Virallinen kinkunpaisto 2024 + muut jouluruoat ja juomat

On taas sen aika että aletaan virittelemään kinkkua ynnä muita joulun herkkuja kun aattoon on enää päivä muutama.

Virmasta tuli Wotkinsin tuoresuolattu 4,7kg joten sillä mennään. Tänä vuonna ajattelin lykkää paistopussiin ja toki kunnolla ylikypsäks. Perinteeksi on myös mudostuneet Hasselbackan perunat aattona jokka sopii kuin nenä päähän. Ja kaveriks tuhti kastike. Ja toki muut joulun herkut.

Kuumana kinkku on hyvää, mutta parastahan se on 2-3h paistosta ja lämpimänä. Kunnon miehekkäitä siivuja sekä rosollia niin siitä on aattoilta tehty. Kyytipojaksi hyvää vodkaa, mutta kohtuurella. Pitää muistaa että jouluna saa juoda mutta ei saa olla kännissä.

Pitää vielä etsiä joku Netfix-sarja mitä aattona kyylää takan loimussa vatta pystyssä ja toki pitää myös olla aattoyön sauna jossa loput sulatellaan ihan rauhassa.

Meillä on aika simppeli menu. Kinkku tietenkin, puikulaperunat, suolalohi, valkosipuli tuorejuusto +pari lisuketta ihan randomilla ja mikä tekee joulusta joulun on äitin tekemä maksalaatikko. Toki teen tuohon lisäksi kinkun paistoliemestä kermaisen kastikkeen. Mie en vaan pysty syömään porkkana- ja lanttulaatikkoa eikä näitä meidän ruokapöytään jouluna kuulu.

Vanhemmilta peritty tapa aatolle on aikainen sauna jonka jälkeen syödään ja sitten lapset saa lahjat. Tämä kaikki on mun taloudessa hoidettu klo1600 mennessä.

Kinkku parasta reilusti ylikypsänä myös täällä :tup:

Illalla parit natsi-siwan parhaimmat punaiset oluet ja tietenki se maailman paras jouluelokuva: Die Hard I

ps. vähän ehkä jännittää kun nyt ekaa kertaa ikinä olen lasten kanssa kolmistaan joulun :nb: ("lapset" = +15w < 18w :asif:)

Meillä on aika simppeli menu. Kinkku tietenkin, puikulaperunat, suolalohi, valkosipuli tuorejuusto +pari lisuketta ihan randomilla ja mikä tekee joulusta joulun on äitin tekemä maksalaatikko. Toki teen tuohon lisäksi kinkun paistoliemestä kermaisen kastikkeen. Mie en vaan pysty syömään porkkana- ja lanttulaatikkoa eikä näitä meidän ruokapöytään jouluna kuulu.

Vanhemmilta peritty tapa aatolle on aikainen sauna jonka jälkeen syödään ja sitten lapset saa lahjat. Tämä kaikki on mun taloudessa hoidettu klo1600 mennessä.

Kinkku parasta reilusti ylikypsänä myös täällä :tup:

Illalla parit natsi-siwan parhaimmat punaiset oluet ja tietenki se maailman paras jouluelokuva: Die Hard I

ps. vähän ehkä jännittää kun nyt ekaa kertaa ikinä olen lasten kanssa kolmistaan joulun :nb: ("lapset" = +15w < 18w :asif:)
EI liity sinuun mitenkään, mutta olen yrittänyt parikin kertaa tehdä kinkkuliemestä kastiketta mutta ei vaan toimi. Liian "kinkkuinen", paremmin toimii joku raskas pippurikermakasti millä ei ole mitään tekemistä kinkun kanssa. Saa vähän kontrastia.

Ja meillä kanssa käydään vieraissa ja hautausmaalla ja kotio siinä 16-17 kanttureilla jolloin saunaan ja sen jälkneen sitten syöntiä paljolti ja sitten lahjukset ja keskittymään leffan joka tänä vuonna on Deadpool & Wolverine. Eukko toki nukahtaa ekan vartin aikana mutta ei se niin nuukaa ole. Sitten kinkkua ja takan ääreen kattomaan Netflixiä.

Statistiikka

Viestiketjuista
262 190
Jäsenet
74 943
Uusin jäsen
jesse86

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom