Videotykit/projektorit -yleisketju

Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
1 296
^ kannattaa odotella vissiin sen verta että @speedjani :n tilaama Dark Energyn -kangas saapuu.. sen voisin kuvitella olevan aikalailla täsmäkangas tuohon sinunkin tilaasi. Tottakai silti pitää isoihin ikkunoihin lyödä vähintään rullaverhot että jotain saa tykittelystä irti.
Jep. Nyt sain USPS seuranta koodin DES:ltä ja kuumeisesti odottelen kankaan saapuvan.
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
10
Oliko niin, että tilasit vain pelkän kankaan ja meinasit nikkaroida kehyksen itse? Ihanko pitkästä tavarasta vai saako jostain pelkän kehyksen edukkaasti?
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
1 296
Oliko niin, että tilasit vain pelkän kankaan ja meinasit nikkaroida kehyksen itse? Ihanko pitkästä tavarasta vai saako jostain pelkän kehyksen edukkaasti?
Dark Energyllä saa pelkän rätin tai sit kehyksineen. Aluksi meinasin tilata koko setin, mutta tein itse kertopuusta. Voin laittaa kuvan tänäännjos muistan. Sit kelasin nitoa kankaan kiinni kehykseen. Kertopuu ei ainakaan pitäisi eikä väänny
 

Jrhh

<Raudanusuttaja>
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 710
Dark Energyllä saa pelkän rätin tai sit kehyksineen. Aluksi meinasin tilata koko setin, mutta tein itse kertopuusta. Voin laittaa kuvan tänäännjos muistan. Sit kelasin nitoa kankaan kiinni kehykseen. Kertopuu ei ainakaan pitäisi eikä väänny
Tätä kuvaa odotellessa. Saisko myös sitten kuvaa hieman tilasta missä tykki on käytössä? Valoisuus kiinnostaa näin omaa tapausta ajatellen..
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
1 296
Tätä kuvaa odotellessa. Saisko myös sitten kuvaa hieman tilasta missä tykki on käytössä? Valoisuus kiinnostaa näin omaa tapausta ajatellen..
Kyllähän minä voin laitta. Ei ongelma. Tummensin omaa huonettani tummalla kiviseinäjäljitelmä tapetilla ja sit on sälärit sekä pimennysverhot. Toki sitä valoa keski kesällä vuotaa, niin ajattelin nyt sit kerralla panostaa kankaaseen. Lopputulos selviee, kun kangas saapuu ja saan nidottua sen kiinni sekä Epsonin kalibroitua. Nyt se liikkuu ainakin seurannan mukaan USPS:n voimin, et tsägällä saattaa olla piankin Suomessa
 

Jrhh

<Raudanusuttaja>
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 710


No niin tuossa nyt on parit kuvat tilastani. Lattialle tulee matot sekä musta nahka sohva (perkele 8 viikkoo myöhässä Maskusta) yms, Niin ja KANGAS:D:D:D:D
Onks sul missä ikkunat? Näin mielenkiinnosta tätä myös kyselen :)
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
Tuleeko kuvasta minkä kokoinen ja onko katselumatka mikä? Onko nuo kehyksen keskellä olevat pystyrimat muuten samassa tasossa muun kehyksen kanssa vai näyttääkö vaan siltä? Voi tulla ongelma että ne näkyy jos samassa tasossa on.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
1 296
Tuleeko kuvasta minkä kokoinen ja onko katselumatka mikä? Onko nuo kehyksen keskellä olevat pystyrimat muuten samassa tasossa muun kehyksen kanssa vai näyttääkö vaan siltä? Voi tulla ongelma että ne näkyy jos samassa tasossa on.
Kuva on 110" ja katseluetäisyys 3.7m. Kyllä pystypuut ovat samassa tasossa. Oletko tosiaan sitä mieltä että näkyusivät? Kokomusta? AVS foorumin videoissa ainakin laittavat samaan tasoon
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
Ongelma ei ole väri vaan se että ne jäävät kantamaan kankaaseen. Youtubessa on monta esimerkkivideota kuinka nuo näkyvät selvästi kuvassa. Itse ratkaisin asian silleen että minulla reunoilla olevat kertopuut ovat toisin päin kuin keskellä olevat.

IMG_20190501_174828.jpg
 
Liittynyt
31.07.2018
Viestejä
38
Oletko tosiaan sitä mieltä että näkyusivät? Kokomusta?
Useampia kankaiden kehikkoja rakentaneena sanoisin, että tulevat näkymään painaumina kankaassa. Olen itse tukenut kehikot niin, että kehikossa on seinän puolella ura, johon upotan vanerin palat kulmatuiksi (pitävät ristimitan kasassa) ja listat ylhäältä alas pystytuiksi (tukevat kehikon niin, että kangas ei paina sitä kasaan). Kankaan ja tukien väliin on jäänyt useita senttejä ilmaa väliin.
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
Helpoimmalla pääsee kun käyt ostamassa listaa ja niittaat tai ruuvaat sen kiinni silleen että kangas ei osu noihin tukiin. Ei tarttee alkaa purkamaan mitään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 110
^ juurikin noin.. puulistaa kehiin niin ei osu. Kangasta kun pingottaa niin reunoiltahan se on aina suhteessa kireämpi / pingoittuneempi kun aivan keskeltä..
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
10
Kuva on 110" ja katseluetäisyys 3.7m. Kyllä pystypuut ovat samassa tasossa. Oletko tosiaan sitä mieltä että näkyusivät? Kokomusta? AVS foorumin videoissa ainakin laittavat samaan tasoon
Dark energyn sivujen mukaan minimi throw ratio Abyss materiaalille on 1.6 ja suositeltu 1.7, mikä tarkoittaisi 110” kankaalla minimissään 3,9m ja suositeltuna 4,14m heittoetäisyyttä. Kuinka kauas tykin linssi asettuu kankaasta tuossa tilassa?


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
1 296
Dark energyn sivujen mukaan minimi throw ratio Abyss materiaalille on 1.6 ja suositeltu 1.7, mikä tarkoittaisi 110” kankaalla minimissään 3,9m ja suositeltuna 4,14m heittoetäisyyttä. Kuinka kauas tykin linssi asettuu kankaasta tuossa tilassa?


Sent from my iPad using Tapatalk
Tykin linssi on 4,1m päässä
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
10
Eli olosuhteet vaikuttaa aika täydellisiltä. Tässähän rupee jo vähän itteäkin jännittämään [emoji4]


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
10
Pulsar kankaalla (gain 1.4) vastaavasti suositeltu heittoetäisyys 110” kankaalle olisi 4,6 m. Sen puolesta Abyss (gain 0.9) pitäisi sopia tuohon tilaan paremmin, Pulsarilla saattaisi näkyä jonkun verran hotspottia tai kihelmöintiä


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
1 296
Useampia kankaiden kehikkoja rakentaneena sanoisin, että tulevat näkymään painaumina kankaassa. Olen itse tukenut kehikot niin, että kehikossa on seinän puolella ura, johon upotan vanerin palat kulmatuiksi (pitävät ristimitan kasassa) ja listat ylhäältä alas pystytuiksi (tukevat kehikon niin, että kangas ei paina sitä kasaan). Kankaan ja tukien väliin on jäänyt useita senttejä ilmaa väliin.
Noi mun kehikon ulkoreunat on 45 astern jiirissä ja vedetty liiman kanssa ruuveilla (6×100) kiinni. En jaksa uskoa et ristimitta alkaa koskaan muuttuun tai se olis jo muuttunut. Mutta nyt ihmettelen sitä, että miten se kangas pystysuoralla seinällä kevyesti pingotettuna alkaa vetäytymään sisäänpäin?, koska jos se ei vetäydy sisään päin, niin miten se voisi tuoda samalla tasolla olevat puut näkyviin??? Tällä teoriallahan noi kehyksetkin tulee näkyviin kankaasta missä kohtaa kehyksen reuna loppuu. Olen vielä kevyesti pyöristänyt sisimmäiset pysty puut, ettei tätä voisi esiintyä. Vastaan en kuitenkaan ala väittämään, koska jos jollakin on oikeasti näin käynyt, niin sitten on. Kuitenkin Dark energyn sivuita on linkitetty 3 videota AVS foorumille jossa tyypit ovat tehneet tyylii noin
 
Liittynyt
31.07.2018
Viestejä
38
Tällä teoriallahan noi kehyksetkin tulee näkyviin kankaasta missä kohtaa kehyksen reuna loppuu.
Niin ne tulevatkin. Itselläni kävi juurikin näin ensimmäisiä kehikoitani rakentaessa ja jouduin sirkkelöimään kehikon sisäreunaan viisteen, jotta reuna ei näy kankaan läpi. Toinen ja helpompi vaihtoehto on se puulista kehikon ympäri, kuten tuossa jo ehdotettiinkin.

Jiiri, liima ja ruuvit pitänevät ristimitan kasassa, mutta ei koskaan ole haitaksi ruuvata vielä vanerinpaloja (kehyksen taakse) kulmiin tai kulmatukirautoja/-listoja.

Pystytuet + kulmatuet pitävätkin kehikon sitten sen verran lujasti kasassa, ettei normaali puun eläminenkään pääse löystyttämään kangasta.
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
Joo kyllä se kehys minullakin reunoilta näkyi missä menee mutta olin jo suunnitellut sen silleen että samettiteippi tulee tasan samaan kohti kuin se kertopuun reuna.
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
1 296
Niin ne tulevatkin. Itselläni kävi juurikin näin ensimmäisiä kehikoitani rakentaessa ja jouduin sirkkelöimään kehikon sisäreunaan viisteen, jotta reuna ei näy kankaan läpi. Toinen ja helpompi vaihtoehto on se puulista kehikon ympäri, kuten tuossa jo ehdotettiinkin.

Jiiri, liima ja ruuvit pitänevät ristimitan kasassa, mutta ei koskaan ole haitaksi ruuvata vielä vanerinpaloja (kehyksen taakse) kulmiin tai kulmatukirautoja/-listoja.

Pystytuet + kulmatuet pitävätkin kehikon sitten sen verran lujasti kasassa, ettei normaali puun eläminenkään pääse löystyttämään kangasta.
Ok. Eli ymmärsinkö oikein. Et laittais vaik 42mm peitelistan tuonne kertsikan ulkoreunaan niin, et se noin 12mm paksu osa tulee siis tykkiin päin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 110
Täällä ei tuo oma kertopuukehys ole elänyt senttiäkään vuosien saatossa. Ei ole kulmissa tukirautoja eikä keskellä edes mitään tukia (kankaalla leveyttä yli 260cm) On tuo nyt sen verta jämäkkää ettei sitä mikään kevyt rätti vie suuntaan eikä toiseen.
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
1 296
Täällä ei tuo oma kertopuukehys ole elänyt senttiäkään vuosien saatossa. Ei ole kulmissa tukirautoja eikä keskellä edes mitään tukia (kankaalla leveyttä yli 260cm) On tuo nyt sen verta jämäkkää ettei sitä mikään kevyt rätti vie suuntaan eikä toiseen.
Näin olen vuosien saatossa huomannut. Kertsikka on todella jäntevää. Taidan kokeilla eka vetää lakanan muutamalla niitilla kiinni, niun siitä näen että tuleeko pystypuut näkyviin. Toi valkokangan on kait lakanaa jäykempää? Eli jos lakanalla ei puut näy takaa, niin ei sit valkokankaallakaan. Joku sanoi joskus että toisia kankaita pingotetaan ja toiset vedetään vain tyylii "löysät pois" tähän tarviin jostain tiedon etten venytä liikaa kangasta.nitominen tehdään kait keskeltä reunoille joka sivulla tasaisesti?
 
Liittynyt
31.07.2018
Viestejä
38
Täällä ei tuo oma kertopuukehys ole elänyt senttiäkään vuosien saatossa. Ei ole kulmissa tukirautoja eikä keskellä edes mitään tukia (kankaalla leveyttä yli 260cm) On tuo nyt sen verta jämäkkää ettei sitä mikään kevyt rätti vie suuntaan eikä toiseen.
Jep, materiaalistahan se etupäässä riippuu. Mutta kyllä nyt sentään edes yhtä pystytukea itse suosittelisin, koska sitä kangasta on kurja alkaa korjaamaan sitten jälkeenpäin jos kehykset eivät olekaan niin jämäkkää tavaraa. :) Kulmatuetkin on alle minuutissa ruuvattu paikoilleen.

Tai näin olen homman itselleni järkeillyt - kerralla hyvä niin ei tarvitse jälkikäteen korjailla. :) Olen kasannut kehikoita kaikenvahvuisesta tavarasta ja siitä tämä tapa jäänyt tukea kaikki viimeisen päälle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
1 296
20190801_153929.jpg 20190801_153942.jpg Siis näinkö herrat tarkoittivat??? Tarviiko tuo lista viel viistoo niin että kankaaseen ottaa vain muutama milli heijastuspinnalla???
tuossa viel video, mikä on DES:n sivuilla linkattuna, eli tuossa paistaa laudat läpi?
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
1 296
Jotain tämän tapaista tarkoitin ja nimenomaan tuonne etu- eli heittopinnan puolelle.

Kolmiolista Maler 15x15x3000 mm mänty puuvalmis
Joo, no ton voiskin liimata heijastuspintaa vasten, mut jotenkin pelottaa, että eikö kangas repeä, kun se vedetään noin veitsen terävää kanttia vasten? Huh huh. Tietäis viel et millaista toi DES:in kangas on elastisuudeltaan ja et kestääkö sitä yhtään venyttää. Tässähän tulikin nyt aikamoinenpainajainen. Hyvästi yöunet:D
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
1 296
hohhoijjakkaa... on niitä puolipyöreitäkin listoja jotka aivan varmaan ajaa tuon asian niin voit nukkua taas..
Maler 50604-1000 20x44x3000 mm puolipyöreä puuvalmis EM mänty lista | Karkkainen.com verkkokauppa
Katsos :D:D:D. Kyllä mulla työkalut käsissö pysyy ja jos olisin tämän tiennyt, niun mulla on yläjyrsin verstaalla, jolla olisin ajanut ton kertsikka kehyksen tuohon muotoon, niin ei olis tarvinnut mitään liimailla lisää. Ongelmanon vain se, etten enää varmaan saa tota kehikkoo/ jaksa roudaa verstaalle takas:rofl:. Yritän siis päästä helpoimmalla
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
Katsos :D:D:D. Kyllä mulla työkalut käsissö pysyy ja jos olisin tämän tiennyt, niun mulla on yläjyrsin verstaalla, jolla olisin ajanut ton kertsikka kehyksen tuohon muotoon, niin ei olis tarvinnut mitään liimailla lisää. Ongelmanon vain se, etten enää varmaan saa tota kehikkoo/ jaksa roudaa verstaalle takas:rofl:. Yritän siis päästä helpoimmalla
Jos dedikoidun tilan saan joskus aikaiseksi niin todennäköisesti itsekin kertopuusta taas rakennan ja juurikin tuolla tavalla viistoon sirkkelöimällä niin saa kehyksettömän rakenteen. Mutta se on sitten joskus.

Itsellä 115" ja katselumatka 2,7m. Ihan sopiva 16:9 kuva mutta scope on 109" ja saisi olla isompikin. Joku 130" scope kuva vois olla passeli tuolle matkalle mutta sitten tartteis jo saada melkein kaiuttimet kankaan taakse.
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
1 296
Jos dedikoidun tilan saan joskus aikaiseksi niin todennäköisesti itsekin kertopuusta taas rakennan ja juurikin tuolla tavalla viistoon sirkkelöimällä niin saa kehyksettömän rakenteen. Mutta se on sitten joskus.

Itsellä 115" ja katselumatka 2,7m. Ihan sopiva 16:9 kuva mutta scope on 109" ja saisi olla isompikin. Joku 130" scope kuva vois olla passeli tuolle matkalle mutta sitten tartteis jo saada melkein kaiuttimet kankaan taakse.
Isomman minäkin olisin halunnut, mut kun ei mahdu. Edellisessä kämpässä oli 3.5m leveä kuva
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
Aina vaan tarttee suhteuttaa siihen katselumatkaan. Jenkeissä taitavat järjestään tehdä +150 tuumaisia screenejä mutta katselumatkatkin on monesti 5-6 metriä. En alle 3 metrin katselumatkalle mitään sen kokoista kuvaa kyllä haluaisi.
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
1 296
Huomenta!

Nyt saa kaikki kokeneet antaa hyviä neuvoja ja vinkkejä valkokankaan kiinnittämisen/pingottamisen suhteen. Kävin ostamassa Baukkarista mattolistaa ja kelasin sen vetää nyt tohon kehyksen reunaan liiman ja piilonaulauksen avulla. Laitan tuon pyöreän reunan kehyksen sisäänpäin ja terävemmän reunan ulospäin. Sanokaas, et pyöristäisittekö itse tuota terävämpää kanttia ja vai antaisitteko sen olla semmosenaan? Pyöreämpänä tietty kiristyy paremmin, mut reunan terävyys kaiketi kärsii. Sit varsinaiseen kankaan pingottamiseen: Nitomalla ajattelin kiinnittää, mut onko parempia vinkkejä? Kankaasta en viel tiedä millaista on kun en ole viel käsiini saanut. Oletteko siis itse nitomalla laittaneet vai jollain muulla konstin, esim sellasilla niitattavilla holkeilla minkä avulla voisi kiristellä joskus jälkeepäin. Ja onko noissa kankaissa sellaisia piirteitä, et jos kiristys ei olisi ihan saman suuruinen jostain, niin alkaako siinä eri kerroksen vääntyileen yms. 20190804_091052.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 110
Ehkä sinkilänaulain olisi parempi termit kun nitoja :).. nitojasta tulee mieleen joku heiveröinen aparaatti jolla pari paperia saa pysymään toisissaan vaikka vastaavia kapistuksia ovatkin.

Pingoitus pitää olla tasainen joka kantilta katsottuna, oli kangas akustinen tai ei. Akustisella sen eron toki huomaa helpommin, mahdollisesti äänen kautta mutta myös sen juoksevan näkyvän punoksen kautta,, eli juokseeko suoraan vai kiemurteleeko.

Itse olen tuon kiinnityksen tavannut tehdä niin että kankaan katsottava eli kuvapuoli alaspäin puhdasta mattoa vasten ja siihen päälle mallailee kehyksen. Leikkaa sen rätin niin että 20cm jää joka kantilta katsottuna sitä ylimääräistä "hölmöilyvaraa" ja sitten alkaa vaan nitomaan kiinni tuon mukaisesti. Tuossa on hyvä olla kaveri joka pitää kankaasta kiinni vastakkaiselta puolelta. Joku mittatikku saattaisi olla hyvä apuväline myös jotta pingoitus pysyy identtisenä. Itsellä taisi olla niitti ~10cm välein.
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
1 296
Ehkä sinkilänaulain olisi parempi termit kun nitoja :).. nitojasta tulee mieleen joku heiveröinen aparaatti jolla pari paperia saa pysymään toisissaan vaikka vastaavia kapistuksia ovatkin.

Pingoitus pitää olla tasainen joka kantilta katsottuna, oli kangas akustinen tai ei. Akustisella sen eron toki huomaa helpommin, mahdollisesti äänen kautta mutta myös sen juoksevan näkyvän punoksen kautta,, eli juokseeko suoraan vai kiemurteleeko.

Itse olen tuon kiinnityksen tavannut tehdä niin että kankaan katsottava eli kuvapuoli alaspäin puhdasta mattoa vasten ja siihen päälle mallailee kehyksen. Leikkaa sen rätin niin että 20cm jää joka kantilta katsottuna sitä ylimääräistä "hölmöilyvaraa" ja sitten alkaa vaan nitomaan kiinni tuon mukaisesti. Tuossa on hyvä olla kaveri joka pitää kankaasta kiinni vastakkaiselta puolelta. Joku mittatikku saattaisi olla hyvä apuväline myös jotta pingoitus pysyy identtisenä. Itsellä taisi olla niitti ~10cm välein.
Kuulostaa hyvältä. Siis nitoja, mulla on ihan kunnon ammattitason timpurin nitoja. Ei siis mikään kuittinitoja. Saan kyllä paineilmanitojankin jos tarve on. Tämäkin on tieto jota tarvitsisin, eli mikä olisi järkevä niitti koko
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 110
No eiköhän se riitä. Ei ole tarvetta liimalle. Mietin jossain vaiheessa että olis käyny teetättää purjerenkaat ja laittanut kiinni kuminauhoilla.
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
1 296
No eiköhän se riitä. Ei ole tarvetta liimalle. Mietin jossain vaiheessa että olis käyny teetättää purjerenkaat ja laittanut kiinni kuminauhoilla.
No tota minäkin ajattelin. Tuttava on verhooja niin hänellä olis niita sellasii rengasniittejä.
 
Liittynyt
31.07.2018
Viestejä
38
Tuleekohan ongelmia tällä kankaalla:

Carl's Ambient Light Rejecting (ALR) Projector Screen Material (4K, HD, 3D, Dark to Moderate Ambient Light, Tension-Mounted)

Kun haluaisin 110" kuvan, mutta heittoetäisyys on vaan noin 335cm. Suositus kun olisi minimissään 1.5 heittöetäisyys kankaan leveyteen nähden.
En usko, koska olen itse käyttänyt kyseistä kangasta 0,8:1 heittosuhteen (ST) lähiheittotykeillä, enkä huomannut minkäänlaista hotspottailua. Tietenkin valmistajan suosituksia kannattaa aina noudattaa (enkä ota asiasta mitään vastuuta jos kommenttini perusteella kankaan tilaat), mutta todennäköisesti ei tule ongelmia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 110
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 110
Olisiko sitten suosituksia mikä olisi paremmin sopiva laite? Budjetti olisi n. 2000e
Millaiset ovat vaateet ? Parempi kun Benq W1400 ? Onko pimennetty leffatila sellainen sinulla että tilan saa siis pimeäksi mutta seinät ovat vaaleapintaiset ?



Tuossa kuvassa on käytetty tykkiä joka saa aikaiseksi hyvää mustaa. Oikealla on pimennettävä elokuvahuone mutta seinät ja katto ovat valkoiset.. vasemmalla on sama tila mutta se on kattoa myöten verhoiltu mustaksi. Eli tässä tapauksessa laite pysyi samana mutta tilaa muutettiin radikaalisti. Eli tuo kannattaa tiedostaa hyvissä ajoin. Vaikka hommaa miljardin tykin niin vääränlaisessa tilassa esim. musta ei ikinä tule olemaan mustaa, jos sitä tavoitelee...


Kohta @speedjani :lle on tulossa kangas jolla saavutetaan hieman vastaavaa efektiä pelkällä (erikois)kankaalla tummentamatta valkoisia pintoja. Eli melkein kannattaa odottaa miltä se näyttää ja miettiä sitten hankintoja.

Toki jos tilasi on vasemmanpuoleista vastaava ja budjetti on tuo ~2k€ niin suosittelisin esim. Epson EH TW9400 -sarjalaista (no sitä voin suositella kyllä anyway tuossa budjettissa, mutta sinun kannattaa vaan tiedostaa että huone määrittelee aika paljon miltä se kuva loppupeleissä näyttää)
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 657
Viestejä
4 220 753
Jäsenet
71 091
Uusin jäsen
TiieM

Hinta.fi

Ylös Bottom