Tämän takia kirjoitin "
hyvin pitkälti väitän". Olen itse melko herkkä kaikelle nykimiselle ja stutteroinnille ja tämän johdosta SLI-settinikin oli hyvin lyhyen aikaa käytössä. En itse ole pystynyt havaitsemaan oikeastaan mitään "smoothimpaa" ryzenillä vs. edellinen intel (i7) alusta. Tai ainakaan mitään semmoista, joka ei näkyisi myös frametimeissa. Jos olet seurannut vellovaa keskustelua niin olen melko paljon myös mittaillut eri pelien frametimeja jne, eikä nekään puolla asiaa millään tavalla. Siksi siis väitän edelleen hyvin pitkälti placebo-efektiä tms. Poikkeuksia toki on, enkä todellakaan ihmettele jos joku kokee sulavammaksi pelaamisen r5/r7:lla vs i5 vaikka avg fps jotain muuta väittäisikin. Tosin uskon tämän syyn näkyvän myöskin frametimeissa. Esimerkiksi Bf1 veti jo edellisen 4790K (4,8ghz) polvilleen multiplayerissa, enkä usko että nykyiset i5:t siitä suoriutuisi ainakaan yhtään sen paremmin.
E: Tässä yksi esimerkki omista testeistäni, jossa "stutterointi" oli silmin havaittavissa, vaikka "fps"-luvut olivatkin lähes virhemarginaalin sisällä: