Virallinen: NVIDIA vs AMD keskustelu- ja väittelyketju

Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
1 502
Voivat. VRS siis mahdollistaa sen varjostustarkkuuden laskemisen isompiin blokkeihin halutuilla ruudun alueilla, se ei tarkoita että kaikkialla tarkkuus laskisi.
Sen ymmärrän että VRS:llä voidaan varjostaa 1x1 tarkkuudella niitä osia kuvasta, mitä halutaan. Mutta selvennykseksi vielä, että myös sellaisellakin alueella, jonka tarkkuudeksi VRS:llä on määritetty 2x2, voivat pikselit olla eri värisiä?
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
11 668
Sen ymmärrän että VRS:llä voidaan varjostaa 1x1 tarkkuudella niitä osia kuvasta, mitä halutaan. Mutta selvennykseksi vielä, että myös sellaisellakin alueella, jonka tarkkuudeksi VRS:llä on määritetty 2x2, voivat pikselit olla eri värisiä?
Kyllä, ne voivat olla eri värisiä. Tuossa vielä NVIDIAn kuvaus lisälukemiseksi VRWorks - Variable Rate Shading (VRS)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 698
DLSS:n kaltaiselle tekeleelle on pari hyvää syytä olla olemassa:
1. Kasvavat resoluutiot. 4K-näytöillä moni skaalaa alaspäin resoluutiota,
Jos valmistaisivat sellaisia kortteja millä pelit pyörii ilman kikkoja :)

Mullakin oli 1080p näyttö (144Hz) hankin 1440p näytön (144Hz) no ei ne pelit oikein pyöriny korkeilla fps. Ostin uuden kortin, nyt taas pyörii.

4k näytön hankin sitten kun pelit pyörii sulavasti. Eipä niissä ole edes korkeat Hz vielä edes ollut tuettuna (oliko nyt display port / hdmi portit vielä jarruna). Toki eipä niitä korttejakaan oikein ole millä pyörisivät korkeilla Hz.

No kai ne sillä 2080ti:llä pyöris mutta eipä viitti tollasta preemiota maksaa tällä hetkellä. Myöhemmin sitten.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
3 256
Kyllähän Nintendo käyttää nvidian järjestelmäpiirejä, eli kyllä se siellä konsolibisneksessäkin on mukana.
No niin toki käyttää mutta se ei pysty mitenkään vastaamaan tehoissa siihen mitä nyt myynnissä olevat PS ja suksipoksi tarjoaa.

:facepalm:

Se, että meiltä löytyy raudalta säteenjäljityksen törmäystarkastusyksiköt nimenomaan mahdollistaa sen, että ne pelinkehittäjät voivat tehdä asioita, mitä ennen ei ole voinut (järkevällä suorituskyvyllä) tehdä.
Ihanko huvikseen Cryenginen tiimi Neon Noir demon pykäsi läjään jossa demotaan sädetystä DX11 rajapinnalla ja toimii kaikilla näyttiksillä. Toisilla toki paremmin kuin toisilla?

Ihan samalla tavalla se "SLI"-tuki" sieltä vaadittaisiin. Se, että erilliset piirit on samassa paketissa vs että piirit on erillisillä korteilla ei arkkitehtuurillisesti muuta mitään, samassa paketissa vaan kommunikaatio on jonkin verran nopeampiaa ja vähävirtaisempaa, joten sen "SLIn" overheadit olisivat pienempiä.
:sfacepalm:

Taitaa se nyt kuitenkin olla samassa paketissa vähän enemmän kuin "jonkin verran" nopeampaa. Kyllähän tähän pätee ne saman lait kuin noihin dual ja ylitte socket prosessori virityksiin. Mitä lyhyempi matka, sen edullisempaa niiden välillä on tehdä nopea väylä. Niin virtabudjetin näkökulmasta kuin ihan kustannusten näkökulmasta.
Muistaakseni AMD jossain vaiheessa totesi kun kyseltiin chiplettejä GPU puolelle että sen aika ei ole vielä. Eli siellä ilmeisesti jotain kokotaan, olisiko se sitten aktiivinen interposer jonkas myötä chipletit myös GPU puolella nähtäisiin.

Ai mitäkö muutti. No voit kysyä itseltäsi monessako pelissä olisi RT:tä oikeasti mukana, jos nvidia olisi pitänyt tuon suljettuna omana apinaan kuten PhysX:n aikoinaan. Tokko se Microsoft ilman Nvidian rautaratkaisua olisi vieläkään mitään DXRää julkaissut.
Eikös se aikalailla suljettu ole toi RTX? Mikrosoftin kalikka on DXR ja vaikka AMD:n kortteihin RT kiihotus tulee jossain vaiheessa niin tuskin nämä nykyiset RTX räpellykset ilman pätsäyksiä niillä toimii.

Tällä hetkellä Nvidia varmasti tarjoaa parasta mitä oli mahdollista tuoda kortin suunnitteluhetkellä, toki sitten vertailut nähdään, kun AMD saa omat Rt korttinsa ulos, vaikkakin toki AMD on ollut enemmän aikaa "säätää" omaansa, kun Nvidia tuli jo yli vuoden ennen AMD ulos omalla RTX sarjallaan (Jos Rt Navit tulevat myyntiin loppuvuodesta).
Parempi se on säätää vaikka 10v kuin julkaista tuollaista keskeneräistä tuhnua jonka nvidia päästi markkinoille. Teho ei vaan riitä. Ittelle tää homma menee kaaliin hyvin simppelisti. Sitten kun joku uusi ominaisuus tuo lisäarvoa uhraamatta juurikaan suorituskykyä, niin sitten aletaan olla selvillä vesillä. RTX:n kohdalla nykyisillä korteilla homma ei ole näin joten ei jatkoon.

Ja se, että Nvidia toi ensin markkinoille Rt rautaa sisältävän näyttiksen, ei tee siitä todellakaan Nvidian tekniikkaa...
RT ei ole nvidian tekniikkaa mutta RTX on.

Kyseessä ei ole mikään Gameworks Hairworks tapaus...
No ei taida toi RTX kikkare olla open sourcea, vai voisiko AMD halutessaan rakentaa identtiset RT-coret kortteihinsa? Että kyllä tuo samanlaiselta pökäleeltä vaikuttaa kuin GW/HW.

Njoo, onhan toi melkoinen clikki otsikko. Mutta tosiaan jos lukisit sen heidän artikkelinsa, ei heillä itsellään ole ollut juurikaan ongelmia noiden navien kanssa. Ainoat ongelmat joita heillä itsellään on tullut vastaan ovat johtuneet epäonnistuneista ajuriasennuksista, joka on korjautunut DDU:lla ja uudelleen asennuksella. Ja miksi tuo artikkeli nyt on kirjoitettu, no navin julkaisusta on kulunut 7kk ja vieläkin heidän keskustelupalstoillaan pomppii käyttäjien ongelmakuvauksia samoista ongelmista kuin julkaisussa. Ja päättivät vähän kaivaa syvemmältä, mistä tuo voisi johtua.
Tätä itsekin ihmettelen kun juurikaan revikoitten tekijät ei ole näihin ongelmiin törmännyt. Olisikohan niin että suuri osa jolla ongelmia esiintyy on vihreästä leiristä siirtynyt punaiseen ja sinne koneelle jää jotain sontaa mikä sitten aiheuttaa noita ongelmia? Muistelisin että joskus oli keissi että peli piti uudelleen asentaa kun jotkut shader cachet luotiin ekalla käynnistyksellä sitä sen hetkistä kortti vasten ja sitten kun kortti vaihtui niin eipä toiminutkaan peli joko ollenkaan taikka sitten hirmu ongelmia.
Eli voisikohan jotain tuollaisia kikkareita jäädä koneelle muuallekkin kun poistaa nvidian ajurit? Ja jos oikein aletaan foliopipoilemaan niin olisiko peräti tahallista toimintaa jolla saadaan kampitettua toista, joukkueen väriin ottamatta mitenkään kantaa?

Onhan Nvidiallakin betat menossa ;) eli RT jutut ja hieno tekniikka kunhan vielä vähän kehittyy. Nimittäin Quake 2:n RTX versio on komea :drool:
Toinen beta on se paska tekoäly reunanpehmennyt mikä on ollut täys susi jo tullessaan.
Oli susi tullessaan mutta kyllä se nyt versio 2.0 myötä on saatu jo sellaiseksi että se on itseasiassa varsin hyvä. Ainut ongelma on se että tukea tuolle kikkareelle ei juurikaan ole. Ihme ettei ole vielä mitään joukkokannetta viritelty jenkkilässä kun nvidia pauhasi silloin esittelytilaisuudessa että miten 20 vai kuinka moneen peliin DLSS tulee ja pelit joissa se nyt on taitaa olla yhden käden sormilla laskettavissa. Eikös tuossa luvatussa maassa olisi harhaanjohtavan markkinoinnin nojalla pienen oikeuskeissin paikka? ;)

Ja kuten totesin jo, Sillä, että jossain marginaalipuolella on rautaa, jolla on vielä huonot toimintaedellytykset. Ei yleensä jaksa herättää suuremmin kehittäjien kiinnostusta.
No mutta eikös se nvidia ole se pelikorttien jumala? Luulisi pelinkehittäjillä olevan kovasti intoa viritellä niiden suljettuja räpellyksiä. Mutta ei tunnu kiinnostavan ja hyvä niin. Parit demot on nähty kun jensen on kottikärryllisen kuskannu seteleitä pelitalolle.

Luulin, että AMD olisi liki saavuttanut jo nVidian ajureiden laadussa, mutta pitääkö se paikkaansa? Huonot ajurit saa kyllä harkitsemaan kalliimpaa vihreää leiriä yhä, kun tänä vuonna julkaistaan uudet ohjaimet, etenkin kun nVidia tukee nyt noita Freesync näyttöjäkin.
Niinhän se onkin ja osin mennyt ohittekin. AMD vaan tuntuu panostavan vähän vääriin asioihin noiden ajureitten kanssa. Tässä parin vuoden aikana on ehditty jo 2 kertaan muuttamaan ajureiden käyttöliittymää ihan uuteen uskoon. Pitäisi enemmän panostaa niitä rajallisia voimavaroja niihin itse ajureihin eikä käyttöliittymän ulkoasuun.

Perustuen mihin? Nythän meillä on kerrankin tuoretta dataa joka osoittaa, että nVidian ajurit ovat täysin ylivoimaisia.
Miten ne on ylivoimaisia? Ainut data joka olisi validi olisi sellainen että n+1 järjestelmään tehtäisiin puhdas windows asennus ja sitten ajurit. Sen jälkeen testattaisiin n+1 pelillä n+1 tuntia kutakin peliä. Ja sama toisen joukkueen korteilla.
Ei kellään moiseen ole mahdollisuutta. Se että interwebin kautta tehdään polli, antaa toki jotain suuntaa mutta kyllä se on sinne päin kun ei tiedetä mitään taustoja että onko ongelmat puhtaassa asennuksessa vai onko ollut vihollis tiimin kortti ennen ja nyt ollaan käännetty takki joka itsessään voi jo aiheuttaa ongelmia joittenkin pelien kanssa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
5 052
Ihanko huvikseen Cryenginen tiimi Neon Noir demon pykäsi läjään jossa demotaan sädetystä DX11 rajapinnalla ja toimii kaikilla näyttiksillä. Toisilla toki paremmin kuin toisilla?

No ei taida toi RTX kikkare olla open sourcea, vai voisiko AMD halutessaan rakentaa identtiset RT-coret kortteihinsa? Että kyllä tuo samanlaiselta pökäleeltä vaikuttaa kuin GW/HW.

No mutta eikös se nvidia ole se pelikorttien jumala? Luulisi pelinkehittäjillä olevan kovasti intoa viritellä niiden suljettuja räpellyksiä. Mutta ei tunnu kiinnostavan ja hyvä niin. Parit demot on nähty kun jensen on kottikärryllisen kuskannu seteleitä pelitalolle.
Tuosta NN demosta oli haastattelu, jossa totesivat, että RTX:n kautta toimisi paljon nopeammin.

Nvidia nimenomaan toi ominaisuuden ensimmäisenä PC puolelle. Ja kuten totesin, niin ko ominaisuuden käyttöönotto tulee kestämään vuosikausia.
MUTTA
Jos meillä ei ole rautaa, niin sitten käyttöönottoa ei voida edes aloittaa.

Ja tuo toimii ihan DX:n kautta, väitetään, että AMD:llä olisi ajurissa tuolle tuki, mutta se ei ole päällä, luonnollisesti, koska ovat todenneet sen olevan nykykorteilla, joissa ei ole sille rautaa, liian hidas. Ominaisuuden päällelaitto aiheuttaisi vain negatiivistä julkisuutta. RTX ei ole noissa julkaistuissa peleissä CUDA:n päällä pyörivä ominaisuus vaan ajurin DX rajapinnan takana oleva, standardit toteuttava kalikka. Käsittääkseni Nvidialla on olemassa mahdollisuus ajaa myös omien rajapintojen kautta, mutta sitä ei ole ilmeisesti nykyisissä peleissä käytetty.

Mikään ei estä AMD:tä tuomasta tuota DX:n ominaisuutta tukevaa ajuria / rautaa..

Ainut asia on, että mitä pidempään AMD vatuloi asiassa, niin sitä paremmin tulevat ohjelmat ovat nimenomaan Nvidian erityispiirteet huomioonottavia (Esim, jos joku asia on hidas Nvidialla, niin sitä vältetään / kierretään.) Tietysti jos AMD:n ratkaisu on samoissa asioissa nopea / hidas, niin sitten ei haittaa.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
11 668
Eikös se aikalailla suljettu ole toi RTX? Mikrosoftin kalikka on DXR ja vaikka AMD:n kortteihin RT kiihotus tulee jossain vaiheessa niin tuskin nämä nykyiset RTX räpellykset ilman pätsäyksiä niillä toimii.
Tällä hetkellä ei ole mitään viitteitä etteikö kaikki DirectX-rajapintaa käyttävät RT-toteutukset toimisi suoraan kaikilla DXR:ää tukevilla, Vulkan-setit asia erikseen koska siellä ei ole vielä standardia ratkaisua
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
1 520
Tällä hetkellä ei ole mitään viitteitä etteikö kaikki DirectX-rajapintaa käyttävät RT-toteutukset toimisi suoraan kaikilla DXR:ää tukevilla, Vulkan-setit asia erikseen koska siellä ei ole vielä standardia ratkaisua
Vulkaniin suunniteltu RT toteutus on aikalailla DXR:ää vastaava, ja se julkaistaan kunhan vain kahdelta eri valmistajalta tulee rautatuki ja ajurit tuolle(Eli joku toinen Nvidian lisäksi).
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
106
AMDn näyttiskorteilla on voinut tehdä säteenjäljitystä vaikka kuinka kauan.
JA AMD on sitä demonnutkin.
Ihan vitun sama, kontekstina oli nykyhetki ja kuluttajien näkökulma.

Säteenjäljitys tarkoittaa sitä, että koko 3d-renderöinnin periaate on täysin erilainen kuin rasteroinnissa, jota pelit ovat n. viimeiset 25 vuotta käyttäneet. Ei mikään "pieni ominaisuus".
Taas kerran, katso tekstin kontekstia. Kirjoitin kuluttajien näkökulmasta, tässä tapauksessa lähinnä omastani. En löytänyt yhtään peliä jossa tuo olisi muuta kuin pieni ominaisuus, jota esim. nopeatempoisissa FPS-peleissä tuskin tulisi edes noteerattua.

Se, että sanoo tutoa "pieneksi ominaisuudeksi" vähän vastaavaa kuin että sanoisi junan vaihtamista lentokoneeseen kulkuvälineenä "pieneksi uudeksi ominaisuudeksi junassa".
Jep varmasti tulevaisuudessa erittäin käyttökelpoinen, se on tullut jo moneen kertaan ilmi, mutta tämä tulevaisuuden ''huikea potentiaali'' kiinnostaa mua just nyt yhtä paljon kuin avaruusolentoja koronavirus. Mua kiinnostaa pelaajana miten se näkyy mun ruudulla, eikä se mitä huikeuksia sen taakse kätkeytyy.

Ja tuo vertauksesi haisee ihan silkalta liioittelulta. Ihan oikeastikko tämä säteenseuranta tulee mullistamaan grafiikaltaan pelimaailman? Vai mitä tarkoitat?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
4 007
Säteenjäljitys tarkoittaa sitä, että koko 3d-renderöinnin periaate on täysin erilainen kuin rasteroinnissa, jota pelit ovat n. viimeiset 25 vuotta käyttäneet. Ei mikään "pieni ominaisuus".

Se, että sanoo tutoa "pieneksi ominaisuudeksi" vähän vastaavaa kuin että sanoisi junan vaihtamista lentokoneeseen kulkuvälineenä "pieneksi uudeksi ominaisuudeksi junassa".
Itse käyttäisin vertailua juna ja RC-lennokki. Oikea lentokone siitä tulee toivottavasti muutaman tuotesukupolven päästä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
6 001
Ihan vitun sama, kontekstina oli nykyhetki ja kuluttajien näkökulma.
Katsooko kuluttaja alle 10 vuotta vanhoja elokuvia, joissa on mitään tietokoneella tehtyä grafikkaa?

Jep varmasti tulevaisuudessa erittäin käyttökelpoinen, se on tullut jo moneen kertaan ilmi, mutta tämä tulevaisuuden ''huikea potentiaali'' kiinnostaa mua just nyt yhtä paljon kuin avaruusolentoja koronavirus. Mua kiinnostaa pelaajana miten se näkyy mun ruudulla, eikä se mitä huikeuksia sen taakse kätkeytyy.
Jos asia ei sinua yhtään kiinnosta etkä tiedä siitä käytännössä mitään, sitten kannattaisi olla sanomatta siitä mitään sen sijaan että kirjoitat siitä paikkansapitämätöntä mutua.

Ja tuo vertauksesi haisee ihan silkalta liioittelulta. Ihan oikeastikko tämä säteenseuranta tulee mullistamaan grafiikaltaan pelimaailman? Vai mitä tarkoitat?
Ei se siinä mielessä mullista, että pelit on jo 15 vuotta olleet "tarpeeksi hyvän näköisiä" että se nautinto peleissä tulee ihan muusta kuin siitä hienon grafiikan ihailusta, eikä sen grafiikan muuttuminen vielä realistisemmaksi saa aikaan ainakaan minulla mitään tajunnanlaajenemista.

Mutta mullistaa siinä mielessä, että 5-10 vuoden päästä juuri mikään uusi peli ei varmaan enää piirrä grafiikkaansa rasteroimalla, ja n. 5 vuoden päästä varmaan jo näyttiksissä aletaan rasterointispesifisen raudan suorituskykyyn kiinnittämään entistä vähemmän huomiota, rasterointirauta jää ominaisuudeksi jonka tehtävä on säilyttää yhteensopivuus vanhoihin peleihin, ROP-määrää ei enää lisätä esim.


Indie-puolella on jo pelejä, jotka on rendattu täysin säteenjäljityksellä, tosin ne on lähinnä techdemo-tyyppisiä, ja niitä pitää pelata aika pienellä resolla.



 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
106
Katsooko kuluttaja alle 10 vuotta vanhoja elokuvia, joissa on mitään tietokoneella tehtyä grafikkaa?
Katsoo, näissäkö käytetään AMD:n tai Nvidian säteenseurantaa? Jos ei, niin ei enempää tästä asiasta kiitos.

Jos asia ei sinua yhtään kiinnosta etkä tiedä siitä käytännössä mitään, sitten kannattaisi olla sanomatta siitä mitään sen sijaan että kirjoitat siitä paikkansapitämätöntä mutua.
Tämä aihe kyllä kiinnostaa pelien osalta, en ole ekspertti ja kiitos kaikille jotka ovat minua valistaneet. Joka päivä oppii jotain uutta.

Ei se siinä mielessä mullista, että pelit on jo 15 vuotta olleet "tarpeeksi hyvän näköisiä" että se nautinto peleissä tulee ihan muusta kuin siitä hienon grafiikan ihailusta, eikä sen grafiikan muuttuminen vielä realistisemmaksi saa aikaan ainakaan minulla mitään tajunnanlaajenemista.
Aika paljon tehdään edelleen grafiikaltaan keskinkertaisia pelejä. Parhaiden ja tusinakaman erot ovat isot. Crytek tehnyt noin 10 vuotta sitten realistisempia grafiikoita kuin osa puskee tällä hetkellä. Jos nämä cryenginet jne. saa vielä entistä paremmat grafiikaat RT:llä niin mikäs siinä, kelpaa.

E: Cryengineä käytän esimerkkinä, koska KCD - Deliverance tällä hetkellä pelailussa. Jumalaiset grafiikat, mutta vaatii myös törkeästi suorituskykyä. Auttaako tuo RT myös tulevaisuudessa optimoimaan jonkun cryenginen suorituskyky vaatimuksia?
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
11 668
Katsoo, näissäkö käytetään AMD:n tai Nvidian säteenseurantaa? Jos ei, niin ei enempää tästä asiasta kiitos.
Ei ole "AMD:n säteenseurantaa" tai "NVIDIAn säteenseurantaa", on vain säteenseurantaa. Ihan samasta asiasta kyse oli se sitten elokuva tai peli tai mitä vaan muuta. Elokuvissa on käytetty sekä AMD:n että NVIDIAn näytönohjaimia säteenseurannan nopeuttamiseen jollei nyt lopulliseen renderöintiin, niin ainakin tuotantovaiheessa.

Tämä aihe kyllä kiinnostaa pelien osalta, en ole ekspertti ja kiitos kaikille jotka ovat minua valistaneet. Joka päivä oppii jotain uutta.
Silloin ei kannata ehkä heitellä "mitä vitun väliä" kun ihmiset yrittää sitä tietoa jakaa.

Aika paljon tehdään edelleen grafiikaltaan keskinkertaisia pelejä. Parhaiden ja tusinakaman erot ovat isot. Crytek tehnyt noin 10 vuotta sitten realistisempia grafiikoita kuin osa puskee tällä hetkellä. Jos nämä cryenginet jne. saa vielä entistä paremmat grafiikaat RT:llä niin mikäs siinä, kelpaa.

E: Cryengineä käytän esimerkkinä, koska KCD - Deliverance tällä hetkellä pelailussa. Jumalaiset grafiikat, mutta vaatii myös törkeästi suorituskykyä. Auttaako tuo RT myös tulevaisuudessa optimoimaan jonkun cryenginen suorituskyky vaatimuksia?
Kingdom Come Deliverancen käyttämä CryEngine on vähän eri tavaraa kuin Crytekin 10 vuotta sitten käyttämä CryEngine 2. Ja nykyinen CryEngine on niin ikään ihan eri tavaraa kuin Kingdom Comen. Ei ole mitään yhtenäistä CryEngineä siis ja vielä vähemmän mitään yhtenäistä pelimoottorin suorituskykyvaatimusta.
RT-kiihdytys antaa kehittäjille mahdollisuuden luoda tiettyjä asioita ruudulla siten että lopputulos on realistisempi valon käyttäytymisen kannalta ja joissain tapauksissa voidaan saada jopa suorituskykyetua muihin tapoihin tuottaa ~vastaava laatu nähden.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
3 256
vbios hässäkkä
vbios hässäkkä on vain sinun päässäsi. Sinä olet siitä itsellesi tehnyt suuren ongelman. Suurelle osalle tämä "hässäkkä" ei ole mikään hässäkkä.

Lisäksi ajurit voi päivittää ohjelmallisesti joten jos vika on ajureissa, ongelmat todennäköisesti häviävät ajan kanssa.
Entäs kun ne ongelmat tulee takaisin? Tuossa vuos sitten relive oli paskana. Ei talletuksiin tullut ääni mukaan ja toinen vaihtoehto oli että äänet meni aiemmin katki videon lopussa kuin itse video. Kyllä itsellä oli nämä molemmat ja juuri tuossa olikohan viimeisimpien ajurien yhteydessä oli maininta tästä että katkeavat äänet on taas korjattu. Eli oli tullu takas. Ja tälläkin hetkellä on toi bugi aktiivisena että äänet jää kokonaan pois.
Lisäksi tuo koko relive on AMD:n toteutuksena ihan täys paska, suttaa talletuksissa punaiset tekstit lukukelvottomaksi lähes. Tämä ongelma ei ollut reliven edeltäjässä, siinä 3rd party sovelluksessa jota play.tv nimellä kutsuttiin. Siitä on jo monta vuotta kun AMD dumppasi tuon ja julkaisi reliven eivätkä vieläkään ole laatua saanu samalle tasolle mikä se oli play.tv:ssä ja mikä se on OBS:ssä.
OBS taas kaatuilee ittellä niin sen kanssa en jaksa räpeltää.
Eli kyllä AMD:llä on vielä paljon tekemistä ajureiden kanssa että ovat samalla tasolla kaikessa kuin nvidia.

Viimeisistä peleistä ei taida olla olemassa vertailuja tämän suhteen, mutta aiemmin kun näitä vertailuja tehtiin, taisi ihan raaka eli tyhmä skaalaus ylöspäin pienellä terävöityksellä antaa poikkeuksetta vähintään yhtä hyvän kuvan kuin DLSS, usein myös paremman, ja suorituskykykin oli vastaava.
Joo se oli silloin, nyt toi DLSS 2.0 antaa todellakin paremman kuvan kuin upscale.

Tuosta NN demosta oli haastattelu, jossa totesivat, että RTX:n kautta toimisi paljon nopeammin.
No ei kai tuo nyt mikään ihme ole että paremmin toimisi siihen tarkoitukseen tarkoitetulla raudalla.
Pointti oli se että RT onnistuu ilman RTX rautaa myös ja selvästi kokeiluja sen kanssa on tehty että olisiko jo sellainen hetki että sitä voitaisiin alkaa ajamaan sellaisellakin raudalla joka ei ole siihen detikoitu ja kuten demo asoittaa, ollaan erittäin lähellä.

Ainut asia on, että mitä pidempään AMD vatuloi asiassa, niin sitä paremmin tulevat ohjelmat ovat nimenomaan Nvidian erityispiirteet huomioonottavia (Esim, jos joku asia on hidas Nvidialla, niin sitä vältetään / kierretään.) Tietysti jos AMD:n ratkaisu on samoissa asioissa nopea / hidas, niin sitten ei haittaa.
No älä pelkää, juuri oli uutista että AMD, Intel ja nVidia tekee nyt yhteistyötä RT:n saralla. Saa nähä mihin tuo johtaa sitten.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 882
Sen vähän mitä ajurimellakointi on saattanut harhauttaa hämmentyneitä asiakkaita vihreään leiriin, kattaa AMD nyt tulisen tarjouksen tarjoten näytönohjaimiensa kylkiäisiksi seuraavaa: Xbox pelipassia 3 kk, Resident Evil 3 Remake ja Monster Hunter World: Master Edition. Suvereeni vastinetta rahalle ykkössija jatkuu kypsän ja nykyaikaisen ajuriohjelmiston myötä.

 

Chloe

Mestari
Team AMD
Team NVIDIA
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 641
Ressa on ollut jo pitkään bundlena, ei paska bundle mitä kun itse muutenkin odotan ko. peliä :D
 

P c L A Y E R

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 719
On toi DLSS 2.0 aiks pirun hyvä jo. Techspotilla on todella hyvä juttu DLSS 2.0:sta ja nyös ns. DLSS 1.9:stä, jota käytettiin ainoastaan Remedyn Controllissa.


Melkein tekisi mieli hommata toi Young Blood ihan vaan rt/DLSS testaukseen, vaikka itse peli ei mikään kummonen ole.

Tässä pikku lainaus ko. artikkelista:

In fact, DLSS 2.0 is extremely impressive, far exceeding our expectations for this sort of upscaling technology. When targeting a native 4K resolution, DLSS 2.0 delivers image quality equivalent to the native presentation. Despite DLSS rendering at an actual resolution below 4K, the final results are as good as or in some circumstances better than the native 4K image.

Yksi iso juttu tossa 2.0 versiossa on myös se, että ei tarvita mitään pelikohtaista AI trainingia ja DLSS pätsit tulee ajurien mukana.

Harmi, kun menivät launchaamaan tuon ihan raakileena ja maine on jo mennyt massojen silmissä.
 
Viimeksi muokattu:

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
11 668
On se selvästi parempi, mutta objektiivisesti se ei vastaa natiivia eikä edes voi tehdä sitä, koska yksinkertaisesti sitä dataa ei ole olemassa matalammalla lähtöresoluutiolla.
Subjektiivisesti tilanne on toki toinen, mutta se on jokaisen omaa tulkintaa. Huhujen mukaan joku joskus piti jopa Quincunxia hyvänä AA-ratkaisuna
 

P c L A Y E R

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 719
On se selvästi parempi, mutta objektiivisesti se ei vastaa natiivia eikä edes voi tehdä sitä, koska yksinkertaisesti sitä dataa ei ole olemassa matalammalla lähtöresoluutiolla.
Subjektiivisesti tilanne on toki toinen, mutta se on jokaisen omaa tulkintaa. Huhujen mukaan joku joskus piti jopa Quincunxia hyvänä AA-ratkaisuna
Kannattaisi nyt sinunkin edes lukea tuo juttu...

Ero vanhaan DLSS:n on kuin yöllä ja päivällä ja 100% varmuudella parempi kuvanlaatu kun pelkkä raaka upscale tai pelkkä sharpening filtterin käyttö.

Toki tui nyt vaan on yksi peli, mistä nuo DLSS tulokset nyt on, mutta itse uskon kyllä että tilanne on aika sama myls tulevien DLSS pelien kanssa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 652
Ero vanhaan DLSS:n on kuin yöllä ja päivällä ja 100% varmuudella parempi kuvanlaatu kun pelkkä raaka upscale tai pelkkä sharpening filtterin käyttö.

Toki tui nyt vaan on yksi peli, mistä nuo DLSS tulokset nyt on, mutta itse uskon kyllä että tilanne on aika sama myls tulevien DLSS pelien kanssa.
Tuon youngbloodin perusteella on DLSS 2.0 on kyllä hyvä ja pätsit ajureissa on hyvä parannus vanhaan verrattuna. Eli varovaisen optimistinen olo tuon suhteen on, mutta on vain mielessä miten final fantasyn ja 3dmarkin DLSS oli ihan hyvän näköistä ja sitten tuli ne oksennukset. Jos mainospuheet unohtaa, niin tuon DLSS1 -> DLSS2 parannuksen saisi varmaankin aikaan ihan vain sillä, että unohtaa koko AI:n käytön suurennoksessa, tekee sen shadereilla ja viilaa vain vähän ai:lla päälle terävöitystä tjsp, jos sitäkään.

Tuon ekan DLSS:n isoin synti oli se, että prosessointi kesti liian kauan, joten resoluutiota piti tiputaa enemmän, mitä pelkässä upskaalauksessa, jotta olisi saatu sama frametime. Lähdemateriaalin laatu kun ratkaisen eniten noissa skaalauksissa. Tuo youngblood näyttää sille, että on balanssi hyvin kohdallaan rendausreson/skaalaus&terävöinti filtterin suhteen ja skaalaus on parempi, mitä näyttiksen/näytön perusversio. Viilaamalla custom reson/terävöitysfiltterin kanssa pääsee lähelle, mutta ei yhtä hyvään lopputulokseen.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
11 668
Kannattaisi nyt sinunkin edes lukea tuo juttu...

Ero vanhaan DLSS:n on kuin yöllä ja päivällä ja 100% varmuudella parempi kuvanlaatu kun pelkkä raaka upscale tai pelkkä sharpening filtterin käyttö.

Toki tui nyt vaan on yksi peli, mistä nuo DLSS tulokset nyt on, mutta itse uskon kyllä että tilanne on aika sama myls tulevien DLSS pelien kanssa.
Olen lukenut jollen tuota niin vastaavia dlss 2.0:sta, ei se muuta mitään siitä mitä kirjoitin.
Objektiivisesti se ei voi ikinä vastata natiivia, subjektiivisesti nuo on aina makuasioita mikä on parempi kuin joku muu.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
1 502
Melkein tekisi mieli hommata toi Young Blood ihan vaan rt/DLSS testaukseen, vaikka itse peli ei mikään kummonen ole.
Sisältyy Xbox game pass PC kirjastoon, johon saa tilin kuukaudeksi eurolla.


Tuon ekan DLSS:n isoin synti oli se, että prosessointi kesti liian kauan, joten resoluutiota piti tiputaa enemmän, mitä pelkässä upskaalauksessa, jotta olisi saatu sama frametime.
Käsittääkseni DLSS 2.0 pyörii pienemmillä pohjaresoluutioilla kuin DLSS 1.0. Esim. 3DMark Port Royalissa 1440p ja 1080p pyörivät 75% ja 4K 67% resoluutioilla. DLSS 2.0:ssa laatuvaihtoehdot ovat kaikilla resoluutioilla 50%, 58% ja 67% (nämä Wolfensteinista).

Luulisin, että kaikki 1.0 ja 2.0 pelit pyörivät juuri noilla resoluutioilla, mutta hatullista paskaa en syö jos väärässä.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
11 668
Tuon ekan DLSS:n isoin synti oli se, että prosessointi kesti liian kauan, joten resoluutiota piti tiputaa enemmän, mitä pelkässä upskaalauksessa, jotta olisi saatu sama frametime. Lähdemateriaalin laatu kun ratkaisen eniten noissa skaalauksissa. Tuo youngblood näyttää sille, että on balanssi hyvin kohdallaan rendausreson/skaalaus&terävöinti filtterin suhteen ja skaalaus on parempi, mitä näyttiksen/näytön perusversio. Viilaamalla custom reson/terävöitysfiltterin kanssa pääsee lähelle, mutta ei yhtä hyvään lopputulokseen.
Jollet meinaa että tensorit laskee DLSS-setit upskaalauksineen nopeammin kuin GPU tai näyttö upskaalaa, joutuu DLSS:llä aina tiputtamaan resoluutiota enemmän samaan suorituskykyyn.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 652
Käsittääkseni DLSS 2.0 pyörii pienemmillä pohjaresoluutioilla kuin DLSS 1.0. Esim. 3DMark Port Royalissa 1440p ja 1080p pyörivät 75% ja 4K 67% resoluutioilla. DLSS 2.0:ssa laatuvaihtoehdot ovat kaikilla resoluutioilla 50%, 58% ja 67% (nämä Wolfensteinista).

Luulisin, että kaikki 1.0 ja 2.0 pelit pyörivät juuri noilla resoluutioilla, mutta hatullista paskaa en syö jos väärässä.
Tuota DLSS2:n matalampaa pohjaresoa en bongannut tuosta hardware unboxedin jutusta, se on muuten nyt tekstimuodossa techspotissa.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
3 256
Käsittääkseni DLSS 2.0 pyörii pienemmillä pohjaresoluutioilla kuin DLSS 1.0. Esim. 3DMark Port Royalissa 1440p ja 1080p pyörivät 75% ja 4K 67% resoluutioilla. DLSS 2.0:ssa laatuvaihtoehdot ovat kaikilla resoluutioilla 50%, 58% ja 67% (nämä Wolfensteinista).

Luulisin, että kaikki 1.0 ja 2.0 pelit pyörivät juuri noilla resoluutioilla, mutta hatullista paskaa en syö jos väärässä.
En jaksa uusiksi alkaa katsomaan / lukemaan artikkelia, mutta eikös siinä ollut juttua että se DLSS 2.0 puree parhaiten nimenomaan 4K resoon? Että 1440p taikka 1080p sitä ei ees kannata käyttää?
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
1 502
En jaksa uusiksi alkaa katsomaan / lukemaan artikkelia, mutta eikös siinä ollut juttua että se DLSS 2.0 puree parhaiten nimenomaan 4K resoon? Että 1440p taikka 1080p sitä ei ees kannata käyttää?
Taisivat Unboxedin videossa sanoa, että Controlissa 4K:lla näyttää hyvältä, alemmilla resoilla huonolta. DLSS 2.0:lla kaikilla resoilla laatu hyvä.
 

P c L A Y E R

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 719
Olen lukenut jollen tuota niin vastaavia dlss 2.0:sta, ei se muuta mitään siitä mitä kirjoitin.
Objektiivisesti se ei voi ikinä vastata natiivia, subjektiivisesti nuo on aina makuasioita mikä on parempi kuin joku muu.
Mutta ero vanhaan on aika hemmetin iso ja DLSS 2.0 on oikeasti selkeää lisäarvoa ja hyötyä tuova ominaisuus vs täysin turhaan alkuperäiseen DLSS:n. Just tuli Digital Foundryltä uusi RTX2060 video, joka keskittyi juurikin ko. kortin RT tehoihin. Keskiössä oli siinäkin juuri DLSS 2.0 ja se miten se mahdollistaa RT:n käytön myös tuolla kortilla, ilman kuvanlaadun paskontaa.

Sinä ja moni muukaan ei vaan tunnu kykenevän myöntämään tuota tosiasiaa ja DLSS 2.0 kuitataan vaan kommentilla tyyliin: No on se ehkä parempi.

Nyt DLSS on oikeasti sitä, mitä markkinointipuheissa annettiin ymmärtää.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 652
Peli tallentaa tarkat resoluutioskaalausluvut grafiikka-asetustiedostoon kun DLSS päällä. Yritin editoida josko saisi omia skaalauksia laitettua, mutta ei toiminut. :sad:
Okei. Jos se tosiaan käyttää DLSS1:tä pienempää pohjaresoa, niin aikamoista ihmekastiketta on skaalauksen päälle kaadettu.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
11 668
Sinä ja moni muukaan ei vaan tunnu kykenevän myöntämään tuota tosiasiaa ja DLSS 2.0 kuitataan vaan kommentilla tyyliin: No on se ehkä parempi.
miten ihmeessä "on se selvästi parempi" minkä kirjoitan muuttuu "no on se ehkä parempi" tyyliseksi kun luet sen?
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 882
Hyödyllinen ominaisuus nyt tuo DLSS 2.0, muttei lisähinnan arvoinen, ja voisi sanoa ettei muutenkaan jaksa säätää sen kanssa (tämä kelpaa argumentiksi jos mennään vihreän leirin tavan mukaisesti). Silti minun kirjoissani sen voi plussaksi laittaa kun punnitsee ostostaan.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
412
On se selvästi parempi, mutta objektiivisesti se ei vastaa natiivia eikä edes voi tehdä sitä, koska yksinkertaisesti sitä dataa ei ole olemassa matalammalla lähtöresoluutiolla.
Subjektiivisesti tilanne on toki toinen, mutta se on jokaisen omaa tulkintaa. Huhujen mukaan joku joskus piti jopa Quincunxia hyvänä AA-ratkaisuna
Kuluttajan kannalta on ihan sama onko joku yksittäinen pikseli hieman "väärän" värinen jos kuva yleisesti on täysin vastaava tai jopa parempi kuin natiivi. Eri asia jos sitä skaalattaisiin jostain 480p resosta jolloin pitäisi arvata vähän enemmän.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 698
Despite DLSS rendering at an actual resolution below 4K, the final results are as good as or in some circumstances better than the native 4K image.
Parempi kuin native taitaa olla nyt aikamoista placeboa? Pitäisi tehdä sokkotesti jollakin ryhmällä.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
11 668
Parempi kuin native taitaa olla nyt aikamoista placeboa? Pitäisi tehdä sokkotesti jollakin ryhmällä.
Kuten sanoin, objektiivisesti se ei voi ikinä vastata natiivia, subjektiivisesti se on jokaisesta katsojasta itsestään kiinni. Tuossa on kyse arvostelijan subjektiivisesta näkemyksestä
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
412
Parempi kuin native taitaa olla nyt aikamoista placeboa? Pitäisi tehdä sokkotesti jollakin ryhmällä.
Ei tuo nyt kovin ihmeellistä ole:

"There are some areas where you may notice DLSS actually improves the image quality, such as with some fine patterned areas and other elements with thin lines. This is because Nvidia trains the AI using super sampled images with the clearest possible forms of these details. "
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
11 668
Ei tuo nyt kovin ihmeellistä ole:

"There are some areas where you may notice DLSS actually improves the image quality, such as with some fine patterned areas and other elements with thin lines. This is because Nvidia trains the AI using super sampled images with the clearest possible forms of these details. "
Toisaalta taas DLSS ainakin Wolfensteinissa voi selvästi ylikorostaa noita linjoja, jonka lisäksi se aiheuttaa ko. pelissä ringing-artifakteja, lainaten esimerkkikuvia toiselta foorumilta


Hyvältä näyttää DLSS 2.0 subjektiivisesti:

Kuvittelenko omiani, vai rikkooko DLSS tuossa DoF:n? Natiivilla etualalla olevat asiat ovat selvästi terävämpiä kuin kauempana olevat, mutta DLSS-kuvassa ei, esimerkiksi robottien hakaristejä verraten. Ja mitä ehmettiä noille lehtipinoille tiskillä on tapahtunut? :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
4 063
Hyvältä näyttää DLSS 2.0 subjektiivisesti:

Tämä kokonaisilme kun pelissä luonnollisesti ollaan liikkeessä, niin pitäisi katsoa miltä kuva näyttää liikkeessä mutta tuossa kuvassa ainakin Dlss on tarkempi.
Sitten on heitä jotka katselee näitä screenshotteja vertailemalla tyliin "Etsi kuvasta 5 virhettä" vaikka käytännön tilanteessa on vaikea löytää niitä virheitäkään.

Joku sitten haluaa vain hakea jotain vikoja/eroja/virheitä että voisi hivuttaa asiaa siihen suuntaan että se on "paskaa koska Nvidia"
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
193
Pyssyhän näyttää tuossa DLSS kuvassa huomattavasti tarkemmalta ja paremmalta (etenkin osat lähellä kameraa, sitä kauemmas mitä mennään sitä lähempänä tuota natiivia mennään), samoin kuunatsit ovat tarkempia ja detaljit näkyvät paremmin. Lehtipinoa taas on ylitarkennettu. Jos pelkästään tämän kuvan perusteella pitäisi valita jompikumpi, valitsisin kyllä DLSS:n.
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
141
TSSAA pehmentää kuvaa. Sen takia näyttää "epätarkemmalta".

"Unlike FXAA, which is already used in World of Tanks, TSSAA is a highly efficient temporal method that applies anti-aliasing not only to the current frame but also to some frames that were rendered before, restoring the old positions of pixels by using their velocity. This creates smoother and more cinematic images in the game, while only slightly increasing the load on your video card. " Update 9.9: Graphics Changes

"Cinematic images" kuulostaa... meh. Ja näkyyhän se tuossa, että kuva on pehmeä. Sahalaidoista varmaan päästään eroon tuolla mutta itse en tykkää noista, joiden kanssa näyttää siltä että olis kerros vaseliinia näytön pinnassa.
E: Vaseliinia näytön pinnassa -kommentti kuuluu ehkä FXAA:lle enemmänkin. Ei tuo nyt niin huonolta näytä.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
1 520
En jaksa uusiksi alkaa katsomaan / lukemaan artikkelia, mutta eikös siinä ollut juttua että se DLSS 2.0 puree parhaiten nimenomaan 4K resoon? Että 1440p taikka 1080p sitä ei ees kannata käyttää?
Siis ainahan sitä Timin mukaan sitä kannatti käyttää. UHD:lla performance modessa ja alhaisimmilla resoilla quality modessa(mikä on myös nvidian suositus). Kun tuo kuitenkin joka modessa tuo enemmän FPS:ää kuvan laadun pahemmin edes kärsimättä.
 

P c L A Y E R

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 719
Latailin tänään tuon Wolfenstein: young bloodin, kun se tosiaan kuuluikin näemmä tuohon Game Passiin. Tässä omia vertailukuvia

DLSS_Off
DLSS_Off.jpg

DLSS_Quality
DLSS_Qualityy.jpg

DLSS_Balanced
DLSS_Balanced.jpg

DLSS_Performance
DLSS_Performancee.jpg

DLSS_OFF_SMAA
DLSS_Off_SMAA.jpg

DLSS_OFF ja SMAA tuo himpun lisää tarkkuutta, mutta sahalaidat ovat selkeästi helpommin havaittavissa ja tekstuurit elävät/shimmeröivät lliikkuvassa kuvassa selvästi,
 
Viimeksi muokattu:

P c L A Y E R

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 719
Toinen setti:

DLSS_Off
DLSS_OFF2.jpg

DLSS_Quality
DLSS_Quality2.jpg

DLSS_Balanced
DLSS_Balanced2.jpg

DLSS_Performance
DLSS_Performance2.jpg

Todella pienet on kyllä erot ihan näin "subjektiivisesti" kun kattelee. Ekassa setissä aivan pikkuriikkinen textureiden blurri ja tässä toisessa tulee noiden ohuiden mettallikaiteiden ympärille snadi halo, joka on performance modessa toki jo vähän selkeämmin havaittava, varsinkin kauempana kuvassa.
Vertalin kuvanlaatua todella monessa paikassa ja tämä toisen setin kohdassa omassa mielestä isoimmat erot ja siinäkin varsinkin Off vs Quality mode erot on ihan pirun pienet. FPS boostit myös ihan messevät jo Quality asetuksella ja kuvanlaadussa saa suurennuslasin kanssa kyllä etsiä eroja.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
200
TSSAA pehmentää kuvaa. Sen takia näyttää "epätarkemmalta".

"Unlike FXAA, which is already used in World of Tanks, TSSAA is a highly efficient temporal method that applies anti-aliasing not only to the current frame but also to some frames that were rendered before, restoring the old positions of pixels by using their velocity. This creates smoother and more cinematic images in the game, while only slightly increasing the load on your video card. " Update 9.9: Graphics Changes

"Cinematic images" kuulostaa... meh. Ja näkyyhän se tuossa, että kuva on pehmeä. Sahalaidoista varmaan päästään eroon tuolla mutta itse en tykkää noista, joiden kanssa näyttää siltä että olis kerros vaseliinia näytön pinnassa.
E: Vaseliinia näytön pinnassa -kommentti kuuluu ehkä FXAA:lle enemmänkin. Ei tuo nyt niin huonolta näytä.
Itse oli yllttymyt kuinka paljon parempi tuo DLSS 2 oli verrattuna DLSS1. Silti kun pelaa 4k ilman öljyvärjäävää AA:ta ja hieman sharpeningia, on natiivi parempi omille silmille kuin DLSS 2.0. Eli on noissa eroja, mutta ihmettelem miksi ihmiset laittaa aina tuon öljyvärjäyksen päälle 4K:lla, kun monta kertaa NO AA antaa hyvän tuloksen 4K:lla. Esim AC origin toimii hyvin kun poistaa AA ja antaa muut olla tapissa.
 

P c L A Y E R

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 719
Itse oli yllttymyt kuinka paljon parempi tuo DLSS 2 oli verrattuna DLSS1. Silti kun pelaa 4k ilman öljyvärjäävää AA:ta ja hieman sharpeningia, on natiivi parempi omille silmille kuin DLSS 2.0. Eli on noissa eroja, mutta ihmettelem miksi ihmiset laittaa aina tuon öljyvärjäyksen päälle 4K:lla, kun monta kertaa NO AA antaa hyvän tuloksen 4K:lla. Esim AC origin toimii hyvin kun poistaa AA ja antaa muut olla tapissa.
Riippuu varmaan myös näytön koostakin. Jos 28" ja 4k reso, niin ei tarvi varmaan hirveästi mitään AA:ta. Mutta aiankin esim: 21:9 UW resolla 3440*1440 kyllä vielä tarvii AA:ta tai sahalaidat on melko näkyvät. Toiset tykkää enemmän tarkkuudesta, vaikka onkin vähän sahalaitaa ym. eloa/shimmeröintiä textureissa ja toiset taas tykkää "siistimmästä" ja rauhallisemmasta kuvasta, vaikka yksityiskohdat ei ihan niin selvästi erotu.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
11 668
Ihme toi natiivi, ihanku joku sumufilterin läpi vedetty? vai onko se näin tarkoitettukin. tuo dlss on sitten jotenkin kirkkaampi kuva?
Oisko siinä joku TSSAA käytössä vai mikä olikaan nimeltään? Se pehmentää erityisesti screenshoteissa koska kuvassa käytetään myös aiempien ruutujen dataa.
Joku tykkää kun eliminoi shimmeringiä yms tehokkaasti, toiset haluaa skarpimpaa eikä kytke sitä päälle
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
84 036
Viestejä
1 730 050
Jäsenet
37 366
Uusin jäsen
Pcjonne55

Hinta.fi

Ylös Bottom