Mulla on hyvin Kekettimen tapaiset kokemukset vuosien varrelta. En ole uusimpiin MADeihin koskenutkaan, kun kaikki aiemmat kokemukset 290X asti oli masentavia. NVidialla sen sijaan en ole koskaan joutunut valikoimaan ajureita tai katselemaan mustia ruutuja. Uusin ajuri aina sisään kun tarjolla ja it just works. Tämä viimeisin rumba 5000-sarjan kanssa ei lisää luottamustani yhtään, ja seuraavan sukupolvenkin kohdalla joutuu todennäköisesti valitsemaan automaattisesti NVidiaa, vaikka AMD:llä olisikin parempi hinta/nopeus-suhde tai jopa markkinoiden nopein kortti. Vaihtoehtojen vähyys harmittaa, mutta minkäs teet.
Muistatko mitä ongelmia 290X:lla oli?
Itselläni oli aikoinaan 290:n jonka vielä ostin saksasta 235€:lla (Powercolor TurboDuo) ja olikin hintaan nähden aivan mahtava suoriutuja.
Eikä tule kyllä mieleeni että olisi kertaakaan ollut mitään ongelmia.
Tuon sitten päivitin myöhemmin GTX 980 Ti:ksi ja sillä oli ajuri ongelmaa tai no yks pysyvä ongelma jos meni määrätyistä ajureista uudempiin.
Mutta mitä tässä monia näytönohjaimia molemmista leireistä olen perheen koneissa ja testipenkissäni pyörittänyt, niin ei ole pahemmin ongelmia tullut vastaan.
Tai no RX 5700 musta ruutu kaatumiset 19.11 uudemmilla ajureilla... Ja hyvä kun Vega 64:lla, RX 480, RX 570 tai R9 290X ei ole ongelmia noilla uusimmilla ajureilla. Mutta RX 5700 tilttaa ihan FireFoxiin välillä...
Ja sainhan minä vasta kasan ajuri ongelmia kummankin leirin korteilla kun niitä oikein kerjäsin: