Puolitoista viikkoa visionmaster pro 2 tutustumista takana. aikansa se otti että sai sdr ja hdr kuville itseäni miellyttävät asetukset rukattua ja kaiken muunkin aikalailla mieleisekseen. Avs:ltä muutamakin kertonut hassusta ilmiöstä jossa alkuun vaivanneet sateenkaaret lakanneet näkymästä ja näin on tapahtunut itsellenikin. Vajaa viikon kohdalla yks päivä tajusin että en ole enää huomannut juuri koskaan minkäänlaisia väri-ilmiöitä enkä niitä enää näe kuin päätä tai silmiä heiluttelemalla. onko kyse aivoista, asetuksista vai laserien "sisäänajosta", sitä en tiedä.
Kuvaan olen vieläkin erittäin tyytyväinen mutta onko se parasta mitä tarjolla on? Hintaluokassaan ehkä mutta ainakin parasta mitä itse olen projektoririntamalla nähnyt. Se ei tosin ole paljon se. kyllä itse Kuitenkin mielummin tätä katselen kuin Kaverin epsonin ehtw-9400:sta jota en kuitenkaan omassa tilassani ole päässyt katsomaan vaan vanhassa tummentuneen puun värisessä hirsitalossa. Entä se musta sitten? en ole siihen kiinnittänyt huomiota elokuvaa katsoessani, ainostaan kun vartavasten keskityn tuijottamaan mustan tasoa, totean että voisi se mustempikin olla. Eli mustat ovat itselleni tarpeeksi hyvät. Värit ja kirkkaus on kuitenkin se missä valerion loistaa, eli parasta antia on värikkäät kohtaukset ja maisemat. Ebl:n aiheuttamaa värien vääristymää en ole vieläkään havainnut, kerran tuli fiilis että meniköhän se äsken punertavaks, se tilanne meni kuitenkin ohi erittäin nopeasti niin en ruvennut takaisin kelaamaan ja asiaa tarkistamaan. Tarkoitukseni ei ole löytämällä löytää virheitä, ainoastaan sellaisia jotka häiritsevät katselukokemusta. välkyntää olen huomannut harvakseltaan ja muutaman kerran niistä olen ollut varma että kyse on projektorista, useimmiten olen kuitenkin siihen kuitenkin törmännyt kohtauksissa joissa en ole varma onko se otoksessa vai projektorin aiheuttamaa.
3d on vieläkin mahtava.
Bugeja softassa on x määrä. Esim. Väriasetuksella warm2 tuulettimen melu nousee huomattavasti, silloinkaan se ei kuitenkaan kuulu elokuvan yli (projektori noin 1m päässä pään yläpuolella) ja hiljaisissakin kohtauksissa noctuoilla modattu tampin proline 3000 (kankaan takana) vie huomion siltä. valikoissa myös välillä joitain bugeja. Ei kuitenkaan mitään maata mullistavaa. Hyvä jos korjaantuu päivityksellä mutta vaikka päivitystä ei koskaan tulisi ei se vaikuttaisi päivittäiseen käyttöön.
Helppokäyttöisyys (asetusten jälkeen) ja monipuolisuus ovat myös iso plussa. Tätä testattiin jo muksun huoneen kipsikattoon jolloin projektorin omilta kaiuttimilta toistettiin jotain marvel pätkää. Ei ne äänet kummoiset ole mutta aina ne tv:n omat voittaa (joku 75" samsung), ryyditettynä jollain bluetooth kajarilla esim jbl extremellä varmaan ihan hauska kokemus . Porealtaan kannen alapuoleen oli tarkoitus viimeviikonloppuna kokeilla mutta tuuli niin stanasti että ei huvittanut.
Kickstarter hinnalla aika lyömätön kapistus.
Pakollinen kuva mukaan vaikkei se mitään mistään kerrokkaan