- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 221
Dark Souls 2: Scholar of the First Sin, alustana PS4.
Ostin tämän jo aikoja sitten, mutta nyt vasta saanut aikaiseksi pelata hieman, pure dex-buildilla mennään ja aseena +10 Rapier. Yllättävän hauskaa Bloodbornen jälkeen pelata tätä ilman kilpeä, vaikka hitaaseen Estus-flaskin käyttöön kesti pirusti aikaa tottua nopeitten Blood vialeiden jälkeen.
Tällä hetkellä olen Drangleic Castlessa menossa, mitään DLC-kamaa en tietääkseni ole vielä suorittanut, joskaan en tainnut PC:llä koskaan tätä loppuun asti vääntää (jäin jumiin johonkin Giantin uneen muistaakseni). Jotain ihmeen astioita löytyy jotka teleporttaa johonkin, varmaan DLC-alueille, mutta en tajua mitä niissä pitäisi tehdä, yksi oli jokin luminen mesta missä oli vain lukittu ovi, toinen oli jokin haudan tms. näköinen paikka missä niinikään lukittu ovi. Kai ne aukeaa sitten kun saa sen King's Sealin tms.
Eniwei, jäin eilen illalla jumiin sinne Drangleic Castleen, kun siellä on toisen bonfiren jälkeen eräs toimimaton hissi. Siinähän on ne kaksi polkua mitä voi talsia, mutta vievät käytännössä samaan paikkaan ja jos tarpeeksi pitkälle käppäilee, tulee takaisin siihen nuotiolle. Yhdessä huoneessa oli sellainen sieluilla toimiva jättiläinen ja ilmeisesti täällä sitä ympäröivät kivettyneet tyypit ovat alkuperäisessä pelissä heränneet henkiin, mutta eivät tässä versiossa sitä tee, enkä todellakaan tuntunut olevan ainut joka jäi hieman haavi auki että mitäs nyt. Viereisessä huoneessa on pari ninjaa, jotka pitää (taaskin, ilmeisesti) houkutella tämän jättiläisen luokse ja tappaa vasta siellä. En tajua mitä From Soft on tuossa ajatellut kun ovat tuota muokanneet. Varsinkaan kun lattia on täynnä viestejä tyyliin "try attacking" yms.
Noin muuten täytyy kyllä sanoa että peli on ollut yllättävänkin helppo ja hauska pelata pitämällä tuota Rapieria kaksin käsin. Toki crystal lizardeja on turha yrittääkään tuolla napata kun se ei hölmösti pysty osumaan mitenkään lattiatasoon, paitsi sillä hyppyhyökkäyksellä, joka kontrollien takia onnistuu 1/10 jos sitäkään. Kaikki vastaan tulleet phantomit ovat olleet järjettömän helppoja tuolla aseella, varsinkin jos on se sormus joka vähentää vihollisten poisea, kun saa käytännössä stunlockattua ja iskettyä 5-6 kertaa kaksin käsin ja silti riittää stamina vielä pakenemaan mahdollista iskua. Backstabejakaan ei ole tarvinnut juurikaan kuten aikaisemmissa kierroksissa. Ainut miinus tulee siitä, että joihinkin bosseihin on todella vaikea osua, mm. se Tseldora-caven iso kaksipäinen hämähäkki - jos olet vähänkin sivussa, voit olla varma ettei Rapierin pisto osu.
Viime yrityksellä täysin ohi mennyt Royal Rat Authority -pomo on ainut oikeastaan joka on ollut hieman haastava, ja vaati jopa viisi yritystä ennenkuin sain kukistettua, ei niinkään syynä sen vammaiset hitboxit, vaan ne perkeleen pikku paskiaiset jotka on siellä samassa huoneessa sen kanssa. Ne rotat kun aiheuttaa Toxic-statuksen joka syö hiparit helvetin nopeaan. Hoksasin sitten, että Dragonrider Bow tms. jota olin vähän uppinut, tappoi ne laakista, joten sain sillä kolme viidestä nitistettyä ennenkuin itse rakki tuli mukaan taisteluun, joka teki siitä paljon siedettävämmän.
Ostin tämän jo aikoja sitten, mutta nyt vasta saanut aikaiseksi pelata hieman, pure dex-buildilla mennään ja aseena +10 Rapier. Yllättävän hauskaa Bloodbornen jälkeen pelata tätä ilman kilpeä, vaikka hitaaseen Estus-flaskin käyttöön kesti pirusti aikaa tottua nopeitten Blood vialeiden jälkeen.
Tällä hetkellä olen Drangleic Castlessa menossa, mitään DLC-kamaa en tietääkseni ole vielä suorittanut, joskaan en tainnut PC:llä koskaan tätä loppuun asti vääntää (jäin jumiin johonkin Giantin uneen muistaakseni). Jotain ihmeen astioita löytyy jotka teleporttaa johonkin, varmaan DLC-alueille, mutta en tajua mitä niissä pitäisi tehdä, yksi oli jokin luminen mesta missä oli vain lukittu ovi, toinen oli jokin haudan tms. näköinen paikka missä niinikään lukittu ovi. Kai ne aukeaa sitten kun saa sen King's Sealin tms.
Eniwei, jäin eilen illalla jumiin sinne Drangleic Castleen, kun siellä on toisen bonfiren jälkeen eräs toimimaton hissi. Siinähän on ne kaksi polkua mitä voi talsia, mutta vievät käytännössä samaan paikkaan ja jos tarpeeksi pitkälle käppäilee, tulee takaisin siihen nuotiolle. Yhdessä huoneessa oli sellainen sieluilla toimiva jättiläinen ja ilmeisesti täällä sitä ympäröivät kivettyneet tyypit ovat alkuperäisessä pelissä heränneet henkiin, mutta eivät tässä versiossa sitä tee, enkä todellakaan tuntunut olevan ainut joka jäi hieman haavi auki että mitäs nyt. Viereisessä huoneessa on pari ninjaa, jotka pitää (taaskin, ilmeisesti) houkutella tämän jättiläisen luokse ja tappaa vasta siellä. En tajua mitä From Soft on tuossa ajatellut kun ovat tuota muokanneet. Varsinkaan kun lattia on täynnä viestejä tyyliin "try attacking" yms.
Noin muuten täytyy kyllä sanoa että peli on ollut yllättävänkin helppo ja hauska pelata pitämällä tuota Rapieria kaksin käsin. Toki crystal lizardeja on turha yrittääkään tuolla napata kun se ei hölmösti pysty osumaan mitenkään lattiatasoon, paitsi sillä hyppyhyökkäyksellä, joka kontrollien takia onnistuu 1/10 jos sitäkään. Kaikki vastaan tulleet phantomit ovat olleet järjettömän helppoja tuolla aseella, varsinkin jos on se sormus joka vähentää vihollisten poisea, kun saa käytännössä stunlockattua ja iskettyä 5-6 kertaa kaksin käsin ja silti riittää stamina vielä pakenemaan mahdollista iskua. Backstabejakaan ei ole tarvinnut juurikaan kuten aikaisemmissa kierroksissa. Ainut miinus tulee siitä, että joihinkin bosseihin on todella vaikea osua, mm. se Tseldora-caven iso kaksipäinen hämähäkki - jos olet vähänkin sivussa, voit olla varma ettei Rapierin pisto osu.
Viime yrityksellä täysin ohi mennyt Royal Rat Authority -pomo on ainut oikeastaan joka on ollut hieman haastava, ja vaati jopa viisi yritystä ennenkuin sain kukistettua, ei niinkään syynä sen vammaiset hitboxit, vaan ne perkeleen pikku paskiaiset jotka on siellä samassa huoneessa sen kanssa. Ne rotat kun aiheuttaa Toxic-statuksen joka syö hiparit helvetin nopeaan. Hoksasin sitten, että Dragonrider Bow tms. jota olin vähän uppinut, tappoi ne laakista, joten sain sillä kolme viidestä nitistettyä ennenkuin itse rakki tuli mukaan taisteluun, joka teki siitä paljon siedettävämmän.