- Liittynyt
- 13.12.2016
- Viestejä
- 4 813
Tässä kun väitellään RT:stä mikä on edelleen alkutekijöissään, kun katsotaan sitten AMD:n ja Nvidian RT nopeuksia kun suurinosa peleistä on täysin RT:llä toteutettu kuten nyt ne Minecraftin ja Quake 2:n RTX versiot.
Ennen kuin päästään nykypelejä grafiikka tasolle RT:llä, niin siihen menee vielä vuosia ja vuosia. Kun tämä nykyiset "RT-pelit" ovat vaan purkalla päälle liimattuja heijastus ja varjo juttuja, mitkä ovat olleet ilmankin RT:täkin ihan riittävän hienoja.
Kun itse en ainakaan jää peleissä graffoja niin tuijottamaan että huomaisin eroa, joten painoarvo näille kikkailuille täys 0.
Mutta mukavaa että AMD pääsi taas mukaan high-end näytönohjain kisaan ettei Nvidia voi vai jatkuvasti pökittää hintoja ylöspäin. Tosin onhan nuo AMD:n kortitkin aivan liian kalliita itselleni.
Ja hauska nähdä Nvidia fanit täällä heti "muokkaamassa" testejä että saadaan vaikka väkisin "oma" lemppari firman kortti ykköseksi
Muuta voi sanoa että hemmetin typerää fanittaa jotain firmaa, jonka tehtävä on kerätä rahat sinulta pois.
Jos taas vihaa jotain firmaa kun se on toiminut typerästi, niin yksilönä helpoin ja ainoa tapa näyttää mieltään on olla ostamatta kyseisen firman tuotoksia.
Itselläni tämmöisiä firmoja ovat Apple, EA, Nvidia sekä Ubisoft.
En usko, että kukaan on täällä ollut sen takia mitään testitapoja muuttamassa, että saadaan NVIDIA ykköseksi.
Vaikka itselle on ihan sama sinänsä, että onko ne RT testit erillisiä, niin vähän harmittaa ko. puolen ylimalkainen käsittely ja se heitetään monissa eri saittien testeissä rooliin, "Pieni huomautus sivulauseessa". Samalla maalaillaan ruusuista kuvaa AMD:n tulevasta vahvasta asemasta ja suorituskyvystä RT hommissa, vaikka mitään takeita semmoisesta ei oikeasti ole, vaikka hyvin mahdollistahan se on.
Tämän hetken tilanne on kuitenkin se, että NVIDIA on isolla erolla edellä RT hommissa ja sillä on hyvin todennäköisesti vaikutusta parin vuoden sisään tulevissa AAA peleissä, joissa RT on käytössä. Pahimmillaan AMD:n korteilla on minimiasetukset RT:ssä ja silti mennään alle 60 FPS 1440p resolla, kun DLSS vastinetta ei ole. 2080Ti:llä RT oli/on käytettävä (yli 60 FPS) vain oikeastaan 1080p resolla, jos DLSS:a ei ole käytettävissä. AMD:n RT nopeushan on niillä 2080Ti hoodeilla noissa hybriditoteutuksissa.
RT on asia, mikä tulee koko ajan ajankohtaisemmaksi, ja kyllä ensi vuonna julkaistavassa AAA peleissä on varmaan suurimmassa osassa jo RT jossain muodossa käytössä. Aika todennäköisesti DLSS on monessa uutuuspelissä mukana myös, varsinkin jos siihen tulee RT toteutus.