- Estetty
- #1 551
Takana 8 tuntia ja 3 pomoa nurin. Tässä scifi souls-likessä on pari ärsyttävyyttä:Hellpoint (PC)
Scifi souls-like. En ollut kuullut koko pelistä ennenkuin gog.com lähetti tänään sähköpostia että gogista löytyy ilmaiseksi vielä jonkin aikaa. Steamissä hinta on 30€ ja arvostelut positiivisia.
Takana on vasta reilu tunti ja eka bossi selätetty. Aivan aluksi silmään pisti kummalliselta tuntuva liikkuminen, ehkä se johtuu animaatioista jotka näyttävät vähän tönköiltä, koska liikkuminen on oikeasti terävää ja nopeaa. Taistelu on soulssia ja pelissä on erillinen hyppynappi joten silloin tällöin tulee pientä tasoloikkaa ja vertikaalisuutta pelkkään tasaisella juoksemiseen.
Peli on selvästi tehty pelaajille joille soulsit ovat tuttuja ja kuolemia tulee varsinkin alussa. Täytyy myöntää että kerkesin melkein turhautua tuon ensimmäisen tunnin aikana, mutta sitten aloin vain juosta vihujen ohi ja tutkin paikat jotta tajusin minne pitäisi edes mennä.
Kenttäsuunnittelu tuntuisi olevan hyvää oikoreitteineen ja mukana on myös mysteerijuoni joka alkoi vähän kiinnostamaan ekan bossin jälkeen. Asetuksia pitää koittaa vielä vähän säätää koska jotkut nurkat ovat pilkko pimeitä ja muuten valot loistavat kirkkaasti.
Hyvältä tuntuu. Taidan pelata tämän loppuun asti ja harvinaisesti pääsee pelaamaan täysin sokkona.
Tarinasta saa paljon enemmän irti jos on lukenut Witcher-kirjat.Thronebreaker: The Witcher Tales
Olen lukenut kyllä. Sanoin siitä toisessa lauseessa.Tarinasta saa paljon enemmän irti jos on lukenut Witcher-kirjat.
Muistin Meven Noituri-kirjoista, joissa tämä löi Geraltin ritariksi
Kuulostaa hyvältä, lisäsin itsekin toivomuslistaan ja tarvii ostaa seuraavassa alessa.
Toisen kerran läpäisin, kun en löytänyt mitään mikä olisi samalla tavalla iskenyt taktiikkafiiliksiin. Tällä kertaa hain viimeisen achievementin, "Warden", joka vaatii pelin kaikkien tasojen läpäisemistä Hardilla ilman, että missään välissä pudottaa vaikeustasoa. Ensimmäiselle pelikerralle olisi saattanut olla vähän turhan haastava, mutta toisella pelikerralla sujui varsin hyvin.
Käytetystä ajasta ehkä 17,5h ensimmäistä pelikertaa normalilla, ~13h Hardilla (+ pari modikenttää kokeiltu).
Roimasti aliarvostettu, en ymmärrä mikä ihmisiä tämän pelin osalta hiertää. Alennuksista kun tämän jouluna osti, niin sai todella reilusti viihdettä.
Oiskohan tämä neuvo ollut niille, jotka eivät ole vielä pelanneet kyseistä peliä?Olen lukenut kyllä. Sanoin siitä toisessa lauseessa.
Onko tikun vuosikerrasta mitään näkemystä? Tämä saattaisi kiinnostaa esimerkiksi Suomen pelimuseota, tai väkeä joka yrittää arkistoida ja säilyttää suomalaisia videopelejä.Juoppo-siili
Vanhalta tikulta löytyi tämmöinen kummajainen. Ei googlekaan löytänyt mitään peliin liittyvään, joten taitaa olla aika uniikki tapaus
Jos viitit niin uppaa ihmeessä Archive.orggiin niin pääsee muutkin testaamaan ja pysyy tallessa.Juoppo-siili
Vanhalta tikulta löytyi tämmöinen kummajainen. Ei googlekaan löytänyt mitään peliin liittyvään, joten taitaa olla aika uniikki tapaus
Latauspäivä on vuodelta 2009, mutta pelin tiedostot ovat 2004-06 väliltä, joten peli ilmeisesti on peräisin tuolta aikakaudelta. Täytyypä jossain vaihessa upata archiveen talteen.Onko tikun vuosikerrasta mitään näkemystä? Tämä saattaisi kiinnostaa esimerkiksi Suomen pelimuseota, tai väkeä joka yrittää arkistoida ja säilyttää suomalaisia videopelejä.
Ihan mahdollista, tää oli mun ensikosketukseni sarjaan. Tosin jos sarjan huonoinkin on tätä tasoa...Alkuperäinen Persona 5 on ehkä ykkösenä listalla "en tiedä oliko tämä lopulta pelaamisen arvoinen". Puuduttavan pitkä ja pituuteen suhteutettuna silti vähän sisältöä. Olen vankasti Persona 2:n leirissä ja tusinasta läpipelaamastani SMT/Persona-pelistä Persona 5:stä tykkäsin vähiten.
1 ja 2 ovat varsin eri puusta veistettyjä vrt 3/4/5. SMT:t taasen ovat puhdasverisiä luolamateluita.Ihan mahdollista, tää oli mun ensikosketukseni sarjaan. Tosin jos sarjan huonoinkin on tätä tasoa...
Andrew Hulshult, joka Duskin musiikit on tehnyt, teki sittemmin soundtrackin myös Doom Eternalin DLC-lisäosiin kun Mick Gordon lähti pois.Musiikkikin on asiaankuuluvaa heviä, tuli välillä Mick Gordonin Doom-soundtrack mieleen.
Jäi vähän samat fiilikset, muistelisin että vaati ~20 runia Hell modella että pääsin loppuun asti ja en sen jälkeen ole koskenut koko peliin, vaikka grindattavaa olisi ollut. "Voittoruni" taisi olla alle 30 minuuttia mutta peliaikaa oli varmasti yli 15h tässä vaiheessa.. Joka minusta henkii siitä, että onnistuminen on todella riippuvainen "huone RNGstä".. Mutta varmasti tähänkin peliin löytyy ne omat speedrunnerit jotka pystyvät toistuvasti läpäisemään pelin Hell modessa, puhtaalla tallennuksella.Monella tapaa laadukas, mutta kuitenkin fiilikseltään täysin tasapaksu ja yhdentekevä.
Ookko nää Risk of Raineja kokeillut? Molemmat ovat omasta mielestä todella hyviä (en kyllä mikään Roguelike konössööri ole) ja molemmissa on co-op.Mulla on joku ongelma roguelikejen kanssa, joiden koen etenevän liian hitaasti tai liian alitehoisena. Hades oli minun mieleeni juurikin liian hidastempoinen. Oikeastaan ainoa missä olen jaksanut hitaat runit on Slay the Spire. En myöskään pidä siitä, jos roguelike hirveästi pihtaa jotain unlockattavaa tai antaa runien välille uutta tehokkuutta, koska se tekee pelin vaikeustasokäyrästä nurinkurisen, koska mitä pidempään vaan jaksat pelata, sitä helpompi pelistä tulee. Tähänkin on poikkeus ollut Gunfire Reborn, joskin suuri syy siinä on moninpeli.
Näitä roguelikeja olen jaksanut: Nuclear Throne, Caveblazers, Slay the Spire, Gunfire Reborn, Monolith, Blazing Beaks
Näitä roguelikeja en ole jaksanut: Enter the Gungeon, Hades, Binding of Isaac, Rogue Legacy, Dead Cells, FTL, Noita
Useimmissa noissa mitä en ole jaksanut on vika, että koen ne tympäännyttäviksi ja tuskallisen hitaasti alkaviksi. Siinä vaiheessa kun vaikeustaso ja peli alkaa mielenkiintoiseksi alan olemaan jo kyllästynyt, ja jos kuolema koittaa nopeasti, pitäisi taas jaksaa sitä heikkoa alkuosaa uudestaan ja uudestaan.
Tämä meni eilen itsellä myös läpi ja tuli testattua kerran sitä Survivor Modeakin. Lopussa etenkin alkoi tuon Alienin skriptaus häiritä, kun omalla äänettömyydellä ei ollut mitään merkitystä ja vedinkin sen lopun aika rambona läpi. Harmitti jälkikäteen että olisi pitänyt kierrellä mestoilla enemmän katselemassa paikkoja ja avaamassa kaikki ovet ja luukut mitä saa, mutta on siinä niin paljon kenttiä etten sitten enää jaksanut. Viihdyttävä tarina kuitenkin ja aivan uskomattoman hieno pelimaailma.Alien Isolation.
Yllättävän viihdyttävä peli. Sopivan jännittävä myös. Pelasin hard tasolla jota peli suositteli. En ole tän tyylistä peliä koskaan pelannut.
On kyllä jännä miten erilaisesta peli voi ihmisiin kolahtaa. Ite en oo muuta peliä nyt varmaan kuukauteen pelannut ja eilen tuli creditsit vasta. Mutta tottahan se on että grindaamista tuo peli vaatii, mutta itsellä tuo maailma ja sen tarina jaksoi kantaa hienosti. Ja vaikka peli on nyt"läpi" ajattelin vielä grindata muutamat puuttuvat jutut ja sitten laittaa naftaliin pelin. Taistelu mekaniikka on itse asiassa yllättävän monipuolinen kun siihen hieman uppoutuu ja on hauska koittaa keksiä miten mistäkin buildista saisi tehokkaan milläkin kertaa. Aina se ei onnistu mutta sitten kun onnistuu muuttuu peli melkein liian helpoksi.HADES (PC, Xbox Game Pass)
Saa jäädä kesken. Pelasin Hydraan asti parit runit, mutta eääähhhh, minusta on tullut vaan liian nirso.
Monella tapaa laadukas, mutta minulle puuttui se koukku. Joka huone tuntuu samalta, viholliset kestävät liikaa, saatavissa päivityksissä ei ole mitään synergioita vaan lähinnä tylsääkin tylsempiä "tekee 36% lisää damagea", grindaus pelin helpottamiseksi ei kiinnosta, ohjaimella liikaa napinhakkausta. Roguelikeksi tuntuu olevan oikeastaan hyvin vähän vaihtelua.
Ei tule minkäänlaista fiilistä, että minulla olisi jonkinlaista osaa tai arpaa siitä miten tehokas tai uniikki hahmosta tulee, joka pitäisi olla mielestäni näiden pelien pääasia. Aina kun ajattelin, että hei, entäs jos jousipyssyni ampuisi monta nuolta JA osuessaan iskisi chain-lightningin, niin ei, pelin mielestä ainoa vaihtoehto on korvata multishot sähköiskulla, molempia ei saa. Voit vaan ottaa pari prosenttia tehokkaamman multishotin tai hitusen paremman sähköiskun.... jaaaa kiinnostukseni kuihtui tähän täysin.
Monella tapaa laadukas, mutta kuitenkin fiilikseltään täysin tasapaksu ja yhdentekevä. Juonen vuoksi ei ole tarvetta pelata muuten melko tasapaksua hakkaamista.
HADES (PC, Xbox Game Pass)
Saa jäädä kesken. Pelasin Hydraan asti parit runit, mutta eääähhhh, minusta on tullut vaan liian nirso.
Monella tapaa laadukas, mutta minulle puuttui se koukku. Joka huone tuntuu samalta, viholliset kestävät liikaa, saatavissa päivityksissä ei ole mitään synergioita vaan lähinnä tylsääkin tylsempiä "tekee 36% lisää damagea", grindaus pelin helpottamiseksi ei kiinnosta, ohjaimella liikaa napinhakkausta. Roguelikeksi tuntuu olevan oikeastaan hyvin vähän vaihtelua.
Ei tule minkäänlaista fiilistä, että minulla olisi jonkinlaista osaa tai arpaa siitä miten tehokas tai uniikki hahmosta tulee, joka pitäisi olla mielestäni näiden pelien pääasia. Aina kun ajattelin, että hei, entäs jos jousipyssyni ampuisi monta nuolta JA osuessaan iskisi chain-lightningin, niin ei, pelin mielestä ainoa vaihtoehto on korvata multishot sähköiskulla, molempia ei saa. Voit vaan ottaa pari prosenttia tehokkaamman multishotin tai hitusen paremman sähköiskun.... jaaaa kiinnostukseni kuihtui tähän täysin.
Monella tapaa laadukas, mutta kuitenkin fiilikseltään täysin tasapaksu ja yhdentekevä. Juonen vuoksi ei ole tarvetta pelata muuten melko tasapaksua hakkaamista.