Virallinen kinkunpaisto 2019 + muut jouluruuat ja juomat (oli 2017/2018)

Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
688
Kinkku oli aika hyvä. Etenkin lämmitettynä oli sopivan mehukasta ja pureskeltavaa. Oli myös aika paksu läskikerros siinä päällä, niin ai ai kun suli suussa.

Toisaalta vältellyt hirveätä mässäilyä, kun herkästi tulee närästys, niin kummallisen nälkä ollu, niin saattanut siksi kinkku maistunut hyvältä :D

Sinappi oli notkeampaa ja kiitosta sai. Tekisi mieli kokeilla sinappeja enempi, mutta itse en syö, niin jääny vähemmälle :lol:

Erikoisuutena tänä vuonna oli riimi poro ja jäälohi. Itselle ei sellaiset maistu, mutta hyvin näytti menevän kaupaksi. Keksisi ensi vuonna jotain jännempää jälkiruokaa, luumusoppa ja hillarahka on aika "tylsiä" :hungry:
 

IcyT

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
663
Tuli tehtyä kolmekiloinen harmaasuolattu sous videnä n. 15h@74°C. Täydellisen mureaa, mutta oli jo ehkä hieman liian kuivaa. Ensi kerralla optimoidaan prosessia ja voisi kokeilla 72 asteessa.
 

Diffe

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
138
Tuli tehtyä kolmekiloinen harmaasuolattu sous videnä n. 15h@74°C. Täydellisen mureaa, mutta oli jo ehkä hieman liian kuivaa. Ensi kerralla optimoidaan prosessia ja voisi kokeilla 72 asteessa.
Itse heitin suoraan jäisen 3kg kinkkupötkön sous videen 17h ja 72c. Tosi hyvä tuli!
 

MG-42

Lapsiperheen retkiopas
Tukijäsen
NOSTO
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
64
Joskus olen hakenut paikalliselta teurastamolta "joulukinkun" juhannukseksi. Ihan yhtä hyvää mitä jouluna.
 
Liittynyt
06.03.2017
Viestejä
1 079
Pidetään lasten kanssa pikkujouluja. Laitoin jäisen kinkun (3kg) 13h sitten 80 asteiseen uuniin, tunti sitten nostin lämmön sataan ja paistomittari näyttää tällä hetkellä 70 astetta. Toivottavasti maltti on valttia :cool:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 398
Viestejä
4 197 346
Jäsenet
70 902
Uusin jäsen
kymera3534

Hinta.fi

Ylös Bottom