Kai näissä on lopullisena tavoitteena ihmisen aistien ja reaktioaikojen rajat. Kunhan kone on
jatkuvasti parempi kuin ihmisen aistit, peli on pelattava. Siihen suuntaan on koko ajan menty ainakin.
Jossain shakissa voi ehkä valmiissa maailmassa riittää, että 3d-pelilaudan liikutteluun hiirellä reagoidaan
aistien rajat ylittävällä vauhdilla ja siirto kestää muutaman sekunnin.
Ainakin siihen asti (ja ehkä sen jälkeenkin) kunnes aistien rajat on kunnolla ylitetty, täällä väännetään
siitä paljonko on paljon ja (näennäinen) konsensus on joka vuosi vähän eri.
Random
googlaus 1998:
New 3D Chips - Banshee, G200, RIVA TNT And Savage3D
by Thomas Pabst August 18, 1998 at 12:01 PM
"The results speak for themselves. Voodoo2 still rules Quake 2, but Savage3D is coming pretty close.
Banshee does not look as bad as some people suspected. 36 fps at 800x600 with a Celeron should be just fine.
TNT is again looking excellent with a P2 400, with a Celeron 266 it can only show off at 1024x768.
Massive1 at 29 fps is not so bad though and playing Quake 2 at 1024x768 is anyway the best you can do,
unless you want to get even higher."