En nyt täysin ymmärtänyt mitä tarkoitit. Selvennykseksi; olen siis pohjoisessa kotiseudulla metsästysseuran jäsen sekä RHY (riistanhoitoyhdistyksen) jäsen joten harrastan metsäsystä siellä.Kyseisen kommentin perusteella voisi jo ymmärtää Sinun olevan seuraava "kouluampuja". Varsinkin kun olet viestisi mukaan jo RHY:n jäsen . Eikö he osaa antaa Sinulle tarvittavia tietoja harrastukseen?
Ei millään pahalla, mutta tämä haisee......
Ehkä tämä foorumi ei ollutkaan paras paikka keskustella tästä harrastuksesta. Olen sen verran vanha jo, että kouluasiat on hieman takana päin jo.
RHY (riistanhoitoyhdistyksen) jäsenyydellä viittasin vain siihen, että joillain ampumaradoilla saa etuisuuksia kuulumalla paikalliseen yhdistykseen.
RHY jäsenyys ei ole muuta kuin jäsenyys. Maksamastasi riistanhoitomaksusta menee siivu sille RHY:lle mihin sitä maksat. Mitään muuta siitä RHY:stä ei sitten oikein saa ellei käy kampaviinereillä ukkoutuneissa kokouksissa. Hirvikokeista en edes viitsi...
Totta. Mutta kuten totesin jo yllä niin lähinnä tarkoitin sitä, että metsästysharrastus on minulla pohjoisessa kotiseudulla eikä täällä PK-seudulla joten PK-seudun ampuradat/käytännöt on vielä kokematta.
Esimerkiksi tämä sivusto listaa Santahaminan:
http://uusimaa.metsastajaliitto.fi/fi/node/168
HELSINKI,
Santahamina Puolustusvoimat
Santahaminan Erämiehet ry
Vain Helsingin RHY:n sopimat
ampumakoetilaisuudet.
1 hirvirata 75 m, 1 ap
2 haulikkorata (skeet,trap)
2 kiväärirataa 150 m, 60 ap
1 kiväärirata 300 m, 30 ap
1 pistoolirata 25 m, 25+40 ap
taisteluampumarata, sporting
Joten tuon perusteella esimerkiksi näytti ettei minulla ole tuonne asiaa ilman, että kuulun paikalliseen RHY:een tai metsästysseuraan.
Korjatkaa toki jos olen väärässä.