Aa joo, niin. Testataanhan akun kunto huoltojen yhteydessä, joten varmaan sitten sen todistuksen, sähköisen todistuksen tai kenties tulevaisuudessa suoraan auton järjestelmästä saatavan datan arvo olisi entistä suurempi.Tarkoitin että jos ostaa käytetyn sähköauton, jolla on vain vähän ajettu, niin akku voikin olla oletettua huonommasa kunnossa, jos sitä on käytetty joka päivä tasaamaan sähköverkkoa. Auto siis lataa ja purkaa akkua jatkuvasti vaikka ei ole ajossa. Voisi kuvitella että tuolla tavalla auto joutuu hajonneen akun takia paaluun ennenaikaisesti, vaikka muuten autolla olisi ollut kilometrejä ajettavana.
Itse olen yhden perushybridin (Prius) ja yhden lataushybridin (Ampera) kohdalla saanut ja tarkistanut ko. todistuksen, eli kai se täyssähköissäkin on, niissähän se on vielä tärkeämpi.