RT on vielä niin niche hommaa että se kyllä luokitellaan extra ominaisuudeksi, ei pelin defaultti asetussettiin kuuluvaksi ominaisuudeksi. Tuskin yhdessäkään pelissä ne pelin asetus presetit asettaa RT on.
Katsellaan joskus parin vuoden päästä tilannetta uudestaan, jos sitten olis jo niin tukevaa RT rautaa että se RT:n päällelaitto ei tankkaa merkittävästi suorituskykyä ja pelivalikoima alkaa olla sillä tasolla että se on tuettuna lähes kaikissa peleissä.
Nvidia kehittää teknologioita ainoastaan siitä syystä että saisivat lonkeronsa entistä syvemmälle ja kaikki lukittua omaan suljettuun ekosysteemiinsä. Mitään muuta intressiä nvidialla ei ole. Ja tuo on pitkässä juoksussa sellainen jota yhdenkään kuluttajan ei kannata toivoa että se toteutuu, koska silloin meille on tarjolla vain yhden valmistajan varteenotettavia näytönohjaimia ja ne on brändätty nvidian nimellä.
Milloin viimeeksi nvidia on kehittänyt jotain avointa?
Vai että oikein vuosikymmeniä.
Ei kannata uskoa kaikkea mitä markkinointi sedät sinulle uskottelee.
Mites sitten toi RTX korttien alleen paskominen noissa AMD vetoisissa peleissä?
Voiskohan syynä olla se että AMD:n kortit näyttää todellisuutta huonommilta NYT koska niitä on testattu pääasiassa nvidia vetoisilla peleillä? Itte en esim. hetkeäkään epäile etteikö nvidia saisi esim Dirt 5 lisää suorituskykyä myöhemmin. Ja veikkaan että AMD:n raudalle voidaan saada MYÖS tehoa lisää noihin nvidia vetoisiin peleihin sikäli mikäli pelinkehittäjiä enää kiinnostaa noihin vanhoihin peleihin panostaa.
Eli miten se on AMD:n vika? Nvidian rahalla kehitetty peli, eiköhän siellä ole sopparissa pykät että keskitytään MEIDÄN rautaan, ei kaverin vaikka kaveri haluaisikin bileisiin mukaan.
Kyllä suuresti epäilen että parissa viikossa olisi RT väkerretty BF5:n. Jotain on toki siinä ajassa saatu väkerrettyä mutta koko toteukseen kyllä on kulunut kuukausia.
Tekstuurimuistin määrä on hiukan eri asia. Nvidia päätti porata kuluttajia kakkoseen julkaisemalla tuhnulla muistimäärällä kortit. Onhan se tietty bisneksen kannalta hyvä asia kun voidaan sama kortti myydä samalle kaverille kahteen kertaan. Ensin tuhnulla muistimäärällä ja puolen vuoden päästä tuplamäärällä.
ROCm on opencl korvike, ei pelkästään tekoäly juttuihin tehty kikotin, sillä voidaan tehdä paljon muutakin.
Sitten intel duunaa OneAPI:a, eli kohta on tilanne että laskenta/tekoäly puolella on Cuda, ROCm ja OneAPI. 2 noista on avoimia, yksi suljettu. Joten mitenköhän tulevaisuudessa käy?
stub We’re reviewing the NVIDIA RTX 3080 FE today, where new testing methods for pressure analysis, acoustics, and game benchmarks are all in place. We also have a separate upcoming piece involving Schlieren photography of the RTX 3080 FE card, but we can show a short clip of that here as a...
www.gamersnexus.net
Eli missä se tupla nopeus oikein on? RTX3090 toi ei tietenkään ole, mutta DF:n testeissä 3090 johto 2080Ti:n jäi alta 70% 1440p resolla.
Toki jos otetaan tuolta RTX2060 ja verrataan sitä 3080 niin kyllä! Olet oikeassa sieltä saataan jopa kolminkertainen ero aikaiseksi!