Olet sitä mieltä että AMD ei kaksinkertaistamalla Navi10 piirin koon ja samalla uusitulla arkkitehtuurilla pääse kuin max 40% suorituskykyparannukseen?
AMD:n pitää saada laskettua arkkitehtuurinsa tehonkulutusta / suoritettu työ, muutoin kilpailusta ei tule mitään. Sen, onnistuuko, näkee sitten joskus.
Jonkun konsolin GPU:n teoreettista TF lukemaa ei kannata tuijotella totuutena. Sen pitää myös realisoitua FPS:ksi. Jos siellä on joku kohta joka ahdistaa (esim muistikaista /pakkaus), niin se on hidas, vaikka TF lukema antaisi ymmärtää olevan nopeampi.
Pilvipelaaminen ei vaadi tehokasta rautaa. Riittää ihan perus prossut, 4 gigaa muistia ja vaikka integroidut näytönohjaimet, kunhan tukee DX11. Tässä mielessä varmasti houkutteleva vaihtoehto monille budjettipelaajille, jos tuo saadaan toimimaan kunnolla netin yli.
Jossain oli huhu, että tämä RT tulisi olemaan nimenomaan ''pilvipalvelu'' -ominaisuus. Eli voisi olla teoriassa ''pelaa meidän konsolilla meidän pilvipalvelun kautta, ja saat mullistavan RT:n käyttöösi''. Ei olisi kovin hyvä niille paikallisille offline-pelaajille, joita varmasti edelleen on paljon. Edit: Korjattu lainauksia.
Se rauta, joka sitä peliä pyörittää on oltava tehokasta siellä KONESALISSA. Se pilvessä ohjelman pyörittäminen ei poista rautainvestointeja. Silloin mennään tn kuukausi tai pelikerta tms laskutukseen, jos käydään pyörittämään pelejä konesalien raudalla ja konsoli on vain pääte.
RT:n teko pilvessä vaatisi paljon datan siirtoa edestakaisin. En usko, että ainakaan nykyinternetissä tapahtuu mitenkään toimivasti. Ja jos AMD:n RT olisi suhku, niin sitten konesaleissa olisi PALJON Nvidioita laskemassa sitä RT:tä... Tai jos tehtäisiin prossuilla, niin ihan mielettömän raskasta ja virtaa syövää rautaa..