Verkkiksessä heti saatavilla 1999,90€Mihin hintaan sait tuon tilattua?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Verkkiksessä heti saatavilla 1999,90€Mihin hintaan sait tuon tilattua?
Verkkiksessä heti saatavilla 1999,90€
Tämä ois se tavoitehinta, ilman kangastakin kelpaaMä maksoin omasta vuoden vanhasta Epsonin 9300 tykistä tonnin 133" moottoroidun kankaan kanssa.
Moro Late(e77), ainakin 9300w mallissa onnistuu langattomasti, sitäkin heti saatavilla. Minulla on Bilteman 10m kaapeli ja toimii ongelmitta.Moro, tätä kehuttu tosiaan, onko tuossa jopa sellanen toimiva mahis että saa kaikki 4k matskutkin langattomasti tykkiin? Eli ei tarvi vedellä HDMI piuhaa pitkin kattoa vaan toi langaton potikka voi olla vahvarin ja UHD soittimen kanssa samassa telineessä?
W mallissa on langaton kuvansiirto mikä riittää 4K kuvan siirtämiseen suoratoistopalvelussa 50Hz ja Blu Ray levyillä 30Hz nopeudella.
Screenin seinän voi maalata mustaksi ja sivuseinät vetää pimennysverhoilla mutta katon maalaminen on iso EI!. Eli jos katto jää valkoiseksi ei kannata sen suuremmin itse tykkiin sijoittaa? Tässä nyt haaveillut vähän paremmasta tykistä. Kankaana toimii Stewart Firehawk eli harmaa kangas. Vai riittääkö että saa seinät mustaksi?
Se vähän riippuu.. Käsittääkseni (viisaammat voinee korjata) Netflixin UHD matsku tuutataan pihalle jollain 6Mbps nopeudella ja ääniraidat taitaa olla jotain 640kbps luokkaa? .. Siinä vaiheessa kun aletaan toistamaan UHD lättyä HDR ääniraidalla ja kunnon Atmoksella niin vaateet kasvanee tuonne 30Mbps -nopeusluokkaan. Tuossa on aaaika iso ero. En ole perille Epsonin langattoman nopeusluokasta, en ole testannut tai moista laitetta omistanut joten itse en tähän osaa sanoa juuta taikka jaata. Tuo nyt kannattaa selvittää jos meinasit UHD lättyjä katsella streamin lisäksi.Moro, tätä kehuttu tosiaan, onko tuossa jopa sellanen toimiva mahis että saa kaikki 4k matskutkin langattomasti tykkiin? Eli ei tarvi vedellä HDMI piuhaa pitkin kattoa vaan toi langaton potikka voi olla vahvarin ja UHD soittimen kanssa samassa telineessä?
Valitettavasti yksikin iso vaalea pinta riittää syömään tuon kontrastin. Eli sitten olisi melkein panostettava kankaaseen jos haluaa hyvät muistat säilyttää. Tuo Stewart on ALR (Ambient Light Rejecting) -kangas joten sillä musta on kyllä mustempaa kun tavan harmailla räteillä, mutta mahdoton sanoa onko se sinulle riittävän mustaa. Aito blackscreeni varmaan olisi hyvä ja tuollaisen Stewartin kyllä saa kaupaksi.Screenin seinän voi maalata mustaksi ja sivuseinät vetää pimennysverhoilla mutta katon maalaminen on iso EI!. Eli jos katto jää valkoiseksi ei kannata sen suuremmin itse tykkiin sijoittaa? Tässä nyt haaveillut vähän paremmasta tykistä. Kankaana toimii Stewart Firehawk eli harmaa kangas. Vai riittääkö että saa seinät mustaksi?
Ne joilla lycrasta tehty kangas, niin riittääkö yksi valkoinen kangas vai kannattaako laittaa kaksi päällekkäin? Tulossa kattoa myöten mustattuun huoneeseen tuolla Epsonilla, joten varmaan aivan turhaa tunkea mustaa kangasta valkoisen alle.
Miksi lycra, koska läpäisee äänen ja halpaa kun saippua. Huone kuitenkin käytössä elokuvahuoneena vain siihen saakka kunnes perheenlisäys on ajankohtaista, niin en viitsi ostaa 2-4 vuoden takia tonne mitään kovin arvokasta kangasta kun sitten tulevaisuudessa taas olohuonekäytössä on aivan eri kriteerit kankaalle.
Minkälaisia maskeja täällä porukka muuten on tehnyt 16:9 / 2.35:1 kuvasuhteen välille? Epsonissa linssimuisti, niin kaipa tostakin kannattaa ottaa hyöty irti elokuville 2.35.1 matskulle.
Näistä ei itselläkään kokemusta ole, mutta korjataan asiavirhettä vähän. Lähteen laadulla tai bittivirralla ei sinänsä ole väliä koska sehän tulee vain sille UHD soittimelle tai AppleTV:lle tjsp. saakka. Tykille sitten laitetaan noiden laitteiden jo käpistelemää ja tässä vaiheessa pakkaamattomassa muodossa olevaa kuvaa (eli vaatii tolkuttomasti kaistaa, pahimmillaan ~20Gbps), joten vain tykille syötettävällä resoluutiolla ja kuvataajuudella on merkitystä langattoman linkin kaistantarpeen suhteen.Se vähän riippuu.. Käsittääkseni (viisaammat voinee korjata) Netflixin UHD matsku tuutataan pihalle jollain 6Mbps nopeudella ja ääniraidat taitaa olla jotain 640kbps luokkaa? .. Siinä vaiheessa kun aletaan toistamaan UHD lättyä HDR ääniraidalla ja kunnon Atmoksella niin vaateet kasvanee tuonne 30Mbps -nopeusluokkaan. Tuossa on aaaika iso ero. En ole perille Epsonin langattoman nopeusluokasta, en ole testannut tai moista laitetta omistanut joten itse en tähän osaa sanoa juuta taikka jaata. Tuo nyt kannattaa selvittää jos meinasit UHD lättyjä katsella streamin lisäksi.
Nii joo tietty... aivopierupirulainenNäistä ei itselläkään kokemusta ole, mutta korjataan asiavirhettä vähän. Lähteen laadulla tai bittivirralla ei sinänsä ole väliä koska sehän tulee vain sille UHD soittimelle tai AppleTV:lle tjsp. saakka. Tykille sitten laitetaan noiden laitteiden jo käpistelemää ja tässä vaiheessa pakkaamattomassa muodossa olevaa kuvaa (eli vaatii tolkuttomasti kaistaa, pahimmillaan ~20Gbps), joten vain tykille syötettävällä resoluutiolla ja kuvataajuudella on merkitystä langattoman linkin kaistantarpeen suhteen.
(ellen sitten käsittänyt jotain väärin tuosta Epsonin langattomasta boksista, yleensähän ne on pelkkiä HDMI linkkejä noin yksinkertaistettuna)
Ei ole tullut seurattua tykkirintamaa yhtään ja oikeastaan ainut aspekti jossa koen että voisi ostaa jotain jos löytyy hyvä BF tarjous. Vanha tykki taitaa olla joku HD131x jota on poljettu jo aika paljon. Liekö mittarissa joku 4000h, mutta lamppu ei suostu palamaan.
Kauttaaltaan musta huone ja screeninä:
Grandview Vertical Multiformat 100", 16:9 / 2.35:1 -valkokangas, mattavalkoinen 1 099,90 €
Heittoetäisyys nyt 3m ja 2m tilaa siirtää taakse.
Yksi houkutus olisi myydä nykyinen screeni ja ostaa/rakentaa tumma ja kokoluokalta joku 120-150" jos tällä saa paremmat tumman sävyt. Katseluetäisyys itsellä on tällä hetkellä 3m, mutta muilla tuolla 5m tuntumassa niin 100" on vähän pieni. Vaatiiko tumma screeni jotain erikoista tykiltä? Tuo multiformat on ollut hemmetin hyvä kun saan surureunat piiloon helposti, mutta tummalla screenillä tätä ei taida tulla edes niin ikävästi esille?
Tällänen näyttää olen jonkun näköisessä alessa, mutta kelpaako mihinkään: Optoma UHD51 4K UHD DLP -kotiteatteriprojektori 1 289,00 € musta tykki olisi ensisijaisesti hakusessa, mutta kai siitä voi tinkiä jos oikein hyvä malli/tarjous on.
~40e^ JVC:n hinta kuulostaa kyllä todella houkuttelevalta. Kuinka paljon tuollainen maksasi Suomeen asti tuotuna?
Kah.. jostain syystä turkkasin vaan postikulut siihen .. no mut siis joo 2600e oli X5900:n hinta vajaa ~kuukausi sitten.. Ehkä sen vielä saisi samaan hintaan sisältäen lähetyksen (vakuutettuna). Mielestäni kelpo hinta.No nyt tuli niin halpa hinta, että voisin ottaa lavallisen .
Mutta noin oikeasti sun kautta saisi X5900 @ 2500€?
Kah.. jostain syystä turkkasin vaan postikulut siihen .. no mut siis joo 2600e oli X5900:n hinta vajaa ~kuukausi sitten.. Ehkä sen vielä saisi samaan hintaan sisältäen lähetyksen (vakuutettuna). Mielestäni kelpo hinta.
JVC X7900 saa tuolla hinnalla. Paras kuva / ominaisuudet sijoitettuihin euroihin. JVC N5 natiivi UHD hinnoittelu vielä vähän epäselvä.Mikän olisi paras 4K (originaali tai ei) projektori alle 5000 € hintaluokassa teidän mielestänne? Miksi juuri se?
JVC X7900 saa tuolla hinnalla. Paras kuva / ominaisuudet sijoitettuihin euroihin. JVC N5 natiivi UHD hinnoittelu vielä vähän epäselvä.
I ordered a N5 in white which costs 6790CHF or 6000Euro. I will be able to sell that under 5000Euro….. @ xxx-xxx .. Itse siis saisin tuon N5 varmaan piakkoin alle 5k€.JVC N5 hinta on tosiaan esim. Beamer Discountissa 5999 € eli ainakin tässä vaiheessa tonnin yli tavoiterajan. Hinta varmaankin laskee ajan kuluessa.
Siinä kiinnitti huomiota pienehkö valovoima, 1800 lm. JVC itse toteaa tästä:
"JVC projector has High Brightness of 1800lm which can express significantly wider dynamic range compared with general projectors"
Pärjääväkö D-ILA projektorit pienemmällä valovoimalla kuin DLP tai LCD projektorit?
I ordered a N5 in white which costs 6790CHF or 6000Euro. I will be able to sell that under 5000Euro….. @ xxx-xxx .. Itse siis saisin tuon N5 varmaan piakkoin alle 5k€.
JVC:n pärjääminen riippuu missä sen pitäisi pärjätä ? Siinä on aivan helvetin paljon parempi kontrasti ja muut ominaisuudet kun esim DLP / LCD -laitteissa. Se missä häviää DLP:lle (mielestäni) on 3D .. DLP 120hz vs JVC 96HZ (muistaakseni) . Oikeissa tummapintaisissa kotiteattereissa, joihin on nähty vaivaa, ei juurikaan DLP -vehkeitä näy.
Riittääkö valoteho on taas totaalisen suhteellinen käsite. Minulla on riittänyt aina. Muutenkin absoluuttista valotehoa on typerä tuijottaa. Yksikään kalibroitu DLP ei pääse siihen 3000:n myynti ilmossa mainittuun lumeniin. 1800lumenin JVC taitaa päästä ~1200 (tähänkin vaikuttaa ehkä sata asiaa) Mikään (kuluttajahintainen)tykki taas ei pysty esim. HDR:n täysiin vaateisiin. (eikä muuten pysty mikään televisiokaan, jos joku väittää että pystyy niin linkkiä sitten vaan siihen 10 000nitsin töllöön, en pidätä hengitystäni)
DLP on kuitenkin parempi valinta perus olkkaariin valotehonsa vuoksi jos kankaaseen /tilan tummennukseen ei aiota oikeesti panostaa. Laitteet kannattaa hommata tilan mukaan, rahapussin nyörit huomioiden.
Jotkut tosiaan hommaa sen muskeliauton ja jotkut tykin . Itse väittäisin viettäväni enemmän aikaa tykin ääressä kun auton ratissa.
Näin kannattaa.. (jos pilkkua nussitaan niin tykiksi LCoS, joka kattaa JVC:n (D-ILA) ja Sonyn (SXRD) malliston .. jos Sonytkin tajuais halventua JVC:n natiivivehkeiden tulon myötä )Tällä hetkellä minulla on DLP ja tummapintainen kotiteatterihuone. Seuraavaksi tykiksi siis D-ILA hyvää kangasta unohtamatta.
Hollannista saa täydellä takuulla olevan JVC X7500 :n 2750€ hintaan. Itse en tässä tapauksessa näkisi mitään järkeä ostaa vähän halvemmalla 9400 :sta. 9300 jos saa alle 2k€ niin se on ihan bueno diili.Onko joku tutkinut tulevan Epson 9400 eroja vanhaan 9300? Nopealla vertailulla näytti tulevan pieniä parannuksia.
Marek on laittanut hinnan 2590€ ja lupailee tammikuuksi.
Mareksound: Suomen johtava kotiteatterin ja hifin erikoisliike
Kannattaakohan odotella tuota vai etsiä vielä 9300 jos löytäisi jostain?
Hollannista saa täydellä takuulla olevan JVC X7500 :n 2750€ hintaan. Itse en tässä tapauksessa näkisi mitään järkeä ostaa vähän halvemmalla 9400 :sta. 9300 jos saa alle 2k€ niin se on ihan bueno diili.
Kannattaa myös lukea tämä takuuhuolto kokemus.
Tuote: Datacolor Spyder 5 Elite näytönkalibrointilaite
Hinta: 128,52€
Kauppa: Datacolor webshop
Hinta.fi-linkki: Datacolor Spyder5ELITE, hinta 229€
Linkki: Spyder Black Friday Sale | Datacolor
Kuvaus: Kalibrointilaite on vielä tämän päivän alennusmyynnissä.
Minun mielestäni on todellakin sen arvoista. Screenillä ei ole mitään väliä kalibroinnissa, siis että oli screeni mikä tahansa niin kalibrointi onnistuu. Itse olen pitänyt laitetta sillä etäisyydellä että varjo ei heijastu kankaalle.. ~1m ja suunnannut vähän yläviistoon.Onnistuuko videotykin kalibrointi samalla tavalla kuin minkä tahansa screenin? Eli mahdollisimman lähelle kangasta tuo värkki ilman että tulee varjoa?
Onko se nyt tuon 130 arvosta? @latexii
No @Haerski tuolla (ei varmaan ole kyllä kauaa) ois Sony VPL VZ1000ES 9999e (Laser UHD natiivi Short Throw) ... En ole tuota KOSKAAN nähnyt tuohon hintaan. Ei muuta kuin ostohousut jalkaan . Kova joululahja olis.. Saaatana ku ois tullut enempi veronpalautuksiaItsellä tilanne on sellainen, että olen heikon 4K-projektorivalikoiman vuoksi ollut jo pitkään jämähtäneenä kahden tykin yhteiskäyttöön: LED-tykki TV:n ja tietokoneen katseluun, lampputykki elokuviin ja peleihin. LED-mallissa valoteho ja kontrasti eivät ole lamppumallin tasolla ja lamppumalli taas ei ole käyttömukavuudeltaan optimaalinen: hidas käynnistys, hidas sammutus, lamppu himmenee hiljalleen käyttötuntien myötä.
Ehdin jo hetkeksi innostua Optoman uudesta 4K LED-tykistä: Optoma UHL55 4K UHD DLP LED -projektori 1 748,90 €
Ennen kuin huomasin, että heittosuhde onkin normaali 1,2:1, ei ST tai UST. En ole erityisen kranttu kontrastista tai mustan tasosta. Perus BenQ DLP tasoinen riittää. Kalibroinneistakaan en juuri välitä. Pixel shifting 4K kelpaa minulle. Mutta mikähän siinä nyt on, ettei markkinoille tule ainuttakaan LED- tai laser-tykkiä lyhyellä heittoetäisyydellä ja 4K-resoluutiolla, varsinkaan sellaisia jotka pystyisivät yli 150" kokoiseen kuvaan? Oma budjetti olisi max. 5000-10000 €.
Sivukaneettina huomasin Verkkokaupan ottaneen Xiaomi Mi Laser Projektori 150 -laserlähiprojektori 2 490,00 € valikoimiinsa. Aiempaa mallia kokeilemaan päässeenä on hieman houkuttanut se tilata kun mahdolliset takuuasiat eivät Suomalaisen myyjäliikkeen vuoksi enää huolestuta. Olen kuitenkin jäänyt odottamaan vastaavaa 4K-mallia. Ehkä sellaista ei sitten vain ole tulossa.
Kiitoksia vinkistä ja ehdinkin tuosta jo hetkeksi innostua, vaikka budjetin ylärajalla ollaankin. Sitten huomasin, että max. tuettu kuvakoko on 120" ja paino 35 kg. Paino voisi vielä jotenkin mennä, mutta kuvakoko ei riitä katselutilaan. Valotehoakin olisi kiva olla tuohon hintaan enemmän kuin 2500 ANSI lumenia, vaikka sekin ihan hyvä lukema on ja mahdollisesti laserissa ilmoitettu jopa hieman alakanttiin.
Aaa okei, hyvä homma.. Tuohon käyttöön pyhitetty tila on aina parhautta. Omat paneelit tosiaan löysin torista, eli maksoin about 1/10 -osan uusiin nähden. Itse tein niille kattoon T -listamalliset juoksut ja samoissa juoksuissa menee led -valonauhat.@latexii
Tosiaan itselläkin ihan oma leffahuone kohteena ja emännällä ei ole nokankoputtamista mitä tuolle huoneelle teen. Taidanpa suunnata verhokaupoille. Senverran lueskelin, että sulla on ecophonin paneelia katossa, mistä ja paljon tuo kustansi?
@latexii
Tosiaan itselläkin ihan oma leffahuone kohteena ja emännällä ei ole nokankoputtamista mitä tuolle huoneelle teen. Taidanpa suunnata verhokaupoille. Senverran lueskelin, että sulla on ecophonin paneelia katossa, mistä ja paljon tuo kustansi?
Melkein testattava. ALR -kankaalla voisi saada ihan hyvänkin lopputuloksen.Mitähän tommonen mäntypaneelikatto vaikuttaa kontrastiin jos nyt seinille mustat verhot laittaa? Heikentää tietty mutta heikentääkö niin paljon että tartteis tehdä sillekin jotain.