Star Wars: Knights of The Old Republic I & II
Tuli pelattua ykkönen viime vuonna ja siitä nautittuani päätin pelata nyt kakkosenkin. Star Wars faneille pakkopelejä ja BioWaren kulta-aika kyllä paistaa molempien pelien käsikirjoituksesta läpi. Eli hyviä RPG pelejä myös muille. Hieman Dragon Age I vibat sai pelatessa, lähinnä tuosta oman partyn kasaamisesta pelin aikana. Pelin aikana eri hahmoja liittyy joukkoosi ja jokaiselle planeetalle valitset kaksi mukanasi.
Vaikka iän näissä kyllä huomaa, oli molempia oikein mukava pelata. Hahmon luonti on monipuolista ja harvassa pelissä yhtä hyvin toteutettua, erikseen hahmon "kykykategoriat" ovat;
Taistelumekaniikka toimii D&D tyyppisellä d20 noppaperiaatteella. Jokaista hyökkäystä/puolustusta/toimintoa varten peli heittää d20 noppaa ja päättää onnistumisen. Näihin voi sitten vaikuttaa eri skilleillä ja itemeillä. Itemeitä pystyy parantelemaan craftayksellä ja pelin voi pausettaa taistelun aikana, jolloin voit vaihdella hahmoa ja käyttää kykyjä/voimia.
Näistä kahdesta ehdottomasti ykkönen oli parempi. Juoni oli erittäin hyvä ja piti otteessaan loppuun asti. Jatko-osa taitaakin olla "kuuluisa" siitä, kuinka kehitystiimiltä loppui sekä aika että rahat kesken kehityksen ja moni asia jouduttiin jättämään auki. Peliin onkin saatavilla modi, joka palauttaa paljon leikatusta sisällöstä takaisin peliin (ei tullut testattua).
About 30+ tunnin seikkailuja molemmat.
Star Wars fanille: I 9/10, II 8/10
Muille: I 8/10, II5-6 7/10
Tuli pelattua ykkönen viime vuonna ja siitä nautittuani päätin pelata nyt kakkosenkin. Star Wars faneille pakkopelejä ja BioWaren kulta-aika kyllä paistaa molempien pelien käsikirjoituksesta läpi. Eli hyviä RPG pelejä myös muille. Hieman Dragon Age I vibat sai pelatessa, lähinnä tuosta oman partyn kasaamisesta pelin aikana. Pelin aikana eri hahmoja liittyy joukkoosi ja jokaiselle planeetalle valitset kaksi mukanasi.
Vaikka iän näissä kyllä huomaa, oli molempia oikein mukava pelata. Hahmon luonti on monipuolista ja harvassa pelissä yhtä hyvin toteutettua, erikseen hahmon "kykykategoriat" ovat;
- Attributes: Vain harvoin saatavia "luonnepisteitä" (mm. Strentgh, dexterity, intteligence, jne)
- Abilities: Joka levelillä saatavia skillpointseja (joita saa lisätä kategorioihin kuten computer skill, "lockpicking", persuade)
- Feats: Niitä varsinaisia kykyjä, laidasta laitaan, kuten aseenkäyttöön tai armoriin vaikuttavia. Lähes jokaisessa on kolme eri tasoa.
- (Force) Powers: Ja itse perinteisiä "jedivoimia". Lähes jokaisessa on kolme eri tasoa.
Taistelumekaniikka toimii D&D tyyppisellä d20 noppaperiaatteella. Jokaista hyökkäystä/puolustusta/toimintoa varten peli heittää d20 noppaa ja päättää onnistumisen. Näihin voi sitten vaikuttaa eri skilleillä ja itemeillä. Itemeitä pystyy parantelemaan craftayksellä ja pelin voi pausettaa taistelun aikana, jolloin voit vaihdella hahmoa ja käyttää kykyjä/voimia.
Näistä kahdesta ehdottomasti ykkönen oli parempi. Juoni oli erittäin hyvä ja piti otteessaan loppuun asti. Jatko-osa taitaakin olla "kuuluisa" siitä, kuinka kehitystiimiltä loppui sekä aika että rahat kesken kehityksen ja moni asia jouduttiin jättämään auki. Peliin onkin saatavilla modi, joka palauttaa paljon leikatusta sisällöstä takaisin peliin (ei tullut testattua).
About 30+ tunnin seikkailuja molemmat.
Star Wars fanille: I 9/10, II 8/10
Muille: I 8/10, II
Viimeksi muokattu: