- Liittynyt
- 27.03.2017
- Viestejä
- 2 752
The Surge 2 (PC, PS4, X1)
The Surge 1 kopioi erittäin tarkasti Dark Soulsia; kenttäsuunnittelu, taistelu ja mystinen tunnelma olivat toteutettu loistavasti. Jopa pelin läpäisyn jälkeen piti mennä youtubeen katselemaan lore-videoita jotta pääsi selville mitä pelissä oikeastaan tapahtui. Olin hypettynyt ja odotin jatko-osalta samaa. Olen pelannut 14 tuntia ja varmaan noin puolessa välissä, enkä usko että peli muuttu tästä enää kumpaakaan suuntaan. Jos muuttuu kirjoitan uuden arvostelun.
The Surge 2 jatkaa suunnilleen siitä mihin ensimmäinen osa jäi, mutta tällä kertaa ollaan tehdaskompleksin sijaan kaupungissa ja ulkoilmassa. Heti ensiminuuteilla pistin merkille että toimintaa ja skriptattuja kohtauksia heitetään pelaajan eteen sitä tahtia että mystinen tunnelma on tiessään ja peli tuntuu aivan perustoimintaseikkailulta. Toinen suuri pettymys oli että peli on teknisesti vielä raakile, fps droppailee ja jäätyilee kokoonpanosta riippumatta kuin PUBG konsanaan. Gamma & bloom-asetukset toimivat väärin eikä niitä saa millään kohdalleen. Viat ovat onneksi tiedossa ja fps-droppeihin on julkaistu pikapäivityksiä.
Itse pelaaminen ja taistelu toimivat. Kamppeiden päivitys (grindaus) on toteutettu hyvin, ja joka vihollisesta tietää etukäteen mitä tulee saamaan. Uutena juttuna parry tehdään painamalla torjuntaa + oikealla tatilla lyöntisuuntaa, ajoitus ei tunnu olevan ihan yhtä tiukka kuin Soulsseissa ja näitä liikkeitä on mukava tehdä. Huonona puolena oikealla tatilla myös valitaan mihin ruumiinosaan vihua haluaa lyödä ja monesti parryn jälkeen torjuntanappi tulee päästettyä pohjasta liian nopeasti jolloin oikea tatti vaihtaa huomaamatta hakattavaa ruumiin osaa. Siksi tuli ihmeteltyä monet kerrat miksi en saa haluamiani varusteita tai teloitusmahdollisuutta.
Eteneminen ja karttasuunnitelu ovat myös ihan jees. Estuksia pelistä ei löydy vaan lisähealthia saa energiasta jota taas saa vihuja lyömällä, ihan hyvä muutos minusta mutta joidenkin mielestä voi helpottaa peliä liikaa. Kartoista löytyy oikoreittejä ehkä liiankin kanssa, eivätkä ne alun jälkeen yllätä ollenkaan. "Tämän nurkan takana on varmaan hissi takaisin bonfirelle... Hyvä niin oli. *minuutin päästä* Oho! Tämänki nurkan takana oli, aivan sama." Jumittanut en ole kuin pariin pomoon ja eteneminen on sujuvaa. Pelintekijät mainostivat etukäteen että jatko-osassa varusteita ja aseita voisi yhdistellä, mutta vielä 14 tunnin jälkeen sellaisesta ei ole merkkiäkään. Päinvastoin, varustesetistä pitää olla jokainen osa päällä jotta saa bonukset käyttöön! Asetyyppejä on 9, kun ykösessä niitä oli 5.
3/5
Olen erittäin pettynyt mystisen Souls-tunnelman puuttumiseen ja juoneen mikä ei kiinnosta pätkän vertaa. Ykösessä jokaisen NPC:n kohtaamista odotti innolla mutta nyt ei. Itse pelaaminen on hauskaa ja tämä toimii varmasti niille jotka eivät ole pelanneet ykköstä.
Julkaisutraileri:
Trailerin musiikki kuvaa peliä hyvin. Tämä ei ole Soulsmaista epätoivoista selviytymistä, vaan nyt on menty enemmän "cooliin" suuntaan.
The Surge 1 kopioi erittäin tarkasti Dark Soulsia; kenttäsuunnittelu, taistelu ja mystinen tunnelma olivat toteutettu loistavasti. Jopa pelin läpäisyn jälkeen piti mennä youtubeen katselemaan lore-videoita jotta pääsi selville mitä pelissä oikeastaan tapahtui. Olin hypettynyt ja odotin jatko-osalta samaa. Olen pelannut 14 tuntia ja varmaan noin puolessa välissä, enkä usko että peli muuttu tästä enää kumpaakaan suuntaan. Jos muuttuu kirjoitan uuden arvostelun.
The Surge 2 jatkaa suunnilleen siitä mihin ensimmäinen osa jäi, mutta tällä kertaa ollaan tehdaskompleksin sijaan kaupungissa ja ulkoilmassa. Heti ensiminuuteilla pistin merkille että toimintaa ja skriptattuja kohtauksia heitetään pelaajan eteen sitä tahtia että mystinen tunnelma on tiessään ja peli tuntuu aivan perustoimintaseikkailulta. Toinen suuri pettymys oli että peli on teknisesti vielä raakile, fps droppailee ja jäätyilee kokoonpanosta riippumatta kuin PUBG konsanaan. Gamma & bloom-asetukset toimivat väärin eikä niitä saa millään kohdalleen. Viat ovat onneksi tiedossa ja fps-droppeihin on julkaistu pikapäivityksiä.
Itse pelaaminen ja taistelu toimivat. Kamppeiden päivitys (grindaus) on toteutettu hyvin, ja joka vihollisesta tietää etukäteen mitä tulee saamaan. Uutena juttuna parry tehdään painamalla torjuntaa + oikealla tatilla lyöntisuuntaa, ajoitus ei tunnu olevan ihan yhtä tiukka kuin Soulsseissa ja näitä liikkeitä on mukava tehdä. Huonona puolena oikealla tatilla myös valitaan mihin ruumiinosaan vihua haluaa lyödä ja monesti parryn jälkeen torjuntanappi tulee päästettyä pohjasta liian nopeasti jolloin oikea tatti vaihtaa huomaamatta hakattavaa ruumiin osaa. Siksi tuli ihmeteltyä monet kerrat miksi en saa haluamiani varusteita tai teloitusmahdollisuutta.
Eteneminen ja karttasuunnitelu ovat myös ihan jees. Estuksia pelistä ei löydy vaan lisähealthia saa energiasta jota taas saa vihuja lyömällä, ihan hyvä muutos minusta mutta joidenkin mielestä voi helpottaa peliä liikaa. Kartoista löytyy oikoreittejä ehkä liiankin kanssa, eivätkä ne alun jälkeen yllätä ollenkaan. "Tämän nurkan takana on varmaan hissi takaisin bonfirelle... Hyvä niin oli. *minuutin päästä* Oho! Tämänki nurkan takana oli, aivan sama." Jumittanut en ole kuin pariin pomoon ja eteneminen on sujuvaa. Pelintekijät mainostivat etukäteen että jatko-osassa varusteita ja aseita voisi yhdistellä, mutta vielä 14 tunnin jälkeen sellaisesta ei ole merkkiäkään. Päinvastoin, varustesetistä pitää olla jokainen osa päällä jotta saa bonukset käyttöön! Asetyyppejä on 9, kun ykösessä niitä oli 5.
3/5
Olen erittäin pettynyt mystisen Souls-tunnelman puuttumiseen ja juoneen mikä ei kiinnosta pätkän vertaa. Ykösessä jokaisen NPC:n kohtaamista odotti innolla mutta nyt ei. Itse pelaaminen on hauskaa ja tämä toimii varmasti niille jotka eivät ole pelanneet ykköstä.
Julkaisutraileri:
Trailerin musiikki kuvaa peliä hyvin. Tämä ei ole Soulsmaista epätoivoista selviytymistä, vaan nyt on menty enemmän "cooliin" suuntaan.