksi, ettei väitetä, että itse keksit taas...
Eiköhän tämä tältä osin riitä, jaksa käyttää aikaa näihin jonninjoutaviin riitelyihin...